abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56075443
Giuliani heeft geen aandacht besteed aan de staten waarin voorverkiezingen zijn gehouden. Dat houdt dus in dat er ook geen aandacht aan hem is besteed. Van zijn kant kwamen er nauwelijks of geen filmpjes en optredens en de media laten hem dus daarom ook grotendeels liggen. Dat is zijn strategie.

Nationaal lag hij op kop, nu niet meer, maar hij hoopt dus in Florida te winnen en daarmee zichzelf te katapulteren. Sja. Ik denk dat het de verkeerde strategie is geweest, maar wie weet. Er zijn drie belangrijke voorverkiezingen geweest, met drie verschillende winnaars. Nee, Huckabee zou ik nog niet afschrijven, maar eigenlijk nog niemand, want de race blijkt ongelooflijk dynamisch en onvoorspelbaar. Het gaat tegen je gevoel in Thompson en ook Giuliani nog kans te geven, maar wie weet.
pi_56075520
Wat CNN gekeken, nog weinig gelezen, maar Romney, ja, heeft ook nog wel kans. McCain won in New Hampshire, maar dankzij de Independent stemmers, want Romney had meer Republikeinse stemmers in New Hampshire en zeker in Michigan. Eén woord: onvoorspelbaar.
  woensdag 16 januari 2008 @ 15:51:53 #53
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56075639
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:40 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Ik zou Huckabee ook nog niet afschrijven...
Huckabee maakt weinig kans in de landelijke verkiezing maar McCain wel. Zulke overwegingen spelen natuurlijk ook een rol bij Republikeinse kiezers.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_56075700
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:51 schreef Morendo het volgende:

[..]

Huckabee maakt weinig kans in de landelijke verkiezing maar McCain wel. Zulke overwegingen spelen natuurlijk ook een rol bij Republikeinse kiezers.
Ja.
pi_56076645
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:33 schreef pberends het volgende:
Weet iemand waarom Guiliani zo belabberd scoort, dat was toch de lieveling van de Republikeinen??
Guiliani komt uit New York.

Amerikanen hebben net zo'n hekel aan New York als Nederlanders aan Amsterdam.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_56077151
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik denk dat die vergelijking niet echt stand houdt. New York staat voor de rest van Amerika voor zeer liberal. Amsterdam staat voor Nederlanders gewoon als de hoofdstad.

Je hebt dan wel de 'grachtengordel' in Amsterdam maar die wordt volgens mij niet zo gehaat als NY in Usa,
lollig
pi_56077207
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 15:53 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja.
Oftewel, Edwards zou het het beste doen voor de Democraten tegen elke andere Republikein, maar toch willen ze liever Clinton dan Edwards. Rare shizzle. Ach ja, het zal wel.

Dennis J. Kucinich 4 President

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 16-01-2008 16:52:36 ]
pi_56077819
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:48 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ik denk dat die vergelijking niet echt stand houdt. New York staat voor de rest van Amerika voor zeer liberal. Amsterdam staat voor Nederlanders gewoon als de hoofdstad.

Je hebt dan wel de 'grachtengordel' in Amsterdam maar die wordt volgens mij niet zo gehaat als NY in Usa,
Klopt. Beter: Amerikanen hebben een grotere hekel aan New Yorkers dan Nederlanders aan grachtengordel Amsterdammers.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  woensdag 16 januari 2008 @ 18:33:14 #59
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_56079750
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 16:27 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ok dit is nieuw voor mij, sinds wanneer haten Nederlanders Amsterdam.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_56080877
Even een vraagje:
Ben zelf niet echt bekend met de methode van stemmen in Amerika maar ze kiezen dus eerst iemand voor de Republikeinen en de Democraten en dan vervolgens de verkiezingen tussen die twee. Is het al bekend wanneer de echte verkiezingen zijn?
Koning.
pi_56080929
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:19 schreef tha_dark het volgende:
Even een vraagje:
Ben zelf niet echt bekend met de methode van stemmen in Amerika maar ze kiezen dus eerst iemand voor de Republikeinen en de Democraten en dan vervolgens de verkiezingen tussen die twee. Is het al bekend wanneer de echte verkiezingen zijn?
Ja, 4 november 2008.
pi_56081329
Maar de votes in Michigan tellen bij de democraten dus niet mee? Wat vinden de Michiganners (of zoiets) ervan dan?
  woensdag 16 januari 2008 @ 19:52:51 #63
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56081979
Misschien ook wel leuk..... in California staat er nog wat meer op het stembiljet, er zijn namelijk ook een aantal voorstellen waarvoor gestemd moet worden.

De reclame spotjes van de voor en tegenstanders zijn alweer flink te zien op TV:

Vote YES on 94, 95, 96 & 97
Vote NO on 94, 95, 96 & 97

En er is ook nog een voorstel 91, 92, en 93 waar ook wel spotjes voor zullen verschijnen op korte termijn

Wellicht toch leuk om te zien hoe dat nu gaat hier enzo.....

[ Bericht 1% gewijzigd door maartena op 16-01-2008 20:04:32 ]
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:10:29 #64
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56082541
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:34 schreef Luutgaert het volgende:
Maar de votes in Michigan tellen bij de democraten dus niet mee? Wat vinden de Michiganners (of zoiets) ervan dan?
Nee, die tellen dus niet mee. De overwinning van Clinton was dus een luchtbel, zeker gezien de andere kandidaten hun naam van het stembiljet hadden gehaald.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_56082603
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:33 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Mwah, misschien niet direct Amsterdam, maar Amsterdammers (..ajax..) zijn niet overal geliefd.
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:16:31 #66
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56082722
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:19 schreef tha_dark het volgende:
Even een vraagje:
De Amerikaanse verkiezingen vinden altijd plaats op de 1e Dinsdag in November, en standaard zijn er elke 2 jaar sowieso verkiezingen, echter eens in de 4 jaar wordt er ook een President verkozen. Ik heb zelf voor het eerst in November 2006 gestemd, toen waren er onder andere een aantal Senaats- en Huisposities open, alsmede lokale gouverneursverkiezingen en assembly verkiezingen in California. Een enkele keer zijn er tussendoor nog eens "special elections", maar meestal dus alleen elke 2 jaar.

De datums voor de primaries worden door de staten zelf bepaald, en doorgaans ook op Dinsdagen, soms op andere dagen. Hierbij moeten ze zich wel houden aan een flink aantal richtlijnen, en de Democraten deden het in o.a. Michigan en Florida niet helemaal volgens de regels bij de primaries in 2004, en dus tellen ze nu niet mee. Heel erg is het niet voor het totaalresultaat trouwens, en ook niet alle staten houden primaries.

Voor het democratische deel van het volk in Michigan is het natuurlijk wel erg zuur dat hun stem dus niet telt.
-
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:21:07 #67
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_56082838
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 18:33 schreef Bellatrix het volgende:
Ik denk dat je eerder kunt spreken van een vete, zoals Amsterdam/Rotterdam , Nederland/Duitsland etc.... ik denk niet dat het hele land een hekel heeft aan New York zoals lyrebird zegt (wellicht is dat in zijn staat wel anders natuurlijk), althans zelfs met de rivaliteit tussen Los Angeles en New York merk ik niet dat men hier een "hekel" aan New York zou hebben.

De "haat" tussen Boston en New York is door de sport veel groter, soort van Ajax/Feyenoord geval zeg maar
-
  woensdag 16 januari 2008 @ 20:47:53 #68
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56083693
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 19:34 schreef Luutgaert het volgende:
Michiganders.

Prachtig toch, 40% uncommitted. Dat is erg hoog.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56084136
Is dit wel handig voor Democraten? Dat is mijn idee dan. Wat zegt de nationale partij van de Democraten? Michigan, f- you. Om weliswaar begrijpelijke redenen, maar toch. Denkt men in Michigan dan in november niet: Democrats, f- you?
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:04:37 #70
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56084256
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 20:47 schreef popolon het volgende:

[..]

Michiganders.

Prachtig toch, 40% uncommitted. Dat is erg hoog.
Je zou het ook anders kunnen uitleggen: van die 40% uncommitted had, grosso modo, 25% Obama gestemd en 15% Edwards.
Dan had je de volgende uitslag: 1 Clinton 55% 2 Obama 25% 3 Edwards 15%
Dat is nog best een klinkende overwinning voor Clinton. Hoewel ik ook besef dat je niet staat te springen om naar de stembus te gaan om 'uncommitted' aan te kruisen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:05:13 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56084265
Tja die verplaatsing was natuurlijk een zooitje maar goed, hoe dat later gaat uitpakken zien we wel. 't Zijn maar 10 miljoen mensen he?

Iets zegt me dat Obama hier had kunnen winnen, zeker gezien de 40% uncommitted, maar ja, we zullen het niet weten.
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:04 schreef Morendo het volgende:

[..]

Je zou het ook anders kunnen uitleggen: van die 40% uncommitted had, grosso modo, 25% Obama gestemd en 15% Edwards.
Dat is nog best een klinkende overwinning voor Clinton. Hoewel ik ook besef dat je niet staat te springen om naar de stembus te gaan om 'uncommitted' aan te kruisen.
Vooral die laatst regel, daarom dat ik het zo verassend vind. En stonden ze allen op de lijst had Hilly nooit 55% gehad, kan het niet bewijzen maar da's puur 't gevoel.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_56084386
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:04 schreef Morendo het volgende:
Nee, zo werkt het denk ik niet. Om allerlei redenen, maar een van de voornaamste daarvan is dat het feit dat alleen Clinton kandidaat is, waarschijnlijk voor het merendeel Clinton-stemmers zal doen bewegen naar de stembus te gaan.
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:10:40 #73
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_56084479
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:08 schreef Monidique het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het denk ik niet. Om allerlei redenen, maar een van de voornaamste daarvan is dat het feit dat alleen Clinton kandidaat is, waarschijnlijk voor het merendeel Clinton-stemmers zal doen bewegen naar de stembus te gaan.
En ook van "Tja alleen Hillary en Kucinich? Nou dan Hillary maar".
pi_56084632
quote:
Robert Farley wonders "why isn't Mitt Romney being treated as the overwhelming frontrunner in the Republican race? He's won two of the four contests so far, and placed second twice. Moreover, Michigan differs from the other three contests in that it's inhabited by actual people, twice as many as the other three states combined. He's also the leader in total money and trails only minor also-ran candidate Rudy Giuliani in cash on hand."
http://matthewyglesias.th(...)romneys_big_lead.php
  woensdag 16 januari 2008 @ 21:17:05 #75
198365 Morendo
The Real Deal
pi_56084734
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 21:10 schreef popolon het volgende:

[..]

En ook van "Tja alleen Hillary en Kucinich? Nou dan Hillary maar".
Weet jij ook wat de overwegingen van Hillary waren om haar naam op het stemformulier te laten staan, en waarom Obama en Edwards zich terugtrokken?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')