quote:Gouverneur wil FC Zuid-Limburg
Gouverneur Leon Frissen wil een fusie tussen de Zuid-Limburgse prof-voetbal-clubs. Dat zei hij woensdag in zijn nieuwjaarsspeech. Volgens Frissen is een voetbalclub een sterk 'merk' met veel uitstraling. Eén grote Zuid-Limburgse voetbalclub van internationale allure is dan het ideale visitekaartje voor de regio, aldus de gouverneur.
In het verleden is er vaker gesproken over een fusie tussen Roda, Fortuna en MVV. Maar de clubs zijn het hierover nooit eens kunnen worden.
Klik hier voor het geluidsfragment.
Bron: L1
quote:Voetbalclubs uitgepraat over FC Limburg
De Limburgse voetbalclubs zien het fusievoorstel van gouverneur Leon Frissen niet zitten. Huub Narinx, directeur van Roda JC vindt het een typische nieuwjaarsuitspraak en neemt het idee niet echt serieus. MVV-voorzitter Joseph Goumans reageerde geirriteerd.
Hij vond het onbehoorlijk dat de provincie het voorstel lanceerde zonder overleg met de clubs. Ook Fortuna vindt FC Limburg een gepasseerd station, zo liet Emmo Meijer eerder weten. Frissen lanceerde het voorstel van een fusie tussen de Zuid-Limburgse voetbalclubs in zijn nieuwsjaarstoespraak.
Klik hier voor het commentaar van Huub Narinx.
quote:Voetbalsupporters bekladden gouvernement
Net als de leiding van de voetbalclubs, staan ook de supporters van de profclubs niet te wachten op een fusie. Om hun ongenoegen kracht bij te zetten hebben voetbalsupporters het Limburgse gouvernement beklad.
Ze protesteren tegen het idee van gouverneur Léon Frissen om de Zuid-Limburgse voetbalclubs te laten fuseren. Op het gouvernement waren een aantal leuzen geschreven, zoals "Liever Creperen dan Fuseren". Ook de brug naar het gouvernement was beklad met kreten over Frissen, MVV en FC Limburg.
quote:Gouverneur denkt aan topclub van 50 miljoen
Gouverneur Frissen denkt dat één Zuid-Limburgse voetbalclub kan rekenen op een budget van minimaal 50 miljoen euro. De gouverneur heeft daarover signalen opgevangen van potentiële sponsoren.
De gouverneur wil de voorzitters van de Limburgse clubs komende maand uitnodigen voor een gesprek. Volgens Frissen moeten de voetbalclubs over hun stadsgrenzen heenkijken en Zuid-Limburg zien als een enkele stadsregio. Een topvoetbalclub zou dat idee van Zuid-Limburg als een topregio goed in de markt kunnen zetten, denkt de gouverneur.
Klik hier voor enkele beelden van L1 met Frissen.
Of er zoveel verzat was weet ik niet. Maar nog een fusie? No way!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?
verder rest me een vraag, was er destijds ook zoveel verzet tegen de fusie van Rapid JC en Roda Sport?
"Gouverneur" = Commissaris van de Koninginquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?
verder rest me een vraag, was er destijds ook zoveel verzet tegen de fusie van Rapid JC en Roda Sport?
De commissaris van de koningin heet in Limburg gouverneurquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Messenga het volgende:
3 clubs zonder traditie bij elkaar, niet verkeerd.
Gaat echt nooit lukken... MVV supporters verstaan Roda supporters niet eensquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
Tellen sentimenten nog in het voetbal? FC Limbabwe is zo gek nog niet.
FC Twente, FC Groningen, FC Utrecht; het zijn nu toch niet zulke verkeerde clubs.
Maar qua prestaties in de afgelopen 25 jaar gemiddeld gezien zeker niet beter dan Roda.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
FC Twente, FC Groningen, FC Utrecht; het zijn nu toch niet zulke verkeerde clubs.
Kennelijk schort er het nodige aan jouw voetbalkennis.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Messenga het volgende:
3 clubs zonder traditie bij elkaar, niet verkeerd.
Ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:04 schreef Sjeen het volgende:
En daarbij... als, dan zou het dus FC Zuid Limburg worden.
het is dan op zn hoogste midden Duitslandquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:36 schreef De_Ananas het volgende:
FC Zuid-West Duitsland is een betere naam.
Ja weet ik maar als je West-Midden Duitsland doet denkt iedereen aan het Ruhrgebiedquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is dan op zn hoogste midden Duitsland
daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebiedquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:40 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja weet ik maar als je West-Midden Duitsland doet denkt iedereen aan het Ruhrgebied
En daarna een FC Oud-Romeins Duits elftal, hebben we gelijk midner kans om tegen Duitsers te voetballenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebied
FC Groningen is geen fusieclub, maar een voortzetting van GVAV.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
Ik vraag het me af. Ik kan het me als supporter niet voorstellen dat ik opeens samen met supporters van een andere club een nieuwe club ga aanmoedigen en diens nieuwe naam ga scanderen. Zeker supporters van het eerste uur zullen hier fel op tegen zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
Sarcasme is je niet bekend?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kennelijk schort er het nodige aan jouw voetbalkennis.
Doe voor ons gelijk dan maar een FC Randstad.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
Er moet gewoon 1 FC Limburg komen,
Scheelt weer onnodige reistijd.
Venlo
Kerkrade
Het is gewoon te veel nu
1 FC LImburg !
FC Rotterdam bedoel je.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:19 schreef Evertje het volgende:
[..]
Doe voor ons gelijk dan maar een FC Randstad.
Waarom zouden jullie wel eigen identiteit mogen houden en wij niet, erg bekrompen, typische Randstad gedachte.
Moeten we nog altijd naar die nietszeggende steden als Haarlem, Ijmuiden, Dordrecht etc etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
FC Rotterdam bedoel je.
Sparta en Excelsior strijden om lijfsbehoud terwijl Feijenoord nationaal al jaren niks spectaculairs laat zien.
Kunnen ze misschien weer structureel meedoen en wij hoeven niet meer zo vaak naar die stad die zijn eigen identiteit verloren is,
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:13 schreef Fiskus het volgende:
Limburg stinkt.
Lekker snel allemaal failliet gaan daaro
Nou, dan gooien we MVV als eerste weg... Heb ik tenminste ook niet elke twee weken allemaal auto's voor de deurquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:05 schreef teamlead het volgende:
Ik ben wel voor. FC Zuid-Limburg. Het opstarten van de voetbal-accademie was een leuke eerste stap. Zuis-Limburg is te klein om 3 succesvolle prof-teams op de been te houden.
Liever 1 succesvol team dan
in Eindhoven hing Koreanse reclamequote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vind het wel raar dat er bij een Nederlandse voetbal club, duitse reclameborden hangen,
En Rapid JC was de eerste kampioen betaald voetbal en Nederlands eerste deelnemer in de EC1.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:18 schreef postmortum het volgende:
kijk de vi maar eens na wat fortuna sittard betreft hebben ze geloof ik de 6de plaats qua bezoekersaantallen ook al staan ze 19de en Fortuna'54 heeft het betaald voetbal in Nederlandland geintroduceerd.
Die ''grappen'' over Duitsland en Roda JC zijn nu wel genoeg geweestquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Rapid JC
Mochten ze niet meedoen aan de Bundesliga?
Nee, net zoals Den Bosch al jaren niet aan de Eredivisie mee mag doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Rapid JC
Mochten ze niet meedoen aan de Bundesliga?
Die is wel erg flauw, topclubs hebben het er nog weleens lastig gehadquote:Op vrijdag 4 januari 2008 17:55 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Nee, net zoals Den Bosch al jaren niet aan de Eredivisie mee mag doen.
Nee, dan liever Kerkrade en Sittard. Dat zulke gehuchten anno 2008 een profclub hebben is gekkewerk.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:00 schreef hello_moto1992 het volgende:
Maar MVV en Fortuna kunnen wel op de grote bult
Ja en SVV is ook nog wel eens kampioen van Nederland geweest.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:01 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Die is wel erg flauw, topclubs hebben het er nog weleens lastig gehad
Roda is de club van de Oostelijke Mijnstreek en ook van een groot deel van het Heuvelland, daar wonen ongeveer drie keer zoveel mensen als in Maastricht. Het verschil tussen Roda en MV is dat Roda ook buiten Kerkrade aanhang heeft, terwijl MVV echt de club van Maastricht is.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:10 schreef Catullus het volgende:
[..]
Nee, dan liever Kerkrade en Sittard. Dat zulke gehuchten anno 2008 een profclub hebben is gekkewerk.
Allemaal leuk en aardig, maar heb je al die lege plekken in het Roda stadion wel eens gezien?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:12 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda is de club van de Oostelijke Mijnstreek en ook van een groot deel van het Heuvelland, daar wonen ongeveer drie keer zoveel mensen als in Maastricht. Het verschil tussen Roda en MV is dat Roda ook buiten Kerkrade aanhang heeft, terwijl MVV echt de club van Maastricht is.
Roda trekt gemiddeld toch ruim 14.000 toeschouwers, dus als dat een argument is zouden nog heel wat meer clubs moeten fuseren.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:14 schreef Catullus het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar heb je al die lege plekken in het Roda stadion wel eens gezien?
Over Sittard zijn we het dus eens.
Willem 2 is de eerste kampioen in 1953 en 1954quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:29 schreef DarkShine het volgende:
[..]
