abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59406478
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Weet iemand of je via de ANWB ook een nieuwe accu kunt regelen? Ik heb een nieuwe nodig, eigenlijk vandaag nog.
Nee, dat kan niet. Dan zul je toch echt tot morgen moeten wachten en bij een garage/fastfitter langs moeten gaan.
pi_59406624
quote:
Op zondag 15 juni 2008 15:00 schreef RealZeus het volgende:

[..]

Nee, dat kan niet. Dan zul je toch echt tot morgen moeten wachten en bij een garage/fastfitter langs moeten gaan.
Tuurlijk kan dat wel. Die hebben ze bij zich hoor. Je moet em alleen wel dokken

wel onder voorbehoud deze reactie, ik weet bv niet of elke auto ze heeft
  zondag 15 juni 2008 @ 15:26:26 #78
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_59406945
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 13:37 schreef Xtr3mE het volgende:
Vervolgens vraagt ze ons eerst van de weg te gaan en veilig ergens te gaan staan... Alsof ik midden op de weg met haar zou bellen..
Het zal je verbazen hoe sommige mensen met autopech bij hun auto staan. Gezellig met het hele gezin plus hond op de vluchtstrook bivakkeren . Prima dat de ANWB het er voor de zekerheid nog maar een keer bij zegt.
pi_59409726
quote:
Op zondag 15 juni 2008 12:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Weet iemand of je via de ANWB ook een nieuwe accu kunt regelen? Ik heb een nieuwe nodig, eigenlijk vandaag nog.
Kan, gisteren deed mn Bella het niet meer omdat de accu overleden was, anwb erbij, accu doorgemeten en meteen een nieuwe erin (incl. 3 jaar garantie )
"I'm the master of low expectations." George W. Bush, aboard Air Force One, June 4, 2003
  zondag 15 juni 2008 @ 19:01:53 #80
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59410826
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 09:03 schreef SilentChaos het volgende:
ANWB nederlandservice heb ik, zonder woonplaats

Voor de vakanties sluit ik wel een reis en kridietbrief af
Wat is eigenlijk het extra voordeel van een internationale reis en kredietbrief tov Wegenwacht Europa?
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_59413430
Ik ben sinds een week of 2 lid, met Europaservice maar geen aanvullende dingen (vervangende auto etc). Toch een stukje zekerheid, en met jongerenvoordeel was het maar 35 euro per jaar...
Klussen deel 1 en 2
pi_59415136
Ik ben geen lid, maar heb wel een Nissan Card: http://www.nissan.nl/home(...)3RCRD.html?ln=/nl_NL

Goedkoper dan de wegenwacht
  zondag 15 juni 2008 @ 22:53:07 #83
33969 babsjuh
Net zo eigenwijs als groot!
pi_59417895
Ben al weer 12 jaar lid realiseerde ik me net. Vanaf het begin wegenwacht met woonplaatsservice, en als ik naar 't buitenland ga bekijk ik 't per keer (meestal toch maar eens in de paar jaar dat ik met de auto naar 't buitenland ga dus dan is 't wel te doen) wat ik nodig heb met de auto waarmee ik ga. Bij nieuwe auto's heb je vaak merkenhulp, bij leaseauto's kan het weer anders geregeld zijn. Alleen als ik met een oudere eigen auto ga sluit ik een extra dekking af, ook weer afhankelijk van waar ik naar toe ga.

Heb de wegenwacht nodig gehad toen:
- in een andere stad m'n tas met autosleutels er in gejat werd. Toen ik doorhad dat m'n tas weg was, als een dolle naar de auto gerend want ik wilde die niet óók kwijt. Bij m'n auto realiseerde ik me dat de reservesleutels van de auto IN de auto lagen! ANWB gebeld, en met bewijs van aangifte van diefstal van m'n rijbewijs EN de autopapieren die in de auto lagen als bewijs dat 't MIJN auto was die open werd gemaakt, mocht de wegenwachter m'n visa-tje open maken.
- ik midden op snelweg met diezelfde visa, na het optrekken in een file, ineens de versnellingspook in m'n hand hield... Die kon er vrij gemakkelijk weer terug in geknutseld worden.
- na een bochtje met 100 km/h op de snelweg m'n uitlaat deels onder de auto uitlazerde.... Was net een nieuwe onder gezet maar die was kennelijk niet goed vastgezet. Maakt een best potje herrie, zo'n uitlaat die over het asfalt knerpt onder je auto...
- de radiateur plofte...
- de koelvin vastliep...
- de distributieriem knapte... was goddank niet door 't blok geslagen en de wegenwachter had je juiste maat in de auto hangen dus ik was zo weer onderweg
- de dynamo kapot was waardoor de auto met 'n lege accu stond
- de velgbouten dusdanig waren vastgeroest dat ik ze niet los kreeg... en da's toch wel een vereiste als je een lekke band wil verwisselen...

Tja, ik laat m'n auto altijd goed onderhouden maar aan oudere auto's kan nou eenmaal makkelijker wat kapot als aan een nieuwe. Persoonlijk vind ik het lidmaatschapsgeld goed besteed, vind het een geruststellende gedachte dat, ook al sta ik 150 km van huis, er altijd iemand me wil komen helpen.
I'll stand my ground!
babsjuh.web-log.nl
  maandag 16 juni 2008 @ 08:51:35 #84
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_59424107
quote:
Op zondag 15 juni 2008 19:01 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Wat is eigenlijk het extra voordeel van een internationale reis en kredietbrief tov Wegenwacht Europa?
Volgens mij kan je een kredietbrief voor een periode (je vakantie) afsluiten. Wat (in mijn geval) voordeliger is dan het hele jaar europaservice aangezien ik zelden met de auto buiten NL kom
A morning of awkwardness is far better than a night of loneliness...
I won't go down in history, but I will go down on your sister...
Freedom is just another word for missing someone...
Satisfaction is the death of desire...
  maandag 16 juni 2008 @ 09:28:39 #85
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_59424599
Al meer dan 25 jaar lid met het komplete pakket.
2x nodig gehad
pi_59450126
ANWB rules.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_59461957
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 20:11 schreef Ridocar het volgende:
Geen lid. Ik heb m'n huidige auto (BMW 316i E30) net een week. Daarvoor had ik een VW Polo 6N met mobiliteitsgarantie. Zolang ik geen problemen heb met m'n hok vind ik het best. Ik ben geen monteur, maar ik ben handig genoeg om de meeste probleempjes zelf op te lossen.
punt is vaak dat je niet alle gereedschap altijd bij je hebt.
en zonder gereedschap kom je vaak niet zo ver.

al worden nieuwe auto's toch meestal afgesleept.

ik ben wel lid, geen woonplaats, maar verder wel europa dekking.
Rij ook een wat oudere auto en die hebben toch wat vaker kwaaltjes.
  dinsdag 17 juni 2008 @ 16:15:39 #88
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_59463249
Al 3 jaar lid. Nog nooit nodig gehad, maar het kost nog geen 5 euro per maand, dus waarom niet?
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_59467037
quote:
Op woensdag 11 juni 2008 15:13 schreef Xtr3mE het volgende:

[..]

Nee dus, misschien dat jij een aldi tomtom hebt maar als je een echte had (en die ook gebruikt) dan weet je dat niet alle straten benoemd zijn in dat ding, vooral verbindingswegen buiten de bebouwde kom.
Weet je nog waar het was? Ik zou wel eens een niet benoemde straat in tomtom willen vinden
  dinsdag 17 juni 2008 @ 18:45:16 #90
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_59467076
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:48 schreef -Paul- het volgende:
Route mobiel
hier dus ook...
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_59468415
Routemobiel is echt epic pauper, wacht maar tot je ze nodig hebt
pi_59475704
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:36 schreef Repeat het volgende:
Routemobiel is gewoon een netwerk van afsleepbedrijven.
Zover ik gehoord heb slepen ze dus altijd af en regelen ze verder niks voor je, ook niet dat ie naar Nederland wordt gebracht.
Mensen die ergens "in the middel of nowhere" stonden en geen vervangend vervoer kregen.

één google search :http://www.consumentenbond.nl/forum/showthread.php?t=337
routemobiel dumpt pechklanten. Blijkbaar zijn ze financieel niet zo zeker dat ze mensen met veel pech vaker kunnen helpen, mensen met auto's ouder dan 12 jaar moeten bovendien extra betalen.

van de fp ANWB beter dan Route Mobiel
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:41:37 #93
6373 thaduck
!! nu Tha_Duck !!
pi_59475773
Wel lid, op dit moment alleen ANWB lidmaatschap. Dit omdat ik tegenwoordig lease rijd maar het blaadje veel te leuk vind

Overigens heb ik er wel sinds kort ook mijn reisverzekering en scooterverzekering van ivetje ondergebracht. Maar dat is omdat ik toch al lid was, en niet daarom lid geworden. Vroeger had ik ook Int. reis en kredietbrief enzo. Maar ja, ik heb het nu eenmaal wat luxe dus geen noodzaak toe.
tegenwoordig bekend als Tha_Duck
pi_59475967
Geen lid van de wegenwacht.

Mijn auto heeft europese mobiliteitsgarantie van uit de dealer organisatie.
  woensdag 18 juni 2008 @ 06:05:41 #95
203640 heavenstar
Fluctuat Nec Mergitur!
pi_59479177
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 19:36 schreef Repeat het volgende:
ik heb ze van de winter 1 keer nodig gehad, ze waren er binnen 15minuten en hadden mijn auto zo weer aan de praat..dus mijn ervaring is goed....
13 Juni: Bon Jovi
27 Juni: Muse
Liebe ist für alle - auch für mich
pi_59481090
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 06:05 schreef heavenstar het volgende:

[..]

ik heb ze van de winter 1 keer nodig gehad, ze waren er binnen 15minuten en hadden mijn auto zo weer aan de praat..dus mijn ervaring is goed....
in het algemeen kunnen ze niks. Het zijn domme slepers. Slimme truukjes om je weer op weg te helpen doen ze niet, en ze komen gelijk al met een sleepwagen aanrijden
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:03:15 #97
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_59481557
quote:
Op zondag 15 juni 2008 21:56 schreef Matel het volgende:
Ik ben geen lid, maar heb wel een Nissan Card: http://www.nissan.nl/home(...)3RCRD.html?ln=/nl_NL

Goedkoper dan de wegenwacht
Probleem is alleen dat je auto dealer onderhouden moet zijn volgens het boekje en ook de APK enzo bij de dealer gebeurd moet zijn.

In dat geval haak ik al af, mijn elf jaar oude auto heeft geen dealeronderhoud nodig maar kan ook naar de universele garage 10 km verderop, scheelt minstens de helft in prijs.
Zerg schreef:
pi_59496272
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:03 schreef Mikkie het volgende:

Probleem is alleen dat je auto dealer onderhouden moet zijn volgens het boekje en ook de APK enzo bij de dealer gebeurd moet zijn.

Daar heb je weer gelijk in. Maar zolang mijn auto in de garantie zit zal hij toch onderhoud krijgen bij de dealer. Komende 4 jaar dus nog zeker geen ANWB wegenwacht voor mij
pi_59583634
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 10:03 schreef Mikkie het volgende:

[..]

In dat geval haak ik al af, mijn elf jaar oude auto heeft geen dealeronderhoud nodig maar kan ook naar de universele garage 10 km verderop, scheelt minstens de helft in prijs.
Juist bij oudere auto's is het beter deze door de dealer te laten onderhouden. De dealer weet precies wat er met de auto moet gebeuren. Ik heb hem dagelijks nodig voor woon-werk verkeer (100KM per dag) en betrouwbaarheid staat voorop.
  Moderator zaterdag 21 juni 2008 @ 23:41:15 #100
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_59591745
ANWB geworden, ledenactie... Ga van het zomer naar Zuid-France dus mot maar he.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_59603222
Ongeveer anderhalf jaar terug een jongerenabonnement afgesloten bij de ANWB, omdat de rijafstand naar mijn werk steeds groter werd.

En bij de ANWB, omdat de ervaringen van gezinsleden goed waren en omdat ik niet altijd in dezelfde auto rij.
pi_59604141
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 23:41 schreef Renesite het volgende:
ANWB geworden, ledenactie... Ga van het zomer naar Zuid-France dus mot maar he.
Ik hoop voor je dat je dan ook lid bent geworden van de wegenwacht
  Moderator zondag 22 juni 2008 @ 15:39:06 #103
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_59604430
quote:
Op zondag 22 juni 2008 15:15 schreef Repeat het volgende:

[..]

Ik hoop voor je dat je dan ook lid bent geworden van de wegenwacht
ja, met vervangend vervoer enzo
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_71390289
Wat zijn de extra kosten als de wegenwacht komt om je auto te maken.
Dan doel ik op materiaal kosten,man uren enz enz
  dinsdag 28 juli 2009 @ 11:55:42 #105
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71390422
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 11:51 schreef zooke het volgende:
Wat zijn de extra kosten als de wegenwacht komt om je auto te maken.
Dan doel ik op materiaal kosten,man uren enz enz
manuren betaal je niet, het enige wat je betaalt zijn eventuele extra onderdelen. Stel dat er een bougiekabel wordt vervangen, dan moet je die ter plekke afrekenen.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:12:57 #106
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71391038
quote:
Op zaterdag 21 juni 2008 19:21 schreef Matel het volgende:

[..]

Juist bij oudere auto's is het beter deze door de dealer te laten onderhouden. De dealer weet precies wat er met de auto moet gebeuren. Ik heb hem dagelijks nodig voor woon-werk verkeer (100KM per dag) en betrouwbaarheid staat voorop.
Bij oudere auto's is het meestal enkel slijtage. Mijn auto gaat binnenkort ook voor een grote beurt weg, worden meteen de remblokken e.d. vervangen. Verder is er niks aan de hand. En of ik dat nou bij de dealer laat doen of bij de universele garage, er wordt olie vervangen etc, de beurt is hetzelfde. Alleen is het tarief bij de dealer een stuk hoger.

Betrouwbaarheid is hetzelfde, ik rij zelf ook 60 à 80 km woon-werk per dag, zes dagen in de week. Dus heb niet eens tijd om voor wissewasjes bij de garage te komen.
Zerg schreef:
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:16:34 #107
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71391151
En daar komt nog eens bij, als ik bij de dealer met m'n 22 jaar oude wagen aankomen weten ze er echt geen raad mee, die techniek kennen ze al bijna niet meer...
Het eerste wat ze zeggen is: waar zit de stekker om hem uit te lezen?
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:18:11 #108
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_71391197
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:16 schreef SilentChaos het volgende:
En daar komt nog eens bij, als ik bij de dealer met m'n 22 jaar oude wagen aankomen weten ze er echt geen raad mee, die techniek kennen ze al bijna niet meer...
Het eerste wat ze zeggen is: waar zit de stekker om hem uit te lezen?
En gek genoeg waardeert de wegenwacht het dan wel weer als ze zo'n auto mogen repareren. Al is het maar tijdelijk.
  dinsdag 28 juli 2009 @ 12:20:16 #109
44800 SilentChaos
Rehab is for quitters...
pi_71391255
Klopt
Hangt er een beetje vanaf wie je tegenkomt. Ik heb ze zelden nodig gelukkig, maar tot nu toen had ik 2 keer iemand die echt zo'n oude rot was in het vak. Zo iemand die van kleins af aan er al mee bezig was en ook dus nog aan de jaren 70-80 auto's heeft gesleuteld...Die vinden het fantastisch die simpele techniek (ik overigens ook). En dan loopt'ie weer en dan zeggen ze altijd: loopt erg mooi voor zo'n oud beestje Als een naaimachinetje
Heeft'ie van z'n eigenaar, da's ook een naaimachine
pi_71393314
wegenwacht met vervangend vervoer is wel zo handig.

afgelopen zaterdag reden wij in een opel omega richting belgie....
die stopte bij utrecht... met anderhalf uur hadden we een andere auto en konden we verder
pi_71401600
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 12:20 schreef SilentChaos het volgende:

Heeft'ie van z'n eigenaar, da's ook een naaimachine
  † In Memoriam † dinsdag 28 juli 2009 @ 18:50:22 #112
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_71403861
Heb ze vorig jaar nodig gehad toen ik dacht dat mijn oliemeter stuk was. Toerenteller begon als een gek te slingeren en mijn olielampje knipperde. Dus de trut die ik ben, had veelste veel olie (zonder te peilen he ) bijgevuld. En toen ging er niks meer slingeren en knipperen.
's Middags na het werk rij ik weg en begint de boel weer te loeien. En toen kwamen ze me redden, olie afgetapt en bleek mijn spanningsmeter stuk. Helden , ze waren echt met 15 minuten na mijn belletje ter plaatse
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  dinsdag 28 juli 2009 @ 22:51:55 #113
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_71411893
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 13:25 schreef rival het volgende:
wegenwacht met vervangend vervoer is wel zo handig.

afgelopen zaterdag reden wij in een opel omega richting belgie....
die stopte bij utrecht... met anderhalf uur hadden we een andere auto en konden we verder
Vervangend vervoer heb ik ook, maar volgens mij alleen in Europa (buiten NL), kan dat? Of is dan automatisch NL ook erbij? Hier in NL heb ik eigenlijk altijd wel iemand die ik kan bellen namelijk...
Zerg schreef:
pi_71418249
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Vervangend vervoer heb ik ook, maar volgens mij alleen in Europa (buiten NL), kan dat? Of is dan automatisch NL ook erbij? Hier in NL heb ik eigenlijk altijd wel iemand die ik kan bellen namelijk...
Durf ik niet te zeggen ik ben geen lid, zat bij iemand in de auto.
mijn auto stopt er niet zomaar mee

Als jullie het niet erg vinden ga ik nu even een stuk hout zoeken om op af te kloppen
pi_78668573
Gister ANWB Wegenwacht® Europa Service afgesloten, echter nu ik dit topic lees vraag ik me af:
Ik ben 1x per week in Belgie, gezien de ervaringen hier heb ik dus niks aan 'Europa Service' omdat dat bedoelt is voor reizen en niet voor wekelijks bezoek oid?
pi_78668580
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:51 schreef Mikkie het volgende:

[..]

Je kan inderdaad, vervangend vervoer in EU hebben zonder NL.
pi_78668980
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 07:21 schreef xaban06 het volgende:
Gister ANWB Wegenwacht® Europa Service afgesloten, echter nu ik dit topic lees vraag ik me af:
Ik ben 1x per week in Belgie, gezien de ervaringen hier heb ik dus niks aan 'Europa Service' omdat dat bedoelt is voor reizen en niet voor wekelijks bezoek oid?

dat weten zij toch niet
gewoon zeggen dat je op reis bent...
pi_78669027
quote:
Op woensdag 3 maart 2010 08:16 schreef rival het volgende:

[..]

dat weten zij toch niet
gewoon zeggen dat je op reis bent...
Mja, niet dat ik ooit stil ben komen te staan. Rij al jaren heen en weer, nooit iets gebeurd, maar je weet het maar nooit en je zal zien dat ze je ineens niet willen helpen oid
  woensdag 3 maart 2010 @ 13:04:30 #119
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_78678479
Mijn heeft me lid gemaakt op de eerste dag dat het zo verschrikkelijk glad was vorig jaar. Nog niet nodig gehad, maar je weet maar nooit. Altijd handig om zoiets achter de hand te hebben als er eens iets is.
pi_78801908
Ik overweeg van ANWB over te stappen naar Bovag pechhulp. http://www.bovagpechhulp.nl/
Heeft iemand daar ervaring mee?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')