quote:Op woensdag 30 januari 2008 03:42 schreef tong80 het volgende:
Vanwaar dit slotje
De uitzending van woensdag 30 januari. Daarna PSV - Ajax
Er waren tijden dat als ik er niet was geweest er helemaal geen uitzendingen topic zou zijn geweest.
Remlof vond het dus waarschijnlijk te vroeg.quote:
Thnxquote:Op donderdag 31 januari 2008 11:27 schreef noekje het volgende:
Done
Nee jouquote:Op zondag 3 februari 2008 19:49 schreef noekje het volgende:
[..]
Maar natuurlijk. Ga je Buzzer zoenen?
Noekjequote:
Ik ben het niet eens met jouw verwijzingenquote:Op maandag 4 februari 2008 10:21 schreef noekje het volgende:
Mallerds!![]()
Mag ik iedereen er ook even op wijzen dat als je het niet eens bent met mijn verwijzingen, je dit hier kwijt kan en niet in de cos.
OKquote:Op donderdag 7 februari 2008 19:11 schreef kissa het volgende:
De uitzending van donderdag 7 februari
Zou iemand 6 februari kunnen veranderen in 7 februari?
Bedankt
quote:Op zaterdag 9 februari 2008 16:19 schreef Leandra het volgende:
Volgens mij is het nummertje van deze COS fout: [COS # 3264] Wakker ?
Moet # 3264 zijn..
Got it!quote:Op zaterdag 9 februari 2008 17:03 schreef Lobasca het volgende:
uhh..de SC mag ook nog 50 nrtjes omhoog
Donequote:Op dinsdag 12 februari 2008 01:58 schreef Prospera het volgende:
[COS # 3277] Koffieman... wake up
Slotje
Deze dingen kun je altijd vragen in [DGK] Vraag het een Streamer of voor mijn part in de COS. Daar zijn meerdere mensen die geen streams volgen en soms verduidelijking willen.quote:Op vrijdag 15 februari 2008 03:44 schreef Stranger het volgende:
Feedback is ook voor tips/requests he?
Is het misschien mogelijk dat er een overzichtstopic komt met alle hoofd- en bijrolspelers in de gouden kooi? Ik lees dit forum altijd even voor het slapengaan maar er zijn zo ontzettend veel personages dat ik niet meer weet wie wie is en wat doet.. Dan lees ik weer iets over Hedda of Herma of Nicky of Melissa en dan begrijp ik het allemaal niet meer.. Is er geen trouwe gouden-kooi-kijker die eventjes alle personages op een rijtje kan zetten? Bij voorbaat dank.
Euhquote:Op zondag 17 februari 2008 15:44 schreef Yavido het volgende:
Ok, dit is meer een klacht over een user, Noucky. Ondanks vele verzoeken van mij en andere users blijft ze doorgaan in de COS met lange lappen tekst, compleet met analyses van DGK bewoners wat totaal niets met de COS te maken heeft.
Graag zou ik zien dat dit ophoudt en Noucky hiervoor op de vingers wordt getikt, want het wordt op een gegeven moment zwaar irritant als je lappen met tekst door moet scrollen.
Dankje.
De 2e op rij,quote:Op maandag 18 februari 2008 20:35 schreef Disana het volgende:
[COS #3315]Tijd voor nieuwe gasten, de russen zijn weg. was helaas te laat.
Ah joh, heb ik ook wel eens gehad hoor. Daarom voer ik ook niet meer van te voren tekst in... wil eerst zien of ie niet te laat isquote:Op maandag 18 februari 2008 20:49 schreef kahaarin het volgende:
[..]
De 2e op rij,Ik zal me er niet meer mee bemoeien....
hij staat nog steeds openen wordt als 3316 gebruikt, is best wel verwarrend vind ikquote:Op maandag 18 februari 2008 20:35 schreef Disana het volgende:
[COS #3315]Tijd voor nieuwe gasten, de russen zijn weg. was helaas te laat.
Hij is dicht inmiddels.quote:Op maandag 18 februari 2008 22:19 schreef Charmian het volgende:
[..]
hij staat nog steeds openen wordt als 3316 gebruikt, is best wel verwarrend vind ik
thanks Leandraquote:Op dinsdag 19 februari 2008 00:29 schreef Leandra het volgende:
Kunnen de off-topic reacties in dit topic verwijderd worden: [DGK] [COS OP'S] Openings Posten
Guuskee heeft meer dan duidelijk aangegeven waar het topic voor dient: er kunnen OP's gepost worden zodat mensen snel kunnen bijlezen (een soort aanvulling op de updates dus, waarbij de updates ontzien worden doordat daar geen zwaar ladende OP's meer gepost hoeven worden) maar binnen 3 posts wordt het alweer een discussie topic...
Dat de COS iedere keer een oeverloze discussie wordt, de SC niet gevonden wordt door mensen en mijn topic waarin oeverloos gediscussieerd mocht worden op alles wat wel of niet eerlijk is gesloten is maakt volgens mij niet dat ieder topic tot oeverloos discussie topic mag verworden.
Het lijkt me dat er in Guuskee's topic alleen maar OP's thuishoren....
COS#3322 is geopend om 21.12quote:Op dinsdag 19 februari 2008 21:17 schreef Disana het volgende:
Als je de laatste tijd nog een COS wilt openen, mag je hem wel bij 275 posts van de vorige invoeren.
Te laat: [COS #3322]Brian: 'Huubfan bedreigde Viola Holt'
Goed bezigquote:Op woensdag 20 februari 2008 03:55 schreef Dagonet het volgende:
Het openen van vervolgdelen van reeksen is altijd leuk.. Maakt niet uit welke reeks je het over hebt, altijd is er wel een moment dat mensen vinden dat iemand anders te vroeg opent, of dat er teveel dubbeltopics komen, of dat iemand altijd zit te azen op het openen van een topic enz enz enz.
Vandaar dat je in veel reeksen dan ook de huisregel tegenkomt dat degene die de laatste post heeft ook het volgende deel opent. Dat werkt in de meeste gevallen heel goed (door slot heenpostende mods worden hiervan uitgezonderd trouwens). Heb je de Lapo? Dan open je ook het volgende deel. Scheelt gezeik, is voor iedereen duidelijk. Desnoods nog met een subregel dat als een nieuw topic langer dan een kwartier uitblijft het de rest vrij staat om een nieuw deel te openen.
Ik ken reeksen die een uur of langer op post 299 bleven hangen omdat niemand zin had om het volgende deel te openen..
Vroeger had de slowchatreeks de Nachtbar zelfs een apart slowchattopic waar je kon wachten op het nieuwe deel als het lang duurde.
Zo'n huisregel maakt het ook afwisselender qua topicstarters, het is tenslotte behoorlijk moeilijk te mikken op de 300e post.
Vergeet het maar, hier zijn ellenlange discussies over geweestquote:Op woensdag 20 februari 2008 04:01 schreef Dagonet het volgende:
Maar kom op, zo een probleem kan het toch niet zijn? Elke reeks op FOK! heeft ermee te maken gehad en allemaal zijn ze er onderling uitgekomen. Zelfs in PUB.
Ik heb geen ideequote:Op woensdag 20 februari 2008 04:07 schreef Dagonet het volgende:
En wat zijn die regels dan?
* met angstige blik naar beerput kijkt en beetje wegschuifelt
Jee, da's een oudje. Ayn Rand, die heeft toch tegenwoordig zo'n superrechtse elitaire denktank?quote:Op woensdag 20 februari 2008 04:01 schreef Dagonet het volgende:
Nope. Maar ik ga toch zo pitten, nog een half uurtje werk en dan op huis aan. Nou ja, en nog even lezen in Atlas Shrugged voor het slapen gaan.
Nou, hier komt er net even ietsje meer bij kijken, en daarom zou lang niet iedereen blij zijn met die last postquote:Maar kom op, zo een probleem kan het toch niet zijn? Elke reeks op FOK! heeft ermee te maken gehad en allemaal zijn ze er onderling uitgekomen. Zelfs in PUB.
Nou, tegenwoordig is ze al 25 jaar dood hoor.quote:Op woensdag 20 februari 2008 04:40 schreef Disana het volgende:
[..]
Jee, da's een oudje. Ayn Rand, die heeft toch tegenwoordig zo'n superrechtse elitaire denktank?
Ja, een recap maakt het inderdaad lastiger, als je net binnenkomt kan je moeilijk een samenvatting schrijven in een beetje tempo. Persoonlijk (en dat is zonder kennis van voorgaande discussies, afspraken en dingen en zonder me in te lezen, dit is puur zo eerste indruk) zou ik zeggen fuck de samenvattingen en zet die in een apart topic, dat van Guuskee is al zoiets maar verzamelt de OP's. Dat lijkt me een beetje dubbel namelijk, typ je eerst een OP en dan kopieer je die naar een samenvattingstopic voor de mensen die later inschakelen. De COS lijkt mij meer een doorstromend iets.quote:Nou, hier komt er net even ietsje meer bij kijken, en daarom zou lang niet iedereen blij zijn met die last postJe wordt namelijk geacht een klein stukje te schrijven over wat er in de vorige COS gebeurde; de een heeft daar nou eenmaal net ietsje meer of minder zin in dan de ander.
Lol, het was ook al een beetje laat toen ik dat schreef. Haar basisgedachte, dat je kunt winnen in het leven als je maar je best doet (zeer onverbiddelijk dus en neigend naar de Übermensch), vind je ook in haar romans terug. Wat niet wegneemt dat die dikke pillen best lekker weg lazen.quote:Op woensdag 20 februari 2008 05:10 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Nou, tegenwoordig is ze al 25 jaar dood hoor.. Maar haar filosofie heeft wel wat rechtse (individu-gerichte, niet rechts "alle buitenlanders zijn slecht en moeten weg en leve [betreffend land] rechts) denktanks voortgebracht ja. Heb me nog niet helemaal in haar filosofie verdiept, heb vandaag nog maar een tiende van het boek gelezen (en het is zo lang, nummer 15 op de lijst van langste boeken, 645000 woorden!
) en vooralsnog ben ik het niet onverdeelt met haar eens. Ik zal eens in WFL zoeken naar topics over haar.
[..]
Niks 'fuck de samenvattingen'quote:Ja, een recap maakt het inderdaad lastiger, als je net binnenkomt kan je moeilijk een samenvatting schrijven in een beetje tempo. Persoonlijk (en dat is zonder kennis van voorgaande discussies, afspraken en dingen en zonder me in te lezen, dit is puur zo eerste indruk) zou ik zeggen fuck de samenvattingen en zet die in een apart topic, dat van Guuskee is al zoiets maar verzamelt de OP's. Dat lijkt me een beetje dubbel namelijk, typ je eerst een OP en dan kopieer je die naar een samenvattingstopic voor de mensen die later inschakelen. De COS lijkt mij meer een doorstromend iets.
Als ik het me goed herinner was dat ook zo bij een vorige editie van BB.
Maar goed, zoals ik al zei, dit is zonder me in te lezen en dus moet je weinig tot geen waarde hechten aan mijn posts en ze zeker niet opvatten als een manier om de hele discussie weer op te rakelen ofzo.
Het viel me alleen op dat elke reeks op FOK! altijd zo'n punt bereikt waarin er wat geharrewar ontstaat over het openen van nieuwe delen.
Klopt, was ik al achter maar als er dan even geen COS is en ik ben een titel aan het bedenken dan komt het voor dat er iemand hetzelfde idee heeft en dan ook een COS-nummer en TT maakt maar net een paar minuten eerder is, als je dan je COS invoert dan ga je naar het De Gouden Kooi forum, waar dan ook je eigen COS niet ziet staan, dan ga ik naar MyAt en tover de OP, misschien toch maar aanwennen om dan ook maar eerst in de nieuwe topics lijst te kijken of er niet iemand anders eerst was.quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:25 schreef Leandra het volgende:
Die bug zijn we nooit vanaf geweest, alleen doordat er de laatste tijd weer mooie OP's zijn en dus niet iedereen staat te springen om een COS te openen, zijn er minder COSsen tegelijk...
Aan het einde van een COS gooi ik dus meestal deze open om te kijken of er een verse is, want de DGK subforum-lijst is iig niet de plek waar je op zeker alle topics vindt... die bug is er nog steeds.
http://forum.fok.nl/rde/list_new_topics heeft overigens geen last van welke bug dan ook en is altijd bij
Tevens een tip voor mensen die een COS willen openen... eerst ff bij nieuwe topics kijken of er al een COS is en dan je eigen COS pas activeren
quote:Op woensdag 20 februari 2008 13:38 schreef Leandra het volgende:
Als ik een COS open dan check ik voor en na het invoeren van die COS even bij nieuwe topics of een ander toch niet net eerder was, want als het vrijwel tegelijk was dan kan het nog zijn dat je druk met een OP bezig gaat terwijl jouw topic niet het eerste is, en dat zou vervelend zijn.
Doe ik!quote:Op vrijdag 22 februari 2008 16:08 schreef kahaarin het volgende:
[COS # 3331] Waar alles bij het oude blijft.
Mag dit veranderd worden, het moet 3332 zijn bvd.
Pff, doe eens niet zo flauw Disanaquote:Op zaterdag 23 februari 2008 01:38 schreef Disana het volgende:
[ afbeelding ]
Ik begin hier behoorlijk flauw van te worden, en ik weet dat ik niet de enige ben. De afspraak was niet eerder dan bij 290 posts in de voorafgaande COS, kan daar weer eens aan herinnerd worden.
Het is de laatste tijd schering en inslag dat er 's avonds een COS te vroeg wordt geopend; nergens voor nodig en de algemeen geaccepteerde grens ligt bij minimaal 290. Erg flauw om te doen of je het niet weet terwijl het onlangs ook nog is gemeld.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:24 schreef Yavido het volgende:
[..]
Pff, doe eens niet zo flauw DisanaEr zijn geen afspraken bij mijn weten. En zo wel, reken me niet af op 1 post meer of minder.Je hebt zat kunnen posten de afgelopen dagen, en je hebt niet het alleenrecht ofzo.
En wie zijn die anderen dan? Meld je ff.....
nee hoor, in het juiste topicquote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:55 schreef Dagonet het volgende:
Zit je niet in het verkeerde topic Buzz?
Oh? verzamel even de feiten dan als je wilt. En wat heet vroeg. De afspraken zijn vaag, zelfs zo vaag dat er weer nieuwe zijn gemaakt zojuist.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:35 schreef Disana het volgende:
[..]
Het is de laatste tijd schering en inslag dat er 's avonds een COS te vroeg wordt geopend
Erg flauw om bij eentje meer of minder te gaan lopen klagen.quote:nergens voor nodig en de algemeen geaccepteerde grens ligt bij minimaal 290. Erg flauw om te doen of je het niet weet terwijl het onlangs ook nog is gemeld.
Mwa, ik zie jou na 2 offtopicpostjes ook niet meer in een COS. Beetje flauw argument, want ik ben zeker wel aanwezig. En post ook zeker. Maargoed, het is me wel duidelijk zo.quote:Juist niemand heeft het alleenrecht, de COS users vormen een soort gemeenschap, daar moet je voeling mee hebben. Je gezicht niet laten zien maar er wel supersnel een COS in knallen getuigt daar niet van.
Je vergeet Fiets en mijquote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:56 schreef Dagonet het volgende:
En DGK is eng Buzz, dat is voor Gert en Noekje en dingen. En relmof en yvonnen.
I know, maar hier krijg ik uitslag van op plaatsen waar ik het echt niet wil hebben...quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:56 schreef Dagonet het volgende:
En DGK is eng Buzz, dat is voor Gert en Noekje en dingen. En relmof en yvonnen.
Zwitsalquote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:58 schreef buzzer het volgende:
[..]
I know, maar hier krijg ik uitslag van op plaatsen waar ik het echt niet wil hebben...
MuggenbulDen?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:58 schreef buzzer het volgende:
[..]
I know, maar hier krijg ik uitslag van op plaatsen waar ik het echt niet wil hebben...
Vraag maar na: als er iemand is die niet aan kliekjes doet, ben ik het wel.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:55 schreef buzzer het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind dat je nu wel heel erg ver doordraaft.
COS is gewoon een topicreeks op FOK! en zeker geen gemeenschap.
Je weet wat we met kliekjesreeksen doen he, dus ik zou de volgende keer iets beter nadenken voordat je een dergelijke regel post.
Ook met je muziek?quote:
En dingen zeg ik toch ook!quote:
quote:
We zijn blij met je, hoor!quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:01 schreef Petre het volgende:
[..]
Jah, ik durf in imkerspak en met dubbele handschoenen me hier ook te vertonen
Het lijkt me een goed idee om vage afspraken om te zetten naar duidelijke afspraken.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 02:57 schreef Yavido het volgende:
Oh? verzamel even de feiten dan als je wilt. En wat heet vroeg. De afspraken zijn vaag, zelfs zo vaag dat er weer nieuwe zijn gemaakt zojuist.
Totdat ik net mispost, oeps #289... zien we Disana hier weer zoals de voorgaande keer.quote:
ik probeer alleen maar te bemiddelen.quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:08 schreef Yavido het volgende:
[..]
Totdat ik net mispost, oeps #289... zien we Disana hier weer zoals de voorgaande keer.
Maar ik doe m'n bestBedankt Guuske
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:06 schreef Guuskeee het volgende:
[..]
Het lijkt me een goed idee om vage afspraken om te zetten naar duidelijke afspraken.
Dit is dus momenteel waar niemand bezwaar mee heeft, en lijkt me duidelijk, en niet meer vaag:
- voordat je een nieuwe cos gaat aanmaken dit eerst even in de cos melden, zodat er niet 2 of meer mensen tegelijk een nieuwe cos aan het maken zijn
- geen nieuwe COS aanmaken voor de 280ste post van de 'vorige' cos
iedereen gelukkig
Het is 3.12 op vrijdagnachtquote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:06 schreef Guuskeee het volgende:
[..]
Het lijkt me een goed idee om vage afspraken om te zetten naar duidelijke afspraken.
Dit is dus momenteel waar niemand bezwaar mee heeft, en lijkt me duidelijk, en niet meer vaag:
- voordat je een nieuwe cos gaat aanmaken dit eerst even in de cos melden, zodat er niet 2 of meer mensen tegelijk een nieuwe cos aan het maken zijn
- geen nieuwe COS aanmaken voor de 280ste post van de 'vorige' cos
iedereen gelukkig
quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:12 schreef Lobasca het volgende:
[..]
![]()
Er geldt al zolang ik hier kom, de afspraak, pas bij 290 nieuwe COS openen, met uitzondering als de COS als een speer gaat omdat de streams spannend zijn.
ik heb het naar 290 ge-edit, beter?quote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:12 schreef Lobasca het volgende:
[..]
![]()
Er geldt al zolang ik hier kom, de afspraak, pas bij 290 nieuwe COS openen, met uitzondering als de COS als een speer gaat omdat de streams spannend zijn.
Nietwaarquote:Op zaterdag 23 februari 2008 03:14 schreef Disana het volgende:
[..]
Klopt. En wat je de laatste tijd vaak 's avonds ziet is dat er mijlenver vooruit een COS wordt ingevoerd terwijl de lopende juist heel langzaam gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |