Ik ben nooit van mening geweest dat we door Vink hebben verloren en Hofs moest er sowieso af, dat is logisch. Zeker gezien zijn reputatie als opgewonden standje. Ik probeerde juist wat genuanceerder te reageren op de situatie hofs dan bovenstaande reacties.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 10:58 schreef Luni het volgende:
[..]
Voor het wegwerpgebaar krijg je ook al geel, dus had hij er zowiezo vanaf gemoeten. Jullie doen hier net dat we door Vink verloren hebben, ok, hij blies niet al te best, maar Feyenoord heeft het toch aan zicht zelf te danken hoor, zo slap als ze speelden!
Ik heb er zo te zien wat minder vertrouwen in dan hem.quote:Lucius: "Niet getraind op strafschoppen"
Feyenoord-speler Theo Lucius zegt dat zijn ploeg niet heeft getraind op strafschoppen. Wel neemt het team de bekerontmoeting met SV Deurne zeer serieus. "We moeten Deurne niet het gevoel geven dat het kans heeft."
"Dat betekent niet dat we blind in de aanval gaan. Deurne zal zich wel laten terugzakken en loeren op de counter. Tenminste, dat zou ik doen als ik hun was. Hoe meer wij in balbezit zijn, hoe kleiner de kans dat Deurne scoort. Een vroege goal is voor ons niet noodzakelijk. Op het einde kan ook onze betere conditie de doorslag geven", zegt de oud-PSV’er in het Eindhovens Dagblad.
Trainen op penalty’s heeft de Rotterdamse formatie niet gedaan, en dat is volgens Lucius ook eigenlijk niet nodig. "We hebben niet op strafschoppen getraind. Dat is namelijk normaal gezien niet nodig."
Dinsdag neemt Feyenoord het in Helmond op tegen FC Deurne. De aftrap zal om 20.45 uur plaatsvinden.
Dan ga je toch 2 uurtjes achter je computer vandaanquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:05 schreef ursel het volgende:
Weet er eigenlijk iemand of de uitzending ook via een stream te volgen is?
PC en TV staan niet echt bepaald bij elkaar..
Aan zelfvertrouwen ontbreekt het dus absoluut nietquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:02 schreef ursel het volgende:
Kroegen in Deurne massaal open bij bekerstunt
bron
Misschien omdat ik nog meer te doen heb achter de PC en de wedstrijd wel wil volgen..quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dan ga je toch 2 uurtjes achter je computer vandaan![]()
Lekker met pils en een zak chips voor de TV.
Deurne doet het beter als de Kozakken Boys, dus het zal wel lastig wordenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:18 schreef Cyberia18 het volgende:
Nulletje of 7 niet vanavond?
Oh dan wint Deurne welquote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:28 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Deurne doet het beter als de Kozakken Boys, dus het zal wel lastig worden
Weet niet of dit al voorbij is gekomen.quote:Feyenoord Investeringsfonds: vanaf 125.000 euro
AMSTERDAM - Tijdens de nieuwjaarsborrel van vorige week zag een nieuw beleggingsfonds van voetbalclub Feyenoord het levenslicht: het Feyenoord Investeringsfonds 2008. Hieronder wat feiten op een rij.
- In het fonds komt geld voor nog aan te trekken spelers met een maximale leeftijd van 24 jaar en een minimale contractduur van 4 jaar (Spelers uit eigen opleiding komen hiervoor niet in aanmerking, daar zijn de talentpools voor in het leven geroepen. De gedachte hierachter is hetzelfde en daar zijn er al twee van verkocht voor een totaalbedrag van 11,75 miljoen euro)
- De transferrechten worden voor maximaal 50% en minimaal 25% verkocht aan deelnemers. Hoogte van het percentage wordt bekend na sluiting van het fonds op 15 oktober 2009
- Maximale inleg 10 miljoen euro
- Minimale inleg participanten: 125.000 euro (speculatief investeringsfonds)
- Op dit moment al diverse investeerders, maar nog geen spelers.
- Investeerders moeten hier instappen als ze vertrouwen hebben in het technische apparaat van Feyenoord, d.w.z. technisch directeur Peter Bosz, scout Michel Beukers, technisch adviseur Wim Jansen en hoofdtrainer Bert van Marwijk. Laatste staat op de nominatie om Marco van Basten na het EK op te volgen als bondscoach.
Weer een soort verkapte lening.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:05 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Weet niet of dit al voorbij is gekomen.
Nou meer als de talenten en de aangekochte spelers zich niet ontwikkelen zoals Feyenoord dat vooraf in gedachte had. Zoals De Guzman, die moet in de toekomst toch de transfer klapper worden voor Feyenoord omdat hij wordt beschouwt als hét talent van Feyenoord op dit moment, maar hij ontwikkeld zich erg langzaam en is nog lang niet volwassen en veel te wisselvallig. Als dit zo blijft dan gaat De Guzman geen 10 miljoen opbrengen. Iets waar Feyenoord wel vanuit is gegaan volgens mij.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:33 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Weer een soort verkapte lening.
Deze talentenpoelen(en allerlei variaties erop) gaan in de toekomst Feyenoord de das om doen wanneer je je niet plaatst voor CL.
Dat moet je dan maar voor lief nemen. Zonder die investeerders hadden we nu nog Kolkka in de basis gehad.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Het enige nadeel van die talenpools is dat, stel de Guzman gaat voor 20 miljoen naar Chelsea, dan ben je gelijk al 5 miljoen kwijt aan die investeerders.
Niks mis met Kolkka.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Dat moet je dan maar voor lief nemen. Zonder die investeerders hadden we nu nog Kolkka in de basis gehad.
Als dat zo is,quote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
CL-inkomsten gaan gewoon naar de club toch? Met die talentpools kopen die investeerders gewoon een 25 % van een speler. Of die nou wordt verkocht voor 30 miljoen of voor 200k aan NEC maakt geen shit uit. Dat is het risico van de investeerders niet van Feyenoord. Het enige nadeel van die talenpools is dat, stel de Guzman gaat voor 20 miljoen naar Chelsea, dan ben je gelijk al 5 miljoen kwijt aan die investeerders.
Feijenoord heeft gewoon een voorschot genomen op verkopen van de toekomst. Alleen wel met dat risico, als er dadelijk een klapper wordt gemaakt dat slechts 75% van het geld naar de club toestroomt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Als dat zo is,hulde voor de slimme opzet dan, niet echt risicovol dan dus.
Ik dacht nl dat de investeerders gegarandeerd hun inzet zouden terug krijgen, maar mochten de transferopbrengsten nog hoger zijn dan krijgen de investeerders 25% van de transferopbrengsten.
Maar ik heb daar ook geen kaas van gegeten.
Wat is er mis met die uitspraak, Dirkie. Engelaar is echt niet zo een bijzondere speler.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 17:11 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik zou zelf Engelaar liever zien komen dan El Ahmadi. Maar ik citeer Bosz even van wat hij van de zomer zei... "Feyenoord zoekt alleen echte topspelers, spelers die beter zijn dan Engelaar"
Bosz
Dat zijn van Dijk en Meeuwis ook niet, maar we zouden ze alle 3 goed kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 18:55 schreef Happel het volgende:
[..]
Wat is er mis met die uitspraak, Dirkie. Engelaar is echt niet zo een bijzondere speler.
Engelaar kan ook verdedigend spelen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 19:00 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Engelaar is een aanvallende middenvelder, daar hebben we al 3 goede van.
Of Lee gewoon samen met Makaay in de spits. Ik dacht dat Lee daar wel eens vaker speelde.quote:-----------------Timmer--------------------
Lucius----Greene--Hofland-----de Cler
------------------Fer-----------------------
de Guzman------------van bronckhorst
-----------------Bruins--------------------
--------Mols-------------Makaay---------
Je hoeveelheid spitsen zegt toch nog niks over hoe aanvallend je speelt? Met 1 spits kan je aanvallender spelen dan met 3 spitsen.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:44 schreef jorienvdherik het volgende:
met 1 spits tegen amateurs.
triest
Hebben jullie iets beters dan?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 20:44 schreef jorienvdherik het volgende:
met 1 spits tegen amateurs.
triest
Pff, alsjeblieft niet zeg.quote:Van Marwijk gaat door met Lucius als controlerende middenvelder
Bert van Marwijk zet het experiment door om Theo Lucius als controlerende middenvelder in te zetten. De Feyenoord coach wilde er graag een controlerende middenvelder bij, maar tot nu toe slaagde de club er niet in om een speler van niveau binnen te halen voor die positie. Vlak voor de winterstop probeerde Van Marwijk het al een keer met Lucius als controlerende middenvelder naast Van Bronckhorst. Dat verliep al tot tevredenheid van de Feyenoord coach. Lucius was tegen PSV geblesseerd. Tegen Deurne zette Van Marwijk die ingezette weg voort. Voor Buijs komt er daardoor een plekje vrij als rechtsback.
Om die reden richt Feyenoord zich nu ook op versterking van de rechtsbackpositie. De club benaderde vorige week FC Groningen voor Bruno Silva en zou nu dus ook interesse hebben getoond voor Coelho van Corinthians.
Lee is nog net iets slechterquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:34 schreef MarkNMGN het volgende:
[..]
Pff, alsjeblieft niet zeg.
Lucius presteert het om zelfs tegen Deurne de slechtste man op het veld te zijn
Ja, eigenlijk met m'n broer.. die is vandaag jarig.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:39 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
Lee is nog net iets slechter
jij zou er toch heen gaan, of was jij dat niet?
Wat is het verschilquote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:43 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik vindt het best een goed systeem dat Bert Van Marwijk nu uitprobeerd hoor.
Dat idee van Lucius op het middenveld staat me ook wel aan, ik denk dat Lucius op het middenveld beter tot zijn recht komt dan rechtsback, en De Guzman en Bruins vlak achter Makaay is ook beter voor de aanvoer en aansluiting richting aanval.
Beter nu uitproberen tegen amateurs dan komende vrijdag experimenteren tegen Excelsior.
0-4 +quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:48 schreef ruud_fr het volgende:
[..]
ja, Excelsior overlopen we wel even
mafkees
Ze hebben dit seizoen nog geen reus gedood hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:41 schreef Tomatenboer het volgende:
Niet zo denigrerend over Excelsior, de reuzendoder.
Was erg slim iddquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:43 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Bahia die met een 4-0 voorsprong een bijna doorgebroken speler vast houd
Laat maar komenquote:'Feyenoord toont interesse in Coelho'
De Braziliaan Coelho staat volgens zijn zaakwaarnemer in de belangstelling van Feyenoord en AS Roma. De verdediger leek te verkassen naar Celtic, maar deze transfer werd deze week afgeblazen.
De zaakwaarnemer van de 24-jarige Braziliaanse verdediger liet weten dat zijn pupil niet genegen was eerst een proefperiode af te werken bij Celtic. "Ik begrijp niet waarom Celtic zo iemand als Coelho voor een stage wil laten komen. Hij is een volwassen speler die zelfs al voor het nationale elftal uitkwam", aldus de vertegenwoordiger van Coelho tegenover The Evening Times.
De zaakwaarnemer noemde Feyenoord als zijnde een van de clubs die belangstelling toonden voor zijn pupil. "Ik ben niet blij met Celtic na dit incident. Maar misschien is het maar goed, hoe goed is het Schotse voetbal nu in Europa? Celtic zal er spijt van krijgen, want ik ben er van overtuigd dat hij een topspeler zal worden in Europa. We zullen zien wat er nu gaat gebeuren aangezien zowel Feyenoord als ook AS Roma interesse hebben getoond."
Coelho speelde één interland voor Brazilië en verkreeg zijn bekendheid in het buitenland door de elleboog die hij uitdeelde aan Kerlon. Laatsgenoemde is een begrip door zijn zogenoemde 'zeehondendribbel'. De verdediger komt momenteel uit voor het Braziliaanse Corinthians.
quote:Feyenoord denkt aan Michael Jansen
ROTTERDAM - Feyenoord overweegt verdediger Michael Jansen transfervrij over te nemen van Vitesse. De 23-jarige speler ontbond gisteren zijn contract bij de Arnhemse club.
Feyenoord ziet in Jansen een geschikte en betaalbare kracht om de defensie te versterken. ,,Jansen is een interessante speler,’’ zegt technisch manager Peter Bosz.
,,Meer wil ik er niet over zeggen.’’ Jansen vertrekt bij Vitesse omdat hij na hartritmestoornissen al bijna drie jaar langs de kant staat.
Wordt weer zo'n echte Feyenoord-aankoop die de komende 2 jaar 5 wedstrijdjes speelt. Waarom zou iemand die bij Vitesse langs de kant staat bij ons wel nuttig kunnen zijn?quote:
Eindelijk een zinnige post van je! Ga zo doorquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:52 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wordt weer zo'n echte Feyenoord-aankoop die de komende 2 jaar 5 wedstrijdjes speelt. Waarom zou iemand die bij Vitesse langs de kant staat bij ons wel nuttig kunnen zijn?
Doe dan die Coelho maar.
Niet alles waar jij het wel of niet mee eens bent is zinnig of onzinnigquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:53 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Eindelijk een zinnige post van je! Ga zo door
Vanwege hartritmestoornissen speelt hij niet. Wel lezen, hè.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:52 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Wordt weer zo'n echte Feyenoord-aankoop die de komende 2 jaar 5 wedstrijdjes speelt. Waarom zou iemand die bij Vitesse langs de kant staat bij ons wel nuttig kunnen zijn?
Mols is maar 30 minuten 100% schijnt.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:25 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ja,
Ik wil rest van de maand 4-4-2 spelen met Mols Makaay
Lee![]()
Lucius
En die houden opeens voor 100 % op zodra ie bij ons tekent?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:56 schreef Happel het volgende:
[..]
Vanwege hartritmestoornissen speelt hij niet. Wel lezen, hè.
Aardig triest idd, volgens mij heeft de gehele top 8 van de eredivisie meer te besteden dan wijquote:Nu snap ik eerlijk gezegd niet, waarom Feijenoord het risico zou nemen om hem te halen. Blijkbaar hebben ze echt geen geld voor spelers en zoeken ze het maar op de transfervrije markt...
Denk dat bosz dacht dat het om janssen gingquote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:56 schreef Tomatenboer het volgende:
Die gozer heeft notabene hartritme stoornissen waardoor hij al 3 jaar lang niet heeft kunnen of mogen spelen.
Waarschijnlijk hebben de schulden prioriteit.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:58 schreef De.Kromme het volgende:
Aardig triest idd, volgens mij heeft de gehele top 8 van de eredivisie meer te besteden dan ons.
Uhu.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:58 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
En die houden opeens voor 100 % op zodra ie bij ons tekent?.
Die hebben ook niet in zo een penibele situatie gezeten vorig seizoen.quote:Aardig triest idd, volgens mij heeft de gehele top 8 van de eredivisie meer te besteden dan wij.
quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:09 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
"Feyenoord zoekt alleen echte topspelers, spelers die beter zijn dan Engelaar"
Bosz
Moet hij niet meer als 5 miljoen kosten.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:10 schreef BigFire het volgende:
als feyenoord slim is informeren ze naar Dirk Kuyt. de Liverpool supporters zijn hem helemaal zat(ook vandaag weer slecht als invaller) en hij raakt langzaam maar zeker op een zijspoor.
Ik denk dat je Dirkie toch verkeerd beoordeeld.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:18 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Ik vind Dirk wel een type die het niet erg vind om een stapje terug te doen, en terug te komen naar de club waar hij geliefd is.
Dan blijf ik erbij dat Makaay en Gio etc. halen gewoon kapitaalvernietiging is geweest. Had je net zo goed een selectie als die van Twente of Groningen kunnen samenstellen, had je ongeveer evenveel succes behaald de komende 2 jaar en had je die miljoenensalarissen/transfersommen van die spelers in de schulden kunnen steken.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:02 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Waarschijnlijk hebben de schulden prioriteit.
En ik denk op langere termijn dat ze daarin gelijk hebben.
Niet op het eind van zijn carriere, maar wel op de top ervan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie Kuijt niet zo snel opgeven. Als hij nu al terug zou komen naar Feyenoord zou hij dat toch als persoonlijk falen zien denk ik, en ik denk dat hij zich nog wilt bewijzen op top-niveau. Hij is ook nog lang niet op het eind van z'n carriëre.
Idd. Bovendien kun je beter 3 jaartjes cashen bij een Engelse middenmoter dan nu al terug naar Feyenoord. Anders kun je na je carierre straks nog een baan zoekenquote:Op woensdag 16 januari 2008 00:19 schreef Tomatenboer het volgende:
Ik zie Kuijt niet zo snel opgeven. Als hij nu al terug zou komen naar Feyenoord zou hij dat toch als persoonlijk falen zien denk ik, en ik denk dat hij zich nog wilt bewijzen op top-niveau. Hij is ook nog lang niet op het eind van z'n carriëre.
Het vak marketing heb jij denk ik niet gehad op school, of wel?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:20 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dan blijf ik erbij dat Makaay en Gio etc. halen gewoon kapitaalvernietiging is geweest. Had je net zo goed een selectie als die van Twente of Groningen kunnen samenstellen, had je ongeveer evenveel succes behaald de komende 2 jaar en had je die miljoenensalarissen/transfersommen van die spelers in de schulden kunnen steken.
En daarna had je op zoek gekund naar échte toppers.
Jouw glazen bol lijkt me behoorlijk troebel. Misschien ben je vergeten dat ze Drenthe hebben verkocht voor veel geld en zelfs in de plus zijn geëindigd als je kosten/baten tegen elkaar wegstreept. Een selectie van clubs die jij noemt hadden we vorig jaar. Spelers als Makaay en Van Bronckhorst zijn die échte toppers.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:20 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Dan blijf ik erbij dat Makaay en Gio etc. halen gewoon kapitaalvernietiging is geweest. Had je net zo goed een selectie als die van Twente of Groningen kunnen samenstellen, had je ongeveer evenveel succes behaald de komende 2 jaar en had je die miljoenensalarissen/transfersommen van die spelers in de schulden kunnen steken.
En daarna had je op zoek gekund naar échte toppers.
Dus hier geef je toch toe dat een gedeelte van het publiek s6 supporters zijn.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Door het aantrekken van spelers als Gio en Makaay komen er meer mensen naar het stadion,
Nog wekelijks.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:21 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Het vak marketing heb jij denk ik niet gehad op school, of wel?
FC Twente en Groningen maken evenveel kans op Europees voetbal, bij Feyenoord zit het altijd als ze met de eerste 4 a 5 meedoen toch wel goed vol en die sponsoren zijn ook niet zo dom dat ze alleen naar de eerste 11 spelers kijken, die hebben ook net zo goed door dat de selectie te krap is.quote:Door het aantrekken van spelers als Gio en Makaay komen er meer mensen naar het stadion, hebben we meer kans op Europees voetbal, en komen er sponsors naar Feyenoord. En dit alles betekend meer inkomsten voor Feyenoord.
Heb ik dat ergens ontkend? Overal zijn er succes supporters. Bij de ene club meer als bij de ander.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:24 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dus hier geef je toch toe dat een gedeelte van het publiek s6 supporters zijn.
Eindelijk.
Het aantrekken van goede ervaren spelers is niet meteen succes toch? Dat hoop je ermee te behalen, maar dat valt allemaal nog te bezien. Het enige dat je zeker weet is dat het een goede stap in de richting is voor het bouwen aan een fatsoenlijk elftal.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:24 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Dus hier geef je toch toe dat een gedeelte van het publiek s6 supporters zijn.
Eindelijk.
Leuk, maar als je vervolgens enkel spelers van het niveau middenmoot op de bank hebt zitten, heb je over een geheel seizoen gezien net zoveel aan die toppers als aan een redelijke speler + nog een redelijke speler op de bank.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:23 schreef Siemerink het volgende:
[..]
Jouw glazen bol lijkt me behoorlijk troebel. Misschien ben je vergeten dat ze Drenthe hebben verkocht voor veel geld en zelfs in de plus zijn geëindigd als je kosten/baten tegen elkaar wegstreept. Een selectie van clubs die jij noemt hadden we vorig jaar. Spelers als Makaay en Van Bronckhorst zijn die échte toppers.
Zolang Feyenoord deze selectie heeft, en geen blessures krijgt te verwerken, zal het allemaal wel goed gaan.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:28 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Leuk, maar als je vervolgens enkel spelers van het niveau middenmoot op de bank hebt zitten, heb je over een geheel seizoen gezien net zoveel aan die toppers als aan een redelijke speler + nog een redelijke speler op de bank.
En dat gaat zeker nog wel gebeuren, CL acht ik daarom eigenlijk al uitgesloten mits er een wonder gebeurt.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:30 schreef patrickt37 het volgende:
[..]
Zolang Feyenoord deze selectie heeft, en geen blessures krijgt te verwerken, zal het allemaal wel goed gaan.
Maar owee een belangrijke speler geblesseerd raakt............
Je glazen bol is weer helder?quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:31 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
En dat gaat zeker nog wel gebeuren, CL acht ik daarom eigenlijk al uitgesloten mits er een wonder gebeurt.
Hoezo realistisch zijn? Jij zegt nu al dat er belangrijke spelers blessures krijgen in de 2de seizoenshelft. Hoe kom je daar bij? Gewoon dikke bullshit.quote:Op woensdag 16 januari 2008 00:33 schreef De.Kromme het volgende:
[..]
Realistisch zijn heeft weinig te maken met glazen bol kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |