abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 31 augustus 2008 @ 16:46:05 #276
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_61268325
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 16:30 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ziet er goed uit, alleen beetje raar dat de WAN Rx en Tx stats precies hetzelfde zijn En bij uptime (helemaal aan de rechterkant) maakt de grafiek een sprong van 0 naar 7 uur.. Stijgt ook ff sneller dan normaal daaro
Ben er ook nog niet helemaal achter wat dat nou is. Lijkt wel alsof me router dat terug stuurt. (Het is trouwens de HTML uit de admin interface die ik parse. Maar zal straks eens met de hand kijken wat het zegt.) En die uptime ben ik nog aan het tweaken, ga straks eens proberen met wat ifjes om te voor als het nog onder de 24 uur is .
phluphy for president!
  zondag 31 augustus 2008 @ 17:02:34 #277
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_61272254
Iemand hier al eens met IonCube Encoder gewerkt?

Zijn van plan het aan te schaffen, echter zou ik graag wat meningen hebben.
  zondag 31 augustus 2008 @ 20:26:19 #279
84926 WyriHaximus
pi_61273739
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 17:02 schreef JortK het volgende:
Welke chart lib gebruik je ervoor?
Plotr maar ga naar flotr over . (Plotr is oud flotr is niet .)
phluphy for president!
  maandag 1 september 2008 @ 08:55:56 #280
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_61284309
quote:
Op zondag 31 augustus 2008 19:34 schreef sweboy het volgende:
Iemand hier al eens met IonCube Encoder gewerkt?

Zijn van plan het aan te schaffen, echter zou ik graag wat meningen hebben.
Closed source bagger om je code closed source te maken...

Nee, nooit mee gewerkt nog...
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
pi_61284739
quote:
Op maandag 1 september 2008 08:55 schreef whoops het volgende:

[..]

Closed source bagger om je code closed source te maken...
Tja, Ik zal toch m'n brood moeten verdienen ermee he
pi_61298024
quote:
Op maandag 1 september 2008 09:29 schreef sweboy het volgende:

[..]

Tja, Ik zal toch m'n brood moeten verdienen ermee he
Bezit van source code is sterk overrated. Men betaalt toch voor het product en niet voor de code. Wellicht tijd om aan een ander licentiemodel te denken?
Tegenwoordig moet je Dr. Ir. zijn om een beetje correct Nederlands te kunnen neerpleuren.
Abusing semicolons since 1987.
pi_61300084
Hee, teeveepee.

Op m'n werk ga ik van de week beginnen met een competentiemodule (C#.NET), en thuis moet ik nog ergens iDeal in gaan integreren (wat ik uit alle eerlijkheid nog nooit eerder gedaan heb en waar ik ook erg tegen op kijk), in PHP.
pi_61300401
quote:
Op maandag 1 september 2008 18:24 schreef rekenwonder het volgende:

[..]

Bezit van source code is sterk overrated. Men betaalt toch voor het product en niet voor de code. Wellicht tijd om aan een ander licentiemodel te denken?
Het gaat me er niet om dat ze het niet kunnen veranderen, maar meer zodat ik er een licentie systeem kan inzetten om kopieeren tegen te gaan. Vorige scripts van mij zijn vaak illegaal verspreid. Als je er van moet leven, is dat niet leuk.

Als het open source zou zijn, kunnen ze het er zo uit halen
  dinsdag 2 september 2008 @ 12:21:42 #285
85129 dikkedorus
connaisseur van de wansmaak
pi_61317937
Totaal ongerelateerd aan webdevven.
Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan m'n sudokusolver
Features:
Asciii art sudokus!
Drie single-step solvers die je aan/uit kan zetten
Brute force multi-step voor de echte hersenkrakers
Invoer-taaltje om snel handmatig sudokus over te nemen van papier
Snelle en mem-friendly c++. Lekker veel booleaanse operatoren kunnen misbruiken
Mini smilies tool voor alle [sub] en [sup] liefhebbers.
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:01:23 #286
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_61322826
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 12:21 schreef dikkedorus het volgende:
Totaal ongerelateerd aan webdevven.
Ik heb gisteren de laatste hand gelegd aan m'n sudokusolver
Features:
Asciii art sudokus!
Drie single-step solvers die je aan/uit kan zetten
Brute force multi-step voor de echte hersenkrakers
Invoer-taaltje om snel handmatig sudokus over te nemen van papier
Snelle en mem-friendly c++. Lekker veel booleaanse operatoren kunnen misbruiken
Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt
pi_61322868
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef PiRANiA het volgende:

[..]

Oeh, interresant. Zou je de source kunnen posten? Ik ben wel benieuwd hoe je dit aangepakt hebt
Ha, dat is wel een leuke voor een dev contest!
  dinsdag 2 september 2008 @ 16:52:41 #288
85129 dikkedorus
pi_61324254
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:01 schreef PiRANiA het volgende:
Als ik het niet vergeet zal ik hem commenten en posten.
Men neme een datatype Vakje met een 9-bits mask en een 5-bits integer (kheb ze nu gewoon unpacked in twee 32-bits ints zitten)
De mask geeft aan welke waarden mogelijk zijn op een bepaald vakje van het Sudoku-veld. Zodra er nog maar de nth 1 bit is geset is het vakje geresolved en wordt de 5-bit waarde gelijk aan n. Buffering voor snellere checks.

Gooi 9x9 Vakjes in je geheugen.
Nu maak ik 3x9=27 Nintuples aan; voor elke rij, elke colomn en elk 3x3 blok. Elke Nintuple heeft 9 pointers naar 9 Vakjes.
Semantisch zijn deze allemaal gelijk, namelijk dat ze allemaal 1-9 1x mogen bevatten; alle solvers werken dus op alle nintuples.
Daarnaast een hele zooi operators gemaakt die intersecties, unions etc. kunnen genereren uit Vakjes en Nintuples. De rest is gewoon een zooi glue-code.

Alles solvers werken per nintuple:
Solver1 - Er is maar 1 waarde mogelijk: verzamel alle resolved waarden in een bitmask, en AND alle ongeresolvde vakjes met de inverse. Vakjes met 1 bit over zijn geresolved.

Solver2 - Er is maar 1 plaats mogelijk: Indien de nde bit maar 1 maal in de nintuple is geset is het bijbehorende vakje geresolved naar n.

Solver3: - Er is maar 1 intersectie mogelijk: Bits die in de masks de intersectie van nintuple B met nintuple A zitten, maar niet in de rest van nintuple B, zijn ook in nintuple A alleen mogelijk binnen deze intersectie.

Solver4: Depth first search van alle mogelijkheden (gecombineerd met 1,2,3)

Het invoeren van sudoku gaat als volgt, per rij:
0 = onbekend,
1...9 = geresolved.
'-' schakelet over naar rechts-uitgelijnde waarden.

dus de rij XX1 XX2 4XX
wordt 0010024
rij 1XX XXX 3X2
wordt 100000302
of
1-302

Werkt prima
pi_61343006
Werk:
Aantal scholen werken tegenwoordig met pasjessysteem . Daar een weergave voor maken etc.

Thuis:
Site maken voor een bedrijf en nog zelf het 1 en ander aan het kloten (diagrammen fixen etc) .
pi_61345307
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 16:52 schreef dikkedorus het volgende:

[..]

Als ik het niet vergeet zal ik hem commenten en posten.
Men neme een datatype Vakje met een 9-bits mask en een 5-bits integer (kheb ze nu gewoon unpacked in twee 32-bits ints zitten)
De mask geeft aan welke waarden mogelijk zijn op een bepaald vakje van het Sudoku-veld. Zodra er nog maar de nth 1 bit is geset is het vakje geresolved en wordt de 5-bit waarde gelijk aan n. Buffering voor snellere checks.

Gooi 9x9 Vakjes in je geheugen.
Nu maak ik 3x9=27 Nintuples aan; voor elke rij, elke colomn en elk 3x3 blok. Elke Nintuple heeft 9 pointers naar 9 Vakjes.
Semantisch zijn deze allemaal gelijk, namelijk dat ze allemaal 1-9 1x mogen bevatten; alle solvers werken dus op alle nintuples.
Daarnaast een hele zooi operators gemaakt die intersecties, unions etc. kunnen genereren uit Vakjes en Nintuples. De rest is gewoon een zooi glue-code.

Alles solvers werken per nintuple:
Solver1 - Er is maar 1 waarde mogelijk: verzamel alle resolved waarden in een bitmask, en AND alle ongeresolvde vakjes met de inverse. Vakjes met 1 bit over zijn geresolved.

Solver2 - Er is maar 1 plaats mogelijk: Indien de nde bit maar 1 maal in de nintuple is geset is het bijbehorende vakje geresolved naar n.

Solver3: - Er is maar 1 intersectie mogelijk: Bits die in de masks de intersectie van nintuple B met nintuple A zitten, maar niet in de rest van nintuple B, zijn ook in nintuple A alleen mogelijk binnen deze intersectie.

Solver4: Depth first search van alle mogelijkheden (gecombineerd met 1,2,3)

Het invoeren van sudoku gaat als volgt, per rij:
0 = onbekend,
1...9 = geresolved.
'-' schakelet over naar rechts-uitgelijnde waarden.

dus de rij XX1 XX2 4XX
wordt 0010024
rij 1XX XXX 3X2
wordt 100000302
of
1-302

Werkt prima
Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te posten
Hij kon brute force de oplossing vinden, verder helpen door het tonen van candidates (locked, singles)
Hij zag er zo uit:

Verder zelf op mijn werk niets bijzonders, bugjes oplossen. voor mezelf alitijd nog bezig met receptendb, nu aan het inbouwen dat er recepten direct van de site in het programma gedownload kunnen worden.
pi_61345481
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef Serphiot het volgende:

[..]

Cool, heb ook ooit een solver gemaakt. Maar de code is nu niet echt mooi dus durf de code niet te posten
Hij kon brute force de oplossing vinden, verder helpen door het tonen van candidates (locked, singles)
Hij zag er zo uit:
[ afbeelding ]

Verder zelf op mijn werk niets bijzonders, bugjes oplossen. voor mezelf alitijd nog bezig met receptendb, nu aan het inbouwen dat er recepten direct van de site in het programma gedownload kunnen worden.
Grappig grappig

Ik heb echt teveel tijd op de Uni doorgebracht, ik zie gelijk allemaal mooie oplossingen in Haskell voor het solven van zulke leuke 'wiskundige' probleempjes..

Maar goed, ik ben nu eindelijk eens verder met het schrijven van mijn Msc (proposal nog steeds). En ja het gaat nog steeds over de GUI librarie die de flash engine moet gaan gebruiken om de applicaties op het scherm te tonen...
Partyagenda;
Outdated....
  woensdag 3 september 2008 @ 13:59:01 #292
85129 dikkedorus
pi_61346237
quote:
Op woensdag 3 september 2008 13:18 schreef Serphiot het volgende:

[..]

Hij zag er zo uit:
[ afbeelding ]

Zo ziet ie van mij er ook uit, maar dan in ascii-art.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:45:55 #293
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_61347457
Als iemand nog een leuke programmeeropdracht zoekt, dit is je kans:

http://www.getacoder.com/projects/programming_c_87390.html
In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
  woensdag 3 september 2008 @ 14:47:33 #294
84926 WyriHaximus
pi_61347523
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef whoops het volgende:

quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:44 schreef WyriHaximus het volgende:
OMMFG
phluphy for president!
  woensdag 3 september 2008 @ 15:07:53 #295
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_61349888
quote:
Op woensdag 3 september 2008 14:45 schreef whoops het volgende:

quote:
Budget: $ 20-100
  woensdag 3 september 2008 @ 16:21:43 #297
85129 dikkedorus
pi_61350291
Ik zie hier nog een hele zooi solvers staan die ik nog niet gebruik. Erg leuk, deze ga ik er ook ingooien.
http://www.angusj.com/sudoku/hints.php
  vrijdag 5 september 2008 @ 15:09:34 #298
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_61403258
Bezig met C#, erg leuk taaltje vind ik, kun je snel en makkelijk stuff mee maken
pi_61403567
quote:
Op woensdag 3 september 2008 @ 16:07 schreef Haijo het volgende:

[..]

[..]

Nou, prima deal toch! Even ubuntu en wine combineren en kaching!
  vrijdag 5 september 2008 @ 17:15:26 #300
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_61406856
Bezig met CodeIgniter een app te bouwen a la iGoogle. Tenminste, de app zorgt voor user acties, tabs, etc. De gadgets/widgets zelf worden gerenderd door Shindig. De app is volledig RESTful en maakt daarnaast extensief gebruik van AJAX (met controllers die snippets JS serveren die vervolgens worden uitgevoerd) en externe RESTful resources (door de opdrachtgever gebouwde Single Sign On app).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')