quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:36 schreef Suijk het volgende:
Als je als club gewoon aan de gestelde voorwaarden voldoet om een profclub te zijn, moet je er gewoon niet aan gaan sleutelen.
je kan er natuurlijk in schipperen, maar an sich kan daar best over worden nagedacht.quote:Op donderdag 10 januari 2008 09:30 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Dus zullen we Veendam en Cambuur ook maar opdoeken. Want ja, die provincies zijn 2 keer zo klein als Limburg, dus dan is 1 club meer dan voldoende....
Fortuna kunnen ze gewoon opdoeken? Ik heb niet gereageerd in dit forum tot dusver omdat FC Limburg een gepasseerd station is en ieder woord hierover teveel is. Wel zet het kwaad bloed bij mij hoe sommige (veelal jonge) voetbalsupporters over Fortuna denken. Men roept wat in het wilde weg zonder de feiten te kennen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 23:32 schreef Grulez het volgende:
4 clubs in zo'n kleine provincie is gewoon te veel van het goede. Fortuna sittard kunnen ze natuurlijk gewoon opdoeken. 2 clubs in Limburg lijkt me meer dan voldoende. Welke clubs daarnaast moeten fuseren of gewoon moet verdwijnen daar kunnen ze zelf wel over beslissen.
Fortuna heeft toch echt geen fatsoenlijk bestaansrecht meer, al jaren achter elkaar is het sportief belabberd en financieel hebben ze al paar keer geld vd gemeenten moeten lenen en nog steeds is het 1 grote zooi.quote:Op donderdag 10 januari 2008 14:29 schreef FSCJasper het volgende:
[..]
Fortuna kunnen ze gewoon opdoeken? Ik heb niet gereageerd in dit forum tot dusver omdat FC Limburg een gepasseerd station is en ieder woord hierover teveel is. Wel zet het kwaad bloed bij mij hoe sommige (veelal jonge) voetbalsupporters over Fortuna denken. Men roept wat in het wilde weg zonder de feiten te kennen.
Ik houd het bij deze reactie, anders denk ik dat de mods zullen ingrijpen bij mijn bericht. Er zal geen FC Limburg komen.
Het is hoe je het ook wendt of keert een feit dat Fortuna zonder diverse gemeentelijke reddingsoperaties niet meer zou bestaan. Maar dat geldt voor bijvoorbeeld NAC en Utrecht ook, dus in die zin zegt dat niets over de noodzaak van een fusie. Wat voor Fortuna goed zou zijn zou een degradatie uit de eerste divisie naar een nieuwe tweede divisie zijn, dat is denk ik de enige mogelijkheid om de boel weer enigszins op te bouwen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:45 schreef FSCJasper het volgende:
Dat zijn nu die reacties van mensen die er geen klote van snappen. Lees eerst de feiten kennen voordat jij dergelijke suggestieve uitspraken durft te doen.
Leuk he, zo'n garantiestelling van 20 miljoen, via een leuke belangenverstengeling verkregen.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:32 schreef planethugo het volgende:
[..]
Fortuna heeft toch echt geen fatsoenlijk bestaansrecht meer, al jaren achter elkaar is het sportief belabberd en financieel hebben ze al paar keer geld vd gemeenten moeten lenen en nog steeds is het 1 grote zooi.
Dat was inderdaad het inkoppertje Evert. Grappig dat een RJC-supporter Fortuna durft te beschulden van het misbruiken van gemeenschapsgeld.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:57 schreef Evertje het volgende:
[..]
Leuk he, zo'n garantiestelling van 20 miljoen, via een leuke belangenverstengeling verkregen.
Zou ik ook van genieten.
Als we het over belangenverstrengeling gaan hebben dan weet ik er wat Sittard betreft ok nog wel een paar. En een garantstelling is nog iets anders dan tientallen miljoenen steun uit publieke middelen, die kennelijk in een bodemloze put verdwenen zijn.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:57 schreef Evertje het volgende:
[..]
Leuk he, zo'n garantiestelling van 20 miljoen, via een leuke belangenverstengeling verkregen.
Zou ik ook van genieten.
O, je gelooft echt in je eigen sprookjes.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:58 schreef FSCJasper het volgende:
[..]
Dat was inderdaad het inkoppertje Evert. Grappig dat een RJC-supporter Fortuna durft te beschulden van het misbruiken van gemeenschapsgeld.
En welk bewijs wil je daarvoor aandienen? Je durft te stellen dat Fortuna miljoenen euro's van de gemeenschap heeft gekregen, graag zie ik daar een bewijsstuk bij.quote:Op donderdag 10 januari 2008 16:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Als we het over belangenverstrengeling gaan hebben dan weet ik er wat Sittard betreft ok nog wel een paar. En een garantstelling is nog iets anders dan tientallen miljoenen steun uit publieke middelen, die kennelijk in een bodemloze put verdwenen zijn.
Een spandoek ophangen bij Roda dat we 5 jaar op rij geen Europees hebben gehaald terwijl je zelf 5 jaar lang onderaan een ranglijst hangt.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:03 schreef Plato1980 het volgende:
Het Sittardse calimerocomplex, dat mede tot hun zo goed als failliete status geleid heeft omdat ze nooit konden verkroppen dat Roda de betere club was en is en er daarom onverantwoorde risico's genomen zijn, steekt weer de kop op.
er is maar één profclub in Nederland die de laatste 25 jaar geen steun heeft onvangen van de gemeente, en da's PSVquote:Op donderdag 10 januari 2008 16:58 schreef FSCJasper het volgende:
Voor welke club geldt het niet dat zonder de steun van de gemeente de club niet meer zou bestaan?
Overigens bestaat het beeld van Fortuna miljoenen heeft gekregen van de gemeente, de grootste onzin. Wij hebben een garantstelling gekregen enkele jaren terug. Daarnaast is het bestemmingsplan gewijzigd zodat bedrijven zich kunnen vestigen bij het stadion, dat is ook in het belang van de gemeente zelf. Verder hebben wij helemaal niks gekregen van de gemeente, zelfs nu werkt het niet mee zodat het afbouwen van het Citta plaza al een vertraging van 2,5 jaar heeft.
Opnieuw vraag ik bewijs voor het uitgeven van gemeenschapsgeld. Eenmaal is er een bedrag van circa ~235,000 kwijtgescholden aan achterstallig belastig. Voor de rest heeft Fortuna geen cent gekregen van de gemeente, integendeel. De gemeente heeft miljoenen verdeeld aan de Baandertgrond, waar Fortuna een miezelige oprotpremie kreeg. Wij zitten nu met een niet-afgebouwd stadion waar de gemeente al 5 jaar over doet om het papierwerk in orde te krijgen terwijl zij vele tientallen miljoenen hebben verdiend aan de huizenbouw op de Baandertgrond.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:17 schreef DarkShine het volgende:
Gemeente Kerkrade staat garant voor 20 miljoen en heeft (nog) niks uitgegeven. Kun je in Sittard niet zeggen, toch? Ken een aantal Fortunezen, die zelf nog altijd gaan, die dus wel toegeven waar jullie omheen proberen te draaien.
Maargoed, in dit topic kunnen we nog niet eens een normale discussie voeren, maar men wilt ons wel samen in één stadion?
Er is genoeg aan de hand bij Fortuna, dat zal ik niet ontkennen. Echter het beeld dat wij veel van de gemeente gekregen hebben is waardeloos. Wij hebben ook geen geld gekregen van de gemeente, eenmaal een garantie van 2,2 miljoen die de gemeente volledig terug wilde zien als die gebruikt zou gaan worden.quote:
kom jij dan maareens met een bewijsstuk. En stel het zou zo zijn, Roda heeft tenminste clubmensen hun nek uit steken voor de club waar fortuna daar alleen maar van kan dromen. Bovendien is Hendriks geen Abramovic die zomaar even wat miljoenen op tafel kan leggenquote:Op donderdag 10 januari 2008 17:28 schreef FSCJasper het volgende:
[..]
En betreffende het belachelijke commentaar. Hoe vindt je deze uitspraak: zonder Nol Hendriks had Roda begin dit seizoen grote financiele problemen gehad. Kijk zelf maar hoe serieus je die uitspraak neemt.
Wat heeft Ajax dan ontvangen aan steun?quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:23 schreef rubbereend het volgende:
[..]
er is maar één profclub in Nederland die de laatste 25 jaar geen steun heeft onvangen van de gemeente, en da's PSV
bijdrage aan het stadion, wat sponsoring e.d.quote:Op donderdag 10 januari 2008 17:41 schreef tha_dark het volgende:
[..]
Wat heeft Ajax dan ontvangen aan steun?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |