abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55929067
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bijdrage aan het stadion, wat sponsoring e.d.
heeft eindhoven dan niet voor belachelijk veel die parkeerplaatsen gekocht
  donderdag 10 januari 2008 @ 18:07:58 #202
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55929282
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:31 schreef planethugo het volgende:

[..]

kom jij dan maareens met een bewijsstuk. En stel het zou zo zijn, Roda heeft tenminste clubmensen hun nek uit steken voor de club waar fortuna daar alleen maar van kan dromen. Bovendien is Hendriks geen Abramovic die zomaar even wat miljoenen op tafel kan leggen
Nol Hendriks had zich eerst aangeboden bij Fortuna Sittard. Toen de club niet wilde dat één persoon zoveel macht kreeg is hij gegaan naar Roda. Dit terzijde.

Ik behoud me verder van deze discussie. Mijn punt is duidelijk, meer dan moddengooien van beide partijen zal het toch niet meer gaan worden. Daar pas ik voor. We hebben allen wel één gemeenschappelijk doel: geen FC Limburg.
- Fortuna Sittard -
pi_55929330
VVV = FC Noord Limburg
pi_55929444
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:17 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Een spandoek ophangen bij Roda dat we 5 jaar op rij geen Europees hebben gehaald terwijl je zelf 5 jaar lang onderaan een ranglijst hangt.
Blijkbaar heeft het spandoek wel impact gehad, ik was het al bijna vergeten
Met die garantiestelling heeft Roda wel een nieuwe hypotheek gekregen. Natuurlijk gaat het nu beter met de club, maar zonder die nieuwe hypotheek was het ook armoe troef geweest. En het blijft gemeensschapsgeld. Toch een risico wat de gemeente heeft gelopen.

Ben het wel met je eens dat deze discussie genoeg zegt over onze onderlinge verhoudingen. Dat komt nooit goed, en zeker niet met de support voor 1 FC Limburg....
pi_55929791
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

bijdrage aan het stadion, wat sponsoring e.d.
Stadion is helemaal niet van Ajax.

En hoe heeft de gemeente Ajax gesponsord?
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_55930010
Idd, de gemeente heeft meebetaald aan het stadion omdat er behoefte was aan een plek waar meerdere grote evenementen konden worden gehouden.
Koning.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 18:56:33 #207
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55930677
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:57 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

heeft eindhoven dan niet voor belachelijk veel die parkeerplaatsen gekocht
nee
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 19:01:23 #208
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55930823
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:26 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Stadion is helemaal niet van Ajax.

En hoe heeft de gemeente Ajax gesponsord?
Ajax is mede aandeelhouder in het stadion...........

en verder wordt het Amsterdam Tournament onderandere gesponsord en in het verleden is er nog wel meer geweest, eens kijken of ik het artikel daarover nog ergens op kan duikelen
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55931202
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 18:56 schreef rubbereend het volgende:

[..]

nee
Ik meen me toch te herinneren dat ze die voor ongeveer 10 miljoen verkocht hebben. Lijkt me niet dat een paar parkeerplaatsen zoveel waard is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-01-2008 19:18:24 ]
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:29:56 #210
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55931632
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:17 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Een spandoek ophangen bij Roda dat we 5 jaar op rij geen Europees hebben gehaald terwijl je zelf 5 jaar lang onderaan een ranglijst hangt.
Inderdaad, typerend voor de houding van veel Fortunezen. Waar ze in Maastricht ten minste nog vooral trots op hun stad en club zijn kijken veel Fortunezen alleen maar met een jaloerse blik naar Roda en ontlenen ze hun identiteit voornamelijk hieraan.

Maar goed, het feit dat we nu al bijna ruzie krijgen zegt genoeg over FC Limburg.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:33:35 #211
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55931721
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er is maar één profclub in Nederland die de laatste 25 jaar geen steun heeft onvangen van de gemeente, en da's PSV
Ik ben daar op zich ook niet tegen, schouwburgen en musea krijgen immers ook geld van de overheid, dus waarom profvoetbalclubs niet? Het wordt echter een ander verhaal als een gemeente keer op keer voor het wanbeleid van een club moet opdraaien en dat is wat in Sittard gebeurd is. Na de eerste keer adden ze het hele bestuur en management aan de kant moeten zetten en zelf de touwtjes in handen moeten nemen. Dat ze dat niet gedaan hebben, waarna Fortuna binnen een jaar weer nagenoeg failliet was is verwijtbaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 19:44:41 #212
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55932075
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:14 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

Ik meen me toch te herinneren dat ze die voor ongeveer 10 miljoen verkocht hebben. Lijkt me niet dat een paar parkeerplaatsen zoveel waar is.
8,8 miljoen, gewoon marktwaarde hartje stad ik weet alleen niet meer aan wie destijds het terrein verkocht is
DeLuna vindt me dik ;(
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 19:45:54 #213
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55932107
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:33 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik ben daar op zich ook niet tegen, schouwburgen en musea krijgen immers ook geld van de overheid, dus waarom profvoetbalclubs niet? Het wordt echter een ander verhaal als een gemeente keer op keer voor het wanbeleid van een club moet opdraaien en dat is wat in Sittard gebeurd is. Na de eerste keer adden ze het hele bestuur en management aan de kant moeten zetten en zelf de touwtjes in handen moeten nemen. Dat ze dat niet gedaan hebben, waarna Fortuna binnen een jaar weer nagenoeg failliet was is verwijtbaar.
ik ben er ook niet op tegen, zeker niet. Juist voor. Vooralsnog brengt het voetbal in Nederland meer op dan dat het kost.
DeLuna vindt me dik ;(
  donderdag 10 januari 2008 @ 19:52:31 #214
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55932265
quote:

[..]

Ik vind de zaak in Arnhem, waar ook de provincie er geld in heeft gestoken, erger dan waar alleen de lokale overheid (gemeente dus) er geld in steekt.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 19:59:33 #215
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55932452
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:52 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Ik vind de zaak in Arnhem, waar ook de provincie er geld in heeft gestoken, erger dan waar alleen de lokale overheid (gemeente dus) er geld in steekt.
mijn geld
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55943858
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er is maar één profclub in Nederland die de laatste 25 jaar geen steun heeft onvangen van de gemeente, en da's PSV
Zit wel een groot verschil tussen een lening aan de stadion NV/BV, dan geld aan de club..
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_55946433
quote:

[..]

Ik ben daar op zich ook niet tegen, schouwburgen en musea krijgen immers ook geld van de overheid, dus waarom profvoetbalclubs niet? ...
Dat mogen subsidies voor projecten zijn, maar steun?

Schouwburgen en musea zijn vaker in collectief bezit. Bovendien hebben zij geen spelers in bezit die voor een sprintje al een half miljoen euro verlangen. In musea word je met je kinderen niet weggeslagen, danwel bloot gesteld aan obscene kunsten. Dat neemt draagvlak voor dergelijke steun weg. En de overheid steekt met politiebescherming al veel geld in de profvoetbalclubs, dat deel weigeren sportclubs alsmaar te erkennen. Eenmaal doorbelast zal dat een faillisementsgolf betekenen.
  vrijdag 11 januari 2008 @ 11:42:44 #218
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55946561
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:38 schreef okee6 het volgende:
En de overheid steekt met politiebescherming al veel geld in de profvoetbalclubs, dat deel weigeren sportclubs alsmaar te erkennen. Eenmaal doorbelast zal dat een faillisementsgolf betekenen.
Het voetbal levert de economie en ook de overheid veel meer op dan het kost aan belastinggeld. Bovendien vind ik het principieel onjuist om geld te vragen voor politie-inzet want dan verwordt de politie tot een veredelde particuliere beveiligingsdienst en dat moeten we niet willen. Maar dat is hier verder off topic.
pi_55947009
quote:

[..]

Schouwburgen en musea zijn vaker in collectief bezit. Bovendien hebben zij geen spelers in bezit die voor een sprintje al een half miljoen euro verlangen. In musea word je met je kinderen niet weggeslagen, danwel bloot gesteld aan obscene kunsten. Dat neemt draagvlak voor dergelijke steun weg. En de overheid steekt met politiebescherming al veel geld in de profvoetbalclubs, dat deel weigeren sportclubs alsmaar te erkennen. Eenmaal doorbelast zal dat een faillisementsgolf betekenen.
Feit is nog steeds dat het voetbal in Nederland de overheid meer geld oplevert dan dat het kost. Dus de overheid moet niet zeuren over al die politie inzet want ze verdienen er bakken met geld mee. Dat ze dan steun geven door bijvoorbeeld een regeling te treffen wat betreft het stadion is in mijn ogen ook helemaal niet verkeerd.
Koning.
pi_55951460
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het voetbal levert de economie en ook de overheid veel meer op dan het kost aan belastinggeld. Bovendien vind ik het principieel onjuist om geld te vragen voor politie-inzet want dan verwordt de politie tot een veredelde particuliere beveiligingsdienst en dat moeten we niet willen. Maar dat is hier verder off topic.
Voetbalclubs zouden verantwoording moeten nemen en psychologische ondersteuning inhuren voor de meest achtergestelde supportersgroepen. Dat zou veel schelen in inzet van politie en stewards.
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 11:58 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Feit is nog steeds dat het voetbal in Nederland de overheid meer geld oplevert dan dat het kost. Dus de overheid moet niet zeuren over al die politie inzet want ze verdienen er bakken met geld mee. Dat ze dan steun geven door bijvoorbeeld een regeling te treffen wat betreft het stadion is in mijn ogen ook helemaal niet verkeerd.
Sinds wanneer is de staat mede-eigenaar van de voetbalclubs en deelt het in eventuele winst? Daar weet ik niks van. Enkel waar het bijdraagt aan gemeentelijke infrastructuur, als in een multifunctioneel stadion, is subsidiaire steun logisch.
pi_55951569
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:52 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Het is dan ook vreemd dat in Nederland een club niet failliet schijnt te kunnen. Fortuna en Vitesse hebben beide voldoende historie, maar financieel betaalde zich dat niet voldoende uit. En dan toch overleven.
pi_56041758
quote:

[..]

Komt weer de discussie over de doorbelasting van politie e.d...

Waarom moet dat doorbelast worden? Clubs, toeschouwers etc. dragen toch al voldoende bij aan de inkomsten van de staat dat die polite-inzet, dat het toch gewoon gelul is om daar over te beginnen? Plus dat de openbare orde altijd een taak blijft en is van overheid. Maar geloof dat dit off-topic is, dus laat maar..
pi_56041791
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:48 schreef okee6 het volgende:

[..]

Voetbalclubs zouden verantwoording moeten nemen en psychologische ondersteuning inhuren voor de meest achtergestelde supportersgroepen. Dat zou veel schelen in inzet van politie en stewards.
[..]

Sinds wanneer is de staat mede-eigenaar van de voetbalclubs en deelt het in eventuele winst? Daar weet ik niks van. Enkel waar het bijdraagt aan gemeentelijke infrastructuur, als in een multifunctioneel stadion, is subsidiaire steun logisch.
Als supporters van heide en ver komen, dan is het haast toch onmogelijk om een dergelijk ondersteuning te bieden. Overigens zijn er voldoende clubs die wel jongeren projecten opzetten en voortdurend met de achterban in gesprek blijven om excessen te voorkomen. Hoe ver moet een club gaan in het begeleiden van supporters als overige instanties (die daar voor bedoeld zijn) het al niet eens doen..
pi_56041835
Ben het er overigens wel mee eens dat voetbalclubs wel een enige levensvatbaarheid moeten hebben en niet voortdurend moeten aankloppen bij de gemeente.

Maar steun in de vorm van leningen of garantstelling, vind ik maatschappelijk gezien (nog) niet onverantwoord.
  dinsdag 15 januari 2008 @ 12:18:36 #225
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_56045400
quote:
Op vrijdag 11 januari 2008 14:52 schreef okee6 het volgende:

[..]

Het is dan ook vreemd dat in Nederland een club niet failliet schijnt te kunnen. Fortuna en Vitesse hebben beide voldoende historie, maar financieel betaalde zich dat niet voldoende uit. En dan toch overleven.
Ken je FC Wageningen. Toch echt failliet gegaan hoor.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')