Baloe vind het lekkerquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:10 schreef senesta het volgende:
[..]
![]()
Nee, dat wist ik echt niet![]()
Ik las al dat honden het ook echt heel lekker vinden, whehe Elco krijgt een biertje met dierendag
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en kattenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 13:24 schreef timbob het volgende:
[..]
Geef een hond een paar repen chocola en hij vind het heerlijk. Vreet het allemaal op. en genieten!
Nadeel is dat ie daarna dood neervalt. maar ach, hij heeft er toch van genoten?
Alcohol is wetenschappelijk bewezen erg slecht voor de gezondheid zodra je extreme matigheid niet meerekent.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef devvertje het volgende:
[..]
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en katten
een beetje bier/alchol daarentegen.. kom maar op met wetenschappelijk bewijs dat dit slecht zou zijn..
tis alleen maar geblaat wat ik hier over hoor, maar harde bewijzen zijn er niet?
quote:Homo Intoxicatus - desire for alcohol in animals - Brief Article
Discover, June, 2000 by Josie Glausiusz
GETTING SLOSHED ON A Saturday night may seem a uniquely human tradition, but not if physiologist Robert Dudley is to be believed. Dudley, a biologist at the University of Texas at Austin, claims the taste for alcohol runs deep in animal evolution and is shared with our close primate relatives: chimps, gorillas, and orangutans, which have a known weakness for overripe fruit.
Advertisement
Ripe or rotting rain forest fruits contain alcohol concentrations as high as 5 percent, says Dudley. The odor attracts birds, bats, butterflies, and elephants. Chimps and gorillas--from which our hominid ancestors split between 5 million and 7 million years ago--will roam for miles through tangled trees and creepers in search of fermenting fruit. Sugar and alcohol provide primates with precious calories, and the fruit in turn spreads its seeds far and wide.
Genes for alcohol addiction may have persisted in the human line for the same reason that those for fat accumulation have, according to Dudley's theory. Modest amounts of alcohol are known to decrease heart disease risk and may lengthen life. Animals predisposed to a little nip would be better survivors, more likely to pass their DNA to the next generation. That genetic heritage may no longer be helpful now that alcohol, like high-fat food, is available on every corner. "Alcoholism is not just another addiction," says Dudley. "It is a by-product of our ancestral nutritional physiology. Once we better understand the mechanism, we'll have a better shot at a cure."
Er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs - voor zover te zien, maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.quote:
Zeg ik dan dat het voor mensen minder slecht is?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:15 schreef devvertje het volgende:
Kom maar op met je bewijs, url/link/artikel in magazine - jaartal?
voor zover ik weet is het net zo slecht voor de mens als voor een dier
van: http://findarticles.com/p/articles/mi_m1511/is_6_21/ai_62277718
[..]
[ afbeelding ]
bij sommigen is de drang wel erg groot![]()
Dat heb ik ook nooit gezegd, weet niet waar je dat vandaan haalt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:56 schreef devvertje het volgende:
net als bij mensen dus, precies wat je zegt..
en dus niet slechter.. zzz
quote:Ook bij dieren kan alcohol loop- en evenwichtsstoornissen veroorzaken. En bovendien ook spijsverteringsstoornissen zoals braken en buikpijn, met eetlustverlies tot gevolg. Ook al verdwijnen die klachten soms vanzelf, een dier dat alcohol heeft ingenomen, moet soms aan een infuus gelegd worden, om de schadelijke stof sneller te elimineren.
Het ging mij meer om het punt dat een dier ergens wel van kan genieten, zoals een mens. maar dat dat niet betekend dat het dan ook goed is voor zo'n dier.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef devvertje het volgende:
[..]
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en katten
een beetje bier/alchol daarentegen.. kom maar op met wetenschappelijk bewijs dat dit slecht zou zijn..
tis alleen maar geblaat wat ik hier over hoor, maar harde bewijzen zijn er niet?
En jouw toontje begint me ook de keel uit te komen, dus doe even normaal?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:23 schreef devvertje het volgende:
[..]
Er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs - voor zover te zien, maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
Jij niet nee, maar die Qwea en wat anderen wel..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:15 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nooit gezegd, weet niet waar je dat vandaan haalt.
En wat is jouw probleem?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:59 schreef Litso het volgende:
[..]
En jouw toontje begint me ook de keel uit te komen, dus doe even normaal?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:
blaat niet zo dom
(...)
& DONDERstraal ff lekker op met je kwispelbier 'reclame'
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:47 schreef devvertje het volgende:
blaataap
[..]
Heb je nog meer van die achterlijke aanbevelingen?
Gewoon even je fatsoen houden en normaal posten, dankje. Eventuele discussie mag in het FB topic.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:23 schreef devvertje het volgende:
[..]
maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
Vandaar dat er jaarlijks zoveel honden dood gaan dankzei antivries, chocolade enz.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:
[..]
En voor mensen niet dan, blaat niet zo dom
Dieren zijn veelal dol op bier, katten & honden lusten het vaak alsof het pap is.. als het echt zo slecht was geweest had hun 'instict' daar wel op gereageerd.
Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:57 schreef Litso het volgende:
Omdat alcohol niet goed is voor dieren? En nee, voor mensen ook niet, maar die kiezen zelf. Ik vind dat je als baasje je verantwoordelijkheid moet nemen en een dier geen dingen voeren die slecht voor ze zijn, of als je het al doet in ieder geval flink met mate. Dagelijks bier voor een hond vind ik erg onverantwoordelijk.
Jawel. En de meeste honden zuipen en eten alles. Tenminste die van mij wel. Dus je bent als baasje verantwoordelijk voor hetgeen je hond binnen krijgt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.
Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:14 schreef Qwea het volgende:
[..]
Jawel. En de meeste honden zuipen en eten alles
Een hond snapt het ook meteen als je zegt "Foei, bier is slecht!".quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:23 schreef King_of_Kool het volgende:
[..]
Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |