abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:04:49 #51
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56047893
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:10 schreef senesta het volgende:

[..]

Nee, dat wist ik echt niet
Ik las al dat honden het ook echt heel lekker vinden, whehe Elco krijgt een biertje met dierendag
Baloe vind het lekker 1,95 per flesje
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_56049321
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 13:24 schreef timbob het volgende:

[..]

Geef een hond een paar repen chocola en hij vind het heerlijk. Vreet het allemaal op. en genieten!

Nadeel is dat ie daarna dood neervalt. maar ach, hij heeft er toch van genoten?
In chocolade zit 'theobromine' dat is giftig voor honden en katten

een beetje bier/alchol daarentegen.. kom maar op met wetenschappelijk bewijs dat dit slecht zou zijn..
tis alleen maar geblaat wat ik hier over hoor, maar harde bewijzen zijn er niet?
pi_56049368
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef devvertje het volgende:

[..]

een beetje bier/alchol daarentegen.. kom maar op met wetenschappelijk bewijs dat dit slecht zou zijn..
tis alleen maar geblaat wat ik hier over hoor, maar harde bewijzen zijn er niet?
Alcohol is wetenschappelijk bewezen erg slecht voor de gezondheid zodra je extreme matigheid niet meerekent.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_56049395
Kom maar op met je bewijs, url/link/artikel in magazine - jaartal?

voor zover ik weet is het net zo slecht voor de mens als voor een dier

van: http://findarticles.com/p/articles/mi_m1511/is_6_21/ai_62277718
quote:
Homo Intoxicatus - desire for alcohol in animals - Brief Article
Discover, June, 2000 by Josie Glausiusz

GETTING SLOSHED ON A Saturday night may seem a uniquely human tradition, but not if physiologist Robert Dudley is to be believed. Dudley, a biologist at the University of Texas at Austin, claims the taste for alcohol runs deep in animal evolution and is shared with our close primate relatives: chimps, gorillas, and orangutans, which have a known weakness for overripe fruit.
Advertisement

Ripe or rotting rain forest fruits contain alcohol concentrations as high as 5 percent, says Dudley. The odor attracts birds, bats, butterflies, and elephants. Chimps and gorillas--from which our hominid ancestors split between 5 million and 7 million years ago--will roam for miles through tangled trees and creepers in search of fermenting fruit. Sugar and alcohol provide primates with precious calories, and the fruit in turn spreads its seeds far and wide.

Genes for alcohol addiction may have persisted in the human line for the same reason that those for fat accumulation have, according to Dudley's theory. Modest amounts of alcohol are known to decrease heart disease risk and may lengthen life. Animals predisposed to a little nip would be better survivors, more likely to pass their DNA to the next generation. That genetic heritage may no longer be helpful now that alcohol, like high-fat food, is available on every corner. "Alcoholism is not just another addiction," says Dudley. "It is a by-product of our ancestral nutritional physiology. Once we better understand the mechanism, we'll have a better shot at a cure."

bij sommigen is de drang wel erg groot

[ Bericht 45% gewijzigd door devvertje op 15-01-2008 15:22:56 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:19:59 #55
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56049501
Pindakaas is ook slecht voor honden. Dat heeft niet zozeer met de inhoud te maken maar met het gehemelte van een hond. Pindakaas wat daar tegenaan blijft plakken krijgen ze er niet goed afgelikt.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  dinsdag 15 januari 2008 @ 15:20:08 #56
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56049504
ga googlen luiwammes
pi_56049598
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:20 schreef Qwea het volgende:
ga googlen luiwammes
Er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs - voor zover te zien, maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
pi_56050185
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:15 schreef devvertje het volgende:
Kom maar op met je bewijs, url/link/artikel in magazine - jaartal?

voor zover ik weet is het net zo slecht voor de mens als voor een dier

van: http://findarticles.com/p/articles/mi_m1511/is_6_21/ai_62277718
[..]

[ afbeelding ]
bij sommigen is de drang wel erg groot
Zeg ik dan dat het voor mensen minder slecht is?

Alleen is een hond meestal een stuk minder zwaar als een volwassen mens en dus is de schadelijkheid groter.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_56050309
net als bij mensen dus, precies wat je zegt..

en dus niet slechter.. zzz
pi_56050595
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:33 schreef Koploperkopper het volgende:
pi_56050746
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:56 schreef devvertje het volgende:
net als bij mensen dus, precies wat je zegt..

en dus niet slechter.. zzz
Dat heb ik ook nooit gezegd, weet niet waar je dat vandaan haalt.

Alleen weegt een gemiddelde hond meestal niet veel zwaarder dan een kilo of 30 en kan hij dus een veel minder grote hoeveelheid hebben.

Het is bar slecht spul die alcohol, ook voor mensen, daar hoeft niet over gediscuseert te worden.
Maar neemt een volwassen mens 2 blikken bier dan is er weinig aan de hand, geef datzelfde aan een kleine hond en hij heeft een alcoholvergiftiging aan zijn broek.

Daarin is het oppassen, ook is het effect vaak anders, waar bv een mens sloom wordt van wiet wordt een hond dat niet(uit magere ervaring van 1 ongelukkige hond, degene die dat geflikt heeft heeft het niet goed gehad daarna).

Even een stukje over alcohol en dieren:
quote:
Ook bij dieren kan alcohol loop- en evenwichtsstoornissen veroorzaken. En bovendien ook spijsverteringsstoornissen zoals braken en buikpijn, met eetlustverlies tot gevolg. Ook al verdwijnen die klachten soms vanzelf, een dier dat alcohol heeft ingenomen, moet soms aan een infuus gelegd worden, om de schadelijke stof sneller te elimineren.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 16:56:11 #62
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_56051737
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:12 schreef devvertje het volgende:

[..]

Het ging mij meer om het punt dat een dier ergens wel van kan genieten, zoals een mens. maar dat dat niet betekend dat het dan ook goed is voor zo'n dier.

Zie het als een soort spreekwoord.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
  dinsdag 15 januari 2008 @ 16:59:14 #63
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56051815
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:23 schreef devvertje het volgende:

[..]

Er is gewoon geen wetenschappelijk bewijs - voor zover te zien, maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
En jouw toontje begint me ook de keel uit te komen, dus doe even normaal?
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
pi_56059618
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:15 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat heb ik ook nooit gezegd, weet niet waar je dat vandaan haalt.
Jij niet nee, maar die Qwea en wat anderen wel..
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 16:59 schreef Litso het volgende:

[..]

En jouw toontje begint me ook de keel uit te komen, dus doe even normaal?
En wat is jouw probleem?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:42:02 #65
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56062123
Dit is mijn probleem:
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:

blaat niet zo dom
(...)
& DONDERstraal ff lekker op met je kwispelbier 'reclame'
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:47 schreef devvertje het volgende:
blaataap
[..]

Heb je nog meer van die achterlijke aanbevelingen?
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 15:23 schreef devvertje het volgende:

[..]

maar jij kan sowieso niks zinnigs zeggen dus je kan beter je mond houden.
Gewoon even je fatsoen houden en normaal posten, dankje. Eventuele discussie mag in het FB topic.

Ontopic: ik denk dat een bodempje bier niet veel kwaad kan voor een hond, maar waarom zou je? Er zijn zat dingen die honden ook heel lekker vinden die ze wél mogen. Honden zijn geen mensen, ieder zijn eigen voer
pi_56062321
"Gewoon even je fatsoen houden en normaal posten, dankje."

"Er zijn zat dingen die honden ook heel lekker vinden die ze wél mogen."

Waarom zou een hond geen bier mogen? > is geen reden voor .. zelfde als dat een mensen geen bier zou mogen.. zou ook nergens op slaan..
  dinsdag 15 januari 2008 @ 23:57:01 #67
105263 Litso
Interlectueel.
pi_56062552
Omdat alcohol niet goed is voor dieren? En nee, voor mensen ook niet, maar die kiezen zelf. Ik vind dat je als baasje je verantwoordelijkheid moet nemen en een dier geen dingen voeren die slecht voor ze zijn, of als je het al doet in ieder geval flink met mate. Dagelijks bier voor een hond vind ik erg onverantwoordelijk.
pi_56062680
En omdat het bij welgeteld één hond goed gaat, wil niet zeggen dat dat bij de andere honden ook zo is.
Daarnaast weet je niet of het goed zal gaan, morgen kan ie dood zijn door een vergiftiging.
Je weet immers maar nooit.
  woensdag 16 januari 2008 @ 00:29:36 #69
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56063307
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:42 schreef devvertje het volgende:

[..]

En voor mensen niet dan, blaat niet zo dom

Dieren zijn veelal dol op bier, katten & honden lusten het vaak alsof het pap is.. als het echt zo slecht was geweest had hun 'instict' daar wel op gereageerd.
Vandaar dat er jaarlijks zoveel honden dood gaan dankzei antivries, chocolade enz.

Wie blaat er nu dom?
pi_56071040
Ik heb het niet alleen over honden, maar dieren in het algemeen - dat honden alles opeten/drinken wat ze te pakken kunnen krijgen (zei ik dat niet in m'n voorgaande post ook al ) is algemeen bekend..
dat jij dat nou niet snapt

Beren schijnen overigens nogal gek te zijn op bier,
beer aan het bier > http://www.youtube.com/watch?v=6yUk1BDs_iM

"Bear drinks 36 cans of favorite beer"
http://www.usatoday.com/news/offbeat/2004-08-18-beer-bear_x.htm

Scout Drinks Beer:
http://www.youtube.com/watch?v=PSH545ryU88
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:06:52 #71
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56071190
Heb je UBERHAUPT de OP gelezen? het gaat hier toch niet om beren. De TS heeft het over HONDEN.

*eens diep zucht
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:06:58 #72
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56071193
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 23:57 schreef Litso het volgende:
Omdat alcohol niet goed is voor dieren? En nee, voor mensen ook niet, maar die kiezen zelf. Ik vind dat je als baasje je verantwoordelijkheid moet nemen en een dier geen dingen voeren die slecht voor ze zijn, of als je het al doet in ieder geval flink met mate. Dagelijks bier voor een hond vind ik erg onverantwoordelijk.
Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.
De ene doodgraver tegen de andere: Ik heb zo'n drukke week gehad, ik heb er 2 moeten laten lopen!
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:14:54 #73
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56071424
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Een hond hoeft het ook niet te drinken, dat is zijn eigen keus. Ga me nou niet vertellen dat, als een hond goed ziek is geweest van een paar biertjes, hij/zij zo dom is om dan weer die drinkbak leeg te slurpen.
Jawel. En de meeste honden zuipen en eten alles. Tenminste die van mij wel. Dus je bent als baasje verantwoordelijk voor hetgeen je hond binnen krijgt.

Hadden honden ook niet een zeer korte termijn geheugen?
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:23:40 #74
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56071696
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:14 schreef Qwea het volgende:

[..]

Jawel. En de meeste honden zuipen en eten alles
Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.
pi_56072075
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:23 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Omdat het gulzige veelvraten zijn. Maar dat is het meisje van 14 ook die al meer dan 150 kilo weegt. Ik vind het een verantwoordelijkheid van ouders of het baasje zelf om te vertellen over de gevaren van alcohol. Of een hond er dan wel of niet iets mee doet is zijn eigen schuld.
Een hond snapt het ook meteen als je zegt "Foei, bier is slecht!".

.
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:37:56 #76
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56072127
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:35 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Een hond snapt het ook meteen als je zegt "Foei, bier is slecht!".

.
Wat een oppervlakkige reactie

Je leert een hond toch ook dat ie niet op je vloerbedding gaat zitten schijten.
En dat hij gaat zitten als je zegt: Zit!
pi_56072344
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:37 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Wat een oppervlakkige reactie

Je leert een hond toch ook dat ie niet op je vloerbedding gaat zitten schijten.
En dat hij gaat zitten als je zegt: Zit!
Wat is dan in hemelsnaam het nut om bier in zijn drinkbak te doen en hem aan te leren om het niet te drinken omdat het slecht is?
Oftewel, geeft het gewoon niet.

Het is hetzelfde principe als een kind een lolly voorhouden en elke keer als ie het wil pakken gauw de lolly wegdoen. .
  woensdag 16 januari 2008 @ 13:50:23 #78
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56072445
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:46 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Wat is dan in hemelsnaam het nut om bier in zijn drinkbak te doen en hem aan te leren om het niet te drinken omdat het slecht is?
Oftewel, geeft het gewoon niet.

Het is hetzelfde principe als een kind een lolly voorhouden en elke keer als ie het wil pakken gauw de lolly wegdoen. .
Onzin, je moet een hond ook niet leren om te zuipen. Maar gewoon dat ie met mate moet drinken. Zoals iedereen dat middels opvoeding, tv-reclames etc. krijgt voorgeschoteld. Bij een hond is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van het baasje. En je hoeft je hond ook geen bier te geven, als hij dat niet lekker vindt krijgt ie het ook niet meer. Maar als hij het lekker vindt, vind ik het een beetje laf om hem dat te onthouden.
pi_56072490
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:50 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Onzin, je moet een hond ook niet leren om te zuipen. Maar gewoon dat ie met mate moet drinken. Zoals iedereen dat middels opvoeding, tv-reclames etc. krijgt voorgeschoteld. Bij een hond is dat natuurlijk de verantwoordelijkheid van het baasje. En je hoeft je hond ook geen bier te geven, als hij dat niet lekker vindt krijgt ie het ook niet meer. Maar als hij het lekker vindt, vind ik het een beetje laf om hem dat te onthouden.
Als hij het lekker vindt, dan zoek je dus een alternatief, het kwiselbier bijvoorbeeld.
En als je dan per se wil dat je hond wat bier drinkt omdat ie dat ó zo lekker vindt, dan geef je dus een beetje. En niet een hele bak waarna jij hem wilt aanleren om daarvan maar een beetje te drinken.

Zoiets kun je een beest gewoonweg niet aanleren, die drinken en eten totdat ze niet meer hoeven, niet omdat jij vindt dat ze maar een beetje mogen.

Mogen ze een beetje, dan geef je ze ook een beetje. Punt.
pi_56072662
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:52 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Als hij het lekker vindt, dan zoek je dus een alternatief, het kwiselbier bijvoorbeeld.
Waarom zou je een dier bier geven wat gemaakt is van menselijk afvalresten a 1.95 per flesje terwijl
je klassa A premium pilsner voor 30cent hebt... (als je uberhaubt al bier wilt geven..................)

"Maar als hij het lekker vindt, vind ik het een beetje laf om hem dat te onthouden."

Een vriend van me heeft 2 katten, toen hij zag dat ze steeds aan de bierflesjes op tafel zaten te likken als we even uit de kamer waren oid... toen heeft ie ze is een dopje bier (van een fles) gegeven... je moet die beesten is zien gaan... , tis gewoon iets wat in de genen lijkt te zitten

Ik zeg niet dat je dieren alcohol moet geven, absoluut niet - maar meer kwaad dan het bij een mens kan zijn is het zeer waarschijnlijk niet.
(relatief aan lichaamsgewicht natuurlijk)

[ Bericht 11% gewijzigd door devvertje op 16-01-2008 14:08:03 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:07:25 #81
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56072826
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:23 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

! ik moest lachen
pi_56072873
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:00 schreef devvertje het volgende:

[..]

Waarom zou je een dier bier geven wat gemaakt is van menselijk afvalresten a 1.95 per flesje terwijl
je klassa A premium pilsner voor 30cent hebt... (als je uberhaubt al bier wilt geven..................)
Daar heb ik een heel logisch antwoord op, wat mijn buurmeisje van 5 jaar nog wel kon bedenken: Omdat dát niet slecht is voor de hond.
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:10:04 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56072897
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:00 schreef devvertje het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van je idiote reacties. Vanaf het moment dat dit topic is geopend sta je met je grote bek vooraan om andere verwijten te maken. Vervolgens andere users verwijten dat zij niks zinnings te melden hebben, en dat terwijl jouw reply's kant noch wal raken.

Ben je nou echt zo dom?
pi_56072908
Ik wil ze wel eens thee of cola geven
mag dat ook?
Lijkt me zo saai je hele leven alleen maar water enzo
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:10:33 #85
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56072910
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:09 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

Daar heb ik een heel logisch antwoord op, wat mijn buurmeisje van 5 jaar nog wel kon bedenken: Omdat dát niet slecht is voor de hond.
Man, dat je de moeite nog neemt om het aan hem uit te leggen
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:11:58 #86
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56072951
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef zhe-devilll het volgende:
mag dat ook?
christus Waarom wil iedereen zn hond wat anders geven dan water

Koolzuur kan bij honden maagpijn veroorzaken
pi_56072970
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:10 schreef zhe-devilll het volgende:
mag dat ook?
Mijn kat vindt een bepaalde kruidenthee lekker. Daar geef ik hem af en toe een klein beetje van.
Volgens mij zit er van dat catnip spul in, aangezien ze er op dezelfde manier op reageren .

Cola daarentegen . Neh.
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:24:48 #88
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56073290
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:52 schreef ijsmeis het volgende:

[..]

En als je dan per se wil dat je hond wat bier drinkt omdat ie dat ó zo lekker vindt, dan geef je dus een beetje. En niet een hele bak waarna jij hem wilt aanleren om daarvan maar een beetje te drinken.

Zoiets kun je een beest gewoonweg niet aanleren, die drinken en eten totdat ze niet meer hoeven, niet omdat jij vindt dat ze maar een beetje mogen.

Mogen ze een beetje, dan geef je ze ook een beetje. Punt.
Maar er is nogal een verschil tussen je hond een biertje geven of hem leren comazuipen. Ik vind dat een normale hond, en dan heb ik het niet over de beftekkel van de buurvrouw, een biertje moet kunnen drinken wanneer hij/zij zin heeft. Bij het baasje ligt dan de verantwoordelijkheid dat de hond niet meer drinkt dan 1 biertje. Tenzij hij zelf in de koelkast gaat lopen snuffelen. Punt.
pi_56073777
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:06 schreef King_of_Kool het volgende:

[..]

Ja dat is hij....

Hij is niet instaat om het drinken van dat goedje met de ziekte een tijdje later te associeren, daar zit teveel tijd tussen.
Maar ik zie honden wel vaker gore goedjes eten, het uitkotsen omdat ze er ziek van worden om dan het gekotste weer net zo hard op te eten om daarna weer ziek te worden.

zo dom zijn ze dus iid en als eigenaar moet je ze daarvoor behoeden.
  woensdag 16 januari 2008 @ 14:43:56 #90
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56073872
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 14:40 schreef erodome het volgende:

[..]

zo dom zijn ze dus iid en als eigenaar moet je ze daarvoor behoeden.
Kom kom, niet zo neerbuigend. Het zijn geen aardvarkens. Het feit dat een hond het goedje weer opnieuw eet heeft te maken met de beperkte zintuigen van een hond. Wanneer een hond gezegend is met ons geniale zintuigenstelsel is hij/zij slim genoeg om het onderscheid te maken tussen gegeten en ongegeten voedsel.
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 14:57:48 #91
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56074214
Aneurism en Devvertje ga even lekker verder schelden via mail of PM of zo maar niet hier
En Devvertje had volgens mij had je al eerder een waarschuwing gehad van Litso om normaal mee te posten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 15:03:53 #92
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56074330
Overgens werkt het lichaam van dieren ook gewoon soms anders dan bij mensen he?
De lever van honden kan bijvoorbeeld chocolade heel slecht afbreken door de Theobromide die het bevat.
En mijn hond is echt dol op chocolade

Ik zou me voor kunnen stellen dat het met meer stoffen zo werkt.
pi_56074978
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:03 schreef senesta het volgende:
Overgens werkt het lichaam van dieren ook gewoon soms anders dan bij mensen he?
De lever van honden kan bijvoorbeeld chocolade heel slecht afbreken door de Theobromide die het bevat.
En mijn hond is echt dol op chocolade

Ik zou me voor kunnen stellen dat het met meer stoffen zo werkt.
Theobromide is puur gif voor honden en katten (over andere dieren weet ik het niet), maaruh ik weet niet hoe het kan dat jouw hond daar zo dol op is, maar ik zou het toch echt niet meer geven
quote:
Chocolade bevat theobromide wat ernstige vergiftigingen kan veroorzaken bij honden. Het behoort tot de groep methylxantines waartoe ook cafeine en theofylline behoren. Deze plantaardige alkaloiden geven een stimulatie van het centraal zenuwstelse en de hartspier. Daarnaast geven ze een relaxatie van de gladde spieren(vooral de bronchiale) en een verhoogde diurese.
Een dosis van 100-250 mg theobromine/kg lichaamsgewicht is een potentiele letale dosis.
(dit gaat over honden, maar het geldt ook voor katten)

[ Bericht 17% gewijzigd door senesta op 16-01-2008 16:06:23 (Commentaar mag in F&F FB) ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:37:01 #94
181396 PretKroket
Onßekwaam en doch lekker
pi_56075232
Weer ontopic aub
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:40:00 #95
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_56075303
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 13:00 schreef devvertje het volgende:
Ik heb het niet alleen over honden, maar dieren in het algemeen - dat honden alles opeten/drinken wat ze te pakken kunnen krijgen (zei ik dat niet in m'n voorgaande post ook al ) is algemeen bekend..
dat jij dat nou niet snapt
Je probeerd je er makkelijk uit te lullen alleen lukt het je helaas niet..
Er worden zoveel dieren vergitigd per jaar, loop maar eens een maandje mee met een dierenambulance, dan kom je erachter dat dieren regelmatig vergiftigd worden, of het nu bewust of onbewust is.

En dat Beren iets lekker vinden wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is, laatst was er een aap die rookte, is roken nu ook spontaan goed voor apen?
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 15:40:15 #96
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56075313
Opruimslotje

Edit: En weer open, ik heb weer een heel bashverhaal verwijderd
Commentaar daarover mag ik F&F FB, hier graag normaal ontopic

Game on..

[ Bericht 32% gewijzigd door senesta op 16-01-2008 16:09:21 ]
pi_56076369
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef KD-fotografie het volgende:

[..]

Je probeerd je er makkelijk uit te lullen alleen lukt het je helaas niet..
Er worden zoveel dieren vergitigd per jaar, loop maar eens een maandje mee met een dierenambulance, dan kom je erachter dat dieren regelmatig vergiftigd worden, of het nu bewust of onbewust is.

En dat Beren iets lekker vinden wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is, laatst was er een aap die rookte, is roken nu ook spontaan goed voor apen?
Nee zeker wel voor mensen.., er is gewoon geen bewijs dat alcohol slechter voor dieren zou zijn dan voor mensen (relatief aan lichaamsgewicht... voordat we dat gelul weer krijgen..), roken evenmin.

verschil is alleen dat veel dieren alcohol wel lekker vinden maar rook niet

jammer..
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:24:32 #98
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_56076546
aangezien iemand hier uit dit topic (Dat was jij toch senesta? ) het fenomeen kwispelbier niet kent ;
quote:

Kwispelbier is gebrouwen uit grondstoffen die uit de humanevoeding komen. Dus topkwaliteit voor uw beste vriend.
Er zit geen alcohol en koolzuur in. Alcohol is slecht af te breken en de bijwerkingen kennen we allemaal wel. Koolzuur kan bij honden maagpijn veroorzaken. Maar door het even schudden van de fles ( even er iets uitgieten dan schudden) ontstaat er toch een mooie schuimkraag. Schuim of geen schuim de honden maakt de hond niet uit ze vinden het gewoon Lekker!!!

Er zit rundvlees in verwerkt van bijzondere goede kwaliteit en dat geeft het overheerlijke vleessmaak aan dit bier. Wij adviseren daarom ook om het op kamertemperatuur te schenken. Hierdoor komen er meer aroma's vrij. Maar ook men men oppassen dat in de zomer het bier niet ijskoud word gegeven. Dat kan niet als met teveel koud water buikpijn veroorzaken.
Na opening moet u het flesje in de koelkast bewaren en als het na 3 dagen nog niet leeg is ( hahahaha) weggieten in de gootsteen.

De aangegeven dosering is een richtlijn. Er zijn honden die gerust meer op kunnen maar pas op! Er is op dit moment nog geen AK club ( Afkick Kwispelbier Club). Constateren wij dat hier behoefte aan is dan zullen wij blafgroepen gaan organiseren.
Het stinkt trouwens wel

Hey TS? Waarom geeft die maat van je dit niet aan de hond?
  woensdag 16 januari 2008 @ 16:24:55 #99
124107 King_of_Kool
Hail to the King
pi_56076557
Ik vind het een keuze waar een hond vrij in staat... We leven in een democratie en een hond dus ook!
  Moderator woensdag 16 januari 2008 @ 16:25:20 #100
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56076565
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:27 schreef devvertje het volgende:

[..]

Theobromide is puur gif voor honden en katten (over andere dieren weet ik het niet), maaruh ik weet niet hoe het kan dat jouw hond daar zo dol op is, maar ik zou het toch echt niet meer geven
[..]

(dit gaat over honden, maar het geldt ook voor katten)
Ik geef het hem niet maar hij heeft de hand (poot) weten te leggen op een zak met sint maarten snoep vorig jaar en toen heeft hij besloten dat chocolade best te doen is.
En vervolgens vond hij in december zomaar lekkere chocolade in de huiskamer, die hadden ze gewoon in een schoen gestopt

Kortom we hebben flink zitten rekenen en gelukkig bleek de hoeveelheid niet groot genoeg om er echt schade van te ondervinden, maar goed we moeten nu heel goed oppassen met chocolade in huis want hij kent het nu.
En dat is soms best lastig met kids die graag chocolade eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')