Mijn vader is lid en maandag hadden we de ANWB toevallig nodig:
Auto was er onderweg mee opgehouden (motor naar de soep, we kregen het niet eens gestart, dus we belden de ANWB. Krijgen we een niet al te slimme dame aan de lijn. Standaard vragen zoals kenteken, lidnummer enzo hebben we gehad. Vervolgens vraagt ze ons eerst van de weg te gaan en veilig ergens te gaan staan...

Alsof ik midden op de weg met haar zou bellen..
Oke nu komt de vraag wat er aan de hand is. Ik zeg duidelijk dat de motor bijna zeker naar de klote is en bijna uit elkaar viel van het rare geluid wat er onder de motorkap kwam, vervolgens viel het vermogen weg en ging de motor zelf uit en zijn we naast de weg 'uitgerold'. Dus is het mogelijk om een sleepwagen te sturen vraag ik.. Helaas is dat niet mogelijk volgens haar, ze kan alleen haar collega sturen die dat zelf beoordeeld.. hmm oke fair enough?? maargoed.
Nu vraagt ze waar we staan. Tja het is een lange verbindingsweg tussen den bosch en hedel (geen idee hoe die straat heet (we komen niet uit de buurt), staat ook nergens aangegeven, maar ik beschrijf wel hoe we daar terecht zijn gekomen en welke richting we op gingen (na kruising rechtsaf, onder viaduct door en na 300 meter staan we er, rechts van ons loopt een spoorweg etc etc) toch lukt het niet de dame niet te achterhalen waar we staan en ons gesprek duurt wel 25 minuten !!! Ik heb zelfs gezegd dat ik eventueel coordinaten kon doorgeven via de TomTom die we bij hadden, maar zij had hier niks aan en was veels te ingewikkeld ofzo..
Eindelijk denkt ze het te gevonden hebben zen stuurt ze iemand vanuit den bosch. (normale reistijd naar ons toe is echt niet meer als 10 minuten, weg was ook leeg (Nederland - Italie was aan de gang)..
Nou wij wachten dus... Komt er eindelijk de ANWB aan..na 35 minuten en ja hoor op een motor !!

terwijl ik duidelijk had gezegd dat er grote kans was dat het nodig is om ons weg te slepen. De vriendelijke meneer probeert nog de motor te starten maar tevergeefs (duh) en zegt dat hij wel een collega kan regelen die ons weg kan wegslepen, echter kan hij pas over een uur komen !! wij bedanken de heer vriendelijk en besluiten zelf iemand uit den bosch op te bellen die ons zou weg kunnen slepen binnen 15 minuten..
Tja, wat kan ik er meer van zeggen
It's time to kick ass and chew bubble gum... and I'm all out of bubble gum