quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
Dat dusquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dusWerk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
Zeker wetenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker wetenDaarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt: logging is een essentieel onderdeel van elke applicatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.
Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
Vergeleken met het gedoe om dat achteraf nog een keertje te gaan doen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
1 2 3 4 5 | int n; double x; n= x < 1 ? n : n+1; } |
1 |
1 2 3 4 5 6 | Specifier ';',Keyword "double",Ident "x",Specifier ';',Ident "n", Operator "=",Ident "x",Operator "<",TkInt 1,Operator "?",Ident "n",Specifier ':',Ident "n",Operator "+",TkInt 1,Specifier ';',Specifier '}'] Prelude Scanner> |
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef whoops het volgende:
Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:56 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
Misschien moet je mijn script gebruikenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef WyriHaximus het volgende:
Hopelijk kan ik vanavond verder met me site botje, liep alleen tegen een probleem met fok aan. Vanavond ff verder kijken
.
Ruby heeft inderdaad dezelfde voordelen, voor zover ik dat kan inschatten. De reden dat ik eerst voor python gegaan ben (Ruby staat ook nog op de planningquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
Dat heb ik ook gedaan, ook omdat Jython nauwer op Java aansluit dan Python op C/C++ wat betreft gebruik van classes.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:54 schreef whoops het volgende:
'Gelukkig' programmeer ik geen echte applicaties, eigenlijk alleen maar dingen voor mezelf... Daarnaast zou ik als Java developer waarschijnlijk naar Jython kijken...
Alleen support jouw scrippie niet de dingen die ik wilquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:33 schreef JortK het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn script gebruiken
Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te codenquote:Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef SharQueDo het volgende:
Concept design document voor m'n php webgame (nee geen 13-in-een-dozijn criminal-games (maar een 13-in-een-dozijn-space-strategy-games)) gemaakt. Database tabellen gemaakt, en momenteel bezig met de core te coden/scripten. Daarna komen de pagina's / functionaliteiten.
Geloof me. Alles uitschrijven op papier is het halve werk.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:49 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te coden
Nu ben ik nieuwsgierig!quote:Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
Tell me morequote:Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
Projectje voor Nu.nl en een community voor 12-17 jarigen met 200.000+ geregistreerde leden. Voor beide lead developer.quote:
Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nogquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
Mwah, dat zou ik geen luiheid noemen. Luiheid is nu minder werk doen in de hoop dat het later geen extra werk op gaat leveren (omdat bijv. bepaalde toekomstige features toch niet geimplementeerd gaan worden), een goed geschreven applicatie is eerder een "werk slimmer, niet harder" oplossing. Maar toegegeven, dat is een verschil wat je moet willen zienquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:37 schreef slakkie het volgende:
[..]
Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nog
ActiveRecord anyone?quote:Op maandag 21 januari 2008 11:53 schreef Mordreth het volgende:
Vandaag (en afgelopen vrijdag) bezig geweest met een class die automatisch een db uitleest en daarbij via de comments onderliggende data ophaalt.. wat dus eigenlijk in een oneindige lus kan lopen. Wat ik terug krijg is een multidimensionale array met vooropleidingen, vakken en cijfers.. prutwerk.
U gaat door voor de award Patternherkenningquote:
Het is niet altijd zaligmakend, maar een framework met fatsoenlijke ActiveRecord ondersteuning (Ruby on Rails bijvoorbeeld) had in dit geval vrijwel al het werk overbodig gemaakt denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
U gaat door voor de award Patternherkenning.
Zelden mijn favoriete oplossing voor persistence trouwens, maar soms past het perfect.
Zaten iets teveel haken en ogen aanquote:
Ook Java?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:06 schreef Pheno het volgende:
Acceptatietest van een wijziging in een applicatie geschreven in een eigen framework
Het lijkt wat op Spring, in een verte.
Java, xsl, xml. Dat soort technieken. En uit te breiden met allerlei nieuwe tags, maar dat zal over een maandje of wat op mijn schouders komen.quote:
Dat framework ziet er wel errug goed uitquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
Backend taal wordt uiteraard perl, de interface ga ik maken met Ext JS.
Het is ook erg goed. Gebaseerd op de Yahoo User Interface library maar dan veel uitgebreider, en met een flinke community erachter.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:11 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat framework ziet er wel errug goed uit![]()
Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
Backend taal wordt uiteraard perl, de interface ga ik maken met Ext JS.
Heb ff zitten neuzelen en als ik het zo allemaal zie, ziet het erg erg makelijk uit. Daarnaast vind ik dit ook erg interesant om eens naar te gaan kijken http://extjs.com/blog/200(...)aptana-and-red-bull/ want dan zou je zowel je online als offline variant kunnen gebruikenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwen!
Dan zou ik in ieder geval contact gegevens in je site opnemen; dat geeft de burger meer vertrouwen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook
www.activedirectorywrapper.com
Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook
--geblaat--. Het is gewoon een .NET componentquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
Staat in de howto sectionquote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:22 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?
Ik ben zelf nog wat aan 't tweaken aan m'n Toen/Nu foto site. Er zitten nog wat bugjes in en eigenlijk moet ik nog wat copyright info toevoegen.
Mooie tutoriaal hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:32 schreef WyriHaximus het volgende:
Hey ff updaten hier! Ben kwa devven niks doen aan het vandaag maar dev-releated turorials op me site aan het posten heb er 1 van de 3 die ik zou posten vandaag al online gezet.
Kijk hier eens: http://code.google.com/ap(...)vices.html#Geocodingquote:Op zondag 23 maart 2008 07:45 schreef Chandler het volgende:
[..]
Mooie tutoriaal hoor
heb ik gelijk een vraagje; hoe kun je de coordinaten achter halen van een adres?
idd dat is nog vrij gemakkelijk, dit was/is een veel uit dagender project:http://wyrihaximus.net/world-of-warcraft/maps/quote:Op zondag 23 maart 2008 11:24 schreef Chandler het volgende:
Super, wist niet eens dat het zo gemakkelijk was
Thanksquote:
Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?quote:
Hm, ik weet de naam van het algoritme niet echt, maar het is gebaseerd op het originele Rogue algoritme.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
quote:Each level is generated by an algorithm inspired by the original Rogue, as follows:
• The available area is divided into a 3 by 3 grid where each of the 9 grid cells has
approximately the same size.
• In each of the 9 grid cells one room is placed at a random location. The minimum
size of a room is 2 by 2 floor tiles. A room is surrounded by walls, and the walls
still have to fit into the assigned grid cells.
• Rooms that are on horizontally or vertically adjacent grid cells may be connected
by a corridor. Corridors consist of 3 segments of straight lines (either “horizontal,
vertical, horizontal” or “vertical, horizontal, vertical”). They end in openings in
the walls of the room they connect. It is possible that one or two of the 3 segments
have length 0, such that the resulting corridor is L-shaped or even a single straight
line.
Corridors are generated randomly in such a way that at least every room on the
grid is connected, and a few more might be. It is not sufficient to always connect
all adjacent rooms.
• Stairs up and down are placed. Stairs are always located in two different ran-
domly chosen rooms.
Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
Mja, er zijn zat algoritmes die semi-random een dungeon/doolhof genereren. Niet op deze manier, maar dat zou ook een optie kunnen zijn. Net wat je wilt.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
Het is ook mogelijk dat de computer eerst een aantal kamers op de map plaatst mbv een (pseudo) random number generator en er dan de gangen bij maakt. Dat lijkt mij geen eenvoudige klus.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
Zie je pmquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite.
Tot ik dit las dacht ik inderdaad "WHY?"quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:53 schreef 8D het volgende:
En ja het is het wiel weer eens uitvinden maar who cares, ik vermaak me er wel mee ^^
Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruikenquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:43 schreef CraZaay het volgende:
Ik dev weer aan tig projectenOok een projectmanagement tool, maar dan voor een specifieke niche (geen bugtracker e.d. nodig, is niet voor development projecten). Nog een ander product wat vanaf 1 mei in de verkoop gaat (en waar al meerdere interessante (internationale) klanten voor zijn. En dan natuurlijk nog allerlei projecten in opdracht van klanten
Leg uitquote:Op vrijdag 18 april 2008 22:13 schreef JortK het volgende:
Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruiken
De template die ik er standaard opzet is een bugtracker.quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:19 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Leg uitBij ene bugtracker kun je aangeven of iets fixed is, niet te reproduceren, etc. Zit dat erin dan is het wat mij betreft een bugtracker en anders een to-do list
Ik lees je reactie nu pasquote:Op zondag 23 maart 2008 00:31 schreef Farenji het volgende:
Ja, hij gaat open source, als ik de basisfunctionaliteit af heb. Dat duurt nog wel even hoor.
Is het mogelijk dat ik de demo eens kan zien? Wij zoeken nog en fatsoenlijke IP management solution...quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite. Demo online op: www.itproductions.se/ipplan
user: admin
pass: 1
Ziet er nice uit... Werken jullie er ook mee in productie?quote:Op maandag 21 april 2008 10:33 schreef sweboy het volgende:
Werkt gewoon op dit link. Heb login uitgeschakeld.
Ik ben er de afgelopen maand nauwelijks verder mee gegaan. Ik heb de basis wel allemaal werkend, in de zin dat de queue werkt en je kan up/downvoten en af kan spelen. Nu nog een mooie icecast backend voor remote streaming (werkt nu met mplayer alleen locaal) en dan nog de gewogen random play intelligentie... dat zal waarschijnlijk het lastigst zijn. Daar kan ik dan wel testers bij gebruiken.quote:Op maandag 21 april 2008 10:01 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik lees je reactie nu pas![]()
Als er wat te testen valt: ik hou me aanbevolen...
pwnquote:Op maandag 21 april 2008 14:21 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik kwam er alleen wel achter dat mijn mooie EXT interface er in de FF3 beta compleet verkloot uitziet!
Fixen ze bij EXT wel, zal met niks verbazen als het vol met hacks zit voor de verschillende browsersquote:
Die zijn er inderdaad wel maar dat is ook niet altijd genoeg, ik heb een tijd geleden ook 2 hele dagen besteed om bepaalde custom Ext gridpanels goed werkend te krijgen in IE6 en dat is me niet eens helemaal gelukt - alles werkt wel, maar de layout is niet helemaal zoals het hoort. Dat zijn echt van die dingen waardoor ik zin krijg om die hele klotebrowsers met al die verschillende implementaties achter me te laten en alleen nog maar gewone stand alone applicaties te maken waar je volledige controle hebt over de interface. Je zit anders altijd met zo'n hele rits prehistorische niet goed werkende browsers die nog wel veel gebruikt worden, en bij elke nieuwe browserversie loop je weer het risico dat je site opeens niet meer goed werkt. Ik vond dat altijd een uitdaging maar ik begin er steeds meer schijtziek van te worden, eigenlijk.quote:Op maandag 21 april 2008 15:53 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Fixen ze bij EXT wel, zal met niks verbazen als het vol met hacks zit voor de verschillende browsers.
Had ook niet anders van ze verwachtquote:Op zaterdag 26 april 2008 15:11 schreef Farenji het volgende:
Ha, tot mijn zeer grote genoegen hebben ze bij Ext JS in de 2.1 release de firefox 3 problemen gefixt. Ik ga weer lekker verder devven, na weken niks doen.
Mwoa ik had het ook niet heel erg gek gevonden als ze hadden gewacht tot de final release van FF3. Het kan best een risico zijn om aanpassingen te doen op basis van een betaversie... zometeen doe je werk voor niks.quote:
Heb je iets van een demo?quote:Op dinsdag 29 april 2008 15:10 schreef SharQueDo het volgende:
Ice7 framework z.g.a. klaar. Bezig met lichte forum module.
Qua frontend nog niet. Misschien dat ik die zooi later GPL als het gedocumenteerd is. En forum gooi ik wel online as die "klaar" (lees: bruikbaar) is op m'n eigen site.quote:
Klinkt meer als Flex?quote:Op maandag 28 april 2008 22:06 schreef Farenji het volgende:
Een X window achtig systeem in flash, dat klinkt verdomde interessant, CrustyClown. Kun je er wat meer over vertellen? Kun je er echt X apps mee in flash draaien, of is het een apart systeem?
