abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55952580
Nu op Radio 2!
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:33:12 #104
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_55952622
Annette was echt ziek.
Dus geen gekheid. Nu bij Hans.
pi_55952765
Ik heb niets van die muzikale aanwijzing verstaan
Maar even afwachten dus.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:39:40 #106
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:41:14 #107
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_55952814
Nee ik begreep er ook niks van
pi_55952829
ff weer volgen !
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_55952906
Dit was 'm:
quote:
Fragment: "did you even notice what you took"

Artiest + titel: Boy Sets Fire - Full Color Guilt
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:46:49 #110
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_55952932
quote:
Duidt dit op Edo met z'n rood/oranje combi gisteren?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 15:49:20 #111
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_55953002
Did you even notice what you took kan wijzen naar Coen die niet doorhad dat hij iets geschoten had, en dat pas wist toen hij na het schieten zijn ogen weer open deed (of wat zei ie nou ).
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_55953053
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:49 schreef Tha_Erik het volgende:
Did you even notice what you took kan wijzen naar Coen die niet doorhad dat hij iets geschoten had, en dat pas wist toen hij na het schieten zijn ogen weer open deed (of wat zei ie nou ).
Of iemand die water had ipv tequila.
pi_55953071
Mijn 4 verdachten:

- Joris, vorige week al met het geld beheren en nu weer met die foto bij de uitbeeldopdracht.
- Edo, grote verhalen over schieten maar zelf niks raken en ik vond hem ook verdacht bij de uitbeeldopdracht.
- Coen, heeft zelf niks uit zijn tas gehaald en zei dat er veel meer in zijn tas bij kon waardoor de opdracht mislukte.
- Georgina, gewoon omdat ik eigenlijk stiekem wil dat zij de mol is : - ).

Anyway, volgende week denk ik vast weer dat anderen de mol kunnen zijn
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:05:27 #114
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_55953437
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 15:46 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Duidt dit op Edo met z'n rood/oranje combi gisteren?
Geel, oranje en rood... Kleuren van vuur... En in full color Ben nog aan het denken over did you notice what you took... Mocht dat de hint zijn, gaat het vast over de kofferopdracht... Bijvoorbeeld dat de Mol zwaar spul bij Coen in de tas deed en die dat niet merkte...
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_55953883
http://player.omroep.nl/?aflID=6209059&md5=efd610f776bd91baf2c9c51ca8e3bea4

Hij is er voor degenen die het nog niet hebben gezien
Shoulder pads may come and go, but a BFF is forever O+
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:39:11 #116
3542 Gia
User under construction
pi_55954344
Mijn (en manliefs') vermoeden is Dennis.

Het viel ons gisteren namelijk op dat Dennis in eerste instantie bij de exit naast Annette wilde gaan zitten, maar door Regina (?) weggebonjourd werd, want zij wilde op een hoge stam zitten of zo. Daarna keek Dennis eerst naar rechts en vervolgens zeer duidelijk naar Annette.

Hierna zijn we aflevering 1 en 2 (opgenomen) nog eens terug gaan kijken, en daarbij vooral op Dennis gelet.
Er vallen enkele dingen op:

-Dennis zit vaak met zijn armen over elkaar. Dat op zich is niet zo vreemd, dat doen anderen ook, alleen doet Dennis het dan weer linksom en dan weer rechtsom. Probeer het maar eens, dat handt totaal niet!!

-In aflevering 1 heeft Dennis zijn vraag voor 250 euro fout. Over het Indiaantje op de pet van Edo.

-Hij mag als eerste een drankje kiezen en neemt het drankje middenvoor op het dienblad. (Dit kan afgesproken zijn)

-Het feit dat hij Annette met de fietstocht op sleeptouw neemt. Dennis kan niet weten dat ieder aan een ander gekoppeld is en wil gewoon zo snel mogelijk iedereen binnen hebben.

-Op het moment dat Patrick doorheeft dat driefm slaat op 3 FM, zie je Dennis op een nogal neppe manier reageren, zogenaamd blij verrast, maar je ziet hem denken: Shit, hij snapt 't!

-In vorige afleveringen is ook al duidelijk geweest dat de Mol dankbaar gebruik maakt van andermans fouten. Het feit dat hij de keuze voor Joris zonder protest aanvaardt, zegt ook veel.

-Ook in aflevering 1 kijkt hij bij de exit 2 x duidelijk naar Nicolette en hij zit naast haar.

-Hij pakte als eerste 1 joker. Als mol heb je namelijk niet veel jokers nodig.

-Vond het ook opvallend dat hij de tune op de radio niet gehoord heeft, terwijl hij in de auto wel zat te kletsen met de anderen.

Opgeteld bij de aanwijzing die hier al genoemd is "eL guapO stuntteaM" is het voor ons op dit moment DENNIS. En natuurlijk de drie vingers (letter M) in de leader.

Waar de muzikale aanwijzing van deze week dan op slaat, weet ik ook niet. Misschien het feit dat hij de lichtste tas had, of zo?

Overigens wordt er nogal veel geklaagd over het nep-mollen. Dat vind ik echt onterecht, want het is onderdeel van het spel. Je moet de verdenking op jezelf laden door mollenacties uit te halen, zodat anderen meer kans hebben eruit te moeten. Vind dat niet storend. Als niemand dat zou doen, zou het spel wel heel makkelijk zijn, natuurlijk. Want dan is alleen de enige die zoiets doet meteen duidelijk de mol.
pi_55954362
Ja heb net de aflevering gezien... Voor mij afgevallen als Mol is: Georgina (die de seinopdracht juist zou laten slagen door haar actie) en Joris, te opvallend.... ik denk nu aan Dennis, Edo of Patrick, al is die laatste wel erg verdacht bij de kandidaten en da's vaak een slecht teken
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_55954510
Joris is voor mij de mol.
Hoi.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 16:52:32 #119
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_55954652
wanneer is er een herhaling te zien? vergeten op te nemen
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_55954876
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:52 schreef greatgonzo het volgende:
wanneer is er een herhaling te zien? vergeten op te nemen
Herhaling staat op uitzendinggemist.
Hoi.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:23:14 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_55955309
Mijn mol nog steeds: Patrick. Hij is subtiel niet-slim bezig en zorgde er toch ook voor dat dat seinen de mist inging. Er zijn verder nog teveel nepmolletjes!

Muzikale aanwijzing, mwa..misschien toch met die kleuren wat al eerder gemeld was.

Zei Annette nog wat opvallends?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 januari 2008 @ 17:31:30 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55955450
Edo is de mol
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:36:51 #123
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_55955527
Fragment: "did you even notice what you took"

in leader zie je bij de kandidaten bij Coen eerst een opname bij een vuur voordat hij 'met naam' voorgesteld wordt
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:37:04 #124
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_55955534
Edo is inderdaad de mol...Regina is de winnaar, Patrick de verliezer.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:33:19 #125
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_55956498
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef Gia het volgende:

Het viel ons gisteren namelijk op dat Dennis in eerste instantie bij de exit naast Annette wilde gaan zitten, maar door Regina (?) weggebonjourd werd, want zij wilde op een hoge stam zitten of zo. Daarna keek Dennis eerst naar rechts en vervolgens zeer duidelijk naar Annette.

Hierna zijn we aflevering 1 en 2 (opgenomen) nog eens terug gaan kijken, en daarbij vooral op Dennis gelet.
Er vallen enkele dingen op:

-Dennis zit vaak met zijn armen over elkaar. Dat op zich is niet zo vreemd, dat doen anderen ook, alleen doet Dennis het dan weer linksom en dan weer rechtsom. Probeer het maar eens, dat handt totaal niet!!

-In aflevering 1 heeft Dennis zijn vraag voor 250 euro fout. Over het Indiaantje op de pet van Edo.

-Hij mag als eerste een drankje kiezen en neemt het drankje middenvoor op het dienblad. (Dit kan afgesproken zijn)

-Het feit dat hij Annette met de fietstocht op sleeptouw neemt. Dennis kan niet weten dat ieder aan een ander gekoppeld is en wil gewoon zo snel mogelijk iedereen binnen hebben.

-Op het moment dat Patrick doorheeft dat driefm slaat op 3 FM, zie je Dennis op een nogal neppe manier reageren, zogenaamd blij verrast, maar je ziet hem denken: Shit, hij snapt 't!

-In vorige afleveringen is ook al duidelijk geweest dat de Mol dankbaar gebruik maakt van andermans fouten. Het feit dat hij de keuze voor Joris zonder protest aanvaardt, zegt ook veel.

-Ook in aflevering 1 kijkt hij bij de exit 2 x duidelijk naar Nicolette en hij zit naast haar.

-Hij pakte als eerste 1 joker. Als mol heb je namelijk niet veel jokers nodig.

-Vond het ook opvallend dat hij de tune op de radio niet gehoord heeft, terwijl hij in de auto wel zat te kletsen met de anderen.

Opgeteld bij de aanwijzing die hier al genoemd is "eL guapO stuntteaM" is het voor ons op dit moment DENNIS. En natuurlijk de drie vingers (letter M) in de leader.

Waar de muzikale aanwijzing van deze week dan op slaat, weet ik ook niet. Misschien het feit dat hij de lichtste tas had, of zo?

Overigens wordt er nogal veel geklaagd over het nep-mollen. Dat vind ik echt onterecht, want het is onderdeel van het spel. Je moet de verdenking op jezelf laden door mollenacties uit te halen, zodat anderen meer kans hebben eruit te moeten. Vind dat niet storend. Als niemand dat zou doen, zou het spel wel heel makkelijk zijn, natuurlijk. Want dan is alleen de enige die zoiets doet meteen duidelijk de mol.
De mol kan toch niet weten wie er als volgende uit gaat. En PJH wist in aflevering 1 nog niet wie de mol was dus kon hij ook het dienblad met de Tequila niet op 1 bepaalde manier vasthouden.
Jawel, je keek.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:52:19 #126
3542 Gia
User under construction
pi_55956888
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:33 schreef jna het volgende:

[..]

De mol kan toch niet weten wie er als volgende uit gaat.
Op het moment van de exit kan dat al ingefluisterd zijn, natuurlijk. Dat is pas na de test. Wij weten niet hoeveel tijd er zit tussen de test en de exit.
quote:
En PJH wist in aflevering 1 nog niet wie de mol was dus kon hij ook het dienblad met de Tequila niet op 1 bepaalde manier vasthouden.
Ja klopt, heb ik over het hoofd gezien.

Blijft natuurlijk wel dat rare gedoe met die armen over elkaar. Heb het hier iedereen laten doen, je armen andersom over elkaar dan je gewend bent, dat werkt niet, voelt niet prettig. Heb dus sterk de indruk dat daar nog iets mee is. Misschien vlak voor een mollenstreek......?

En kijk ook nog eens naar die reactie van Dennis, wanneer Patrick op 3 FM komt.
Die is, op zijn zachts gezegd, vreemd.
pi_55957276
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:33 schreef jna het volgende:

[..]

De mol kan toch niet weten wie er als volgende uit gaat. En PJH wist in aflevering 1 nog niet wie de mol was dus kon hij ook het dienblad met de Tequila niet op 1 bepaalde manier vasthouden.
Zoals Gia al zei, de Mol kan zeker weten wie er uit gaat. Dat was in eerdere series ook een aanwijzing geloof ik, waarbij de Mol elke keer naast of achter de afvaller zat en hij/zij elke keer een hand op de schouder legde ofzo.

En de regie kan zeker invloed hebben gehad op de positie van de glaasjes. Als PJH even de andere kant op keek ofzo.

Het lijstje van Gia klinkt iig erg goed Ben benieuwd of hij het is!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55958039
wat een heerlijke aflevering weer!
ik lach helemaal dubbel om dat driefm, wat een kneuzen!
en ik irriteer me dood aan die Joris..
pi_55959197
quote:
BS, je wil geld verdienen met het spel en zo veel mogelijk. Daarbij moet dan de Mol aan de slag om dat te voorkomen ipv dat dit al wordt gedaan door de kandidaten. Zo kan je ook eerder voor jezelf bepalen wie de Mol is. Zo hoeft de Mol geen fuck te doen want Joris verprutst alles wel en als het haar lukt zal Georgina dat ook doen .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 21:15:48 #130
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_55960100
Na een middagje denken heb ik Edo ook als goede kandidaat voor de Mol ... Hoewel hij natuurlijk niet echt eruit ziet als een Alice in Wonderland
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_55960951
Damn, die topics gaan hard!

na afl. 2: Dunya als mol, daarna Patrick
pi_55962039
Dunya
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:08:30 #133
88233 Steve
Still the best.
pi_55962641
quote:
Maar door al dat genepmol hoeft de mol zelf ook niks meer te doen. Ik denk dat het programma leuker is als iedereen actief is (en ook dan kun je jezelf verdacht maken), waardoor het voor de mol ook leuker is om te mollen; hij/zij is dan de enige. Het blijft een spel, als iedereen uit zijn neus gaat eten en doet alsof hij niks kan vind ik het minder leuk. Oké een keertje nep-mollen is leuk, maar niet elke aflevering. Het spel gaat er ook om dat er geld in de pot komt. Ik heb het idee dat de BN'ers de pot een beetje an kracht aan het verliezen is.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:20:42 #134
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_55962947
Mijn mol is Joris. Na twee afleveringen hebben we nog niet veel om mee te werken, maar ik baseer mijn keuze op de volgende zaken:

- Aanval op Dunya. Joris vraagt Dunya en publiek of ze een mol is, omdat ze niet wilde schieten. Mijn redenatie hierachter is dat je, als normale speler, wanneer je iemands reactie's wilt peilen nadat je ze beschuldigd (een gezicht lezen), dit prive doet. Waarom zou je het doen met 5 anderen om je heen? Als jij weet, of wilt weten, wie de mol is, dan moet je dit geheim houden, zodat je lekker naar de finale kan cruisen. Omdat Joris Dunya beschuldigd terwijl er 4/5 andere kandidaten naast staan, zie ik dit als een slim plan van Joris om Dunya verdacht te maken. En dat is natuurlijk handig, want alleen de mol moet proberen anderen verdacht te maken. Normale kandidaten willen juist zichzelf (de enige van wie je zeker bent dat het niet de mol is), verdacht maken.

- Assertief. Joris is assertief bezig, neemt veel het voortouw, wil bij beslissingen betrokken zijn. Als mol kun je niet rustig achterover leunen en afwachtend gaan spelen. Ik zeg niet dat er geen mollen geweest zijn die het zo hebben gedaan, maar Joris lijkt me niet de persoon die het zo zou spelen. Hij heeft nu zijn mening altijd klaar, vertelt deze aan een ieder die het horen wil. Tevens was hij er als de kippen bij om het geld bij te houden (niet zo zeer nuttig, je kunt het moeilijk verliezen, dat is veel te opvallend, maar een goede mol heeft de touwtjes in handen).

- Duidelijke mollenstreken. Het verpesten van de tweede opdracht was overduidelijk. Een lange DJ, dat is Coen. Hij wist het, en besloot om toch voor Dennis te gaan, en zodoende geen geld binnen te halen. Afgaande op voorgaande seizoenen is het bij sommige mollen duidelijk te zien dat ze de mol zijn, omdat ze een opdracht verpesten (bijvoorbeeld Yvon en Milouska). Joris, slim als hij is, heeft zich goed voorbereid, en heeft alle oude seizoenen gezien. Vandaar dat hij weet dat het soms slimmer is om met de "flow" mee te gaan. Iedereen probeert zich verdacht te maken, dus bij tijd en wijlen doet hij dat ook. Ik geef toe dat dit het zwakste argument is, ik heb meer afleveringen nodig om het zeker te weten.

Ik tel daarbij op dat Joris moet beschikken over een goede mensenkennis (moet wel, om Taxi succesvol te kunnen uitvoeren), en dat is natuurlijk altijd handig als mol. Tevens denk ik dat hij slim en geniepig is, tevens prima eigenschappen voor een mol. Na twee toch wel zuigende mollen zullen ze bij de Avro misschien besloten hebben dit jaar voor een goede te gaan.

Als laatste - een beetje nietszeggend, dat wel - het wordt weer eens tijd voor een mannelijke mol!

Ik kijk overigens niet naar verborgen of cryptische hints, Alice theorie of muzikale hints. Die zijn wat mij betreft te vaag om goed te kunnen gebruiken in dit spel.

Soit, lang verhaal geworden. Maar ik hou het voorlopig dus bij Joris

[ Bericht 0% gewijzigd door Charles.Darwin op 11-01-2008 23:28:15 ]
451 °F
pi_55962972
Angela
  zaterdag 12 januari 2008 @ 00:27:07 #136
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_55964437
Met de 2e aflevering is het er nog niet echt duidelijker op geworden, maar denk dat de mol zich nog redelijk op de vlakte houdt en vanaf nu gaat toeslaan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_55967715
Did you notice what you took kan ook op Joris slaan (en dan als aanwijziging dat hij NIET de mol is): hij had namelijk niet in de gaten dat hij met zijn irritante nepmol actie 3000 euro uit de pot haalde.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55967720
En ik ben het met Gia eens, Dennis is de mol, ik weet het bijna zeker.............Lees de hints van Gia en op de .nl site heb ik diverse foto's gezien dat Dennis met drie vingers (net de letter M) prominent op een foto staat....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55967770
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 08:21 schreef Tezz het volgende:
Did you notice what you took kan ook op Joris slaan (en dan als aanwijziging dat hij NIET de mol is): hij had namelijk niet in de gaten dat hij met zijn irritante nepmol actie 3000 euro uit de pot haalde.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_55968214
quote:

....

1-Dennis zit vaak met zijn armen over elkaar. Dat op zich is niet zo vreemd, dat doen anderen ook, alleen doet Dennis het dan weer linksom en dan weer rechtsom. Probeer het maar eens, dat handt totaal niet!!

...

2-Hij mag als eerste een drankje kiezen en neemt het drankje middenvoor op het dienblad. (Dit kan afgesproken zijn)

3-Het feit dat hij Annette met de fietstocht op sleeptouw neemt. Dennis kan niet weten dat ieder aan een ander gekoppeld is en wil gewoon zo snel mogelijk iedereen binnen hebben.

4-Op het moment dat Patrick doorheeft dat driefm slaat op 3 FM, zie je Dennis op een nogal neppe manier reageren, zogenaamd blij verrast, maar je ziet hem denken: Shit, hij snapt 't!

....

5-Hij pakte als eerste 1 joker. Als mol heb je namelijk niet veel jokers nodig.

6-Vond het ook opvallend dat hij de tune op de radio niet gehoord heeft, terwijl hij in de auto wel zat te kletsen met de anderen.

....
1) Heel makkelijk, als je het achter elkaar wilt proberen moet je je armen over elkaar doen, en daarna je ene arm stil houden en dan een andere arm er anders overheen slaan. Ik zie niet in wat dit met het mol-zijn te maken kan hebben. Tis misschien iets aparts, maar dat heeft iedereen wel. Zo kun je ook iets over de houding van Georgina bedenken.

2) Een mol heeft misschien wel een bepaalde voorkeur om in het fiets-team of klim-team te zitten. Strategisch gezien is het handiger om inderdaad in het fiets-team te zitten, maar een handige mol kan ook zijn klimtocht zodanig lang rekken dat zijn/haar gekoppelde persoon eerder boven is. (wat zou edo b.v. hebben gedaan?)

3) Dennis bleef aan het eind mee fietsen met de laatste persoon, als steun.
4) Dat is wel een interessant moment, Dennis spurtelde weinig tegen inderdaad, maar ook toen Patrick zei dat cshcab misschien Taxi van Joris is, hoewel hij wel een aantal maal heeft gezegd dat Cashcab van Edo is. Niet echt slim voor een mol om dat geregeld naar voren te brengen. Patrick vind ik wel hiermee erg verdacht. Cshcab = taxi, dan had je toch taxi geseind en niet een engelse vertaling.
5) Tunnelvisie. De uitleg kan natuurlijk kloppen, maar er zijn meerdere die 1 joker hebben gehaald, en die hebben het gedaan om in ieder geval een joker te hebben. Dat kan Dennis ook hebben gedaan.
6) Misschien heeft hij het juist daarom niet gehoord, omdat hij zo druk aan het converseren was.

Als kijker hadden we denk ik het meest aan het seinopdracht. (dat met die bagage is amper te volgen wie wat heeft gedaan) Ik kan me voorstellen dat het als mol strategisch beter is om én signaal te verzenden én te ontvangen, of alleen om te ontvangen. Dan kun je veel meer ruis inbrengen. Hiermee vallen Dunya en Coen af. Georgina had heel makkelijk kunnen saboteren zonder al te veel op te vallen, want blijkbaar wekt ze niet echt een snuggere indruk binnen de groep (gezien de reacties van dennis en patrick), maar heeft dat niet gedaan. Blijft over: regina, edo, patrick, dennis en joris.
  zaterdag 12 januari 2008 @ 11:14:54 #141
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_55968984
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 08:23 schreef Tezz het volgende:
Dennis met drie vingers (net de letter M) prominent op een foto staat....
Zo zou ik voor de gein nu ook op de foto gaan staan na verleden jaar, lekker die forummers gek maken.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  zaterdag 12 januari 2008 @ 11:36:13 #142
3542 Gia
User under construction
pi_55969345
quote:
En ik ben het met Gia eens, Dennis is de mol, ik weet het bijna zeker.............Lees de hints van Gia en op de .nl site heb ik diverse foto's gezien dat Dennis met drie vingers (net de letter M) prominent op een foto staat....
Dat shot komt uit de eerste aflevering bij het kamperen. Lijkt me dat dit niet voor niets in de leader zit.

Vind overigens ook wel wat te zeggen voor de tips betreffende die ene groene fles met 75 erop. Dat die 75 hinten naar de eerste twee letters van Georgina. Maar dat zou betekenen dat een volgende keer de letter O of OR moeten komen. Dus 15 of 1518.
Hoewel ik wel betwijfel of Georgina wel slim genoeg is om de mol te kunnen zijn.

Ook raar trouwens dat in de veronicagids van deze week, en in die van volgende week een foto staat van de hele bubs, met Nicolette en zonder Annette. Zou dat betekenen dat Nicolette volgende week weer terugkomt?

Voorlopig ga ik nog voor Dennis. Zijn een paar dingen die ik dus in de gaten ga houden.
-naast wie hij zit bij de exit, of naar wie hij overduidelijk kijkt en of die er dan ook uit gaat.
-of er nog iets is met die armen linksom of rechtsom over elkaar doen.

-Verder ga ik letten op getallen. Voor volgende keer dus 15 of 1518. Wat dan naar Georgina zou leiden.
pi_55969542
ik weet nog niet wie de mol is...
moet 1 en 2 nog eens goed beijken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55969549
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 10:13 schreef cptmarco het volgende:

[..]

nieuwsgroepen...

seizoen 1 kunnen vinden, en deze nu aan het downloaden is...
Die komen van een DVD die je op het .com forum kunt bestellen. Die gast heeft bijna alle reeksen van alle landen. Zelf heb ik alle NL reeksen tot en met het eerste BN'ers seizoen. Heerlijk om terug te zien. Helaas is de kwaliteit niet altijd even goed meer. Maar goed, daar kijk je zo door heen.
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_55969638
quote:
Zo achterlijk zal de redactie toch niet zijn om weer met gebarentaal te werken .

Ik verdenk nog altijd Patrick, maar ook Edo is behoorlijk verdacht.

Enkele namen kan je wat mij betreft wegstrepen.

Dennis niet. Pakte direct een joker van tafel en als Mol zijnde wil je er natuurlijk zoveel mogeljik pakken. Daarnaast was zijn tas te licht voor een mol.

Dunya niet; te afwachtend, niet schieten (Mol moet voor die vrijstelling gaan) en voor 1 joker gegaan.

Coen niet; fanatiek zonder echt verwarring te veroorzaken (vooral met morsen) en ook voor 1 joker gegaan. Hoewel hij wel mensen zat aan te moedigen om zijn tas zwaarder te maken, maar dat kan ook voor het geld zijn geweest.

Regina lijkt mij niet, beetje twijfel. Ze deed het erg goed met die jokers, met het fietsen was ze een beetje verdacht maar met het schieten leek het mij geen mol en ook in de boot was ze goed bezig. En vooral het feit dat ze bij de 1e test maar 1 joker heeft ingezet (als Mol zijnde moet je alles doen om geld uit de pot te halen en natuurlijk 1 kandidaat naar huis te sturen) en de volgende open test (wat de mol al weet) 2 jokers in te leveren wat iedereen kan zien. Terwijl ze na de 1e test had gezegd dat ze ze wel had ingeleverd.

Joris is mij te opzichtig bezig met als hoogtepunt natuurljik de foto van Dennis en zijn poging tot acteren .. Een Mol moet dat toch subtieler kunnen..

Georgina is in ieder geval goed bezig met het spel. Ze is een warhoofd dus met dat spel van donderdag vond haar niet de Mol. Maar 3 jokers gepakt als eerste, alle 3 ingeleverd en die aanwijzingen lijken ook wel op haar te slaan. Alleen weer zo'n vrouwelijke mol?

Edo en Patrick zijn dan het verdachtst. Aangezien Edo met de tip kwam om kleding aan te trekken om de tas lichter te maken terwijl Patrick niks uit z'n tas heeft gehaald zal ik voor Patrick gaan.. En natuurlijk het fietsen, de jokers, het seinen..

[ Bericht 31% gewijzigd door Dubnobasswithmyheadman op 12-01-2008 12:22:28 ]
pi_55969667
Dat met die vingers is gewoon een goede grap die Dennis van vorig jaar nadoet
  zaterdag 12 januari 2008 @ 11:58:08 #147
3542 Gia
User under construction
pi_55969734
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 10:07 schreef Clyde_Frog het volgende:

1) Heel makkelijk, als je het achter elkaar wilt proberen moet je je armen over elkaar doen, en daarna je ene arm stil houden en dan een andere arm er anders overheen slaan. Ik zie niet in wat dit met het mol-zijn te maken kan hebben. Tis misschien iets aparts, maar dat heeft iedereen wel. Zo kun je ook iets over de houding van Georgina bedenken.
Oja, het kan wel. Maar het is niet relaxt om op de verkeerde manier je armen over elkaar te doen. Dat voelt niet lekker. Misschien is Dennis wel tweehandig, dat het voor hem niets uitmaakt, maar normale mensen doen altijd, als ze er niet bij nadenken, hun armen op dezelfde manier over elkaar.
quote:
2) Een mol heeft misschien wel een bepaalde voorkeur om in het fiets-team of klim-team te zitten. Strategisch gezien is het handiger om inderdaad in het fiets-team te zitten, maar een handige mol kan ook zijn klimtocht zodanig lang rekken dat zijn/haar gekoppelde persoon eerder boven is. (wat zou edo b.v. hebben gedaan?)
Daarmee kan hij alleen voorkomen dat hijzelf te laat boven is. Had hij op die manier meer schade willen berokkenen, dan had hij ook nog als eerste gemoeten. En we hebben gezien dat de dames, de zogenaamde beste klimmers, naar achteren hebben gebonjourd.

Verder fietste hij in het begin steeds voorop, zo hard mogelijk om het tempo te bepalen.
quote:
3) Dennis bleef aan het eind mee fietsen met de laatste persoon, als steun.
Dennis kan niet weten wie aan wie is gekoppeld, want die keuze is pas ter plaatse gemaakt.
Hij wil dus dat Annette ook zo snel mogelijk binnen komt. Liever samen, iets langzamer dan Annette niet.
quote:
4) Dat is wel een interessant moment, Dennis spurtelde weinig tegen inderdaad, maar ook toen Patrick zei dat cshcab misschien Taxi van Joris is, hoewel hij wel een aantal maal heeft gezegd dat Cashcab van Edo is. Niet echt slim voor een mol om dat geregeld naar voren te brengen. Patrick vind ik wel hiermee erg verdacht. Cshcab = taxi, dan had je toch taxi geseind en niet een engelse vertaling.
Kan ook een psychologisch spelletje zijn, natuurlijk. Als Dennis meteen begint over Taxi, terwijl er duidelijk Cab gespeld is, dan valt dat ook op. Als Patrick dan begint over Taxi, dan ageert Dennis, even maar met CashCab. Maar hij gaat wel akkoord met Taxi. Hij komt niet echt met argumenten voor CashCab, terwijl die er wel zijn.
Maar die reaktie op de ontdekking van 3 FM is nog duidelijker. Tenzij Dennis op dat moment Patrick verdenkt als Mol, dan zou zo'n reaktie ook kunnen kloppen. Op mij komt het over alsof hij baalt dat Patrick dat doorheeft.
quote:
5) Tunnelvisie. De uitleg kan natuurlijk kloppen, maar er zijn meerdere die 1 joker hebben gehaald, en die hebben het gedaan om in ieder geval een joker te hebben. Dat kan Dennis ook hebben gedaan.
Ja, kan, maar Dennis was wel de eerste. Zijn snelle greep kan anderen ertoe bewogen hebben om ook snel te pakken. Pas toen gingen de anderen nadenken en langer wachten.
Op het laatst was het gewoon opletten hoeveel er nog zijn. Denk dat in alle gevallen iedereen wel met jokers uit de bus zou zijn gekomen.
quote:
6) Misschien heeft hij het juist daarom niet gehoord, omdat hij zo druk aan het converseren was.
Kan, vond dat er nogal over doorgezeurd werd door Dennis.
quote:
Als kijker hadden we denk ik het meest aan het seinopdracht. (dat met die bagage is amper te volgen wie wat heeft gedaan) Ik kan me voorstellen dat het als mol strategisch beter is om én signaal te verzenden én te ontvangen, of alleen om te ontvangen. Dan kun je veel meer ruis inbrengen. Hiermee vallen Dunya en Coen af. Georgina had heel makkelijk kunnen saboteren zonder al te veel op te vallen, want blijkbaar wekt ze niet echt een snuggere indruk binnen de groep (gezien de reacties van dennis en patrick), maar heeft dat niet gedaan. Blijft over: regina, edo, patrick, dennis en joris.
Vond overigens de reaktie van Joris met de foto van Dennis, wel goed geacteerd. Hij kwam echt geschrokken over. Hoewel wij natuurlijk beter wisten.
Zou een mol een mollenstreek zo overduidelijk aankondigen?
pi_55971519
Ik heb bij die seinopdracht ook het idee dat De Mol niet in het begin bij zo'n opdracht zit omdat je daar gewoon niet kunt Mollen... Coen en Dunya vallen wat dat betreft af... Edo, Regina, Dennis en Patrick zitten daarvoor in een betere positie... Georgina maakte door haar actie juist dat de opdracht zou slagen, Joris kondigde een opvallende Molactie aan... dus die laatste twee vallen voor mij ook even af.

Ik vraag me wel af hoe de Mol op de hoogte zou kunnen zijn van de namen die Coen en Dunya hebben gekozen, zonder die voorkennis is Mollen wel lastig natuurlijk... Georgina en Joris zitten alleen dus kunnen door de regie zijn ingeseind... bij Dennis en Patrick is dat lastig omdat die samen waren, voor Edo en Regina idem en die zaten ook nog eens op het water... uit het dagboek van De Mol kun je overigens wel een beetje opmaken dat die van te voren niet precies wist wat er ging gebeuren qua gekozen namen, dat pleit Georgina en Joris wel wat vrij.

qua dagboek van De Mol staat er ook expliciet dat De Mol een pistool in de hand had, dan zou Dunya dus echt afvallen

Kortom voor mij op dit moment 4 potentiele mollen over: Dennis, Edo, Regina en Patrick...

Ik neig op dit moment het meest naar Dennis, gezien dat niet herkennen van 3FM en het feit dat ie zijn eigen tas helemaal heeft geleegd maar in prinicipe zijn gehele inhoud over de rest heeft verdeeld zodat er feitelijk geen kilo's afgingen....

[ Bericht 30% gewijzigd door TheVulture op 12-01-2008 13:27:06 ]
pi_55971771
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:21 schreef TheVulture het volgende:

Ik neig op dit moment het meest naar Dennis, gezien dat niet herkennen van 3FM en het feit dat ie zijn eigen tas helemaal heeft geleegd maar in prinicipe zijn gehele inhoud over de rest heeft verdeeld zodat er feitelijk geen kilo's afgingen....
Huh, hij had alles bij Coen erin geflikkerd bedoel je?

Ik vond hem alleen bij het seinen verdacht eigenlijk. Vooral met die jokers pakken kan ik mij niet voorstellen dat je als Mol zijnde meteen 1 joker pakt..
pi_55971924
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:32 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:

[..]

Huh, hij had alles bij Coen erin geflikkerd bedoel je?

Ik vond hem alleen bij het seinen verdacht eigenlijk. Vooral met die jokers pakken kan ik mij niet voorstellen dat je als Mol zijnde meteen 1 joker pakt..
Ja volgens mij heeft ie alles bij Coen erin gemikt

Die jokers zou inderdaad niet echt een mollenactie zijn...

Mijn schaduwmol is Patrick, zat in de ulitieme Molpositie bij het schieten maar hoefde niet echt in actie te komen omdat er niet veel geld werd verdiend en dan zou ie gelijk ontmaskerd zijn als ie op de naam zou schieten die het meeste geld bij elkaar heeft geschoten. Volgens mij schoot ie twee keer mis of een keer op de Topito's maar dat weet ik niet zeker meer

Bij die seinopdracht zette ie Dennis wel op het spoor van 3FM en deed ie verder goed zijn best, op die omwisseling van Edo en Joris na met die 'cab' maar hij wordt nu al zoveel verdacht door de rest dat ik niet denk dat ie het is...
pi_55972222
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 13:39 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja volgens mij heeft ie alles bij Coen erin gemikt

Die jokers zou inderdaad niet echt een mollenactie zijn...

Mijn schaduwmol is Patrick, zat in de ulitieme Molpositie bij het schieten maar hoefde niet echt in actie te komen omdat er niet veel geld werd verdiend en dan zou ie gelijk ontmaskerd zijn als ie op de naam zou schieten die het meeste geld bij elkaar heeft geschoten. Volgens mij schoot ie twee keer mis of een keer op de Topito's maar dat weet ik niet zeker meer

Bij die seinopdracht zette ie Dennis wel op het spoor van 3FM en deed ie verder goed zijn best, op die omwisseling van Edo en Joris na met die 'cab' maar hij wordt nu al zoveel verdacht door de rest dat ik niet denk dat ie het is...
Dat driefm zou Dennis wel op zijn gekomen denk ik. Daarom isite denk ik voor joris gegaan met cab terwijl Edo dan toch voor de hand liggender is. Maar dat verpestte Dennis dan weer voor hem. Ik weet het eigenlijk nog gewoon niet ..
pi_55974076
Ik twijfel nog steeds tussen Patrick en Dennis. Maar gelukkig heb ik nog een paar weken om de twijfel weg te nemen.

Ik wil jullie wel iets vertellen wat er in het dagboek van de mol staat op de officiele site: In het dagboek staat op een gegeven moment iets over de 2e opdracht bij het meer: 'Er waren zoveel schakels waar het mis kón gaan en waar het ook mis gíng. Lag dat aan mij? De anderen deden gezellig mee, had ik de indruk'.

De mol zegt hiermee dat hij niet bepaald opviel in die opdracht. Als er 3 mensen waren die wel opvielen waren het Georgina,Joris en Edo. Maakt hun 'mol kans' nog minder.
pi_55976662
Heb aflevering 1 en 2 nog eens zitten kijken, vooral twee om te zien wie er nu begon over alles bij Coen in de tas te stoppen. In de aflevering zelf horen we Joris dat als eerste zeggen, maar ja hij zegt het alsof het eerder is afgesproken en het voor de zekerheid herhaalt. Dus helaas hebben we niet gezien wie het idee opperde om de tas van Coen vol te gooien
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')