quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:36 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
dat neem je goed aan ja! Log4j? wasda?
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:46 schreef Scorpie het volgende:
Log4j is een logging class die je kan gebruiken om errors, warnings e.d weg te schrijven naar een file ipv de console.
Dat dusquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:58 schreef Litpho het volgende:
[..]
Het is een logging framework wat gebruikt kan worden om diverse logging parameters aan te passen buiten je applicatie. Dit zodat je eenvoudig op één enkele plaats bijv. debug logging aan of uit kan zetten en logs weg kan schrijven naar oa. file, console of database. Dit alles zonder iedere keer je code aan te moeten passen, wat wel het geval is met alle System.out.println statements.
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dat dusWerk er zelf niet mee hier op werk, gebruiken we wat anders voor
Zeker wetenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:03 schreef Litpho het volgende:
[..]
Nou ja, het is niet dat ik hem specifiek log4j wil aanpraten, maar je bent vast wel met me eens dat iets anders gebruiken dan System.out calls als je het op de lange duur wil onderhouden wel een goed idee is, toch?
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker wetenDaarnaast mag hij ook best zijn class eens goed onderhoudbaar gaan maken met methodes en leesbare codes.
Ik denk niet dat je het helemaal begrijpt: logging is een essentieel onderdeel van elke applicatie.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Oke, ik ben nog echt een jave newbie hoor, de meeste functie aanroepen zijn methodes van deze classe. De functie die je hier ziet is alleen een beetje de centrale spil van het geheel. Als ik de hele classe hier zou neer moeten plempen ziet het niet uit, is een dikke 18 KB.
Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
Vergeleken met het gedoe om dat achteraf nog een keertje te gaan doen...quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:38 schreef HostiMeister het volgende:
Maar die system.out is alleen af en toe handig om overzicht te bewaren, om daar nou een heel logging framework aan te gaan hangen... wat een gedoe...
1 2 3 4 5 | int n; double x; n= x < 1 ? n : n+1; } |
1 |
1 2 3 4 5 6 | Specifier ';',Keyword "double",Ident "x",Specifier ';',Ident "n", Operator "=",Ident "x",Operator "<",TkInt 1,Operator "?",Ident "n",Specifier ':',Ident "n",Operator "+",TkInt 1,Specifier ';',Specifier '}'] Prelude Scanner> |
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:14 schreef whoops het volgende:
Thuis ben ik bezig Python aan het leren, ik ben al op de helft van het boek...
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 10:56 schreef Mordreth het volgende:
[..]
Hoe bevalt dat in vergelijking met andere scripttalen? Heb er een keer naar gekeken en ziet er op zich wel grappig uit.
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:31 schreef HostiMeister het volgende:
Python is een scripttaal ontwikkeld door een Nederlander. Wordt heel veel gebruikt in de bioinformatica en in wetenschappelijke programmeer omgevingen. Is een hele vergevende taal. Dat wel. Wel heel erg leuk om in te programmeren (scripten eigenlijk dus) maar je wordt er wel lui van.
Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:34 schreef whoops het volgende:
[..]
Aangezien ik er nog niet echt iets mee gemaakt heb kan ik er nog niet bijzonder veel over zeggen, maar de taal ziet er wel erg veelbelovend uit. Een van de aspecten van het design van Python is dat het prettig moet zijn om er mee te werken, en ik heb echt het gevoel dat dat met heel veel dingen ook zo is.
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:35 schreef whoops het volgende:
[..]
Het lui zijn/worden vind ik een erg goeie eigenschap. Luiheid heerst, imho...
Misschien moet je mijn script gebruikenquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:03 schreef WyriHaximus het volgende:
Hopelijk kan ik vanavond verder met me site botje, liep alleen tegen een probleem met fok aan. Vanavond ff verder kijken
.
Ruby heeft inderdaad dezelfde voordelen, voor zover ik dat kan inschatten. De reden dat ik eerst voor python gegaan ben (Ruby staat ook nog op de planningquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:42 schreef Litpho het volgende:
[..]
Datzelfde is ook de insteek van Ruby, een taal die mij persoonlijk net een slagje beter ligt dan Python (maar nog lang niet hetzelfde marktaandeel heeft).
Dat kan ik me inderdaad wel voorstellen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
Dat heb ik ook gedaan, ook omdat Jython nauwer op Java aansluit dan Python op C/C++ wat betreft gebruik van classes.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:54 schreef whoops het volgende:
'Gelukkig' programmeer ik geen echte applicaties, eigenlijk alleen maar dingen voor mezelf... Daarnaast zou ik als Java developer waarschijnlijk naar Jython kijken...
Alleen support jouw scrippie niet de dingen die ik wilquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:33 schreef JortK het volgende:
[..]
Misschien moet je mijn script gebruiken
Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te codenquote:Op maandag 21 januari 2008 12:10 schreef SharQueDo het volgende:
Concept design document voor m'n php webgame (nee geen 13-in-een-dozijn criminal-games (maar een 13-in-een-dozijn-space-strategy-games)) gemaakt. Database tabellen gemaakt, en momenteel bezig met de core te coden/scripten. Daarna komen de pagina's / functionaliteiten.
Geloof me. Alles uitschrijven op papier is het halve werk.quote:Op maandag 21 januari 2008 12:49 schreef H4ze het volgende:
[..]
Ah leuk, daar wil ik ook ooit nog is aan beginnen. Helaas de komende maanden echt geen tijd voor...anders zit ik echt teveel te coden
Nu ben ik nieuwsgierig!quote:Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
Tell me morequote:Op maandag 21 januari 2008 14:48 schreef CraZaay het volgende:
Ik dev vandaag voor een jongerencommunity, de grootste nieuwssite van Nederland en een eigen product (web app) dat we binnenkort gaan lanceren
Projectje voor Nu.nl en een community voor 12-17 jarigen met 200.000+ geregistreerde leden. Voor beide lead developer.quote:
Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nogquote:Op woensdag 16 januari 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
True, is alleen vervelend als je een echte applicatie gaat bouwen in bijvoorbeeld java. Dan moet je ineens iets meer on edge zijn. Maar scripten in Python is echt een stuk leuker dan C++ ofzo...
Mwah, dat zou ik geen luiheid noemen. Luiheid is nu minder werk doen in de hoop dat het later geen extra werk op gaat leveren (omdat bijv. bepaalde toekomstige features toch niet geimplementeerd gaan worden), een goed geschreven applicatie is eerder een "werk slimmer, niet harder" oplossing. Maar toegegeven, dat is een verschil wat je moet willen zienquote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:37 schreef slakkie het volgende:
[..]
Volgens mij heerst luiheid in een grote echte applicatie ook. Code reuse is/lijkt me de grootste vorm van luiheid die je in een applicatie kan hebben. En gewild ook nog
ActiveRecord anyone?quote:Op maandag 21 januari 2008 11:53 schreef Mordreth het volgende:
Vandaag (en afgelopen vrijdag) bezig geweest met een class die automatisch een db uitleest en daarbij via de comments onderliggende data ophaalt.. wat dus eigenlijk in een oneindige lus kan lopen. Wat ik terug krijg is een multidimensionale array met vooropleidingen, vakken en cijfers.. prutwerk.
U gaat door voor de award Patternherkenningquote:
Het is niet altijd zaligmakend, maar een framework met fatsoenlijke ActiveRecord ondersteuning (Ruby on Rails bijvoorbeeld) had in dit geval vrijwel al het werk overbodig gemaakt denk ik.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 16:56 schreef Litpho het volgende:
[..]
U gaat door voor de award Patternherkenning.
Zelden mijn favoriete oplossing voor persistence trouwens, maar soms past het perfect.
Zaten iets teveel haken en ogen aanquote:
Ook Java?quote:Op vrijdag 15 februari 2008 17:06 schreef Pheno het volgende:
Acceptatietest van een wijziging in een applicatie geschreven in een eigen framework
Het lijkt wat op Spring, in een verte.
Java, xsl, xml. Dat soort technieken. En uit te breiden met allerlei nieuwe tags, maar dat zal over een maandje of wat op mijn schouders komen.quote:
Dat framework ziet er wel errug goed uitquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
Backend taal wordt uiteraard perl, de interface ga ik maken met Ext JS.
Het is ook erg goed. Gebaseerd op de Yahoo User Interface library maar dan veel uitgebreider, en met een flinke community erachter.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:11 schreef JortK het volgende:
[..]
Dat framework ziet er wel errug goed uit![]()
Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 12:03 schreef Farenji het volgende:
Ik ga aan een mp3 indexer + webbased jukebox beginnen. Ik heb al een aantal bestaande jukeboxes geprobeerd, maar die voldeden niet aan mijn eisen (ik wil bijv een intelligentere randomplay, de mogelijkheid om up en down te voten, uitgebreide playlist support, en last.fm support) dus ga ik dat dan zelf maar bouwen.
Backend taal wordt uiteraard perl, de interface ga ik maken met Ext JS.
Heb ff zitten neuzelen en als ik het zo allemaal zie, ziet het erg erg makelijk uit. Daarnaast vind ik dit ook erg interesant om eens naar te gaan kijken http://extjs.com/blog/200(...)aptana-and-red-bull/ want dan zou je zowel je online als offline variant kunnen gebruikenquote:Op zaterdag 16 februari 2008 14:59 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Hmm tof tof erg tof, eens kijken of ik me CMS z'n ACP daar in kan herbouwen!
Dan zou ik in ieder geval contact gegevens in je site opnemen; dat geeft de burger meer vertrouwen.quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook
www.activedirectorywrapper.com
Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?quote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
Net klaar met mijn Active Directory Wrapper voor C#. Met een beetje geluk krijg ik hem nog verkocht ook
--geblaat--. Het is gewoon een .NET componentquote:Op zaterdag 22 maart 2008 14:43 schreef DoDie het volgende:
Staat in de howto sectionquote:Op zaterdag 22 maart 2008 16:22 schreef SuperRembo het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit. Ik zou er in ieder geval nog wat voorbeeldcode bij zetten om te laten zien hoe eenvoudig het werkt. Vanaf .NET 2.0 heb je al de beschikking over een hele lading AD functionaliteit via System.DirectoryServices, heb je dan nog wel wat aan deze wrapper?
Ik ben zelf nog wat aan 't tweaken aan m'n Toen/Nu foto site. Er zitten nog wat bugjes in en eigenlijk moet ik nog wat copyright info toevoegen.
Mooie tutoriaal hoorquote:Op zaterdag 22 maart 2008 17:32 schreef WyriHaximus het volgende:
Hey ff updaten hier! Ben kwa devven niks doen aan het vandaag maar dev-releated turorials op me site aan het posten heb er 1 van de 3 die ik zou posten vandaag al online gezet.
Kijk hier eens: http://code.google.com/ap(...)vices.html#Geocodingquote:Op zondag 23 maart 2008 07:45 schreef Chandler het volgende:
[..]
Mooie tutoriaal hoor
heb ik gelijk een vraagje; hoe kun je de coordinaten achter halen van een adres?
idd dat is nog vrij gemakkelijk, dit was/is een veel uit dagender project:http://wyrihaximus.net/world-of-warcraft/maps/quote:Op zondag 23 maart 2008 11:24 schreef Chandler het volgende:
Super, wist niet eens dat het zo gemakkelijk was
Thanksquote:
Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?quote:
Hm, ik weet de naam van het algoritme niet echt, maar het is gebaseerd op het originele Rogue algoritme.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
quote:Each level is generated by an algorithm inspired by the original Rogue, as follows:
• The available area is divided into a 3 by 3 grid where each of the 9 grid cells has
approximately the same size.
• In each of the 9 grid cells one room is placed at a random location. The minimum
size of a room is 2 by 2 floor tiles. A room is surrounded by walls, and the walls
still have to fit into the assigned grid cells.
• Rooms that are on horizontally or vertically adjacent grid cells may be connected
by a corridor. Corridors consist of 3 segments of straight lines (either “horizontal,
vertical, horizontal” or “vertical, horizontal, vertical”). They end in openings in
the walls of the room they connect. It is possible that one or two of the 3 segments
have length 0, such that the resulting corridor is L-shaped or even a single straight
line.
Corridors are generated randomly in such a way that at least every room on the
grid is connected, and a few more might be. It is not sufficient to always connect
all adjacent rooms.
• Stairs up and down are placed. Stairs are always located in two different ran-
domly chosen rooms.
Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:26 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Worden de maps volledig random gegenereerd of heb je daar een of ander greedy algoritme voor gebruikt?
Mja, er zijn zat algoritmes die semi-random een dungeon/doolhof genereren. Niet op deze manier, maar dat zou ook een optie kunnen zijn. Net wat je wilt.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
Het is ook mogelijk dat de computer eerst een aantal kamers op de map plaatst mbv een (pseudo) random number generator en er dan de gangen bij maakt. Dat lijkt mij geen eenvoudige klus.quote:Op zondag 23 maart 2008 12:33 schreef Haijo het volgende:
[..]
Ik snap je vraag eigenlijk niet, volledig random bestaat toch niet? En dan zou er nog een algoritme voor gebruikt worden.
Zie je pmquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:32 schreef sweboy het volgende:
Vandaag de laatste hand gelegd aan een IP Management Suite.
Tot ik dit las dacht ik inderdaad "WHY?"quote:Op vrijdag 18 april 2008 21:53 schreef 8D het volgende:
En ja het is het wiel weer eens uitvinden maar who cares, ik vermaak me er wel mee ^^
Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruikenquote:Op vrijdag 18 april 2008 21:43 schreef CraZaay het volgende:
Ik dev weer aan tig projectenOok een projectmanagement tool, maar dan voor een specifieke niche (geen bugtracker e.d. nodig, is niet voor development projecten). Nog een ander product wat vanaf 1 mei in de verkoop gaat (en waar al meerdere interessante (internationale) klanten voor zijn. En dan natuurlijk nog allerlei projecten in opdracht van klanten
Leg uitquote:Op vrijdag 18 april 2008 22:13 schreef JortK het volgende:
Dat van mij is ook niet echt een bugtracker enzo maar wel zo te gebruiken
De template die ik er standaard opzet is een bugtracker.quote:Op vrijdag 18 april 2008 22:19 schreef CraZaay het volgende:
[..]
Leg uitBij ene bugtracker kun je aangeven of iets fixed is, niet te reproduceren, etc. Zit dat erin dan is het wat mij betreft een bugtracker en anders een to-do list
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |