quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:18 schreef MadMaster het volgende:
Doen we er nog één?
Van welke band was je (hoogstwaarschijnlijk) liefhebber als je zo'n shirt aan had?
Grmbl, ja, the Ravensquote:Op woensdag 9 januari 2008 10:01 schreef Gambolputty het volgende:
De voorloper van de Kinks dan? Geen idee overigens.
Fysio en een overleg, waar ik iemand nog net niet van z'n stoel heb getrokken (heerlijk die re-organisaties met 4 dubbele agenda's), belemmerde een eerdere reaktie.quote:
Dat zou ik denken. Volgens Rolling Stone de 35e beste gitarist ooit....quote:Op woensdag 9 januari 2008 12:47 schreef Z het volgende:
Bekende kop.
Nee, die staat niet eens in die lijst (het is wel een erg amerikaanse lijst, moet ik zeggen....)quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:15 schreef schaap001 het volgende:
Django Reinhardt?
quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:23 schreef MadMaster het volgende:
Dick Dale, onlangs nog gemarteld met 'Pump It'?
quote:One of acoustic music's true innovators and eccentrics,was a crucial figure in expanding the boundaries of the acoustic guitar over the last few decades. His music was so eclectic that it's arguable whether he should be defined as a "folk" artist. In a career that saw him issue several dozen albums, he drew from blues, Native American music, Indian ragas, experimental dissonance, and pop. His good friend Dr. Demento has noted that
"was the first to demonstrate that the finger-picking techniques of traditional country and blues steel-string guitar could be used to express a world of non-traditional musical ideas — harmonies and melodies you'd associate with Bartok, Charles Ives, or maybe the music of India." The more meditative aspects of his work foreshadowed new age music, yet
played with a fierce imagination and versatility that outshone any of the guitarists in that category. His idiosyncrasy may have limited him to a cult following, but it also ensured that his work continues to sound fresh.
tssss.... en hoe lang is die lijst dan? 25?quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:20 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, die staat niet eens in die lijst (het is wel een erg amerikaanse lijst, moet ik zeggen....)
En Kurt Cobain staat op 12
.... en wel Joan Jett op 87quote:Op woensdag 9 januari 2008 13:56 schreef schaap001 het volgende:
Geen Vai en geen Satriani en Blackmore op 55...
een van de weinige lead-gitartisten die er in staan volgens mij, de rest is zo'n beetje de solo-gitarist van hun band.quote:
en wat is volgens jou dan het verschil tussen een lead-gitarist en een solo-gitarist?quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:20 schreef ranja het volgende:
[..]
een van de weinige lead-gitartisten die er in staan volgens mij, de rest is zo'n beetje de solo-gitarist van hun band.
En ook geen Rory Gallagher....quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:28 schreef MadMaster het volgende:
En waar is Steve Stevens in de lijst?
Bij mijn weten speelt de lead-gitarist de medolie en de solo's, en de slag- of rythm gitarist op de achtergrond.....quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:28 schreef ranja het volgende:
lead-gitaar speelt toch meer op de achtergrond en de sologitarist op de voorgrond?
of de mandoline...quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:32 schreef cafca het volgende:
Bij mijn weten speelt de lead-gitarist de medolie...
Ah, rhythm gitaar bedoel ik dan. Dat speelde ze in elk geval bij The Runaways en bij mijn weten ook in haar eigen band.quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:32 schreef cafca het volgende:
Bij mijn weten speelt de lead-gitarist de medolie en de solo's, en de slag- of rythm gitarist op de achtergrond.....
quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:39 schreef cafca het volgende:
En geen Andy Summers...
quote:Following a 1994 entry onin Spin magazine's spin-off 'Alternative Record Guide' publication,
was informed that he now had a whole new audience, which included alternative US bands Sonic Youth and Cul de Sac, British comedian and writer Stewart Lee and the avant-garde musician Jim O'Rourke. Byron Coley published a large article called "The Persecutions and Resurrections of Blind Joe Death" (also in Spin magazine) and at the same time a two-cd retrospective called "The Return of the Repressed" all combined to kick-start
's career. Suddenly new releases started to appear in rapid succession, in parallel to the reissue of all the early Takoma releases by Fantasy Records.
quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:44 schreef Burnett het volgende:
[..]
![]()
[ afbeelding ]
en on topic: geen idee
quote:Op woensdag 9 januari 2008 14:41 schreef ranja het volgende:
maar ik ken weinig tot geen accoustisch-gitaar-virtuozen
Evenzoquote:Op woensdag 9 januari 2008 15:48 schreef Neleos het volgende:
Nooit van gehoord...
Die van 'Red Hot'?quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:43 schreef schaap001 het volgende:
Link Wray
volgens mij was Robert Gordon de kuifmanquote:Op woensdag 9 januari 2008 16:45 schreef MadMaster het volgende:
Die van 'Red Hot'?
Dan is 'tie aardig veranderd, heb hem niet herkend zonder kuif...
Link Wray ook wel, hoor:quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:46 schreef ranja het volgende:
argh, die had ik ook wel geweten
[..]
volgens mij was Robert Gordon de kuifman![]()
quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:56 schreef timbob het volgende:
bran van 3000 - discosis
Zie nu dat ze afgelopen oktober een nieuw album hebben uitgebracht: Rosé. Is even langs mij heengegaan. 's Kijken naar dus....quote:Op woensdag 9 januari 2008 16:57 schreef schaap001 het volgende:
leuke plaat ook trouwens: ik bedoel nu de plaat die IN de hoes zitWAAR blijft nieuw werk?
quote:Rosé is the third studio album from Canadian collective Bran Van 3000.
After the release of their second album Discosis in 2001, and the subsequent folding of their then-label Grand Royal, the band went on hiatus. In mid 2006, leader James Di Salvio contacted the other members of the band in order to start work on Rosé. Recording took place mainly in Los Angeles.
The first single from the album is "Call Me (I'll Be Around Medley)", which was serviced to Canadian radio stations on October 4, 2007. The track samples the The Spinners' song "I'll Be Around".
quote:
Dan is het een Crash Test Dummie...quote:Op woensdag 9 januari 2008 18:16 schreef timbob het volgende:
[..]
nee.. een backup is dus iets wat ie juist niet had...
dat was een tijdje geleden ook al bij iemand anders. Nieuwe trend in producerslandquote:Op woensdag 9 januari 2008 17:46 schreef timbob het volgende:
[..]
nope.
Tip:
Meneer heeft z'n vorige album overnieuw moeten doen, aangezien hij een harddisk crash had toen het album net af was.
Terug naar af...
Misschien is het die persoon welquote:Op woensdag 9 januari 2008 18:32 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
dat was een tijdje geleden ook al bij iemand anders. Nieuwe trend in producersland
kerel komt me wel erg bekend voor
misschien wel ja. ik weet alleen niet meer bij wie het was gebeurd.quote:
Ik ben zo voorspelbaarquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:24 schreef ranja het volgende:
en Oribital als atoom-orbits waarschijnlijk
Ja, het lijkt idd op een W en een Mquote:Op woensdag 9 januari 2008 22:35 schreef ranja het volgende:
Rest zal wel meer in de dance hoek zitten ook denk ik, dan was Wolfmother ook wel raar geweest. Maar die ene lijkt op een W en M aan elkaar.
Nee, die heeft een hartje in pentagram stijlquote:Op donderdag 10 januari 2008 00:12 schreef belsen het volgende:
En is dat VA logo niet van Him?
Welke zijn nou al goed en welke niet? Ben even de draad kwijt...quote:Op woensdag 9 januari 2008 22:29 schreef timbob het volgende:
[..]
Ik ben zo voorspelbaar
geen wolfmother. rest klopt wel zo ongeveer.
Okee thanx:quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:31 schreef MadMaster het volgende:
Volgens mij is dit de status:
[ afbeelding ]
Alleen die zeppelin moet dus nog worden íngevuld'...
Bij gebrek aan inspiratie voor een nieuwe vraag, noem twee andere bands waar Nicko McBrain in heeft gespeeld?quote:
Lijkt me prima.quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:09 schreef schaap001 het volgende:
Iron Maiden en Trust
quote:Op donderdag 10 januari 2008 15:28 schreef MadMaster het volgende:
Clout
G'heel niet...quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:22 schreef ranja het volgende:
gokje op Dave Stewart & Barbara Gaskin
Inderdaad en hier voor de video met een nogal onzekere Peter Hollestelle...quote:Op donderdag 10 januari 2008 18:19 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Dat lijkt me Cashmere
Stiekem toch Kick out the jams van MC5?quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:01 schreef MadMaster het volgende:
Wacht even, ik moet iets aanpassen aan de tekst:
srekcufrehtom smaj eht tuo kcik
Daarvan kan je ook zeggen dat het in de goede richting zit...quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:54 schreef cafca het volgende:
Jam up the pump?
De gekuiste versie en de ongekuiste versie...quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:22 schreef Burnett het volgende:
klf what time is love?
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:14 schreef knars het volgende:
En is het ontbrekende logo overigens niet van Dream Theater?
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:36 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Amy Winehouse
Begin er niet over. Vaak genoeg achter zo'n kutapparaat gestaan. Zag het al voor die hint trouwens.quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:39 schreef Burnett het volgende:
(die vorige foto is een apparaat om suikerspinnen te maken)[/sub]
quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:43 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Begin er niet over. Vaak genoeg achter zo'n kutapparaat gestaan.
Hey, ik moest toch ergens m'n verslavingen mee bekostigenquote:
Waar wordt er een ontbrekend logo gezocht?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:14 schreef knars het volgende:
En is het ontbrekende logo overigens niet van Dream Theater?
Cotton Candy?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hey, ik moest toch ergens m'n verslavingen mee bekostigen
Fok! Muziek Trivia deel CMXXXIIquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:46 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Waar wordt er een ontbrekend logo gezocht?
Hoe is mijn karakter dan? Heb eigenlijk geen idee hoe ik overkom op Fok. Als een halve gare heb ik het ideequote:Op donderdag 10 januari 2008 22:48 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Cotton Candy?
Maar ik ken een beetje je karakter inmiddels
Ach, was best okehoor, sterker nog 't was best wel erg leuk werk. Behalve dat uren achter elkaar gebogen over zo'n ding staan best auw voor je rug is.quote:en ik zie je al staan in zo'n hokje met jengelende kinderen er voor die een suikerspin eisen...
Met het risico dat ik de plank volledig mis sla:quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:52 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Hoe is mijn karakter dan? Heb eigenlijk geen idee hoe ik overkom op Fok. Als een halve gare heb ik het idee
The Candy Man Can...quote:Ach, was best okehoor, sterker nog 't was best wel erg leuk werk. Behalve dat uren achter elkaar gebogen over zo'n ding staan best auw voor je rug is.
Uhm, dan kom ik toch best nog wel redelijk waarheidsgetrouw over. Behalve dat met kinderen dan, hoewel ik ze absoluut niet zelf hoef te hebbenquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:57 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Met het risico dat ik de plank volledig mis sla:
Je komt over als iemand van weinig woorden, beetje bot/cynisch soms, maar wel met humor. Kinderen lijken me niet je favoriete bezigheid...
Afro Celt Sound Systemquote:Op donderdag 10 januari 2008 22:49 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Fok! Muziek Trivia deel CMXXXII
Google zegt:quote:
Hadden ze maar bandlogo's gevraagd tijdens de popquiz...quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:04 schreef MadMaster het volgende:
Knap, klopt inderdaad...
Hebben ze in 2006 gedaan...quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:05 schreef TheSilentEnigma het volgende:
[..]
Hadden ze maar bandlogo's gevraagd tijdens de popquiz...
Geen Adamski.quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:26 schreef MadMaster het volgende:
Droeg Adamski in het verleden niet zo'n 'bontmutsje'?
Die heb ik laatst zelf ook gevraagd en die zag er toen ook totaal anders uit dan voorheen.
Dus laat ik daar maar even op gooien...
quote:Op donderdag 10 januari 2008 23:32 schreef Burnett het volgende:
Goran Bregovic
Timbob+1quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:00 schreef timbob het volgende:
Shantel
Wist trouwens niet dat die tegenwoordig aan balkan doet..
hij staat nog op de DJ kicks van kruder en dorfmeister.. heb nog een 10" van 'm liggen.
fijn enzo.
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:19 schreef ranja het volgende:
meeste samples in 1 nummer dan?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:41 schreef ranja het volgende:
meeste geclearde samples?
(zo heet dat toch, met bronvermelding en rechten geregeld etc)
en waarom zou hij daarmee het Guiness Record Book halen?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:50 schreef ranja het volgende:
album bestaande uit 'alleen maar' samples?
das dan weer wel de enige juiste spellingquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:24 schreef schaap001 het volgende:
Okee: ik doe er een gooi naar,
Tiffany
Gloria Estefan
Linda Ronstadt
Sandra
Tiffany hoort er niet bij omdat ze als enig naakt geposeerd heeft![]()
![]()
Klopt. En dus niet door Linda.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:34 schreef n0r het volgende:
Dat is Rachel Sweet.
Ik gok dat het gaat over het nummer Everlasting Love, dat door Rachel Sweet, Gloria Estefan & Sandra gecovered is.
Maar bij de T2AGG lieten ze Rachel Sweet niet horenquote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:34 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Zitten we dan nog in die Top2000 a go go -navragen?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:39 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
En de cover van Love Affair is egwel beter dan 't origineel..
Uiteraard.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:43 schreef Burnett het volgende:
peter gabriel
bartrid +1quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:12 schreef bartrid het volgende:
killing floor toch?
[gefrustreerde gitarist]quote:Op vrijdag 11 januari 2008 13:42 schreef Z het volgende:
Lijkt het nou altijd zo of had Hendrix gewoon enorme handen?
Dit exemplaar toevallig?quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:24 schreef MadMaster het volgende:
Heb onlangs zijn kerst-CD gekocht...
[ afbeelding ]
Da's ongeveer dezelfde afbeelding als ik poste, alleen heb ik er iets meer voor betaald...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:30 schreef Burnett het volgende:
[..]
Dit exemplaar toevallig?
[ afbeelding ]
Within temptationquote:Op vrijdag 11 januari 2008 14:27 schreef MadMaster het volgende:
Wie ga ik vanavond aanschouwen?
[ afbeelding ]
Goed gezien jochie, alhoewel ik met een beetje fantasie Andy Mccluskey er ook wel in zie. MadMaster +1quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:07 schreef MadMaster het volgende:
Veldhuis & Kemper...
Of gaat het om die dame
Nee, en ook niet Cat Stevens of John Fahey...quote:Op vrijdag 11 januari 2008 15:36 schreef Burnett het volgende:
yusuf islam?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:22 schreef Litpho het volgende:
Een vage foto. Fields of the Nephilim?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:39 schreef Mark het volgende:
Ik moest even aan Lou Gramm denken
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:48 schreef Mark het volgende:
The Cross met Roger Taylor?
quote:Op vrijdag 11 januari 2008 16:48 schreef Mark het volgende:
The Cross met Roger Taylor?
Ohja die kikker!quote:Op vrijdag 11 januari 2008 17:27 schreef schaap001 het volgende:
[..]
![]()
Zo een stuk herkenbaarder:
[ afbeelding ]
Mark + 1
Hehequote:Op vrijdag 11 januari 2008 10:55 schreef cafca het volgende:
[..]
Dan is het antwoord compleet
namens timbob: ranja +1
Inderdaad, wilde het niet te moeilijk maken, want ik ben er weer vandoorquote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:43 schreef Burnett het volgende:
george michael - different corner?
MadMaster +1quote:Op vrijdag 11 januari 2008 23:50 schreef MadMaster het volgende:
Chinn & Chapman
Oh, dan is het vast die band met dinges van Primus met Stewart Copeland waarvan ik de naam niet meer weet, en ga ook ik zo mijn nest in.quote:
Namens Burnett:quote:Op zaterdag 12 januari 2008 08:40 schreef cafca het volgende:
Oysterhead
Helemaalquote:Op zaterdag 12 januari 2008 11:16 schreef Grobbel het volgende:
Elbow - Cast of Thousands
Z +1quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:10 schreef Z het volgende:
The Decemberists - The Crane Wife
Tja, met die vage, totaal door de tijd vergeten jaren '70 bandjes die hier af en toe over en weer vliegen kan ik ook bijzonder weinig. Maar toch krijg je in zo'n geval meer reacties dan bij een enigszins relevante band anno 2008.quote:
Generatiekloof?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 12:30 schreef Grobbel het volgende:
Tja, met die vage, totaal door de tijd vergeten jaren '70 bandjes die hier af en toe over en weer vliegen kan ik ook bijzonder weinig. Maar toch krijg je in zo'n geval meer reacties dan bij een enigszins relevante band anno 2008.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |