quote:
Filosofie leek mij hoe langer ik er over nadacht steeds zinlozer. Het interesseert me nog wel, maar zoiets kun je ook in je vrije tijd doen. Je leent een boek van de bieb en klaar. Bovendien is het volgens mij nogal 'dood'. De nieuwe, sprankelende theoriën over de wereld en de mens komen eigenlijk alleen nog maar uit de hoek van de wetenschap.
Daarna was het een tijdje geschiedenis, wat ik erg boeiend vind. Echter, net als trouwens filosofie, weinig tot geen mogelijkheden tot leuk werk na de studie. Op een kantoor word ik denk ik erg ongelukkig.
Ik werk nu sinds een paar maanden in een ziekenhuis, op het secretariaat van een polikliniek. En het is allemaal erg inspirerend (de polikliniek, niet het secretariaat). Er wordt werk gedaan dat er toe doet. Ik zie er eigenlijk steeds meer leuke dingen in.
Ik moet nu nog wel biologie gaan bijspijkeren (het begint volgende donderdag), want dat had ik niet in mijn vakkenpakket.
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 19:21 schreef Zwaardvisch het volgende:[..]
Rotterdam is erg makkelijk met toelaten, hoor. Maar waarom doe je niet mee aan de toelatingstoets in België? De opleiding in, bijvoorbeeld, Antwerpen staat hoog aangeschreven.
Volgens mij voldoe ik volledig aan de eisen voor de Decentrale Selectie in Leiden, wat toch al mijn beoogde studiestad was. Ze willen dat je aan hun pre-university college hebt deelgenomen, en dat heb ik in 5VWO. Ik weet echter niet of het uitmaakt in welk vak, want dat was niet biologie o.i.d.