abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:42:51 #1
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_56044706
Game on !

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:36 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?
phluphy for president!
pi_56044757
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:47:03 #3
39436 Dreammaster
Dat zei je moeder vannacht ook
pi_56044773
hmmmm... weinig devven vandaag. moet op de hele site overal de contactgegevens vervangen door de nieuwe omdat een bedrijfsonderdeel verhuisd is
  dinsdag 15 januari 2008 @ 11:50:44 #4
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_56044860
dikke tvp. Net een zooi bugs wezen opzoeken, waarvan de helft loze meldingen bleken te zijn (altijd leuk om nutteloos te zoeken ).
pi_56045009
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_56045060
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Litpho het volgende:

[..]

Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
Dat dus Werk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
pi_56045102
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat dus Werk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
pi_56045113
tvp

Momenteel bezig samen met kameraad van me met een bash.org kloon (q-db punt org).
pi_56045130
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:03 schreef Litpho het volgende:

[..]

Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
Zeker weten Daarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:14:24 #11
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_56045295
Op het werk ben ik met een zooi bash scripts aan de gang om het beheer van de Linux machines voor onze nieuwe mailomveging te vereenvoudigen... Er moet alleen nog een 'master script' voor komen, die de (text-based) gui wordt voor de andere scripts... Leuk, maar af en toe tergend om in Bash wat te doen...

Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_56045838
momenteel bezig met webservices in Java
pi_56046848
Lekker aan het refactoren... structureren, centraliseren, optimaliseren, van een module die op een "dashboard" allerlei kerncijfers weergeeft van onderzoeksresultaten... Dat zijn loodzware queries, en die moeten zo snel en efficient mogelijk. En daarna ga ik de hele boel documenteren.
pi_56047198
Een heel erg simpel cms aan t maken
php +mysql (mn eerste ding wat ik dev in php)
pi_56047247
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zeker weten Daarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.

Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:30:02 #16
193591 yorP
(Insert leuke tekst hier)
pi_56049739
tvp'tje, ik ben nog steeds bezig met EnergyWeb, objectgeorienteerd
Always remember you're unique, just like everyone else.
Kijk een signature! :D:D
pi_56049875
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.

Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt: logging is een essentieel onderdeel van elke applicatie.
Je logged dus niet alleen bepaalde workflows; maar ook excepties, vreemde zaken, fouten, bugs, you name it. Alles wat je verder kan helpen bij het optimaliseren van je applicatie.

Maar goed, als newbie zag ik de relevantie ook nooit in van logging, nu vind ik het verdomd handig
pi_56051293
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Vergeleken met het gedoe om dat achteraf nog een keertje te gaan doen... . Sowieso, je een keertje erin verdiepen en voor de rest van de applicaties die je schrijft is het min of meer copy paste. Tot je bij een werkgever komt die wat anders gebruikt .
  dinsdag 15 januari 2008 @ 17:07:57 #19
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_56052034
Ik ben deze week maar eens begonnen aan mijn afstudeeropdracht om een Aspect Orientend extensie te maken op C, gericht op microcontrollers. Het doel is om een eigen weaver in elkaar te zetten. Als voorstudie heb ik de BNF notatie (de grammatica) van C uitgeplozen en versimpeld. Vorige week de lexical syntax van C beschreven en door een scanner generator getrokken. Vandaag testen of de scanner werkt. Om vervolgens weer opnieuw te beginnen voor de parser.
Alles in Haskell trouwens.

Vandaag is de eerste fase van het geheel compleet: de scanner. De scanner gooit de whitespace en commens (o.a.) en geeft er tokens voor terug. Het idee is dat je bij het parsen geen rekening met whitespace hoeft te houden (dat is naar) en direct kan parsen.
Dus:
1
2
3
4
5
x() {
  int n;
  double x;
  n= x < 1 ? n : n+1; 
}

1Prelude Scanner> doScan "x(){int n;double x;n=x<1?n:n+1;}\n"

Geeft:
1
2
3
4
5
6
[Ident "x",Specifier '(',Specifier ')',Specifier '{',Keyword "int",Ident "n",
Specifier ';',Keyword "double",Ident "x",Specifier ';',Ident "n",
Operator "=",Ident "x",Operator "<",TkInt 1,Operator "?",Ident 
"n",Specifier ':',Ident "n",Operator "+",TkInt 1,Specifier ';',Specifier '}']

Prelude Scanner> 

Als resultaat.
pi_56067987
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef whoops het volgende:
Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
pi_56068523
Python, das toch die taal waar je kans hebt op werkende code als je er een willekeurige ASCII art door gooit ? of was dat Perl

Anyways, ik ben momenteel een filebeheer/verzend/backup-vanalles tool aan het maken voor mobiele telefoons
pi_56068606
Python is toch die EMO-taal waarin het loont zoveel mogelijk smiley`s te maken?
pi_56068823
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:34:04 #24
65490 whoops
pi_56068882
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 10:56 schreef Mordreth het volgende:

[..]

Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.

We kunnen dus wel allemaal tof gaan lopen doen dat Perl/PHP/Java/X beter/mooier/whatever zou zijn (dat gebeurt in het Python topic bijvoorbeeld), maar ik heb idee dat de concepten van Python vaak gewoon goed zijn; het werkt intuitief en makkelijk, en dat maakt het programmeren dus prettig... Iets wat ik me persoonlijjk Perl en Java niet kan voorstellen...

Als ik wat verder in m'n boek ben (kom nu bij de hoofdstukken over OOP) zal ik wel wat voorbeelden geven waarom ik denk dat het een erg fijne taal is.

Al met al: ik ben enthousiast, maar kan nog niet precies aangeven waarom dan...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:35:48 #25
65490 whoops
pi_56068928
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
pi_56069094
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:34 schreef whoops het volgende:

[..]

Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.
Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).
pi_56069200
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef whoops het volgende:

[..]

Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:49:17 #28
143462 Battlefan
Pardon? PARDON?!
pi_56069299
Ik dev rustig door aan m'n CMS, er zaten wat bugs in die platgestampt moesten worden
Here you leave today and enter the world of yesterday, tomorrow and fantasy
- Walt Disney
pi_56069837
Ice7 gaat lekker. Momenteel bezig afronding van een paar modules voordat ik de eerste testsite live gooi.
pi_56069991
Ga zelf vandaag maar weer verder met mijn chatsite-projectje. Heb de laatste tijd de webserver/daemon waar het op komt te draaien gedev'd . Allemaal in Java overigs
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:03:34 #31
84926 WyriHaximus
pi_56071110
Hopelijk kan ik vanavond verder met me site botje, liep alleen tegen een probleem met fok aan . Vanavond ff verder kijken .
phluphy for president!
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:33:29 #32
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_56072002
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef WyriHaximus het volgende:
Hopelijk kan ik vanavond verder met me site botje, liep alleen tegen een probleem met fok aan . Vanavond ff verder kijken .
Misschien moet je mijn script gebruiken
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:54:37 #33
65490 whoops
pi_56072524
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:42 schreef Litpho het volgende:

[..]

Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).
Ruby heeft inderdaad dezelfde voordelen, voor zover ik dat kan inschatten. De reden dat ik eerst voor python gegaan ben (Ruby staat ook nog op de planning ) is inderdaad omdat je het vaker tegenkomt. Zo zijn er ook veel programma's onder Linux met Python geschreven...
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen.

'Gelukkig' programmeer ik geen echte applicaties, eigenlijk alleen maar dingen voor mezelf... Daarnaast zou ik als Java developer waarschijnlijk naar Jython kijken...
pi_56072599
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:54 schreef whoops het volgende:
'Gelukkig' programmeer ik geen echte applicaties, eigenlijk alleen maar dingen voor mezelf... Daarnaast zou ik als Java developer waarschijnlijk naar Jython kijken...
Dat heb ik ook gedaan, ook omdat Jython nauwer op Java aansluit dan Python op C/C++ wat betreft gebruik van classes.
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:14:54 #35
84926 WyriHaximus
pi_56073032
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:33 schreef JortK het volgende:

[..]

Misschien moet je mijn script gebruiken
Alleen support jouw scrippie niet de dingen die ik wil .
  • Detectie van forms + alle velden er in
  • Cookie/sessie ondersteuning
  • Zelf kunnen in en uit loggen om zoveel mogelijk de database te sparen en er geen nutteloze rotzooi sessies in achter te laten. Door deze gelijk weer op te ruimen.
  • RSS feeds van forums maken
  • TR's opzoeken en aan me door geven (in DIG)
    (Maar goed die laatste twee zijn specifiek voor fok, de support classes worden zo dat voor hun de site niet uit maakt .)
  • phluphy for president!
    pi_56130556
    tvp
    pi_56195844
    Vandaag (en afgelopen vrijdag) bezig geweest met een class die automatisch een db uitleest en daarbij via de comments onderliggende data ophaalt.. wat dus eigenlijk in een oneindige lus kan lopen. Wat ik terug krijg is een multidimensionale array met vooropleidingen, vakken en cijfers.. prutwerk.
    pi_56196242
    Ice7 ff aan de kant gelegd.

Concept design document voor m'n php webgame (nee geen 13-in-een-dozijn criminal-games (maar een 13-in-een-dozijn-space-strategy-games )) gemaakt. Database tabellen gemaakt, en momenteel bezig met de core te coden/scripten. Daarna komen de pagina's / functionaliteiten.
      maandag 21 januari 2008 @ 12:49:54 #39
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_56197217
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef SharQueDo het volgende:

Concept design document voor m'n php webgame (nee geen 13-in-een-dozijn criminal-games (maar een 13-in-een-dozijn-space-strategy-games )) gemaakt. Database tabellen gemaakt, en momenteel bezig met de core te coden/scripten. Daarna komen de pagina's / functionaliteiten.
    Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te coden
    *BURP*
    pi_56197692
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 12:49 schreef H4ze het volgende:

[..]

Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te coden
    Geloof me. Alles uitschrijven op papier is het halve werk.
      maandag 21 januari 2008 @ 14:48:56 #41
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56199909
    Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
      maandag 21 januari 2008 @ 14:58:28 #42
    159635 Spike1506
    NullPointerException
    pi_56200153
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
    Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
    Nu ben ik nieuwsgierig!
      maandag 21 januari 2008 @ 18:47:51 #43
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56204971
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
    Tell me more
      maandag 21 januari 2008 @ 19:28:11 #44
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56205968
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 18:47 schreef JortK het volgende:

[..]

Tell me more
    Projectje voor Nu.nl en een community voor 12-17 jarigen met 200.000+ geregistreerde leden. Voor beide lead developer.
    pi_56227988
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nog
    pi_56228082
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:37 schreef slakkie het volgende:

[..]

Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nog
    Mwah, dat zou ik geen luiheid noemen. Luiheid is nu minder werk doen in de hoop dat het later geen extra werk op gaat leveren (omdat bijv. bepaalde toekomstige features toch niet geimplementeerd gaan worden), een goed geschreven applicatie is eerder een "werk slimmer, niet harder" oplossing. Maar toegegeven, dat is een verschil wat je moet willen zien .
      dinsdag 22 januari 2008 @ 16:55:32 #47
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56228458
    quote:
    Op maandag 21 januari 2008 11:53 schreef Mordreth het volgende:
    Vandaag (en afgelopen vrijdag) bezig geweest met een class die automatisch een db uitleest en daarbij via de comments onderliggende data ophaalt.. wat dus eigenlijk in een oneindige lus kan lopen. Wat ik terug krijg is een multidimensionale array met vooropleidingen, vakken en cijfers.. prutwerk.
    ActiveRecord anyone?
    pi_56228483
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:55 schreef CraZaay het volgende:

[..]

ActiveRecord anyone?
    U gaat door voor de award Patternherkenning .

Zelden mijn favoriete oplossing voor persistence trouwens, maar soms past het perfect.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 17:10:13 #49
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56228752
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:56 schreef Litpho het volgende:

[..]

U gaat door voor de award Patternherkenning .

Zelden mijn favoriete oplossing voor persistence trouwens, maar soms past het perfect.
    Het is niet altijd zaligmakend, maar een framework met fatsoenlijke ActiveRecord ondersteuning (Ruby on Rails bijvoorbeeld) had in dit geval vrijwel al het werk overbodig gemaakt denk ik.
      dinsdag 22 januari 2008 @ 19:03:56 #50
    84926 WyriHaximus
    pi_56231199
    Ben bezig met het tag/coord script voor me wow screenshots uit te breiden zodat er ook target informatie bij komt en de resolutie.
    phluphy for president!
      dinsdag 22 januari 2008 @ 19:06:47 #51
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_56231277
    Tussen mijn schoolwerk door dev ik een tag-based imagegallery voor mijn wiki. Dat wil zeggen, plaatjes moeten upgeload worden via de wiki waarbij tags meegegeven kunnen worden, en een onafhankelijke pagina laat de plaatjes zien. Zo kan ik wel een onafhankelijke gallery laten zien, maar worden mensen min of meer gedwongen zich op mijn wiki te registreren als ze daadwerkelijk willen uploaden. Handig, want het overgrote deel aan code en databasezooi is dus al aanwezig, maar wel een pokkewerk om die hele mediawiki core door te spitten en aan te passen
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
    pi_56236356
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 16:55 schreef CraZaay het volgende:

[..]

ActiveRecord anyone?
    Zaten iets teveel haken en ogen aan (aan huidige structuur). En na een dag kloten bleek het al eens gemaak te zijn , erg tof om daar dan achter te komen.. "ja ik wist ook niet dat dat al door hem gemaakt was". omg.

Ben op m'n werk nu met een html 2 rtf converter bezig. Wat op dit moment als een speer gaat .

[ Bericht 1% gewijzigd door Mordreth op 23-01-2008 08:41:35 ]
    pi_56237143
    Ik ga een plugin voor eclipse maken, waarmee ik hopelijk wat geavanceerdere plugins kan maken. Het vervelende is wel dat de documentatie voor eclipse plugins vooral op experts gericht lijkt te zijn, en dat ben ik dus niet .
      woensdag 30 januari 2008 @ 14:11:57 #54
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56409117
    Tijd om dit topic maar eens omhoog te douwen

Bezig met een scriptje waarmee ik makkelijk stats voor het forum kan genereren (wel op basis van de stats van JeRa )
      donderdag 31 januari 2008 @ 02:08:39 #55
    105263 Litso
    Interlectueel.
    pi_56425463
    Ik dev nog steeds aan mijn wikigallery. Eindelijk de code zover gekregen dat ik tijdens het uploaden van een plaatje in de wiki tags mee kan geven, en hij die ook ophaalt en laat wijzigen bij het editten van een afbeelding. Ik ben erg trots op mezelf, vooral omdat ik erg weinig van php weet en dus eigenlijk maar wat aanklungel
    "Dat is echt ontzettend zielig" ©
      donderdag 31 januari 2008 @ 02:46:16 #56
    51748 H4ze
    wait...what?
    pi_56425651
    Ben nog steeds bezig met een Project Management Tool (EJB3.0 + JSF + RichFaces/Ajax4JSF).

Dynamisch (dus in de backing bean) die richfaces (en enkele jsf componenten) genereren is echt een bitch...maar beetje bij beetje lukt het
    *BURP*
      vrijdag 15 februari 2008 @ 16:51:08 #57
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56752932
    Bezig aan mijn nieuwe website waar ik onder water wat spannende dingetjes wil gaan doen (zoals pingback ed)

Tevens topic kick
      vrijdag 15 februari 2008 @ 16:55:16 #58
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56753033
    Ik heb vandaag een vrije dag, dus dev helemaal nix
    pi_56753258
    Acceptatietest van een wijziging in een applicatie geschreven in een eigen framework
    Het lijkt wat op Spring, in een verte.
    Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
    PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
      vrijdag 15 februari 2008 @ 17:07:29 #60
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_56753277
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:06 schreef Pheno het volgende:
    Acceptatietest van een wijziging in een applicatie geschreven in een eigen framework
    Het lijkt wat op Spring, in een verte.
    Ook Java?
    pi_56753323
    quote:
    Op vrijdag 15 februari 2008 17:07 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Ook Java?
    Java, xsl, xml. Dat soort technieken. En uit te breiden met allerlei nieuwe tags, maar dat zal over een maandje of wat op mijn schouders komen.
      vrijdag 15 februari 2008 @ 17:11:11 #62
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56768031
    Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
    Backend taal wordt uiteraard perl, de interface ga ik maken met Ext JS.
    pi_56768170
    tvp
    Motorrijden is beter dan sex.Elke bocht een nieuw hoogtepunt.
      zaterdag 16 februari 2008 @ 12:11:31 #65
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_56768187
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
    Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
    Dat framework ziet er wel errug goed uit
    pi_56768522
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:11 schreef JortK het volgende:

[..]

Dat framework ziet er wel errug goed uit
    Het is ook erg goed. Gebaseerd op de Yahoo User Interface library maar dan veel uitgebreider, en met een flinke community erachter.
    Ik had al ervaring met YUI en Dojo maar Ext is echt een klasse beter. Ik heb er de afgelopen weken veel ervaring mee opgedaan, het vraagt een heel andere denkwijze, je hebt bijna niks meer met html te maken maar zit alleen objecten te creeeren en aan elkaar te knopen met handlers en callbacks, bijna al je data komt via ajax en is makkelijk uitwisselbaar met al je componenten. GUI ontwerp is nog nooit zo snel gegaan!
      zaterdag 16 februari 2008 @ 14:59:11 #67
    84926 WyriHaximus
    pi_56770958
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
    Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwen !
    phluphy for president!
      woensdag 27 februari 2008 @ 13:21:31 #68
    84926 WyriHaximus
    pi_57009474
    quote:
    Op zaterdag 16 februari 2008 14:59 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwen !
    Heb ff zitten neuzelen en als ik het zo allemaal zie, ziet het erg erg makelijk uit. Daarnaast vind ik dit ook erg interesant om eens naar te gaan kijken http://extjs.com/blog/200(...)aptana-and-red-bull/ want dan zou je zowel je online als offline variant kunnen gebruiken .
    phluphy for president!
      woensdag 19 maart 2008 @ 22:13:35 #69
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_57487556
    Dikke kick: themasite voor een tandpastamerk
    pi_57487750
    ben weer aan het knutselen met C# / XNA.
    Eenvoudige basis van een game engine aan het opzetten. Niks bijzonders.
    Mag de naam game engine waarschijnlijk niet eens dragen.
    pi_57539673
    Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook

www.activedirectorywrapper.com
    pi_57540543
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
    Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook

Dan zou ik in ieder geval contact gegevens in je site opnemen; dat geeft de burger meer vertrouwen.
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
      zaterdag 22 maart 2008 @ 16:00:53 #73
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_57540757
    Er is leven in het topic

Ik ben bezig met een CRM applicatie, ik zal binnenkort wat screenshots plaatsen
    pi_57541110
    quote:

Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?

Ik ben zelf nog wat aan 't tweaken aan m'n Toen/Nu foto site. Er zitten nog wat bugjes in en eigenlijk moet ik nog wat copyright info toevoegen.
    Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
    | Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
      zaterdag 22 maart 2008 @ 16:47:34 #75
    13783 Anthraxx
    pi_57541548
    quote:

--geblaat--. Het is gewoon een .NET component .
    pi_57541752
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 16:22 schreef SuperRembo het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?

Ik ben zelf nog wat aan 't tweaken aan m'n Toen/Nu foto site. Er zitten nog wat bugjes in en eigenlijk moet ik nog wat copyright info toevoegen.
    Staat in de howto section
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:00:06 #77
    13783 Anthraxx
    pi_57541816
    Een 'rogue' kloon:
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:23:35 #78
    65490 whoops
    pi_57542297
    Momenteel ben ik bezig met het maken van een frontend voor de unattended installaties die ik via PXE uitvoer. Ik ga eerst bezig met een zooi bash scripts die het werk doen. Daar komt een text-based GUI voor op basis van Dialog. Als dat werkt is het toevoegen van een PHP schil een eitje...

Maar ben nu eerst bezig een goeie structuur op te zetten voor de installers zelf...
      zaterdag 22 maart 2008 @ 17:32:57 #79
    84926 WyriHaximus
    pi_57542476
    Hey ff updaten hier ! Ben kwa devven niks doen aan het vandaag maar dev-releated turorials op me site aan het posten heb er 1 van de 3 die ik zou posten vandaag al online gezet. KWa devven ben ik bezig een phpBB mod van phpbb2 naar phpbb3 aan het porten .
    phluphy for president!
    pi_57542679
    Nog steeds druk bezig met mijn jukebox. Dit is toch meer werk dan gedacht, zeker als je het echt goed wil doen. Ik heb vooral lang zitten vogelen met de afspeelmodule - na heel veel gedoe met allerlei backends ben ik uiteindelijk voor een icecast server/client model gegaan, dat was toch het meest flexibel - locaal afspelen gebeurt door een zelf geschreven mplayer daemon, dmv m3u kun je ook eenvoudig remote de muziek afspelen in bijv xmms of winamp.

Ik heb een mooi vote, een tag en een userkarma systeem ingebouwd, en ben me nu danig aan het inlezen over "collective intelligence" om aan de hand van votes, tags en karma een intelligente random player te maken. Pearson correlaties, Tanimoto coefficienten, Gini Impurity, best complexe shit maar erg interessant!

Voor de GUI heb ik me laten "inspireren" door rhythmbox wat weer erg op iTunes lijkt, ik ga wat dat betreft het wiel niet opnieuw uitvinden. Maar die interface is nog verre van af, al is de basis er wel:

zaterdag 22 maart 2008 @ 20:36:41 #81
    65490 whoops
    pi_57546007
    Dat ziet er goed uit Farenji! Extjs is nice. Heb je ook plannen om die jukebox voor een groter publiek uit te brengen?
    pi_57550440
    Ja, hij gaat open source, als ik de basisfunctionaliteit af heb. Dat duurt nog wel even hoor.
    pi_57552682
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 17:32 schreef WyriHaximus het volgende:
    Hey ff updaten hier ! Ben kwa devven niks doen aan het vandaag maar dev-releated turorials op me site aan het posten heb er 1 van de 3 die ik zou posten vandaag al online gezet.
    Mooie tutoriaal hoor

heb ik gelijk een vraagje; hoe kun je de coordinaten achter halen van een adres?
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zondag 23 maart 2008 @ 09:25:05 #84
    84926 WyriHaximus
    pi_57553063
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 07:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Mooie tutoriaal hoor

heb ik gelijk een vraagje; hoe kun je de coordinaten achter halen van een adres?
    Kijk hier eens: http://code.google.com/ap(...)vices.html#Geocoding
    phluphy for president!
    pi_57554051
    Super, wist niet eens dat het zo gemakkelijk was

Nu een ander vraagje.

Is het middels Javascript mogelijk om een positie uit te lezen en deze dan in de map te plaatsen en de coordinaten in een hidden input? zodat gebruikers hun adres kunnen opgeven?

[ Bericht 48% gewijzigd door Chandler op 23-03-2008 11:46:31 ]
    The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
    Like trump...
      zondag 23 maart 2008 @ 11:42:02 #86
    84926 WyriHaximus
    pi_57554283
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 11:24 schreef Chandler het volgende:
    Super, wist niet eens dat het zo gemakkelijk was
    idd dat is nog vrij gemakkelijk, dit was/is een veel uit dagender project:http://wyrihaximus.net/world-of-warcraft/maps/
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 07:45 schreef Chandler het volgende:

[..]

Mooie tutoriaal hoor
    Thanks .
    phluphy for president!
    pi_57555012
    quote:
    Op zaterdag 22 maart 2008 17:00 schreef Anthraxx het volgende:
    Een 'rogue' kloon:
    [ afbeelding ]
    Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
      zondag 23 maart 2008 @ 12:30:50 #88
    13783 Anthraxx
    pi_57555079
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
    Hm, ik weet de naam van het algoritme niet echt, maar het is gebaseerd op het originele Rogue algoritme.
    quote:
    Each level is generated by an algorithm inspired by the original Rogue, as follows:
    • The available area is divided into a 3 by 3 grid where each of the 9 grid cells has
    approximately the same size.
    • In each of the 9 grid cells one room is placed at a random location. The minimum
    size of a room is 2 by 2 floor tiles. A room is surrounded by walls, and the walls
    still have to fit into the assigned grid cells.
    • Rooms that are on horizontally or vertically adjacent grid cells may be connected
    by a corridor. Corridors consist of 3 segments of straight lines (either “horizontal,
    vertical, horizontal” or “vertical, horizontal, vertical”). They end in openings in
    the walls of the room they connect. It is possible that one or two of the 3 segments
    have length 0, such that the resulting corridor is L-shaped or even a single straight
    line.
    Corridors are generated randomly in such a way that at least every room on the
    grid is connected, and a few more might be. It is not sufficient to always connect
    all adjacent rooms.
    • Stairs up and down are placed. Stairs are always located in two different ran-
    domly chosen rooms.
    pi_57555124
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
      zondag 23 maart 2008 @ 12:35:41 #90
    13783 Anthraxx
    pi_57555154
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:

[..]

Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
    Mja, er zijn zat algoritmes die semi-random een dungeon/doolhof genereren. Niet op deze manier, maar dat zou ook een optie kunnen zijn. Net wat je wilt.
    pi_57555680
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:

[..]

Het is ook mogelijk dat de computer eerst een aantal kamers op de map plaatst mbv een (pseudo) random number generator en er dan de gangen bij maakt. Dat lijkt mij geen eenvoudige klus.

Nu is het enige relevante random aspect in Anthrax's algoritme de keuze welke cellen met elkaar verbonden zijn. De daadwerkelijke grootte van die cellen is puur cosmetisch.
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:24:10 #92
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58146859
    Zo tijd voor een hoognodige kick, aangezien ik met iets nieuws bezig ben

Het wordt een project management tool, dus waar je planning in kan bijhouden, bugs, features, documentatie en dat soort zaken
    pi_58147110
    Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite. Demo online op: www.itproductions.se/ipplan
    user: admin
    pass: 1
      vrijdag 18 april 2008 @ 21:43:17 #94
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58147393
    Ik dev weer aan tig projecten Ook een projectmanagement tool, maar dan voor een specifieke niche (geen bugtracker e.d. nodig, is niet voor development projecten). Nog een ander product wat vanaf 1 mei in de verkoop gaat (en waar al meerdere interessante (internationale) klanten voor zijn. En dan natuurlijk nog allerlei projecten in opdracht van klanten
    pi_58147683
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
    Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite.
    Zie je pm .

Anyway, ben (nog steeds) bezig met mijn webserver in Java, die al de nodige rewrites heeft gehad en nog niet af is . Het heeft inmiddels een eigen scripting engine waarmee je soort PHP achtige scripts kan draaien. De scripting is sessie/event based, dus dat betekend dat een script 1 keer per unieke sessie wordt gestart, en alle opvolgende requests naar dat zelfde script wordt gestuurd. En ja het is het wiel weer eens uitvinden maar who cares, ik vermaak me er wel mee ^^
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:04:06 #96
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58148043
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:53 schreef 8D het volgende:

En ja het is het wiel weer eens uitvinden maar who cares, ik vermaak me er wel mee ^^
    Tot ik dit las dacht ik inderdaad "WHY?"
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:13:50 #97
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58148300
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:43 schreef CraZaay het volgende:
    Ik dev weer aan tig projecten Ook een projectmanagement tool, maar dan voor een specifieke niche (geen bugtracker e.d. nodig, is niet voor development projecten). Nog een ander product wat vanaf 1 mei in de verkoop gaat (en waar al meerdere interessante (internationale) klanten voor zijn. En dan natuurlijk nog allerlei projecten in opdracht van klanten
    Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruiken
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:17:20 #98
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58148400
    ik progde vandaag weer een gedeelte van een webshop lekker in PHP
      vrijdag 18 april 2008 @ 22:19:45 #99
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58148455
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 22:13 schreef JortK het volgende:

Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruiken
    Leg uit Bij ene bugtracker kun je aangeven of iets fixed is, niet te reproduceren, etc. Zit dat erin dan is het wat mij betreft een bugtracker en anders een to-do list
      maandag 21 april 2008 @ 00:08:36 #100
    37634 wobbel
    Da WoBBeL King
    pi_58193323
    Op het moment ben ik ook weer lekker bezig met een of ander debiel PHP scriptje...meer uitleg staat hier
      maandag 21 april 2008 @ 09:14:57 #101
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58196710
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 22:19 schreef CraZaay het volgende:

[..]

Leg uit Bij ene bugtracker kun je aangeven of iets fixed is, niet te reproduceren, etc. Zit dat erin dan is het wat mij betreft een bugtracker en anders een to-do list
    De template die ik er standaard opzet is een bugtracker.

Mooie is dat men zelf acitetypes aan kan maken en daar alle velden in kan zetten die men wilt, zo kun je bijvoorbeeld ook een helpdesktemplate bouwen en dat soort zaken
      maandag 21 april 2008 @ 10:01:01 #102
    65490 whoops
    pi_58197452
    quote:
    Op zondag 23 maart 2008 00:31 schreef Farenji het volgende:
    Ja, hij gaat open source, als ik de basisfunctionaliteit af heb. Dat duurt nog wel even hoor.
    Ik lees je reactie nu pas

Als er wat te testen valt: ik hou me aanbevolen...
    quote:
    Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
    Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite. Demo online op: www.itproductions.se/ipplan
    user: admin
    pass: 1
    Is het mogelijk dat ik de demo eens kan zien? Wij zoeken nog en fatsoenlijke IP management solution...
    pi_58198072
    Werkt gewoon op dit link. Heb login uitgeschakeld.
      maandag 21 april 2008 @ 12:32:51 #104
    65490 whoops
    pi_58200541
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 10:33 schreef sweboy het volgende:
    Werkt gewoon op dit link. Heb login uitgeschakeld.
    Ziet er nice uit... Werken jullie er ook mee in productie?
    pi_58202696
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 10:01 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik lees je reactie nu pas

Als er wat te testen valt: ik hou me aanbevolen...
    Ik ben er de afgelopen maand nauwelijks verder mee gegaan. Ik heb de basis wel allemaal werkend, in de zin dat de queue werkt en je kan up/downvoten en af kan spelen. Nu nog een mooie icecast backend voor remote streaming (werkt nu met mplayer alleen locaal) en dan nog de gewogen random play intelligentie... dat zal waarschijnlijk het lastigst zijn. Daar kan ik dan wel testers bij gebruiken.

Ik kwam er alleen wel achter dat mijn mooie EXT interface er in de FF3 beta compleet verkloot uitziet!
      maandag 21 april 2008 @ 14:31:28 #106
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58202955
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 14:21 schreef Farenji het volgende:

[..]

Ik kwam er alleen wel achter dat mijn mooie EXT interface er in de FF3 beta compleet verkloot uitziet!
    pwn
      maandag 21 april 2008 @ 15:53:20 #107
    84926 WyriHaximus
    pi_58204569
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 14:31 schreef JortK het volgende:

[..]

pwn
    Fixen ze bij EXT wel, zal met niks verbazen als het vol met hacks zit voor de verschillende browsers .
    phluphy for president!
    pi_58209260
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 15:53 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

Fixen ze bij EXT wel, zal met niks verbazen als het vol met hacks zit voor de verschillende browsers .
    Die zijn er inderdaad wel maar dat is ook niet altijd genoeg, ik heb een tijd geleden ook 2 hele dagen besteed om bepaalde custom Ext gridpanels goed werkend te krijgen in IE6 en dat is me niet eens helemaal gelukt - alles werkt wel, maar de layout is niet helemaal zoals het hoort. Dat zijn echt van die dingen waardoor ik zin krijg om die hele klotebrowsers met al die verschillende implementaties achter me te laten en alleen nog maar gewone stand alone applicaties te maken waar je volledige controle hebt over de interface. Je zit anders altijd met zo'n hele rits prehistorische niet goed werkende browsers die nog wel veel gebruikt worden, en bij elke nieuwe browserversie loop je weer het risico dat je site opeens niet meer goed werkt. Ik vond dat altijd een uitdaging maar ik begin er steeds meer schijtziek van te worden, eigenlijk.
    pi_58244900
    Ik geloof dat ik vandaag code van stagaires ga reviewen. Nadeel van senior: soms vragen ze een mening Daarna weer eens ouderwets e-insecten jagen
    pi_58321071
    Ha, tot mijn zeer grote genoegen hebben ze bij Ext JS in de 2.1 release de firefox 3 problemen gefixt. Ik ga weer lekker verder devven, na weken niks doen.
      zaterdag 26 april 2008 @ 15:13:24 #111
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58321109
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 15:11 schreef Farenji het volgende:
    Ha, tot mijn zeer grote genoegen hebben ze bij Ext JS in de 2.1 release de firefox 3 problemen gefixt. Ik ga weer lekker verder devven, na weken niks doen.
    Had ook niet anders van ze verwacht
    pi_58321294
    quote:
    Op zaterdag 26 april 2008 15:13 schreef JortK het volgende:

[..]

Had ook niet anders van ze verwacht
    Mwoa ik had het ook niet heel erg gek gevonden als ze hadden gewacht tot de final release van FF3. Het kan best een risico zijn om aanpassingen te doen op basis van een betaversie... zometeen doe je werk voor niks.

Maar dit sterkt mijn vertrouwen in Ext wel, beter dan Dojo wat ik ook gebruikt heb, waar je in de code moest gaan spitten omdat de documentatie brak was, en qua development niks meer leek te gebeuren, en ik uiteindelijk uit ellende maar zelf bugs ging fixen.
    pi_58366760
    Dag mede-dev'ers

Ik meld me ook maar eens in dit topic. Altijd leuk om te lezen waar mede fok'kers mee bezig zijn op de pc. Valt me op dat veel mensen CMS systemen of iets dergelijks aan het coden zijn.

Ben momenteel zelf aan het afstuderen aan de uni en mijn afstudeeropdracht zal met flash te maken krijgen. Het idee is om een client-server architectuur te creeeren a-la-X (X in de zin van X Window System architecture). Ben nog bezig met het schrijven van mijn proposal, maar vanuit de uni is er iig veel interesse naar. Zal zeker de nodige informatie posten waneer erom gevraagd word of als ik iets moois heb om te demo'en
    Partyagenda;
    Outdated....
    pi_58368346
    Een X window achtig systeem in flash, dat klinkt verdomde interessant, CrustyClown. Kun je er wat meer over vertellen? Kun je er echt X apps mee in flash draaien, of is het een apart systeem?
    pi_58368810
    Hey, interresant topic.

Ik ben de hele avond al bezig om mijn FOK!search uit te breiden met een functie die het mogelijk maakt een bepaald datumbereik te zoeken. Klinkt allemaal makkelijk, maar dat valt nog best tegen. Geschreven data omzetten daar een bruikbare waarde om op te kunnen zoeken is nog niet zo makkelijk helaas, maargoed, ik blijf hoop houden
      maandag 28 april 2008 @ 22:43:51 #116
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_58369274
    Ik ben vandaag bezig geweest met werken aan een projectmanagementtool voor een bepaalde nichemarkt
    pi_58375887
    Bugs, bugs bugs en bugs. Daarnaast bezig met een agenda voor het pakket van m'n werk die dezelfde mogelijkheden (en meer) heeft als die van google agenda. Nu ongeveer voor 70% voltooid .
    pi_58381247
    Een generieke xml import- en exportmodule voor structuur en data van complete databases of geselecteerde delen daarvan, inzetbaar voor alle datamodellen (da's het doel iig!).
    pi_58381276
    Ice7 framework z.g.a. klaar. Bezig met lichte forum module.
      dinsdag 29 april 2008 @ 15:11:25 #120
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_58381296
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 15:10 schreef SharQueDo het volgende:
    Ice7 framework z.g.a. klaar. Bezig met lichte forum module.
    Heb je iets van een demo?
    pi_58381338
    quote:
    Op dinsdag 29 april 2008 15:11 schreef JortK het volgende:

[..]

Heb je iets van een demo?
    Qua frontend nog niet. Misschien dat ik die zooi later GPL als het gedocumenteerd is. En forum gooi ik wel online as die "klaar" (lees: bruikbaar) is op m'n eigen site.
    pi_58428612
    quote:
    Op maandag 28 april 2008 22:06 schreef Farenji het volgende:
    Een X window achtig systeem in flash, dat klinkt verdomde interessant, CrustyClown. Kun je er wat meer over vertellen? Kun je er echt X apps mee in flash draaien, of is het een apart systeem?
    Klinkt meer als Flex?
    Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
    Abusing semicolons since 1987.
    pi_58429920
    Momenteel niks aan het devven maar het is altijd verwarmend om te lezen.
    quote:
    Op woensdag 16 januari 2008 11:20 schreef StonedKinG het volgende:
    Python, das toch die taal waar je kans hebt op werkende code als je er een willekeurige ASCII art door gooit ? of was dat Perl
    ...
    Om nog heel even een oude koe uit de sloot te halen...
    ... Perl is de taal die, als je het ASCII art voert, een spaceshuttle zou kunnen besturen. Het resultaat zal min of meer lijken op de Challenger, dat terzijde. Het is tevens de taal die, wanneer je er Zelf een programma in schrijft, volledig onleesbaar word na exact 2 weken.
    Zie hier een stukje Perl code waarmee de beveiliging van dvd's gehaald kan worden: http://www.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/Gallery/qrpff-fast.pl.
    Er zijn zelfs Perl programma's die enkel bestaan uit letters, of enkel bestaan uit leestekens. Het werkt allemaal.

[ Bericht 14% gewijzigd door sentiao. op 02-05-2008 04:13:45 ]
    pi_58430426
    Ik weer met iets nieuws bezig maar mag/kan helaas niets zeggen over het feit, wel dat de domeinnaam ook weer met GFX begint
    Like trump...
    pi_58430731
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 03:53 schreef sentiao. het volgende:
    Momenteel niks aan het devven maar het is altijd verwarmend om te lezen.
    [..]

Om nog heel even een oude koe uit de sloot te halen...
    ... Perl is de taal die, als je het ASCII art voert, een spaceshuttle zou kunnen besturen. Het resultaat zal min of meer lijken op de Challenger, dat terzijde. Het is tevens de taal die, wanneer je er Zelf een programma in schrijft, volledig onleesbaar word na exact 2 weken.
    Zie hier een stukje Perl code waarmee de beveiliging van dvd's gehaald kan worden: http://www.cs.cmu.edu/~dst/DeCSS/Gallery/qrpff-fast.pl.
    Er zijn zelfs Perl programma's die enkel bestaan uit letters, of enkel bestaan uit leestekens. Het werkt allemaal.
    Hehe, deze code ziet er nog leesbaar uit in vergelijking met http://99-bottles-of-beer.net/language-perl-737.html

Maar alleen slechte programmeurs maken onleesbare code, of mensen die nooit met anderen samenwerken. (vaak is dat gerelateerd )
    Mijn perl code is door iedereen te lezen. Al is een beetje perl magic zo nu en dan wel best gaaf natuurlijk.
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:38:47 #126
    103236 CrustyClown
    Just Crazy
    pi_58435098
    quote:
    Op vrijdag 2 mei 2008 01:08 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Klinkt meer als Flex?
    Na ja, Flex is maar 'gewoon' een uitbreiding bovenop de Flash API he. Het complete Flex framework is geschreven in AS3 en word meegecompileerd in de Flash File.
    Maar flex en AIR zullen zeker een deel uit gaan maken van het uiteindelijke product.

Ik zou graag best meer details willen vertellen, maar mijn Thesis Proposal is nog niet af, dus hoe ik hem precies ga implementeren weet ik nog niet precies. Maar ik zal zeker de details posten wanneer ze bekend zijn
    Partyagenda;
    Outdated....
      vrijdag 2 mei 2008 @ 13:44:50 #127
    145255 Rumboon
    OK, ik doe normaal...
    pi_58435194
    Ik ben vandaag lekker ODE i.c.m. met Ogre 3D aan het uitfigulieren
    ...maar ik bats wél met je moeder
    pi_58437013
    Momenteel bezig met de website voor m'n werk (TYPO3). Daarbuiten verder met Ice7 en een Dune II kloon in C samen met iemand (OpenDune).
      zaterdag 10 mei 2008 @ 22:45:17 #129
    192481 Core2
    Happiness is the road
    pi_58601879
    Tijdje geleden gepost dat ik bezig was met een script taaltje in c#. Heb inmiddels een andere taal ontwikkeld die compileert naar bytecode en uitgevoerd word met een VM. Dit stukje genereert bijv ongeveer 30 instructies:

1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    #include "stdlib.txt"
    /* fact example */
    export sub main() returns int
    func_ptr<int, int, object> ptr = [int f, object o -> f <= 1 ? f : f*((func_ptr<int, int, object>)o)(f-1, o)];

print((string)ptr(5, (object)ptr));
    end sub
      zondag 11 mei 2008 @ 00:25:06 #130
    84926 WyriHaximus
    pi_58603615
    Goed zal mijn dingen ook ff updaten:
    Ben me CMS aan het herschrijven (Komt later wel een linkje.)
    Ben het phpBB Modden ook weer serieus aan het oppakken (beging wel met iets simpels maar moet de nieuwe ACP toch uitvogelen dus zo simpel zal het wel niet worden )
    Zucht moet stoppen met coden nu word slaperig dan krijg je de zelfde code als dronken .
    phluphy for president!
    pi_58619801
    TVP

Ben een aantal jaren Delphi(Pascal)/C#/PHP/VB(A) developer geweest en doe het nu nog in mijn vrije tijd.
    Nu bezig met het maken van een DefectTool. Die we op het werk in Access hebben zuigt keihard.
    Net een projectje afgerond: voetbalmanager.net
    Verder ben ik nog op zoek naar ideeën voor ontwikkelen van nieuwe software.
    Prima topic
    to say of what is that it is not, or of what is not that it is, is false, while to say of what is that it is, or of what is not that it is not, is true
      maandag 2 juni 2008 @ 15:41:15 #132
    107951 JortK
    Immer kwaliteitsposts
    pi_59071036
    Zo toch maar weer een update, it has been a while

Ik ben nu al enkele dagen bezig met een data mining tool, waar ik nu druk mee bezig ben om de foutafhandeling in te bouwen.

Vervolgens ga ik de GUI in ext js bouwen, ik moet toch een keer erachter komen hoe dat framework in elkaar steekt

En waar is de rest mee bezig?
    pi_59071189
    CMS systeem met EXT JS ondersteuning en module-support (forum, fotoalbum, the works).
      maandag 2 juni 2008 @ 17:01:13 #134
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_59072796
    Ik bezig met een projectmanagementtool voor een bepaalde niche, een andere web app en een grote publiekssite. De eerste 2 alleen front-end, voor de laatste ook PHP.
    pi_59086419
    Een PHP 5 API voor de Audioscrobbler webservices (van Last.fm).

Wat ik dus als basis ga gebruiken voor wat kleine tooltjes ed voor Last.fm
      dinsdag 3 juni 2008 @ 14:15:46 #136
    159841 Dzy
    It is I
    pi_59089684
    Interessant super-muffin. Gaat dat open worden?
    "Reality is an illusion created by a lack of alcohol."
    pi_59095598
    Ik ben vandaag eens met het minder interessant werk bezig.

Ben nu bezig met een verouderd haskell pakket weer up-2-date te krijgen, dat wil zeggen. Goede verwijzingen en alles weer draaiende te krijgen. *zucht* Het betere hoofdpijn werk, even in > 1000 regels code duiken om alles aan de praat te krijgen.

Ps het pakket het trouwens Fudgets
    Partyagenda;
    Outdated....
      dinsdag 3 juni 2008 @ 18:33:55 #138
    84926 WyriHaximus
    pi_59096311
    quote:
    Op maandag 2 juni 2008 15:48 schreef Scorpie het volgende:
    CMS systeem met EXT JS ondersteuning en module-support (forum, fotoalbum, the works).
    In perl?
    phluphy for president!
    pi_59097351
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 18:33 schreef WyriHaximus het volgende:

[..]

In perl?
    PHP

perl ken ik niet
      dinsdag 3 juni 2008 @ 19:39:18 #140
    84926 WyriHaximus
    pi_59097995
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 19:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

PHP

perl ken ik niet
    ow wacht jij bent slakkie niet .

Zelf ben ik met 3 phpBB mods bezig post later deze week wel ff linkjes .
    phluphy for president!
    pi_59098440
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Dzy het volgende:
    Voor perl bestaat zoiets al, http://search.cpan.org/~n(...)ce/Audioscrobbler.pm maar die is bagger en zwaar incompleet dus heb ik ooit zelf iets in perl gehacked dat ik nog steeds gebruik voor de albumplaatjes in mijn usericon, dat zijn nl mijn meest beluisterde albums van de afgelopen tijd.
    pi_59125965
    quote:
    Op dinsdag 3 juni 2008 14:15 schreef Dzy het volgende:
    Is het al, het staat op Google Code
    pi_59131155
    Bezig met devven aan de volgende versie voor mijn receptenprogramma, nu bijna alle nieuwe functies er in zitten, dan nog 1 a 2 weekjes testen, de/buggen, installatie maken, testen etc. etc.

Dat is toch altijd weer het minst leuke aan het traject, als je dat weer gehad hebt kun je weer op de nieuwe functies

Op mijn werk is het op het moment vollop bugs oplossen voordat we de eerste beta naar de testers kunnen leveren. Niet het leukste werk, maar wel leuk om te zien hoe een pakket langzaam maar zeker toch stabieler begint te worden.
    pi_59137306
    Ook maar weer eens . Ben net met Java begonnen en nu mijn eerste plugin voor jEdit aan het maken. Wel humor om te doen .

Op mijn werk nu bezig met bugs te fixen, en zorgen dat de agenda van het pakket kan omgaan met icalender.
    pi_59137648
    Nu bezig met Administratie systeem, webbased (Classic ASP)

PDF's genereren, facturen aanmaken, klanten, facturen mailen, support/ticket systeem, abbonementen, dataverkeer monitor, etc etc..
      donderdag 5 juni 2008 @ 11:33:35 #146
    136730 PiRANiA
    All thinking men are atheists.
    pi_59139803
    CAPTCHA's

pi_59141235
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
    CAPTCHA's
    [ afbeelding ] [ afbeelding ]
    Toevallig gisteren wat mee zitten spelen in java
    pi_59141286
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 11:33 schreef PiRANiA het volgende:
    CAPTCHA's
    Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.
    - Letters eruit pakken die zwart zijn
    - letter voor letter de rotatie bepalen icm OCR dr overheen
    klaar?
    pi_59141313
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Cageon het volgende:

[..]

Volgens mij zijn die nog vrij eenvoudig uit te lezen omdat de letters gewoon egaal zwart zijn en er niks overheen weergegeven word.
    klaar?
    het enige nadeel van die dingen, je zult maar kleurenblind zijn
      donderdag 5 juni 2008 @ 14:25:56 #150
    12880 CraZaay
    prettig gestoord
    pi_59144604
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 12:30 schreef Cageon het volgende:

klaar?
    En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.

Als er "multiply 2 by 4" in staat en je typt die string, dan krijg je neem ik aan een error omdat het "8" moet zijn. Of begrijp ik deze captcha verkeerd?
    pi_59144649
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:25 schreef CraZaay het volgende:

[..]

En vervolgens de opgave oplossen die erin staat lijkt me. Dat gaat met een standaardscript niet lukken, en de gaan vast geen captcha-lezer speciaal voor deze site schrijven.

Als er "multiply 2 by 4" in staat en je typt die string, dan krijg je neem ik aan een error omdat het "8" moet zijn. Of begrijp ik deze captcha verkeerd?
    Dat had ik er nog niet uitgehaald
    Dan is het idd stukken lastiger.
    pi_59153238
    quote:
    Op donderdag 5 juni 2008 14:27 schreef Cageon het volgende:

Dat had ik er nog niet uitgehaald
    Dan is het idd stukken lastiger.
    Maar blijkbaar ook niet in 1 oogopslag door de gebruiker te begrijpen, ik moest ook een paar keer kijken voordat ik het zag. Uitleg erbij is dus zeker geen overbodige luxe.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')