abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59144649
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:25 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.

Als er "multiply 2 by 4" in staat en je typt die string, dan krijg je neem ik aan een error omdat het "8" moet zijn. Of begrijp ik deze captcha verkeerd?
Dat had ik er nog niet uitgehaald
Dan is het idd stukken lastiger.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
pi_59153238
quote:
Op donderdag 5 juni 2008 14:27 schreef Cageon het volgende:

Dat had ik er nog niet uitgehaald
Dan is het idd stukken lastiger.
Maar blijkbaar ook niet in 1 oogopslag door de gebruiker te begrijpen, ik moest ook een paar keer kijken voordat ik het zag. Uitleg erbij is dus zeker geen overbodige luxe.
pi_59157463
interessant topic
tvp
  zondag 8 juni 2008 @ 10:14:17 #154
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_59212126
Zo vandaag na intensief testen met me data mining tool nog 6 foutscenario's gevonden en zo'n 8 bugs.

Die gaan we vandaag maar eens proberen op te lossen
pi_59351473
Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?

Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
  donderdag 12 juni 2008 @ 23:45:04 #156
159841 Dzy
It is I
pi_59351744
Lijkt me opzich wel tof, heb wel vaker ook meegedaan aan zulke dingen maar gaat erg veel tijd in zitten, beide in het bedenken van de opgave(s) en het maken van de (eerlijke) testomgeving.
"Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
pi_59352197
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:
Op sommige sites worden wel eens programmeer wedstrijden gehouden, ik vroeg me af hoeveel devvers hier zitten en of onder de devvers mensen zijn die het leuk vinden om een contest te houden?

Nog geen idee hoe het in het vat te gieten, dacht eerst maar eens te peilen of er animo is.
Wat versta je onder een programmeerwedstrijd? Wat is het wedstrijdelement precies?
  vrijdag 13 juni 2008 @ 00:42:32 #158
159841 Dzy
It is I
pi_59352932
Bij dat soort wedstrijden gaat het voornamelijk om algoritmeperfectionisme. Hierbij komt het vaak neer op een bepaald probleem oplossen met een aantal testcases (invoer files in een bepaald formaat) of een spel spelen (bijvoorbeeld schaken), maar dan programma's tegen elkaar. Bij dit tweede kun je een toernooi opzetten (zie www.codecup.nl als voorbeeld), bij dit eerste komt het vaak neer op de beste tijden neerzetten bij alle testcases opgeteld of de meeste testcases binnen een bepaalde tijd oplossen.
pi_59353076
Klinkt wel interessant. Misschien eens een topic over openen.
pi_59354811
quote:
Op donderdag 12 juni 2008 23:36 schreef Serphiot het volgende:

Leuk idee .

En on-topic: Druk bezig met optimalisaties van het pakket.. leuk werk om te doen .
pi_59354971
Ik hou niet van zulke wedstrijden, want ben er nooit goed in geweest
Farenji, bevalt EXT jou goed? Jij hebt er volgens mij wat meer ervaring in dan ik.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 08:53:07 #162
159841 Dzy
It is I
pi_59355402
Als het de (klassieke) game kant opgaat, a la stratego, dammen, schaken etc dan wil ik evt wel meedoen. Voor zo'n game kan ik misschien ook nog wel een hele testomgeving krijgen, dat zal ik eens even rond gaan vragen.
pi_59356695
Wedstrijdje simulatieprogramma bouwen lijkt me wel leuk. Taal en uiterlijk naar eigen keuze (mits duidelijk), en dan een globaal of te kiezen doelstelling zoals 13-in-een-dozijn rabbit/bear/hunter simulatie of bv een compleet geautomatiseerd wegennet (zonder collissions ofc) o.i.d.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:22:04 #164
159841 Dzy
It is I
pi_59360399
Zoiets inderdaad, dan wil ik er nog wel eens over nadenken, het is alleen jammer dat er zoveel tijd in gaat zitten, meestal heb ik na 20 uur aan een project werken er wel weer genoeg van.
pi_59360482
Of dat je aan de hand van een string een plaatje laat genereren (x/y punten a.h.v. characters met lijnen daartussen). En dan zelf de achterliggende formulae bedenken.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 12:33:35 #166
159841 Dzy
It is I
pi_59360613
Hoe bedoel je precies? Een captcha zeg maar?

Wat ook wel leuk is is OCR maken, dan kun je van hele makkelijke teksten (zoals de e-mailadressen in de profielen van fok) tot handgeschreven teksten van een net persoon tot mijn handschrift testcases maken en voor elke testcase punten geven. Is ook nog eens niet moeilijk te testen.
pi_59360906
Nee geen captcha. Dat je aan de hand van een string X en Y variablen uitleest d.m.v. een eigen formule, en daar met PHP en GD bv lijnen trekt tussen al die X/Y coordinaten.

Zodat je met invoeren van de content van deze post een compleet gaar plaatje krijgt, maar bv bij een string die nergens op slaat dat hij dan een konijntje tekent ofzo. Is ook niet eens zo heel moeilijk te doen.
pi_59361321
Misschien toch maar een apart topicje openen om erover te discussieren. Zit nu even in de pauze thuis, maar op mijn werk kan ik niet op deze site en kan dus geen tijd in een OP steken.

Ik ben zelf ook meer voor een opzet waarbij de programma's tegen elkaar kunnen spelen, waarbij het bord voor beide spelers bekend is. Voorbeelden van spellen genoeg op: http://www.boardgamegeek.com/browser.php?itemtype=game&sortby=category&categoryid=9&catname=Abstract+Strategy
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:07:07 #169
159841 Dzy
It is I
pi_59361327
Ah dus bijvoorbeeld dat je een plaatje hebt van 256x256 en je telkens 2 characters gebruikt als x en y, de ASCII waarde van zo'n character is dan de x of y variabele en elke 2 characters maak je weer een lijn.

Dat bedoel je toch?

Dat zou kunnen maar is totaal niet moeilijk (zeker niet met php) maar wat is dan precies het wedstrijdelement? Hoe bepaal je wie een betere formule heeft bedacht?
pi_59361716
http://rafb.net/p/bydC9a49.html

Zoiets bedoel ik dus. Ff snel gebouwd.

Nuttig? Nee. Humor? Ja!

edit: Traag? Ja.

Nou, dat we dus een string hebben, en dat iedereen probeert daar iets leuks van te tekenen bijvoorbeeld. Bijvoorbeeld van een Lipsum alinea o.i.d.
  vrijdag 13 juni 2008 @ 13:28:49 #171
159841 Dzy
It is I
pi_59361833
Oh, iedereen gebruikt dezelfde string en dan met een formule daar iets moois van maken?
pi_59361922
Bijvoorbeeld.
pi_59362145
Leuk idee, ook uit te voeren in meerdere talen. We zouden elkaar kunnen beoordelen aan het einde.
pi_59435720
quote:
Compile complete -- 187 errors, 384 warnings
Wat debuggen we vandaag bedoelt u zeker
pi_59435807
quote:
Op maandag 16 juni 2008 16:33 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Wat debuggen we vandaag bedoelt u zeker
debuggen vind ik toch echt wat anders.
Errors zijn easy.
Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')