abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55997931
alsof het over belastingsinkomen zou gaan...

Als hij belastingen betaalt doet hij dat aan de staat, die belasting komt NIET bij de gemeente terecht. Die gemeente heeft daar dus niets aan om hem daar op te "vervolgen" hoor. Dat is gelijk mensen die klagen dat de gemeente snel geld wil verdienen door meer flitspalen te zetten; de "opbrengst" uit flitspalen gaat niet naar de kas van de gemeente, dus ze hebben er geen financieel voordeel aan om flitspalen te plaatsen.

Als die persoon binnen de 2 jaar zijn huis daar gezet had (en ja dat is mogelijk), en zich verder aan alle bouwvoorschriften gehouden had (en dus ook aansluiting op nutsvoorzieningen) dan zou dat niet afgebroken geweest zijn, er zijn zoveel huizen gebouwd die bijna volledig uit hout opgetrokken zijn, en daar valt nooit iemand over.

Zijn idee was goed, zijn aanpak was gewoon slecht, en daar wordt hij nu terecht op afgerekend.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_55997980
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:42 schreef Athmozz het volgende:
alsof het over belastingsinkomen zou gaan...

Als hij belastingen betaalt doet hij dat aan de staat, die belasting komt NIET bij de gemeente terecht. Die gemeente heeft daar dus niets aan om hem daar op te "vervolgen" hoor. Dat is gelijk mensen die klagen dat de gemeente snel geld wil verdienen door meer flitspalen te zetten; de "opbrengst" uit flitspalen gaat niet naar de kas van de gemeente, dus ze hebben er geen financieel voordeel aan om flitspalen te plaatsen.

Als die persoon binnen de 2 jaar zijn huis daar gezet had (en ja dat is mogelijk), en zich verder aan alle bouwvoorschriften gehouden had (en dus ook aansluiting op nutsvoorzieningen) dan zou dat niet afgebroken geweest zijn, er zijn zoveel huizen gebouwd die bijna volledig uit hout opgetrokken zijn, en daar valt nooit iemand over.

Zijn idee was goed, zijn aanpak was gewoon slecht, en daar wordt hij nu terecht op afgerekend.
WOZ betaal je wel aan de gemeente.
Maar die paar honderd euro zal voor de gemeente echt niet hét argument zijn om zo'n traject in te gaan.
En dat haal je ook niet bij een rechter.
pi_55998109
ah ok. Hier is de belasting aan de gemeente evenredig met je inkomen, dus de gemeente haalt niets binnen aan je manier van leven.
pi_55998138
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:48 schreef Athmozz het volgende:
ah ok. Hier is de belasting aan de gemeente evenredig met je inkomen, dus de gemeente haalt niets binnen aan je manier van leven.
WOZ is in NL de enige belasting aan de gemeente, is gebaseerd op de waarde van je huis.
pi_55998496
zonde.. gaaf huis.
Signature
pi_56004878
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:34 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Maar... het huis is niet van de gemeente?
dan moet het nog wel aan het bestemmingsplan, woningwet en bouwbesluit voldoen en in dit geval zal het bestemmingsplan wel zeer vaag zijn geweest zodat de welstandscommissie meer macht had
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_56004897
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 17:36 schreef Killjoy het volgende:
Laffe ambtenaren daar, man is op vakantie, rag dat huis maar leeg.
dat sowieso natuurlijk
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_56005332
quote:
Op zondag 13 januari 2008 09:46 schreef BaajGuardian het volgende:

[..]

ah iemand mag niet op een bepaalde locatie "verblijven" dat is natuurlijk een ramp van wereldformaat als een persoon op een exacte locatie aanwezig is, wat een schande!
En het was ook gejank geweest van jouw wanneer de gemeente het niet had gedaan en de hele zaak in gestort was terwijl hij er lag te slapen
pi_56005415
quote:
Op zondag 13 januari 2008 10:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb er zelf niet vreselijk veel verstand van, maar ik heb bijvoorbeeld wel eens gehoord dat je WC niet aan je huiskamer mag grenzen. Nou denk ik niet dat veel mensen dat willen, maar dat mogen mensen toch verdorie zelf bepalen? En ik herinner me iets over een prachtige glazen trap zonder trapleuning die iemand wilde en dat mocht ook niet. Tja, als iemand zo'n trap neemt, dan zal 'ie zelf wel weten dat 'ie een beetje uit moet kijken om er niet vanaf te tyfen.
Dat van die wc klopt niet.
Dat van die trapleuning wel en is ook niet gek dat een leuning verplicht wordt gesteld al was het alleen al voor de bouwvakkers die op de 1ste verdieping moeten zijn.
quote:
Een interim-collega die tevens bij de BAM werkt vertelde me nog over een nieuwe en zeer onpraktische regel uit het bouwbesluit, maar ik weet ff niet meer wat dat ook al weer was, alleen dat ik toen echt zo'n - gevoel had.

Kijk, als het gaat om corporatiewoningen e.d., dan kan ik erin komen. Maar als iemand z'n eigen huis bouwt, dan moet 'ie wat mij betreft helemaal zelf weten hoe hij dat doet. Nog even en we gaan de zwerver in de kartonnen dozen uitzetten omdat ze niet brandveilig wonen.
pi_56005485
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:22 schreef LXIV het volgende:
In een stukje uit het NRC http://www.nrc.nl/economi(...)agt_burger_op_kosten staat nog meer over deze man. Het grappige is dat hij niet alleen een milieuvriendelijk huis bouwt, maar ook bijna helemaal zonder overige belastende zaken leven kan. Hij zegt maar 1000 euro per jaar nodig te hebben om te kunnen leven!

Zelf werk ik 40 uur per week, daar moet ik ook nog 12 uur voor rijden, en heel vaak komen daar nog extra dingen bij. Ik heb dan ook voldoende geld voor allerlei -in wezen overbodige- luxe. Natuurlijk vervuil ik het milieu enorm, met 1000 km autorijden per week, veel voorverpakt voedsel, hoog stroomverbruik thuis en op het werk, etc etc. Liever zou ik het veel relaxter hebben in ruil voor die overbodige luxe. Als ik een huis zonder hypotheek had met 1 hectare grond zou ik ook best met een paar duizend euro per jaar rond kunnen komen. En dat zou dan praktisch niet belastend voor het milieu zijn.

Probleem is dat dit in Nederland onmogelijk gemaakt wordt. Alleen al om te wonen heb je een hoge hypotheek nodig, dus moet je een hoog maandelijk salaris hebben, dus veel werken, dus ook veel geld over voor andere dingen, die je dan ook weer doet. Et cetera, et cetera. En het tempo van werken en verbruiken wordt voortdurend opgevoerd. Terwijl ik, en ik denk ook veel anderen, dit helemaal niet willen.

Van mij mag iedereen trouwens zelf weten wat hij doet hoor! Veel werken en vervuilen vind ik ook goed. Maar het zou mooi zijn als je er voor zou kunnen kiezen om het tempo en het verbruik laag te houden. Maar als de consumptie niet snel genoeg stijgt is "iedereen" opeens in paniek. Terwijl het eigenlijk een goede ontwikkeling is.
dat zonder riool en electra kan niet op zo`n perceel en zoals al eerder gezegd loosde hij zijn afval in de Aa
  zondag 13 januari 2008 @ 19:39:16 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56005795
Nou goed, sluit hem dan aan op het riool. Electra moet altijd een eigen keuze blijven, vind ik. Wat is het risico als iemand niet aan het electriciteitsnet hangt?
Het gaat er om dat iemand de mogelijkheid zou moeten hebben te kunnen kiezen om semi-autarkisch te kunnen leven. Hij vervuilt minder, verbruikt minder grondstoffen, verstopt het wegennet niet, dus op veel vlakken eigenlijk heel sociaal. Waarom zou dat niet kunnen? Met andere woorden, met welk recht denkt de Nederlandse staat dit iemand te kunnen ontzeggen?
The End Times are wild
pi_56005942
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:39 schreef LXIV het volgende:
Nou goed, sluit hem dan aan op het riool. Electra moet altijd een eigen keuze blijven, vind ik. Wat is het risico als iemand niet aan het electriciteitsnet hangt?
Het gaat er om dat iemand de mogelijkheid zou moeten hebben te kunnen kiezen om semi-autarkisch te kunnen leven. Hij vervuilt minder, verbruikt minder grondstoffen, verstopt het wegennet niet, dus op veel vlakken eigenlijk heel sociaal. Waarom zou dat niet kunnen? Met andere woorden, met welk recht denkt de Nederlandse staat dit iemand te kunnen ontzeggen?
oh dat moet hij zelf weten echter geloof ik niks van zijn claim.

En als het alleen gevaarlijk was voor hemzelf dan interesseerde het mij ook niets.
Overigens zegt het veel dat zijn huis in Spanje ook niet goedgekeurd is dat terwijl je in Spanje bijna alles mag doen en laten in en met je woning.
pi_56008201
Tja wel een interessant verhaal. Heb er niet echt een inhoudelijke mening over tvp dus .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_56010318
quote:
Op zondag 13 januari 2008 14:42 schreef Athmozz het volgende:
als je de letter van de wet volgt komt er nooit meer wat van de grond in dit land. Als we het dan toch over Steenwijk hebben - zo hoorde ik via via dat voor een verbouwings cq herinrichting cq bestratingsproject BAM te laag had ingeschreven en daardoor de opdracht niet had gekregen van de gemeente Steenwijk ondanks uitstekend werk in het verleden. Daar zou ik dan ook graag een onderzoek en actie op zien. Dan mogen ze van mij de gemeente daarop ook 'terecht' afrekenen.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  dinsdag 11 maart 2008 @ 00:25:48 #165
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_57296998
Kick!
quote:
120 Teletekst ma 10 mrt
Kort nieuws binnenland

` Het Ecohuis in Steenwijk mag worden
gesloopt.Bouwer Jan Husslage probeerde
dat nog vergeefs tegen te houden.Hij
wilde met gebruikt materiaal een huis
neerzetten.Omdat hij de regels schond,
verviel de grond aan de gemeente.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 07:47:46 #166
132605 kawotski
Il Dottore
pi_57299563
Ja, dan hoor je Cramer niet.. volgende stap lijkt me dat we eens wat van die lelijke windmolens tegen de vlakte gooien..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_57302178
quote:
Op zondag 13 januari 2008 19:24 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

dat zonder riool en electra kan niet op zo`n perceel en zoals al eerder gezegd loosde hij zijn afval in de Aa
Zonder elektra ben je geen belasting voor de omgeving dus daar ben je altijd vrij in. Met een helofytenfilter kun je zelf prima je afvalwater zuiveren en hergebruiken voor bijvoorbeeld de tuin.

Een waterloos toilet geeft een minimale afgifte van vocht en vaste stoffen kunnen gecomposteerd worden. Ik denk dat je met een beetje goede wil, en dat heeft de man, best zonder riool kunt leven.

Kijk maar eens op http://www.de12ambachten.nl/beter1x1.html onder het kopje "oogstrelend waterzuiveren" en "Hoe maak je een nonolet zelf" of "Pas op die plas!".

Jammer dat op grond van een regel over maximale bouwtijd nu een reden wordt gevonden om de boel af te breken.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:12:29 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_57302494
Ik had overigens vernomen, maar ik weet niet of dat juist is, dat de reden dat dit huis überhaupt in die wijk staat te wijten of te danken is aan de gemeente Steenwijk die ruimte had gereserveerd voor ecologische woningen. Een aantal mensen had zich daarvoor opgegeven, doch deze man was de enige die ingeloot was.

Dat hij de enige is, is natuurlijk niet zo handig, want dan krijg je inderdaad dat het huis afwijkt van de rest van de wijk, maar de gemeente zelf heeft hier wel toestemming voor gegeven, en dat in ogenschouwnemende zou ik denken dat ze een termijn van twee jaar dan wat ruimer zouden opvatten, juist omdat het een uniek initiatief is.

Nu echter loopt het achteraf gezien in het honderd, slechts één ecologische bouwer, veel klachten van de omgeving over overlast, en besluit de gemeente eigenlijk met terugwerkende kracht het eigen falen – wat er ook deels is – te verdoezelen door de man strict aan de regels te houden.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_57303153
maar een functioneel huis afbreken is het toppunt van vervuiling. De groene gedachtes van onze beleidsmakers ten spijt de bureaucratische ambtenarij veegt het wel weer van tafel.

De beleidsmakers die zouden nu ook eens op hun strepen moeten gaan staan ipv veel geld vangen voor zogenaamd een beleid te maken wat door de ambtenarij toch niet wordt uitgevoerd omdat ze het toch beter weten.
pi_57303383
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:12 schreef Iblis het volgende:
Ik had overigens vernomen, maar ik weet niet of dat juist is, dat de reden dat dit huis überhaupt in die wijk staat te wijten of te danken is aan de gemeente Steenwijk die ruimte had gereserveerd voor ecologische woningen.
Het waren inderdaad kavels voor ecologisch bouwen. Het probleem met ecologisch bouwen in Nederland is dat dan bedoeld wordt dat je wat extra glaswol in de muur stopt en een zonnepaneeltje op het dak legt.

Dat er toevallig iemand op af komt die echt ecologisch gaat was natuurlijk niet de bedoeling. Dan kom je buiten de kaders en dat is niet goed.

ik begrijp dat er regels moeten zijn. 2 jaar is 2 jaar, maar soms moet je van de regels kunnen afwijken. Zo was er laatst ergens een gemeenteraadslid die een energyball op zijn huis wilde zetten. Meteen volgde een golf van protest want dit zou veel overlast veroorzaken. Ik citeer een buurtbewoner "De windhaan op zijn schoorsteen geeft nu al een hinderlijke flikkering als de zon erop staat. Kun je bedenken wat er gebeurt als er een windmolen op zijn dak staat.

In Nederland wordt je kop afgehakt zodra je deze boven het maaiveld steekt.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:00:17 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_57303464
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:12 schreef Iblis het volgende:
Ik had overigens vernomen, maar ik weet niet of dat juist is, dat de reden dat dit huis überhaupt in die wijk staat te wijten of te danken is aan de gemeente Steenwijk die ruimte had gereserveerd voor ecologische woningen. Een aantal mensen had zich daarvoor opgegeven, doch deze man was de enige die ingeloot was.

Dat hij de enige is, is natuurlijk niet zo handig, want dan krijg je inderdaad dat het huis afwijkt van de rest van de wijk, maar de gemeente zelf heeft hier wel toestemming voor gegeven, en dat in ogenschouwnemende zou ik denken dat ze een termijn van twee jaar dan wat ruimer zouden opvatten, juist omdat het een uniek initiatief is.

Nu echter loopt het achteraf gezien in het honderd, slechts één ecologische bouwer, veel klachten van de omgeving over overlast, en besluit de gemeente eigenlijk met terugwerkende kracht het eigen falen – wat er ook deels is – te verdoezelen door de man strict aan de regels te houden.
Prachtig weer, bureaucratie ten top. Stel je voor dat iemand iets bouwt wat afwijkt wat een ambtenaartje besloten had, dat kan niet, dan gaan we maar iemands huis leegroven en zijn woning slopen.

Het zou Nederland juist goed doen als er de mogelijkheid komt dat iedereen zijn eigen huis mag ontwerpen op zijn eigen grond. Liever een wijk die in alle vormen en kleuren is gebouwd dan die troosteloze bende die men tegenwoordig woonwijken durft te noemen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:00:47 #172
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_57303480
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 11:57 schreef deom het volgende:

[..]

ik begrijp dat er regels moeten zijn. 2 jaar is 2 jaar, maar soms moet je van de regels kunnen afwijken. Zo was er laatst ergens een gemeenteraadslid die een energyball op zijn huis wilde zetten. Meteen volgde een golf van protest want dit zou veel overlast veroorzaken. Ik citeer een buurtbewoner "De windhaan op zijn schoorsteen geeft nu al een hinderlijke flikkering als de zon erop staat. Kun je bedenken wat er gebeurt als er een windmolen op zijn dak staat.

In Nederland wordt je kop afgehakt zodra je deze boven het maaiveld steekt.
Die knakker is al bijna 4 jaar aan zijn woning aan het bouwen. Een beetje afwijken van de regels ok maar een verdubbeling van de bouwtijd is wel een beetje teveel van het goede.
Je zal zijn buurman maar zijn. Elk weekend het geluid van gezaag en bouwactiviteiten voor je deur. Dat geeft een hoop overlast.

Net als een windmolen op het dak van een huis. Zien de bewoners van die woning niet maar de buren wel. Buiten het geluidsoverlast die windmolens veroorzaken.
Een beetje ecologisch stroom opwekken om de terrasverwarmer op aan te sluiten..
pi_57303754
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:00 schreef HarryP het volgende:

[..]

Die knakker is al bijna 4 jaar aan zijn woning aan het bouwen. Een beetje afwijken van de regels ok maar een verdubbeling van de bouwtijd is wel een beetje teveel van het goede.
Je zal zijn buurman maar zijn. Elk weekend het geluid van gezaag en bouwactiviteiten voor je deur. Dat geeft een hoop overlast.
Ik ben ook al vier jaar aan het verbouwen in mijn huis en ga binnenkort weer een groot buitenproject doen, maar omdat mijn huis officieel "af" is, mag het.
quote:
Net als een windmolen op het dak van een huis. Zien de bewoners van die woning niet maar de buren wel. Buiten het geluidsoverlast die windmolens veroorzaken.
Een beetje ecologisch stroom opwekken om de terrasverwarmer op aan te sluiten..
Je zou zo'n buurtbewoner kunnen zijn. ik heb bewust het woord windmolen neergezet wetend dat deze ongenuanceerde uitspraak zou komen. Neem eens de moeite om te zoeken wat een energyball eigenlijk is. Wacht, ik help je even. Kijk even onder het kopje "overige informatie" bij de geluidproductie.

http://www.wind-energie.be/content/energyball.php?lang=nl
  dinsdag 11 maart 2008 @ 12:26:10 #174
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_57303891
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:17 schreef deom het volgende:

[..]

Kijk even onder het kopje "overige informatie" bij de geluidproductie.

http://www.wind-energie.be/content/energyball.php?lang=nl
Alhoewel het er erg leuk uitziet, en dat zeker een interessant ding is, staat 'niet hoorbaar' natuurlijk wel een beetje vreemd in een rijtje waar alle andere eigenschappen wel gespecificeerd staan. Zet er dan tussen haakjes 8 dB bij, of wat die 'niet hoorbare' waarde dan ook is.

Desalniettemin: leuk ding, en inderdaad prima idee om zoiets op lantaarnpalen oid te zetten zoals op de onderste foto. Zoiets zou ik ook nog wel op m'n huis willen.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_57304111
quote:
Op dinsdag 11 maart 2008 12:00 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Prachtig weer, bureaucratie ten top. Stel je voor dat iemand iets bouwt wat afwijkt wat een ambtenaartje besloten had, dat kan niet, dan gaan we maar iemands huis leegroven en zijn woning slopen.
Je kan perfect een ecologisch huis bouwen dat aan alle vereisten voldoet (zoals aansluiting op de riolering, daar zijn bepaalde normen voor die je gewoon moet halen), en dat heeft die persoon dus niet gedaan. Als je tegen een hoop regels fouten maakt is het logisch dat de boel gesloopt wordt hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')