Waarom mag de hond ook niet de vrouw van de baas neuken terwijl de baas het zelf ook doet?quote:Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom mag een dier niet geniete van een biertje op zijn tijd als de baas het ook doet?
dat is wat anders, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.!quote:Op maandag 14 januari 2008 21:26 schreef Lariekoek het volgende:
[..]
Waarom mag de hond ook niet de vrouw van de baas neuken terwijl de baas het zelf ook doet?
Waarom gun je die hond dat pleziertje niet BHFH?quote:Op maandag 14 januari 2008 21:28 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat is wat anders, dat begrijp je hopelijk zelf ook wel.!
Moet je eens proberen met chocolade.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
waarom mag een dier niet geniete van een biertje op zijn tijd als de baas het ook doet?
Maar ook de hond zelf moet proberen zijn alcoholgebruik binnen de perken te houden natuurlijkquote:Op maandag 14 januari 2008 21:19 Geniet, maar drink met mate" en hier moet de baas dit voornamelijk in de gaten houden natuurlijk..
Dan zal het wel niet slecht zijn.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:42 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
de desbetreffende hond is al 12 jaar en drinkt al elke dag een drinkbak bier vanaf dat hij net geen pup meer was.
Het ligt er een beetje aan, geef een paard een klein beetje bier en als hij het lekker vindt is er weinig mis mee.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Een klein beetje bier kan niet zoveel kwaad en ik kan me niet voorstellen dat er in dat lekbakje zoveel bier terecht komt maar en blik bier is echt teveel van het goede. De hond van mijn zus is gék op bier, hij heeft ook een eigen bierbakje waar hij mee aan komt lopen als het baasje een biertje open trekt maar hij krijgt dan maar een bodempje. Soms nog een tweede maar dat is zeldzaam. Gezond is het vast niet maar dat zijn teveel koekjes, frolic, ijs etc ook niet en dat krijgt bijna iedere hond wel eens.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:20 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, even serieus. Een klein beetje kan dus geen kwaad? De hond van mijn vriend drinkt het namelijk ook (of nouja, lebbert het van de bak onder de beertender af).
Anders ga ik het ze dus even afraden. (ik ben er ook geen fan van, maar ik heb geen zin om de baas te spelen over hun huisdieren, maar als het écht kwaad kan zeg ik er eens wat van)
Geheel offtopic, maar daarnaast krijgen ze ook elke dag wat zij eten, hiervan kunnen ze toch diabetes en allergieėn krijgen? Ik heb ze dat in ieder geval verteld, maar daar luisteren ze niet naar... Maar het is wel zo, toch?
het is ontzettend slecht om de hond "met de pot mee" te laten eten. In brokken zitten bepaalde voedingsstoffen die een hond nodig heeft, Overigens zijn aardappels geen goed idee volgens mijn dierenarts,quote:Op dinsdag 15 januari 2008 00:20 schreef ijsmeis het volgende:
Ja, even serieus. Een klein beetje kan dus geen kwaad? De hond van mijn vriend drinkt het namelijk ook (of nouja, lebbert het van de bak onder de beertender af).
Anders ga ik het ze dus even afraden. (ik ben er ook geen fan van, maar ik heb geen zin om de baas te spelen over hun huisdieren, maar als het écht kwaad kan zeg ik er eens wat van)
Geheel offtopic, maar daarnaast krijgen ze ook elke dag wat zij eten, hiervan kunnen ze toch diabetes en allergieėn krijgen? Ik heb ze dat in ieder geval verteld, maar daar luisteren ze niet naar... Maar het is wel zo, toch?
En voor mensen niet dan, blaat niet zo domquote:Op maandag 14 januari 2008 22:08 schreef Qwea het volgende:
alcohol is vergif voor dieren.
Kijkend naar de TS vraag ik me fucking uberhaupt af waarom ik hier reageer
Humane grondstoffen.. yeah right, left overs dus - en dat gelul over dat honden buikpijn kunnen krijgen van koolzuur... dat kan ik ook, als ik een fles cola in 1 x leeg drinkquote:Kwispelbier is gebrouwen uit grondstoffen die uit de humanevoeding komen. Dus topkwaliteit voor uw beste vriend.
