abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:42:51 #1
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_56044706
Game on !

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?
phluphy for president!
pi_56044757
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:47:03 #3
39436 Dreammaster
Dat zei je moeder vannacht ook
pi_56044773
hmmmm... weinig devven vandaag. moet op de hele site overal de contactgegevens vervangen door de nieuwe omdat een bedrijfsonderdeel verhuisd is
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:50:44 #4
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_56044860
dikke tvp. Net een zooi bugs wezen opzoeken, waarvan de helft loze meldingen bleken te zijn (altijd leuk om nutteloos te zoeken ).
pi_56045009
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56045060
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
Dat dus Werk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
pi_56045102
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus Werk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
pi_56045113
tvp

Momenteel bezig samen met kameraad van me met een bash.org kloon (q-db punt org).
pi_56045130
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
Zeker weten Daarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:14:24 #11
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_56045295
Op het werk ben ik met een zooi bash scripts aan de gang om het beheer van de Linux machines voor onze nieuwe mailomveging te vereenvoudigen... Er moet alleen nog een 'master script' voor komen, die de (text-based) gui wordt voor de andere scripts... Leuk, maar af en toe tergend om in Bash wat te doen...

Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_56045838
momenteel bezig met webservices in Java
pi_56046848
Lekker aan het refactoren... structureren, centraliseren, optimaliseren, van een module die op een "dashboard" allerlei kerncijfers weergeeft van onderzoeksresultaten... Dat zijn loodzware queries, en die moeten zo snel en efficient mogelijk. En daarna ga ik de hele boel documenteren.
pi_56047198
Een heel erg simpel cms aan t maken
php +mysql (mn eerste ding wat ik dev in php)
pi_56047247
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker weten Daarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.

Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:30:02 #16
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56049739
tvp'tje, ik ben nog steeds bezig met EnergyWeb, objectgeorienteerd
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_56049875
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.

Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt: logging is een essentieel onderdeel van elke applicatie.
Je logged dus niet alleen bepaalde workflows; maar ook excepties, vreemde zaken, fouten, bugs, you name it. Alles wat je verder kan helpen bij het optimaliseren van je applicatie.

Maar goed, als newbie zag ik de relevantie ook nooit in van logging, nu vind ik het verdomd handig
pi_56051293
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Vergeleken met het gedoe om dat achteraf nog een keertje te gaan doen... . Sowieso, je een keertje erin verdiepen en voor de rest van de applicaties die je schrijft is het min of meer copy paste. Tot je bij een werkgever komt die wat anders gebruikt .
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:07:57 #19
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_56052034
Ik ben deze week maar eens begonnen aan mijn afstudeeropdracht om een Aspect Orientend extensie te maken op C, gericht op microcontrollers. Het doel is om een eigen weaver in elkaar te zetten. Als voorstudie heb ik de BNF notatie (de grammatica) van C uitgeplozen en versimpeld. Vorige week de lexical syntax van C beschreven en door een scanner generator getrokken. Vandaag testen of de scanner werkt. Om vervolgens weer opnieuw te beginnen voor de parser.
Alles in Haskell trouwens.

Vandaag is de eerste fase van het geheel compleet: de scanner. De scanner gooit de whitespace en commens (o.a.) en geeft er tokens voor terug. Het idee is dat je bij het parsen geen rekening met whitespace hoeft te houden (dat is naar) en direct kan parsen.
Dus:
1
2
3
4
5
x() {
  int n;
  double x;
  n= x < 1 ? n : n+1; 
}

1Prelude Scanner> doScan "x(){int n;double x;n=x<1?n:n+1;}\n"

Geeft:
1
2
3
4
5
6
[Ident "x",Specifier '(',Specifier ')',Specifier '{',Keyword "int",Ident "n",
Specifier ';',Keyword "double",Ident "x",Specifier ';',Ident "n",
Operator "=",Ident "x",Operator "<",TkInt 1,Operator "?",Ident 
"n",Specifier ':',Ident "n",Operator "+",TkInt 1,Specifier ';',Specifier '}']

Prelude Scanner> 

Als resultaat.
pi_56067987
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef whoops het volgende:
Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
pi_56068523
Python, das toch die taal waar je kans hebt op werkende code als je er een willekeurige ASCII art door gooit ? of was dat Perl

Anyways, ik ben momenteel een filebeheer/verzend/backup-vanalles tool aan het maken voor mobiele telefoons
pi_56068606
Python is toch die EMO-taal waarin het loont zoveel mogelijk smiley`s te maken?
pi_56068823
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:34:04 #24
65490 whoops
pi_56068882
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:56 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.

We kunnen dus wel allemaal tof gaan lopen doen dat Perl/PHP/Java/X beter/mooier/whatever zou zijn (dat gebeurt in het Python topic bijvoorbeeld), maar ik heb idee dat de concepten van Python vaak gewoon goed zijn; het werkt intuitief en makkelijk, en dat maakt het programmeren dus prettig... Iets wat ik me persoonlijjk Perl en Java niet kan voorstellen...

Als ik wat verder in m'n boek ben (kom nu bij de hoofdstukken over OOP) zal ik wel wat voorbeelden geven waarom ik denk dat het een erg fijne taal is.

Al met al: ik ben enthousiast, maar kan nog niet precies aangeven waarom dan...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:35:48 #25
65490 whoops
pi_56068928
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
pi_56069094
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:34 schreef whoops het volgende:

[..]

Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.
Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).
pi_56069200
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef whoops het volgende:

[..]

Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:49:17 #28
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56069299
Ik dev rustig door aan m'n CMS, er zaten wat bugs in die platgestampt moesten worden
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_56069837
Ice7 gaat lekker. Momenteel bezig afronding van een paar modules voordat ik de eerste testsite live gooi.
pi_56069991
Ga zelf vandaag maar weer verder met mijn chatsite-projectje. Heb de laatste tijd de webserver/daemon waar het op komt te draaien gedev'd . Allemaal in Java overigs
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:03:34 #31
84926 WyriHaximus
pi_56071110
Hopelijk kan ik vanavond verder met me site botje, liep alleen tegen een probleem met fok aan . Vanavond ff verder kijken .
phluphy for president!
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:33:29 #32
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_56072002
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef WyriHaximus het volgende:
Hopelijk kan ik vanavond verder met me site botje, liep alleen tegen een probleem met fok aan . Vanavond ff verder kijken .
Misschien moet je mijn script gebruiken
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:54:37 #33
65490 whoops
pi_56072524
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).
Ruby heeft inderdaad dezelfde voordelen, voor zover ik dat kan inschatten. De reden dat ik eerst voor python gegaan ben (Ruby staat ook nog op de planning ) is inderdaad omdat je het vaker tegenkomt. Zo zijn er ook veel programma's onder Linux met Python geschreven...
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen.

'Gelukkig' programmeer ik geen echte applicaties, eigenlijk alleen maar dingen voor mezelf... Daarnaast zou ik als Java developer waarschijnlijk naar Jython kijken...
pi_56072599
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:54 schreef whoops het volgende:
'Gelukkig' programmeer ik geen echte applicaties, eigenlijk alleen maar dingen voor mezelf... Daarnaast zou ik als Java developer waarschijnlijk naar Jython kijken...
Dat heb ik ook gedaan, ook omdat Jython nauwer op Java aansluit dan Python op C/C++ wat betreft gebruik van classes.
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:14:54 #35
84926 WyriHaximus
pi_56073032
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:33 schreef JortK het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn script gebruiken
Alleen support jouw scrippie niet de dingen die ik wil .
  • Detectie van forms + alle velden er in
  • Cookie/sessie ondersteuning
  • Zelf kunnen in en uit loggen om zoveel mogelijk de database te sparen en er geen nutteloze rotzooi sessies in achter te laten. Door deze gelijk weer op te ruimen.
  • RSS feeds van forums maken
  • TR's opzoeken en aan me door geven (in DIG)
    (Maar goed die laatste twee zijn specifiek voor fok, de support classes worden zo dat voor hun de site niet uit maakt .)
  • phluphy for president!
    pi_56130556
    tvp
    pi_56195844
    Vandaag (en afgelopen vrijdag) bezig geweest met een class die automatisch een db uitleest en daarbij via de comments onderliggende data ophaalt.. wat dus eigenlijk in een oneindige lus kan lopen. Wat ik terug krijg is een multidimensionale array met vooropleidingen, vakken en cijfers.. prutwerk.
    pi_56196242
    Ice7 ff aan de kant gelegd.

Concept design document voor m'n php webgame (nee geen 13-in-een-dozijn criminal-games (maar een 13-in-een-dozijn-space-strategy-games )) gemaakt. Database tabellen gemaakt, en momenteel bezig met de core te coden/scripten. Daarna komen de pagina's / functionaliteiten.
      maandag 21 januari 2008 @ 12:49:54 #39
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_56197217
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef SharQueDo het volgende:

Concept design document voor m'n php webgame (nee geen 13-in-een-dozijn criminal-games (maar een 13-in-een-dozijn-space-strategy-games )) gemaakt. Database tabellen gemaakt, en momenteel bezig met de core te coden/scripten. Daarna komen de pagina's / functionaliteiten.
    Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te coden
    *BURP*
    pi_56197692
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 12:49 schreef H4ze het volgende:

[..]

Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te coden
    Geloof me. Alles uitschrijven op papier is het halve werk.
      maandag 21 januari 2008 @ 14:48:56 #41
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56199909
    Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
      maandag 21 januari 2008 @ 14:58:28 #42
    159635 Spike1506
    NullPointerException
    pi_56200153
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
    Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
    Nu ben ik nieuwsgierig!
      maandag 21 januari 2008 @ 18:47:51 #43
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56204971
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
    Tell me more
      maandag 21 januari 2008 @ 19:28:11 #44
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56205968
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 18:47 schreef JortK het volgende:

[..]

Tell me more
    Projectje voor Nu.nl en een community voor 12-17 jarigen met 200.000+ geregistreerde leden. Voor beide lead developer.
    pi_56227988
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nog
    pi_56228082
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:37 schreef slakkie het volgende:

[..]

Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nog
    Mwah, dat zou ik geen luiheid noemen. Luiheid is nu minder werk doen in de hoop dat het later geen extra werk op gaat leveren (omdat bijv. bepaalde toekomstige features toch niet geimplementeerd gaan worden), een goed geschreven applicatie is eerder een "werk slimmer, niet harder" oplossing. Maar toegegeven, dat is een verschil wat je moet willen zien .
      dinsdag 22 januari 2008 @ 16:55:32 #47
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56228458
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 11:53 schreef Mordreth het volgende:
    Vandaag (en afgelopen vrijdag) bezig geweest met een class die automatisch een db uitleest en daarbij via de comments onderliggende data ophaalt.. wat dus eigenlijk in een oneindige lus kan lopen. Wat ik terug krijg is een multidimensionale array met vooropleidingen, vakken en cijfers.. prutwerk.
    ActiveRecord anyone?
    pi_56228483
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:55 schreef CraZaay het volgende:

[..]

ActiveRecord anyone?
    U gaat door voor de award Patternherkenning .

Zelden mijn favoriete oplossing voor persistence trouwens, maar soms past het perfect.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 17:10:13 #49
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56228752
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

U gaat door voor de award Patternherkenning .

Zelden mijn favoriete oplossing voor persistence trouwens, maar soms past het perfect.
    Het is niet altijd zaligmakend, maar een framework met fatsoenlijke ActiveRecord ondersteuning (Ruby on Rails bijvoorbeeld) had in dit geval vrijwel al het werk overbodig gemaakt denk ik.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 19:03:56 #50
    84926 WyriHaximus
    pi_56231199
    Ben bezig met het tag/coord script voor me wow screenshots uit te breiden zodat er ook target informatie bij komt en de resolutie.
    phluphy for president!
      dinsdag 22 januari 2008 @ 19:06:47 #51
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_56231277
    Tussen mijn schoolwerk door dev ik een tag-based imagegallery voor mijn wiki. Dat wil zeggen, plaatjes moeten upgeload worden via de wiki waarbij tags meegegeven kunnen worden, en een onafhankelijke pagina laat de plaatjes zien. Zo kan ik wel een onafhankelijke gallery laten zien, maar worden mensen min of meer gedwongen zich op mijn wiki te registreren als ze daadwerkelijk willen uploaden. Handig, want het overgrote deel aan code en databasezooi is dus al aanwezig, maar wel een pokkewerk om die hele mediawiki core door te spitten en aan te passen
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
    pi_56236356
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:55 schreef CraZaay het volgende:

[..]

ActiveRecord anyone?
    Zaten iets teveel haken en ogen aan (aan huidige structuur). En na een dag kloten bleek het al eens gemaak te zijn , erg tof om daar dan achter te komen.. "ja ik wist ook niet dat dat al door hem gemaakt was". omg.

Ben op m'n werk nu met een html 2 rtf converter bezig. Wat op dit moment als een speer gaat .

[ Bericht 1% gewijzigd door Mordreth op 23-01-2008 08:41:35 ]
    pi_56237143
    Ik ga een plugin voor eclipse maken, waarmee ik hopelijk wat geavanceerdere plugins kan maken. Het vervelende is wel dat de documentatie voor eclipse plugins vooral op experts gericht lijkt te zijn, en dat ben ik dus niet .
      woensdag 30 januari 2008 @ 14:11:57 #54
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56409117
    Tijd om dit topic maar eens omhoog te douwen

Bezig met een scriptje waarmee ik makkelijk stats voor het forum kan genereren (wel op basis van de stats van JeRa )
      donderdag 31 januari 2008 @ 02:08:39 #55
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_56425463
    Ik dev nog steeds aan mijn wikigallery. Eindelijk de code zover gekregen dat ik tijdens het uploaden van een plaatje in de wiki tags mee kan geven, en hij die ook ophaalt en laat wijzigen bij het editten van een afbeelding. Ik ben erg trots op mezelf, vooral omdat ik erg weinig van php weet en dus eigenlijk maar wat aanklungel
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
      donderdag 31 januari 2008 @ 02:46:16 #56
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_56425651
    Ben nog steeds bezig met een Project Management Tool (EJB3.0 + JSF + RichFaces/Ajax4JSF).

Dynamisch (dus in de backing bean) die richfaces (en enkele jsf componenten) genereren is echt een bitch...maar beetje bij beetje lukt het
    *BURP*
      vrijdag 15 februari 2008 @ 16:51:08 #57
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56752932
    Bezig aan mijn nieuwe website waar ik onder water wat spannende dingetjes wil gaan doen (zoals pingback ed)

Tevens topic kick
      vrijdag 15 februari 2008 @ 16:55:16 #58
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56753033
    Ik heb vandaag een vrije dag, dus dev helemaal nix
    pi_56753258
    Acceptatietest van een wijziging in een applicatie geschreven in een eigen framework
    Het lijkt wat op Spring, in een verte.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 15 februari 2008 @ 17:07:29 #60
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56753277
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:06 schreef Pheno het volgende:
    Acceptatietest van een wijziging in een applicatie geschreven in een eigen framework
    Het lijkt wat op Spring, in een verte.
    Ook Java?
    pi_56753323
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:07 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ook Java?
    Java, xsl, xml. Dat soort technieken. En uit te breiden met allerlei nieuwe tags, maar dat zal over een maandje of wat op mijn schouders komen.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 17:11:11 #62
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56768031
    Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
    Backend taal wordt uiteraard perl, de interface ga ik maken met Ext JS.
    pi_56768170
    tvp
    Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 12:11:31 #65
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56768187
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
    Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
    Dat framework ziet er wel errug goed uit
    pi_56768522
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:11 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat framework ziet er wel errug goed uit
    Het is ook erg goed. Gebaseerd op de Yahoo User Interface library maar dan veel uitgebreider, en met een flinke community erachter.
    Ik had al ervaring met YUI en Dojo maar Ext is echt een klasse beter. Ik heb er de afgelopen weken veel ervaring mee opgedaan, het vraagt een heel andere denkwijze, je hebt bijna niks meer met html te maken maar zit alleen objecten te creeeren en aan elkaar te knopen met handlers en callbacks, bijna al je data komt via ajax en is makkelijk uitwisselbaar met al je componenten. GUI ontwerp is nog nooit zo snel gegaan!
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:59:11 #67
    84926 WyriHaximus
    pi_56770958
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
    Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwen !
    phluphy for president!
      woensdag 27 februari 2008 @ 13:21:31 #68
    84926 WyriHaximus
    pi_57009474
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:59 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwen !
    Heb ff zitten neuzelen en als ik het zo allemaal zie, ziet het erg erg makelijk uit. Daarnaast vind ik dit ook erg interesant om eens naar te gaan kijken http://extjs.com/blog/200(...)aptana-and-red-bull/ want dan zou je zowel je online als offline variant kunnen gebruiken .
    phluphy for president!
      woensdag 19 maart 2008 @ 22:13:35 #69
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57487556
    Dikke kick: themasite voor een tandpastamerk
    pi_57487750
    ben weer aan het knutselen met C# / XNA.
    Eenvoudige basis van een game engine aan het opzetten. Niks bijzonders.
    Mag de naam game engine waarschijnlijk niet eens dragen.
    pi_57539673
    Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook

www.activedirectorywrapper.com
    pi_57540543
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
    Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook

Dan zou ik in ieder geval contact gegevens in je site opnemen; dat geeft de burger meer vertrouwen.
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 16:00:53 #73
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_57540757
    Er is leven in het topic

Ik ben bezig met een CRM applicatie, ik zal binnenkort wat screenshots plaatsen
    pi_57541110
    quote:

Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?

Ik ben zelf nog wat aan 't tweaken aan m'n Toen/Nu foto site. Er zitten nog wat bugjes in en eigenlijk moet ik nog wat copyright info toevoegen.
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
      zaterdag 22 maart 2008 @ 16:47:34 #75
    13783 Anthraxx
    pi_57541548
    quote:

--geblaat--. Het is gewoon een .NET component .
    pi_57541752
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 16:22 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?

Ik ben zelf nog wat aan 't tweaken aan m'n Toen/Nu foto site. Er zitten nog wat bugjes in en eigenlijk moet ik nog wat copyright info toevoegen.
    Staat in de howto section
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:00:06 #77
    13783 Anthraxx
    pi_57541816
    Een 'rogue' kloon:
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:23:35 #78
    65490 whoops
    pi_57542297
    Momenteel ben ik bezig met het maken van een frontend voor de unattended installaties die ik via PXE uitvoer. Ik ga eerst bezig met een zooi bash scripts die het werk doen. Daar komt een text-based GUI voor op basis van Dialog. Als dat werkt is het toevoegen van een PHP schil een eitje...

Maar ben nu eerst bezig een goeie structuur op te zetten voor de installers zelf...
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:32:57 #79
    84926 WyriHaximus
    pi_57542476
    Hey ff updaten hier ! Ben kwa devven niks doen aan het vandaag maar dev-releated turorials op me site aan het posten heb er 1 van de 3 die ik zou posten vandaag al online gezet. KWa devven ben ik bezig een phpBB mod van phpbb2 naar phpbb3 aan het porten .
    phluphy for president!
    pi_57542679
    Nog steeds druk bezig met mijn jukebox. Dit is toch meer werk dan gedacht, zeker als je het echt goed wil doen. Ik heb vooral lang zitten vogelen met de afspeelmodule - na heel veel gedoe met allerlei backends ben ik uiteindelijk voor een icecast server/client model gegaan, dat was toch het meest flexibel - locaal afspelen gebeurt door een zelf geschreven mplayer daemon, dmv m3u kun je ook eenvoudig remote de muziek afspelen in bijv xmms of winamp.

Ik heb een mooi vote, een tag en een userkarma systeem ingebouwd, en ben me nu danig aan het inlezen over "collective intelligence" om aan de hand van votes, tags en karma een intelligente random player te maken. Pearson correlaties, Tanimoto coefficienten, Gini Impurity, best complexe shit maar erg interessant!

Voor de GUI heb ik me laten "inspireren" door rhythmbox wat weer erg op iTunes lijkt, ik ga wat dat betreft het wiel niet opnieuw uitvinden. Maar die interface is nog verre van af, al is de basis er wel:

zaterdag 22 maart 2008 @ 20:36:41 #81
    65490 whoops
    pi_57546007
    Dat ziet er goed uit Farenji! Extjs is nice. Heb je ook plannen om die jukebox voor een groter publiek uit te brengen?
    pi_57550440
    Ja, hij gaat open source, als ik de basisfunctionaliteit af heb. Dat duurt nog wel even hoor.
    pi_57552682
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 17:32 schreef WyriHaximus het volgende:
    Hey ff updaten hier ! Ben kwa devven niks doen aan het vandaag maar dev-releated turorials op me site aan het posten heb er 1 van de 3 die ik zou posten vandaag al online gezet.
    Mooie tutoriaal hoor

heb ik gelijk een vraagje; hoe kun je de coordinaten achter halen van een adres?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zondag 23 maart 2008 @ 09:25:05 #84
    84926 WyriHaximus
    pi_57553063
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 07:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Mooie tutoriaal hoor

heb ik gelijk een vraagje; hoe kun je de coordinaten achter halen van een adres?
    Kijk hier eens: http://code.google.com/ap(...)vices.html#Geocoding
    phluphy for president!
    pi_57554051
    Super, wist niet eens dat het zo gemakkelijk was

Nu een ander vraagje.

Is het middels Javascript mogelijk om een positie uit te lezen en deze dan in de map te plaatsen en de coordinaten in een hidden input? zodat gebruikers hun adres kunnen opgeven?

[ Bericht 48% gewijzigd door Chandler op 23-03-2008 11:46:31 ]
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zondag 23 maart 2008 @ 11:42:02 #86
    84926 WyriHaximus
    pi_57554283
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 11:24 schreef Chandler het volgende:
    Super, wist niet eens dat het zo gemakkelijk was
    idd dat is nog vrij gemakkelijk, dit was/is een veel uit dagender project:http://wyrihaximus.net/world-of-warcraft/maps/
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 07:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Mooie tutoriaal hoor
    Thanks .
    phluphy for president!
    pi_57555012
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 17:00 schreef Anthraxx het volgende:
    Een 'rogue' kloon:
    [ afbeelding ]
    Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
      zondag 23 maart 2008 @ 12:30:50 #88
    13783 Anthraxx
    pi_57555079
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
    Hm, ik weet de naam van het algoritme niet echt, maar het is gebaseerd op het originele Rogue algoritme.
    quote:
    Each level is generated by an algorithm inspired by the original Rogue, as follows:
    • The available area is divided into a 3 by 3 grid where each of the 9 grid cells has
    approximately the same size.
    • In each of the 9 grid cells one room is placed at a random location. The minimum
    size of a room is 2 by 2 floor tiles. A room is surrounded by walls, and the walls
    still have to fit into the assigned grid cells.
    • Rooms that are on horizontally or vertically adjacent grid cells may be connected
    by a corridor. Corridors consist of 3 segments of straight lines (either “horizontal,
    vertical, horizontal” or “vertical, horizontal, vertical”). They end in openings in
    the walls of the room they connect. It is possible that one or two of the 3 segments
    have length 0, such that the resulting corridor is L-shaped or even a single straight
    line.
    Corridors are generated randomly in such a way that at least every room on the
    grid is connected, and a few more might be. It is not sufficient to always connect
    all adjacent rooms.
    • Stairs up and down are placed. Stairs are always located in two different ran-
    domly chosen rooms.
    pi_57555124
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
      zondag 23 maart 2008 @ 12:35:41 #90
    13783 Anthraxx
    pi_57555154
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:

[..]

Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
    Mja, er zijn zat algoritmes die semi-random een dungeon/doolhof genereren. Niet op deze manier, maar dat zou ook een optie kunnen zijn. Net wat je wilt.
    pi_57555680
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:

[..]

Het is ook mogelijk dat de computer eerst een aantal kamers op de map plaatst mbv een (pseudo) random number generator en er dan de gangen bij maakt. Dat lijkt mij geen eenvoudige klus.

Nu is het enige relevante random aspect in Anthrax's algoritme de keuze welke cellen met elkaar verbonden zijn. De daadwerkelijke grootte van die cellen is puur cosmetisch.
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:24:10 #92
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58146859
    Zo tijd voor een hoognodige kick, aangezien ik met iets nieuws bezig ben

Het wordt een project management tool, dus waar je planning in kan bijhouden, bugs, features, documentatie en dat soort zaken
    pi_58147110
    Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite. Demo online op: www.itproductions.se/ipplan
    user: admin
    pass: 1
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:43:17 #94
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58147393
    Ik dev weer aan tig projecten Ook een projectmanagement tool, maar dan voor een specifieke niche (geen bugtracker e.d. nodig, is niet voor development projecten). Nog een ander product wat vanaf 1 mei in de verkoop gaat (en waar al meerdere interessante (internationale) klanten voor zijn. En dan natuurlijk nog allerlei projecten in opdracht van klanten
    pi_58147683
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
    Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite.
    Zie je pm .

Anyway, ben (nog steeds) bezig met mijn webserver in Java, die al de nodige rewrites heeft gehad en nog niet af is . Het heeft inmiddels een eigen scripting engine waarmee je soort PHP achtige scripts kan draaien. De scripting is sessie/event based, dus dat betekend dat een script 1 keer per unieke sessie wordt gestart, en alle opvolgende requests naar dat zelfde script wordt gestuurd. En ja het is het wiel weer eens uitvinden maar who cares, ik vermaak me er wel mee ^^
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:04:06 #96
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58148043
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:53 schreef 8D het volgende:

En ja het is het wiel weer eens uitvinden maar who cares, ik vermaak me er wel mee ^^
    Tot ik dit las dacht ik inderdaad "WHY?"
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:13:50 #97
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58148300
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:43 schreef CraZaay het volgende:
    Ik dev weer aan tig projecten Ook een projectmanagement tool, maar dan voor een specifieke niche (geen bugtracker e.d. nodig, is niet voor development projecten). Nog een ander product wat vanaf 1 mei in de verkoop gaat (en waar al meerdere interessante (internationale) klanten voor zijn. En dan natuurlijk nog allerlei projecten in opdracht van klanten
    Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruiken
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:17:20 #98
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58148400
    ik progde vandaag weer een gedeelte van een webshop lekker in PHP
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:19:45 #99
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58148455
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 22:13 schreef JortK het volgende:

Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruiken
    Leg uit Bij ene bugtracker kun je aangeven of iets fixed is, niet te reproduceren, etc. Zit dat erin dan is het wat mij betreft een bugtracker en anders een to-do list
      maandag 21 april 2008 @ 00:08:36 #100
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58193323
    Op het moment ben ik ook weer lekker bezig met een of ander debiel PHP scriptje...meer uitleg staat hier
      maandag 21 april 2008 @ 09:14:57 #101
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58196710
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 22:19 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Leg uit Bij ene bugtracker kun je aangeven of iets fixed is, niet te reproduceren, etc. Zit dat erin dan is het wat mij betreft een bugtracker en anders een to-do list
    De template die ik er standaard opzet is een bugtracker.

Mooie is dat men zelf acitetypes aan kan maken en daar alle velden in kan zetten die men wilt, zo kun je bijvoorbeeld ook een helpdesktemplate bouwen en dat soort zaken
      maandag 21 april 2008 @ 10:01:01 #102
    65490 whoops
    pi_58197452
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 00:31 schreef Farenji het volgende:
    Ja, hij gaat open source, als ik de basisfunctionaliteit af heb. Dat duurt nog wel even hoor.
    Ik lees je reactie nu pas

Als er wat te testen valt: ik hou me aanbevolen...
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
    Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite. Demo online op: www.itproductions.se/ipplan
    user: admin
    pass: 1
    Is het mogelijk dat ik de demo eens kan zien? Wij zoeken nog en fatsoenlijke IP management solution...
    pi_58198072
    Werkt gewoon op dit link. Heb login uitgeschakeld.
      maandag 21 april 2008 @ 12:32:51 #104
    65490 whoops
    pi_58200541
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 10:33 schreef sweboy het volgende:
    Werkt gewoon op dit link. Heb login uitgeschakeld.
    Ziet er nice uit... Werken jullie er ook mee in productie?
    pi_58202696
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 10:01 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik lees je reactie nu pas

Als er wat te testen valt: ik hou me aanbevolen...
    Ik ben er de afgelopen maand nauwelijks verder mee gegaan. Ik heb de basis wel allemaal werkend, in de zin dat de queue werkt en je kan up/downvoten en af kan spelen. Nu nog een mooie icecast backend voor remote streaming (werkt nu met mplayer alleen locaal) en dan nog de gewogen random play intelligentie... dat zal waarschijnlijk het lastigst zijn. Daar kan ik dan wel testers bij gebruiken.

Ik kwam er alleen wel achter dat mijn mooie EXT interface er in de FF3 beta compleet verkloot uitziet!
      maandag 21 april 2008 @ 14:31:28 #106
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58202955
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 14:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik kwam er alleen wel achter dat mijn mooie EXT interface er in de FF3 beta compleet verkloot uitziet!
    pwn
      maandag 21 april 2008 @ 15:53:20 #107
    84926 WyriHaximus
    pi_58204569
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 14:31 schreef JortK het volgende:

[..]

pwn
    Fixen ze bij EXT wel, zal met niks verbazen als het vol met hacks zit voor de verschillende browsers .
    phluphy for president!
    pi_58209260
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 15:53 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Fixen ze bij EXT wel, zal met niks verbazen als het vol met hacks zit voor de verschillende browsers .
    Die zijn er inderdaad wel maar dat is ook niet altijd genoeg, ik heb een tijd geleden ook 2 hele dagen besteed om bepaalde custom Ext gridpanels goed werkend te krijgen in IE6 en dat is me niet eens helemaal gelukt - alles werkt wel, maar de layout is niet helemaal zoals het hoort. Dat zijn echt van die dingen waardoor ik zin krijg om die hele klotebrowsers met al die verschillende implementaties achter me te laten en alleen nog maar gewone stand alone applicaties te maken waar je volledige controle hebt over de interface. Je zit anders altijd met zo'n hele rits prehistorische niet goed werkende browsers die nog wel veel gebruikt worden, en bij elke nieuwe browserversie loop je weer het risico dat je site opeens niet meer goed werkt. Ik vond dat altijd een uitdaging maar ik begin er steeds meer schijtziek van te worden, eigenlijk.
    pi_58244900
    Ik geloof dat ik vandaag code van stagaires ga reviewen. Nadeel van senior: soms vragen ze een mening Daarna weer eens ouderwets e-insecten jagen
    pi_58321071
    Ha, tot mijn zeer grote genoegen hebben ze bij Ext JS in de 2.1 release de firefox 3 problemen gefixt. Ik ga weer lekker verder devven, na weken niks doen.
      zaterdag 26 april 2008 @ 15:13:24 #111
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58321109
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 15:11 schreef Farenji het volgende:
    Ha, tot mijn zeer grote genoegen hebben ze bij Ext JS in de 2.1 release de firefox 3 problemen gefixt. Ik ga weer lekker verder devven, na weken niks doen.
    Had ook niet anders van ze verwacht
    pi_58321294
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 15:13 schreef JortK het volgende:

[..]

Had ook niet anders van ze verwacht
    Mwoa ik had het ook niet heel erg gek gevonden als ze hadden gewacht tot de final release van FF3. Het kan best een risico zijn om aanpassingen te doen op basis van een betaversie... zometeen doe je werk voor niks.

Maar dit sterkt mijn vertrouwen in Ext wel, beter dan Dojo wat ik ook gebruikt heb, waar je in de code moest gaan spitten omdat de documentatie brak was, en qua development niks meer leek te gebeuren, en ik uiteindelijk uit ellende maar zelf bugs ging fixen.
    pi_58366760
    Dag mede-dev'ers

Ik meld me ook maar eens in dit topic. Altijd leuk om te lezen waar mede fok'kers mee bezig zijn op de pc. Valt me op dat veel mensen CMS systemen of iets dergelijks aan het coden zijn.

Ben momenteel zelf aan het afstuderen aan de uni en mijn afstudeeropdracht zal met flash te maken krijgen. Het idee is om een client-server architectuur te creeeren a-la-X (X in de zin van X Window System architecture). Ben nog bezig met het schrijven van mijn proposal, maar vanuit de uni is er iig veel interesse naar. Zal zeker de nodige informatie posten waneer erom gevraagd word of als ik iets moois heb om te demo'en
    Partyagenda;
    Outdated....
    pi_58368346
    Een X window achtig systeem in flash, dat klinkt verdomde interessant, CrustyClown. Kun je er wat meer over vertellen? Kun je er echt X apps mee in flash draaien, of is het een apart systeem?
    pi_58368810
    Hey, interresant topic.

Ik ben de hele avond al bezig om mijn FOK!search uit te breiden met een functie die het mogelijk maakt een bepaald datumbereik te zoeken. Klinkt allemaal makkelijk, maar dat valt nog best tegen. Geschreven data omzetten daar een bruikbare waarde om op te kunnen zoeken is nog niet zo makkelijk helaas, maargoed, ik blijf hoop houden
      maandag 28 april 2008 @ 22:43:51 #116
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58369274
    Ik ben vandaag bezig geweest met werken aan een projectmanagementtool voor een bepaalde nichemarkt
    pi_58375887
    Bugs, bugs bugs en bugs. Daarnaast bezig met een agenda voor het pakket van m'n werk die dezelfde mogelijkheden (en meer) heeft als die van google agenda. Nu ongeveer voor 70% voltooid .
    pi_58381247
    Een generieke xml import- en exportmodule voor structuur en data van complete databases of geselecteerde delen daarvan, inzetbaar voor alle datamodellen (da's het doel iig!).
    pi_58381276
    Ice7 framework z.g.a. klaar. Bezig met lichte forum module.
      dinsdag 29 april 2008 @ 15:11:25 #120
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58381296
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 15:10 schreef SharQueDo het volgende:
    Ice7 framework z.g.a. klaar. Bezig met lichte forum module.
    Heb je iets van een demo?
    pi_58381338
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 15:11 schreef JortK het volgende:

[..]

Heb je iets van een demo?
    Qua frontend nog niet. Misschien dat ik die zooi later GPL als het gedocumenteerd is. En forum gooi ik wel online as die "klaar" (lees: bruikbaar) is op m'n eigen site.
    pi_58428612
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 22:06 schreef Farenji het volgende:
    Een X window achtig systeem in flash, dat klinkt verdomde interessant, CrustyClown. Kun je er wat meer over vertellen? Kun je er echt X apps mee in flash draaien, of is het een apart systeem?
    Klinkt meer als Flex?
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    pi_58429920
    Momenteel niks aan het devven maar het is altijd verwarmend om te lezen.
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 11:20 schreef StonedKinG het volgende:
    Python, das toch die taal waar je kans hebt op werkende code als je er een willekeurige ASCII art door gooit ? of was dat Perl
    ...
    Om nog heel even een oude koe uit de sloot te halen...
    ... Perl is de taal die, als je het ASCII art voert, een spaceshuttle zou kunnen besturen. Het resultaat zal min of meer lijken op de Challenger, dat terzijde. Het is tevens de taal die, wanneer je er Zelf een programma in schrijft, volledig onleesbaar word na exact 2 weken.
    Zie hier een stukje Perl code waarmee de beveiliging van dvd's gehaald kan worden: http://www.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/Gallery/qrpff-fast.pl.
    Er zijn zelfs Perl programma's die enkel bestaan uit letters, of enkel bestaan uit leestekens. Het werkt allemaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door sentiao. op 02-05-2008 04:13:45 ]
    pi_58430426
    Ik weer met iets nieuws bezig maar mag/kan helaas niets zeggen over het feit, wel dat de domeinnaam ook weer met GFX begint
    Like trump...
    pi_58430731
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 03:53 schreef sentiao. het volgende:
    Momenteel niks aan het devven maar het is altijd verwarmend om te lezen.
    [..]

Om nog heel even een oude koe uit de sloot te halen...
    ... Perl is de taal die, als je het ASCII art voert, een spaceshuttle zou kunnen besturen. Het resultaat zal min of meer lijken op de Challenger, dat terzijde. Het is tevens de taal die, wanneer je er Zelf een programma in schrijft, volledig onleesbaar word na exact 2 weken.
    Zie hier een stukje Perl code waarmee de beveiliging van dvd's gehaald kan worden: http://www.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/Gallery/qrpff-fast.pl.
    Er zijn zelfs Perl programma's die enkel bestaan uit letters, of enkel bestaan uit leestekens. Het werkt allemaal.
    Hehe, deze code ziet er nog leesbaar uit in vergelijking met http://99-bottles-of-beer.net/language-perl-737.html

Maar alleen slechte programmeurs maken onleesbare code, of mensen die nooit met anderen samenwerken. (vaak is dat gerelateerd )
    Mijn perl code is door iedereen te lezen. Al is een beetje perl magic zo nu en dan wel best gaaf natuurlijk.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:38:47 #126
    103236 CrustyClown
    Just Crazy
    pi_58435098
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 01:08 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Klinkt meer als Flex?
    Na ja, Flex is maar 'gewoon' een uitbreiding bovenop de Flash API he. Het complete Flex framework is geschreven in AS3 en word meegecompileerd in de Flash File.
    Maar flex en AIR zullen zeker een deel uit gaan maken van het uiteindelijke product.

Ik zou graag best meer details willen vertellen, maar mijn Thesis Proposal is nog niet af, dus hoe ik hem precies ga implementeren weet ik nog niet precies. Maar ik zal zeker de details posten wanneer ze bekend zijn
    Partyagenda;
    Outdated....
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:44:50 #127
    145255 Rumboon
    OK, ik doe normaal...
    pi_58435194
    Ik ben vandaag lekker ODE i.c.m. met Ogre 3D aan het uitfigulieren
    ...maar ik bats wél met je moeder
    pi_58437013
    Momenteel bezig met de website voor m'n werk (TYPO3). Daarbuiten verder met Ice7 en een Dune II kloon in C samen met iemand (OpenDune).
      zaterdag 10 mei 2008 @ 22:45:17 #129
    192481 Core2
    Happiness is the road
    pi_58601879
    Tijdje geleden gepost dat ik bezig was met een script taaltje in c#. Heb inmiddels een andere taal ontwikkeld die compileert naar bytecode en uitgevoerd word met een VM. Dit stukje genereert bijv ongeveer 30 instructies:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    #include "stdlib.txt"
    /* fact example */
    export sub main() returns int
    func_ptr<int, int, object> ptr = [int f, object o -> f <= 1 ? f : f*((func_ptr<int, int, object>)o)(f-1, o)];

print((string)ptr(5, (object)ptr));
    end sub
      zondag 11 mei 2008 @ 00:25:06 #130
    84926 WyriHaximus
    pi_58603615
    Goed zal mijn dingen ook ff updaten:
    Ben me CMS aan het herschrijven (Komt later wel een linkje.)
    Ben het phpBB Modden ook weer serieus aan het oppakken (beging wel met iets simpels maar moet de nieuwe ACP toch uitvogelen dus zo simpel zal het wel niet worden )
    Zucht moet stoppen met coden nu word slaperig dan krijg je de zelfde code als dronken .
    phluphy for president!
    pi_58619801
    TVP

Ben een aantal jaren Delphi(Pascal)/C#/PHP/VB(A) developer geweest en doe het nu nog in mijn vrije tijd.
    Nu bezig met het maken van een DefectTool. Die we op het werk in Access hebben zuigt keihard.
    Net een projectje afgerond: voetbalmanager.net
    Verder ben ik nog op zoek naar ideeën voor ontwikkelen van nieuwe software.
    Prima topic
    to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
      maandag 2 juni 2008 @ 15:41:15 #132
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_59071036
    Zo toch maar weer een update, it has been a while

Ik ben nu al enkele dagen bezig met een data mining tool, waar ik nu druk mee bezig ben om de foutafhandeling in te bouwen.

Vervolgens ga ik de GUI in ext js bouwen, ik moet toch een keer erachter komen hoe dat framework in elkaar steekt

En waar is de rest mee bezig?
    pi_59071189
    CMS systeem met EXT JS ondersteuning en module-support (forum, fotoalbum, the works).
      maandag 2 juni 2008 @ 17:01:13 #134
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_59072796
    Ik bezig met een projectmanagementtool voor een bepaalde niche, een andere web app en een grote publiekssite. De eerste 2 alleen front-end, voor de laatste ook PHP.
    pi_59086419
    Een PHP 5 API voor de Audioscrobbler webservices (van Last.fm).

Wat ik dus als basis ga gebruiken voor wat kleine tooltjes ed voor Last.fm
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:15:46 #136
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59089684
    Interessant super-muffin. Gaat dat open worden?
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_59095598
    Ik ben vandaag eens met het minder interessant werk bezig.

Ben nu bezig met een verouderd haskell pakket weer up-2-date te krijgen, dat wil zeggen. Goede verwijzingen en alles weer draaiende te krijgen. *zucht* Het betere hoofdpijn werk, even in > 1000 regels code duiken om alles aan de praat te krijgen.

Ps het pakket het trouwens Fudgets
    Partyagenda;
    Outdated....
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:33:55 #138
    84926 WyriHaximus
    pi_59096311
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 15:48 schreef Scorpie het volgende:
    CMS systeem met EXT JS ondersteuning en module-support (forum, fotoalbum, the works).
    In perl?
    phluphy for president!
    pi_59097351
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 18:33 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

In perl?
    PHP

perl ken ik niet
      dinsdag 3 juni 2008 @ 19:39:18 #140
    84926 WyriHaximus
    pi_59097995
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

PHP

perl ken ik niet
    ow wacht jij bent slakkie niet .

Zelf ben ik met 3 phpBB mods bezig post later deze week wel ff linkjes .
    phluphy for president!
    pi_59098440
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Dzy het volgende:
    Voor perl bestaat zoiets al, http://search.cpan.org/~n(...)ce/Audioscrobbler.pm maar die is bagger en zwaar incompleet dus heb ik ooit zelf iets in perl gehacked dat ik nog steeds gebruik voor de albumplaatjes in mijn usericon, dat zijn nl mijn meest beluisterde albums van de afgelopen tijd.
    pi_59125965
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Dzy het volgende:
    Is het al, het staat op Google Code
    pi_59131155
    Bezig met devven aan de volgende versie voor mijn receptenprogramma, nu bijna alle nieuwe functies er in zitten, dan nog 1 a 2 weekjes testen, de/buggen, installatie maken, testen etc. etc.

Dat is toch altijd weer het minst leuke aan het traject, als je dat weer gehad hebt kun je weer op de nieuwe functies

Op mijn werk is het op het moment vollop bugs oplossen voordat we de eerste beta naar de testers kunnen leveren. Niet het leukste werk, maar wel leuk om te zien hoe een pakket langzaam maar zeker toch stabieler begint te worden.
    pi_59137306
    Ook maar weer eens . Ben net met Java begonnen en nu mijn eerste plugin voor jEdit aan het maken. Wel humor om te doen .

Op mijn werk nu bezig met bugs te fixen, en zorgen dat de agenda van het pakket kan omgaan met icalender.
    pi_59137648
    Nu bezig met Administratie systeem, webbased (Classic ASP)

PDF's genereren, facturen aanmaken, klanten, facturen mailen, support/ticket systeem, abbonementen, dataverkeer monitor, etc etc..
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:33:35 #146
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59139803
    CAPTCHA's

pi_59141235
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
    CAPTCHA's
    [ afbeelding ] [ afbeelding ]
    Toevallig gisteren wat mee zitten spelen in java
    pi_59141286
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
    CAPTCHA's
    Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.
    - Letters eruit pakken die zwart zijn
    - letter voor letter de rotatie bepalen icm OCR dr overheen
    klaar?
    pi_59141313
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Cageon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.
    klaar?
    het enige nadeel van die dingen, je zult maar kleurenblind zijn
      donderdag 5 juni 2008 @ 14:25:56 #150
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_59144604
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Cageon het volgende:

klaar?
    En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.

Als er "multiply 2 by 4" in staat en je typt die string, dan krijg je neem ik aan een error omdat het "8" moet zijn. Of begrijp ik deze captcha verkeerd?
    pi_59144649
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:25 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.

Als er "multiply 2 by 4" in staat en je typt die string, dan krijg je neem ik aan een error omdat het "8" moet zijn. Of begrijp ik deze captcha verkeerd?
    Dat had ik er nog niet uitgehaald
    Dan is het idd stukken lastiger.
    pi_59153238
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:27 schreef Cageon het volgende:

Dat had ik er nog niet uitgehaald
    Dan is het idd stukken lastiger.
    Maar blijkbaar ook niet in 1 oogopslag door de gebruiker te begrijpen, ik moest ook een paar keer kijken voordat ik het zag. Uitleg erbij is dus zeker geen overbodige luxe.
    pi_59157463
    interessant topic
    tvp
      zondag 8 juni 2008 @ 10:14:17 #154
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_59212126
    Zo vandaag na intensief testen met me data mining tool nog 6 foutscenario's gevonden en zo'n 8 bugs.

Die gaan we vandaag maar eens proberen op te lossen
    pi_59351473
    Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?

Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
      donderdag 12 juni 2008 @ 23:45:04 #156
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59351744
    Lijkt me opzich wel tof, heb wel vaker ook meegedaan aan zulke dingen maar gaat erg veel tijd in zitten, beide in het bedenken van de opgave(s) en het maken van de (eerlijke) testomgeving.
    pi_59352197
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:
    Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?

Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
    Wat versta je onder een programmeerwedstrijd? Wat is het wedstrijdelement precies?
      vrijdag 13 juni 2008 @ 00:42:32 #158
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59352932
    Bij dat soort wedstrijden gaat het voornamelijk om algoritmeperfectionisme. Hierbij komt het vaak neer op een bepaald probleem oplossen met een aantal testcases (invoer files in een bepaald formaat) of een spel spelen (bijvoorbeeld schaken), maar dan programma's tegen elkaar. Bij dit tweede kun je een toernooi opzetten (zie www.codecup.nl als voorbeeld), bij dit eerste komt het vaak neer op de beste tijden neerzetten bij alle testcases opgeteld of de meeste testcases binnen een bepaalde tijd oplossen.
    pi_59353076
    Klinkt wel interessant. Misschien eens een topic over openen.
    pi_59354811
    quote:

Leuk idee .

En on-topic: Druk bezig met optimalisaties van het pakket.. leuk werk om te doen .
    pi_59354971
    Ik hou niet van zulke wedstrijden, want ben er nooit goed in geweest
    Farenji, bevalt EXT jou goed? Jij hebt er volgens mij wat meer ervaring in dan ik.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 08:53:07 #162
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59355402
    Als het de (klassieke) game kant opgaat, a la stratego, dammen, schaken etc dan wil ik evt wel meedoen. Voor zo'n game kan ik misschien ook nog wel een hele testomgeving krijgen, dat zal ik eens even rond gaan vragen.
    pi_59356695
    Wedstrijdje simulatieprogramma bouwen lijkt me wel leuk. Taal en uiterlijk naar eigen keuze (mits duidelijk), en dan een globaal of te kiezen doelstelling zoals 13-in-een-dozijn rabbit/bear/hunter simulatie of bv een compleet geautomatiseerd wegennet (zonder collissions ofc) o.i.d.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 12:22:04 #164
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59360399
    Zoiets inderdaad, dan wil ik er nog wel eens over nadenken, het is alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten, meestal heb ik na 20 uur aan een project werken er wel weer genoeg van.
    pi_59360482
    Of dat je aan de hand van een string een plaatje laat genereren (x/y punten a.h.v. characters met lijnen daartussen). En dan zelf de achterliggende formulae bedenken.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 12:33:35 #166
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59360613
    Hoe bedoel je precies? Een captcha zeg maar?

Wat ook wel leuk is is OCR maken, dan kun je van hele makkelijke teksten (zoals de e-mailadressen in de profielen van fok) tot handgeschreven teksten van een net persoon tot mijn handschrift testcases maken en voor elke testcase punten geven. Is ook nog eens niet moeilijk te testen.
    pi_59360906
    Nee geen captcha. Dat je aan de hand van een string X en Y variablen uitleest d.m.v. een eigen formule, en daar met PHP en GD bv lijnen trekt tussen al die X/Y coordinaten.

Zodat je met invoeren van de content van deze post een compleet gaar plaatje krijgt, maar bv bij een string die nergens op slaat dat hij dan een konijntje tekent ofzo. Is ook niet eens zo heel moeilijk te doen.
    pi_59361321
    Misschien toch maar een apart topicje openen om erover te discussieren. Zit nu even in de pauze thuis, maar op mijn werk kan ik niet op deze site en kan dus geen tijd in een OP steken.

Ik ben zelf ook meer voor een opzet waarbij de programma's tegen elkaar kunnen spelen, waarbij het bord voor beide spelers bekend is. Voorbeelden van spellen genoeg op: http://www.boardgamegeek.com/browser.php?itemtype=game&sortby=category&categoryid=9&catname=Abstract+Strategy
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:07:07 #169
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59361327
    Ah dus bijvoorbeeld dat je een plaatje hebt van 256x256 en je telkens 2 characters gebruikt als x en y, de ASCII waarde van zo'n character is dan de x of y variabele en elke 2 characters maak je weer een lijn.

Dat bedoel je toch?

Dat zou kunnen maar is totaal niet moeilijk (zeker niet met php) maar wat is dan precies het wedstrijdelement? Hoe bepaal je wie een betere formule heeft bedacht?
    pi_59361716
    http://rafb.net/p/bydC9a49.html

Zoiets bedoel ik dus. Ff snel gebouwd.

Nuttig? Nee. Humor? Ja!

edit: Traag? Ja.

Nou, dat we dus een string hebben, en dat iedereen probeert daar iets leuks van te tekenen bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld van een Lipsum alinea o.i.d.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 13:28:49 #171
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59361833
    Oh, iedereen gebruikt dezelfde string en dan met een formule daar iets moois van maken?
    pi_59361922
    Bijvoorbeeld.
    pi_59362145
    Leuk idee, ook uit te voeren in meerdere talen. We zouden elkaar kunnen beoordelen aan het einde.
    pi_59435720
    quote:
    Compile complete -- 187 errors, 384 warnings
    Wat debuggen we vandaag bedoelt u zeker
    pi_59435807
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:33 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wat debuggen we vandaag bedoelt u zeker
    debuggen vind ik toch echt wat anders.
    Errors zijn easy.
      maandag 16 juni 2008 @ 16:38:37 #176
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_59435868
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:36 schreef Cageon het volgende:

[..]

Errors zijn easy.
    Debuggen
    pi_59435933
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:36 schreef Cageon het volgende:

[..]

Errors zijn easy.
    187 'unknown' errors op een project van 1,3mln coderegels, ja lekker
      maandag 16 juni 2008 @ 16:42:14 #178
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_59435970
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:40 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

187 'unknown' errors op een project van 1,3mln coderegels, ja lekker
    Hij weet dat er errors zijn, maar niet wat voor errors?
    pi_59436044
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 16:42 schreef JortK het volgende:

[..]

Hij weet dat er errors zijn, maar niet wat voor errors?
    Hij weet wel wat voor error het is, een heel algemene, maar niet in wat voor bestand en op welke regel Zal wel een missend/corrupt bestandje wezen ergens
    pi_59439219
    Vanavond devven wij "portaal-voor-de-metaalindustrie a la creme"
    Men neme:
    - 1 dedicated server
    - 5.2 liter PHP met:
    - Een vleugje PDO
    - 3 eetlepels MySQL tabellen

Hak de schijf van de dedicated server op in partjes, gooi het data-partje in een grote schaal, en roer hier een PHP-installatie en MySQL doorheen. Aanvullen met de nodige bits en bytes. laten pruttelen voor mktime(0, 30, 0);
    Gebruikers toevoegen naar smaak

Browse smakelijk
    pi_59440883
    Vandaag bezig geweest met laatste stukje ontwerp en begin van implementatie van SOAP based webservice, dat gaat wel mooi worden, heb me helaas daarnaast bezig moeten houden met een aantal zwaar irritante bugfixes in code die zo fucking oud en intens ranzig is dat je daar uitermate niet-blij van wordt.

Maargoed het laat de schoorsteen roken he, zullen we maar zeggen.
      maandag 16 juni 2008 @ 22:27:31 #182
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_59445785
    Waarom SOAP en geen REST?
    pi_59461375
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 22:27 schreef CraZaay het volgende:
    Waarom SOAP en geen REST?
    Heb ik overwogen. Maar ik vind het voordeel van REST tov SOAP niet zo groot eigenlijk. REST is me wat academisch. SOAP is een goed gedefinieerde en breed geaccepteerde standaard, en daarvan weet ik ook zeker dat een aantal aansluitende partijen er zonder problemen mee kunnen aansluiten omdat ze nu ook al SOAP gebruiken. En met mooie perl modules zoals SOAP::Lite zorgt het er ook voor dat ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden.
      dinsdag 17 juni 2008 @ 15:22:01 #184
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59461830
    Ik ben bezig de laatste dingen van het design over te zetten naar de template van ZenCart zodat ik daarna de technische kanten kan gaan editten en dan kan gaan testen. Ik zit al op een behoorlijk percentage, gaat zowaar een keer ongeveer even snel als ik had voorspeld.
    pi_59485781
    Zoals ik al eerder vermeld had ben ik momenteel bezig met het afronden van mijn Master. Mijn Master Thesis zal bestaan uit het creeeren van een GUI toolkit voor haskell. Deze zal gebasseerd zijn op Fudgets/WxHaskell (WX algemeen) en eventueel andere paketten. en ipv WX als interactie met het OS zal er gebruik worden gemaakt van Flash...

Ik wil echter ook een lijstje met belangrijke aspecten waaraan mijn nieuwe GUI toolkit zal gaan voldoen. Ik dacht miss hebben jullie hier nog wat ideeen over? Ik heb expres geen lijstje gepost met daarin de eisen die ik tot nu toe heb, aangezien ik wil weten waar jullie mee aan komen als ik nog geen van mijn eisen 'openbaar' maak...

Dus wat voor eisen stellen jullie aan een nieuwe GUI toolkit voor je favo taal??
    Partyagenda;
    Outdated....
    pi_59485956
    Niet zoveel gedevved maar een eigen blog opgezet (Wordpress) over m'n devs (& stuff). (voor de geïntresseerden: linkje is domein van m'n email in m'n profiel).
    pi_59486002
    Waar moet een GUI toolkit aan voldoen:

1) Documentatie, samples, etc
    2) Documentatie, samples, etc.
    3) Documenatie, samples, etc.
    4) Makkelijk te implementeren, maar daar is 1,2 en 3 voor nodig
    5) Moet een scheiding aan kunnen brengen in logica & styling, maar die daar 1,2,3 en 4 voor.
      woensdag 18 juni 2008 @ 13:54:23 #188
    151520 1DIOOT
    Koekoek 3 uur
    pi_59487256
    vandaag op mijn Dev. TODO list:
    - Vooraad beheer in CMS stoppen (PHP)
    - Orders ook genereren in PDF (PHP)
    - Kassa Module afmaken (VB.NET)
    - Layout aan passen van de webshop (Photoshoppuhh)

Mailserver 2 bouwen voor Extern gebruik + Spamfilter

en dan is mijn dagje weer om
    DUCK MY SICK OR SOMETHING LIKE THAT!
    WHAT? ARE YOU NUCKING FUTS???!!!
    opzoute ! Ik denk niet zoals jij bent :(
    IK BEN HOOGBEVAAGD!
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:23:28 #189
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_59488120
    En dat allemaal in de 3 uur die de dag rest?
      woensdag 18 juni 2008 @ 14:59:48 #190
    13783 Anthraxx
    pi_59489262
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 12:51 schreef CrustyClown het volgende:
    Zoals ik al eerder vermeld had ben ik momenteel bezig met het afronden van mijn Master. Mijn Master Thesis zal bestaan uit het creeeren van een GUI toolkit voor haskell. Deze zal gebasseerd zijn op Fudgets/WxHaskell (WX algemeen) en eventueel andere paketten. en ipv WX als interactie met het OS zal er gebruik worden gemaakt van Flash...

Ik wil echter ook een lijstje met belangrijke aspecten waaraan mijn nieuwe GUI toolkit zal gaan voldoen. Ik dacht miss hebben jullie hier nog wat ideeen over? Ik heb expres geen lijstje gepost met daarin de eisen die ik tot nu toe heb, aangezien ik wil weten waar jullie mee aan komen als ik nog geen van mijn eisen 'openbaar' maak...

Dus wat voor eisen stellen jullie aan een nieuwe GUI toolkit voor je favo taal??
    Waar zit jij in het ST Lab?
    pi_59489715
    Debuggen.
    Nare rotbugs oplossen in code die ik niet eens zelf heb geschreven. En dan ook nog bugs waarvan die *&^&^%*& collega zei: "kan jij deze oppakken, ik kom er niet uit."
    pi_59490193
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 15:13 schreef Farenji het volgende:
    Debuggen.
    Nare rotbugs oplossen in code die ik niet eens zelf heb geschreven. En dan ook nog bugs waarvan die *&^&^%*& collega zei: "kan jij deze oppakken, ik kom er niet uit."
    zie het als een compliment, denk ik dan.
    pi_59502546
    quote:
    Op woensdag 18 juni 2008 14:59 schreef Anthraxx het volgende:

[..]

Waar zit jij in het ST Lab?
    Haha een mede Utrecht'er. Ik ziet niet in het ST lab, lekker thuis joh
    Partyagenda;
    Outdated....
    pi_59556851
    Ben momenteel bezig om dit na te maken voor World in Conflict. Combi van php/perl/mysql/rrd (perl voor rrd aangezien ik rrd voor php niet aan de praat krijg en rrd-perl gewoon beschikbaar is).
      vrijdag 20 juni 2008 @ 19:44:00 #195
    46802 Visitor.Q
    Neemt alles op!
    pi_59558223
    Ik bouw een numeriek model van convectie-diffusie fenomenen en omdat ik dit wil visualiseren, moet ik bestanden in het vtk formaat neerzetten. En mijn data precies goed wegschrijven, is nog een klus gebleken.
      zaterdag 21 juni 2008 @ 00:58:25 #196
    136730 PiRANiA
    pi_59569232
    quote:
    Op vrijdag 20 juni 2008 19:44 schreef Visitor.Q het volgende:
    Ik bouw een numeriek model van convectie-diffusie fenomenen en omdat ik dit wil visualiseren, moet ik bestanden in het vtk formaat neerzetten. En mijn data precies goed wegschrijven, is nog een klus gebleken.
    pi_59569853
    Vandaag op mijn werk zoals zoveel dagen foutjes oplossen, debuggen en profilen.

Vanavond weer verder gegaan met mijn receptenprogramma, de nieuwe versie met voedingswaarden vordert alweer, functioneel alles erin zitten, dus daar ook weer testen en debuggen en dan zorgen dat de oude database geupgrade wordt met de nieuwe tabellen en velden, installer updaten, obfuscaten etc.

Nog een week of 2 hoop ik hem weer online te hebben
      zaterdag 21 juni 2008 @ 06:55:45 #198
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_59571684
    Om mijn python wat beter onder de knie te krijgen, ben ik monopoly aan het nabouwen. De game logica werkt voor het grootste deel al, nu met pygame een GUI aan het bouwen en linken aan de logic.

Python is leuk
      zondag 22 juni 2008 @ 08:03:05 #199
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_59597162
    En even tussendoor een programmatje gedaan dat elke week de top 20 Free Downloads van last.fm download en tagged. Python is leuk.
      zondag 22 juni 2008 @ 11:16:56 #200
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      zondag 22 juni 2008 @ 11:58:11 #201
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_59599791
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 11:16 schreef JortK het volgende:
    Libris is Python makkelijk te leren?
    Ja, er zijn veel libraries die je kan gebruiken plus veel voorbeelden. Het is even wennen aan de manier van code schrijven. Er worden geen {} en puntcomma's gebruikt

Voorbeeld in php
    1
    2
    3
    4
    <?php
    for ($i = 0; $i < 10; $++) {
    print $i."<br>";
    ?>

en dan in Python
    1
    2
    for i in range (0,10):
          print i

Vooral de libraries maken het leuk om even iets snel in elkaar te draaien. Probeer het uit. Zelf gebruik ik Eclipse als IDE, en dat werkt lekker.
      zondag 22 juni 2008 @ 12:07:30 #202
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_59600000
    Nog een klein voorbeeldje

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    for n in range(2, 10):
        for x in range(2, n):
            if n % x == 0:
                print n, 'equals', x, '*', n/x
                break
            else:
                print n, 'is a prime number'

Prime numbers vinden
    pi_59600296
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 12:07 schreef Libris het volgende:
    Nog een klein voorbeeldje
    [ code verwijderd ]

Prime numbers vinden
    Ik zou dat stukje code nog eens goed controleren.
    pi_59600367
    Python lijkt me inderdaad ook een erg leuke taal om te leren. Jammer genoeg te weinig tijd voor op dit moment . Waar ik wel graag mee bezig wil is Android. Aangezien ik bezig ben met Java te leren is dat een mooi meepakkertje .
      zondag 22 juni 2008 @ 12:42:18 #205
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_59600908
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 12:18 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik zou dat stukje code nog eens goed controleren.
    Hier is een werkende

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    for n in range(2, 10):
        prime = True
        for x in range(2, n):
            if n % x == 0:
                prime = False
                break
        if prime:
            print n, 'is a prime number'

Het was gewoon een voorbeeldje voor de syntax, had even niet naar de werking gekeken.
      zondag 22 juni 2008 @ 12:43:35 #206
    19840 Libris
    Live from Singapore
    pi_59600953
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 12:21 schreef Mordreth het volgende:
    Python lijkt me inderdaad ook een erg leuke taal om te leren. Jammer genoeg te weinig tijd voor op dit moment . Waar ik wel graag mee bezig wil is Android. Aangezien ik bezig ben met Java te leren is dat een mooi meepakkertje .
    Android, zie sig... Het ligt alleen even stil
    pi_59603230
    Momenteel gebruik ik Turbo Delphi Explorer voor het maken van programmatjes, deze versie is gratis, en de apps mogen ook via internet verspreidt worden.

Zijn er meer stand-aloneapplicatie builders in omloop die gratis zijn & waarmee je applicaties mag verspreiden?

thx,
    Webby
    to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
    pi_59607769
    quote:

Programmeer wedstrijden zijn leuk! Alleen vind ik de langere wedstrijden teveel tijd vreten, dus aan een fok-contest zal ik niet mee doen. Google houdt binnenkort ook weer een wedstrijd. De hoofdprijs bestaat onder andere uit 10 keer een gratis lunch bij een Google kantoor . Een andere site waar vaak wat georganiseerd wordt is TopCoder. Zijn hebben een competitie waarin je wekelijks gedurende 75 minuten drie algorithmische problemen mag proberen op te lossen. Verder hebben ze ook nog wat langer durende wedstrijden waar je 1 a 2 weken de tijd voor krijgt.
    pi_59650520
    Aan het kloten met subversion enz .

Mensen die hier werken met Trac en subversion? Ik vraag me af hoe de connectie in elkaar zit. Hoe weet trac welke bestanden zijn gewijzigd voor welke ticket.
    pi_59652098
    Uitbreiden van RSS Reader voor klant. (classic) ASP

Alle RSS Urls die moeten worden gechecked worden uit een MSSQL DB tabel gehaald.

Daarna wordt er per RSS Item bekeken of bepaalde keywoorden erin voorkomen

Zo ja, artikel toevoegen in DB

en loop

en loop

en loop
      dinsdag 24 juni 2008 @ 14:46:12 #211
    217449 dgbw
    DE GROTE BOZE WOLF
    pi_59652221
    Vergeet dan vooral niet een goede error handler te schrijven voor al dat geloop
      zondag 29 juni 2008 @ 10:12:22 #212
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_59767987
    Gisteravond ben ik begonnen met de XML import functionaliteit voor mijn dataminingtool.

Ik heb nu het gedeelte af waarmee ik de XML file kan genereren, vandaag en morgen staan op het programma om de importmodule zelf te schrijven, inclusief de nodige intelligentie.

Dit alles met PHP en natuurlijk SimpleXML
    pi_59768098
    Bezig met een Collada editor op XML niveau voor m'n eigen projectjes.
    pi_59768786
    Vandaag en de rest van de week dev ik heel weinig en laat mijn GFXSTAT zichzelf bugtesten
    Like trump...
    pi_59782480
    quote:
    Op zondag 22 juni 2008 14:21 schreef webbyplus het volgende:
    Momenteel gebruik ik Turbo Delphi Explorer voor het maken van programmatjes, deze versie is gratis, en de apps mogen ook via internet verspreidt worden.

Zijn er meer stand-aloneapplicatie builders in omloop die gratis zijn & waarmee je applicaties mag verspreiden?

thx,
    Webby
    Microsoft Visual Studio Express mag het ook mee
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
      donderdag 3 juli 2008 @ 18:37:05 #216
    39210 StonedKinG
    Discofrisco
    pi_59871630
    Misschien dat hier iemand het weet : Ben op zoek naar een lijst van landen of land codes met bijbehorende formaten van dingen als telefoonnummer, postcode, etc.

Dus zoiets :
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    <country code="NL-nl">
      <zip>
        <format value="0000AA"/>
        <format value="0000 AA"/>
        <format value="NL-0000AA"/>
        <format value="NL-0000-AA"/>
      </zip>
    <phone>
    etc...
    etc..

En dan in een handzaam formaat, zoals XML, of regex codes of des noods CSV....

Iemand ooit zoiets tegen gekomen ?
    pi_60038879
    quote:
    Op zondag 29 juni 2008 23:03 schreef existenz het volgende:

[..]

Microsoft Visual Studio Express mag het ook mee
    MVSE werkt goed idd , voor de java devvers: Jcreator, eclipse , netbeans
      vrijdag 11 juli 2008 @ 16:41:22 #218
    84926 WyriHaximus
    pi_60044473
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef Mordreth het volgende:
    Aan het kloten met subversion enz .

Mensen die hier werken met Trac en subversion? Ik vraag me af hoe de connectie in elkaar zit. Hoe weet trac welke bestanden zijn gewijzigd voor welke ticket.
    hier ook, heb SVN werkend nu (al loop ik nog tegen het probleem aan dat me tortoisesvn vast loopt als ik 90.000 bestanden probeer te committen ), ga een aantal projecten vrij beschikbaar maken moet alleen nog ff uitvogelen hoe ik de combi met trac werkend krijg .
    phluphy for president!
      zaterdag 12 juli 2008 @ 17:53:38 #219
    84926 WyriHaximus
    pi_60061812
    quote:
    Op dinsdag 24 juni 2008 13:41 schreef Mordreth het volgende:
    Heb het werkend, (de eigen deamon van trac dan de link met apache gaat nog niet goed) maar je geeft de directory van je svn repo op op de server en dan leest trac het van daar uit hoe het zit.
    phluphy for president!
    pi_60233908
    Ik ben mijn Last.fm PHP API aan het updaten omdat ze met de nieuwe layout ook de hele webservices hebben om gegooid.
    pi_60235989
    quote:
    Op zondag 20 juli 2008 22:21 schreef super-muffin het volgende:
    Ik ben mijn Last.fm PHP API aan het updaten omdat ze met de nieuwe layout ook de hele webservices hebben om gegooid.
    Die snappen het idee van webservices dus niet helemaal...
    This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
    pi_60236031
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 00:05 schreef existenz het volgende:

[..]

Die snappen het idee van webservices dus niet helemaal...
    Nou ja, het idee is niet per definitie dat je API tot het einde der tijden backwards compatible hoeft te zijn natuurlijk. Alhoewel de oude webservices online houden nou ook weer niet zoveel moeite zou moeten kosten, zeker in een overgangsfase.
    pi_60244237
    Die oude webservices zijn nog wel actief, maar ze verzoeken je wel om de nieuwe API te gebruiken. En ik vind het wel weer leuk, even wat code verbouwen.
    pi_60245498
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 00:08 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, het idee is niet per definitie dat je API tot het einde der tijden backwards compatible hoeft te zijn natuurlijk. Alhoewel de oude webservices online houden nou ook weer niet zoveel moeite zou moeten kosten, zeker in een overgangsfase.
    Nee, dat de webservice bruikbaar blijft voor de consumers ongeacht veranderingen aan de backend van de webservice.... En blijkbaar hebben ze dat hier dus netjes gedaan door de oude webservices te deprecaten en mensen op te roepen om de nieuwe webservices te gebruiken. Dat is een hele nette oplossing.
    pi_60652131
    Even een drukkertje geven .
    Werk: Wat kleine puntjes aan het fixen. O.a. meerdere telefoonnummers kunnen aanmaken voor studenten etc.

Thuis: niks, nada, noppes . Iemand nog ergens hulp mee nodig?
      vrijdag 8 augustus 2008 @ 17:14:43 #226
    84926 WyriHaximus
    pi_60661271
    Ook maar ff een updateje dan.

Werk: Zo goed als afgerond de klus waar ik op zat, nog wat puntjes op de I maar heb nu vakantie ^^.

Thuis: Druk bezig met http://fok.wyrihaximus.net/ De Topic Tracker compleet herschreven, en de Wow character lijst is nu voor 70% klaar. (Alleen nog ff een update scriptje bouwen voor hier thuis die alles up to date houd.) Verder zit ik nog wat te knoeien met me screenshots verwerk scrippie om verdwaalde screenies te zoeken .
    phluphy for president!
    pi_60680600
    Ik ben momenteel bezig met een ASP/NET / C# Generator, die op basis van een tabel in een DBMS een C# class genereert, en bijbhorende usercontrols. Volgende methoden worden gegenereerd :

public static Blaat load(keys)
    public static Blaat save(keys)
    public static Blaat[] loadall(keys)
    public static Blaat[] lfind(string searchString, string Column)
    public Control[] getControlFor(string column);

Op deze manier kun je heel makkelijk (zeker als je geen LINQ oid kunt/wilt gebruiken) een tabel converteren naar een pagina om dit object te maken. Een Bit worden 2 radio buttons, een blob wordt een upload veld, als een kolom verplicht is komt er automatisch een RequiredFieldValidator op, etc....
    pi_60680684
    ik ga weer verder met het devven op een aangepaste debian kernell om een hsdpa modem samen met een usb receiver aan de praat te krijgen.. gedoe
    pi_60681062
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef StonedKinG het volgende:
    Ik ben momenteel bezig met een ASP/NET / C# Generator, die op basis van een tabel in een DBMS een C# class genereert, en bijbhorende usercontrols. Volgende methoden worden gegenereerd :

Op deze manier kun je heel makkelijk (zeker als je geen LINQ oid kunt/wilt gebruiken) een tabel converteren naar een pagina om dit object te maken. Een Bit worden 2 radio buttons, een blob wordt een upload veld, als een kolom verplicht is komt er automatisch een RequiredFieldValidator op, etc....
    Kan je niet veel beter die methodes in een abstracte class zetten en daarvan laten inheriten?
    pi_60682448
    Dat zou kunnen, allen per tabel verschilt alles wel zo veel dat het weinig zin heeft dan zou ik meer op een interface terecht komen. Daarbij verschilt de signature nogal eens van zo''n methode, de load heeft namelijk bij een enkele sleutel slechts 1 parameter, bij meerdere natuurlijk meer

Hier een voorbeeltje van zo'n gegenereerde class, kan nog wat foutjes bevatten maar schiet al lekker op

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    22
    23
    24
    25
    26
    27
    28
    29
    30
    31
    32
    33
    34
    35
    36
    37
    38
    39
    40
    41
    42
    43
    44
    45
    46
    47
    48
    49
    50
    51
    52
    53
    54
    55
    56
    57
    58
    59
    60
    61
    62
    63
    64
    65
    66
    67
    68
    69
    70
    71
    72
    73
    74
    75
    76
    77
    78
    79
    80
    81
    82
    83
    84
    85
    86
    87
    88
    89
    90
    91
    92
    93
    94
    95
    96
    97
    98
    99
    100
    101
    102
    103
    104
    105
    106
    107
    108
    109
    110
    111
    112
    113
    114
    115
    116
    117
    118
    119
    120
    121
    122
    using MaralTools.db;
    using System;

namespace maral.db.obj
    {
        /////////////////////////////////////////////////
        // Class generated by Maral DbClassCreator V2.0//
        // Created for: ASP.NET 2.0 /////////////////////
        /////////////////////////////////////////////////
        public class News
        {
            public string content { get; set; }
            public DateTime date { get; set; }
            public string author { get; set; }
            public int id { get; set; }

/// <summary>
            /// Constructs a new News object. Nullable fields are <code>null</code>, 
    other are getting a default value suchs as -1L for <code>long</code>s.
            /// </summary>
            public News()
            {
                id = -1;
            }

public static News load(int key_id)
            {
                var result = new News();
                var reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News WHERE id = " + key_id);
                while (reader.Read())
                {
                    result.content = DbTools.getString(reader["content"]);
                    result.date = DbTools.getDate(reader["date"]);
                    result.author = DbTools.getString(reader["author"]);
                    result.id = DbTools.getInt(reader["id"]);
                }
                reader.Close();
                return result;
            }
            public void save()
            {
                var newRecord = id > 0;
                var query = newRecord ? "INSERT INTO News VALUES(@content, @date, @author);"
                : "UPDATE News SET content = @content, date = @date, author = @author WHERE id = @id;";
                var command = DbTools.getOleCommand(query);
                try
                {
                    if (!newRecord)
                        command.Parameters.AddWithValue("@id", id);
                    command.Parameters.AddWithValue("@content", content);
                    command.Parameters.AddWithValue("@date", date);
                    command.Parameters.AddWithValue("@author", author);
                    if (newRecord)
                        id = int.Parse(command.ExecuteScalar().ToString());
                    else
                        command.ExecuteNonQuery();
                }
                catch (Exception e)
                {
                    //TODO: Log error!
                }
                finally
                {
                    command.Connection.Close();
                }
            }

public static News[] loadAll()
            {
                var reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News;");
                var amount = 0;
                while (reader.Read())
                {
                    amount++;
                }
                reader.Close();
                reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News;");
                var result = new News[amount];
                var i = 0;
                while (reader.Read())
                {
                    result[i] = new News();
                    result[i].content = DbTools.getString(reader["content"]);
                    result[i].date = DbTools.getDate(reader["date"]);
                    result[i].author = DbTools.getString(reader["author"]);
                    result[i].id = DbTools.getInt(reader["id"]);
                    i++;
                }
                reader.Close();
                return result;
            }
            public static News[] find(string searchString, string columnName)
            {
                var reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News WHERE " + columnName + " LIKE '%" + searchString + "%';");
                var amount = 0;
                while (reader.Read())
                {
                    amount++;
                }
                reader.Close();
                reader = DbTools.getOleDataReader("SELECT * FROM News WHERE " + columnName + " LIKE '%" + searchString + "%';");
                var result = new News[amount];
                var i = 0;
                while (reader.Read())
                {
                    result[i] = new News();
                    result[i].content = DbTools.getString(reader["content"]);
                    result[i].date = DbTools.getDate(reader["date"]);
                    result[i].author = DbTools.getString(reader["author"]);
                    result[i].id = DbTools.getInt(reader["id"]);
                    i++;
                }
                reader.Close();
                return result;
            }
            public static void delete(int key_id)
            {
                var command = DbTools.getOleCommand("DELETE FROM News WHERE id = " + key_id);
                command.ExecuteNonQuery();
            }
        }
    }

Alles is dus gegenereerd, dus ook het commentaar

[ Bericht 30% gewijzigd door StonedKinG op 09-08-2008 13:41:22 (Layout verneukerij opgelost :)) ]
    pi_60683893
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 12:17 schreef StonedKinG het volgende:

Houd je wel aan de coding conventies . Is zeker bij generators belangrijk om te doen. En let ff op null value afhandeling en ik zie dat je geen meer lagen model gebruikt. Is dat expres (Kan natuurlijk prima als je daarvoor kiest)?
    pi_60685598
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 13:39 schreef StonedKinG het volgende:
    Dat zou kunnen, allen per tabel verschilt alles wel zo veel dat het weinig zin heeft dan zou ik meer op een interface terecht komen. Daarbij verschilt de signature nogal eens van zo''n methode, de load heeft namelijk bij een enkele sleutel slechts 1 parameter, bij meerdere natuurlijk meer

Hier een voorbeeltje van zo'n gegenereerde class, kan nog wat foutjes bevatten maar schiet al lekker op
    [ code verwijderd ]

Alles is dus gegenereerd, dus ook het commentaar
    Ik heb een tijd geleden zoiets gemaakt maar dan in perl: DataRow. Dat is een generieke abstracte class die een row uit een willekeurige databasetabel representeert, met load, save, delete, copy etc methods, generieke voorzieningen voor 1-to-many, 1-to-1 en many-to-many relaties. Die class is relatief groot, maar in subclasses inherit je dan daarvan, en daarin geef je alleen aan wat de databasetabel is, welke velden die tabel heeft, je definieert de identificerende key(s) en je definieert de relaties die het object met andere subclasses heeft. Hierdoor blijven de subclasses heel klein, in principe hoef je dan niet meer dan de constructor te overriden. Dat scheelt heel veel herhaling van grotendeels identieke code; en dat is belangrijk, als je dan iets wil wijzigen hoeft dat maar in 1 bestand, al je subclasses nemen dat vanzelf over, en hoef je ook geen generator aan te passen. Ik geloof sowieso niet in code die code genereert eigenlijk, vragen om problemen is dat.

Deze DataRow class gebruik ik tegenwoordig in bijna al mijn perl projecten. Scheelt echt veel tijd, development is nog nooit zo snel gegaan, je hebt vrijwel geen inline SQL meer nodig en je code wordt er ongelooflijk compact en overzichtelijk van.

In perl zijn er veel van dit soort classes, zoals DBIx::Class waar nog veel meer mee kan. Veel frameworks in andere talen zoals phpCake of Ruby on Rails hebben een vergelijkbare class, hoogstwaarschijnlijk is er voor .NET ook wel zoiets te vinden.
    pi_60689091
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 14:51 schreef existenz het volgende:

[..]

Houd je wel aan de coding conventies . Is zeker bij generators belangrijk om te doen. En let ff op null value afhandeling en ik zie dat je geen meer lagen model gebruikt. Is dat expres (Kan natuurlijk prima als je daarvoor kiest)?
    Wat bedoel je met een meer lagen model? Het gebruik van interfaces/abstrace klassen etc? De null value afhandeling doe ik door velden die verplicht zijn in de DB een standaard waarde te geven als -1, of een nieuwe instantie van bv DateTime en niet verplichte velden gaan straks weer de db in als een Db.NullValue indien ze hun standaardwaarde hebben of een null zijn.

Wat bedoel je met coding conventies? Zie ik iets over het hoofd? Ik laat elke klasse sowieso checken door Resharper 4, en zorg dat ik niet eens warnings genereer
    pi_60689232
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 16:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden zoiets gemaakt maar dan in perl: DataRow. Dat is een generieke abstracte class die een row uit een willekeurige databasetabel representeert, met load, save, delete, copy etc methods, generieke voorzieningen voor 1-to-many, 1-to-1 en many-to-many relaties. Die class is relatief groot, maar in subclasses inherit je dan daarvan, en daarin geef je alleen aan wat de databasetabel is, welke velden die tabel heeft, je definieert de identificerende key(s) en je definieert de relaties die het object met andere subclasses heeft. Hierdoor blijven de subclasses heel klein, in principe hoef je dan niet meer dan de constructor te overriden. Dat scheelt heel veel herhaling van grotendeels identieke code; en dat is belangrijk, als je dan iets wil wijzigen hoeft dat maar in 1 bestand, al je subclasses nemen dat vanzelf over, en hoef je ook geen generator aan te passen. Ik geloof sowieso niet in code die code genereert eigenlijk, vragen om problemen is dat.

Deze DataRow class gebruik ik tegenwoordig in bijna al mijn perl projecten. Scheelt echt veel tijd, development is nog nooit zo snel gegaan, je hebt vrijwel geen inline SQL meer nodig en je code wordt er ongelooflijk compact en overzichtelijk van.

In perl zijn er veel van dit soort classes, zoals DBIx::Class waar nog veel meer mee kan. Veel frameworks in andere talen zoals phpCake of Ruby on Rails hebben een vergelijkbare class, hoogstwaarschijnlijk is er voor .NET ook wel zoiets te vinden.
    Dat was ook mijn doel, het af zijn van innerline SQL, die eeuwige readers, vergeten connecties te sluiten, etc. Of je gelooft in code generatie hangt puur af hoe intelligent je je generator maakt. Tot nu toe ben ik geen serieuze problemen tegen gekomen.

- Ik genereer mijn usings netjes, mochten ze dubbel voorkomen dan maakt ie ze slechts 1 keer aan.
    - Alle bekende datatypen vang ik af met de corresponderende C# klassen incl get en set
    - Default constructor maak ik op basis van PK + verplichte velden
    - Nette naamgeving van ID´s: txtBlaat voor tekst velden etc, per woord een hoofdletter is helaas erg moeilijk...
    - Blokhaken in SQL om problemen met reserver words te voorkomen
    - Te verwachten array grootte hoeveelheden eerst ophalen, is een risico, I know, maar had ff geen zin in List objecten, verander dit denk ik nog.
    Netjes genereren van UserControl[] mocht je vanuit code een usercontrol ergens willen inploppen.

Tevens ASPX code voorzien van Req. field validators.

Op de planning staan nog :

- ASPX2.0 / 3.5 verschillen
    - DropDownList wanneer er een bepaald check constraint op een veld staat (banaan, appel, peer)
    - AJAX generatie (Tabbladen bij meer dan x controls, updatepanels)
    - Automatische REGEX validators waar mogelijk
    - Generatie van een "creatie pagina" zoals in ASPX voorbeeld uitbreiden met een "weergeef" (dus niet editable) velden, bv als DetailsView,
    - Gridview, i.c.m de loadall en de find functie
    - Repeater op dezelfde fiets
    - Auto generatie van buttons, Reset, Submit, en meteen functieaanroep naar Object.save o.i.d.

Genoeg te doen nog dus Meer mensen ideeen nog?

Hieronder een screenshotje hoe k het tot nu toe heb :

(Kan wezen dat er soms spaties niet netjes staan of een tab ontbreekt, ben zo druk, nog niet naar gekeken )

Resultaat C# class
    Resultaat ASP.NET code (net mee begonnen)

De Testtabel (let op de PK over meerdere kolommen)

De tool:

[ Bericht 9% gewijzigd door StonedKinG op 09-08-2008 20:13:19 ]
    pi_60689428
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 19:48 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

Wat bedoel je met een meer lagen model? Het gebruik van interfaces/abstrace klassen etc? De null value afhandeling doe ik door velden die verplicht zijn in de DB een standaard waarde te geven als -1, of een nieuwe instantie van bv DateTime en niet verplichte velden gaan straks weer de db in als een Db.NullValue indien ze hun standaardwaarde hebben of een null zijn.

Wat bedoel je met coding conventies? Zie ik iets over het hoofd? Ik laat elke klasse sowieso checken door Resharper 4, en zorg dat ik niet eens warnings genereer
    Volgens de meeste gebruikte conventie zou je het als volgt doen:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    private string exampleProperty;
    public string ExampleProperty 

get { return exampleProperty; }
    set { exampleProperty = value; }
    }

public void Save() 
    {
    }

Methode names dus altijd met uppercase beginnen en public fields private omturnen in properties. Dat viel me eigenlijk vooral op . Dat is ieg de meest gebruikte standaard (Maar absoluut niet de enige).

edit: Ik zie 3.5 gebruikt worden, dan hoeft de private declarie niet, maar ook de properties met hoofdletter beginnen

edit2:
    Waarom trouwens zelfs wat schrijven als je NHibernate, ActiveRecord, WIlson, LLBGen, Linq To Sql, Entity Framework etc hebt?
    pi_60689697
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 20:04 schreef existenz het volgende:

[..]

Volgens de meeste gebruikte conventie zou je het als volgt doen:
    [ code verwijderd ]

Methode names dus altijd met uppercase beginnen en public fields private omturnen in properties. Dat viel me eigenlijk vooral op . Dat is ieg de meest gebruikte standaard (Maar absoluut niet de enige).
    edit: Ik zie 3.5 gebruikt worden, dan hoeft de private declarie niet, maar ook de properties met hoofdletter beginnen
    Thx voor die uppercase Foutje, bedankt.] En dat zijn trouwens autoproperties, dat maakt Resharper er van. Had eerst een normale property. 3.5 dus, 2.0 mode genereert wel degelijk properties. En in het vervolg dus ook met hoofdletter, thx
    quote:
    edit2:
    Waarom trouwens zelfs wat schrijven als je NHibernate, ActiveRecord, WIlson, LLBGen, Linq To Sql, Entity Framework etc hebt?
    Omdat je soms niet van een bepaalde technologie kunt gebruiken door een dwarsliggende webhost, oude meuk, of simpelweg omdat het ff snel genereren van de hele zooi voor een klein projectje gewoon fijn is. Daarbij genereert Linq To SQL en die andere meuk toch geen ASP.NET pagina's? Zeker niet netjes met RequiredFieldValidators enzo toch ?
    pi_60689780
    Nee, dat klopt (LLBLGen volgens mij wel, maar die kost dan ook $$$). Dit soort properties (waar je geen fields hoeft te declareren) bestaan trouwens pas sinds .NET 3.5
    pi_60689940
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 20:21 schreef existenz het volgende:
    Nee, dat klopt (LLBLGen volgens mij wel, maar die kost dan ook $$$). Dit soort properties (waar je geen fields hoeft te declareren) bestaan trouwens pas sinds .NET 3.5
    Vandaar het keuzeronde

Gelukkig, dan ben ik niet helemaal nutteloos bezig Wist wel van de bestaande technologieen, maar tis ook leuk om zoiets te maken En m'n baas / leadprogrammer was al behoorlijk blij met de C# generator, denk dat ie het ASP gedeelte ook leuk vindt
    Verder ben ik nog een manier aan het zoeken om een relatie om te zetten in een logisch control, als je een tabel Klant met veld CompanyID hebt dat ie dan uit Company de bedrijfsnaam ophaalt ofzo, en die in een dropdownlist kiepert. Das natuurlijk helemaal mooi, maar daar komt wat AI bij kijken...
    Zit er ook aan te denken om Java generatie er naast te doen aangezien C# == Java, zeker in simple vorm
      zaterdag 9 augustus 2008 @ 22:22:30 #239
    84926 WyriHaximus
    pi_60692549
    * WyriHaximus is nu lekker aan het modderen met openid om het in ze single signon systeem te krijgen
    phluphy for president!
    pi_60704792
    quote:
    Op zaterdag 9 augustus 2008 13:39 schreef StonedKinG het volgende:
    [...]
    Waarom heb je er voor gekozen om de methods static te maken?
    pi_60705046
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 14:19 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Waarom heb je er voor gekozen om de methods static te maken?
    Was mij inderdaad nog niet opgevallen. Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar kan prima. Probleem is alleen dat wanneer je dan specifieke methodes die statefull zijn voor een class krijgt je instance methods en statics gaat mixen.
      zondag 10 augustus 2008 @ 14:35:10 #242
    136730 PiRANiA
    pi_60705299
    Ik ben nu bezig met een crawler om een lijst domeinnamen te verkrijgen voor een project van me (php cli ftw).
    Heb er inmiddels 19k
    pi_60718669
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 14:27 schreef existenz het volgende:

[..]

Was mij inderdaad nog niet opgevallen. Het is inderdaad niet gebruikelijk, maar kan prima. Probleem is alleen dat wanneer je dan specifieke methodes die statefull zijn voor een class krijgt je instance methods en statics gaat mixen.
    Als een methode static kan zijn, waarom zou je het dan niet doen? Persoonlijk vind ik het handiger als ik var blaat = Blaat.load(dinges) kan doen dan dat ik var blaat = new Blaat(); blaat.load(dinges); moet doen. Sowieso was bij de meeste bedrijven en stages waar ik gelopen heb het gebruikelijk om een methode static te maken indien mogelijk... Net zoals private indien niet public nodig, en final (java) of fixed variabeles waar mogelijk.
    pi_60718686
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 14:35 schreef PiRANiA het volgende:
    Ik ben nu bezig met een crawler om een lijst domeinnamen te verkrijgen voor een project van me (php cli ftw).
    Heb er inmiddels 19k
    Je weet dat k's niets zegt over een goed programma
    pi_60719091
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 22:47 schreef StonedKinG het volgende:

[..]

Als een methode static kan zijn, waarom zou je het dan niet doen? Persoonlijk vind ik het handiger als ik var blaat = Blaat.load(dinges) kan doen dan dat ik var blaat = new Blaat(); blaat.load(dinges); moet doen. Sowieso was bij de meeste bedrijven en stages waar ik gelopen heb het gebruikelijk om een methode static te maken indien mogelijk... Net zoals private indien niet public nodig, en final (java) of fixed variabeles waar mogelijk.
    Vanuit de bedrijven waar ik werk (Ik doe detachering) is static niet echt gebruikelijk om iets static te maken omdat het kan. Het moet echt een reden en voordeel hebben, statics zijn namelijk niet statefull, vele malen minder flexibel etc. Ik heb al te vaak applicaties moeten "destaticen", omdat er aanpassingen gedaan moesten worden of state problemen waren, waar de mensen niet uit kwamen.

Het is niet slecht, maar je moet wel verdomd goed opletten wat je aan het doen bent. Voordat je het weet is je hele applicatie static en dat geeft 100% zeker problemen.
    pi_60719777
    quote:
    Op zondag 10 augustus 2008 22:59 schreef existenz het volgende:

[..]

Vanuit de bedrijven waar ik werk (Ik doe detachering) is static niet echt gebruikelijk om iets static te maken omdat het kan. Het moet echt een reden en voordeel hebben, statics zijn namelijk niet statefull, vele malen minder flexibel etc. Ik heb al te vaak applicaties moeten "destaticen", omdat er aanpassingen gedaan moesten worden of state problemen waren, waar de mensen niet uit kwamen.

Het is niet slecht, maar je moet wel verdomd goed opletten wat je aan het doen bent. Voordat je het weet is je hele applicatie static en dat geeft 100% zeker problemen.
    Nja ik gebruik static ook eigelijk alleen maar bij van die "tool" methoden, zoals een bepaald algoritme uitvoeren op iets, of zoals nu een simpel objectje laden ofzo. Voordeel van static methoden vind ik vooral dat je ze makkelijk in andere software kunt gebruiken. Gaat dus inderdaad vaak om helper methods.
      zondag 10 augustus 2008 @ 23:54:59 #247
    192481 Core2
    Happiness is the road
    pi_60720822
    Static methoden vind ik altijd wel handig bij het aanmaken van een object op basis van een argument. Beetje zoals de *.FromXXXXX methoden die je ook ziet in het framework.
      maandag 11 augustus 2008 @ 08:29:08 #248
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_60724857
    Vandaag maar eens een bug oplossen in me data mining tool.

Sinds vannacht werkt die niet meer, dus eens kijken wat daarmee aan de hand is
      maandag 11 augustus 2008 @ 08:38:08 #249
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_60724932
    Krijg foutmeldingen bij de Whatpulse topic. Server geeft een 500 error, maar nergens een fout te bekennen . Straks maar eens naar een file gaan loggen.
      maandag 11 augustus 2008 @ 09:44:48 #250
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_60725875
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 08:38 schreef Slarioux het volgende:
    Krijg foutmeldingen bij de Whatpulse topic. Server geeft een 500 error, maar nergens een fout te bekennen . Straks maar eens naar een file gaan loggen.
    Zelfde soort probleem als mij dus
    pi_60727259
    500 errors van mij komen altijd door foute .htaccess bestanden.
      maandag 11 augustus 2008 @ 10:54:51 #252
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_60727362
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 10:51 schreef SharQueDo het volgende:
    500 errors van mij komen altijd door foute .htaccess bestanden.
    Bij mij ook maar nu werkt het script zelf prima. Hij gaat op zijn plaat op een gegeven moment en dan zit ik met een script dat half half werkt, en niet crasht met een php fout maar met een apache error (waar je niks aan hebt). Ik kan niet bij de apache logs (of iig, daar staan ze niet in) dus geen idee wat het is.
      maandag 11 augustus 2008 @ 22:32:35 #253
    65490 whoops
    pi_60746634
    Afgelopen week ben ik bezig geweest met het visualiseren van iostat logiles.

De logfiles zien er als volgt uit:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18
    19
    20
    21
    Linux 2.6.16.46-0.12-smp (linux01)    08/08/2008

Time: 08:11:59 PM
    avg-cpu:  %user   %nice %system %iowait  %steal   %idle
              10.48    0.00    1.50   17.49    0.00   70.51

Device:    rrqm/s wrqm/s   r/s   w/s  rsec/s  wsec/s    rkB/s    wkB/s avgrq-sz avgqu-sz   await  svctm  %util
    emcpowerb    2.31  54.25 54.04 26.36 6422.82  645.86  3211.41   322.93    87.92     0.84   10.44   3.09  24.85
    emcpowerd    0.55   1.81 17.65  2.27 1056.62   32.62   528.31    16.31    54.69     0.15    7.75   4.77   9.49
    emcpowera    2.31  31.08 38.93  9.71 5534.01  328.55  2767.00   164.27   120.55     0.34    6.99   3.87  18.83
    emcpowerc    0.76  16.73 28.58 13.45 1684.28  241.87   842.14   120.94    45.83     0.43   10.30   4.30  18.09

Time: 08:12:59 PM
    avg-cpu:  %user   %nice %system %iowait  %steal   %idle
               3.02    0.00    0.31    3.29    0.00   93.32

Device:    rrqm/s wrqm/s   r/s   w/s  rsec/s  wsec/s    rkB/s    wkB/s avgrq-sz avgqu-sz   await  svctm  %util
    emcpowerb    0.08  13.65  3.27  5.53  111.60  153.47    55.80    76.73    30.12     0.06    6.92   1.42   1.25
    emcpowerd    0.00   0.00  0.00  0.05    0.00    0.40     0.00     0.20     8.00     0.00   10.67   4.00   0.02
    emcpowera    0.65   6.02  9.20  1.15  948.53   57.73   474.27    28.87    97.22     0.05    4.70   3.76   3.89
    emcpowerc    0.02  18.30  2.47 28.23   37.20  372.80    18.60   186.40    13.36     0.15    4.73   0.74   2.27

Mijn script maakt er grafiekjes van, zodat je snel kan zien of er bottlenecks waren, en zo ja wanneer...

De eerste versie staat hier. Klik op 1 van de logfiles om de grafiekjes te zien...

Er kan nog veel verbeterd worden aan de code (file wordt meerdere keren geparsed, gegevens worden niet gecached, afbeeldingen worden steeds overschreven), maar het werkt op het moment al best aardig...

Om de grafieken te maken maak ik gebruik van libchart en PHP.

Een voorbeeld van de grafiek van de systeem load:

En die van 1 van de devices:

dinsdag 12 augustus 2008 @ 08:07:22 #254
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_60753220
    Waarom maak je gebruik van libchart?

Wat heeft dat voor voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld jpgraph?
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 09:54:55 #255
    65490 whoops
    pi_60754809
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 08:07 schreef JortK het volgende:
    Waarom maak je gebruik van libchart?

Wat heeft dat voor voordelen ten opzichte van bijvoorbeeld jpgraph?
    De belangrijkste reden dat ik jpgraph niet gebruik is omdat ik het niet ken...

Ik heb een stuk of 4 verschillende visualizers bekeken, en deze was het makkelijkste te implementeren...
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:26:33 #256
    65490 whoops
    pi_60755535
    B.t.w. de mooiste graphs die ik gezien heb zijn trouwens Flotr en PlotKit, maar ik had weinig zin en tijd om de gegevens nog van PHP naar JavaScript om te zetten, het moest namelijk voor het weekend af zijn...
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 11:47:57 #257
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_60757705
    rrd ftw
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:11:39 #258
    65490 whoops
    pi_60758455
    Je hebt wel gelijk, rrd is echt wel een mooie grapher... En ik kom net een php interface tegen: http://prb.sourceforge.net/

'Nadeel' is wel dat er een database achter moet zitten, dat had in mijn geval alleen nog maar meer tijd gekost. Ik ga er voor een volgende versie zeker wel naar kijken...
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:21:33 #259
    187069 slacker_nl
    Sicko pur sang
    pi_60760482
    Het zijn geen echte databases (als in, het is geen mysql database). Je creeert een rrd database dmv van rrdtool create, en update deze file (.rrd) dan dmv rrdtool update.

Dat prb ziet er wel tof uit, alleen zou ik liever in PHP iets willen in de trant van RDDTool::OO zoals in Perl: http://perlmeister.com/talks/rrd.ppt

Wil je het (rrd) laten werken icm PHP: http://www.ioncannon.net/(...)-hand/#comment-23240
    In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
      dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:33:04 #260
    65490 whoops
    pi_60760859
    Nadeel van de methode in je laatste link is wel dat het absoluut niet meer portable is. Mijn huidige script hoeft alleen gekopieerd te worden, even de juiste dir's chmodden en je kan gaan...
      woensdag 13 augustus 2008 @ 23:12:41 #261
    159635 Spike1506
    NullPointerException
    pi_60811697
    * Spike1506 is bezig met een server te schrijven in java gebaseerd op het IRC protocol om zo mijn kennis wat bij te spijkeren voordat school weer begint..
    pi_60920511
    Ben bezig met het communiceren na een gprs modem via de commandline in linux middels AT commando's

Iemand verstand van?
    pi_60921788
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 12:24 schreef HostiMeister het volgende:
    Ben bezig met het communiceren na een gprs modem via de commandline in linux middels AT commando's

Iemand verstand van?
    Heb het wel eens vanuit Windows gedaan, opzich hetzelfde.
    Er zijn wat lijstjes met standaard AT+ commands online, en veel apparaten ondersteunen dingen zoals AT? en AT+? als command (of wellicht ook AT+HELP). Dat geeft een mooi lijstje met command's die je kan gebruiken =). Soms verschilt dat per apparaat ;p
    pi_60921864
    quote:
    Op maandag 18 augustus 2008 13:15 schreef 8D het volgende:

[..]

Heb het wel eens vanuit Windows gedaan, opzich hetzelfde.
    Er zijn wat lijstjes met standaard AT+ commands online, en veel apparaten ondersteunen dingen zoals AT? en AT+? als command (of wellicht ook AT+HELP). Dat geeft een mooi lijstje met command's die je kan gebruiken =). Soms verschilt dat per apparaat ;p
    Ik heb zojuist een 110 pagina's tellende document gevonden met specifieke AT commando's van de fabrikant.
    Nu kan ik scripts gaan schrijven die bepalen welke SIM kaart er in zit, welk land we zijn en welke gateways en dns'en we daarbij moeten gebruiken.
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:56:22 #265
    84926 WyriHaximus
    pi_61012568
    quote:
    Op dinsdag 12 augustus 2008 10:26 schreef whoops het volgende:
    B.t.w. de mooiste graphs die ik gezien heb zijn trouwens Flotr en PlotKit, maar ik had weinig zin en tijd om de gegevens nog van PHP naar JavaScript om te zetten, het moest namelijk voor het weekend af zijn...
    Vanavond eens stats gaan code voor me router . En ga voor Flotr aangezien die er het geilst uit ziet .
    phluphy for president!
      donderdag 21 augustus 2008 @ 15:59:39 #266
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_61012662
    Bezig met een Shindig implementatie.
      donderdag 28 augustus 2008 @ 18:46:55 #267
    192481 Core2
    Happiness is the road
    pi_61199503
    *bumpje*

Weer bezig geweest met m'n taaltje. Nu is dit mogelijk:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    #include "stdlib.txt"

sub foo<T>(func_ptr<func_ptr<T, T>, T> f, T arg) returns T
       var lambda = f(arg);
       return lambda(arg);
    end sub

export sub main() returns void
       func_ptr<func_ptr<int, int>, int> f= (int a) => ( (int b) => b*b );
       int a = foo<int>(f, 5);
       print(a); //25
    end sub
    pi_61199672
    Bezig met ExtJS een CMSje te maken, met wat andere modules erbij.
      donderdag 28 augustus 2008 @ 19:26:11 #269
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_61200534
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 18:51 schreef Scorpie het volgende:
    Bezig met ExtJS een CMSje te maken, met wat andere modules erbij.
    Nog steeds
    pi_61202658
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 19:26 schreef JortK het volgende:

[..]

Nog steeds
    Getting there, duurt alleen ff voordat je alle quirks door hebt
    pi_61238400
    Ik ben bezig met het schrijven van een progsel in VB6 om mijn Windows Media Center Remote te gebruiken in Winamp, Windows Media Player en om de RGB LED verlichting op m'n kamer te sturen. Later wil ik nog wat functies (via Hotkeys vanuit het toetsenbord of afstandbediening) toevoegen om via de IRBlaster mijn versterker en Digitale TV doos te besturen.

Het wilt alleen nog niet lukken de IR signalen te vangen.
    Visual Basic hulp gezocht
      zaterdag 30 augustus 2008 @ 14:13:36 #272
    84926 WyriHaximus
    pi_61244252
    quote:
    Op donderdag 28 augustus 2008 20:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Getting there, duurt alleen ff voordat je alle quirks door hebt
    Idd daarom ben ik zelf ook eerst ff wat andere projectjes gaan maken er in om het later gewoon goed te doen zonder dat je met een project zit met rare dingen er in .
    phluphy for president!
      zondag 31 augustus 2008 @ 16:13:34 #273
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
      zondag 31 augustus 2008 @ 16:26:30 #274
    84926 WyriHaximus
    pi_61267828
    Wou dit eigenlijk al eerder posten. Maar de stats van me router waar ik mee bezig was: http://home.wyrihaximus.net:61667/routerstats/
    phluphy for president!
    pi_61267929
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 16:26 schreef WyriHaximus het volgende:
    Wou dit eigenlijk al eerder posten. Maar de stats van me router waar ik mee bezig was: http://home.wyrihaximus.net:61667/routerstats/
    Ziet er goed uit, alleen beetje raar dat de WAN Rx en Tx stats precies hetzelfde zijn En bij uptime (helemaal aan de rechterkant) maakt de grafiek een sprong van 0 naar 7 uur.. Stijgt ook ff sneller dan normaal daaro
      zondag 31 augustus 2008 @ 16:46:05 #276
    84926 WyriHaximus
    pi_61268325
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 16:30 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, alleen beetje raar dat de WAN Rx en Tx stats precies hetzelfde zijn En bij uptime (helemaal aan de rechterkant) maakt de grafiek een sprong van 0 naar 7 uur.. Stijgt ook ff sneller dan normaal daaro
    Ben er ook nog niet helemaal achter wat dat nou is. Lijkt wel alsof me router dat terug stuurt. (Het is trouwens de HTML uit de admin interface die ik parse. Maar zal straks eens met de hand kijken wat het zegt.) En die uptime ben ik nog aan het tweaken, ga straks eens proberen met wat ifjes om te voor als het nog onder de 24 uur is .
    phluphy for president!
      zondag 31 augustus 2008 @ 17:02:34 #277
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_61272254
    Iemand hier al eens met IonCube Encoder gewerkt?

Zijn van plan het aan te schaffen, echter zou ik graag wat meningen hebben.
      zondag 31 augustus 2008 @ 20:26:19 #279
    84926 WyriHaximus
    pi_61273739
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 17:02 schreef JortK het volgende:
    Welke chart lib gebruik je ervoor?
    Plotr maar ga naar flotr over . (Plotr is oud flotr is niet .)
    phluphy for president!
      maandag 1 september 2008 @ 08:55:56 #280
    65490 whoops
    pi_61284309
    quote:
    Op zondag 31 augustus 2008 19:34 schreef sweboy het volgende:
    Iemand hier al eens met IonCube Encoder gewerkt?

Zijn van plan het aan te schaffen, echter zou ik graag wat meningen hebben.
    Closed source bagger om je code closed source te maken...

Nee, nooit mee gewerkt nog...
    pi_61284739
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 08:55 schreef whoops het volgende:

[..]

Closed source bagger om je code closed source te maken...
    Tja, Ik zal toch m'n brood moeten verdienen ermee he
    pi_61298024
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 09:29 schreef sweboy het volgende:

[..]

Tja, Ik zal toch m'n brood moeten verdienen ermee he
    Bezit van source code is sterk overrated. Men betaalt toch voor het product en niet voor de code. Wellicht tijd om aan een ander licentiemodel te denken?
    pi_61300084
    Hee, teeveepee.

Op m'n werk ga ik van de week beginnen met een competentiemodule (C#.NET), en thuis moet ik nog ergens iDeal in gaan integreren (wat ik uit alle eerlijkheid nog nooit eerder gedaan heb en waar ik ook erg tegen op kijk), in PHP.
    pi_61300401
    quote:
    Op maandag 1 september 2008 18:24 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Bezit van source code is sterk overrated. Men betaalt toch voor het product en niet voor de code. Wellicht tijd om aan een ander licentiemodel te denken?
    Het gaat me er niet om dat ze het niet kunnen veranderen, maar meer zodat ik er een licentie systeem kan inzetten om kopieeren tegen te gaan. Vorige scripts van mij zijn vaak illegaal verspreid. Als je er van moet leven, is dat niet leuk.

Als het open source zou zijn, kunnen ze het er zo uit halen
      dinsdag 2 september 2008 @ 12:21:42 #285
    85129 dikkedorus
    connaisseur van de wansmaak
    pi_61317937
    Totaal ongerelateerd aan webdevven.
    Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan m'n sudokusolver
    Features:
    Asciii art sudokus!
    Drie single-step solvers die je aan/uit kan zetten
    Brute force multi-step voor de echte hersenkrakers
    Invoer-taaltje om snel handmatig sudokus over te nemen van papier
    Snelle en mem-friendly c++. Lekker veel booleaanse operatoren kunnen misbruiken
    Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
      dinsdag 2 september 2008 @ 16:01:23 #286
    136730 PiRANiA
    pi_61322826
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 12:21 schreef dikkedorus het volgende:
    Totaal ongerelateerd aan webdevven.
    Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan m'n sudokusolver
    Features:
    Asciii art sudokus!
    Drie single-step solvers die je aan/uit kan zetten
    Brute force multi-step voor de echte hersenkrakers
    Invoer-taaltje om snel handmatig sudokus over te nemen van papier
    Snelle en mem-friendly c++. Lekker veel booleaanse operatoren kunnen misbruiken
    Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt
    pi_61322868
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt
    Ha, dat is wel een leuke voor een dev contest!
      dinsdag 2 september 2008 @ 16:52:41 #288
    85129 dikkedorus
    pi_61324254
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef PiRANiA het volgende:
    Als ik het niet vergeet zal ik hem commenten en posten.
    Men neme een datatype Vakje met een 9-bits mask en een 5-bits integer (kheb ze nu gewoon unpacked in twee 32-bits ints zitten)
    De mask geeft aan welke waarden mogelijk zijn op een bepaald vakje van het Sudoku-veld. Zodra er nog maar de nth 1 bit is geset is het vakje geresolved en wordt de 5-bit waarde gelijk aan n. Buffering voor snellere checks.

Gooi 9x9 Vakjes in je geheugen.
    Nu maak ik 3x9=27 Nintuples aan; voor elke rij, elke colomn en elk 3x3 blok. Elke Nintuple heeft 9 pointers naar 9 Vakjes.
    Semantisch zijn deze allemaal gelijk, namelijk dat ze allemaal 1-9 1x mogen bevatten; alle solvers werken dus op alle nintuples.
    Daarnaast een hele zooi operators gemaakt die intersecties, unions etc. kunnen genereren uit Vakjes en Nintuples. De rest is gewoon een zooi glue-code.

Alles solvers werken per nintuple:
    Solver1 - Er is maar 1 waarde mogelijk: verzamel alle resolved waarden in een bitmask, en AND alle ongeresolvde vakjes met de inverse. Vakjes met 1 bit over zijn geresolved.

Solver2 - Er is maar 1 plaats mogelijk: Indien de nde bit maar 1 maal in de nintuple is geset is het bijbehorende vakje geresolved naar n.

Solver3: - Er is maar 1 intersectie mogelijk: Bits die in de masks de intersectie van nintuple B met nintuple A zitten, maar niet in de rest van nintuple B, zijn ook in nintuple A alleen mogelijk binnen deze intersectie.

Solver4: Depth first search van alle mogelijkheden (gecombineerd met 1,2,3)

Het invoeren van sudoku gaat als volgt, per rij:
    0 = onbekend,
    1...9 = geresolved.
    '-' schakelet over naar rechts-uitgelijnde waarden.

dus de rij XX1 XX2 4XX
    wordt 0010024
    rij 1XX XXX 3X2
    wordt 100000302
    of
    1-302

Werkt prima
    pi_61343006
    Werk:
    Aantal scholen werken tegenwoordig met pasjessysteem . Daar een weergave voor maken etc.

Thuis:
    Site maken voor een bedrijf en nog zelf het 1 en ander aan het kloten (diagrammen fixen etc) .
    pi_61345307
    quote:
    Op dinsdag 2 september 2008 16:52 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Als ik het niet vergeet zal ik hem commenten en posten.
    Men neme een datatype Vakje met een 9-bits mask en een 5-bits integer (kheb ze nu gewoon unpacked in twee 32-bits ints zitten)
    De mask geeft aan welke waarden mogelijk zijn op een bepaald vakje van het Sudoku-veld. Zodra er nog maar de nth 1 bit is geset is het vakje geresolved en wordt de 5-bit waarde gelijk aan n. Buffering voor snellere checks.

Gooi 9x9 Vakjes in je geheugen.
    Nu maak ik 3x9=27 Nintuples aan; voor elke rij, elke colomn en elk 3x3 blok. Elke Nintuple heeft 9 pointers naar 9 Vakjes.
    Semantisch zijn deze allemaal gelijk, namelijk dat ze allemaal 1-9 1x mogen bevatten; alle solvers werken dus op alle nintuples.
    Daarnaast een hele zooi operators gemaakt die intersecties, unions etc. kunnen genereren uit Vakjes en Nintuples. De rest is gewoon een zooi glue-code.

Alles solvers werken per nintuple:
    Solver1 - Er is maar 1 waarde mogelijk: verzamel alle resolved waarden in een bitmask, en AND alle ongeresolvde vakjes met de inverse. Vakjes met 1 bit over zijn geresolved.

Solver2 - Er is maar 1 plaats mogelijk: Indien de nde bit maar 1 maal in de nintuple is geset is het bijbehorende vakje geresolved naar n.

Solver3: - Er is maar 1 intersectie mogelijk: Bits die in de masks de intersectie van nintuple B met nintuple A zitten, maar niet in de rest van nintuple B, zijn ook in nintuple A alleen mogelijk binnen deze intersectie.

Solver4: Depth first search van alle mogelijkheden (gecombineerd met 1,2,3)

Het invoeren van sudoku gaat als volgt, per rij:
    0 = onbekend,
    1...9 = geresolved.
    '-' schakelet over naar rechts-uitgelijnde waarden.

dus de rij XX1 XX2 4XX
    wordt 0010024
    rij 1XX XXX 3X2
    wordt 100000302
    of
    1-302

Werkt prima
    Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te posten
    Hij kon brute force de oplossing vinden, verder helpen door het tonen van candidates (locked, singles)
    Hij zag er zo uit:

Verder zelf op mijn werk niets bijzonders, bugjes oplossen. voor mezelf alitijd nog bezig met receptendb, nu aan het inbouwen dat er recepten direct van de site in het programma gedownload kunnen worden.
    pi_61345481
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef Serphiot het volgende:

[..]

Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te posten
    Hij kon brute force de oplossing vinden, verder helpen door het tonen van candidates (locked, singles)
    Hij zag er zo uit:
    [ afbeelding ]

Verder zelf op mijn werk niets bijzonders, bugjes oplossen. voor mezelf alitijd nog bezig met receptendb, nu aan het inbouwen dat er recepten direct van de site in het programma gedownload kunnen worden.
    Grappig grappig

Ik heb echt teveel tijd op de Uni doorgebracht, ik zie gelijk allemaal mooie oplossingen in Haskell voor het solven van zulke leuke 'wiskundige' probleempjes..

Maar goed, ik ben nu eindelijk eens verder met het schrijven van mijn Msc (proposal nog steeds). En ja het gaat nog steeds over de GUI librarie die de flash engine moet gaan gebruiken om de applicaties op het scherm te tonen...
    Partyagenda;
    Outdated....
      woensdag 3 september 2008 @ 13:59:01 #292
    85129 dikkedorus
    pi_61346237
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef Serphiot het volgende:

[..]

Hij zag er zo uit:
    [ afbeelding ]

Zo ziet ie van mij er ook uit, maar dan in ascii-art.
      woensdag 3 september 2008 @ 14:45:55 #293
    65490 whoops
    pi_61347457
    Als iemand nog een leuke programmeeropdracht zoekt, dit is je kans:

http://www.getacoder.com/projects/programming_c_87390.html
      woensdag 3 september 2008 @ 14:47:33 #294
    84926 WyriHaximus
    pi_61347523
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef whoops het volgende:

quote:
    Op woensdag 3 september 2008 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:
    OMMFG
    phluphy for president!
      woensdag 3 september 2008 @ 15:07:53 #295
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_61349888
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef whoops het volgende:

quote:
    Budget: $ 20-100
      woensdag 3 september 2008 @ 16:21:43 #297
    85129 dikkedorus
    pi_61350291
    Ik zie hier nog een hele zooi solvers staan die ik nog niet gebruik. Erg leuk, deze ga ik er ook ingooien.
    http://www.angusj.com/sudoku/hints.php
      vrijdag 5 september 2008 @ 15:09:34 #298
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_61403258
    Bezig met C#, erg leuk taaltje vind ik, kun je snel en makkelijk stuff mee maken
    pi_61403567
    quote:
    Op woensdag 3 september 2008 @ 16:07 schreef Haijo het volgende:

[..]

[..]

Nou, prima deal toch! Even ubuntu en wine combineren en kaching!
      vrijdag 5 september 2008 @ 17:15:26 #300
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_61406856
    Bezig met CodeIgniter een app te bouwen a la iGoogle. Tenminste, de app zorgt voor user acties, tabs, etc. De gadgets/widgets zelf worden gerenderd door Shindig. De app is volledig RESTful en maakt daarnaast extensief gebruik van AJAX (met controllers die snippets JS serveren die vervolgens worden uitgevoerd) en externe RESTful resources (door de opdrachtgever gebouwde Single Sign On app).
      vrijdag 5 september 2008 @ 19:07:48 #301
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')