En Rapid JC was de eerste kampioen betaald voetbal en Nederlands eerste deelnemer in de EC1.
In die jaren was er nog geen betaald voetbal, Willem II werd kampioen in 1955, maar dat was geen volledig seizoen omdat er midden in het seizoen opnieuw begonnwn werd met de competitie.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:22 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Willem 2 is de eerste kampioen in 1953 en 1954
Je gaat voor bij aan het feit dat er groot verschil zit tussen Roda en Heerenveen. Bij Heerenveen denkt iedereen meteen aan Friesland. Ondanks de Scandinaviërs weten zij hun identiteit te behouden (clubkleuren, volkslied, Riemer, Foppe, Abe, etc.)quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:16 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda trekt gemiddeld toch ruim 14.000 toeschouwers, dus als dat een argument is zouden nog heel wat meer clubs moeten fuseren.
Overigens is het inwoneraantal relatief. Heerenveen heeft veel minder inwoners dan Kerkrade, moet die club volgens jou dan ook fuseren?
Roda is wel degelijk een club met traditie. Het is bijvoorbeeld de enige mijnwerkersclub van Nederland, die staat voor mouwen opstropen en er voor knokken tot je er bij neervalt. Het is wel waar dat Heerenveen zijn image de laatste jaren beter verkocht heeft, maar dat is ook pas iets van het laatste decennium. Twintig jaar geleden was Heerenveen een betrekkelijk anonieme eerste divisieclub, terwijl Roda toen al Europees speelde. Op de eeuwige eredivisieranglijst staat Roda dan ook een straatlengte voor op Heerenveen, zeker als je Rapid JC er nog bij op zou tellen, dus wat is traditie?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:31 schreef Catullus het volgende:
[..]
Je gaat voor bij aan het feit dat er groot verschil zit tussen Roda en Heerenveen. Bij Heerenveen denkt iedereen meteen aan Friesland. Ondanks de Scandinaviërs weten zij hun identiteit te behouden (clubkleuren, volkslied, Riemer, Foppe, Abe, etc.)
Dat kun je moeilijk zeggen bij Roda. De neutrale touschouwer ziet bij Roda een vreemdelingenlegioen. Een club waar geen jeugdspelers doorbreken. En bovenal een club zonder traditie. Hoe kan zo'n club de trots van de 'oostelijke mijnstreek' zijn, dat deze persé behouden moet blijven?
Kijk, als Roda zich meer met het bovenstaande en zijn verleden zou profileren, stijgt de waarde de club ook buiten de 'mijnstreek'. Iets wat de Gouverneur (quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:38 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Roda is wel degelijk een club met traditie. Het is bijvoorbeeld de enige mijnwerkersclub van Nederland, die staat voor mouwen opstropen en er voor knokken tot je er bij neervalt.
Dat zou de club inderdaad meer moeten doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 18:48 schreef Catullus het volgende:
[..]
Kijk, als Roda zich meer met het bovenstaande en zijn verleden zou profileren, stijgt de waarde de club ook buiten de 'mijnstreek'. Iets wat de Gouverneur () ook graag ziet. Opgelost.
Om dat die er niet zelf mee komen, maar ik zou het prima vinden hoorquote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:06 schreef Plato1980 het volgende:
Waarom wordt deze discussie trouwens nooit gevoerd in de regio Den Bosch-Waalwijk-Oss? Daar zitten meer clubs, die gemiddeld veel minder presteren en minder publiek trekken, op een net zo klein oppervlak, waar bovendien minder mensen wonen? Die clubs zouden net zo goed in aanmerking voor een fusie komen als de argumenten die hier aangevoerd worden juist zouden zijn.
Dat is bij Roda nog nooit gebeurd, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Utrecht, Twente en NAC.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:22 schreef Radegast het volgende:
Prima dat die clubs niet willen fuseren, maar dan moeten ze ook niet bij de gemeente om geld komen zeuren als ze weer eens failliet dreigen te gaan.
Maar bij Fortuna Sittard wel toch?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:24 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is bij Roda nog nooit gebeurd, in tegenstelling tot bij bijvoorbeeld Utrecht, Twente en NAC.
Klopt en bij MVV ook, zeker in het geval van Fortuna heeft de gemeene te vaak moeten helpen, al is dat ook aan de gemeente te wijten omdat ze de club kennelijk niet voldoende onder controle hadden na de eerste reddingsoperatie.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:27 schreef Radegast het volgende:
[..]
Maar bij Fortuna Sittard wel toch?
Een fusie tussen Willem II en RKC Waalwijk zou inderdaad helemaal niet gek zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:06 schreef Plato1980 het volgende:
Waarom wordt deze discussie trouwens nooit gevoerd in de regio Den Bosch-Waalwijk-Oss? Daar zitten meer clubs, die gemiddeld veel minder presteren en minder publiek trekken, op een net zo klein oppervlak, waar bovendien minder mensen wonen? Die clubs zouden net zo goed in aanmerking voor een fusie komen als de argumenten die hier aangevoerd worden juist zouden zijn.
Wordt wel gedaan, FC WaalBoss.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:06 schreef Plato1980 het volgende:
Waarom wordt deze discussie trouwens nooit gevoerd in de regio Den Bosch-Waalwijk-Oss?
Die discussie wordt net zoals in Limburg om de paar jaar van stal gehaald maar die wordt iig in Den Bosch heel hard weggelachen en die maken zich er verder niet druk om, zouden de Limburgers misschien ook eens moeten doen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 19:06 schreef Plato1980 het volgende:
Waarom wordt deze discussie trouwens nooit gevoerd in de regio Den Bosch-Waalwijk-Oss?
Als de clubs deze keer, in tegenstelling tot de vorige keren, geen poging doen kunnen wij er ook eens om lachen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:19 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Die discussie wordt net zoals in Limburg om de paar jaar van stal gehaald maar die wordt iig in Den Bosch heel hard weggelachen en die maken zich er verder niet druk om, zouden de Limburgers misschien ook eens moeten doen.
Ik weet wel dat bij ons de bestuurders van de clubs verschillende zeker 2 maal bij elkaar hebben gezeten in het verleden maar zo'n plan kan ik niet serieus nemen.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:25 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als de clubs deze keer, in tegenstelling tot de vorige keren, geen poging doen kunnen wij er ook eens om lachen.
Tot nu toe hebben de besturen van de clubs telkens de mogelijkheden onderzocht en waren ze er serieus mee bezig. Dat is dus niet echt een reden om het weg te lachen en doen alsof je neus bloed (tenzij je je club naar de klote wilt zien gaan).
Tuurlijk niet daarom neem ik en vele anderen met mij het niet serieus.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 20:31 schreef Opaaah het volgende:
[..]
Kunnen die gasten van Oss en Den Bosch wel door 1 deur dan
quote:Roda JC is FC Limburg
Okay, een FC Limburg hoort natuurlijk niet in Kerkrade gevestigd te zijn maar in Maastrichtquote:Op vrijdag 4 januari 2008 22:51 schreef planethugo het volgende:
dat mag jij hopen ja
het gaat hier over voetbal... das weer een andere discussie
Dan snap je geen barst van Limburg, want de rest van de provincie kotst op die stad en een club in Maastricht zal daarom nooit de club van heel Limburg kunnen worden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:22 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Okay, een FC Limburg hoort natuurlijk niet in Kerkrade gevestigd te zijn maar in Maastricht
Waarom trekken Roda en Fortuna dan van oudsher veel meer publiek dan MVV?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:28 schreef Ruiseart het volgende:
Wat een onzin. In Kerkrade hebben ze misschien een hekel aan Maastricht (pure afgunst?), maar de rest van Limburg is over het algemeen beretrots op de mooie hoofdstad.
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:28 schreef Ruiseart het volgende:
Wat een onzin. In Kerkrade hebben ze misschien een hekel aan Maastricht (pure afgunst?), maar de rest van Limburg is over het algemeen beretrots op de mooie hoofdstad.
Jou - de fan van Roda - serieus nemen als het over Maastricht gaat is een nog grotere grap.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:35 schreef DarkShine het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Je maakte toch zeker een geintje he?
Toch is het zo dat een FC Limburg in Maastricht nooit geaccepteerd zal worden.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:37 schreef Catullus het volgende:
[..]
Jou - de fan van Roda - serieus nemen als het over Maastricht gaat is een nog grotere grap.
Tuurlijk, toen ik in Limburg kwam wonen had ik fan moeten worden van een Limburgse clubquote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:32 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Waarom trekken Roda en Fortuna dan van oudsher veel meer publiek dan MVV?
En trouwens hoe weet jij dat als Ajaxfan? Als je Limburger en Ajaxfan bent neem ik je sowieso niet meer serieus.
Ja, het is wat daar in Limburg met hun lokale trots, maar daar ging het niet over.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:39 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Toch is het zo dat een FC Limburg in Maastricht nooit geaccepteerd zal worden.
OK, je bent geen geboren Limburger, dan valt het je te vergeven, maar je bent desondankds nog niet goed ingeburerd.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:39 schreef Ruiseart het volgende:
[..]
Tuurlijk, toen ik in Limburg kwam wonen had ik fan moeten worden van een Limburgse club![]()
![]()
Ik ken werkelijk geen enkele Limburger die een hekel aan Maastricht heeft, wel een aantal Maastrichtenaren die een hekel aan de rest van Limburg hebben, maar da's iets anders.
Slotjuhhhh!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 23:44 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Maar goed, dat doet er ook niet toe, want er komt geen FC Limburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |