quote:Gouverneur wil FC Zuid-Limburg
Gouverneur Leon Frissen wil een fusie tussen de Zuid-Limburgse prof-voetbal-clubs. Dat zei hij woensdag in zijn nieuwjaarsspeech. Volgens Frissen is een voetbalclub een sterk 'merk' met veel uitstraling. Eén grote Zuid-Limburgse voetbalclub van internationale allure is dan het ideale visitekaartje voor de regio, aldus de gouverneur.
In het verleden is er vaker gesproken over een fusie tussen Roda, Fortuna en MVV. Maar de clubs zijn het hierover nooit eens kunnen worden.
Klik hier voor het geluidsfragment.
Bron: L1
quote:Voetbalclubs uitgepraat over FC Limburg
De Limburgse voetbalclubs zien het fusievoorstel van gouverneur Leon Frissen niet zitten. Huub Narinx, directeur van Roda JC vindt het een typische nieuwjaarsuitspraak en neemt het idee niet echt serieus. MVV-voorzitter Joseph Goumans reageerde geirriteerd.
Hij vond het onbehoorlijk dat de provincie het voorstel lanceerde zonder overleg met de clubs. Ook Fortuna vindt FC Limburg een gepasseerd station, zo liet Emmo Meijer eerder weten. Frissen lanceerde het voorstel van een fusie tussen de Zuid-Limburgse voetbalclubs in zijn nieuwsjaarstoespraak.
Klik hier voor het commentaar van Huub Narinx.
quote:Voetbalsupporters bekladden gouvernement
Net als de leiding van de voetbalclubs, staan ook de supporters van de profclubs niet te wachten op een fusie. Om hun ongenoegen kracht bij te zetten hebben voetbalsupporters het Limburgse gouvernement beklad.
Ze protesteren tegen het idee van gouverneur Léon Frissen om de Zuid-Limburgse voetbalclubs te laten fuseren. Op het gouvernement waren een aantal leuzen geschreven, zoals "Liever Creperen dan Fuseren". Ook de brug naar het gouvernement was beklad met kreten over Frissen, MVV en FC Limburg.
quote:Gouverneur denkt aan topclub van 50 miljoen
Gouverneur Frissen denkt dat één Zuid-Limburgse voetbalclub kan rekenen op een budget van minimaal 50 miljoen euro. De gouverneur heeft daarover signalen opgevangen van potentiële sponsoren.
De gouverneur wil de voorzitters van de Limburgse clubs komende maand uitnodigen voor een gesprek. Volgens Frissen moeten de voetbalclubs over hun stadsgrenzen heenkijken en Zuid-Limburg zien als een enkele stadsregio. Een topvoetbalclub zou dat idee van Zuid-Limburg als een topregio goed in de markt kunnen zetten, denkt de gouverneur.
Klik hier voor enkele beelden van L1 met Frissen.
Of er zoveel verzat was weet ik niet. Maar nog een fusie? No way!quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?
verder rest me een vraag, was er destijds ook zoveel verzet tegen de fusie van Rapid JC en Roda Sport?
"Gouverneur" = Commissaris van de Koninginquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?
verder rest me een vraag, was er destijds ook zoveel verzet tegen de fusie van Rapid JC en Roda Sport?
De commissaris van de koningin heet in Limburg gouverneurquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
gouverneur?
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Messenga het volgende:
3 clubs zonder traditie bij elkaar, niet verkeerd.
Gaat echt nooit lukken... MVV supporters verstaan Roda supporters niet eensquote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
Tellen sentimenten nog in het voetbal? FC Limbabwe is zo gek nog niet.
FC Twente, FC Groningen, FC Utrecht; het zijn nu toch niet zulke verkeerde clubs.
Maar qua prestaties in de afgelopen 25 jaar gemiddeld gezien zeker niet beter dan Roda.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
FC Twente, FC Groningen, FC Utrecht; het zijn nu toch niet zulke verkeerde clubs.
Kennelijk schort er het nodige aan jouw voetbalkennis.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:33 schreef Messenga het volgende:
3 clubs zonder traditie bij elkaar, niet verkeerd.
Ja.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:04 schreef Sjeen het volgende:
En daarbij... als, dan zou het dus FC Zuid Limburg worden.
het is dan op zn hoogste midden Duitslandquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:36 schreef De_Ananas het volgende:
FC Zuid-West Duitsland is een betere naam.
Ja weet ik maar als je West-Midden Duitsland doet denkt iedereen aan het Ruhrgebiedquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:38 schreef rubbereend het volgende:
[..]
het is dan op zn hoogste midden Duitsland
daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebiedquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:40 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Ja weet ik maar als je West-Midden Duitsland doet denkt iedereen aan het Ruhrgebied
En daarna een FC Oud-Romeins Duits elftal, hebben we gelijk midner kans om tegen Duitsers te voetballenquote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:43 schreef rubbereend het volgende:
[..]
daar moeten ze dan maar gewoon fuseren tot FC Ruhrgebied
FC Groningen is geen fusieclub, maar een voortzetting van GVAV.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:58 schreef Beschouw het volgende:
Ik vraag het me af. Ik kan het me als supporter niet voorstellen dat ik opeens samen met supporters van een andere club een nieuwe club ga aanmoedigen en diens nieuwe naam ga scanderen. Zeker supporters van het eerste uur zullen hier fel op tegen zijn.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 12:17 schreef rubbereend het volgende:
Sarcasme is je niet bekend?quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:06 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Kennelijk schort er het nodige aan jouw voetbalkennis.
Doe voor ons gelijk dan maar een FC Randstad.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 13:59 schreef jorienvdherik het volgende:
Er moet gewoon 1 FC Limburg komen,
Scheelt weer onnodige reistijd.
Venlo
Kerkrade
Het is gewoon te veel nu
1 FC LImburg !
FC Rotterdam bedoel je.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:19 schreef Evertje het volgende:
[..]
Doe voor ons gelijk dan maar een FC Randstad.
Waarom zouden jullie wel eigen identiteit mogen houden en wij niet, erg bekrompen, typische Randstad gedachte.
Moeten we nog altijd naar die nietszeggende steden als Haarlem, Ijmuiden, Dordrecht etc etc.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 14:32 schreef DarkShine het volgende:
[..]
FC Rotterdam bedoel je.
Sparta en Excelsior strijden om lijfsbehoud terwijl Feijenoord nationaal al jaren niks spectaculairs laat zien.
Kunnen ze misschien weer structureel meedoen en wij hoeven niet meer zo vaak naar die stad die zijn eigen identiteit verloren is,
quote:Op vrijdag 4 januari 2008 15:13 schreef Fiskus het volgende:
Limburg stinkt.
Lekker snel allemaal failliet gaan daaro
Nou, dan gooien we MVV als eerste weg... Heb ik tenminste ook niet elke twee weken allemaal auto's voor de deurquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:05 schreef teamlead het volgende:
Ik ben wel voor. FC Zuid-Limburg. Het opstarten van de voetbal-accademie was een leuke eerste stap. Zuis-Limburg is te klein om 3 succesvolle prof-teams op de been te houden.
Liever 1 succesvol team dan
in Eindhoven hing Koreanse reclamequote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:01 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik vind het wel raar dat er bij een Nederlandse voetbal club, duitse reclameborden hangen,
En Rapid JC was de eerste kampioen betaald voetbal en Nederlands eerste deelnemer in de EC1.quote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:18 schreef postmortum het volgende:
kijk de vi maar eens na wat fortuna sittard betreft hebben ze geloof ik de 6de plaats qua bezoekersaantallen ook al staan ze 19de en Fortuna'54 heeft het betaald voetbal in Nederlandland geintroduceerd.
Die ''grappen'' over Duitsland en Roda JC zijn nu wel genoeg geweestquote:Op vrijdag 4 januari 2008 16:33 schreef TerroRobbie het volgende:
Rapid JC
Mochten ze niet meedoen aan de Bundesliga?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |