abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55854521
quote:
Project stopt na dreigementen dierenactivisten

bron: Elsevier

Na ernstige bedreigingen van radicale dierenactivisten is een grote projectontwikkelaar gestopt met het opzetten van het bedrijvenpark Science Link in Venray.

Projectontwikkelaar stopt na bedreigingen door dierenactivisten

Science Link moet een groot centrum worden voor biotechnologiebedrijven. Daar zouden ook bedrijven tussen zitten die dierproeven doen.

Besmeurd

Tegenstanders van het project hebben op kerstavond de huizen van verschillenden bestuurders van het projectmanagementbureau Van der Looy besmeurd. De actie zou zijn opgeëist door het Dierenbevrijdingsfront.

Volgens dagblad De Pers zijn de huizen beklad met leuzen als 'Stop Sciencelink, stop dierproeven’ en ‘Wij eisen dat jullie stoppen met de bouw of het meewerken hieraan. Nu was het alleen maar wat verf, binnenkort zijn wij niet meer zo vriendelijk. Tot volgend jaar’.

Bedreiging

De projectontwikkelaar was not amused en besloot zich terug te trekken uit het project, aldus de verklaring op de website: ‘Daar deze kritische houding dreigende en onacceptabele vormen begint aan te nemen heeft Van der Looy Projektmanagement BV besloten met onmiddellijke ingang integraal te stoppen, uit welke hoofde dan ook, met de concept ontwikkeling Science Link te Venray.’

Dierenactivisten zijn blij en kondigen op de website stopdierproeven.org alvast nieuwe acties aan: ‘Mochten er eventueel al geïnteresseerden zijn om Van Der Looy als projectontwikkelaar op te volgen, dan zeggen we hierbij al dat jullie ons voor je deur kan verwachten, niet een keer, maar keer op keer.’

Activisten maken steeds vaker zogenoemde 'home visits', waarbij bestuurders van bedrijven die met dierproeven te maken hebben thuis worden bedreigd. Het is echter voor het eerst dat een bedrijf zo openlijk toegeeft aan die bedreigingen.
Positief resultaat van een wat forse actie, maar soms heiligt het doel de middelen. Blijkbaar is die projectontwikkelaar niet zo overtuigd van het nut van dit project. Hopelijk is het direct het einde ervan. In Engeland is het ook op deze manier gelukt dit soort projecten op de lange baan te schuiven.
pi_55854556
Geenstijl heeft de naam en het adres van een van je "helden" achterhaald:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1154901.html

Kun je een bloemetje sturen.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55854613
Wauw, wat een helden bij GeenStijl. Maar ik stuur geen bloemetje, dank je. Jij wel?
pi_55854695
ik hoop dat ze met zijn huis hetzelfde doen
kut terrorist
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_55854735
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:01 schreef SCH het volgende:
Wauw, wat een helden bij GeenStijl. Maar ik stuur geen bloemetje, dank je. Jij wel?
Wauw wat een helden van de ALF. Als je door middel van terreur een politiek doel probeert te bereiken, dan ben je een terrorist. En de ALF zijn dus niets minder dan terroristen.

Grappig hoe sommige mensen terrorisme blijkbaar als een acceptabel middel zien om bepaalde doelen te bereiken.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_55854822
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:07 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Wauw wat een helden van de ALF. Als je door middel van terreur een politiek doel probeert te bereiken, dan ben je een terrorist. En de ALF zijn dus niets minder dan terroristen.
Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straat
pi_55854885
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Een auto of huis bekladden is terreur? Jeetje, dan lopen hier dagelijks terroristen door de straat
Doelgericht mensen hun huis bekladden omdat ze op een bepaalde plek werken, met als resultaat je politieke doel bereiken is terreur.

Als je dingen sloopt omdat je dat leuk vind, is het vandalisme. Je hebt over het algemeen redelijk intelligente reacties op dit forum, beetje jammer dat je nu zo door de mand valt.
Democracy is the theory that the common people know what they want, and deserve to get it good and hard. - H.L. Mencken
pi_55854913
quote:

[..]

Nu bagatelliseer je het. Je weet best hoe ver die lui kunnen gaan, tot bedreiging en mishandeling aan toe. Het is tuig, niets meer en niets minder
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_55854928
Hee Fries (dit zegt genoeg), wat zeg je tegen de 400 mensen die nu hun werk niet uit kunnen voeren omdat een stel op hol geslagen linkse extremisten dit geintje hebben geflikt?
Kinderbijslag op door de coffeeshop nigga.
pi_55854944
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:12 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Doelgericht mensen hun huis bekladden omdat ze op een bepaalde plek werken, met als resultaat je politieke doel bereiken is terreur.
quote:
Als je dingen sloopt omdat je dat leuk vind, is het vandalisme. Je hebt over het algemeen redelijk intelligente reacties op dit forum, beetje jammer dat je nu zo door de mand valt.
Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:15:04 #11
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55854951
quote:

[..]

Ik ga meteen checken of mijn huisschilder banden heeft met Al-Qaida.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55854952
quote:
Misschien kunnen ze hierna een rechtse politicus door het hoofd schieten. Wordt in die kringen ook als normaal beschouwd.
pi_55854969
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef Rutgerr het volgende:
Hee Fries (dit zegt genoeg), wat zeg je tegen de 400 mensen die nu hun werk niet uit kunnen voeren omdat een stel op hol geslagen linkse extremisten dit geintje hebben geflikt?
Zoek een nuttige baan in plaats van dieren te mishandelen.
pi_55854976
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:15 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Misschien kunnen ze hierna een rechtse politicus door het hoofd schieten. Wordt in die kringen ook als normaal beschouwd.
Bron?
  maandag 7 januari 2008 @ 19:16:31 #15
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55854986
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef Rutgerr het volgende:
Ga maar wat anders doen?

iedereen heeft het over een overspannen arbeidsmarkt....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55855123
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Bedankt voor het compliment. Het zijn forse acties maar om het nou terreur te noemen, gaat wel erg ver. Je hebt ook scholieren die vervelend zijn, dat noemen ze ook wel eens terreur, misschien bedoel je het zo. Maar ik vind een huis of auto bekladden niet terreur, het is eerder vandalisme, en erg effectief in dit geval. Ik heb dit 100x liever dan die idioten die voor de zoveelste keer met onzinteksten historische panden in de binnenstad volkliederen.
Het is gewoon terreur,die mensen hebben al die tijd niet lekker gewoond in het huisje waar ze dachten veilig waren. Ik snap niet dat je je niet in de situatie van die mensen kan inleven. Het is geen effectief vandalisme, het is effectieve terreur.

Echt triest om te lezen dat je mensen vogelvrij verklaart als ze zich bezighouden met dingen waar jij het niet mee eens bent. De mensen wiens huis is beklad, mogen blij zijn dat het daarbij is gebleven. Er zijn veel ergere dingen gebeurd door de lieden van het ALF, inclusief aanvallen met molotovcocktails en brandbommen.
pi_55855154
terreur is áltijd slecht
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_55855271
SCH keurt intimidatie en vandalisme goed?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_55855316
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
SCH is net zo erg als die opblaasterroristen
pi_55855320
Ik vind het maar zinloze acties van die radicale dierenactivisten, net zo zinloos als bv. de 'War on Drugs'. Als er vraag naar is dan komen dit soort bedrijven er toch wel, maar dan in Polen of zo, waar nu de Nederlandse nertsen fokkers zitten.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_55855359
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:14 schreef SCH het volgende:

[..]

[..]

Zolang de foie de Alcoholist niet bij de apie ligt hou ik het bij de canard.
Dierenactivisten aka volkert en co = kansloos
pi_55855362
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:27 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Stephan_Dedalus keurt dierenmishandeling goed?
pi_55855432
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik iig wel als het ten goede komt voor de mens
pi_55855457
quote:

[..]

Altijd een teken van zwakte als je een vraag met een tegenvraag beantwoord......
pi_55855502
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:29 schreef StaalPaal het volgende:
Ik vind het maar zinloze acties van die radicale dierenactivisten, net zo zinloos als bv. de 'War on Drugs'. Als er vraag naar is dan komen dit soort bedrijven er toch wel, maar dan in Polen of zo, waar nu de Nederlandse nertsen fokkers zitten.
Precies. Nu heb je er tenminste nog grip op middels wetgeving.
  maandag 7 januari 2008 @ 19:37:35 #26
27257 qwerty_x
Tudo jóia !!
pi_55855542
er is nergens uit op te maken dat er dieren mishandeld zouden worden
maar dit is blijkbaar niet belangrijk voor "journalist" SCH om z'n oordeel klaar te hebben en uiteraard zeer selectief te verklaren dat het doel de middelen heiligt
zonnig Brasil
pi_55855570
quote:

[..]

Eet jij weleens vlees?
pi_55855660
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:37 schreef qwerty_x het volgende:
er is nergens uit op te maken dat er dieren mishandeld zouden worden
Dierproeven = dierenmishandeling
pi_55855763
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik zou zeggen meldt je aan bij een project waar ze medicijnen op jou kunnen uittesten ipv dieren. Nee??? Draag dan geen make up en maak geen gebruik van medicijnen.

Het zou mooi zijn als dierproeven voorkomen zouden kunnen worden maar helaas zul je dingen toch moeten uittesten, kun je mensen bedreigen, uit graven opgraven dingen in brand steken enz. Als je echt zo stoer bent dan zorg je dat je zelf proefkonijn bent en ga je niet laf met een doek voor je gezicht met verf andemans eigendom (ja verwerpelijk heh dat mensen eigendommen hebben) vernielen

[ Bericht 31% gewijzigd door ArcticBlizzard op 07-01-2008 19:49:50 ]
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
pi_55855803
quote:

[..]

"dierenmishandeling" moet bestreden worden met mensenmishandeling?
When I was a child I had a fever.
My hands felt just like two balloons.
pi_55856149
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:46 schreef Homdeck het volgende:

[..]

"dierenmishandeling" moet bestreden worden met mensenmishandeling?
Nee, wie zegt dat? Waar zijn er hier mensen mishandeld dan?
pi_55856368
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:56 schreef SCH het volgende:

[..]

Nee, wie zegt dat? Waar zijn er hier mensen mishandeld dan?
Er zijn meer gevallen dan alleen dit geval. En geestelijke mishandeling is ook mishandeling.
pi_55856599
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:44 schreef ArcticBlizzard het volgende:

[..]

uit graven opgraven
Had dat 'overschot aan mens' de moeder van een fokker opgegraven of iets in die trant
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_55856710
Kom op SCH tuurlijk is dit terrorisme of op zijn mins niet in de haak.

Dit valt in de cattegorie homo's wegpesten en islamitische scholen bekladden. Het doel heiligt niet altijd de middelen.

Hard aanpakken die gekken!
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_55856810
quote:

[..]

Zijn er in dit geval dieren mishandeld?
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
  maandag 7 januari 2008 @ 20:36:54 #36
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_55857208
quote:
Op maandag 7 januari 2008 18:59 schreef Strolie75 het volgende:
Geenstijl heeft de naam en het adres van een van je "helden" achterhaald:

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1154901.html

Kun je een bloemetje sturen.
Als ik die projectontwikkelaar was dan wist ik het wel.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
pi_55857808
SCH is het meest verderfelijke wat hier op dit forum rondstruint.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_55858359
Dit is buitengewoon ernstig. Natuurlijk mag men het oneens zijn met het uitvoeren van dierproeven maar dit praat bedreiging van mensen niet goed. Ik hoop dat men de daders opspoort en passende maatregelen neemt.

En voor wat betreft de dierproeven, deze proeven zijn noodzakelijk om de werking van medicijnen te testen en te onderzoeken, het nut van deze proeven is dermate groot dat zij deze dierproeven rechtvaardigen. Natuurlijk kan men daar prima gevangenen voor nemen, maar helaas zijn er figuren, zoals bijvoorbeeld SCH, die zich tegen deze methode keren. SCH zegt alleen maar nee en komt niet met oplossingen, op die manier kan je natuurlijk nooit zaken doen.
pi_55858904
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:16 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dit is buitengewoon ernstig. Natuurlijk mag men het oneens zijn met het uitvoeren van dierproeven maar dit praat bedreiging van mensen niet goed. Ik hoop dat men de daders opspoort en passende maatregelen neemt.

En voor wat betreft de dierproeven, deze proeven zijn noodzakelijk om de werking van medicijnen te testen en te onderzoeken, het nut van deze proeven is dermate groot dat zij deze dierproeven rechtvaardigen. Natuurlijk kan men daar prima gevangenen voor nemen, maar helaas zijn er figuren, zoals bijvoorbeeld SCH, die zich tegen deze methode keren. SCH zegt alleen maar nee en komt niet met oplossingen, op die manier kan je natuurlijk nooit zaken doen.
Ik vind wel dat je de zaken weer erg negatief benaderd Bolkesteijn. Je kijkt erg zwart-wit. Ik had van jou toch meer nuance verwacht. Je komt ook niet met oplossingen, jij ziet toch ook dat het niet goed gaat met het dierenleed? Bekijk het ook eens van die kant.
pi_55858936
quote:
Op maandag 7 januari 2008 20:58 schreef huhggh het volgende:
SCH is het meest verderfelijke wat hier op dit forum rondstruint.

Kom op luitjes. Hoe halen jullie het in je hoofd om deze laffe manieren van dierenmishandeling goed te praten. Wellicht is het wat grof, al vind ik het bekladden van huizen niet in perspectief staan tot de gruwelijke manieren waarop dieren letterlijk kapot worden gemaakt, volstrekt onnodig, soms heiligt het doel de middelen. Hoe kan je nog rustig slapen als je de meest walgelijke dingen met dieren doet?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 21:36:12 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55858992
quote:

[..]

Dus stelselmatig bij moslims hakenkruizen op de muur schilderen zou je niet als (straat) terreur willen betitelen?
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 21:39:55 #42
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_55859111
Dit mag idd vallen onder terroristische tactieken. Met puur dreigen je doel proberen te bereiken.
En SCH blijft alsmaar meer en meer verbazen, hoe links kun je zijn zeg. Of hij trolt gewoon simpelweg natuurlijk.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_55859183
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus stelselmatig bij moslims hakenkruizen op de muur schilderen zou je niet als (straat) terreur willen betitelen?
Terreur en terrorisme gaan toch wel een stapje verder dan met een verfbussie in de weer zijn, vind je niet?
pi_55859206
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:39 schreef __Saviour__ het volgende:
Dit mag idd vallen onder terroristische tactieken. Met puur dreigen je doel proberen te bereiken.
En SCH blijft alsmaar meer en meer verbazen, hoe links kun je zijn zeg. Of hij trolt gewoon simpelweg natuurlijk.
Niks trollen. Jullie vinden deze grove dierenmishandeling blijkbaar geen probleem. Onvoorstelbaar.

Dit is nog eens een effectieve actie geweest. Hulde.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 21:44:27 #45
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55859223
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:43 schreef SCH het volgende:

[..]

Terreur en terrorisme gaan toch wel een stapje verder dan met een verfbussie in de weer zijn, vind je niet?
Dus je vind stelselmatig hakenkruizen bij allochtonen op de muur schilderen met het doel hen uit de wijk te verjagen geen terreur?
pi_55859287
"Nu was het alleen maar wat verf, binnenkort zijn wij niet meer zo vriendelijk. Tot volgend jaar’."

Wat is dat minder vriendelijk?
En om wat voor dieren gaat het?
Ratten, muizen?

Ik blijf het een kwalijke zaak vinden, als je zoiets met geweld of iig met geweld dreiging moet/kan stoppen.
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
pi_55859329
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus je vind stelselmatig hakenkruizen bij allochtonen op de muur schilderen met het doel hen uit de wijk te verjagen geen terreur?
Bij terreur komt geweld te pas. Maar wat heeft het met dit onderwerp te maken? Is de projectontwikkelaar een moslim? Of zit je weer een stokpaardje te berijden om maar een puntje te scoren?
pi_55859355
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:46 schreef Mr_Memory het volgende:
"Nu was het alleen maar wat verf, binnenkort zijn wij niet meer zo vriendelijk. Tot volgend jaar’."

Wat is dat minder vriendelijk?
En om wat voor dieren gaat het?
Ratten, muizen?

Ik blijf het een kwalijke zaak vinden, als je zoiets met geweld of iig met geweld dreiging moet/kan stoppen.
Blijkbaar luisteren deze dierenmishandelaar nergens anders naar.
pi_55859391
quote:
Niks trollen. Jullie vinden deze grove dierenmishandeling blijkbaar geen probleem. Onvoorstelbaar.
Het feit dat mensen make-up gebruiken en als het nodig is zich bedienen van allerlei medische technologie, welke op zijn zachtst gezegt niet altijd op de meeste chique manier verkregen is, geeft al aan dat bij een hoop mensen de balans tussen eventueel dierenleed en voordelen die het gebruik van deze kennis/producten opleverd uitslaat naar de voordelen er van.
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 21:50:10 #50
46149 __Saviour__
pi_55859424
quote:

[..]

het draait niet om de eventuele dierenproeven (waarvan niet eens iets bekend is trouwens). Het gaat om de toegepaste tactieken van dat tuig. Jij keurt hiermee dus gewoon terroristische tactieken goed. Want dat is het gewoon.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_55859437
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:48 schreef SCH het volgende:

[..]

Blijkbaar luisteren deze dierenmishandelaar nergens anders naar.
Je geeft geen antwoord op mijn vragen.
pi_55859555
quote:
De dreiging die hier van uit gaat is natuurlijk een compleet andere aard dan die van het bekladden van wat muren of auto's. Dat valt onder baldadigheid, deze actie valt onder bedreiging. De bekladdingen van de huizen geeft aan dat de activisten op de hoogte zijn van de plek waar de bestuursleden wonen en gezien de eerdere daden van deze activisten (en die zijn zeer ernstig te noemen, ik noem moord, ik noem het opgraven van lijken, ik noem doodslag) is dat natuurlijk een situatie die zeer intimiderend is.
pi_55859569
quote:

[..]

Wat doe je weer ongenuanceerd. Valt me toch van je tegen
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 21:56:41 #54
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55859595
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:47 schreef SCH het volgende:

[..]

Bij terreur komt geweld te pas. Maar wat heeft het met dit onderwerp te maken? Is de projectontwikkelaar een moslim? Of zit je weer een stokpaardje te berijden om maar een puntje te scoren?
Ik trek een parallel. Je keurt het bekladden van het eigendom van een projectontwikkelaar goed. Dus lijkt de vraag me gerechtvaardigd of je het ook goedkeurt als er stelselmatig hetzelfde wordt gedaan bij een allochtoon.

Hoe moeilijk is het om gewoon de vraag te beantwoorden?
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 21:58:57 #55
46149 __Saviour__
pi_55859650
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik trek een parallel. Je keurt het bekladden van het eigendom van een projectontwikkelaar goed. Dus lijkt de vraag me gerechtvaardigd of je het ook goedkeurt als er stelselmatig hetzelfde wordt gedaan bij een allochtoon.
nee dan is het ineens zielig natuurlijk. Een haat-actie van extreemrechtsen die de allochtonen willen wegpesten!
Maar als extreemlinks iets soortgelijks doet, is het ineens een geweldige actie. Wat heerlijk hypocriet weer.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_55859715
Straks in Nova (als ik het goed heb gehoord)
pi_55860004
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:50 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

het draait niet om de eventuele dierenproeven (waarvan niet eens iets bekend is trouwens). Het gaat om de toegepaste tactieken van dat tuig. Jij keurt hiermee dus gewoon terroristische tactieken goed. Want dat is het gewoon.
Daar draait alles om.
pi_55860076
quote:
Op maandag 7 januari 2008 21:56 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe moeilijk is het om gewoon de vraag te beantwoorden?
Dat jij stupide vragen wilt stellen of het woord parlallel hebt opgezocht in de VanDale is good for you.

Mij gaat het om de dierproeven. Er wordt veel te weinig geinvesteerd in alternatieven.
pi_55860194
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:13 schreef SCH het volgende:

[..]

Dat jij stupide vragen wilt stellen of het woord parlallel hebt opgezocht in de VanDale is good for you.

Mij gaat het om de dierproeven. Er wordt veel te weinig geinvesteerd in alternatieven.
Mij gaat het om de allochtonen. Er wordt veel te weinig geinvesteerd in alternatieven.
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 22:18:56 #60
46149 __Saviour__
pi_55860202
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:10 schreef SCH het volgende:

[..]

Daar draait alles om.
Nee. Ze kunnen er tegen zijn, prima. Maar dat moet zich niet uiten in deze aggressieve tactieken. Jij doet het veel te simpel af, door constant te wijzen op de zielige diertjes. Ondertussen blijf je maar negeren dat je daarmee terroristische activiteiten goedkeurt. Maar goed, je laat hiermee alleen maar weer zien hoe je werkelijk bent.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_55860209
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Mij gaat het om de allochtonen. Er wordt veel te weinig geinvesteerd in alternatieven.
Open er een topic over.
pi_55860264
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:18 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

Nee. Ze kunnen er tegen zijn, prima. Maar dat moet zich niet uiten in deze aggressieve tactieken. Jij doet het veel te simpel af, door constant te wijzen op de zielige diertjes. Ondertussen blijf je maar negeren dat je daarmee terroristische activiteiten goedkeurt. Maar goed, je laat hiermee alleen maar weer zijn hoe je werkelijk bent.
En ondertussen gebeurt het gewoon. Dat hypocriete gezeik over een paar teksten op een muur, man dat gebeurt hier dagelijks in de stad. Niemand van jullie heeft de gore moed om onder ogen te zien wat er met die dieren gebeurt. Zolang hierbij geen mensen worden aangevallen, zal het me mijn reet roesten - dan moeten die engerds maar een echt beroep kiezen.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 7 januari 2008 @ 22:24:53 #63
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55860383
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:13 schreef SCH het volgende:

[..]

wat een scheitert en een lafaard ben je toch ook dat je nooit achter je eigen statements durft te staan.
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 22:26:13 #64
46149 __Saviour__
pi_55860429
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:20 schreef SCH het volgende:
En ondertussen gebeurt het gewoon. Dat hypocriete gezeik over een paar teksten op een muur, man dat gebeurt hier dagelijks in de stad. Niemand van jullie heeft de gore moed om onder ogen te zien wat er met die dieren gebeurt. Zolang hierbij geen mensen worden aangevallen, zal het me mijn reet roesten - dan moeten die engerds maar een echt beroep kiezen.
En wederom doe je het. Het gelijk weer gooien op de zogenaamd zielige dieren zelf ipv ingaan op je beweegredenen om terroristische activiteiten goed te keuren. En dit is niet simpelweg wat teksten op een muur kladden, dit is geen graffiti van wat vandaaltjes. Want dit komt gewoon neer op bedreigingen. Dat is éxact wat terroristen doen. Die menen in hun ogen ook een juist doel te hebben, en schuwen daarbij geen enkel middel. Maar wat ze doen is wel degelijk verkeerd
Om ook maar een vergelijking te gebruiken die iemand anders al neerzette: wat als muren van een allochtoon gezin beklad worden met hakenkruizen? Is dat dan ook onschuldig gekladder of zou je daar ineens wel een verdere slechte bedoeling achter zoeken? Maar daar ging je toennet ook al mooi niet op in, simpelweg omdat daaruit blijkt hoe hypocriet je bent.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_55860612
Volkert van de Graaf zijn volgelingen kunnen nog steeds vrijuit gaan in dit land..
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_55860613
quote:
Op maandag 7 januari 2008 19:01 schreef SCH het volgende:
NAW-gegevens van de activist op het internet zetten. Ik kan de ironie er wel van inzien.
“Everybody's got plans...until they get hit.” - Mike Tyson
pi_55860629
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:20 schreef SCH het volgende:

[..]

Er worden WEL mensen aangevallen. Mensen die zich thuis veilig moeten voelen, worden op zo een manier bedreigd dat het gevoel voor veiligheid ver te zoeken is. Geweld is niet alleen fysiek. Bovendien hebben we het over een projectontwikkelaar die geen dieren heeft mishandeld, nu geen dieren mishandeld en dat in de toekomst ook nooit zal gaan doen. Kortom, de mensen die dit geflikt hebben zijn gewoon een stel vuile lafaards.

Het is ook typisch links dat er hoog opgegeven wordt over de vrijheid van iedereen, behalve als er iets gebeurd wat niet in het straatje van deze figuren past, zie Pim Fortuyn die neergeknald werd door een dierenrechtenactivist, zie bedrijven die aan dierproeven doen die best hard aangepakt mogen worden. Maar zodra er iemand voorstelt dat jij je lichaam dan maar als vervangend materiaal aan moet bieden voor de proeven, dan zwijg je ineens als het graf. Hypocriete troll.
pi_55860683
Je hoort het gezwets nu in NOVA. De machteloosheid druipt er vanaf.
Gewoon stoppen met die zinloze dierproeven, dat komt niet in het CDA-hoofdje op natuurlijk.
pi_55860731
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:33 schreef Snapcount2 het volgende:

[..]

Er worden WEL mensen aangevallen. Mensen die zich thuis veilig moeten voelen, worden op zo een manier bedreigd dat het gevoel voor veiligheid ver te zoeken is. Geweld is niet alleen fysiek. Bovendien hebben we het over een projectontwikkelaar die geen dieren heeft mishandeld, nu geen dieren mishandeld en dat in de toekomst ook nooit zal gaan doen. Kortom, de mensen die dit geflikt hebben zijn gewoon een stel vuile lafaards.
Nee hoor. Het zijn zeer efficiente activisten. En die projectontwikkelaar en die gemeente zijn zo fout als een deur, die bieden alle gelegenheid tot walgelijke dierenmishandeling. Dat meoten we gewoon niet hebben in Nederland - dus kappen met die onzin.
quote:
Het is ook typisch links dat er hoog opgegeven wordt over de vrijheid van iedereen, behalve als er iets gebeurd wat niet in het straatje van deze figuren past, zie Pim Fortuyn die neergeknald werd door een dierenrechtenactivist, zie bedrijven die aan dierproeven doen die best hard aangepakt mogen worden. Maar zodra er iemand voorstelt dat jij je lichaam dan maar als vervangend materiaal aan moet bieden voor de proeven, dan zwijg je ineens als het graf. Hypocriete troll.
Wat een bullshit. Ik ben enorm voor vrijheid, maar dan ook van dieren. Ik kan het echt niet tolereren dat er dieren gemarteld worden, het spijt me
pi_55860760
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:26 schreef __Saviour__ het volgende:

[..]

En wederom doe je het. Het gelijk weer gooien op de zogenaamd zielige dieren zelf ipv ingaan op je beweegredenen om terroristische activiteiten goed te keuren. En dit is niet simpelweg wat teksten op een muur kladden, dit is geen graffiti van wat vandaaltjes. Want dit komt gewoon neer op bedreigingen. Dat is éxact wat terroristen doen. Die menen in hun ogen ook een juist doel te hebben, en schuwen daarbij geen enkel middel. Maar wat ze doen is wel degelijk verkeerd
Om ook maar een vergelijking te gebruiken die iemand anders al neerzette: wat als muren van een allochtoon gezin beklad worden met hakenkruizen? Is dat dan ook onschuldig gekladder of zou je daar ineens wel een verdere slechte bedoeling achter zoeken? Maar daar ging je toennet ook al mooi niet op in, simpelweg omdat daaruit blijkt hoe hypocriet je bent.
True, as usueal sch blijft een kansloser.
Help mee en bestel een Pizza, keuken, overtoom otto whatever !!
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/1154901.html#comments
  Donald Duck held maandag 7 januari 2008 @ 22:42:42 #71
46149 __Saviour__
pi_55860935
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:37 schreef SCH het volgende:
Nee hoor. Het zijn zeer efficiente activisten. En die projectontwikkelaar en die gemeente zijn zo fout als een deur, die bieden alle gelegenheid tot walgelijke dierenmishandeling. Dat meoten we gewoon niet hebben in Nederland - dus kappen met die onzin.
[..]

Wat een bullshit. Ik ben enorm voor vrijheid, maar dan ook van dieren. Ik kan het echt niet tolereren dat er dieren gemarteld worden, het spijt me
Zie je nou zelf niet hoe je bezig bent. Dieren, dieren, dieren. Iedere keer gooi je het daar weer op. Jij bent zo'n eng persoon van 'het doel heiligt de middelen'. Maar dat gaat natuurlijk niet op. Ze kunnen prima actie voeren tegen het in hun ogen onjuiste proefdierenbeleid, maar laat ze die actie dan voeren binnen het kader van de wet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
pi_55861191
quote:
Activisten maken steeds vaker zogenoemde 'home visits', waarbij bestuurders van bedrijven die met dierproeven te maken hebben thuis worden bedreigd. Het is echter voor het eerst dat een bedrijf zo openlijk toegeeft aan die bedreigingen.
Mensen bedreigen om je doelen te bereiken. Hulde. HItler zou trots op je zijn.

Deze mensen zijn criminelen en moeten ook zo behandeld worden >> oppakken.
En als je dan je doel op de normale manier wilt bereiken probeer je de wet te veranderen. Niet de wet te ondermijnen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_55861680
SCH, ga eens in op de argumenten.

Waarom zijn de proeven zinloos? Leg dat nou eens uit, komt eens met een bron of een argument.
Noem eens een goed alternatief.

Je kan bv wel als een dwaas roepen dat olie van satan komt en dat we dit niet meer moeten gebruiken, dit kan pas als er een goed alternatief is.

M.I. ben je een gevaar voor jezelf. Wanneer je zo blind een ideaal volgt en feiten negeert en geen redelijk gesprek/discussie kan aangaan dan ben je hard op weg om een extremist te worden. En extremisten of die nu voor goed of kwaad strijd zijn altijd slecht. Want de methodes die dit soort lieden gebruiken zijn veelal onacceptabel. Uiteraard zijn alle anders denkenden dan (radicaal) links fascisten en weten niet beter, maar zolang jij niet eens met zinnige argumenten/alternatieven kan komen ben je niet serieus te nemen.

Dieren hebben rechten maar mensen hebben dus geen rechten? Volgens mij is het nog steeds verboden om huizen te bekladden en families te bedreigen.
I killed. But I didn't just kill fifty, I didn't kill a hundred. I killed TEN thousand! And I was good at it. It wasn't for vengeance, it wasn't for greed. It was because...I liked it
Let us leave, no trace of tears upon our dead faces
  maandag 7 januari 2008 @ 23:14:37 #74
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_55861812
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:37 schreef SCH het volgende:
Wat ben jij een fout figuur zeg. Jij keurt het goed dat belangengroepen met behulp van (dreiging met) geweld een politiek doel proberen af te dwingen in plaats van dit via de parlementaire weg te doen. Omdat je het eens bent met het nagestreefde doel.

Als 'we' dit niet moeten hebben in Nederland, dient dat wettelijk te worden geregeld. Niet door actiegroepen met verfbussen en dreigementen. Walgelijk. Ik denk dat mensen die op deze manier politieke doelen nastreven en zij die dit expliciet goedkeuren aanzienlijk fouter zijn dan bedrijven die aan dierenproeven doen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  maandag 7 januari 2008 @ 23:16:27 #75
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55861872
heee, die milieuterrorist woont hier redelijk dichtbij
maar ff bij de Ruiterakker langs met wat verlopen olie en neon verf
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 7 januari 2008 @ 23:17:53 #76
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_55861913
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:32 schreef kawotski het volgende:
Volkert van de Graaf zijn volgelingen kunnen nog steeds vrijuit gaan in dit land..
niet als hun adresjes op het net geplaatst worden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 7 januari 2008 @ 23:33:10 #77
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55862328
die proeven zijn wettelijk verantwoord , als je dat wil aanpakken moet je bij de politiek zijn en geen individuen gaan bedreigen.
pi_55863539
quote:
Op maandag 7 januari 2008 22:35 schreef SCH het volgende:
Je hoort het gezwets nu in NOVA. De machteloosheid druipt er vanaf.
Gewoon stoppen met die zinloze dierproeven, dat komt niet in het CDA-hoofdje op natuurlijk.
Snap je nou niet waarom dat niet kan? Dierproeven zijn erg nuttig voor wetenschappelijk onderzoek.
pi_55863611
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:16 schreef Het_hupt het volgende:
heee, die milieuterrorist woont hier redelijk dichtbij
maar ff bij de Ruiterakker langs met wat verlopen olie en neon verf
Graaf z'n (van SCH of van meneer de dierenactivist zelf, je mag kiezen wat mij betreft) overleden ouders op uit hun graf en leg ze bij hem in de tuin. Van dergelijke maatregelen bedienen de heren en dames activisten zich ook dus dat kunnen ze wel waarderen denk ik.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:34:09 #80
272 R@b
No-nonsens
pi_55863680
quote:
Op maandag 7 januari 2008 23:33 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
die proeven zijn wettelijk verantwoord , als je dat wil aanpakken moet je bij de politiek zijn en geen individuen gaan bedreigen.
Dat gaat SCH zijn pet te boven. Die vindt dit soort terreuracties prima.

Maar misschien keurt SCH het ook wel goed als er moskeeën worden beklad door mensen die het niet eens zijn met de inhoud van de Koran.
R@b is inderdaad één van de verschrikkelijkste personen die ik ken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 00:54:33 #81
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55863955
ik hou sowieso niet van dat soort acties, tegen wie het ook gericht is , ik werd ook een beetje misselijk van die gast van die organisatie tegen dierproeven die het weigerde te veroordelen in Met het oog op morgen daarnet.
pi_55864207
Maar verhalen van onverklaarbare ongelukken van tegenstanders van grote bedrijven, zijn die dan allemaal verzonnen?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:17:55 #83
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_55864212
Ik vraag me af op wie we de nieuwe medicijnen moeten testen.... dan maar gelijk op mensen als die "ernstig" ziek zijn. Ideologisch gezien kun je de mens & dier aan elkaar gelijk stellen. In de praktijk kom je dan snel uit op Mengle achtige praktijken op de mensheid (bij het ziektebed). Of dat nou zo'n geweldige keuze is ?!.... ik betwijfel het. Neemt niet weg dat er nog veel dierproeven onnodig worden uitgevoerd...(makeup is wel een leuke) terwijl er ook natuurproducten zijn. De body-shop is daar heel groot mee geworden vanuit een bewustzijns-filosofie.
Grofweg kun je eigenlijk niet om dierproeven heen....liefst in een gedecimeerde vorm.

En de acties kunnen mijn goedkeuring niet wegdragen.... de tegenvoorbeelden staan al in dit topic. Er moet een wettelijke basis zijn om het geschil op te lossen. Als praten niet lukt, kun je demonstreren (publiekelijk of een andere politieke partij kiezen).... maar dingen beschadigen is echt een stap te ver. En valt gewoon onder een strafbaar delict.
pi_55864263
Wat ik er in de gauwigheid van gezien heb, is de discussie hier niet erg hoogstaand.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55864275
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:28 schreef Kees22 het volgende:
Wat ik er in de gauwigheid van gezien heb, is de discussie hier niet erg hoogstaand.
Ja, dat heb je zo met SCH.
pi_55864279
Dieren zijn inferieur. ALF ook. Ik hoop dat ze die vinexwoning flink slopen.
pi_55864323
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:31 schreef tho_Omas het volgende:
Dieren zijn inferieur.
Helemaal mee eens.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:51:57 #88
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55864382
quote:

[..]

nee dierproeven zijn een vereiste van de instanties om jouw gezondheid te kunnen waarborgen, of draag je een warm hart toe aan de mensen die gezorgd hebben voor de softenon babies?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 januari 2008 @ 01:59:47 #89
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55864408
OMG onze lincksche troll lijdt nu definitief aan Alzheimer.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_55864414
Een combinatie van naïeviteit, idioterie, morele lafheid en simplisme in een mietjesmaatschappij maakt dergelijke misdaden mogelijk. Met dank aan de geitenwollenfiguren.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:01:14 #91
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55864416
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 01:59 schreef Ringo het volgende:
OMG onze lincksche troll lijdt nu definitief aan Alzheimer.
daar zijn goede medicijnen voor, wel getest op proefdieren...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:02:26 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55864422
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:01 schreef Re het volgende:

[..]

daar zijn goede medicijnen voor, wel getest op proefdieren...
Schandalig! Ik ga nog liever langzaam kwijlend dood.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:05:38 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55864436
Verder goeie zaak natuurlijk. Ben je het ergens niet mee eens? Gewoon met verfbommen gooien en roepen dat je in de toekomst naar hardere middelen grijpt.

"Ach, in de gemiddelde binnenstad gaat het er erger aan toe."

Lieve wollige diertjes.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:08:45 #94
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55864447
Ik vind het geen goede zaak, als idereen dat zou gaan doen bij een omstreden bouwproject, een wegverbreding of een renovatie dan ligt nederland binnen de kortste keren plat vanwege een paar milieufanatici.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:11:29 #95
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_55864455
IK VIND HET WEL EEN GOEIE ZAAK JA. EN NOG ÉÉN ZO'N FASCISTISCHE ROTOPMERKING EN IK BESMEUR JE HUIS MET STRONT.

Het wérkt, soms.
pi_55864468
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:08 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik vind het geen goede zaak, als idereen dat zou gaan doen bij een omstreden bouwproject, een wegverbreding of een renovatie dan ligt nederland binnen de kortste keren plat vanwege een paar milieufanatici.
De dreiging die uit gaat van dierenactivisten is gigantisch, ik kan mij dan ook goed voorstellen dat de bestuurders van dat bedrijf het wel goed vinden als zij thuis bedreigd worden door deze activisten. Dierenactivisten zijn om de een of andere reden vele malen extremer dan andere milieuacitivisten, zoals Milieudefensie, Natuur en Milieu en Greenpeace. Van die laatste actie-groeperingen weet je gewoon zeker dat zij geen gekke dingen uithalen mbt je gezin en jezelf. Vanuit het verleden blijkt echter dat je vertrouwen bij dierenactivisten niet kunt hebben omdat zij zeer geweldadig opereren.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:31:25 #97
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55864533
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:13 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De dreiging die uit gaat van dierenactivisten is gigantisch, ik kan mij dan ook goed voorstellen dat de bestuurders van dat bedrijf het wel goed vinden als zij thuis bedreigd worden door deze activisten. Dierenactivisten zijn om de een of andere reden vele malen extremer dan andere milieuacitivisten, zoals Milieudefensie, Natuur en Milieu en Greenpeace. Van die laatste actie-groeperingen weet je gewoon zeker dat zij geen gekke dingen uithalen mbt je gezin en jezelf. Vanuit het verleden blijkt echter dat je vertrouwen bij dierenactivisten niet kunt hebben omdat zij zeer geweldadig opereren.
wat heeft mijn quote daarmee te maken?
pi_55864545
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:31 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
wat heeft mijn quote daarmee te maken?
Je valt de projectontwikkelaar aan op het punt dat hij er mee gekapt is en daarmee heeft toegegeven aan de dierenactivisten. Tenminste dat maak ik uit jouw tekst op.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 02:40:35 #99
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_55864557
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:36 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je valt de projectontwikkelaar aan op het punt dat hij er mee gekapt is en daarmee heeft toegegeven aan de dierenactivisten. Tenminste dat maak ik uit jouw tekst op.
Ik val volgensmij nergens de projectontwikkelaar aan.
pi_55864571
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 02:40 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Ik val volgensmij nergens de projectontwikkelaar aan.
Nou ja, dan zal ik het wel foutief geinterpreteerd hebben. Je kunt het op twee manieren lezen in feite.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')