Om nog heel even een oude koe uit de sloot te halen...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:20 schreef StonedKinG het volgende:
Python, das toch die taal waar je kans hebt op werkende code als je er een willekeurige ASCII art door gooit? of was dat Perl
...
Hehe, deze code ziet er nog leesbaar uit in vergelijking met http://99-bottles-of-beer.net/language-perl-737.htmlquote:Op vrijdag 2 mei 2008 03:53 schreef sentiao. het volgende:
Momenteel niks aan het devven maar het is altijd verwarmend om te lezen.
[..]
Om nog heel even een oude koe uit de sloot te halen...
... Perl is de taal die, als je het ASCII art voert, een spaceshuttle zou kunnen besturen. Het resultaat zal min of meer lijken op de Challenger, dat terzijde. Het is tevens de taal die, wanneer je er Zelf een programma in schrijft, volledig onleesbaar word na exact 2 weken.
Zie hier een stukje Perl code waarmee de beveiliging van dvd's gehaald kan worden: http://www.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/Gallery/qrpff-fast.pl.
Er zijn zelfs Perl programma's die enkel bestaan uit letters, of enkel bestaan uit leestekens. Het werkt allemaal.
Na ja, Flex is maar 'gewoon' een uitbreiding bovenop de Flash API he. Het complete Flex framework is geschreven in AS3 en word meegecompileerd in de Flash File.quote:
1 2 3 4 5 6 7 | /* fact example */ export sub main() returns int func_ptr<int, int, object> ptr = [int f, object o -> f <= 1 ? f : f*((func_ptr<int, int, object>)o)(f-1, o)]; print((string)ptr(5, (object)ptr)); end sub |
In perl?quote:Op maandag 2 juni 2008 15:48 schreef Scorpie het volgende:
CMS systeem met EXT JS ondersteuning en module-support (forum, fotoalbum, the works).
ow wacht jij bent slakkie nietquote:
Voor perl bestaat zoiets al, http://search.cpan.org/~n(...)ce/Audioscrobbler.pm maar die is bagger en zwaar incompleet dus heb ik ooit zelf iets in perl gehacked dat ik nog steeds gebruik voor de albumplaatjes in mijn usericon, dat zijn nl mijn meest beluisterde albums van de afgelopen tijd.quote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Dzy het volgende:
Interessant super-muffin. Gaat dat open worden?
Is het al, het staat op Google Codequote:Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Dzy het volgende:
Interessant super-muffin. Gaat dat open worden?
Toevallig gisteren wat mee zitten spelen in javaquote:Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
CAPTCHA's
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.quote:Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
CAPTCHA's
het enige nadeel van die dingen, je zult maar kleurenblind zijnquote:Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Cageon het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.
- Letters eruit pakken die zwart zijn
- letter voor letter de rotatie bepalen icm OCR dr overheen
klaar?
En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.quote:Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Cageon het volgende:
Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.
- Letters eruit pakken die zwart zijn
- letter voor letter de rotatie bepalen icm OCR dr overheen
klaar?
Dat had ik er nog niet uitgehaaldquote:Op donderdag 5 juni 2008 14:25 schreef CraZaay het volgende:
[..]
En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.
Als er "multiply 2 by 4" in staat en je typt die string, dan krijg je neem ik aan een error omdat het "8" moet zijn. Of begrijp ik deze captcha verkeerd?
Maar blijkbaar ook niet in 1 oogopslag door de gebruiker te begrijpen, ik moest ook een paar keer kijken voordat ik het zag. Uitleg erbij is dus zeker geen overbodige luxe.quote:Op donderdag 5 juni 2008 14:27 schreef Cageon het volgende:
Dat had ik er nog niet uitgehaald![]()
Dan is het idd stukken lastiger.
Wat versta je onder een programmeerwedstrijd? Wat is het wedstrijdelement precies?quote:Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:
Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?
Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
Leuk ideequote:Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:
Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?
Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
debuggen vind ik toch echt wat anders.quote:Op maandag 16 juni 2008 16:33 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Wat debuggen we vandaag bedoelt u zeker
Debuggenquote:Op maandag 16 juni 2008 16:36 schreef Cageon het volgende:
[..]
debuggen vind ik toch echt wat anders.
Errors zijn easy.
187 'unknown' errors op een project van 1,3mln coderegels, ja lekkerquote:Op maandag 16 juni 2008 16:36 schreef Cageon het volgende:
[..]
debuggen vind ik toch echt wat anders.
Errors zijn easy.
Hij weet dat er errors zijn, maar niet wat voor errors?quote:Op maandag 16 juni 2008 16:40 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
187 'unknown' errors op een project van 1,3mln coderegels, ja lekker
Hij weet wel wat voor error het is, een heel algemene, maar niet in wat voor bestand en op welke regelquote:Op maandag 16 juni 2008 16:42 schreef JortK het volgende:
[..]
Hij weet dat er errors zijn, maar niet wat voor errors?
Heb ik overwogen. Maar ik vind het voordeel van REST tov SOAP niet zo groot eigenlijk. REST is me wat academisch. SOAP is een goed gedefinieerde en breed geaccepteerde standaard, en daarvan weet ik ook zeker dat een aantal aansluitende partijen er zonder problemen mee kunnen aansluiten omdat ze nu ook al SOAP gebruiken. En met mooie perl modules zoals SOAP::Lite zorgt het er ook voor dat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden.quote:Op maandag 16 juni 2008 22:27 schreef CraZaay het volgende:
Waarom SOAP en geen REST?
Waar zit jij in het ST Lab?quote:Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef CrustyClown het volgende:
Zoals ik al eerder vermeld had ben ik momenteel bezig met het afronden van mijn Master. Mijn Master Thesis zal bestaan uit het creeeren van een GUI toolkit voor haskell. Deze zal gebasseerd zijn op Fudgets/WxHaskell (WX algemeen) en eventueel andere paketten. en ipv WX als interactie met het OS zal er gebruik worden gemaakt van Flash...
Ik wil echter ook een lijstje met belangrijke aspecten waaraan mijn nieuwe GUI toolkit zal gaan voldoen. Ik dacht miss hebben jullie hier nog wat ideeen over? Ik heb expres geen lijstje gepost met daarin de eisen die ik tot nu toe heb, aangezien ik wil weten waar jullie mee aan komen als ik nog geen van mijn eisen 'openbaar' maak...
Dus wat voor eisen stellen jullie aan een nieuwe GUI toolkit voor je favo taal??
zie het als een compliment, denk ik dan.quote:Op woensdag 18 juni 2008 15:13 schreef Farenji het volgende:
Debuggen.
Nare rotbugs oplossen in code die ik niet eens zelf heb geschreven. En dan ook nog bugs waarvan die *&^&^%*& collega zei: "kan jij deze oppakken, ik kom er niet uit."
Haha een mede Utrecht'er. Ik ziet niet in het ST lab, lekker thuis johquote:
quote:Op vrijdag 20 juni 2008 19:44 schreef Visitor.Q het volgende:
Ik bouw een numeriek model van convectie-diffusie fenomenen en omdat ik dit wil visualiseren, moet ik bestanden in het vtk formaat neerzetten. En mijn data precies goed wegschrijven, is nog een klus gebleken.
Ja, er zijn veel libraries die je kan gebruiken plus veel voorbeelden. Het is even wennen aan de manier van code schrijven. Er worden geen {} en puntcomma's gebruiktquote:
1 2 3 4 | for ($i = 0; $i < 10; $++) { print $i."<br>"; ?> |
1 2 | print i |
1 2 3 4 5 6 7 | for x in range(2, n): if n % x == 0: print n, 'equals', x, '*', n/x break else: print n, 'is a prime number' |
Ik zou dat stukje code nog eens goed controleren.quote:Op zondag 22 juni 2008 12:07 schreef Libris het volgende:
Nog een klein voorbeeldje
[ code verwijderd ]
Prime numbers vinden
Hier is een werkendequote:Op zondag 22 juni 2008 12:18 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik zou dat stukje code nog eens goed controleren.
1 2 3 4 5 6 7 8 | prime = True for x in range(2, n): if n % x == 0: prime = False break if prime: print n, 'is a prime number' |
Android, zie sig... Het ligt alleen even stilquote:Op zondag 22 juni 2008 12:21 schreef Mordreth het volgende:
Python lijkt me inderdaad ook een erg leuke taal om te leren. Jammer genoeg te weinig tijd voor op dit moment. Waar ik wel graag mee bezig wil is Android. Aangezien ik bezig ben met Java te leren is dat een mooi meepakkertje
.
Programmeer wedstrijden zijn leuk! Alleen vind ik de langere wedstrijden teveel tijd vreten, dus aan een fok-contest zal ik niet mee doen. Google houdt binnenkort ook weer een wedstrijd. De hoofdprijs bestaat onder andere uit 10 keer een gratis lunch bij een Google kantoorquote:Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:
Microsoft Visual Studio Express mag het ook meequote:Op zondag 22 juni 2008 14:21 schreef webbyplus het volgende:
Momenteel gebruik ik Turbo Delphi Explorer voor het maken van programmatjes, deze versie is gratis, en de apps mogen ook via internet verspreidt worden.
Zijn er meer stand-aloneapplicatie builders in omloop die gratis zijn & waarmee je applicaties mag verspreiden?
thx,
Webby
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | <zip> <format value="0000AA"/> <format value="0000 AA"/> <format value="NL-0000AA"/> <format value="NL-0000-AA"/> </zip> <phone> etc... etc.. |
MVSE werkt goed idd , voor de java devvers: Jcreator, eclipse , netbeansquote:Op zondag 29 juni 2008 23:03 schreef existenz het volgende:
[..]
Microsoft Visual Studio Express mag het ook mee
hier ook, heb SVN werkend nu (al loop ik nog tegen het probleem aan dat me tortoisesvn vast loopt als ik 90.000 bestanden probeer te committenquote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef Mordreth het volgende:
Aan het kloten met subversion enz.
Mensen die hier werken met Trac en subversion? Ik vraag me af hoe de connectie in elkaar zit. Hoe weet trac welke bestanden zijn gewijzigd voor welke ticket.
Heb het werkend, (de eigen deamon van trac dan de link met apache gaat nog niet goed) maar je geeft de directory van je svn repo op op de server en dan leest trac het van daar uit hoe het zit.quote:Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef Mordreth het volgende:
Mensen die hier werken met Trac en subversion? Ik vraag me af hoe de connectie in elkaar zit. Hoe weet trac welke bestanden zijn gewijzigd voor welke ticket.
Die snappen het idee van webservices dus niet helemaal...quote:Op zondag 20 juli 2008 22:21 schreef super-muffin het volgende:
Ik ben mijn Last.fm PHP API aan het updaten omdat ze met de nieuwe layout ook de hele webservices hebben om gegooid.
Nou ja, het idee is niet per definitie dat je API tot het einde der tijden backwards compatible hoeft te zijn natuurlijk. Alhoewel de oude webservices online houden nou ook weer niet zoveel moeite zou moeten kosten, zeker in een overgangsfase.quote:Op maandag 21 juli 2008 00:05 schreef existenz het volgende:
[..]
Die snappen het idee van webservices dus niet helemaal...
Nee, dat de webservice bruikbaar blijft voor de consumers ongeacht veranderingen aan de backend van de webservice.... En blijkbaar hebben ze dat hier dus netjes gedaan door de oude webservices te deprecaten en mensen op te roepen om de nieuwe webservices te gebruiken. Dat is een hele nette oplossing.quote:Op maandag 21 juli 2008 00:08 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het idee is niet per definitie dat je API tot het einde der tijden backwards compatible hoeft te zijn natuurlijk. Alhoewel de oude webservices online houden nou ook weer niet zoveel moeite zou moeten kosten, zeker in een overgangsfase.
Kan je niet veel beter die methodes in een abstracte class zetten en daarvan laten inheriten?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef StonedKinG het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een ASP/NET / C# Generator, die op basis van een tabel in een DBMS een C# class genereert, en bijbhorende usercontrols. Volgende methoden worden gegenereerd :
public static Blaat load(keys)
public static Blaat save(keys)
public static Blaat[] loadall(keys)
public static Blaat[] lfind(string searchString, string Column)
public Control[] getControlFor(string column);
Op deze manier kun je heel makkelijk (zeker als je geen LINQ oid kunt/wilt gebruiken) een tabel converteren naar een pagina om dit object te maken. Een Bit worden 2 radio buttons, een blob wordt een upload veld, als een kolom verplicht is komt er automatisch een RequiredFieldValidator op, etc....
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 | using System; namespace maral.db.obj { ///////////////////////////////////////////////// // Class generated by Maral DbClassCreator V2.0// // Created for: ASP.NET 2.0 ///////////////////// ///////////////////////////////////////////////// public class News { public string content { get; set; } public DateTime date { get; set; } public string author { get; set; } public int id { get; set; } /// <summary> /// Constructs a new News object. Nullable fields are <code>null</code>, other are getting a default value suchs as -1L for <code>long</code>s. /// </summary> public News() { id = -1; } public static News load(int key_id) { var result = new News(); var reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News WHERE id = " + key_id); while (reader.Read()) { result.content = DbTools.getString(reader["content"]); result.date = DbTools.getDate(reader["date"]); result.author = DbTools.getString(reader["author"]); result.id = DbTools.getInt(reader["id"]); } reader.Close(); return result; } public void save() { var newRecord = id > 0; var query = newRecord ? "INSERT INTO News VALUES(@content, @date, @author);" : "UPDATE News SET content = @content, date = @date, author = @author WHERE id = @id;"; var command = DbTools.getOleCommand(query); try { if (!newRecord) command.Parameters.AddWithValue("@id", id); command.Parameters.AddWithValue("@content", content); command.Parameters.AddWithValue("@date", date); command.Parameters.AddWithValue("@author", author); if (newRecord) id = int.Parse(command.ExecuteScalar().ToString()); else command.ExecuteNonQuery(); } catch (Exception e) { //TODO: Log error! } finally { command.Connection.Close(); } } public static News[] loadAll() { var reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News;"); var amount = 0; while (reader.Read()) { amount++; } reader.Close(); reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News;"); var result = new News[amount]; var i = 0; while (reader.Read()) { result[i] = new News(); result[i].content = DbTools.getString(reader["content"]); result[i].date = DbTools.getDate(reader["date"]); result[i].author = DbTools.getString(reader["author"]); result[i].id = DbTools.getInt(reader["id"]); i++; } reader.Close(); return result; } public static News[] find(string searchString, string columnName) { var reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News WHERE " + columnName + " LIKE '%" + searchString + "%';"); var amount = 0; while (reader.Read()) { amount++; } reader.Close(); reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News WHERE " + columnName + " LIKE '%" + searchString + "%';"); var result = new News[amount]; var i = 0; while (reader.Read()) { result[i] = new News(); result[i].content = DbTools.getString(reader["content"]); result[i].date = DbTools.getDate(reader["date"]); result[i].author = DbTools.getString(reader["author"]); result[i].id = DbTools.getInt(reader["id"]); i++; } reader.Close(); return result; } public static void delete(int key_id) { var command = DbTools.getOleCommand("DELETE FROM News WHERE id = " + key_id); command.ExecuteNonQuery(); } } } |
Houd je wel aan de coding conventiesquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef StonedKinG het volgende:
Ik ben momenteel bezig met een ASP/NET / C# Generator, die op basis van een tabel in een DBMS een C# class genereert, en bijbhorende usercontrols. Volgende methoden worden gegenereerd :
public static Blaat load(keys)
public static Blaat save(keys)
public static Blaat[] loadall(keys)
public static Blaat[] lfind(string searchString, string Column)
public Control[] getControlFor(string column);
Op deze manier kun je heel makkelijk (zeker als je geen LINQ oid kunt/wilt gebruiken) een tabel converteren naar een pagina om dit object te maken. Een Bit worden 2 radio buttons, een blob wordt een upload veld, als een kolom verplicht is komt er automatisch een RequiredFieldValidator op, etc....
Ik heb een tijd geleden zoiets gemaakt maar dan in perl: DataRow. Dat is een generieke abstracte class die een row uit een willekeurige databasetabel representeert, met load, save, delete, copy etc methods, generieke voorzieningen voor 1-to-many, 1-to-1 en many-to-many relaties. Die class is relatief groot, maar in subclasses inherit je dan daarvan, en daarin geef je alleen aan wat de databasetabel is, welke velden die tabel heeft, je definieert de identificerende key(s) en je definieert de relaties die het object met andere subclasses heeft. Hierdoor blijven de subclasses heel klein, in principe hoef je dan niet meer dan de constructor te overriden. Dat scheelt heel veel herhaling van grotendeels identieke code; en dat is belangrijk, als je dan iets wil wijzigen hoeft dat maar in 1 bestand, al je subclasses nemen dat vanzelf over, en hoef je ook geen generator aan te passen. Ik geloof sowieso niet in code die code genereert eigenlijk, vragen om problemen is dat.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:39 schreef StonedKinG het volgende:
Dat zou kunnen, allen per tabel verschilt alles wel zo veel dat het weinig zin heeftdan zou ik meer op een interface terecht komen. Daarbij verschilt de signature nogal eens van zo''n methode, de load heeft namelijk bij een enkele sleutel slechts 1 parameter, bij meerdere natuurlijk meer
Hier een voorbeeltje van zo'n gegenereerde class, kan nog wat foutjes bevatten maar schiet al lekker op
[ code verwijderd ]
Alles is dus gegenereerd, dus ook het commentaar
Wat bedoel je met een meer lagen model? Het gebruik van interfaces/abstrace klassen etc? De null value afhandeling doe ik door velden die verplicht zijn in de DB een standaard waarde te geven als -1, of een nieuwe instantie van bv DateTime en niet verplichte velden gaan straks weer de db in als een Db.NullValue indien ze hun standaardwaarde hebben of een null zijn.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:51 schreef existenz het volgende:
[..]
Houd je wel aan de coding conventies. Is zeker bij generators belangrijk om te doen. En let ff op null value afhandeling en ik zie dat je geen meer lagen model gebruikt. Is dat expres (Kan natuurlijk prima als je daarvoor kiest)?
Dat was ook mijn doel, het af zijn van innerline SQL, die eeuwige readers, vergeten connecties te sluiten, etc. Of je gelooft in code generatie hangt puur af hoe intelligent je je generator maakt. Tot nu toe ben ik geen serieuze problemen tegen gekomen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 16:42 schreef Farenji het volgende:
[..]
Ik heb een tijd geleden zoiets gemaakt maar dan in perl: DataRow. Dat is een generieke abstracte class die een row uit een willekeurige databasetabel representeert, met load, save, delete, copy etc methods, generieke voorzieningen voor 1-to-many, 1-to-1 en many-to-many relaties. Die class is relatief groot, maar in subclasses inherit je dan daarvan, en daarin geef je alleen aan wat de databasetabel is, welke velden die tabel heeft, je definieert de identificerende key(s) en je definieert de relaties die het object met andere subclasses heeft. Hierdoor blijven de subclasses heel klein, in principe hoef je dan niet meer dan de constructor te overriden. Dat scheelt heel veel herhaling van grotendeels identieke code; en dat is belangrijk, als je dan iets wil wijzigen hoeft dat maar in 1 bestand, al je subclasses nemen dat vanzelf over, en hoef je ook geen generator aan te passen. Ik geloof sowieso niet in code die code genereert eigenlijk, vragen om problemen is dat.
Deze DataRow class gebruik ik tegenwoordig in bijna al mijn perl projecten. Scheelt echt veel tijd, development is nog nooit zo snel gegaan, je hebt vrijwel geen inline SQL meer nodig en je code wordt er ongelooflijk compact en overzichtelijk van.
In perl zijn er veel van dit soort classes, zoals DBIx::Class waar nog veel meer mee kan. Veel frameworks in andere talen zoals phpCake of Ruby on Rails hebben een vergelijkbare class, hoogstwaarschijnlijk is er voor .NET ook wel zoiets te vinden.
Volgens de meeste gebruikte conventie zou je het als volgt doen:quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 19:48 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Wat bedoel je met een meer lagen model? Het gebruik van interfaces/abstrace klassen etc? De null value afhandeling doe ik door velden die verplicht zijn in de DB een standaard waarde te geven als -1, of een nieuwe instantie van bv DateTime en niet verplichte velden gaan straks weer de db in als een Db.NullValue indien ze hun standaardwaarde hebben of een null zijn.
Wat bedoel je met coding conventies? Zie ik iets over het hoofd? Ik laat elke klasse sowieso checken door Resharper 4, en zorg dat ik niet eens warnings genereer
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | public string ExampleProperty { get { return exampleProperty; } set { exampleProperty = value; } } public void Save() { } |
Thx voor die uppercasequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef existenz het volgende:
[..]
Volgens de meeste gebruikte conventie zou je het als volgt doen:
[ code verwijderd ]
Methode names dus altijd met uppercase beginnen en public fields private omturnen in properties. Dat viel me eigenlijk vooral op. Dat is ieg de meest gebruikte standaard (Maar absoluut niet de enige).
edit: Ik zie 3.5 gebruikt worden, dan hoeft de private declarie niet, maar ook de properties met hoofdletter beginnen
Omdat je soms niet van een bepaalde technologie kunt gebruiken door een dwarsliggende webhost, oude meuk, of simpelweg omdat het ff snel genereren van de hele zooi voor een klein projectje gewoon fijn is. Daarbij genereert Linq To SQL en die andere meuk toch geen ASP.NET pagina's? Zeker niet netjes met RequiredFieldValidators enzo toch ?quote:edit2:
Waarom trouwens zelfs wat schrijven als je NHibernate, ActiveRecord, WIlson, LLBGen, Linq To Sql, Entity Framework etc hebt?
Vandaar het keuzerondequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 20:21 schreef existenz het volgende:
Nee, dat klopt (LLBLGen volgens mij wel, maar die kost dan ook $$$). Dit soort properties (waar je geen fields hoeft te declareren) bestaan trouwens pas sinds .NET 3.5
Waarom heb je er voor gekozen om de methods static te maken?quote:
Was mij inderdaad nog niet opgevallen. Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar kan prima. Probleem is alleen dat wanneer je dan specifieke methodes die statefull zijn voor een class krijgt je instance methods en statics gaat mixen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:19 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Waarom heb je er voor gekozen om de methods static te maken?
Als een methode static kan zijn, waarom zou je het dan niet doen? Persoonlijk vind ik het handiger als ik var blaat = Blaat.load(dinges) kan doen dan dat ik var blaat = new Blaat(); blaat.load(dinges); moet doen. Sowieso was bij de meeste bedrijven en stages waar ik gelopen heb het gebruikelijk om een methode static te maken indien mogelijk... Net zoals private indien niet public nodig, en final (java) of fixed variabeles waar mogelijk.quote:Op zondag 10 augustus 2008 14:27 schreef existenz het volgende:
[..]
Was mij inderdaad nog niet opgevallen. Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar kan prima. Probleem is alleen dat wanneer je dan specifieke methodes die statefull zijn voor een class krijgt je instance methods en statics gaat mixen.
Je weet dat k's niets zegt over een goed programmaquote:Op zondag 10 augustus 2008 14:35 schreef PiRANiA het volgende:
Ik ben nu bezig met een crawler om een lijst domeinnamen te verkrijgen voor een project van me (php cli ftw).
Heb er inmiddels 19k
Vanuit de bedrijven waar ik werk (Ik doe detachering) is static niet echt gebruikelijk om iets static te maken omdat het kan. Het moet echt een reden en voordeel hebben, statics zijn namelijk niet statefull, vele malen minder flexibel etc. Ik heb al te vaak applicaties moeten "destaticen", omdat er aanpassingen gedaan moesten worden of state problemen waren, waar de mensen niet uit kwamen.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:47 schreef StonedKinG het volgende:
[..]
Als een methode static kan zijn, waarom zou je het dan niet doen? Persoonlijk vind ik het handiger als ik var blaat = Blaat.load(dinges) kan doen dan dat ik var blaat = new Blaat(); blaat.load(dinges); moet doen. Sowieso was bij de meeste bedrijven en stages waar ik gelopen heb het gebruikelijk om een methode static te maken indien mogelijk... Net zoals private indien niet public nodig, en final (java) of fixed variabeles waar mogelijk.
Nja ik gebruik static ook eigelijk alleen maar bij van die "tool" methoden, zoals een bepaald algoritme uitvoeren op iets, of zoals nu een simpel objectje laden ofzo. Voordeel van static methoden vind ik vooral dat je ze makkelijk in andere software kunt gebruiken. Gaat dus inderdaad vaak om helper methods.quote:Op zondag 10 augustus 2008 22:59 schreef existenz het volgende:
[..]
Vanuit de bedrijven waar ik werk (Ik doe detachering) is static niet echt gebruikelijk om iets static te maken omdat het kan. Het moet echt een reden en voordeel hebben, statics zijn namelijk niet statefull, vele malen minder flexibel etc. Ik heb al te vaak applicaties moeten "destaticen", omdat er aanpassingen gedaan moesten worden of state problemen waren, waar de mensen niet uit kwamen.
Het is niet slecht, maar je moet wel verdomd goed opletten wat je aan het doen bent. Voordat je het weet is je hele applicatie static en dat geeft 100% zeker problemen.
Zelfde soort probleem als mij dusquote:Op maandag 11 augustus 2008 08:38 schreef Slarioux het volgende:
Krijg foutmeldingen bij de Whatpulse topic. Server geeft een 500 error, maar nergens een fout te bekennen. Straks maar eens naar een file gaan loggen.
Bij mij ook maar nu werkt het script zelf prima. Hij gaat op zijn plaat op een gegeven moment en dan zit ik met een script dat half half werkt, en niet crasht met een php fout maar met een apache error (waar je niks aan hebt). Ik kan niet bij de apache logs (of iig, daar staan ze niet in) dus geen idee wat het is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:51 schreef SharQueDo het volgende:
500 errors van mij komen altijd door foute .htaccess bestanden.![]()
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 | Time: 08:11:59 PM avg-cpu: %user %nice %system %iowait %steal %idle 10.48 0.00 1.50 17.49 0.00 70.51 Device: rrqm/s wrqm/s r/s w/s rsec/s wsec/s rkB/s wkB/s avgrq-sz avgqu-sz await svctm %util emcpowerb 2.31 54.25 54.04 26.36 6422.82 645.86 3211.41 322.93 87.92 0.84 10.44 3.09 24.85 emcpowerd 0.55 1.81 17.65 2.27 1056.62 32.62 528.31 16.31 54.69 0.15 7.75 4.77 9.49 emcpowera 2.31 31.08 38.93 9.71 5534.01 328.55 2767.00 164.27 120.55 0.34 6.99 3.87 18.83 emcpowerc 0.76 16.73 28.58 13.45 1684.28 241.87 842.14 120.94 45.83 0.43 10.30 4.30 18.09 Time: 08:12:59 PM avg-cpu: %user %nice %system %iowait %steal %idle 3.02 0.00 0.31 3.29 0.00 93.32 Device: rrqm/s wrqm/s r/s w/s rsec/s wsec/s rkB/s wkB/s avgrq-sz avgqu-sz await svctm %util emcpowerb 0.08 13.65 3.27 5.53 111.60 153.47 55.80 76.73 30.12 0.06 6.92 1.42 1.25 emcpowerd 0.00 0.00 0.00 0.05 0.00 0.40 0.00 0.20 8.00 0.00 10.67 4.00 0.02 emcpowera 0.65 6.02 9.20 1.15 948.53 57.73 474.27 28.87 97.22 0.05 4.70 3.76 3.89 emcpowerc 0.02 18.30 2.47 28.23 37.20 372.80 18.60 186.40 13.36 0.15 4.73 0.74 2.27 |
De belangrijkste reden dat ik jpgraph niet gebruik is omdat ik het niet ken...quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 08:07 schreef JortK het volgende:
Waarom maak je gebruik van libchart?
Wat heeft dat voor voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld jpgraph?
Heb het wel eens vanuit Windows gedaan, opzich hetzelfde.quote:Op maandag 18 augustus 2008 12:24 schreef HostiMeister het volgende:
Ben bezig met het communiceren na een gprs modem via de commandline in linux middels AT commando's
Iemand verstand van?
Ik heb zojuist een 110 pagina's tellende document gevonden met specifieke AT commando's van de fabrikant.quote:Op maandag 18 augustus 2008 13:15 schreef 8D het volgende:
[..]
Heb het wel eens vanuit Windows gedaan, opzich hetzelfde.
Er zijn wat lijstjes met standaard AT+ commands online, en veel apparaten ondersteunen dingen zoals AT? en AT+? als command (of wellicht ook AT+HELP). Dat geeft een mooi lijstje met command's die je kan gebruiken =). Soms verschilt dat per apparaat ;p
Vanavond eens stats gaan code voor me routerquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 10:26 schreef whoops het volgende:
B.t.w. de mooiste graphs die ik gezien heb zijn trouwens Flotr en PlotKit, maar ik had weinig zin en tijd om de gegevens nog van PHP naar JavaScript om te zetten, het moest namelijk voor het weekend af zijn...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | sub foo<T>(func_ptr<func_ptr<T, T>, T> f, T arg) returns T var lambda = f(arg); return lambda(arg); end sub export sub main() returns void func_ptr<func_ptr<int, int>, int> f= (int a) => ( (int b) => b*b ); int a = foo<int>(f, 5); print(a); //25 end sub |
Nog steedsquote:Op donderdag 28 augustus 2008 18:51 schreef Scorpie het volgende:
Bezig met ExtJS een CMSje te maken, met wat andere modules erbij.
Idd daarom ben ik zelf ook eerst ff wat andere projectjes gaan maken er in om het later gewoon goed te doen zonder dat je met een project zit met rare dingen er inquote:Op donderdag 28 augustus 2008 20:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Getting there, duurt alleen ff voordat je alle quirks door hebt
Ziet er goed uit, alleen beetje raar dat de WAN Rx en Tx stats precies hetzelfde zijnquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:26 schreef WyriHaximus het volgende:
Wou dit eigenlijk al eerder posten. Maar de stats van me router waar ik mee bezig was: http://home.wyrihaximus.net:61667/routerstats/
Ben er ook nog niet helemaal achter wat dat nou is. Lijkt wel alsof me router dat terug stuurt. (Het is trouwens de HTML uit de admin interface die ik parse. Maar zal straks eens met de hand kijken wat het zegt.) En die uptime ben ik nog aan het tweaken, ga straks eens proberen met wat ifjes om te voor als het nog onder de 24 uur isquote:Op zondag 31 augustus 2008 16:30 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, alleen beetje raar dat de WAN Rx en Tx stats precies hetzelfde zijnEn bij uptime (helemaal aan de rechterkant) maakt de grafiek een sprong van 0 naar 7 uur.. Stijgt ook ff sneller dan normaal daaro
Plotr maar ga naar flotr overquote:Op zondag 31 augustus 2008 17:02 schreef JortK het volgende:
Welke chart lib gebruik je ervoor?
Closed source bagger om je code closed source te maken...quote:Op zondag 31 augustus 2008 19:34 schreef sweboy het volgende:
Iemand hier al eens met IonCube Encoder gewerkt?
Zijn van plan het aan te schaffen, echter zou ik graag wat meningen hebben.
Tja, Ik zal toch m'n brood moeten verdienen ermee hequote:Op maandag 1 september 2008 08:55 schreef whoops het volgende:
[..]
Closed source bagger om je code closed source te maken...
Bezit van source code is sterk overrated. Men betaalt toch voor het product en niet voor de code. Wellicht tijd om aan een ander licentiemodel te denken?quote:Op maandag 1 september 2008 09:29 schreef sweboy het volgende:
[..]
Tja, Ik zal toch m'n brood moeten verdienen ermee he
Het gaat me er niet om dat ze het niet kunnen veranderen, maar meer zodat ik er een licentie systeem kan inzetten om kopieeren tegen te gaan. Vorige scripts van mij zijn vaak illegaal verspreid. Als je er van moet leven, is dat niet leuk.quote:Op maandag 1 september 2008 18:24 schreef rekenwonder het volgende:
[..]
Bezit van source code is sterk overrated. Men betaalt toch voor het product en niet voor de code. Wellicht tijd om aan een ander licentiemodel te denken?
Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebtquote:Op dinsdag 2 september 2008 12:21 schreef dikkedorus het volgende:
Totaal ongerelateerd aan webdevven.
Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan m'n sudokusolver
Features:
Asciii art sudokus!
Drie single-step solvers die je aan/uit kan zetten
Brute force multi-step voor de echte hersenkrakers
Invoer-taaltje om snel handmatig sudokus over te nemen van papier
Snelle en mem-friendly c++. Lekker veel booleaanse operatoren kunnen misbruiken
Ha, dat is wel een leuke voor een dev contest!quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt
Als ik het niet vergeet zal ik hem commenten en posten.quote:Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef PiRANiA het volgende:
Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt
Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te postenquote:Op dinsdag 2 september 2008 16:52 schreef dikkedorus het volgende:
[..]
Als ik het niet vergeet zal ik hem commenten en posten.
Men neme een datatype Vakje met een 9-bits mask en een 5-bits integer (kheb ze nu gewoon unpacked in twee 32-bits ints zitten)
De mask geeft aan welke waarden mogelijk zijn op een bepaald vakje van het Sudoku-veld. Zodra er nog maar de nth 1 bit is geset is het vakje geresolved en wordt de 5-bit waarde gelijk aan n. Buffering voor snellere checks.
Gooi 9x9 Vakjes in je geheugen.
Nu maak ik 3x9=27 Nintuples aan; voor elke rij, elke colomn en elk 3x3 blok. Elke Nintuple heeft 9 pointers naar 9 Vakjes.
Semantisch zijn deze allemaal gelijk, namelijk dat ze allemaal 1-9 1x mogen bevatten; alle solvers werken dus op alle nintuples.
Daarnaast een hele zooi operators gemaakt die intersecties, unions etc. kunnen genereren uit Vakjes en Nintuples. De rest is gewoon een zooi glue-code.
Alles solvers werken per nintuple:
Solver1 - Er is maar 1 waarde mogelijk: verzamel alle resolved waarden in een bitmask, en AND alle ongeresolvde vakjes met de inverse. Vakjes met 1 bit over zijn geresolved.
Solver2 - Er is maar 1 plaats mogelijk: Indien de nde bit maar 1 maal in de nintuple is geset is het bijbehorende vakje geresolved naar n.
Solver3: - Er is maar 1 intersectie mogelijk: Bits die in de masks de intersectie van nintuple B met nintuple A zitten, maar niet in de rest van nintuple B, zijn ook in nintuple A alleen mogelijk binnen deze intersectie.
Solver4: Depth first search van alle mogelijkheden (gecombineerd met 1,2,3)
Het invoeren van sudoku gaat als volgt, per rij:
0 = onbekend,
1...9 = geresolved.
'-' schakelet over naar rechts-uitgelijnde waarden.
dus de rij XX1 XX2 4XX
wordt 0010024
rij 1XX XXX 3X2
wordt 100000302
of
1-302
Werkt prima
Grappig grappigquote:Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef Serphiot het volgende:
[..]
Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te posten![]()
Hij kon brute force de oplossing vinden, verder helpen door het tonen van candidates (locked, singles)
Hij zag er zo uit:
[ afbeelding ]
Verder zelf op mijn werk niets bijzonders, bugjes oplossen. voor mezelf alitijd nog bezig met receptendb, nu aan het inbouwen dat er recepten direct van de site in het programma gedownload kunnen worden.
Zo ziet ie van mij er ook uit, maar dan in ascii-art.quote:Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef Serphiot het volgende:
[..]
Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te posten![]()
Hij kon brute force de oplossing vinden, verder helpen door het tonen van candidates (locked, singles)
Hij zag er zo uit:
[ afbeelding ]
Verder zelf op mijn werk niets bijzonders, bugjes oplossen. voor mezelf alitijd nog bezig met receptendb, nu aan het inbouwen dat er recepten direct van de site in het programma gedownload kunnen worden.
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef whoops het volgende:
Als iemand nog een leuke programmeeropdracht zoekt, dit is je kans:
http://www.getacoder.com/projects/programming_c_87390.html
quote:Op woensdag 3 september 2008 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:
OMMFG
quote:Budget: $ 20-100