abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:23:14 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_55955309
Mijn mol nog steeds: Patrick. Hij is subtiel niet-slim bezig en zorgde er toch ook voor dat dat seinen de mist inging. Er zijn verder nog teveel nepmolletjes!

Muzikale aanwijzing, mwa..misschien toch met die kleuren wat al eerder gemeld was.

Zei Annette nog wat opvallends?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 januari 2008 @ 17:31:30 #122
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55955450
Edo is de mol
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:36:51 #123
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_55955527
Fragment: "did you even notice what you took"

Artiest + titel: Boy Sets Fire - Full Color Guilt

in leader zie je bij de kandidaten bij Coen eerst een opname bij een vuur voordat hij 'met naam' voorgesteld wordt
wat moet ik hier nu neerzetten?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 17:37:04 #124
59896 Asskicker14
Suk a dog dik
pi_55955534
Edo is inderdaad de mol...Regina is de winnaar, Patrick de verliezer.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? Then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:33:19 #125
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_55956498
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef Gia het volgende:
Mijn (en manliefs') vermoeden is Dennis.

Het viel ons gisteren namelijk op dat Dennis in eerste instantie bij de exit naast Annette wilde gaan zitten, maar door Regina (?) weggebonjourd werd, want zij wilde op een hoge stam zitten of zo. Daarna keek Dennis eerst naar rechts en vervolgens zeer duidelijk naar Annette.

Hierna zijn we aflevering 1 en 2 (opgenomen) nog eens terug gaan kijken, en daarbij vooral op Dennis gelet.
Er vallen enkele dingen op:

-Dennis zit vaak met zijn armen over elkaar. Dat op zich is niet zo vreemd, dat doen anderen ook, alleen doet Dennis het dan weer linksom en dan weer rechtsom. Probeer het maar eens, dat handt totaal niet!!

-In aflevering 1 heeft Dennis zijn vraag voor 250 euro fout. Over het Indiaantje op de pet van Edo.

-Hij mag als eerste een drankje kiezen en neemt het drankje middenvoor op het dienblad. (Dit kan afgesproken zijn)

-Het feit dat hij Annette met de fietstocht op sleeptouw neemt. Dennis kan niet weten dat ieder aan een ander gekoppeld is en wil gewoon zo snel mogelijk iedereen binnen hebben.

-Op het moment dat Patrick doorheeft dat driefm slaat op 3 FM, zie je Dennis op een nogal neppe manier reageren, zogenaamd blij verrast, maar je ziet hem denken: Shit, hij snapt 't!

-In vorige afleveringen is ook al duidelijk geweest dat de Mol dankbaar gebruik maakt van andermans fouten. Het feit dat hij de keuze voor Joris zonder protest aanvaardt, zegt ook veel.

-Ook in aflevering 1 kijkt hij bij de exit 2 x duidelijk naar Nicolette en hij zit naast haar.

-Hij pakte als eerste 1 joker. Als mol heb je namelijk niet veel jokers nodig.

-Vond het ook opvallend dat hij de tune op de radio niet gehoord heeft, terwijl hij in de auto wel zat te kletsen met de anderen.

Opgeteld bij de aanwijzing die hier al genoemd is "eL guapO stuntteaM" is het voor ons op dit moment DENNIS. En natuurlijk de drie vingers (letter M) in de leader.

Waar de muzikale aanwijzing van deze week dan op slaat, weet ik ook niet. Misschien het feit dat hij de lichtste tas had, of zo?

Overigens wordt er nogal veel geklaagd over het nep-mollen. Dat vind ik echt onterecht, want het is onderdeel van het spel. Je moet de verdenking op jezelf laden door mollenacties uit te halen, zodat anderen meer kans hebben eruit te moeten. Vind dat niet storend. Als niemand dat zou doen, zou het spel wel heel makkelijk zijn, natuurlijk. Want dan is alleen de enige die zoiets doet meteen duidelijk de mol.
De mol kan toch niet weten wie er als volgende uit gaat. En PJH wist in aflevering 1 nog niet wie de mol was dus kon hij ook het dienblad met de Tequila niet op 1 bepaalde manier vasthouden.
Jawel, je keek.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 18:52:19 #126
3542 Gia
User under construction
pi_55956888
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:33 schreef jna het volgende:

[..]

De mol kan toch niet weten wie er als volgende uit gaat.
Op het moment van de exit kan dat al ingefluisterd zijn, natuurlijk. Dat is pas na de test. Wij weten niet hoeveel tijd er zit tussen de test en de exit.
quote:
En PJH wist in aflevering 1 nog niet wie de mol was dus kon hij ook het dienblad met de Tequila niet op 1 bepaalde manier vasthouden.
Ja klopt, heb ik over het hoofd gezien.

Blijft natuurlijk wel dat rare gedoe met die armen over elkaar. Heb het hier iedereen laten doen, je armen andersom over elkaar dan je gewend bent, dat werkt niet, voelt niet prettig. Heb dus sterk de indruk dat daar nog iets mee is. Misschien vlak voor een mollenstreek......?

En kijk ook nog eens naar die reactie van Dennis, wanneer Patrick op 3 FM komt.
Die is, op zijn zachts gezegd, vreemd.
pi_55957276
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 18:33 schreef jna het volgende:

[..]

De mol kan toch niet weten wie er als volgende uit gaat. En PJH wist in aflevering 1 nog niet wie de mol was dus kon hij ook het dienblad met de Tequila niet op 1 bepaalde manier vasthouden.
Zoals Gia al zei, de Mol kan zeker weten wie er uit gaat. Dat was in eerdere series ook een aanwijzing geloof ik, waarbij de Mol elke keer naast of achter de afvaller zat en hij/zij elke keer een hand op de schouder legde ofzo.

En de regie kan zeker invloed hebben gehad op de positie van de glaasjes. Als PJH even de andere kant op keek ofzo.

Het lijstje van Gia klinkt iig erg goed Ben benieuwd of hij het is!
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_55958039
wat een heerlijke aflevering weer!
ik lach helemaal dubbel om dat driefm, wat een kneuzen!
en ik irriteer me dood aan die Joris..
pi_55959197
quote:
Overigens wordt er nogal veel geklaagd over het nep-mollen. Dat vind ik echt onterecht, want het is onderdeel van het spel. Je moet de verdenking op jezelf laden door mollenacties uit te halen, zodat anderen meer kans hebben eruit te moeten. Vind dat niet storend. Als niemand dat zou doen, zou het spel wel heel makkelijk zijn, natuurlijk. Want dan is alleen de enige die zoiets doet meteen duidelijk de mol.
BS, je wil geld verdienen met het spel en zo veel mogelijk. Daarbij moet dan de Mol aan de slag om dat te voorkomen ipv dat dit al wordt gedaan door de kandidaten. Zo kan je ook eerder voor jezelf bepalen wie de Mol is. Zo hoeft de Mol geen fuck te doen want Joris verprutst alles wel en als het haar lukt zal Georgina dat ook doen .
  vrijdag 11 januari 2008 @ 21:15:48 #130
129638 Lov1
Bring it on :)
pi_55960100
Na een middagje denken heb ik Edo ook als goede kandidaat voor de Mol ... Hoewel hij natuurlijk niet echt eruit ziet als een Alice in Wonderland
Music gives soul to the universe, wings to the mind and life to everything
pi_55960951
Damn, die topics gaan hard!

na afl. 2: Dunya als mol, daarna Patrick
pi_55962039
Dunya
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:08:30 #133
88233 Steve
Still the best.
pi_55962641
quote:
Maar door al dat genepmol hoeft de mol zelf ook niks meer te doen. Ik denk dat het programma leuker is als iedereen actief is (en ook dan kun je jezelf verdacht maken), waardoor het voor de mol ook leuker is om te mollen; hij/zij is dan de enige. Het blijft een spel, als iedereen uit zijn neus gaat eten en doet alsof hij niks kan vind ik het minder leuk. Oké een keertje nep-mollen is leuk, maar niet elke aflevering. Het spel gaat er ook om dat er geld in de pot komt. Ik heb het idee dat de BN'ers de pot een beetje an kracht aan het verliezen is.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  vrijdag 11 januari 2008 @ 23:20:42 #134
171097 Charles.Darwin
Let's evolve together!
pi_55962947
Mijn mol is Joris. Na twee afleveringen hebben we nog niet veel om mee te werken, maar ik baseer mijn keuze op de volgende zaken:

- Aanval op Dunya. Joris vraagt Dunya en publiek of ze een mol is, omdat ze niet wilde schieten. Mijn redenatie hierachter is dat je, als normale speler, wanneer je iemands reactie's wilt peilen nadat je ze beschuldigd (een gezicht lezen), dit prive doet. Waarom zou je het doen met 5 anderen om je heen? Als jij weet, of wilt weten, wie de mol is, dan moet je dit geheim houden, zodat je lekker naar de finale kan cruisen. Omdat Joris Dunya beschuldigd terwijl er 4/5 andere kandidaten naast staan, zie ik dit als een slim plan van Joris om Dunya verdacht te maken. En dat is natuurlijk handig, want alleen de mol moet proberen anderen verdacht te maken. Normale kandidaten willen juist zichzelf (de enige van wie je zeker bent dat het niet de mol is), verdacht maken.

- Assertief. Joris is assertief bezig, neemt veel het voortouw, wil bij beslissingen betrokken zijn. Als mol kun je niet rustig achterover leunen en afwachtend gaan spelen. Ik zeg niet dat er geen mollen geweest zijn die het zo hebben gedaan, maar Joris lijkt me niet de persoon die het zo zou spelen. Hij heeft nu zijn mening altijd klaar, vertelt deze aan een ieder die het horen wil. Tevens was hij er als de kippen bij om het geld bij te houden (niet zo zeer nuttig, je kunt het moeilijk verliezen, dat is veel te opvallend, maar een goede mol heeft de touwtjes in handen).

- Duidelijke mollenstreken. Het verpesten van de tweede opdracht was overduidelijk. Een lange DJ, dat is Coen. Hij wist het, en besloot om toch voor Dennis te gaan, en zodoende geen geld binnen te halen. Afgaande op voorgaande seizoenen is het bij sommige mollen duidelijk te zien dat ze de mol zijn, omdat ze een opdracht verpesten (bijvoorbeeld Yvon en Milouska). Joris, slim als hij is, heeft zich goed voorbereid, en heeft alle oude seizoenen gezien. Vandaar dat hij weet dat het soms slimmer is om met de "flow" mee te gaan. Iedereen probeert zich verdacht te maken, dus bij tijd en wijlen doet hij dat ook. Ik geef toe dat dit het zwakste argument is, ik heb meer afleveringen nodig om het zeker te weten.

Ik tel daarbij op dat Joris moet beschikken over een goede mensenkennis (moet wel, om Taxi succesvol te kunnen uitvoeren), en dat is natuurlijk altijd handig als mol. Tevens denk ik dat hij slim en geniepig is, tevens prima eigenschappen voor een mol. Na twee toch wel zuigende mollen zullen ze bij de Avro misschien besloten hebben dit jaar voor een goede te gaan.

Als laatste - een beetje nietszeggend, dat wel - het wordt weer eens tijd voor een mannelijke mol!

Ik kijk overigens niet naar verborgen of cryptische hints, Alice theorie of muzikale hints. Die zijn wat mij betreft te vaag om goed te kunnen gebruiken in dit spel.

Soit, lang verhaal geworden. Maar ik hou het voorlopig dus bij Joris

[ Bericht 0% gewijzigd door Charles.Darwin op 11-01-2008 23:28:15 ]
451 °F
pi_55962972
Angela
  zaterdag 12 januari 2008 @ 00:27:07 #136
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_55964437
Met de 2e aflevering is het er nog niet echt duidelijker op geworden, maar denk dat de mol zich nog redelijk op de vlakte houdt en vanaf nu gaat toeslaan.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_55967715
Did you notice what you took kan ook op Joris slaan (en dan als aanwijziging dat hij NIET de mol is): hij had namelijk niet in de gaten dat hij met zijn irritante nepmol actie 3000 euro uit de pot haalde.
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55967720
En ik ben het met Gia eens, Dennis is de mol, ik weet het bijna zeker.............Lees de hints van Gia en op de .nl site heb ik diverse foto's gezien dat Dennis met drie vingers (net de letter M) prominent op een foto staat....
Alleen met zelfspot kun je overleven...
pi_55967770
quote:
Op zaterdag 12 januari 2008 08:21 schreef Tezz het volgende:
Did you notice what you took kan ook op Joris slaan (en dan als aanwijziging dat hij NIET de mol is): hij had namelijk niet in de gaten dat hij met zijn irritante nepmol actie 3000 euro uit de pot haalde.
Dat was inderdaad ook mijn eerste gedachte!
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_55968214
quote:
Mijn (en manliefs') vermoeden is Dennis.

....

1-Dennis zit vaak met zijn armen over elkaar. Dat op zich is niet zo vreemd, dat doen anderen ook, alleen doet Dennis het dan weer linksom en dan weer rechtsom. Probeer het maar eens, dat handt totaal niet!!

...

2-Hij mag als eerste een drankje kiezen en neemt het drankje middenvoor op het dienblad. (Dit kan afgesproken zijn)

3-Het feit dat hij Annette met de fietstocht op sleeptouw neemt. Dennis kan niet weten dat ieder aan een ander gekoppeld is en wil gewoon zo snel mogelijk iedereen binnen hebben.

4-Op het moment dat Patrick doorheeft dat driefm slaat op 3 FM, zie je Dennis op een nogal neppe manier reageren, zogenaamd blij verrast, maar je ziet hem denken: Shit, hij snapt 't!

....

5-Hij pakte als eerste 1 joker. Als mol heb je namelijk niet veel jokers nodig.

6-Vond het ook opvallend dat hij de tune op de radio niet gehoord heeft, terwijl hij in de auto wel zat te kletsen met de anderen.

....
1) Heel makkelijk, als je het achter elkaar wilt proberen moet je je armen over elkaar doen, en daarna je ene arm stil houden en dan een andere arm er anders overheen slaan. Ik zie niet in wat dit met het mol-zijn te maken kan hebben. Tis misschien iets aparts, maar dat heeft iedereen wel. Zo kun je ook iets over de houding van Georgina bedenken.

2) Een mol heeft misschien wel een bepaalde voorkeur om in het fiets-team of klim-team te zitten. Strategisch gezien is het handiger om inderdaad in het fiets-team te zitten, maar een handige mol kan ook zijn klimtocht zodanig lang rekken dat zijn/haar gekoppelde persoon eerder boven is. (wat zou edo b.v. hebben gedaan?)

3) Dennis bleef aan het eind mee fietsen met de laatste persoon, als steun.
4) Dat is wel een interessant moment, Dennis spurtelde weinig tegen inderdaad, maar ook toen Patrick zei dat cshcab misschien Taxi van Joris is, hoewel hij wel een aantal maal heeft gezegd dat Cashcab van Edo is. Niet echt slim voor een mol om dat geregeld naar voren te brengen. Patrick vind ik wel hiermee erg verdacht. Cshcab = taxi, dan had je toch taxi geseind en niet een engelse vertaling.
5) Tunnelvisie. De uitleg kan natuurlijk kloppen, maar er zijn meerdere die 1 joker hebben gehaald, en die hebben het gedaan om in ieder geval een joker te hebben. Dat kan Dennis ook hebben gedaan.
6) Misschien heeft hij het juist daarom niet gehoord, omdat hij zo druk aan het converseren was.

Als kijker hadden we denk ik het meest aan het seinopdracht. (dat met die bagage is amper te volgen wie wat heeft gedaan) Ik kan me voorstellen dat het als mol strategisch beter is om én signaal te verzenden én te ontvangen, of alleen om te ontvangen. Dan kun je veel meer ruis inbrengen. Hiermee vallen Dunya en Coen af. Georgina had heel makkelijk kunnen saboteren zonder al te veel op te vallen, want blijkbaar wekt ze niet echt een snuggere indruk binnen de groep (gezien de reacties van dennis en patrick), maar heeft dat niet gedaan. Blijft over: regina, edo, patrick, dennis en joris.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')