abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2008 @ 09:19:11 #181
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56017167
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:58 schreef Torah het volgende:
@Terecht:

Ik bedoel deze dus:

[ afbeelding ]

Maar dan die foto die nog wat mooier is.
Past precies:
pi_56017767
quote:
Op maandag 14 januari 2008 01:40 schreef Terecht het volgende:

[..]

, aanschouw de PI bij die post: [ afbeelding ]
[..]

Nee, de overheid demoniseert, Edmonds is de held die tegen de duivel in durft te gaan.
[..]

Dat moet je relatief zien. 9/11 was zo’n gigantisch omvangrijke gebeurtenis, dat daarbij een aanzienlijk aantal tegenstrijdigheden zijn is onomkomelijk.
[..]

Hoe interessant dat onderzoek weliswaar ook is, het heeft niets te maken met de anomalieën van 9/11. Dat onderzoek gaat namelijk over de fout van het vergelijken van 2 of meer resultaten door hun statistische significantie te vergelijken.
PI ? Verder snap ik weinig van je post. De overheid demoniseert ? Edmonds was dan wel 'n held i.d.d. ( als de overheid de duivel is) om met haar verhaal richting congres ( het hol van de leeuw) te stappen.
Aanzienlijk aantal tegenstrijdigheden ? Je weerlegt je eigen quote.
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
  maandag 14 januari 2008 @ 10:09:16 #183
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56017897
quote:
Op zondag 13 januari 2008 13:35 schreef Torah het volgende:
Nog maar een opmerkelijk stukje beeldmateriaal voor het draadje.

De krater die we hebben gezien bij Shanksville, is ook te zien op een luchtfoto uit 1994:

http://www.youtube.com/profile?user=godspeed2012

Te zien op tijdstip 2:17.

En op de zwart/wit foto's hieronder::

[ afbeelding ]
Ik heb die gele kikker van je aan de praat gekregen, en o-mijn-god. Als je nou eens 1 minuutje uit je doppen had gekeken dan had je allang kunnen zien dat die zwarte streep niet eens op dezelfde plek ligt als waar het vliegtuig is gecrasht en ook niet de juiste afmetingen heeft .

maandag 14 januari 2008 @ 10:35:50 #184
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56018386
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:00 schreef Resonancer het volgende:

[..]

PI ? Verder snap ik weinig van je post. De overheid demoniseert ? Edmonds was dan wel 'n held i.d.d. ( als de overheid de duivel is) om met haar verhaal richting congres ( het hol van de leeuw) te stappen.
Aanzienlijk aantal tegenstrijdigheden ? Je weerlegt je eigen quote.
PI = Posticon, de toonzetting van een post. Het was balorig bedoeld dus, aangezien Lambiekje en Torah toetsenbordpsychologie bedreven was dit een koekje van eigen deeg .

Volgens de complotdenkers is de overheid de kwaaie pier en Sibel Edmonds het slachtoffer van de overheid en de heldin die gag-orders naast zich neer heeft gelegd om de waarheid over 9/11 naar buiten te brengen.
quote:
As a distinct narrative form of scapegoating, conspiracism uses demonization to justify constructing the scapegoats as wholly evil while reconstructing the scapegoater as a hero.
http://www.publiceye.org/conspire/index.html

Jij vond "a handfull of unexplained anomalies" een rare norm, en ik heb geprobeerd uit te leggen dat dat relatief bedoeld is.
quote:
"The mistaken belief that a handful of unexplained anomalies can undermine a well-established theory lies at the heart of all conspiratorial thinking, as well as creationism, Holocaust denial and the various crank theories of physics."
http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=DZCERVMTPE5ODQFIQMFSFF4AVCBQ0IV0?xml=/news/2008/01/12/nrfact112.xml&page=1

Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn die quotes vrij duidelijk. Ik kan me vergist hebben natuurlijk, ik hoop dat je nu voldoende weet.
pi_56018927
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:35 schreef Terecht het volgende:

[..]

PI = Posticon, de toonzetting van een post. Het was balorig bedoeld dus, aangezien Lambiekje en Torah toetsenbordpsychologie bedreven was dit een koekje van eigen deeg .

Volgens de complotdenkers is de overheid de kwaaie pier en Sibel Edmonds het slachtoffer van de overheid en de heldin die gag-orders naast zich neer heeft gelegd om de waarheid over 9/11 naar buiten te brengen.
[..]

http://www.publiceye.org/conspire/index.html

Jij vond "a handfull of unexplained anomalies" een rare norm, en ik heb geprobeerd uit te leggen dat dat relatief bedoeld is.
[..]

http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml;jsessionid=DZCERVMTPE5ODQFIQMFSFF4AVCBQ0IV0?xml=/news/2008/01/12/nrfact112.xml&page=1

Ik weet niet hoor, maar volgens mij zijn die quotes vrij duidelijk. Ik kan me vergist hebben natuurlijk, ik hoop dat je nu voldoende weet.
Ah thx. Dacht dat je n zonnebril ophad omdat je het licht niet wil zien.

Ik weet voldoende hoor, maar deel je mening niet en vind je quotes mbt a handfull niet echt passend mbt 9-11, (laat staan CT 'ers en Hollocaust ontkenners in 1 quote te noemen) dit zou nl betekenen dat er ook zeer veel ontegenstrijdigheden zouden moeten zijn. I.d.dn relatieve en subjectieve norm.

Knap dat jij weet wat CT' ers van Edmonds denken, (mijn mening ligt iets genuanceerder) ben benieuwd wat " de debunkers " van haar van vinden. Van jouw geval weet ik dit al. Kun je hier misschien ook ff 'n generaliserende omschrijving van geven die wat meer op de inhoud slaat dan op de persoon?
We must guard against the aquisition of unwarranted influence, whether sought or unsought, by the military-industrial complex.
We must never let the weight of this combination endanger our liberties or democratic processes.
Eisenhower1961.
pi_56021358
quote:
Op maandag 14 januari 2008 10:09 schreef Terecht het volgende:

[..]

Ik heb die gele kikker van je aan de praat gekregen, en o-mijn-god. Als je nou eens 1 minuutje uit je doppen had gekeken dan had je allang kunnen zien dat die zwarte streep niet eens op dezelfde plek ligt als waar het vliegtuig is gecrasht en ook niet de juiste afmetingen heeft .

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dat klopt Terecht, de richting komt niet overeen, maar er is iets vreemds aan de hand met die bovenste foto uit het tweede linkje die je plaatst. Daar is een mooiere en grotere versie van, waar de vleugelcontouren zichtbaar zijn en een groter gat in het midden. Hij is hier ergens geplaatst, ik weet ook niet door wie, maar die zoek ik nu, dus als iemand hem kan plaatsen graag.
Een anti-Zionist is geen anti-semiet!.
pi_56021449
quote:
Op maandag 14 januari 2008 09:19 schreef Terecht het volgende:

[..]

Past precies:
[ afbeelding ]
Deze bedoelde ik ook niet, maar ook bij deze foto zie ik hetzelfde merkwaardige.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:46:46 #188
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56025419
quote:
Op maandag 14 januari 2008 11:02 schreef Resonancer het volgende:

[..]

Ah thx. Dacht dat je n zonnebril ophad omdat je het licht niet wil zien.

Ik weet voldoende hoor, maar deel je mening niet en vind je quotes mbt a handfull niet echt passend mbt 9-11, (laat staan CT 'ers en Hollocaust ontkenners in 1 quote te noemen) dit zou nl betekenen dat er ook zeer veel ontegenstrijdigheden zouden moeten zijn. I.d.dn relatieve en subjectieve norm.

Knap dat jij weet wat CT' ers van Edmonds denken, (mijn mening ligt iets genuanceerder) ben benieuwd wat " de debunkers " van haar van vinden. Van jouw geval weet ik dit al. Kun je hier misschien ook ff 'n generaliserende omschrijving van geven die wat meer op de inhoud slaat dan op de persoon?
Edmonds heeft zaken ontdekt die absoluut niet door de beugel kunnen, zoveel is wel duidelijk. Ze is nou niet echt op een nette manier ontslagen, en haar gag order is ook niet bevorderend voor de beeldvorming.

Of ze over 9/11 onthullende zaken heeft te vertellen waag ik te betwijfelen, aangezien ze pas na haar ontslag met claims over voorkennis kwam. Want wat heeft Edmonds nou eigenlijk te zeggen?
quote:
In October 2001, approximately one month after the September 11 attack, an agent from (city name omitted) field office, re-sent a certain document to the FBI Washington Field Office, so that it could be re-translated. This Special Agent, in light of the 9/11 terrorist attacks, rightfully believed that, considering his target of investigation (the suspect under surveillance), and the issues involved, the original translation might have missed certain information that could prove to be valuable in the investigation of terrorist activities. After this document was received by the FBI Washington Field Office and retranslated verbatim, the field agent’s hunch appeared to be correct. The new translation revealed certain information regarding blueprints, pictures, and building material for skyscrapers being sent overseas (country name omitted). It also revealed certain illegal activities in obtaining visas from certain embassies in the Middle East, through network contacts and bribery. However, after the re-translation was completed and the new significant information was revealed, the unit supervisor in charge of certain Middle Eastern languages, Mike Feghali, decided NOT to send the re-translated information to the Special Agent who had requested it. Instead, this supervisor decided to send this agent a note stating that the translation was reviewed and that the original translation was accurate. This supervisor, Mike Feghali, stated that sending the accurate translation would hurt the original translator and would cause problems for the FBI language department. The FBI agent requesting the retranslation never received the accurate translation of that document. I provided this information to the 9/11 Commission on February 12, 2004, and to the Department of Justice Inspector General in May 2002.
http://www.nswbc.org/Op%20Ed/FBI%20&%20911.htm

Inside job? Nee. Grove nalatigheid en je departement de hand boven het hoofd houden ? Ja.
  maandag 14 januari 2008 @ 15:49:12 #189
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56025482
quote:
Op maandag 14 januari 2008 12:46 schreef Torah het volgende:

[..]

Dat klopt Terecht, de richting komt niet overeen, maar er is iets vreemds aan de hand met die bovenste foto uit het tweede linkje die je plaatst. Daar is een mooiere en grotere versie van, waar de vleugelcontouren zichtbaar zijn en een groter gat in het midden. Hij is hier ergens geplaatst, ik weet ook niet door wie, maar die zoek ik nu, dus als iemand hem kan plaatsen graag.
Waar wil je nou naartoe ron?

[ Bericht 0% gewijzigd door Terecht op 14-01-2008 15:55:55 ]
pi_56025954
quote:
Op maandag 14 januari 2008 15:49 schreef Terecht het volgende:

[..]

Waar wil je nou naartoe ron?
Naar die foto die ik niet meer kan vinden
  maandag 14 januari 2008 @ 16:13:27 #191
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56026069
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:08 schreef Torah het volgende:

[..]

Naar die foto die ik niet meer kan vinden
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
pi_56026324
quote:
Op maandag 14 januari 2008 16:13 schreef Terecht het volgende:

[..]

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Klopt, maar ik heb nu nog geen antwoord op je vraag.
pi_56036108
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:42 schreef Torah het volgende:

[..]

Van jou dus ook niet!
Zeker niet. Maar Lambiekje is iemand die maar niet kan en wil geloven dat andere mensen een andere mening hebben.
Als hij dan zegt dat anderen gemanipuleerd kan worden, ben ik wel eens benieuwd of hij denkt of hij gemanipuleerd kan worden.
pi_56036207
quote:
Op maandag 14 januari 2008 08:45 schreef Torah het volgende:

[..]

En enorm veel mensen die dat niet gezien hebben en talloze (de rij is enorm lang) die verklaren dat ze geen vliegtuig op de crash site hebben gezien en ook geen vliegtuig onderdelen. Dat waren verklaringen van direkt na de ramp.
Leg dan eens uit waar al die brokstukken vandaan kwamen.
Je negeert weer zoveel dingen en blijft telkens maar hetzelfde riedeltje herhalen.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:45:39 #195
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56036353
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:37 schreef wormwood het volgende:

[..]

Zeker niet. Maar Lambiekje is iemand die maar niet kan en wil geloven dat andere mensen een andere mening hebben.
Als hij dan zegt dat anderen gemanipuleerd kan worden, ben ik wel eens benieuwd of hij denkt of hij gemanipuleerd kan worden.
Nee want dat wordt zo op school ingestamt. Allemaal dezelfde mening en gedachtes hoe je over zaken dient te denken.

Oh ik denk dat ik gemanpuleerd kan worden. Maar ik denk dat jy niet helemaal beseft hoe gemakkelijk dat is. Hoe onderbewust we gemanipuleerd worden tot zaken die we doen.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:52:12 #196
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56036550
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Nee want dat wordt zo op school ingestamt. Allemaal dezelfde mening en gedachtes hoe je over zaken dient te denken.

Oh ik denk dat ik gemanpuleerd kan worden. Maar ik denk dat jy niet helemaal beseft hoe gemakkelijk dat is. Hoe onderbewust we gemanipuleerd worden tot zaken die we doen.
Dan nodig ik je bij deze (wederom) uit om daar wat voorbeelden van te geven in het onderwijs indoctrinatie topic
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_56036719
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:45 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik denk dat jij heel erg makkelijk gemanipuleerd kan worden.
  maandag 14 januari 2008 @ 22:58:52 #198
52357 Lambiekje
pi_56036757
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:57 schreef wormwood het volgende:

[..]

Ik denk dat jij heel erg makkelijk gemanipuleerd kan worden.
als het maar een complot is
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:06:32 #199
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_56039689
quote:
Op maandag 14 januari 2008 22:52 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Dan nodig ik je bij deze (wederom) uit om daar wat voorbeelden van te geven in het onderwijs indoctrinatie topic
Ik heb even het topic bekeken en het valt me op dat je er de hele tijd mee weg wil komen en niet met argumenten komt of antwoord geeft op vragen van mensen. En dat lijdt tot enige frustratie hier en dat weet jij net zo goed.

Ben je gehandicapt of heb je een tuinhek voor je ogen?
*Hosselcopter*
  dinsdag 15 januari 2008 @ 01:33:49 #200
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56040017
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 01:06 schreef Dibble het volgende:

[..]

Ik heb even het topic bekeken en het valt me op dat je er de hele tijd mee weg wil komen en niet met argumenten komt of antwoord geeft op vragen van mensen. En dat lijdt tot enige frustratie hier en dat weet jij net zo goed.

Ben je gehandicapt of heb je een tuinhek voor je ogen?
Dan stel ik voor dat je wat van de voorgaande topics doorneemt Kan je beter eerst doen voor je dergelijke posts plaatst.
Onikaan ni ov dovah
pi_56042095
Ik ben nog steeds benieuwd naar een verklaring over hoe zo'n 50 ton aan vliegtuig brokstukken ongemerkt in de buurt van de crashplek bij Shanksville konden komen.
pi_56042114
quote:
Je negeert weer zoveel dingen en blijft telkens maar hetzelfde riedeltje herhalen.
Doe jij toch net zo hard aan mee wormwood

Maar goed, een nieuw riedeltje dan maar:

Ik hoorde gisteren van mijn jongste zoontje van 6 jaar dat er een militair op school was geweest en die kwam in de grote zaal ten overstaan van alle kinderen van de school even vertellen hoe leuk het wel niet was om later soldaatje te worden en dan naar Afghanistan te gaan om daar vrede te maken.

1. Zitten we daar helemaal niet om vrede te stichten, maar om de Taliban weg te houden van een aan te leggen olie- en gaspijpleiding.

2. WTF haalt de vent de brutaliteit vandaan om mijn kid op die leeftijd al te bederven met zijn leugens.

Over indoctrinatie gesproken.
pi_56042143
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:32 schreef wormwood het volgende:
Ik ben nog steeds benieuwd naar een verklaring over hoe zo'n 50 ton aan vliegtuig brokstukken ongemerkt in de buurt van de crashplek bij Shanksville konden komen.
Die 50 ton is daar ook nooit gekomen wormwood, zie dat amper gevulde 20 feet afvalcontainertje
pi_56042168
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:35 schreef Torah het volgende:

[..]

Die 50 ton is daar ook nooit gekomen wormwood, zie dat amper gevulde 20 feet afvalcontainertje
Jij kunt aan één foto zien dat er maar 20 "feet' materiaal is gevonden?
Waarom zouden er niet meer containers zijn? Omdat jij daar geen foto van hebt gezien?

Heb jij dan wel een foto gezien van vlucht 93 die verder vloog dan Shanksville ofzo?
pi_56042186
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:33 schreef Torah het volgende:

[..]

Doe jij toch net zo hard aan mee wormwood
Nee. Ik kom niet telkens terug op zaken die allang behandeld zijn.
Ik probeer nog nieuwe dingen te zoeken om aan te kaarten. En dan bedoel ik ook dingen die echt met 9/11 te maken hebben.

edit: Zou je het wel goed vinden als iemand voor de klas van jouw zoontje kwam staan en ging uitleggen waarom hij/zij vind dat 9/11 een complot is?

[ Bericht 12% gewijzigd door wormwood op 15-01-2008 09:45:18 ]
pi_56042558
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:36 schreef wormwood het volgende:

[..]

Jij kunt aan één foto zien dat er maar 20 "feet' materiaal is gevonden?
Waarom zouden er niet meer containers zijn? Omdat jij daar geen foto van hebt gezien?

Heb jij dan wel een foto gezien van vlucht 93 die verder vloog dan Shanksville ofzo?
Nope, maar wel een heel mooi kaartje met 3 debris plaatsen daar in de buurt, beelden en foto's komen overeen met Google Earth Plus. Oh ja de vliegrichting was ongeveer 280-300 graden. Ken je de beelden nog van wat brokstukken bij een langwerpige grijze loods/schuur? Dat was tussen New Baltimore en Kegg. Dat is plaats 1, vervolgens plaats 2 vlakbij Indian Lake waar een motor is gevonden en veld 3 is de bekende krater. Voldoende hintjes voor jou om weer wat verder te gaan zoeken
pi_56042713
quote:
edit: Zou je het wel goed vinden als iemand voor de klas van jouw zoontje kwam staan en ging uitleggen waarom hij/zij vind dat 9/11 een complot is?
Hele goede vraag zeg!

Ten eerste vind ik het belachelijk dat zoiets al verteld wordt aan een kind van 6, wat voor verhaal er ook aan hem verteld gaat worden. Er wordt aan een jong kind een verhaal verteld, terwijl het op die leeftijd helemaal geen eigen mening heeft over dergelijke dingen en dus gelijk maar als waar aanneemt.

Ten tweede zou ik het ook niet goed vinden als daar verteld zou worden dat 9/11 een complot zou zijn, zolang het niet tot de bodem is uitgezocht dat het een complot is. En al zou het uitgezocht zijn, dan hoeft een kind van zes daar nog niet mee belast te worden.
pi_56043012
'Tot de bodem uitzoeken' betekent meestal 'uitzoeken totdat er een uitkomst is waar ik het mee eens ben'. Zie vele onderzoeken zoals bijvoorbeeld het Kelly rapport in Engeland. Dat werd tot de dag van publicatie gezien als een zeker aftreden van Tony Blair en 10 minuten na de publicatie van de conclusies (die heel anders waren dan verwacht) meteen een whitewash van een onderzoeker die opeens niet meer betrouwbaar is.
pi_56044076
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 09:58 schreef Torah het volgende:

[..]

Nope, maar wel een heel mooi kaartje met 3 debris plaatsen daar in de buurt, beelden en foto's komen overeen met Google Earth Plus. Oh ja de vliegrichting was ongeveer 280-300 graden. Ken je de beelden nog van wat brokstukken bij een langwerpige grijze loods/schuur? Dat was tussen New Baltimore en Kegg. Dat is plaats 1, vervolgens plaats 2 vlakbij Indian Lake waar een motor is gevonden en veld 3 is de bekende krater. Voldoende hintjes voor jou om weer wat verder te gaan zoeken
Ik zou niet weten waarom ik diegene ben die verder moet zoeken.
JIJ bent diegene die met een compleet onlogisch en zeer moeilijk verklaarbaar verhaal op de proppen komt.

Onderzoek jij eens maar wie die brokstukken daar heeft neergelegd zonder dat het opviel.
pi_56044280
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:11 schreef wormwood het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik diegene ben die verder moet zoeken.
JIJ bent diegene die met een compleet onlogisch en zeer moeilijk verklaarbaar verhaal op de proppen komt.

Onderzoek jij eens maar wie die brokstukken daar heeft neergelegd zonder dat het opviel.
Waarom zou ik gaan uitzoeken wie die brokstukken daar heeft neergelegd? Ik vind het veel interessanter om te ontdekken dat de brokstukken nogal verspreid zijn aangetroffen en wie er achter het plot als geheel zat.
pi_56044356
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:20 schreef Torah het volgende:

[..]

Waarom zou ik gaan uitzoeken wie die brokstukken daar heeft neergelegd? Ik vind het veel interessanter om te ontdekken dat de brokstukken nogal verspreid zijn aangetroffen en wie er achter het plot als geheel zat.
Je doet veel moeite om het verhaal dat er geen vliegtuig is neergestort de wereld in te slingeren. Dan moet je het natuurlijk wel geloofwaardig kunnen verklaren.
Als je roept dat het ene verhaal niet klopt is het natuurlijk wel raar als je je eigen verhaal niet logisch kunt verklaren.
pi_56044563
Kijk wormwood, dit vind ik nou interessant:

„Het State Department categoriseerde het Kosovo Bevrijdingsleger als een terroristische organisatie op grond van het gegeven dat het zijn operaties financierde uit de internationale heroïnehandel en uit leningen van Islamitische landen en individuen, waaronder naar verluidt Osama bin Laden. Een andere link naar bin Laden is het feit dat een militaire bevelhebber, de broer van een leider van een Egyptische Jihadorganisatie, leiding gaf aan een elitetroep van het Kosovo Bevrijdingsleger tijdens het Kosovo-conflict.”

De Amerikanen en de NAVO die in 1999 samen met het UCK en Al Qaeda om Kosovo vochten. Al Qaeda heeft toen 500 strijders naar Albanië gebracht om tegen Servië te vechten en jawel: samen met de Amerikanen

En hier een site met achtergronden:

http://www.serbianna.com/columns/mb/035.shtml

[ Bericht 11% gewijzigd door Torah op 15-01-2008 12:16:32 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:30:46 #213
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56045638
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:35 schreef Torah het volgende:
Kijk wormwood, dit vind ik nou interessant:

„Het State Department categoriseerde het Kosovo Bevrijdingsleger als een terroristische organisatie op grond van het gegeven dat het zijn operaties financierde uit de internationale heroïnehandel en uit leningen van Islamitische landen en individuen, waaronder naar verluidt Osama bin Laden. Een andere link naar bin Laden is het feit dat een militaire bevelhebber, de broer van een leider van een Egyptische Jihadorganisatie, leiding gaf aan een elitetroep van het Kosovo Bevrijdingsleger tijdens het Kosovo-conflict.”

De Amerikanen en de NAVO die in 1999 samen met het UCK en Al Qaeda om Kosovo vochten. Al Qaeda heeft toen 500 strijders naar Albanië gebracht om tegen Servië te vechten en jawel: samen met de Amerikanen

En hier een site met achtergronden:

http://www.serbianna.com/columns/mb/035.shtml
Relevantie? Kun je dit argument ook in een context plaatsen die een sluitend verhaal oplevert? Laat eens zien dat je aan waarheidsvinding doet, en geef jouw bovenstaande argument eens een plaats in een coherente hypothese die beter aansluit bij de feiten dan de enige coherente hypothese die er nu is, de officiele lezing.

Tenminste torah, ik mag toch hopen dat je niet weg gaat lopen voor de consequenties van je eigen argumenten? Dat zou de eer van een echte waarheidszoeker te na zijn, nietwaar?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:32:06 #214
52357 Lambiekje
pi_56045666
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:24 schreef wormwood het volgende:

[..]

Je doet veel moeite om het verhaal dat er geen vliegtuig is neergestort de wereld in te slingeren. Dan moet je het natuurlijk wel geloofwaardig kunnen verklaren.
Als je roept dat het ene verhaal niet klopt is het natuurlijk wel raar als je je eigen verhaal niet logisch kunt verklaren.
vind je de crash site van Pentagon en Shanksville niet verdacht.
Het lijkt TOTAAL niet op een vliegtuigcrash-gebied. Maar kennelijk vinden mensen het normaal dat alleen op 911. Zulke idioterie mogelijk is.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:34:45 #215
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56045728
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Het lijkt TOTAAL niet op een vliegtuigcrash-gebied. Maar kennelijk vinden mensen het normaal dat alleen op 911. Zulke idioterie mogelijk is.
Waarom weet jij dat zo zeker, dat het TOTAAL niet lijkt op een vliegtuigcrash-gebied
pi_56045770
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 11:24 schreef wormwood het volgende:

[..]

Volgens mij moet ik je nu zo ongeveer voor de vierde keer zeggen dat ik nooit heb gezegd dat er geen vliegtuig is neergestort. Alles wijst erop dat er een vliegtuig is neergestort, alleen zijn de brokstukken voor slechts een zeer klein deel in die krater of daar vlak in de buurt terecht gekomen.
pi_56045823
quote:

[..]

Klopt Pentagon idem dito: wellicht een vliegtuig, maar zeker geen 757. No way!
pi_56045844
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:30 schreef Terecht het volgende:

[..]

Relevantie? Kun je dit argument ook in een context plaatsen die een sluitend verhaal oplevert? Laat eens zien dat je aan waarheidsvinding doet, en geef jouw bovenstaande argument eens een plaats in een coherente hypothese die beter aansluit bij de feiten dan de enige coherente hypothese die er nu is, de officiele lezing.

Tenminste torah, ik mag toch hopen dat je niet weg gaat lopen voor de consequenties van je eigen argumenten? Dat zou de eer van een echte waarheidszoeker te na zijn, nietwaar?
Rawalpindi 9/10/01 vergeten Terecht?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:51:04 #219
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56046158
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:38 schreef Torah het volgende:

[..]

Rawalpindi 9/10/01 vergeten Terecht?
Je ontwijkt mijn vragen. Ik krijg toch sterk de indruk dat je weg wil lopen voor de consequenties van je argumenten, waarheidszoeker-onwaardig gedrag vind je ook niet?

Rawalpindi en de nierdialyse van Bin Laden is niet meer dan het verhaal van één ooggetuige. Kun je dat verhaal ook in een context plaatsen of blijf je lukraak losse argumenten poneren?
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:54:54 #220
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56046242
quote:

[..]

Je ontkent hier een hypothese, maar je komt niet met een alternatief. Waarom niet? Kun je geen alternatief scenario bedenken die beter aansluit bij de feiten dan de officiele lezing? Laat zien dat je echt op zoek bent naar de waarheid en ga zo'n scenario maar eens kwantificeren.
pi_56048315
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:54 schreef Terecht het volgende:

[..]

Je ontkent hier een hypothese, maar je komt niet met een alternatief. Waarom niet? Kun je geen alternatief scenario bedenken die beter aansluit bij de feiten dan de officiele lezing? Laat zien dat je echt op zoek bent naar de waarheid en ga zo'n scenario maar eens kwantificeren.
Ik en geen enkele waarheidszoeker hoeft het werkelijke scenario te onderzoeken. Het is voldoende de officiële leugens van de Bush Administration over 9/11 aan te tonen en dat is allang en in ruim voldoende mate gelukt.

Laat een onafhankelijk onderzoeks commissie de juiste gebeurtenissen maar onderzoeken:

http://peaceinspace.blogs.com/911/

[ Bericht 6% gewijzigd door Torah op 15-01-2008 14:38:18 ]
  dinsdag 15 januari 2008 @ 14:34:56 #222
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56048500
Een andere theorie afkraken maakt je eigen theorie nog niet waar Torah. ID aanhangers maken die fout ook.
Onikaan ni ov dovah
pi_56048522
En uiteraard ontkent Washington dat Osama Bin Laden van 4 tot 14 juli 2001 in een Amerikaanse ziekenhuis in Dubai gelegen heeft en in die periode bezoek heeft gehad van een medewerker van de CIA:

http://www.guardian.co.uk(...)tml#article_continue

[ Bericht 90% gewijzigd door Torah op 15-01-2008 15:36:28 ]
pi_56052202
We gaan verder in dit draadje. Ik dacht dat deze al vol was en heb per abuis een nieuwe geopend. Ik heb Petre gevraagd om het nieuwe draadje te verwijderen.
pi_56055464
quote:

Ik vind beide crashes niet verdacht, wel vreemd maar dat komt ook omdat het bizarre omstandiheden zijn.

Het lijkt inderdaad niet op een standaard vliegcrash, maar het is ook geen standaard vliegcrash. Het is niet te vergelijken met welke andere vliegtuigcrash ook. Er zijn maar weinig vliegcrashes waarbij het vliegtuig op volle snelheid een gebouw of grond inging.
pi_56055555
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 12:36 schreef Torah het volgende:

[..]

Volgens mij moet ik je nu zo ongeveer voor de vierde keer zeggen dat ik nooit heb gezegd dat er geen vliegtuig is neergestort. Alles wijst erop dat er een vliegtuig is neergestort, alleen zijn de brokstukken voor slechts een zeer klein deel in die krater of daar vlak in de buurt terecht gekomen.
Waarom kom je dan met "bewijs" dat die crashplek al 7 jaar zichtbaar was?
Waarom roep je dan zoveel dingen als argument dat het officiele verhaal niet klopt
pi_56056200
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 19:38 schreef wormwood het volgende:

[..]

Waarom kom je dan met "bewijs" dat die crashplek al 7 jaar zichtbaar was?
Waarom roep je dan zoveel dingen als argument dat het officiele verhaal niet klopt
Nee wormwood, ik ga het je niet voor de vijfde keer uitleggen
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:04:11 #228
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56056261
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:35 schreef Torah het volgende:

En uiteraard ontkent Washington dat Osama Bin Laden van 4 tot 14 juli 2001 in een Amerikaanse ziekenhuis in Dubai gelegen heeft en in die periode bezoek heeft gehad van een medewerker van de CIA:

http://www.guardian.co.uk(...)tml#article_continue
Leesvoer:
http://911myths.com/html/bin_ladin_met_the_cia.html

Dat Osama in een Amerikaans ziekenhuis in Dubai is geweest en de CIA op de koffie kreeg is niet hard te maken. Sterker nog, er wordt gesuggereerd dat de Franse geheime dienst dit verhaal naar buiten heeft gebracht om de toen mogelijke oorlog in Irak te ondermijnen.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 20:49:39 #229
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56057397
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 14:27 schreef Torah het volgende:

[..]

Ik en geen enkele waarheidszoeker hoeft het werkelijke scenario te onderzoeken. Het is voldoende de officiële leugens van de Bush Administration over 9/11 aan te tonen en dat is allang en in ruim voldoende mate gelukt.

Laat een onafhankelijk onderzoeks commissie de juiste gebeurtenissen maar onderzoeken:

http://peaceinspace.blogs.com/911/
Dit is politiek correct geleuter om je eigen onkunde te verhullen. We zijn hier op een discussieforum in een topicreeks waarin met meningen en argumenten over 9/11 wordt gediscussieerd. Dus als jij een hypothese (theorie) ontkent, zul je met een alternatief moeten komen die passender is. Dat heet discussieren en is zelfs onderdeel van de wetenschappelijke methode.

Wetenschap is geen vrijblijvende bezigheid. Hypothesen verplichten tot iets, ze sluiten namelijk bepaalde zaken in en andere uit. Als hypothese houdt bijvoorbeeld de ontkenning dat er géén boeing 757 in het pentagon is gevlogen een aantal logische en morele consequenties in.

Je moet verklaren dat het gat in het pentagon niet past bij de inslag van een boeing 757. Je moet verklaren dat de getuigen die een passagiersvliegtuig hebben gezien liegen. Verklaard moet worden hoe DNA en lichaamsdelen van passagiers in het pentagom zijn gevonden. Je moet verklaren dat de geborgen brokstukken niet van een boeing 757 afkomstig zijn. Je moet de blackboxgegevens verklaren enz enz.

Je moet in feite dus met een coherente alternatieve hypothese komen die beter aansluit bij de feiten dan de enige coherente hypothese (theorie) die er nu is, de officiele lezing. Dat vertikken de complotters nu al meer dan 6 jaar lang, het tekent hun armoede.

-edit-

Zie ook mijn bovenstaande post, 911myths probeert naast het nuanceren van het verhaal over Bin Laden's vermeende bezoek aan Dubai ook een verklaring te zoeken waarom dit verhaal het levenslicht heeft gezien. Zo hoor je onderzoek te doen, je biedt een plausibel alternatief die het verhaal kan verklaren, ipv het alleen maar te ontkennen. Dit is iets heel wezenlijks, maar op de één of andere manier wil dit er maar niet in bij de complotdenkers.

[ Bericht 5% gewijzigd door Terecht op 15-01-2008 21:16:15 ]
  woensdag 16 januari 2008 @ 01:19:21 #230
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_56064141
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:49 schreef Terecht het volgende:

[..]
Zo hoor je onderzoek te doen, je biedt een plausibel alternatief die het verhaal kan verklaren, ipv het alleen maar te ontkennen.
stel je treft een drol aan van 200kg.
iemand (toevallig een cavia-hater) stelt dat de drol gelegd is door een cavia.
zonder een alternatieve hypothese over de vermeende drollenlegger, kun je mi toch al gelijk de stelling van deze cavia-hater van tafel vegen.

(er van uitgaande dat er geen cavia's bestaan die pak 'm beet 1000kg of zwaarder kunnen worden)
Huig
  woensdag 16 januari 2008 @ 01:28:06 #231
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_56064236
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:19 schreef Orwell het volgende:

[..]

zonder een alternatieve hypothese over de vermeende drollenlegger, kun je mi toch al gelijk de stelling van deze cavia-hater van tafel vegen.

(er van uitgaande dat er geen cavia's bestaan die pak 'm beet 1000kg of zwaarder kunnen worden)
Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn als ik jou was
http://www.newscientist.c(...)ea-pig-revealed.html
Onikaan ni ov dovah
  woensdag 16 januari 2008 @ 01:34:48 #232
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_56064319
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:04 schreef Terecht het volgende:

[..]
Sterker nog, er wordt gesuggereerd dat de Franse geheime dienst dit verhaal naar buiten heeft gebracht om de toen mogelijke oorlog in Irak te ondermijnen.
mmmm... een complot....

heb je hier ook bewijs voor?
Huig
  woensdag 16 januari 2008 @ 01:38:50 #233
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_56064369
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:28 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Daar zou ik nog niet zo zeker van zijn als ik jou was
http://www.newscientist.c(...)ea-pig-revealed.html
700kg...?
dan blijft het toch nog onwaarschijnlijk..
of het beest moet 2 jaar lang niet gekakt hebben..
Huig
pi_56065932
quote:
Op dinsdag 15 januari 2008 20:01 schreef Torah het volgende:

[..]

Nee wormwood, ik ga het je niet voor de vijfde keer uitleggen
Prima. Kijk dan niet raar op als ik niet begrijp wat je een volgende keer weer duidelijk wilt maken.

Maar heb je ondertussen al een logische verklaring over hoe al die brokstukken in dat gebied zijn gekomen als het niet van vlucht 93 kan komen?
En welk vliegtuig is er dan wel neergestort daar als het geen 757 kan zijn?
  woensdag 16 januari 2008 @ 09:54:45 #235
52357 Lambiekje
pi_56066952
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)iname_wel_op_tv/#rss
quote:
Er zijn ook diverse artikelen geplaatst in diverse Surinaamse kranten. Dit is heel opmerkelijk, Suriname waar wij in Nederland zo'n kritiek op hebben, heeft ons kikkerlandje volledig ingehaald wat persvrijheid betreft.

Dit is de ouderwetse persvrijheid: waar blijft Nederland nou?
Precies waar blijft Nederland.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:15:58 #236
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56068411
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:19 schreef Orwell het volgende:

[..]

Er is een verschil tussen ontkennen en weerleggen . (leuk voorbeeld trouwens )

Als de caviahater enkel stelt dat een cavia die drol heeft gelegd is dat op zich niet eens onjuist, je kunt immers zijn bewering niet weerleggen want het is niet falsifieerbaar.

Aangezien je mag aannemen dat de levende caviarassen die ons bekend zijn niet in staat zijn zulke grote drollen te leggen, kun je met een redelijk grote mate van zekerheid zeggen dat die drol niet uit de poeperd van een cavia is gekomen.

Echter, Torah beweert stellig dat een boeing 757 niet in het pentagon is gecrasht:
quote:

[..]

Dit is een ontkenning van de extreem goed onderbouwde en coherente theorie dat er weldegelijk een boeing 757 in het pentagon is gevlogen, flight 77 welteverstaan. Zoals ik al heb geprobeerd uit te leggen, is het intellectuele luiheid (voor zover je van intellect kunt spreken) en gewoonweg onjuist om de bewijslast bij derden te leggen.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:21:21 #237
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56068540
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 01:34 schreef Orwell het volgende:

[..]

mmmm... een complot....

heb je hier ook bewijs voor?
Lees het stuk van 911myths. Bewijs heb ik niet, er zijn wel vermoedens dat dit een opzetje van de Franse geheime dienst was. Aangezien het niet meer dan een gerucht is dat Bin Laden in Dubai was, kunnen we niet veel meer doen dan speculeren.

Er zijn tig aanwijzingen dat Chirac en Saddam dikke vriendjes waren. In de jaren 80 was Irak de grootste afnemer van de Franse defensie industrie en de grootste olie exporteur voor Frankrijk. Frankrijk heeft ook subsidie en de technologie verleend voor de eerste Irakese nucleaire reactor. Frankrijk had kortom behoorlijk wat te verliezen bij een invasie van Irak.

Maar goed, dit is offtopic en eigenlijk wel een apart topic waard.
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:26:42 #238
153970 Terecht
Apodictisch.
pi_56068692
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 09:54 schreef Lambiekje het volgende:
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)iname_wel_op_tv/#rss
[..]

Precies waar blijft Nederland.
Herriner je de uitzending van zembla over complottheorieen? Die heeft zoveel losgemaakt dat er over de hele wereld nog steeds over wordt gesproken. 2 vandaag heeft ook een aantal items over 9/11 en complottheorieen gehad. Tegenlicht heeft een paar afleveringen over de nasleep van 9/11.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, je bent aan het .
  woensdag 16 januari 2008 @ 11:37:28 #239
52357 Lambiekje
pi_56068969
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:26 schreef Terecht het volgende:

[..]

Herriner je de uitzending van zembla over complottheorieen? Die heeft zoveel losgemaakt dat er over de hele wereld nog steeds over wordt gesproken. 2 vandaag heeft ook een aantal items over 9/11 en complottheorieen gehad. Tegenlicht heeft een paar afleveringen over de nasleep van 9/11.

Zo kan ik nog wel even doorgaan, je bent aan het .
dat zijn alleen eigen gemaakt flut-verhaaltjes.
pi_56071384
quote:
Op woensdag 16 januari 2008 11:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

dat zijn alleen eigen gemaakt flut-verhaaltjes.
Iemand met weinig ervaring in een Boeing simulator zetten om te kijken of het lukt op dezelfde manier tegen het Pentagon aan te vliegen een flut verhaal ? Het zal het wel niet halen bij erover lezen op Internet dat het niet kan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')