abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:55:18 #101
200060 Ruiseart
NOT MADINE!
pi_55785957
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 23:44 schreef Plato1980 het volgende:
Maar goed, dat doet er ook niet toe, want er komt geen FC Limburg. Of beter gezegd: die club bestaat al en heet Roda JC.
Met het verschil dus dat, zoals ze beweren, de multinationals Roda JC niet, en FC Limburg wel willen sponsoren. Overigens hoeft die fusieclub er van mij ook niet zo nodig te komen, ik heb niets met de huidige Limburgse clubs en zal dat ook niet hebben met een toekomstige club.

Ik ben alleen van mening dat Maastricht, in mijn ogen de mooiste stad van Nederland, de ideale plek was voor een nieuwe topclub. Net zo goed als eigenlijk een stad als Den Haag een club op het hoogste niveau hoort te hebben.
[MMOG]Cybernations #40 Spannende tijden die aanbreken op PB?
Namens FOK! pesten wij buitenlanders online!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 23:58:25 #102
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55786060
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 23:55 schreef Ruiseart het volgende:

[..]

Met het verschil dus dat, zoals ze beweren, de multinationals Roda JC niet, en FC Limburg wel willen sponsoren.
Welke multinationals? Ik kom niet verder dan DSM en ook dat bedrijf is niet groot genoeg om een topclub volledig te kunnen financieren. Daarbuiten kent Zuid-Limburg alleen wat (semi-) overheidinstellingen als het ABP en het CBS en wat middelgrote bedrijven, maar geen multinationals.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_55793291
Zitterd Till I Die

Òh en 95 van de echte limburgers heeft wel een hekel aan maastrichtenaren , niet aan maastricht zelf , maar aan de mensen
Op dinsdag 22 september 2009 19:25 schreef Adelante het volgende:
Met jou als KLB vriend hebben we geen vijanden meer nodig nee :')
pi_55794620
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebied
Met Alemannia Aachen
  zaterdag 5 januari 2008 @ 14:56:07 #105
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55794672
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:54 schreef okee6 het volgende:

[..]

Met Alemannia Aachen
Dat zou logischer zijn dan met MVV, hoe gek het ook klinkt. Aken is overigens geen Ruhrgebied, dat ligt wat noordelijker.
pi_55794771
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 18:38 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Roda is wel degelijk een club met traditie.
Is er een grens aan met hoeveel clubs je kunt fuseren? Bovendien mijnbouw, dat is geweest. De Eredivisie heeft alleen behoefte aan herkenbare producten.

zaterdag 5 januari 2008 @ 15:17:26 #107
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55795197
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 14:59 schreef okee6 het volgende:

[..]

Is er een grens aan met hoeveel clubs je kunt fuseren? Bovendien mijnbouw, dat is geweest. De Eredivisie heeft alleen behoefte aan herkenbare producten.
Mijnbouw is vooralsnog verleden tijd, maar de Mijnstreek en de cultuur er om heen niet. In Newcastle, Lens en Gelsenkirchen zijn de mijnen ook dicht, maar Newcastle United, RC Lens en Schalke 04 zijn nog steeds mijnwerkersclubs.

En producten? We hebben het over een voetbalcompetitie, niet over een supermarktketen.
pi_55795433
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:17 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

En producten? We hebben het over een voetbalcompetitie, niet over een supermarktketen.
Hoe wil je Roda's selectie anders beschrijven? Daar heeft toch altijd groothandel in gezeten.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:31:53 #109
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55795563
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:26 schreef okee6 het volgende:

[..]

Hoe wil je Roda's selectie anders beschrijven? Daar heeft toch altijd groothandel in gezeten.
Altijd? Dat valt wel mee.

Maar goed, waarom zouden clubs als Utrecht, Vitesse en Groningen een herkenbaarder 'product' zijn dan Roda?
pi_55795725
De enige optie die ik nog zou kunnen accepteren is dat Roda met vvv fuseert.
En mvv met fortuna. Maar dit zal waarschijnlijk helemaal nooit gebeuren.

En over het mijnbouw verleden dit mag je als limburg nooit vergeten er is sowieso al weinig overgebleven van toen.
Helaas spelen er idd veel te weinig limburgers (nederlanders) bij Roda.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:41:45 #111
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55795835
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:37 schreef ZoneKill het volgende:
Helaas spelen er idd veel te weinig limburgers (nederlanders) bij Roda.
Dat klopt, alhoewel het al beter is dan een paar jaar geleden. Met Meeuwis, Saeijs en Hadouir zijn er alweer een aantal Nederlandse basisspelers en spelers als Janssen, De Jong, Van Kouwen en Sonkaya pakken ook hun speelminuten. Maar het moet nog beter inderdaad, al geldt ook hier dat dit bij bijvoorbeeld Heerenveen en PSV niet veel anders is.
pi_55795883
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:31 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Altijd? Dat valt wel mee.

Maar goed, waarom zouden clubs als Utrecht, Vitesse en Groningen een herkenbaarder 'product' zijn dan Roda?
Ken jij meer eredivisieclubs in Utrecht en Groningen? Vitesse zit in een soortgelijk parket en is als gevolg merendeel failliet.
  zaterdag 5 januari 2008 @ 15:45:13 #113
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55795957
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:43 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ken jij meer eredivisieclubs in Utrecht en Groningen?
Ken jij meer eredivisieclubs in Zuid-Limburg dan Roda?

En failliet? Utrecht is veel dichter bij een faillissement geweest dan Roda, dus waar heb je het over?
pi_55796423
quote:
Op zaterdag 5 januari 2008 15:45 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ken jij meer eredivisieclubs in Zuid-Limburg dan Roda?

En failliet? Utrecht is veel dichter bij een faillissement geweest dan Roda, dus waar heb je het over?
Nou kijk, de eerste saneringsgolf is geweest. Landelijk wordt nu streng toegekeken of clubs niet ongeoorloofde gemeentelijke steun ontvangen. Nu kunnen de clubs werkelijk mee bezig naar wat ze moeten doen, bedrijfsmatig draaien. Al dan niet beursgenoteerd, laten we wel wezen Ajax heeft dat niet gepropageerd.

Het voetbal van MVV hing aan Maastricht, het voetbal van Roda aan de ex- en import. Beide geen gezonde bedrijven, als een voldoende groot marktgebied bediend moet worden. Ook voor economische zekerheid. Misschien dat betaald voetbal van het hoogste niveau er wel helemaal niet levensvatbaar zal blijken zijn als gevolg van eventuele taalbarrieres en inkrimping van de eredivisie.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:09:40 #115
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55896070
quote:
'Bijval voor FC Limburg'

Commissaris van de koningin Léon Frissen zou bijval hebben geoogst met zijn pleidooi de Zuid-Limburgse voetbalclubs Roda JC, MVV en Fortuna Sittard op te laten gaan in FC Limburg.

Vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en prominenten uit de sportwereld zouden het met Frissen eens zijn dat een fusieclub Zuid-Limburg interessanter maakt voor grote internationale instellingen en bedrijven.

Van wie precies de bijval komt wil Frissen niet zeggen. Volgens hem willen de mensen die hem steunen niet in de openbaarheid treden. Zij zouden kopschuw zijn geworden door de bekladding van het provinciehuis door boze fans van MVV en dreigende teksten die in de richting van Frissen zijn geuit. „Blijkbaar gaat deze discussie gepaard met dit soort incidenten”, zegt Frissen. „Dat is jammer. Als die bedreigingen er niet waren geweest, waren er mensen opgestaan die ook vinden dat in het belang van Zuid-Limburg de clubs de handen ineen moeten slaan.”

Hoewel Frissen publiekelijk vrijwel alleen staat met zijn pleidooi voor FC Limburg, - de voorzitters van Roda JC, MVV en Fortuna Sittard lieten direct weten niets voor een fusie te voelen - laat hij het er niet bij zitten. De drie clubs kunnen een uitnodiging tegemoet zien om over de voors en tegens van een samengaan van gedachten te wisselen. „Ik wil op korte termijn met die mensen om de tafel gaan zitten. Het moet toch mogelijk zijn om als volwassenen hierover te spreken.”

Frissen pleitte vorige week tijdens zijn jaarlijkse nieuwjaarsrede voor een fusie van Roda JC, MVV en Fortuna Sittard. Hij zei dat Zuid-Limburg zich op sport-, cultuur- en onderwijsgebied moet ontwikkelen tot een gebied met een grotere Europese uitstraling. Dat is volgens hem noodzakelijk, omdat de concurrentie bij het binnenhalen van grote bedrijven en evenementen steeds heviger wordt. Met een topclub die Europees voetbal speelt wordt het vestigingsklimaat in Zuid-Limburg beter, denkt Frissen.

Nog dezelfde avond veegden de voorzitters van de drie Zuid-Limburgse clubs het idee van tafel. FC Limburg zou een gepasseerd station zijn. Een dag later lieten fans van MVV in niet mis te verstande bewoordingen weten dat ook zij niets zien in een samengaan van de clubs. Zij bekladden het provinciehuis met anti-FC-Limburg-en anti-Frissen-leuzen.

Bron: LD
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:13:55 #116
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55896166
Waarom geen FC Limburg? Nu zijn het vier/vijf (?) clubs die nooit iets zullen presteren, terwijl ze gezamelijk het wellicht wél in zich hebben om zich in de Top 5 te voetballen.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:20:00 #117
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55896316
Waarom geen FC Holland, een fusie van Feijenoord en Ajax zodat Ajax ook nog eens doordringt tot het hoofdtoernooi van de Champions League en niet in de eerste ronde van de UEFA-Cup eruit vliegt...

Ik kom niet voor prijzen, ik kom voor Roda. Fuseren met je grootste rivalen? No way! Ik tel in Zuid-Limburg trouwens maar 3 clubs, waar je de 4de en/of 5de vandaan haalt is mij een raadsel.
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:22:17 #118
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55896390
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:20 schreef DarkShine het volgende:
Waarom geen FC Holland, een fusie van Feijenoord en Ajax zodat Ajax ook nog eens doordringt tot het hoofdtoernooi van de Champions League en niet in de eerste ronde van de UEFA-Cup eruit vliegt...

Ik kom niet voor prijzen, ik kom voor Roda. Fuseren met je grootste rivalen? No way! Ik tel in Zuid-Limburg trouwens maar 3 clubs, waar je de 4de en/of 5de vandaan haalt is mij een raadsel.

MVV, Roda JC en VVV-Venlo toch? Dan kan er tch moeilijk over rivaliteit gesproken worden? Toevallig speelt VVV-Venlo nu in de eredivisie, maar normaliter zou je nooit tegen je rivaal spelen.
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
pi_55896464
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:09 schreef DarkShine het volgende:

[..]
'Bijval voor FC Limburg'

Commissaris van de koningin Léon Frissen zou bijval hebben geoogst met zijn pleidooi de Zuid-Limburgse voetbalclubs Roda JC, MVV en Fortuna Sittard op te laten gaan in FC Limburg.

Vertegenwoordigers van het bedrijfsleven en prominenten uit de sportwereld zouden het met Frissen eens zijn dat een fusieclub Zuid-Limburg interessanter maakt voor grote internationale instellingen en bedrijven.

Van wie precies de bijval komt wil Frissen niet zeggen. Volgens hem willen de mensen die hem steunen niet in de openbaarheid treden. Zij zouden kopschuw zijn geworden door de bekladding van het provinciehuis door boze fans van MVV en dreigende teksten die in de richting van Frissen zijn geuit. „Blijkbaar gaat deze discussie gepaard met dit soort incidenten”, zegt Frissen. „Dat is jammer. Als die bedreigingen er niet waren geweest, waren er mensen opgestaan die ook vinden dat in het belang van Zuid-Limburg de clubs de handen ineen moeten slaan.”

Hoewel Frissen publiekelijk vrijwel alleen staat met zijn pleidooi voor FC Limburg, - de voorzitters van Roda JC, MVV en Fortuna Sittard lieten direct weten niets voor een fusie te voelen - laat hij het er niet bij zitten. De drie clubs kunnen een uitnodiging tegemoet zien om over de voors en tegens van een samengaan van gedachten te wisselen. „Ik wil op korte termijn met die mensen om de tafel gaan zitten. Het moet toch mogelijk zijn om als volwassenen hierover te spreken.”

Frissen pleitte vorige week tijdens zijn jaarlijkse nieuwjaarsrede voor een fusie van Roda JC, MVV en Fortuna Sittard. Hij zei dat Zuid-Limburg zich op sport-, cultuur- en onderwijsgebied moet ontwikkelen tot een gebied met een grotere Europese uitstraling. Dat is volgens hem noodzakelijk, omdat de concurrentie bij het binnenhalen van grote bedrijven en evenementen steeds heviger wordt. Met een topclub die Europees voetbal speelt wordt het vestigingsklimaat in Zuid-Limburg beter, denkt Frissen.

Nog dezelfde avond veegden de voorzitters van de drie Zuid-Limburgse clubs het idee van tafel. FC Limburg zou een gepasseerd station zijn. Een dag later lieten fans van MVV in niet mis te verstande bewoordingen weten dat ook zij niets zien in een samengaan van de clubs. Zij bekladden het provinciehuis met anti-FC-Limburg-en anti-Frissen-leuzen.

Bron: LD
'..zou bijval hebben geoogst...'
'...zouden het met Frissen eens zijn.'

Wat een niets zeggend bericht.
Gewoon niet meer over praten ebt vanzelf weg.
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:27:03 #120
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55896525
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:22 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

MVV, Roda JC en VVV-Venlo toch? Dan kan er tch moeilijk over rivaliteit gesproken worden? Toevallig speelt VVV-Venlo nu in de eredivisie, maar normaliter zou je nooit tegen je rivaal spelen.
VVV is Noord-Limburg en het gaat over de Zuid-Limburgse clubs. Maar er is idd geen rivaliteit tussen Roda, MVV en Fortuna.

En of Fortuna en MVV nu 1ste divisie spelen, het blijven je rivalen!
Planning:
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:33:40 #121
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55896669
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:27 schreef DarkShine het volgende:

[..]

VVV is Noord-Limburg en het gaat over de Zuid-Limburgse clubs. Maar er is idd geen rivaliteit tussen Roda, MVV en Fortuna.

En of Fortuna en MVV nu 1ste divisie spelen, het blijven je rivalen!
Maar één club zorgt voor een goed gevuld stadion, een grote achterban en meer financiële mogelijkheden.

Natuurlijk snap ik dat je liever niet met je rivaal fuseert, maar als die fusie er niet komt, hou je drie anonieme clubs over in de marge in plaats van één grote Limburgse club.
pi_55896807
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:33 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Maar één club zorgt voor een goed gevuld stadion, een grote achterban en meer financiële mogelijkheden.

Natuurlijk snap ik dat je liever niet met je rivaal fuseert, maar als die fusie er niet komt, hou je drie anonieme clubs over in de marge in plaats van één grote Limburgse club.
Met dat argument kan je zowat alle clubs in Nederland laten fuseren.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 9 januari 2008 @ 13:42:35 #123
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55896873
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:39 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Met dat argument kan je zowat alle clubs in Nederland laten fuseren.
Voor het algehele niveau beter.
  woensdag 9 januari 2008 @ 14:02:12 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55897290
Wel opvallend dat eigenlijk alleen fans van de 'grotere' clubs voor een fusie lijken te zijn...
Planning:
-
pi_55898652
alleen degene die er helemaal niks van snappen zijn ervoor, dat blijkt wel weer
pi_55899500
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 14:02 schreef DarkShine het volgende:
Wel opvallend dat eigenlijk alleen fans van de 'grotere' clubs voor een fusie lijken te zijn...

Trouwens ook een column van Derksen hierover in vandaags VI. Aan de kop te zien is hij tegen maar nog niet gelezen. "Oeverloos gezwam over FC Limburg"
pi_55899942
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:42 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

Voor het algehele niveau beter.
Maar voor de voetbalcultuur in ons land gewoon slecht.
That's all folks!
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:05:25 #128
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55900145
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 13:13 schreef M0NTANA het volgende:
Waarom geen FC Limburg? Nu zijn het vier/vijf (?) clubs die nooit iets zullen presteren, terwijl ze gezamelijk het wellicht wél in zich hebben om zich in de Top 5 te voetballen.
Dat is geen argument, Roda behoort qua prestaties over de afgelopen 25 jaar bij de top 5 en over de afgelopen 10 jaar zeker ook bij de top 6. Als de prestaties het doorslaggevende argument zijn zouden clubs als NAC, NEC, Utrecht en zelfs Groningen eerder voor een fusie in aanmerking komen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:10:41 #129
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_55900265
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is geen argument, Roda behoort qua prestaties over de afgelopen 25 jaar bij de top 5 en over de afgelopen 10 jaar zeker ook bij de top 6. Als de prestaties het doorslaggevende argument zijn zouden clubs als NAC, NEC, Utrecht en zelfs Groningen eerder voor een fusie in aanmerking komen.
FCU en FCG komen uit grote steden, hebben een grote achterban en kunnen makkelijk op eigen benen staan.

De vier Limburgse clubs zullen nooit groter worden dan ze nu zijn, maar na een fusie zal er wel veel meer mogelijk zijn.
pi_55900362
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef M0NTANA het volgende:

De vier Limburgse clubs zullen nooit groter worden dan ze nu zijn, maar na een fusie zal er wel veel meer mogelijk zijn.
Is dat dan erg?

Roda staat gewoon in de subtop, VVV doet verdomd leuk mee en MVV doet mee om het kampioenschap in de Jupiler League. Alleen Fortuna hangt er maar wat bij, zoals gewoonlijk de laatste jaren.

Zie niet in wat er mis is met de Limburgse clubs (op Fortuna na). Met jouw redenering kunnen we zoveel gaan samenvoegen.

- Eindhoven, Helmond Sport, VVV.
- Vitesse, NEC, De Graapschap.
- NAC, Willem II, RKC
- Sparta, Excelsior, Dordrecht
- Groningen, Veendam
- Heerenveen, Cambuur
- Den Bosch, Top Oss

enz ....
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_55900376
Overigens, dat FCU makkelijk op eigen benen kan staan hebben we in het verleden gezien ....
  woensdag 9 januari 2008 @ 16:20:38 #132
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55900456
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:10 schreef M0NTANA het volgende:

[..]

FCU en FCG komen uit grote steden, hebben een grote achterban en kunnen makkelijk op eigen benen staan.

Utrecht en Groningen zijn deels groter omdat in Limburg minder herindelingen plaatsgevonden hebben en het is ook echt niet zo dat de achterban van Roda alleen uit Kerkrade komt, dat is zelfs maar een kleine minderheuid.

Maar we hadden het over de prestaties en wat dat betreft doen Utrecht en Groningen het niet beter, bovendien is Utrecht de club die door de gemeente gered is, dat geldt niet voor Roda.

En hoezo vier cclubs? Wil je soms dat VVV mee zou fuseren en de fusieclub in Roermond fo zo gaat spelen?
pi_55900525
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:20 schreef Plato1980 het volgende:

En hoezo vier cclubs? Wil je soms dat VVV mee zou fuseren en de fusieclub in Roermond fo zo gaat spelen?
Vandaar dat de A73 er nu ineens ligt.
  woensdag 9 januari 2008 @ 19:11:25 #134
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55904408
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 16:23 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Vandaar dat de A73 er nu ineens ligt.
Die gouverneur kan zich daar beter druk over maken dan over die fusie!
Planning:
-
pi_55906639
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 15:57 schreef -Vaduz- het volgende:

[..]

Maar voor de voetbalcultuur in ons land gewoon slecht.
1 er zijn een hoop mensen die Limburg als buitenland beschouwen
2 voetbalcultuur? wel eens in de Baandert/Wagner & Partners of de Geusselt geweest, hoezo cultuur? en bij Roda JC is integratie welhaast onmogelijk, cultuurminnaar Nol Hendriks pleitte zelf notabene voor FC Limburg vanwege de kansen
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:42:26 #136
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55907072
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef okee6 het volgende:

[..]

2 voetbalcultuur? wel eens in de Baandert/Wagner & Partners of de Geusselt geweest, hoezo cultuur? en bij Roda JC is integratie welhaast onmogelijk, cultuurminnaar Nol Hendriks pleitte zelf notabene voor FC Limburg vanwege de kansen
1) Wat een flauwekul en trouwens: wat wil je daarmee zeggen?;
2) Als je Nol Hendriks als cultuurminnaar van Roda omschrijft maak je jezelf belachelijk en toon je aan geen enkele kennis van zaken te hebben.
pi_55907160
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 19:11 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Die gouverneur kan zich daar beter druk over maken dan over die fusie!
idd zorg maar eens dat die wegen hier in de buurt eens wat sneller worden aangelegd.

Verder is het hele idee belachelijk
FC Limburg is schijnbaar toch een interessant discussie onderwerp aangezien het de afgelopen 15 jaar steeds weer wordt opgerakeld
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:45:57 #138
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55907191
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:29 schreef okee6 het volgende:

[..]

Wil je hier serieus antwoord op van iemand?
Planning:
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 20:49:05 #139
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55907300
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:44 schreef TornadoDK het volgende:

[..]

idd zorg maar eens dat die wegen hier in de buurt eens wat sneller worden aangelegd.

Verder is het hele idee belachelijk
FC Limburg is schijnbaar toch een interessant discussie onderwerp aangezien het de afgelopen 15 jaar steeds weer wordt opgerakeld
Waar moest die gouverneur anders mee komen? De rest is een regelrechte afgang voor hem persoonlijk namelijk!
Planning:
-
pi_55907414
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:45 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Wil je hier serieus antwoord op van iemand?
Ja
pi_55907506
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

1) Wat een flauwekul en trouwens: wat wil je daarmee zeggen?;
2) Als je Nol Hendriks als cultuurminnaar van Roda omschrijft maak je jezelf belachelijk en toon je aan geen enkele kennis van zaken te hebben.
Als er al cultuur is, dan is dat die van het merk (Zuid-)Limburg. natuurlijk heeft Roda iets met koempels, maar dat is niet meer van deze tijd en kan niet zo worden verkocht als Duitse clubs -niet eens ver weg- dat kunnen doen. Kortom, om niet weer cultureel afhankelijk te zijn van een andere ome Hendriks, FC Limburg biedt verrijking van de Nederlandse voetbalcultuur. Voor sentiment kan men dan naar SV Meerssen.
pi_55907544
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:49 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Waar moest die gouverneur anders mee komen? De rest is een regelrechte afgang voor hem persoonlijk namelijk!
Daarom had ie maar beter helemaal zijn mond kunnen houden.

Maar goed iedereen die VVV ook nog wil mee laten fuseren, die kun je al helemaal niet serieus nemen.
pi_55907607
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 20:55 schreef okee6 het volgende:

[..]

Als er al cultuur is, dan is dat die van het merk (Zuid-)Limburg. natuurlijk heeft Roda iets met koempels, maar dat is niet meer van deze tijd en kan niet zo worden verkocht als Duitse clubs -niet eens ver weg- dat kunnen doen. Kortom, om niet weer cultureel afhankelijk te zijn van een andere ome Hendriks, FC Limburg biedt verrijking van de Nederlandse voetbalcultuur. Voor sentiment kan men dan naar SV Meerssen.

Wat een onzin lul je allemaal. ALs je zo denkt zijn er nog zo'n 20 clubs die eerder voor fuseren in aanmerking komen en houd je nog maar 10 clubs over.
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:00:10 #144
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55907630
quote:

[..]

Afhankelijk van ome Hendriks
Je laat zien dat je alles behalve weet waar je over praat.
Planning:
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 21:01:28 #145
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55907657
quote:
natuurlijk heeft Roda iets met koempels, maar dat is niet meer van deze tijd
A) Abe is ook niet meer van deze tijd;
B) Dat jij de mijnwerkerscultuur niet snapt wil niet zeggen dat je je daar niet eer mee kunt profileren.
C) Waar staan clubs als Utrecht Groningen en NAC dan voor volgens jou? Of waar staat Ajax eigenlijk voor?
pi_55908225
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:01 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

A) Abe is ook niet meer van deze tijd;
B) Dat jij de mijnwerkerscultuur niet snapt wil niet zeggen dat je je daar niet eer mee kunt profileren.
C) Waar staan clubs als Utrecht Groningen en NAC dan voor volgens jou? Of waar staat Ajax eigenlijk voor?
Utrecht en Groningen vertegenwoordigen tenminste een provincie als achterland. Ajax heeft de hoofdstadstatus amper nodig, met het financieel achterland en de voetbalhistorie. NAC heeft dat alles niet en schrijft dan ook vaker rode dan zwarte cijfers.

Abe heeft er dus in het geheel niks mee van doen, dat is specifiek van de club, maar niet elke voetbalconsument weet dat, aangezien deze persoon niet vers in het geheugen ligt.
pi_55908361
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:00 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Afhankelijk van ome Hendriks
Je laat zien dat je alles behalve weet waar je over praat.
Jazeker wel, zo was het. En wat betreft cultuur, zo'n fusieclub als Roda heeft het altijd lastig om dat te kweken. Zeker toen de stadiontoeschouwer zich met Afrikanen moest vereenzelvigen. Nu lijk je als club misschien heel wat, met zo'n stadion en wat Nederlanders in de selectie sterk te staan, maar dat is alleen maar mooi. De gouverneur kan alleen maar minder met een faillliete boedel!

Tip: promoot dan eens wat Roda het Nederlands voetbal wél biedt, in plaats van hier een onbeduidende user van domheid te betichten
pi_55908588
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:29 schreef okee6 het volgende:

[..]

Jazeker wel, zo was het. En wat betreft cultuur, zo'n fusieclub als Roda heeft het altijd lastig om dat te kweken. Zeker toen de stadiontoeschouwer zich met Afrikanen moest vereenzelvigen. Nu lijk je als club misschien heel wat, met zo'n stadion en wat Nederlanders in de selectie sterk te staan, maar dat is alleen maar mooi. De gouverneur kan alleen maar minder met een faillliete boedel!

Tip: promoot dan eens wat Roda het Nederlands voetbal wél biedt, in plaats van hier een onbeduidende user van domheid te betichten

Doe jij het dan even van deze eredivisieclubs? Vitesse, Nac, Nec, Heracles en bijvoorbeeld rkc?
Koning.
pi_55909039
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:36 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Doe jij het dan even van deze eredivisieclubs? Vitesse, Nac, Nec, Heracles en bijvoorbeeld rkc?
Vitesse -al heel lang failliet, NAC -afhankelijk van gemeente Breda, NEC -hing aan een oom, nu op degraderen, Heracles -uniek product, maar niet zeker van eredivisiestatus, geen pretenties ook, RKC -jarenlang goede talentenclub, nu hangen en wurgen, weinig cultuurverlies, bovendien slachtoffer van Brabantse voetbaldichtheid.

Niet bijster bijzondere en daarmee weinig succesvolle producten kortom. Nogmaals, Roda JC als club heeft nog wel íets te bieden, maar schaalvergroting naar FC Limburg verdient de voorkeur. Dat geeft zekerheid, ook voor alle Zuid-Limburgers.
pi_55909126
Het is gewoon een feit dat er veel clubs in Nederland zijn die wel zouden kunnen fuseren op basis van wat ze te bieden hebben maar als je het zo gaat bekijken hou je dadelijk maar 10 clubs over en dat is ook niet echt bevoordelijk voor het Nederlandse voetbal lijkt me zo...
En het is trouwens sowieso een nutteloze discussie die we hier voeren want de fans gaan er toch nooit mee akkoord
Koning.
pi_55909325
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 21:54 schreef tha_dark het volgende:
Het is gewoon een feit dat er veel clubs in Nederland zijn die wel zouden kunnen fuseren op basis van wat ze te bieden hebben maar als je het zo gaat bekijken hou je dadelijk maar 10 clubs over en dat is ook niet echt bevoordelijk voor het Nederlandse voetbal lijkt me zo...
En het is trouwens sowieso een nutteloze discussie die we hier voeren want de fans gaan er toch nooit mee akkoord
De KNVB wil inkrimpen, dan is het simpelweg snel bekeken met de zwakke broeders. TV-aandacht, daar staat en valt het mee. Zoals ik in dit topic opende: clubs kunnen niet langer aan gemeentelijke steun hangen. Dus fuseren of failliet gaan. In de Limburgse situatie zal het even wachten zijn tot verval in Kerkrade daartoe aanleiding geeft. Zo groot is Parkstad nu ook weer niet, dat men alleen tegen het gouvernement zal kunnen oproeien.
  woensdag 9 januari 2008 @ 22:27:52 #152
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55910212
Parkstad is de vijfde stad van Nederland.
Planning:
-
pi_55910286
We hebben het wel steeds over dat FC Zuid-Limburg, maar volgens mij maken Telstar, AZ, Haarlem, Ajax en Volendam samen ook een bijzonder sterk kluppie!
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
pi_55910456
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:27 schreef DarkShine het volgende:
Je bedoeld een regio waarin gemeentes samenwerken en die tevens steeds verder vergrijst en steeds verder leegloopt
pi_55910488
Derksen is ook weer triest bezig trouwens. Toen zijn clubje NEC nieuwe shirts kreeg zat hij hoog in de boom omdat de club een traditie verloochende en nu preekt hij in zijn column voor een fusie van de Zuidlimburgse clubs, waardoor dus een club zal onstaan zonder enige traditie
pi_55910550
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:30 schreef vingerplant het volgende:
We hebben het wel steeds over dat FC Zuid-Limburg, maar volgens mij maken Telstar, AZ, Haarlem, Ajax en Volendam samen ook een bijzonder sterk kluppie!
Ja en als we er dan nog psv en feyenoord bij doen komen we misschien wel in de kwartfinale van de uefa cup!
Koning.
pi_55910566
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:34 schreef VoreG het volgende:

[..]

Je bedoeld een regio waarin gemeentes samenwerken en die tevens steeds verder vergrijst en steeds verder leegloopt
Je hebt een punt, dan is bijvoorbeeld Twentestad nog wel een stukje groter. Neemt niet weg dat het verzorgingsgebied groot genoeg is voor een subtopper.
pi_55910588
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:37 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Ja en als we er dan nog psv en feyenoord bij doen komen we misschien wel in de kwartfinale van de uefa cup!
Zo enthousiast wilde ik nog niet worden, maar zeker FC Utrecht kan er dan ook nog wel bij!
pi_55910683
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:38 schreef vingerplant het volgende:

[..]

Zo enthousiast wilde ik nog niet worden, maar zeker FC Utrecht kan er dan ook nog wel bij!
Leuk topic is dit aan het worden

Ajax, telstar, haarlem, az en utrecht bij elkaar
Feyenoord, Sparta, excelsior en dordrecht
Psv, nac, willem II en die andere 100 brabantse clubs samen
Compleet limburg op een hoop
Heerenveen, Groningen, cambuur, veendam en emmen.
Twente, Heracles, Vitesse, Nec, agovv en de Graaschap.

Zo wordt het idd niet moeilijk om Europees voetbal te halen!
Koning.
pi_55910777
En dan spelen die 6 fusieclubs een viervoudige competitie, waarna de beste 5 zich plaatsen voor de playoffs
pi_55910960
Kunnen we niet gewoon 1 fusieclub maken en dan elk jaar een andere competitie ingaan.
Dan noemen we het Oranje en gaan we eerst in Engeland voetballen, daarna Spanje etc etc.
pi_55911765
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:49 schreef VoreG het volgende:
Kunnen we niet gewoon 1 fusieclub maken en dan elk jaar een andere competitie ingaan.
Dan noemen we het Oranje en gaan we eerst in Engeland voetballen, daarna Spanje etc etc.
Kan niet, in verband met de clubcard en combiregelingen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2008 @ 23:27:46 #163
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55912245
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:27 schreef DarkShine het volgende:

da's geen stad joh
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:31:36 #164
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_55912386
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:27 schreef rubbereend het volgende:

[..]

da's geen stad joh
Regio noemen we dat.

Nog zo eentje, Ede is de grootste gemeente van Nederland qua oppervlakte...
NAAR HET ANDERE FORUM!
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:32:33 #165
176521 Grulez
rasgroninger
pi_55912425
4 clubs in zo'n kleine provincie is gewoon te veel van het goede. Fortuna sittard kunnen ze natuurlijk gewoon opdoeken. 2 clubs in Limburg lijkt me meer dan voldoende. Welke clubs daarnaast moeten fuseren of gewoon moet verdwijnen daar kunnen ze zelf wel over beslissen.
pi_55912531
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:32 schreef Grulez het volgende:
4 clubs in zo'n kleine provincie is gewoon te veel van het goede. Fortuna sittard kunnen ze natuurlijk gewoon opdoeken. 2 clubs in Limburg lijkt me meer dan voldoende. Welke clubs daarnaast moeten fuseren of gewoon moet verdwijnen daar kunnen ze zelf wel over beslissen.
De provincie Limburg heeft meer dan het dubbele aantal inwoners van Groningen, dus ik neem aan dat je ook wil fuseren met Veendam?
  woensdag 9 januari 2008 @ 23:36:43 #167
176521 Grulez
rasgroninger
pi_55912548
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:36 schreef vingerplant het volgende:

[..]

De provincie Limburg heeft meer dan het dubbele aantal inwoners van Groningen, dus ik neem aan dat je ook wil fuseren met Veendam?
Die andere optie zou best kunnen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 9 januari 2008 @ 23:38:33 #168
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55912595
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:31 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Regio noemen we dat.

volgende, dan is het KAN ook klaar voor een fusie tussen NEC & Vitesse. Gezellig samen in een nieuw stadion in Elst
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55913556
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 23:31 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

Regio noemen we dat.

Platgooien dan en een vijfsterrenstadion voor VV Bennekom bouwen (samen met FC Lunteren en wat Veenendaalse amateurs)
pi_55913661
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 00:24 schreef okee6 het volgende:

[..]

Platgooien dan en een vijfsterrenstadion voor VV Bennekom bouwen (samen met FC Lunteren en wat Veenendaalse amateurs)
Wat Veenendaalse amateurs hebben daar zeker wat aan. Dat dorp heeft 7 clubs oid .
pi_55914837
Fuseren die hap!
AFC AJAX
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:25:13 #172
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55916463
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 22:00 schreef okee6 het volgende:

[..]

De KNVB wil inkrimpen,
De KNVB wil niet inkrimpen maar de competitie opengooien door degradatie uit de eerste divisie mogelijk te maken. Daarnaast gaat de eredivisie misschien terug naar 16 clubs. Van deze besluiten zullen een aantal clubs het slachtoffer worden. Welke clubs dat zijn zullen we vanzelf zien, daar zijn geen fusies voor nodig, het zal simpelweg survival of the fittest worden. Het komt dan aan op prestaties en als we daar vanuit gaan hoort Roda over de afgelopen 25 jaar in de top 5 van de eredivisie thuis, of jij dat nou leuk vindt of niet. Of dat zo blijft zal de tijd uitwijzen.
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:30:17 #173
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55916546
quote:
Qua inwoners is Limburg de vijfde provincie van het land en relatief gezien zijn er dan ook niet meer profclubs dan in bijvoorbeeld Groningeen en Overijssel. Zeker een FC Overijssel zou daarom niet minder onlogisch zijn dan een FC Limburg.
pi_55916557
quote:
4 clubs in zo'n kleine provincie is gewoon te veel van het goede. Fortuna sittard kunnen ze natuurlijk gewoon opdoeken. 2 clubs in Limburg lijkt me meer dan voldoende
Dus zullen we Veendam en Cambuur ook maar opdoeken. Want ja, die provincies zijn 2 keer zo klein als Limburg, dus dan is 1 club meer dan voldoende....
pi_55916627
Als je als club gewoon aan de gestelde voorwaarden voldoet om een profclub te zijn, moet je er gewoon niet aan gaan sleutelen.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  donderdag 10 januari 2008 @ 09:58:49 #176
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55916993
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:36 schreef Suijk het volgende:
Als je als club gewoon aan de gestelde voorwaarden voldoet om een profclub te zijn, moet je er gewoon niet aan gaan sleutelen.
Planning:
-
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:19:39 #177
176521 Grulez
rasgroninger
pi_55923385
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 09:30 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Dus zullen we Veendam en Cambuur ook maar opdoeken. Want ja, die provincies zijn 2 keer zo klein als Limburg, dus dan is 1 club meer dan voldoende....
je kan er natuurlijk in schipperen, maar an sich kan daar best over worden nagedacht.
  donderdag 10 januari 2008 @ 14:29:02 #178
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55923609
quote:
Fortuna kunnen ze gewoon opdoeken? Ik heb niet gereageerd in dit forum tot dusver omdat FC Limburg een gepasseerd station is en ieder woord hierover teveel is. Wel zet het kwaad bloed bij mij hoe sommige (veelal jonge) voetbalsupporters over Fortuna denken. Men roept wat in het wilde weg zonder de feiten te kennen.

Ik houd het bij deze reactie, anders denk ik dat de mods zullen ingrijpen bij mijn bericht. Er zal geen FC Limburg komen.
- Fortuna Sittard -
pi_55924705
Die laatste 2 zinnen zeggen genoeg over hoe je er over denkt. En ik geef je groot gelijk als het je club betreft.
That's all folks!
pi_55926874
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 14:29 schreef FSCJasper het volgende:

[..]

Fortuna kunnen ze gewoon opdoeken? Ik heb niet gereageerd in dit forum tot dusver omdat FC Limburg een gepasseerd station is en ieder woord hierover teveel is. Wel zet het kwaad bloed bij mij hoe sommige (veelal jonge) voetbalsupporters over Fortuna denken. Men roept wat in het wilde weg zonder de feiten te kennen.

Ik houd het bij deze reactie, anders denk ik dat de mods zullen ingrijpen bij mijn bericht. Er zal geen FC Limburg komen.
Fortuna heeft toch echt geen fatsoenlijk bestaansrecht meer, al jaren achter elkaar is het sportief belabberd en financieel hebben ze al paar keer geld vd gemeenten moeten lenen en nog steeds is het 1 grote zooi.

Wie wil daar nu mee fuseren
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:45:57 #181
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55927254
Dat zijn nu die reacties van mensen die er geen klote van snappen. Lees eerst de feiten kennen voordat jij dergelijke suggestieve uitspraken durft te doen.

Overigens heb je mij nu een simpel intikkertje gepresenteerd, maar ik zal je de eye-opener besparen.
- Fortuna Sittard -
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:55:22 #182
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55927514
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:45 schreef FSCJasper het volgende:
Dat zijn nu die reacties van mensen die er geen klote van snappen. Lees eerst de feiten kennen voordat jij dergelijke suggestieve uitspraken durft te doen.
Het is hoe je het ook wendt of keert een feit dat Fortuna zonder diverse gemeentelijke reddingsoperaties niet meer zou bestaan. Maar dat geldt voor bijvoorbeeld NAC en Utrecht ook, dus in die zin zegt dat niets over de noodzaak van een fusie. Wat voor Fortuna goed zou zijn zou een degradatie uit de eerste divisie naar een nieuwe tweede divisie zijn, dat is denk ik de enige mogelijkheid om de boel weer enigszins op te bouwen.
pi_55927569
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:32 schreef planethugo het volgende:

[..]

Fortuna heeft toch echt geen fatsoenlijk bestaansrecht meer, al jaren achter elkaar is het sportief belabberd en financieel hebben ze al paar keer geld vd gemeenten moeten lenen en nog steeds is het 1 grote zooi.
Leuk he, zo'n garantiestelling van 20 miljoen, via een leuke belangenverstengeling verkregen.
Zou ik ook van genieten.
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:58:06 #184
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55927577
Voor welke club geldt het niet dat zonder de steun van de gemeente de club niet meer zou bestaan?

Overigens bestaat het beeld van Fortuna miljoenen heeft gekregen van de gemeente, de grootste onzin. Wij hebben een garantstelling gekregen enkele jaren terug. Daarnaast is het bestemmingsplan gewijzigd zodat bedrijven zich kunnen vestigen bij het stadion, dat is ook in het belang van de gemeente zelf. Verder hebben wij helemaal niks gekregen van de gemeente, zelfs nu werkt het niet mee zodat het afbouwen van het Citta plaza al een vertraging van 2,5 jaar heeft.
- Fortuna Sittard -
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:58:55 #185
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55927601
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:57 schreef Evertje het volgende:

[..]

Leuk he, zo'n garantiestelling van 20 miljoen, via een leuke belangenverstengeling verkregen.
Zou ik ook van genieten.
Dat was inderdaad het inkoppertje Evert. Grappig dat een RJC-supporter Fortuna durft te beschulden van het misbruiken van gemeenschapsgeld.
- Fortuna Sittard -
  donderdag 10 januari 2008 @ 16:59:12 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55927609
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:57 schreef Evertje het volgende:

[..]

Zou ik ook van genieten.
Als we het over belangenverstrengeling gaan hebben dan weet ik er wat Sittard betreft ok nog wel een paar. En een garantstelling is nog iets anders dan tientallen miljoenen steun uit publieke middelen, die kennelijk in een bodemloze put verdwenen zijn.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:00:13 #187
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55927632
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:58 schreef FSCJasper het volgende:

[..]

Dat was inderdaad het inkoppertje Evert. Grappig dat een RJC-supporter Fortuna durft te beschulden van het misbruiken van gemeenschapsgeld.
O, je gelooft echt in je eigen sprookjes.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:00:19 #188
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55927633
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:59 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als we het over belangenverstrengeling gaan hebben dan weet ik er wat Sittard betreft ok nog wel een paar. En een garantstelling is nog iets anders dan tientallen miljoenen steun uit publieke middelen, die kennelijk in een bodemloze put verdwenen zijn.
En welk bewijs wil je daarvoor aandienen? Je durft te stellen dat Fortuna miljoenen euro's van de gemeenschap heeft gekregen, graag zie ik daar een bewijsstuk bij.

Geloven in sprookjes? Volgens mij ken je de situatie van je eigen club niet. Ik laat jou dromen, dat lijkt mij gepaster.
- Fortuna Sittard -
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:03:11 #189
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55927699
Het Sittardse calimerocomplex, dat mede tot hun zo goed als failliete status geleid heeft omdat ze nooit konden verkroppen dat Roda de betere club was en is en er daarom onverantwoorde risico's genomen zijn, steekt weer de kop op.
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:06:08 #190
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55927764
Er is niets makkelijk dan om een vraag heendraaien om zodoende proberen je gelijk te krijgen. Ik wacht nog steeds op je bewijsstuk van de miljoenen door de gemeente.
- Fortuna Sittard -
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:17:11 #191
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55928032
Gemeente Kerkrade staat garant voor 20 miljoen en heeft (nog) niks uitgegeven. Kun je in Sittard niet zeggen, toch? Ken een aantal Fortunezen, die zelf nog altijd gaan, die dus wel toegeven waar jullie omheen proberen te draaien.

Maargoed, in dit topic kunnen we nog niet eens een normale discussie voeren, maar men wilt ons wel samen in één stadion?
Planning:
-
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:17:54 #192
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55928044
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:03 schreef Plato1980 het volgende:
Het Sittardse calimerocomplex, dat mede tot hun zo goed als failliete status geleid heeft omdat ze nooit konden verkroppen dat Roda de betere club was en is en er daarom onverantwoorde risico's genomen zijn, steekt weer de kop op.
Een spandoek ophangen bij Roda dat we 5 jaar op rij geen Europees hebben gehaald terwijl je zelf 5 jaar lang onderaan een ranglijst hangt.
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 17:23:54 #193
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55928211
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 16:58 schreef FSCJasper het volgende:
Voor welke club geldt het niet dat zonder de steun van de gemeente de club niet meer zou bestaan?

Overigens bestaat het beeld van Fortuna miljoenen heeft gekregen van de gemeente, de grootste onzin. Wij hebben een garantstelling gekregen enkele jaren terug. Daarnaast is het bestemmingsplan gewijzigd zodat bedrijven zich kunnen vestigen bij het stadion, dat is ook in het belang van de gemeente zelf. Verder hebben wij helemaal niks gekregen van de gemeente, zelfs nu werkt het niet mee zodat het afbouwen van het Citta plaza al een vertraging van 2,5 jaar heeft.
er is maar één profclub in Nederland die de laatste 25 jaar geen steun heeft onvangen van de gemeente, en da's PSV
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55928251
bewijsstukken moet je maar bij de gemeente voor zijn, het is toch algemeen bekend dat fortuna diverse keren bij de gemeente aangeklopt heeft en het ook een paar keer daadwerkelijk gekregen heeft, 1x hebben ze het niet meer gedaan omdat men ook wel inziet dat geld verdwijnt en er weer nieuwe geldproblemen ontstaan en er bovendien totaal geen zich is op verbetering door onkunde en wanbeleid. Of wil je me nu vertellen dat er eigenlijk helemaal niets aan de hand is geweest daar de laatste jaren. En dan als verweer dat roda 1x een garantie gekregen heeft voor de hypotheek vh stadion mocht het daar ooit mis mee gaan. Dat was een maand later geloof ik alweer niet nodig geweest door de verkoop van Kone...

kortom, lachwekkend commentaar
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:26:00 #195
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55928268
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:17 schreef DarkShine het volgende:
Gemeente Kerkrade staat garant voor 20 miljoen en heeft (nog) niks uitgegeven. Kun je in Sittard niet zeggen, toch? Ken een aantal Fortunezen, die zelf nog altijd gaan, die dus wel toegeven waar jullie omheen proberen te draaien.

Maargoed, in dit topic kunnen we nog niet eens een normale discussie voeren, maar men wilt ons wel samen in één stadion?
Opnieuw vraag ik bewijs voor het uitgeven van gemeenschapsgeld. Eenmaal is er een bedrag van circa ~235,000 kwijtgescholden aan achterstallig belastig. Voor de rest heeft Fortuna geen cent gekregen van de gemeente, integendeel. De gemeente heeft miljoenen verdeeld aan de Baandertgrond, waar Fortuna een miezelige oprotpremie kreeg. Wij zitten nu met een niet-afgebouwd stadion waar de gemeente al 5 jaar over doet om het papierwerk in orde te krijgen terwijl zij vele tientallen miljoenen hebben verdiend aan de huizenbouw op de Baandertgrond.

Je laatste zin ben ik mee eens: een normale discussie is al niet mogelijk. Hoe verwachten zij dan dat wij gezamelijk in het stadion zitten? Ik word al link als ik het stadion van Roda zie, laat staan als ik er zou moeten zitten om gezamelijk 'mijn FC Limburg' aan te moedigen.
- Fortuna Sittard -
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:28:14 #196
182606 FSCJasper
Humeurverbeteraar
pi_55928347
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:25 schreef planethugo het volgende:
kortom, lachwekkend commentaar
Er is genoeg aan de hand bij Fortuna, dat zal ik niet ontkennen. Echter het beeld dat wij veel van de gemeente gekregen hebben is waardeloos. Wij hebben ook geen geld gekregen van de gemeente, eenmaal een garantie van 2,2 miljoen die de gemeente volledig terug wilde zien als die gebruikt zou gaan worden.

En betreffende het belachelijke commentaar. Hoe vindt je deze uitspraak: zonder Nol Hendriks had Roda begin dit seizoen grote financiele problemen gehad. Kijk zelf maar hoe serieus je die uitspraak neemt.
- Fortuna Sittard -
pi_55928420
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:28 schreef FSCJasper het volgende:

[..]

En betreffende het belachelijke commentaar. Hoe vindt je deze uitspraak: zonder Nol Hendriks had Roda begin dit seizoen grote financiele problemen gehad. Kijk zelf maar hoe serieus je die uitspraak neemt.
kom jij dan maareens met een bewijsstuk. En stel het zou zo zijn, Roda heeft tenminste clubmensen hun nek uit steken voor de club waar fortuna daar alleen maar van kan dromen. Bovendien is Hendriks geen Abramovic die zomaar even wat miljoenen op tafel kan leggen
  donderdag 10 januari 2008 @ 17:37:06 #198
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55928561
Waarom moet ik bewijs geven voor uitgegeven gemeenschapsgeld als de gemeente alleen garant stond en dit, zoals al aangegeven, niet meer nodig is.

Leg mij trouwens eens uit waarom in Sittard en Maastricht altijd terugvalt op een al afgetreden bestuurslid (tegenwoordig in de rvc) van ons?
Planning:
-
pi_55928663
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er is maar één profclub in Nederland die de laatste 25 jaar geen steun heeft onvangen van de gemeente, en da's PSV
Wat heeft Ajax dan ontvangen aan steun?
Koning.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 10 januari 2008 @ 17:49:04 #200
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55928866
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 17:41 schreef tha_dark het volgende:

[..]

Wat heeft Ajax dan ontvangen aan steun?
bijdrage aan het stadion, wat sponsoring e.d.
DeLuna vindt me dik ;(
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')