abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55824717
Alvast bedankt voor alle tips en ik ga ze ook zeker uitvoeren. Ik had er ergens wel rekening mee gehouden maar nog niet zo vroeg in de zwangerschap. Suzziieee ik ga even speuren op je linkjes.

Tussen Kaith en deze beeb heeft mijn schoonzusje een Downkindje gekregen. Nu twijfelen wij(ik) voornamelijk om het nu te laten testen of niet. Meer voor de wetenschap dat het zo zou kunnen zijn niet om de zwangerschap af te laten breken.

Mijn zwager en schoonzusje wisten het niet van tevoren omdat alles prima leek en wij hebben van dichtbij meegemaakt wat een impact het heeft in een gezin.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55824958
Mibos, wat vervelend. Ik heb nog niet eerder gehoord van t kage suiker tijdens een zwangerschap.

Tan, maar gewoon een extra knuffel.

Verder gaat hier alles goed. Ben enorm aan het wassen en opruimen en ik heb lief gister toch min of meer vriendelijk doch dringend verzocht mij even te helpen met het opruimen van de slaapkamer. Voor mijn gevoel moet alles opgeruimd zijn en alles gewassen. Ik ben nu zo ver dat ik nog maar twee wassen hoef te draaien voordat alles weg is. ( Dat het dan weer van voor begint maakt niet uit, de was is nu even weg.)
  zondag 6 januari 2008 @ 16:28:34 #205
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_55825533
Mijn vader heeft ook altijd dextro bij zich. Dat wordt namelijk heel snel opgenomen. Thuistesten, kan je die niet vergoed krijgen??
De one touch is trouwens een hele goede, heel makkelijk en snel.

(nog even over de rijstijl van lief, voor degene die het had over vertrouwen: Mijn man is een goede rijder, alleen soms een beetje wild. Ook moet ik hem er heel vaak aan herinneren dat ik niet perse de kilometerteller van de voorganger hoef te zien... Ook de route naar het ziekenhuis, die we al eens proef hebben gereden, zit vol met kuilen en tramrails... Met weeen lijkt mij dat gewoon geen pretje)
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55826102
Voordeel is dat je meer op zijn rijstijl let dan op je weeën
Misschien kan je een taxi nemen?
pi_55826358
Scherp Wurpje het laatste waar ik me zorgen om maakte was inderdaad om de rijstijl. Als ze maar aan de kant gingen...
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 17:06:16 #208
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55826440
quote:
Op zondag 6 januari 2008 16:28 schreef Ticootje het volgende:

(nog even over de rijstijl van lief, voor degene die het had over vertrouwen: Mijn man is een goede rijder, alleen soms een beetje wild. Ook moet ik hem er heel vaak aan herinneren dat ik niet perse de kilometerteller van de voorganger hoef te zien... Ook de route naar het ziekenhuis, die we al eens proef hebben gereden, zit vol met kuilen en tramrails... Met weeen lijkt mij dat gewoon geen pretje)
heeft die vent van jou engelengeduld of is het zo'n watje?

van mij had je kunnen gaan lopen!
mens wat kan jij zemelen!
  zondag 6 januari 2008 @ 17:12:11 #209
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_55826582
Lady denk aan je hart
Saartje
  zondag 6 januari 2008 @ 17:15:08 #210
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_55826647
Zeiken doe ik lekker hier, ik gebruik fok lekker als uitlaatklep. Zo blijft lief gespaard van mijn gezeik.. (voor een deel dan)

Maar goed ik merk het al, je mag hier alleen knuffelkroel posts neerzetten. Je mag niet ongeneerd even lekker op iemand afgeven, je mag hier niet klagen. Ik zal er rekening mee houden.
pi_55826662
Lady durft precies te zeggen wat ik al een tijdje denk... Volgens mij is het zo'n pietje precies dat ze zichzelf in de weg zit...

Ticootje je kan dat wel zeggen maar op sommige dingen heb je een mening die kant nog wal raakt en dat vervolgens mega door wil drijven. Maar tegengas daar moet je nog effe mee om leren gaan.

[ Bericht 43% gewijzigd door Mibos op 06-01-2008 17:17:25 (`) ]
  zondag 6 januari 2008 @ 17:16:13 #212
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55826674
I'm so glamourous I piss glitter!
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 17:16:58 #213
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55826698
je hoeft voor mij je klaagposts niet aan te passen hoor.
ik pas de mijne ook niet aan.
pi_55826736
Ticootje, als je een keer lekker wil zeiken dan PM je maar gewoon hoor. Dat hoort erbij en ik vind het helemaal normaal wat je allemaal zegt en denkt.
pi_55826762
Gelukkig dat meningen dan kunnen verschillen.
pi_55826856
Gelukkig dan maar. Maar op en tegen het eind ben je een beetje hulpeloos af en toe en afhankelijk van degene die naast je zit en ligt en dat wil dan allemaal wel eens niet zo gaan als jij dat wil. Normaal kun je daar zelf wat aan doen, maar zo tegen het einde gaat dat echt niet meer. Dan ben je gewoon niet meer echt jezef.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:23:28 #217
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_55826874
Een beetje zeiken hoort er bij en mag best, maar steeds hele topics naar je toe trekken over huiselijke zaken vind ik te ver gaan. Het kan best wat minder denk ik dan. En anders maak je een topic in R&P aan, daar leven ze voor zulke dingen
Saartje
  zondag 6 januari 2008 @ 17:24:10 #218
190853 RockabeIIa
pi_55826908
Wenneke, kan je nagaan... sommigen kunnen ook zo zeiken als ze niet of net zwanger zijn!
pi_55826925
Hier zitten dus zo ongeveer alle hormonen van het forum in 1 topic.
Ik denk dat het logisch is dat dat af en toe even wat wrijving geeft of knalt.

Mag ik ook klagen? Ik heb honger!
Ik heb even een schemaatje opgezocht hoe ik zou moeten aankomen (ben nu 5 weken zwanger). Tot nu toe had ik ongeveer 0,5 KG aan moeten komen.
Ik ben 200 gram afgevallen! En ik eet véél meer dan normaal en sport minder. Raar lijf.
pi_55826964
Nou ik ben ook negen maanden zwanger geweest en ik ben dus echt niet zo geweest. Niet volgens mijn lief en familie maar goed ik heb ook niet de behoefte normaal al niet om zo te memmelen over alles. En natuurlijk klagen we allemaal wel eens maar wat heb ik eraan om te weten dat dit niet goed is en zus niet goed is en dat hij dit of dat juist wel doet of juist niet doet. Inderdaad verhuis dan naar R&P.
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 17:26:20 #221
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55826968
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:15 schreef Ticootje het volgende:
Zeiken doe ik lekker hier, ik gebruik fok lekker als uitlaatklep. Zo blijft lief gespaard van mijn gezeik.. (voor een deel dan)

Maar goed ik merk het al, je mag hier alleen knuffelkroel posts neerzetten. Je mag niet ongeneerd even lekker op iemand afgeven, je mag hier niet klagen. Ik zal er rekening mee houden.
kijk, dat zeg je nou eens precies goed: je post hier om je gezeik kwijt te kunnen.
ik snap best dat zwanger zijn geen negen maanden durende roze wolk is, maar bij jou slaat de balans helemaal door.

en normaal gesproken had ik waarschijnlijk mijn wenkbrauwen eens gefronsd en er het mijne van gedacht, maar ik zit zo eens bij te lezen (en ik weet dat ik niet de enige ben die intens met tan meeleeft) en ik heb diep respect voor de manier waarop tan zich voorbereid op de komst van haar kind. zo zonder klagen of zelfmedelijden en bang om teveel de aandacht op zich te vestigen.

ik wil niemands situatie met elkaar vergelijken, maar ik moest eerdergeplaatst commentaar gewoon kwijt.
pi_55826971
Das waar. Maar laten we niet vergeten dat iedereen anders is en iedereen ook onder invloed van hormonen anders reageert.

De een heeft al moeite met het opendraaien van een potje appelmoes bij wijze van spreken en de ander kan veel en veel meer hebben.
pi_55827022
Wurpje jij loopt zo'n beetje gelijk met mij op volgens mij en ik ben 2 kilo afgevallen. Het verschilt per lichaam en het komt vanzelf wel weer bij. Maak je niet te druk over het schema wat een algemene richtlijn is.
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 17:28:20 #224
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55827030
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:12 schreef Maneki.Neko het volgende:
Lady denk aan je hart
mij is altijd verteld dat je het aan je hart krijgt als je je emoties opkropt.
dus bij deze: ik denk eraan hoor

(maar bedankt voor de tip )
pi_55827049
Misschien formuleert Lady het netter als ik het kan maar ik ben het wel zeker met haar eens.

Wenneke ik snap dat het ook deels door hormonen komt maar ik vind dat er vaak geen rem op zit bij Ticootje maar goed het is haar keuze om hier te komen zemelen. Maar dan moet je een keer tegengas kunnen verwachten en dat dan wel accepteren en niet gelijk een post zetten van dan alleen maar knuffelkroelpost want dat is het enige wat mag hier. Wat imo totaal niet zo is.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:29:11 #226
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55827051
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:15 schreef Mibos het volgende:
Ticootje je kan dat wel zeggen maar op sommige dingen heb je een mening die kant nog wal raakt en dat vervolgens mega door wil drijven. Maar tegengas daar moet je nog effe mee om leren gaan.
Dit vooral.. En dat is niet alleen nu aan het einde.... Maar al maanden..
Get real! is wat regelmatig bij me te binnen schiet..

Wurpje, niet naar die schema's kijken! Zulke dingen gaan gewoon hun eigen gang.. De ene keer kom je binnen no-time kilo's aan.. de andere keer gaat het veel geleidelijker.. Elke zwangerschap gaat anders (ook qua aankomen dus)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 6 januari 2008 @ 17:29:47 #227
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55827069
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:15 schreef Mibos het volgende:
Lady durft precies te zeggen wat ik al een tijdje denk... Volgens mij is het zo'n pietje precies dat ze zichzelf in de weg zit...

En het is haar mening, dus die mag ze gewoon uiten. Of jij nu vindt dat die kant nog wal raakt of niet. Jullie geven wel verdomd vaak af op Ticootje zeg. Over zemelen gesproken.
pi_55827088
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:28 schreef Mibos het volgende:
Wurpje jij loopt zo'n beetje gelijk met mij op volgens mij en ik ben 2 kilo afgevallen. Het verschilt per lichaam en het komt vanzelf wel weer bij. Maak je niet te druk over het schema wat een algemene richtlijn is.
Ik denk dat jij wel voor loopt op mij!
Ik ben nu 5 weken zwanger, heel pril dus nog allemaal. Ik weet het ook nog maar net.
Ben me lekker aan het inlezen en aan het kijken wat ik nu weer met deze toestand moet

edit: even voor de duidelijkheid, ik maak me er geen zorgen over! Ik vond het alleen wel grappig. Ik vond het schemaatje wel fijn, omdat het aangeeft hoeveel je in totaal minimaal en maximaal aan mag komen met jouw specifieke gewicht en lengte.
pi_55827110
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:24 schreef RockabeIIa het volgende:
Wenneke, kan je nagaan... sommigen kunnen ook zo zeiken als ze niet of net zwanger zijn!
I know, ik werk er dagelijks mee met mensen die altijd klagen. ( Of gewoon vaak, of niet te vergeten zo ongeveer met een mes voor je zitten.)
  zondag 6 januari 2008 @ 17:32:42 #230
190853 RockabeIIa
pi_55827139
lady-wrb, het is nou eenmaal een feit dat sommige zwangere vrouwen menen dat de hele wereld om hen draait. Voor de rest ben ik het compleet met je eens.

Wil toch even kwijt dat er veel meer zeurders zijn dan Tico alleen. Ik vind dat van Ticootje niet eens zeuren, ze heeft gewoon een ander beeld van de wereld dan menigeen.

Wurpje, van harte
pi_55827235
Wurpje ik ben nu ongeveer een week of zes. Zelf berekend 30 augustus ongeveer. Om en nabij een week voor je of mijn lichaam heeft me in de maling genomen.

Sil dit is echt al vanaf de eerste dag zwanger aan de gang en soms is het emmertje vol ja en nee ik geef niet alleen op ticootje af, ook weleens op iemand anders als ik het terecht vind en men op mij nou prima daarom is het een forum. Discussie...
pi_55827264
destijds was de autorit naar het ziekenhuis, het hoe en waarom, compleet ondergeschikt aan de noodzaak.

de vader van reed te hard, en dat vond de politie ook, dus die hield ons aan, wierp 1 blik op mij(n buik) en reden toen voor ons uit de hele weg naar het ziekenhuis , om de kruispunten vrij te houden

het was midden in de nacht, dus de weg was zo goed als verlaten, maar soit.

moraal van dit verhaal : op het moment supreme boeit niets (nu ja weinig) meer en het laatste wat je zal doen is schelden op degene die je naar de meest veilige plek rijdt, omdat jij zijn kind draagt en hij ook van jou houdt
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55827329
Haha Milagro ik zie het helemaal voor me...
pi_55827426
Mibos, als iedereen zo op kritiek zou reageren zou de wereld er een stuk leuker uitzien. ( wat niet wil zeggen dat alle andere reacties niet goed zijn.)

Maar laten we vooral niet vergeten dat we allemaal een beebs ( of voor jullie die het nog niet weten mss beebies) binnen hebben en dat we daar het meeste mee bezig zijn en dat we af en toe gewoon een beetje egocentrich zijn.

We willen en hebben vooral steun aan elkaar en dat is het belangrijkste.
pi_55827475
Ik kan me ook niet echt druk maken om de autorit straks. Weet dat ik met weeën de auto in zal moeten als ik thuis begin, misschien wel vaker op en neer. Mijn angst is meer dat ik het ziekenhuis niet haal zonder de baby binnen te houden, tenminste die angst had ik bij Merlijn. Aangezien het toch een kwartier rijden is en ik bang was dat ik mijn zomaar spontaan volledige ontsluiting zou krijgen. Ergens heb ik daar niet eens meer overnagedacht de laatste tijd, en eigenlijk wordt het echt meer ach we zien wel.

Om de posts van Ticootje kan ik vaak alleen maar een beetje lachen, laat haar zich toch lekker druk maken om die dingen, ze komt er nog wel achter hoe het echt gaat.
pi_55827479
Zoooo.... hele dag met zn alle aan het ruimen geweest... Kerstboom weg... zooi zielig alenige sokken weer herenigd met een soortgelijk exemplaar... Oudste 2 kamers uit laten mesten....
En toen we klaar waren riep het minimonster.... Zo... Nou mag de baby komen he mama!!! Zo lief!!!

Heb ik gezeik gemist????
Ik ben een enorm hormonster en zeik geloof ik tegen alles en iedereen .... Behalve hier!! Hier klaag ik zo af en toe eens...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
  zondag 6 januari 2008 @ 17:53:26 #237
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55827665
Hoe is het eigenlijk met jou Vamp? Nog geen tekenen van?
pi_55827668
Wenneke is gewoon iemand die alles in de hand wil houden en echt dat kan niet tijdens een zwangerschap/bevalling. Prima als je zo bent maar daar hoeven wij niet altijd op gewezen te worden. En mij stuit het gewoon dat ze niet tegen tegengas kan. Ook nu niet want ze heeft niet meer gepost. Prima ik ben er klaar mee. Wat mij betreft einde discussie...
Hier gaat de boom ook weg vanavond, Vamp... Lekker de kerstspullen waar naar zolder tot de volgende kerst.
pi_55827677
Tan hoe is het vandaag gegaan?
  zondag 6 januari 2008 @ 18:01:44 #240
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55827870
@mibos - die kramperigheid van vanochtend is wel afgenomen tot af en toe een lichte 'rugwee' zo eens in het half uur, drie kwartier. En gek genoeg als ik achter de PC zit vaker en meer in mijn buik dan rug, maar dan zit ik ook meer inééngedoken.
Hoe dan ook, niks van betekenis,
pi_55827878
hallo de beste wensen nog voor iedereen!
BE nog van te gefeliciteerd met sacha hopelijk gaat alles goed maar zo te lezen wel he
hier gaat ook alles lekker, hormonen vliegen in de rondte , vandaag bijna kamertje afgekregen daarna ff inventariseren want jemig wat heb je toch veel nodig voor een baby en ik had alles al weggedaan
ruimtegebrek in de buik en t zuur maar voorderest gaat ie goed
morgen jouw uitgerekende datum he TAN?
voel je je nog goed, hopelijk komt t allemaal goed..veel sterkte en suc6 iig
pi_55827909
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:53 schreef Mibos het volgende:
Wenneke is gewoon iemand die alles in de hand wil houden en echt dat kan niet tijdens een zwangerschap/bevalling. Prima als je zo bent maar daar hoeven wij niet altijd op gewezen te worden. En mij stuit het gewoon dat ze niet tegen tegengas kan. Ook nu niet want ze heeft niet meer gepost. Prima ik ben er klaar mee. Wat mij betreft einde discussie...
Hier gaat de boom ook weg vanavond, Vamp... Lekker de kerstspullen waar naar zolder tot de volgende kerst.
Vlgs mij bedoel je Ticootje. Ik ben nml niet zon controlerig tiepje. Sterker nog, ik zie wel wat er gebeurt en wanneer en hoe het komt.

Maar gelijk is gelijk, einde discussie.
  † In Memoriam † zondag 6 januari 2008 @ 18:04:18 #243
37843 lady-wrb
kortaf
pi_55827915
tan, hier wordt ook enorm met je meegeleefd.
pi_55827946
Tan, dat schiet niet op. Hoe laat moet je morgen in het zkh zijn??
pi_55828212
quote:
Op zondag 6 januari 2008 17:53 schreef Tan het volgende:
Hoe is het eigenlijk met jou Vamp? Nog geen tekenen van?
Vanmorgen een soort bloederig blubje in de wc... met wat spikkels bloed.... verder enorme poetswoede en een heul gejaagd gevoel... verder niets!
pi_55828249
Klinkt als nesteldrang Vamp... Heb ik ook al de hele dag last van...
pi_55828285
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:18 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Vanmorgen een soort bloederig blubje in de wc... met wat spikkels bloed.... verder enorme poetswoede en een heul gejaagd gevoel... verder niets!
bloederig blublje??
je prop of iig deel ervan waarschijnlijk spannend
pi_55828323
Blubje gemist... maarre dat klinkt spannend...
pi_55828462
Wenneke excuses er moest ze tussen Wenneke en is...

Ja Vamp het lijkt ook wel wat te gaan worden daar bij jou en jullie miniminimonster komt er ook al bijna aan.

Tan wel frapant dan de houding zoveel kan schelen. Ik duim zo met jullie mee dat alles redelijk verloopt en een dikke knuffel...
  zondag 6 januari 2008 @ 18:48:11 #250
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55828877
Blubjes, haha, ik verloor met 37 weken een deel van de slijmprop en pas eergisteren het andere deel. Dat kon wel volgens de gyn, ik dacht dat ik met 2 cm wel alles kwijt was, maar d'r kan dus best wat achterblijven
  Jubileum moderator zondag 6 januari 2008 @ 18:59:52 #251
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55829147
Tan, ik ga gewoon even brutaal zijn, is er iemand hier die jij op de hoogte houd vanaf morgen in het ziekenhuis? Ik ben nl. wel onwijs benieuwd hoe dat vechtertje van jou het gaan doen.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55829149
Ik ben bij Merlijn na een keer strippen ook een deel van de slijmprop verloren. Merlijn bleef toch fijn zitten. Het hoeft niets te zeggen, maar het is wel spannend. Wordt weer eens tijd voor verse beebjes, nog even en dan mag ik zelf.
  zondag 6 januari 2008 @ 19:02:20 #253
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55829216
quote:
Op zondag 6 januari 2008 18:59 schreef Lois het volgende:
Tan, ik ga gewoon even brutaal zijn, is er iemand hier die jij op de hoogte houd vanaf morgen in het ziekenhuis? Ik ben nl. wel onwijs benieuwd hoe dat vechtertje van jou het gaan doen.
Luchtbel heeft die taak op zich genomen. Ik hou haar per sms op de hoogte, als ik niet mag sms-en vanuit het ZH dan smst mijn vriend een vriendin die het weer op mijn log zet voor mij.

Dus als LB niks van zich laat horen dan even op mijn log kijken
  Jubileum moderator zondag 6 januari 2008 @ 19:03:38 #254
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55829234
Oke fijn!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 6 januari 2008 @ 19:05:36 #255
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55829262
Maar het is nog niet 100% zeker dat ik morgen ook ga bevallen. Ligt helemaal aan het oordeel van de gyn. En dan is het nog pas dinsdag, want ik hoef pas om half 4 bij de gyn te zijn, neem aan dat ze me dan niet meer inleiden tenzij mijn bloeddruk gevaarlijk is geworden.
  zondag 6 januari 2008 @ 19:16:10 #256
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55829527
Tan, ik ga je hier vast een hele dikke kus geven omdat ik niet weet hoe vaak en wanneer ik kan kijken, maar ik zal aan je denken morgen en de dagen erna.
Ik stuur al mijn hoop en goede gedachten jullie kant op hoor!
  zondag 6 januari 2008 @ 19:20:09 #257
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55829643
Tan, ik denk aan je. Zal je log in de gaten houden. Raar dat het nu bijna zover is, nog een of 2 daagjes. Echt heel erg spannend allemaal.
pi_55829690
Tan heel veel sterkte voor morgen met wat er ook gaat gebeuren! Ik zal geregeld even aan je denken en proberen een positieve beam je kant op te sturen
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55830313
Tan in elk geval heel veel succes morgen!!

Wij hebben vandaag een kamertje besteld, dit word rond half mrt geleverd
pi_55830441
randa mag ik vragen welke vk of gyn je hebt in het zh?

tan heel veel succes morgen
mama van 3 kids!
  zondag 6 januari 2008 @ 20:01:26 #261
190853 RockabeIIa
pi_55830624
Tan, ik wens jullie veel kracht, veel wijsheid en misschien komt een dosis goed geluk ook nog van pas. Morgen brandt hier een kaars voor jullie.
pi_55830853
Ghehehehe.... niet om het een of ander hoor.... Maaruh ik was net een beetrje aan het terug lezen ennuh... nix zeikerigs gevonden hoor aan Ticootje!!! Ik moet er ok niet aan denken dat ik met weeën in de auto naar het ziekenhuis moet.... Ik heb tot nu toe bij alle bevallingen een enorme weeënstorm gehad en kan hier thuis al mn draai niet vinden... Kan ze niet goed opvangen, wat ik ook probeer... Alleen het idee al dat ik dan met in de auto moet...

Eerlijk gezegd vind ik je een beetje uhm.... hrmonaal (...?) reageren Mibos!!

Maar even over dat "blubje" dat herken ik wel van vorige zwangerschappen.... Maar dan verloor ik ze of een paar weken van te voren, of de dag zelf....

Dat geruim en gepoets herken ik dan weer niet!!
pi_55830966
Tan: veel succes en sterkte! Ik ben geen kaarsenbrander maar denk wel aan jou en je gezinnetje en hoop op het meest positieve scenario!

(en hier lag het internet eruit vanochtend en zijn we vanmiddag naar de dierentuin gegaan...de hoogzwangere moet af en toe ook even 'uitgelaten' worden )
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_55830983
Even een vervolgje op mn vorige post....
De vorige bevalling was voor eigenlijk de eerste keer... Hij wilde eigenlijk ook het liefst dat we naar het ziekenhuis zouden gaan... Alles bij de hand, veiliger idee enz...
Maar na de vlos aangehoord te hebben over dat er daar ook vaak nog iedereen opgepiept moest worden en mijn "absoluutnietnaarhetziekenhuiswillen" heeft ie zich toch bij een thuisbevalling neergelegd... (die die dan ook gelijk maar zelf gedaan heeft) Nu wil ie ook gewoon weer graag thuis blijven....

Kijk als het moet, dan moet het, maar ook dan zie ik (nu al) heel erg tegen dat ritje op....
  zondag 6 januari 2008 @ 20:20:22 #265
54772 Silmarwen
pi_55831094
Tan, wat de rest eigenlijk al zegt. Heel veel succes morgen, mijn gedachten zullen bij je zijn.
  zondag 6 januari 2008 @ 20:21:29 #266
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55831121
Het ritje heen kon me niet zoveel boeien, het ritje terug daarentegen . Staat er ineens zo'n kerverse baby op de achterbank, ik heb toen idd een aantal keren gevraagd of ie wel goed uit wilde kijken .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  zondag 6 januari 2008 @ 20:22:35 #267
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55831143
Tan, ook hier wordt veel aan jullie gedacht, en meegeleefd
  zondag 6 januari 2008 @ 20:23:12 #268
54772 Silmarwen
pi_55831159
Knut zal zijn rijstijl wel iets moeten aanpassen als de kleine er is of we als we naar het ziekenhuis moeten. Hij trekt nogal graag heel snel op. Gelukkig wonen we slechts vijf minuten van het ziekenhuis vandaan, en dat in een klein dorpje!
  zondag 6 januari 2008 @ 20:23:36 #269
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55831170
@iedereen dankjullie! Maarreh nog even een keertje voor de duidelijkheid Morgen bevallen gebeurt alleen wanneer ik zelf begin, ik denk niet dat ze om half vier in de middag nog inleiden, maar er zal morgen wel een besluit vallen daarover.
pi_55831173
Vamp gelukkig dat ik dan niet de enige was die er wat van zei of je moet wat verder terug lezen

Staat hij nu al helemaal in de vanghouding bij je eerste wee of denk je dat de kleine van plan is wat minder snel te komen?
pi_55831200
Tan dat is duidelijk maar dan nog denken we met zijn allen morgen aan jullie...
pi_55831318
hier was de autorit ook niet erg hoor. ik heb zelf nog gereden naar het ziekenhuis en het ziekenhuis is toch wel een half uur rijden.
mama van 3 kids!
pi_55831355
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:23 schreef Mibos het volgende:
Vamp gelukkig dat ik dan niet de enige was die er wat van zei of je moet wat verder terug lezen

Staat hij nu al helemaal in de vanghouding bij je eerste wee of denk je dat de kleine van plan is wat minder snel te komen?
Nee, idd...En ik pikte jou er uit omdat je als eerste reageerde denk ik...
Volgens de vlos is dit een stevig kereltje ( net als zn voorgangers, behalve net die ene die was maar 43 cm..)
Dus we hopen dat ie "gewoon" wat langer blijft "hangen" !!

Nou zijn al mn bevallingen op zich vrij snel gegaan.... Bij de eerste kwam de vlos... keek het even aan, ging nog even naar een andere bevalling en kon de laatste persweeën nog net meemaken... Bij de tweede was de vlos nét op tijd om 'm op te vangen... Bij de derde heeft de vlos er volgens mij het langst "bijgezeten"..
Nr 4 heeft lief dus gedaan en hoe nr 5 gaat...... We zien het wel!
  zondag 6 januari 2008 @ 20:32:12 #274
190853 RockabeIIa
pi_55831410
vamp, je bent nu wel zo ervaren, en je vent ook! Ik snap niet dat je nog naar de vk gaat

(wordt het niet eens tijd om die kids eens te spammen in het fototopic? )
pi_55831460
Ik ben benieuwd hoe deze gaat Vamp. Net wat Rock zegt je bent zo goed als je eigen vlos.
pi_55831486
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:32 schreef RockabeIIa het volgende:
vamp, je bent nu wel zo ervaren, en je vent ook! Ik snap niet dat je nog naar de vk gaat

Sta meestal ook met 10 minuutjes weer buiten!!
Spam ze zo af en toe wel ....
S kijken of ik wat leuke "recente" plaatjes heb
pi_55831608
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:21 schreef Leah het volgende:
Het ritje heen kon me niet zoveel boeien, het ritje terug daarentegen . Staat er ineens zo'n kerverse baby op de achterbank, ik heb toen idd een aantal keren gevraagd of ie wel goed uit wilde kijken .
Ik zei pas tegen dat ik op dit moment eigenlijk al vond dat ie de drempels wat zachter mocht nemen, maar dat is straks pas echt commentaar zou krijgen als hij achterin de auto een jankend kind zou hebben omdat het ondanks het tuigje uit zijn zitje vliegt
pi_55831654
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:15 schreef vamperotica het volgende:
voeten
Kijk als het moet, dan moet het, maar ook dan zie ik (nu al) heel erg tegen dat ritje op....
Tja, dat is eigenlijk waar ik ook tegenop zie mocht ik toch langer doorlopen dan gepland. Een ZH-bevalling en de rit naar het ZH. Heb na de vorige bevalling al gezegd dat dat de laatste keer is dat ik met persweeen in een auto naar het ZH ga en als het even kan hou ik mij daaraan. Ik wist me echt geen houding aan te nemen in de auto en aangezien ik al persweeen had was de rit ook echt enorm gevaarlijk. Zachtjes rijden is dan niet echt een optie als het ook de bedoeling is dat je het ziekenhuis haalt. Eigenlijk was alles wat ik wilde gewoon thuis op bed gaan liggen en de baby laten komen maar dan moet je toch naar het ZH.

En even over het zeuren en klagen: ik irriteer me nou nooit aan mensen die hier klagen. Het hoort vaak ook gewoon bij zwanger zijn. Ongemakken, irritaties...hormonen Ik ben zelf ook een hormonster op het moment en dat met de meest lullige dingen. Ben gisteren bijv. in huilen uitgebarsten toen m'n man een kast in de slaapkamer ging verplaatsen om meer ruimte te hebben bij het voeteneind. En op dat moment weet ik dat het onzinnig is dat ik zo reageer en dat het 100% door de hormonen komt maar het zat me echt enorm dwars want ik wilde die kast bij het voeteneind. Daar hoort dat stomme ding en zo wil ik bevallen. Het stoorde me echt enorm dat er op het laatste moment dan dingen veranderen aan mijn 'nest' (voelde me als 1 van mijn katten die dan enorm van slag raakte als ik me ermee bemoeide door ze duidelijk te maken dat onderin een keukenkastje *niet* de meest ideale plek was om te bevallen).
Uiteindelijk probeerde natuurlijk alleen maar te helpen...maar de kast staat wel weer terug aan het voeteneind
Alleen denk ik dat 80% van dat soort voorvallen bij mij meestal niet hier op het forum terechtkomt maar ik kan het wel waarderen als mensen daar wel over kunnen/willen schrijven.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  zondag 6 januari 2008 @ 21:05:45 #279
54772 Silmarwen
pi_55832192
Ik heb staan janken omdat de koffiebonen opwaren in het koffiezetapparaat. Echt heel bizar die hormonen.
  zondag 6 januari 2008 @ 21:07:29 #280
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55832232
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:39 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik zei pas tegen dat ik op dit moment eigenlijk al vond dat ie de drempels wat zachter mocht nemen,
Ik woon dus in een straat met drempels, en die liggen er niet voor niets . Ik kan echt volledig uit mijn plaat gaan als er weer iemand met 60 over zo'n drempel vliegt . Die drempels, en dat 30km bord staan daar omdat er in de hele straat veel kinderen spelen. Ook die van mij .
pi_55832357
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:32 schreef RockabeIIa het volgende:

K kan alleen maar foto's vinden die ik al een keer eerder geplaatst heb!
pi_55832452
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:07 schreef Leah het volgende:

[..]

Ik woon dus in een straat met drempels, en die liggen er niet voor niets . Ik kan echt volledig uit mijn plaat gaan als er weer iemand met 60 over zo'n drempel vliegt . Die drempels, en dat 30km bord staan daar omdat er in de hele straat veel kinderen spelen. Ook die van mij .
Je woont niet toevallig naast me? Onee, bij ons rijden ze er met 80 overheen (en soms verliest een auto dan wel wat onderdelen )
  zondag 6 januari 2008 @ 21:34:54 #283
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_55833016
Hier ook een straat met drempels... En ik hoor af en toe wel eens bodemplaaten flink schuren!! Sommige mensen maken er inderdaad een sport van om zo hard mogelijk over de drempels te racen...

Tan, heel veel sterkte morgen, en ik denk aan je!! Ik hoop dat je ook nog een beetje aan slapen toekomt.
pi_55833459
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:15 schreef Pruk het volgende:

[..]

Je woont niet toevallig naast me? Onee, bij ons rijden ze er met 80 overheen (en soms verliest een auto dan wel wat onderdelen )
net goed moeten ze maar niet als van die lompe lullo's rijden.
mama van 3 kids!
  zondag 6 januari 2008 @ 22:06:24 #285
100412 mefke79
komt goed!
pi_55833920
*mefke79 fietst het topic effe binnen voor een opmerking*

@Mibos: je kan een bloedglucosemeter & de stripjes meestal wel vergoed krijgen via de verzekering als je ze op voorschrift krijgt. Als je ze los moet kopen zijn ze erg duur. En juist omdat ze meestal vergoed worden staat er nooit een prijs bij op de verschillende sites. Kwestie van een aanvraagmachtiging (leuk galgjewoord) vragen aan je arts of verloskundige en dan bij een medisch speciaalzaak bestellen zoals bijvoorbeeld Bosman of Hermedico. Meestal hebben medisch speciaalzaken ook speciale regelingen voor zwangeren.

* en mefke fietst dit topic voorlopig maar weer even uit, eerst maar eens dat tweede streepje produceren*
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  zondag 6 januari 2008 @ 22:21:44 #286
2738 Knut
Loyal Dog
pi_55834364
quote:
Op zondag 6 januari 2008 20:23 schreef Silmarwen het volgende:
Knut zal zijn rijstijl wel iets moeten aanpassen
Niet!
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:23:07 #287
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55834414
Ik zou trouwens gewoon even goed advies vragen over die lage bloedsuikers Mibos. Volgens mij heeft je baby daar ook last van, dus wil je ze niet te vaak hebben, denk ik. Via een internist/diabetesvplk krijg je apparaat en teststrips gewoon vergoed, dus dat is misschien sowieso wel een idee?

Hier ging de baby altijd als een gek tekeer in mijn buik als ik een hypo had.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:29:52 #288
54772 Silmarwen
pi_55834621
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:21 schreef Knut het volgende:

[..]

Niet!
Wel!
pi_55834752
Nou, zelfs de mannen die normaal keurig rijden, vergeten dan ineens alle regels geloof ik hoor

Toen wij met die 33 weken met toch wel enige spoed naar het ziekenhuis gingen zag ik ook ineens een heleboel oranje verkeerslichten, terwijl de mijne normaal haast met groen al aan het remmen is Ook was het wel fijn om te weten dat de flitskasten niet meer langs de weg Haaksbergen-Hengelo staan, want als ze er hadden gestaan en ze waren gevuld geweest was moedertje Staat erg blij geweest
En dan was er achteraf nog niets aan de hand ook, maar stel je voor dat het om persweeen gaat
pi_55834759
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:21 schreef Knut het volgende:

[..]

Niet!
echt wel
pi_55834859
mannen

Even voor jullie: volgens mijn yogalerares is het de bedoeling dat jullie je exact aan onze wensen houden tijdens de bevalling...
  zondag 6 januari 2008 @ 22:42:20 #292
2738 Knut
Loyal Dog
pi_55834908
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:40 schreef wenneke1 het volgende:
mannen

Even voor jullie: volgens mijn yogalerares is het de bedoeling dat jullie je exact aan onze wensen houden tijdens de bevalling...
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_55834992
pruk toch vraag ik me wel eens af of het dan niet kwijtgescholden word. want een ambulance komt zo snel niet.

ik was wel zo een muts die met weeen naar het zh reed en niet harder reed dan mocht.
mama van 3 kids!
  zondag 6 januari 2008 @ 22:45:40 #294
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_55835015
Tan ook hier ben je in gedachten
pi_55835019
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:40 schreef wenneke1 het volgende:
mannen

Dat geldt ook voor de tijd ( lees enige decenia) daarna heur!!
  zondag 6 januari 2008 @ 22:46:11 #296
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55835035
Bij mij klopte iig wat de vk zei 'in de auto worden de weeen vaak toch iets minder', je bent dan zo met andere dingen bezig dat je lichaam er even de rem op gooit.
Ik kan me eerlijk gezegd weinig herinneren van de autorit...
  zondag 6 januari 2008 @ 22:46:22 #297
103793 kozakken
Living the life
pi_55835041
Tan, hier wordt ook aan je gedacht.
Morgen is in ieder geval een stapje dichterbij duidelijkheid.
pi_55835087
BE hier was het net zo heftig. zo zie je maar weer bij iedereen anders.
mama van 3 kids!
  zondag 6 januari 2008 @ 22:48:08 #299
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55835090
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:45 schreef Popples het volgende:
pruk toch vraag ik me wel eens af of het dan niet kwijtgescholden word. want een ambulance komt zo snel niet.

ik was wel zo een muts die met weeen naar het zh reed en niet harder reed dan mocht.
Nee, volgens mij niet hoor. Alleen als ze je aanhouden zoals in het verhaal van Milagro en dat ze dan soepel zijn, maar geflitst is geflitst.
En als je echt met gillende spoed zou moeten dan zou de vk de ambulance wel gebeld hebben en je niet met eigen auto laten gaan.
  zondag 6 januari 2008 @ 22:48:26 #300
62233 Jelief
ikke lief!
pi_55835103
Wij zijn gewoon gaan lopen, en zelfs daarbij moest ik manlief manen om het wat rustiger aan te doen. Ik kon hem niet bijhouden.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55835184
Tja. Mijn tante moest de boetes wel altijd betalen als ze als verloskundige achter de ambulance aanreed. Bij flitsen kan je nog kijken of je misschien bij een bezwaar wellicht minder mag betalen, maar of het ook lukt is een tweede

Overigens is een ambulance echt niet altijd sneller, in sommige gevallen gaat het echt vele malen sneller om zelf te rijden dan een ambulance te pakken, maar dat ligt ook aan waar je in NL bent en hoe het met de ambulances zit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')