Er zit geen alcohol en koolzuur in. Alcohol is slecht af te breken en de bijwerkingen kennen we allemaal wel. Koolzuur kan bij honden maagpijn veroorzaken. Maar door het even schudden van de fles ( even er iets uitgieten dan schudden) ontstaat er toch een mooie schuimkraag.
Wie blaat hier nou dom. Jij weet blijkbaar niets van dieren. Wat kom je dan doen in F&F?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:
[..]
En voor mensen niet dan, blaat niet zo dom
Dieren zijn veelal dol op bier, katten & honden lusten het vaak alsof het pap is.. als het echt zo slecht was geweest had hun 'instict' daar wel op gereageerd.
Heb je nog meer van die achterlijke aanbevelingen?quote:Wel is al bekend dat een glaasje kwispelbier voor een hondenshow rust gevend werkt. En als de hond ruikt dat hij de enige is met kwispelbier achter zijn kiezen hij dit laat zien door zich enorm mooie te showen. Zo van ruik eens lekker ik heb Kwispelbier op en jullie niet.
KWISPELBIER ja. Ga eens googlen sukkel. Daar zit toch geen alcohol in kneus.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:47 schreef devvertje het volgende:
Leuke redenatie, maar hij raakt kant noch wal
blaataap
[..]
Heb je nog meer van die achterlijke aanbevelingen?
Totaal met de pot meeeten is iid slecht, af en toe eens een restje rijst, een restje aardappel en dat soort dingen niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:39 schreef Qwea het volgende:
[..]
het is ontzettend slecht om de hond "met de pot mee" te laten eten. In brokken zitten bepaalde voedingsstoffen die een hond nodig heeft, Overigens zijn aardappels geen goed idee volgens mijn dierenarts,
Heb jij een dier? Arm beest. Met zo'n baasje was ik allang weggelopenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:01 schreef devvertje het volgende:
Ik ben geen sukkel, en ook geen kneus - jij bent gewoon een domme blaataap
Je geeft je dier toch bier in de hoop dat het er van kan genieten, kwispelbierwaarschijnlijk nog vele vele malen erger dan een lauwe amstel alchol vrij.. ik zou het m'n dier niet aan willen doen.
quote:Bier voor honden te koop
Uitgegeven: 18 januari 2007 12:45
Laatst gewijzigd: 18 januari 2007 12:52
AMSTERDAM - Met het nieuwe Kwispelbier kunnen baasjes samen met hun hond aan het bier. Het alcoholvrije biertje, zonder koolzuur maar met rundvlees, is vanaf donderdag te koop in een dierenwinkel in het Gelderse Zelhem.
Een kleine bierbrouwer in Zeeland heeft de eerste 3500 liter gebrouwen.
Volgens de bedenkers van het Kwispelbier is nog niet duidelijk of dit bier, net als het gerstenat dat mensen drinken, zorgt 'voor typisch machogedrag en extreme paringsdriften'.
Wel is volgens hen al bekend dat 'een glaasje Kwispelbier voor een hondenshow rustgevend werkt'. En ondanks het ontbreken van koolzuur kan het baasje het bier serveren met een mooie schuimkraag, als even goed wordt geschud.
Wist je dat niet?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:06 schreef senesta het volgende:
Ik moest lachen toen ik kwispelbier las, maar het bestaat echt!![]()
[..]
Bron: http://www.nu.nl/news/949156/37/Bier_voor_honden_te_koop.html
Echt bier lijkt me niet gezond
quote:
Het lokt inderdaad slakken he?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:18 schreef Aneurism het volgende:
Bestaat ook gifkikker bier...
Ik gebruik bier als slakken verdelger.
Geef een hond een paar repen chocola en hij vind het heerlijk. Vreet het allemaal op. en genieten!quote:Op maandag 14 januari 2008 21:25 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ahquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:33 schreef King_of_Kool het volgende:
Bij een vriend van me had de hond de ochtend na een feestje alle overgebleven space muffins opgegeten....
Heb het niet gezien maar hij moest goed van de kaart zijn geweest
Kheb het 'm niet gevraagd, maar hij moest aan het rennen zijn geweest als een dressuurpaard hoorde ikquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:39 schreef senesta het volgende:
[..]
Ah![]()
Is die er niet enorm ziek van geworden?
Tijdens een feestje toen mijn man nog thuis woonde heeft een of andere kwal de hond daar wiet gegeven, was niemand blij mee, maar het is goed gegaan gelukkig.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:33 schreef King_of_Kool het volgende:
Bij een vriend van me had de hond de ochtend na een feestje alle overgebleven space muffins opgegeten....
Heb het niet gezien maar hij moest goed van de kaart zijn geweest
Baloe vind het lekkerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:10 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
Nee, dat wist ik echt niet![]()
Ik las al dat honden het ook echt heel lekker vinden, whehe Elco krijgt een biertje met dierendag
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en kattenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:24 schreef timbob het volgende:
[..]
Geef een hond een paar repen chocola en hij vind het heerlijk. Vreet het allemaal op. en genieten!
Nadeel is dat ie daarna dood neervalt. maar ach, hij heeft er toch van genoten?
Alcohol is wetenschappelijk bewezen erg slecht voor de gezondheid zodra je extreme matigheid niet meerekent.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef devvertje het volgende:
[..]
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en katten
een beetje bier/alchol daarentegen.. kom maar op met wetenschappelijk bewijs dat dit slecht zou zijn..
tis alleen maar geblaat wat ik hier over hoor, maar harde bewijzen zijn er niet?
quote:Homo Intoxicatus - desire for alcohol in animals - Brief Article
Discover, June, 2000 by Josie Glausiusz
GETTING SLOSHED ON A Saturday night may seem a uniquely human tradition, but not if physiologist Robert Dudley is to be believed. Dudley, a biologist at the University of Texas at Austin, claims the taste for alcohol runs deep in animal evolution and is shared with our close primate relatives: chimps, gorillas, and orangutans, which have a known weakness for overripe fruit.
Advertisement
Ripe or rotting rain forest fruits contain alcohol concentrations as high as 5 percent, says Dudley. The odor attracts birds, bats, butterflies, and elephants. Chimps and gorillas--from which our hominid ancestors split between 5 million and 7 million years ago--will roam for miles through tangled trees and creepers in search of fermenting fruit. Sugar and alcohol provide primates with precious calories, and the fruit in turn spreads its seeds far and wide.
Genes for alcohol addiction may have persisted in the human line for the same reason that those for fat accumulation have, according to Dudley's theory. Modest amounts of alcohol are known to decrease heart disease risk and may lengthen life. Animals predisposed to a little nip would be better survivors, more likely to pass their DNA to the next generation. That genetic heritage may no longer be helpful now that alcohol, like high-fat food, is available on every corner. "Alcoholism is not just another addiction," says Dudley. "It is a by-product of our ancestral nutritional physiology. Once we better understand the mechanism, we'll have a better shot at a cure."
Er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs - voor zover te zien, maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.quote:
Zeg ik dan dat het voor mensen minder slecht is?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:15 schreef devvertje het volgende:
Kom maar op met je bewijs, url/link/artikel in magazine - jaartal?
voor zover ik weet is het net zo slecht voor de mens als voor een dier
van: http://findarticles.com/p/articles/mi_m1511/is_6_21/ai_62277718
[..]
[ afbeelding ]
bij sommigen is de drang wel erg groot![]()
Dat heb ik ook nooit gezegd, weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:56 schreef devvertje het volgende:
net als bij mensen dus, precies wat je zegt..
en dus niet slechter.. zzz
quote:Ook bij dieren kan alcohol loop- en evenwichtsstoornissen veroorzaken. En bovendien ook spijsverteringsstoornissen zoals braken en buikpijn, met eetlustverlies tot gevolg. Ook al verdwijnen die klachten soms vanzelf, een dier dat alcohol heeft ingenomen, moet soms aan een infuus gelegd worden, om de schadelijke stof sneller te elimineren.
Het ging mij meer om het punt dat een dier ergens wel van kan genieten, zoals een mens. maar dat dat niet betekend dat het dan ook goed is voor zo'n dier.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef devvertje het volgende:
[..]
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en katten
een beetje bier/alchol daarentegen.. kom maar op met wetenschappelijk bewijs dat dit slecht zou zijn..
tis alleen maar geblaat wat ik hier over hoor, maar harde bewijzen zijn er niet?
En jouw toontje begint me ook de keel uit te komen, dus doe even normaal?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:23 schreef devvertje het volgende:
[..]
Er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs - voor zover te zien, maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
Jij niet nee, maar die Qwea en wat anderen wel..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd, weet niet waar je dat vandaan haalt.
En wat is jouw probleem?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:59 schreef Litso het volgende:
[..]
En jouw toontje begint me ook de keel uit te komen, dus doe even normaal?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:
blaat niet zo dom
(...)
& DONDERstraal ff lekker op met je kwispelbier 'reclame'
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:47 schreef devvertje het volgende:
blaataap
[..]
Heb je nog meer van die achterlijke aanbevelingen?
Gewoon even je fatsoen houden en normaal posten, dankje. Eventuele discussie mag in het FB topic.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:23 schreef devvertje het volgende:
[..]
maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
Vandaar dat er jaarlijks zoveel honden dood gaan dankzei antivries, chocolade enz.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:
[..]
En voor mensen niet dan, blaat niet zo dom
Dieren zijn veelal dol op bier, katten & honden lusten het vaak alsof het pap is.. als het echt zo slecht was geweest had hun 'instict' daar wel op gereageerd.
Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:57 schreef Litso het volgende:
Omdat alcohol niet goed is voor dieren? En nee, voor mensen ook niet, maar die kiezen zelf. Ik vind dat je als baasje je verantwoordelijkheid moet nemen en een dier geen dingen voeren die slecht voor ze zijn, of als je het al doet in ieder geval flink met mate. Dagelijks bier voor een hond vind ik erg onverantwoordelijk.
Jawel. En de meeste honden zuipen en eten alles. Tenminste die van mij wel. Dus je bent als baasje verantwoordelijk voor hetgeen je hond binnen krijgt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.
Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jawel. En de meeste honden zuipen en eten alles
Een hond snapt het ook meteen als je zegt "Foei, bier is slecht!".quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:23 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.
Wat een oppervlakkige reactiequote:Op woensdag 16 januari 2008 13:35 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Een hond snapt het ook meteen als je zegt "Foei, bier is slecht!"..
Wat is dan in hemelsnaam het nut om bier in zijn drinkbak te doen en hem aan te leren om het niet te drinken omdat het slecht is?quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:37 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Wat een oppervlakkige reactie![]()
Je leert een hond toch ook dat ie niet op je vloerbedding gaat zitten schijten.
En dat hij gaat zitten als je zegt: Zit!
Onzin, je moet een hond ook niet leren om te zuipen. Maar gewoon dat ie met mate moet drinken. Zoals iedereen dat middels opvoeding, tv-reclames etc. krijgt voorgeschoteld. Bij een hond is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van het baasje. En je hoeft je hond ook geen bier te geven, als hij dat niet lekker vindt krijgt ie het ook niet meer. Maar als hij het lekker vindt, vind ik het een beetje laf om hem dat te onthouden.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:46 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Wat is dan in hemelsnaam het nut om bier in zijn drinkbak te doen en hem aan te leren om het niet te drinken omdat het slecht is?
Oftewel, geeft het gewoon niet.
Het is hetzelfde principe als een kind een lolly voorhouden en elke keer als ie het wil pakken gauw de lolly wegdoen..
Als hij het lekker vindt, dan zoek je dus een alternatief, het kwiselbier bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:50 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Onzin, je moet een hond ook niet leren om te zuipen. Maar gewoon dat ie met mate moet drinken. Zoals iedereen dat middels opvoeding, tv-reclames etc. krijgt voorgeschoteld. Bij een hond is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van het baasje. En je hoeft je hond ook geen bier te geven, als hij dat niet lekker vindt krijgt ie het ook niet meer. Maar als hij het lekker vindt, vind ik het een beetje laf om hem dat te onthouden.
Waarom zou je een dier bier geven wat gemaakt is van menselijk afvalresten a 1.95 per flesje terwijlquote:Op woensdag 16 januari 2008 13:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Als hij het lekker vindt, dan zoek je dus een alternatief, het kwiselbier bijvoorbeeld.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:23 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.
Daar heb ik een heel logisch antwoord op, wat mijn buurmeisje van 5 jaar nog wel kon bedenken: Omdat dįt niet slecht is voor de hond.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:00 schreef devvertje het volgende:
[..]
Waarom zou je een dier bier geven wat gemaakt is van menselijk afvalresten a 1.95 per flesje terwijl
je klassa A premium pilsner voor 30cent hebt...(als je uberhaubt al bier wilt geven..................)
Ik word een beetje moe van je idiote reacties. Vanaf het moment dat dit topic is geopend sta je met je grote bek vooraan om andere verwijten te maken. Vervolgens andere users verwijten dat zij niks zinnings te melden hebben, en dat terwijl jouw reply's kant noch wal raken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:00 schreef devvertje het volgende:
[..]
Waarom zou je een dier bier geven wat gemaakt is van menselijk afvalresten a 1.95 per flesje terwijl
je klassa A premium pilsner voor 30cent hebt...(als je uberhaubt al bier wilt geven..................)
Man, dat je de moeite nog neemt om het aan hem uit te leggenquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:09 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Daar heb ik een heel logisch antwoord op, wat mijn buurmeisje van 5 jaar nog wel kon bedenken: Omdat dįt niet slecht is voor de hond.
christusquote:Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik wil ze wel eens thee of cola geven
mag dat ook?
Lijkt me zo saai je hele leven alleen maar water enzo
Mijn kat vindt een bepaalde kruidenthee lekker. Daar geef ik hem af en toe een klein beetje van.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik wil ze wel eens thee of cola geven
mag dat ook?
Lijkt me zo saai je hele leven alleen maar water enzo
Maar er is nogal een verschil tussen je hond een biertje geven of hem leren comazuipen. Ik vind dat een normale hond, en dan heb ik het niet over de beftekkel van de buurvrouw, een biertje moet kunnen drinken wanneer hij/zij zin heeft. Bij het baasje ligt dan de verantwoordelijkheid dat de hond niet meer drinkt dan 1 biertje. Tenzij hij zelf in de koelkast gaat lopen snuffelen. Punt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:52 schreef ijsmeis het volgende:
[..]
Als hij het lekker vindt, dan zoek je dus een alternatief, het kwiselbier bijvoorbeeld.
En als je dan per se wil dat je hond wat bier drinkt omdat ie dat ó zo lekker vindt, dan geef je dus een beetje. En niet een hele bak waarna jij hem wilt aanleren om daarvan maar een beetje te drinken.
Zoiets kun je een beest gewoonweg niet aanleren, die drinken en eten totdat ze niet meer hoeven, niet omdat jij vindt dat ze maar een beetje mogen.
Mogen ze een beetje, dan geef je ze ook een beetje. Punt.
Ja dat is hij....quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.
Kom kom, niet zo neerbuigend. Het zijn geen aardvarkens. Het feit dat een hond het goedje weer opnieuw eet heeft te maken met de beperkte zintuigen van een hond. Wanneer een hond gezegend is met ons geniale zintuigenstelsel is hij/zij slim genoeg om het onderscheid te maken tussen gegeten en ongegeten voedsel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 14:40 schreef erodome het volgende:
[..]
zo dom zijn ze dus iid en als eigenaar moet je ze daarvoor behoeden.
Theobromide is puur gif voor honden en katten (over andere dieren weet ik het niet), maaruh ik weet niet hoe het kan dat jouw hond daar zo dol op is, maar ik zou het toch echt niet meer gevenquote:Op woensdag 16 januari 2008 15:03 schreef senesta het volgende:
Overgens werkt het lichaam van dieren ook gewoon soms anders dan bij mensen he?
De lever van honden kan bijvoorbeeld chocolade heel slecht afbreken door de Theobromide die het bevat.
En mijn hond is echt dol op chocolade![]()
Ik zou me voor kunnen stellen dat het met meer stoffen zo werkt.
(dit gaat over honden, maar het geldt ook voor katten)quote:Chocolade bevat theobromide wat ernstige vergiftigingen kan veroorzaken bij honden. Het behoort tot de groep methylxantines waartoe ook cafeine en theofylline behoren. Deze plantaardige alkaloiden geven een stimulatie van het centraal zenuwstelse en de hartspier. Daarnaast geven ze een relaxatie van de gladde spieren(vooral de bronchiale) en een verhoogde diurese.
Een dosis van 100-250 mg theobromine/kg lichaamsgewicht is een potentiele letale dosis.
Je probeerd je er makkelijk uit te lullen alleen lukt het je helaas niet..quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:00 schreef devvertje het volgende:
Ik heb het niet alleen over honden, maar dieren in het algemeen - dat honden alles opeten/drinken wat ze te pakken kunnen krijgen (zei ik dat niet in m'n voorgaande post ook al) is algemeen bekend..
dat jij dat nou niet snapt
Nee zeker wel voor mensen.., er is gewoon geen bewijs dat alcohol slechter voor dieren zou zijn dan voor mensen (relatief aan lichaamsgewicht... voordat we dat gelul weer krijgen..), roken evenmin.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef KD-fotografie het volgende:
[..]
Je probeerd je er makkelijk uit te lullen alleen lukt het je helaas niet..
Er worden zoveel dieren vergitigd per jaar, loop maar eens een maandje mee met een dierenambulance, dan kom je erachter dat dieren regelmatig vergiftigd worden, of het nu bewust of onbewust is.
En dat Beren iets lekker vinden wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is, laatst was er een aap die rookte, is roken nu ook spontaan goed voor apen?
Het stinkt trouwens welquote:
Kwispelbier is gebrouwen uit grondstoffen die uit de humanevoeding komen. Dus topkwaliteit voor uw beste vriend.
Er zit geen alcohol en koolzuur in. Alcohol is slecht af te breken en de bijwerkingen kennen we allemaal wel. Koolzuur kan bij honden maagpijn veroorzaken. Maar door het even schudden van de fles ( even er iets uitgieten dan schudden) ontstaat er toch een mooie schuimkraag. Schuim of geen schuim de honden maakt de hond niet uit ze vinden het gewoon Lekker!!!
Er zit rundvlees in verwerkt van bijzondere goede kwaliteit en dat geeft het overheerlijke vleessmaak aan dit bier. Wij adviseren daarom ook om het op kamertemperatuur te schenken. Hierdoor komen er meer aroma's vrij. Maar ook men men oppassen dat in de zomer het bier niet ijskoud word gegeven. Dat kan niet als met teveel koud water buikpijn veroorzaken.
Na opening moet u het flesje in de koelkast bewaren en als het na 3 dagen nog niet leeg is ( hahahaha) weggieten in de gootsteen.
De aangegeven dosering is een richtlijn. Er zijn honden die gerust meer op kunnen maar pas op! Er is op dit moment nog geen AK club ( Afkick Kwispelbier Club). Constateren wij dat hier behoefte aan is dan zullen wij blafgroepen gaan organiseren.
Ik geef het hem niet maar hij heeft de hand (poot) weten te leggen op een zak met sint maarten snoep vorig jaar en toen heeft hij besloten dat chocolade best te doen is.quote:Op woensdag 16 januari 2008 15:27 schreef devvertje het volgende:
[..]
Theobromide is puur gif voor honden en katten (over andere dieren weet ik het niet), maaruh ik weet niet hoe het kan dat jouw hond daar zo dol op is, maar ik zou het toch echt niet meer geven
[..]
(dit gaat over honden, maar het geldt ook voor katten)
quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:24 schreef King_of_Kool het volgende:
Ik vind het een keuze waar een hond vrij in staat... We leven in een democratie en een hond dus ook!
Heb je dat echt uit zitten rekenen? Baloe vreet van alles, maar godzijdank geen choclade.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:25 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik geef het hem niet maar hij heeft de hand (poot) weten te leggen op een zak met sint maarten snoep vorig jaar en toen heeft hij besloten dat chocolade best te doen is.
En vervolgens vond hij in december zomaar lekkere chocolade in de huiskamer, die hadden ze gewoon in een schoen gestopt![]()
Kortom we hebben flink zitten rekenen en gelukkig bleek de hoeveelheid niet groot genoeg om er echt schade van te ondervinden, maar goed we moeten nu heel goed oppassen met chocolade in huis want hij kent het nu.
En dat is soms best lastig met kids die graag chocolade eten
quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:26 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
@ Qwea, ik kende het inderdaad niet voor dit topic
Ja, er zijn schema's te vinden op internet waar in staat hoeveel chocolade een hond kan hebben van een bepaald gewichtquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:26 schreef Qwea het volgende:
[..]
Heb je dat echt uit zitten rekenen? Baloe vreet van alles, maar godzijdank geen choclade.
Dit is nog erger dan Bavaria en ik vind het zelfs kinderachtig om dit aan een hond te geven. Mensen die dit doen geven hun hond ook kleertjes en een zonnebril.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:24 schreef Qwea het volgende:
aangezien iemand hier uit dit topic (Dat was jij toch senesta?) het fenomeen kwispelbier niet kent ;
[..]
Het stinkt trouwens wel
Hey TS? Waarom geeft die maat van je dit niet aan de hond?
Dan zou je het echt niet missen ook toch?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:30 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dit is nog erger dan Bavaria en ik vind het zelfs kinderachtig om dit aan een hond te geven. Mensen die dit doen geven hun hond ook kleertjes en een zonnebril.
Hoe zou jij het vinden als iemand jou Malt bier geeft en jij niet beter weet?
Goed onderbouwde argumenten gebruik jequote:Op woensdag 16 januari 2008 16:30 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dit is nog erger dan Bavaria en ik vind het zelfs kinderachtig om dit aan een hond te geven. Mensen die dit doen geven hun hond ook kleertjes en een zonnebril.
Waarom? Mijn hond kent niet anders dan dit kwispelbier. Niks zieligs of kinderachtigs aan. Ik heb het beste met mijn hond voor. En dat betekend dat hij geen drank, chocolade, druiven, rozijnen en weet ik veel wat meer van die rotzooi krijgt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:30 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Ik doe mijn hondje wel eens z'n leren outfitje aan, want da's kinky!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:34 schreef Qwea het volgende:
En nee, mijn hond heeft geen kleren aan. Soms wel een sjaal, en een pet
heeft ie dan ook handboeien en zo'n mooie zweep?!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Ik doe mijn hondje wel eens z'n leren outfitje aan, want da's kinky!
Ik vind het nu ook lekker om een biertje te drinken met m'n pa. Als m'n ouders altijd maar hadden lopen zeuren dat bier slecht was en me dat altijd onthouden hadden, had ik nu dit genot niet gehad. M'n ouders dank ik dat ze het me met mate hebben leren drinken. Dus ik vraag me dan af, waarom sommige baasjes zo autoritair moeten zijn, en zeggen dat hun hond geen biertje drinken mag.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:34 schreef Qwea het volgende:
[..]
En dat erbij ; hij vind het lekker. Wat is het probleem?
Hoe weet jij dat? Want eerder in dit topic werd gezegd dat honden alles eten en drinken wat ze voorgeschoteld krijgen
En als ik malt bier krijg, en niet beter weet dan is er geen probleem aangezien ik niet beter weet
Dat is precies hetzelfde met alle strenggelovigen, die weten ook niet beter. Deze mensen benijd ik dus ook niet
Dat is het probleem, julie zien je hond meer als een soort van pop in plaats van een levend organisme dat alle rechten in deze democratie zou moeten hebbenquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:35 schreef PretKroket het volgende:
[..]
Ik doe mijn hondje wel eens z'n leren outfitje aan, want da's kinky!
heeft ie dan ook handboeien en zo'n mooie zweep?!
Omdat ik mn hond liever geen alcohol vergiftiging zie krijgen. Dus om dat te verkomen laat ik hem niet met mate drinken, maar helemaal niet drinken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:42 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Ik vind het nu ook lekker om een biertje te drinken met m'n pa. Als m'n ouders altijd maar hadden lopen zeuren dat bier slecht was en me dat altijd onthouden hadden, had ik nu dit genot niet gehad. M'n ouders dank ik dat ze het me met mate hebben leren drinken. Dus ik vraag me dan af, waarom sommige baasjes zo autoritair moeten zijn, en zeggen dat hun hond geen biertje drinken mag.
Oh ja, teveel van alles is voor mensen ook slecht... Dat is met bier zo, met chocola etc.
dus honden moeten ook kunnen stemmen?quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:43 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dat is het probleem, julie zien je hond meer als een soort van pop in plaats van een levend organisme dat alle rechten in deze democratie zou moeten hebben
Maar dat is een mate die ouders hun kinderen aanleren, en een baas zijn/haar hondquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat teveel van alles voor mensen niet slecht is. Maar als ik 3 repen chocolade en 7 bier naar binnen pleur heb ik hooguit morgen koppijn. Doe dat met je hond en je kan met 170 naar de dierenarts scheuren.
Dat zeg ik niet, maar je hoeft ze ook niet als een speelpop te behandelenquote:Op woensdag 16 januari 2008 16:45 schreef Qwea het volgende:
[..]
dus honden moeten ook kunnen stemmen?
quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:50 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Onzin, je moet een hond ook niet leren om te zuipen. Maar gewoon dat ie met mate moet drinken. Zoals iedereen dat middels opvoeding, tv-reclames etc. krijgt voorgeschoteld. Bij een hond is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van het baasje. En je hoeft je hond ook geen bier te geven, als hij dat niet lekker vindt krijgt ie het ook niet meer. Maar als hij het lekker vindt, vind ik het een beetje laf om hem dat te onthouden.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:49 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet, maar je hoeft ze ook niet als een speelpop te behandelen
Dat zeg je wel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:43 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Dat is het probleem, julie zien je hond meer als een soort van pop in plaats van een levend organisme dat alle rechten in deze democratie zou moeten hebben
En waarom niet die 10 minuten genot van een biertje...quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:52 schreef Qwea het volgende:
Dat zeg je wel.
Mijn hond is overigens geen speelpop. Hij vind het fijn om een sjaal om te hebben. Als ik mijn sjaal omheb rukt hij hem af en gaat erbij liggen van "ennu ik" wie ben ik dan om hem die 3 minuten plezier niet even te gunnen?
ik heb nooit gezegd dat een hond bier niet lekker vindt. En die sjaal is niet schadelijk. De alcohol wel. En het kan me allemaal niet schelen hoeveel alcohol er voor nodig is, mijn beest krijgt die troep niet, Punt uit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:57 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
En waarom niet die 10 minuten genot van een biertje...
Wie zegt er dat hij het fijn vindt om die sjaal te hebben, omdat hij hem van je afpakt. Maar als hij een drinkbak met bier leegslurpt vindt hij het opeens niet lekker en moet ie maltbier hebben. Vind dat een beetje krom allemaal.
Ik heb gehoord over een filmpje van een hond met een blonde vrouw, die hond liep iig niet weg met de staart tussen de benen. Natuurlijk zijn er nu weer een hele hoop mensen die zeggen dat die hond werd aangerand.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:54 schreef Aneurism het volgende:
Yep, en eigenlijk moet een hond ook gewoon naar de hoeren kunnen. Gewoon even op zijn hondjes, hup voorover bukken hoer, moet kunnen in een democratische rechtsstaat.
En sigaretten dan? Dat is toch ook schadelijk. Het punt is, is dat het allemaal te relativeren is. Geef een hond teveel hondebrokken en het is ook niet goed. Teveel water is ook niet goed.quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:59 schreef Qwea het volgende:
[..]
ik heb nooit gezegd dat een hond bier niet lekker vindt. En die sjaal is niet schadelijk. De alcohol wel. En het kan me allemaal niet schelen hoeveel alcohol er voor nodig is, mijn beest krijgt die troep niet, Punt uit.
Wat hebben sigaretten hier nou weer mee te makenquote:Op woensdag 16 januari 2008 17:01 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
En sigaretten dan? Dat is toch ook schadelijk. Het punt is, is dat het allemaal te relativeren is. Geef een hond teveel hondebrokken en het is ook niet goed. Teveel water is ook niet goed.
Wat maakt 1 biertje dan uit?
Dat is weer een ander verhaal, jij vindt het troep. Maar dat is niet zo, ik denk dat je heel veel bierliefhebbers hiermee op de ballen trapt!quote:Op woensdag 16 januari 2008 16:59 schreef Qwea het volgende:
mijn beest krijgt die troep niet, Punt uit.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |