abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:00:30 #1
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55767973
Het is weer eens zover, de FC Limburg discussie is weer losgebarsten.

De gouverneur van Limburg wist niet wat hij moest zeggen in zijn nieuwjaarsspeech en kwam dus met FC Limburg op de proppen. Zo’n nieuwjaarsspeech moet natuurlijk gevuld worden met iets waarmee je de publiciteit haalt en dan is dit een dankbaarder onderwerp dan successtories als de wederom vertraagde opening van de A73, het vertrek van de belangrijkste delen van Vodafone en een vliegveld dat maar geen echt vliegveld wordt.

Voor de fans van Roda JC, MVV & Fortuna Sittard is de wereld deze dagen wederom te klein, en dat is volledig te begrijpen.

Huub Narinx, algemeen directeur Roda JC, werd gebeld door L1 en zei "Roda JC is FC Limburg". Supporters van MVV hebben het gouvernement beklad met anti-FC Limburg leuzen in het Maastrichtse dialect. En bij Fortuna is tot op heden, op de fans op internet na, nog niet echt iets vernomen. De directie wilt geen commentaar geven. Wel geven de clubs unaniem aan dat dit voor hun een gepasseerd station is.
quote:
Gouverneur wil FC Zuid-Limburg

Gouverneur Leon Frissen wil een fusie tussen de Zuid-Limburgse prof-voetbal-clubs. Dat zei hij woensdag in zijn nieuwjaarsspeech. Volgens Frissen is een voetbalclub een sterk 'merk' met veel uitstraling. Eén grote Zuid-Limburgse voetbalclub van internationale allure is dan het ideale visitekaartje voor de regio, aldus de gouverneur.

In het verleden is er vaker gesproken over een fusie tussen Roda, Fortuna en MVV. Maar de clubs zijn het hierover nooit eens kunnen worden.

Klik hier voor het geluidsfragment.

Bron: L1
quote:
Voetbalclubs uitgepraat over FC Limburg

De Limburgse voetbalclubs zien het fusievoorstel van gouverneur Leon Frissen niet zitten. Huub Narinx, directeur van Roda JC vindt het een typische nieuwjaarsuitspraak en neemt het idee niet echt serieus. MVV-voorzitter Joseph Goumans reageerde geirriteerd.

Hij vond het onbehoorlijk dat de provincie het voorstel lanceerde zonder overleg met de clubs. Ook Fortuna vindt FC Limburg een gepasseerd station, zo liet Emmo Meijer eerder weten. Frissen lanceerde het voorstel van een fusie tussen de Zuid-Limburgse voetbalclubs in zijn nieuwsjaarstoespraak.

Klik hier voor het commentaar van Huub Narinx.

quote:
Voetbalsupporters bekladden gouvernement

Net als de leiding van de voetbalclubs, staan ook de supporters van de profclubs niet te wachten op een fusie. Om hun ongenoegen kracht bij te zetten hebben voetbalsupporters het Limburgse gouvernement beklad.

Ze protesteren tegen het idee van gouverneur Léon Frissen om de Zuid-Limburgse voetbalclubs te laten fuseren. Op het gouvernement waren een aantal leuzen geschreven, zoals "Liever Creperen dan Fuseren". Ook de brug naar het gouvernement was beklad met kreten over Frissen, MVV en FC Limburg.

quote:
Gouverneur denkt aan topclub van 50 miljoen

Gouverneur Frissen denkt dat één Zuid-Limburgse voetbalclub kan rekenen op een budget van minimaal 50 miljoen euro. De gouverneur heeft daarover signalen opgevangen van potentiële sponsoren.

De gouverneur wil de voorzitters van de Limburgse clubs komende maand uitnodigen voor een gesprek. Volgens Frissen moeten de voetbalclubs over hun stadsgrenzen heenkijken en Zuid-Limburg zien als een enkele stadsregio. Een topvoetbalclub zou dat idee van Zuid-Limburg als een topregio goed in de markt kunnen zetten, denkt de gouverneur.

Klik hier voor enkele beelden van L1 met Frissen.

[ Bericht 0% gewijzigd door DarkShine op 04-01-2008 12:23:37 ]
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 januari 2008 @ 12:17:58 #2
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55768426
gouverneur?

verder rest me een vraag, was er destijds ook zoveel verzet tegen de fusie van Rapid JC en Roda Sport?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:24:13 #3
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55768604
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?

verder rest me een vraag, was er destijds ook zoveel verzet tegen de fusie van Rapid JC en Roda Sport?
Of er zoveel verzat was weet ik niet. Maar nog een fusie? No way!
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2008 @ 12:25:14 #4
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55768629
quote:
gouverneur?

"Gouverneur" = Commissaris van de Koningin
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_55768635
quote:
gouverneur?

De commissaris van de koningin heet in Limburg gouverneur

Maar het is en blijft een debiel plan. MVV floreert in de 1e divisie, trekt daar het meeste publiek en komt vast wel weer terug, Roda trok bijna 19000 toeschouwers tegen Heerenveen en zelfs Fortuna komt er ooit wel weer bovenop. Belangrijker nog: de steden hebben allemaal een compleet andere mentaliteit. Zeker Maastricht is compleet anders. De beste man heeft in de grotten van Valkenburg optelsommetjes van begrotingen en toeschouwersaantallen zitten maken, wat een malloot.

Meteen maar even een FC Friesland doen dan? En NEC, Vitesse, AGOVV en De Graafschap worden FC Gelderland, kan die nieuwe Kuip beter in Gelderland worden geplaatst! FC Brabant is natuurlijk helemaal een topper!

En dat soort mensen worden hiervoor betaald...
De Graafschap - KV Mechelen - Tranmere Rovers
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:32:14 #6
115917 BigFire
AjaxFans.net
pi_55768824
top idee
"We hebben die flair, we hebben die jus!"
"Je kun hun die flavour geven maar toch gaan we ze bikkelen!"

- Edgar Davids
  vrijdag 4 januari 2008 @ 12:33:26 #7
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_55768849
3 clubs zonder traditie bij elkaar, niet verkeerd.
pi_55768908
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Messenga het volgende:
pi_55768956
Tja, zonder dat de clubs en de aanhang het willen, krijg je dit echt niet voor elkaar.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_55769507
Tellen sentimenten nog in het voetbal? FC Limbabwe is zo gek nog niet.
FC Twente, FC Groningen, FC Utrecht; het zijn nu toch niet zulke verkeerde clubs.
pi_55769601
Dat zijn wel fusieclubs die ontstaan zijn uit clubs uit dezelfde stad.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 januari 2008 @ 13:04:38 #12
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_55769678
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
FC Twente, FC Groningen, FC Utrecht; het zijn nu toch niet zulke verkeerde clubs.
Gaat echt nooit lukken... MVV supporters verstaan Roda supporters niet eens

En daarbij... als, dan zou het dus FC Zuid Limburg worden. Of bestaat VVV niet meer?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:05:12 #13
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55769693
quote:
Maar qua prestaties in de afgelopen 25 jaar gemiddeld gezien zeker niet beter dan Roda.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:06:09 #14
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_55769723
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Messenga het volgende:
Kennelijk schort er het nodige aan jouw voetbalkennis.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_55769779
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:04 schreef Sjeen het volgende:

En daarbij... als, dan zou het dus FC Zuid Limburg worden.
Ja.

Van VVV erbij is volgens mij nooit sprake geweest.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_55770368
FC Zuid-West Duitsland is een betere naam.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 januari 2008 @ 13:38:39 #18
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55770446
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:36 schreef De_Ananas het volgende:
FC Zuid-West Duitsland is een betere naam.
het is dan op zn hoogste midden Duitsland
DeLuna vindt me dik ;(
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_55770483
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:38 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het is dan op zn hoogste midden Duitsland
Ja weet ik maar als je West-Midden Duitsland doet denkt iedereen aan het Ruhrgebied
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 4 januari 2008 @ 13:43:33 #20
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_55770563
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:40 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Ja weet ik maar als je West-Midden Duitsland doet denkt iedereen aan het Ruhrgebied
daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebied
DeLuna vindt me dik ;(
pi_55770596
Een apart Limburgs Elftal lijkt me wel wat, en dan boven Belgie eindigen bij EK- of WK-Kwalificaties
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55770648
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:43 schreef rubbereend het volgende:

[..]

daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebied
En daarna een FC Oud-Romeins Duits elftal, hebben we gelijk midner kans om tegen Duitsers te voetballen
pi_55770702
quote:
FC Groningen is geen fusieclub, maar een voortzetting van GVAV.
pi_55770732
quote:
Ik vraag het me af. Ik kan het me als supporter niet voorstellen dat ik opeens samen met supporters van een andere club een nieuwe club ga aanmoedigen en diens nieuwe naam ga scanderen. Zeker supporters van het eerste uur zullen hier fel op tegen zijn.
pi_55770769
sluit dit topic maar, een of andere debiel roept weer iets in de media en alles staat weer op zijn kop terwijl de clubs het nieteens meer willen. Kortom, geen aandacht geven. Roda = FC Limburg
  vrijdag 4 januari 2008 @ 13:59:06 #26
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_55770981
Er moet gewoon 1 FC Limburg komen,
Scheelt weer onnodige reistijd.

Venlo
Kerkrade

Het is gewoon te veel nu

1 FC LImburg !
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:07:30 #27
108558 Messenga
goeiendag wat een geheel!
pi_55771168
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:06 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Kennelijk schort er het nodige aan jouw voetbalkennis.
Sarcasme is je niet bekend?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:09:56 #28
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_55771219
Alsof dit iemand behalve die paar fans ook maar iets kan boeien...

Wat Messenga zegt...
pi_55771397
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
Er moet gewoon 1 FC Limburg komen,
Scheelt weer onnodige reistijd.

Venlo
Kerkrade

Het is gewoon te veel nu

1 FC LImburg !
Doe voor ons gelijk dan maar een FC Randstad.
Waarom zouden jullie wel eigen identiteit mogen houden en wij niet, erg bekrompen, typische Randstad gedachte.
  vrijdag 4 januari 2008 @ 14:32:04 #30
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_55771697
quote:
Op vrijdag 4 januari 2008 14:19 schreef Evertje het volgende:

[..]

Doe voor ons gelijk dan maar een FC Randstad.
Waarom zouden jullie wel eigen identiteit mogen houden en wij niet, erg bekrompen, typische Randstad gedachte.
FC Rotterdam bedoel je.

Sparta en Excelsior strijden om lijfsbehoud terwijl Feijenoord nationaal al jaren niks spectaculairs laat zien.

Kunnen ze misschien weer structureel meedoen en wij hoeven niet meer zo vaak naar die stad die zijn eigen identiteit verloren is,
Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')