Ik heb het getest op de katten van mijn vriend, maar die vonden er allebei niets aan, die luidsprekervogeltjesquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:49 schreef Aventura het volgende:
Herkennen kattenbezitters dit trouwens: de mijne komen altijd nieuwsgierig aangelopen als ik het vogelgeluid aanheb

Goed verhaal zeg! Dan ga ik er nu toch ook echt maar werk van maken. Betekent het trouwens dat je dan wel eventjes zonder lamp zit? Ik ben er toch al wel een beetje gehecht aan geraaktquote:Op donderdag 17 januari 2008 15:43 schreef rosey het volgende:
Ik heb afgelopen maandag de philips en de postbank rentepunten klantenservice gemaild over het zoem probleem. Nou werd ik vandaag keurig gebeld door een mevrouw van de klantenservice van philips. Ze stelde me nog een paar vragen over de lamp en het bleek dat ze dit defect nog niet kunnen verhelpen, laat staan dat ze weten wat het is. Maar het is wel degelijk een defect waarvoor de omruilgarantie geldt! Oftewel de mevrouw van de klantenservice stuurt mij een mail toe met een formulier wat ik in moet vullen en vervolgens kan ik de lamp gratis naar het philips antwoordnummer opsturen en krijg ik een nieuwe lamp! Ik ben erg blij met deze oplossing en hoop dat ik met de nieuwe lamp van het gezoem af ben! Overigens heb ik van de postbank nog steeds niets gehoord..

Ja, inderdaad je zit eventjes zonder lampquote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:00 schreef Dwoezel het volgende:
[..]
Goed verhaal zeg! Dan ga ik er nu toch ook echt maar werk van maken. Betekent het trouwens dat je dan wel eventjes zonder lamp zit? Ik ben er toch al wel een beetje gehecht aan geraakt
 Zodra de lamp bij philips binnen is, gaan ze het defect na en wordt er bij constatering van het defect een nieuwe verzonden. Maar ik ben al lang al blij dat ik er een zoemloze lamp voor terugkrijg. Het lijkt ook wel steeds erger te worden dat gezoem.
 Zodra de lamp bij philips binnen is, gaan ze het defect na en wordt er bij constatering van het defect een nieuwe verzonden. Maar ik ben al lang al blij dat ik er een zoemloze lamp voor terugkrijg. Het lijkt ook wel steeds erger te worden dat gezoem.

oude stroomquote:Op maandag 21 januari 2008 13:59 schreef Alcarin het volgende:
Hmm, ik heb nu ook een probleempje met mijn lieve wekker. De lamp flikkert..Niet heel erg, maar als 'ie brandt, zie je 'm af en toe een beetje knipperen. Zou dat aan het lampje zelf liggen, of aan het apparaat?
Als het niet erger wordt, zit ik er niet zo mee, maar straks gaat 'ie echt stuk!
@soylent: dat gebrek aan vogeltjes/piepjes had ik ook, met mijn vorige exemplaar (teruggebracht dus). Als ik een mep op de achterkant gaf, begon het geluid alsnog, maar dat is natuurlijk waardeloos voor een wekker.

Uitzetten van de wekker. Als in dat hij s'ochtends niet af gaat. Dan moet je eerst de andere geluidjes door. Daarvan reageert het knopje ook nog niet echt snel. Nee, het snoozen s'ochtends gaat perfectquote:Op maandag 21 januari 2008 19:25 schreef Lienekien het volgende:
Antenne?
En hoe bedoel je dat het uitzetten omslachtig is? Gewoon een knop bovenop, toch?

Oh, antenne heb ik niet, want ik heb die zonder radio.quote:Op maandag 21 januari 2008 19:59 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Uitzetten van de wekker. Als in dat hij s'ochtends niet af gaat. Dan moet je eerst de andere geluidjes door. Daarvan reageert het knopje ook nog niet echt snel. Nee, het snoozen s'ochtends gaat perfect
En antenne bedoelde ik inderdaad het draadje in de doos.

Gister waren ze al langs de deur geweest maar toen was ik er niet, gelukkig kwam die vandaag vroeg zodat ik het alsnog kon ontvangen.quote:Op dinsdag 22 januari 2008 17:36 schreef sander89 het volgende:
Ik heb hem vandaag bij de Postbank besteld, hopelijk komt die een beetje goed verpakt aan maar ben bang van niet.

Die lampjes doen het toch wel bij me, maar je ziet ze slecht bij daglicht dus kwam er pas achter dat ze deden toen het donker was.quote:Op vrijdag 25 januari 2008 11:49 schreef sander89 het volgende:
[..]
Net beetje mee lopen kloten, ik kwam meteen volgens mij een defect tegen
De knopjes van alarm/radio/quickcheck lichten niet op, als je ze gebruikt terwijl in de handleiding staat dat die ring er om heen gaat branden.

ik hoor geen brommend geluid hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2008 22:35 schreef sander89 het volgende:
[..]
Die lampjes doen het toch wel bij me, maar je ziet ze slecht bij daglicht dus kwam er pas achter dat ze deden toen het donker was.
Bij mij maakt die een zacht brom geluid, normaal hoor je dit niet echt maar als je in je bed ligt dan is het erg irritant.
Wel verder relaxed wakker geworden vandaag, werd pas wakker door de radio maar stukken beter dan normale radio wekker
Denk dat ik toch wel tevreden mee ben maar ga ik wel komend dagen zien, alleen hoop ik dat nog iets aan het brom geluid kunnen doen
2 keer je zelf quoten achter elkaar

Bij de één hoor je het wat sterker dan de ander. Ik heb er nu twee gehad die allebei het geluit maakten.quote:

Ik hoor ook geen bromgeluid. Kijk de voorafgaande delen maar eens door: bromgeluid is een defect en je moet 'm zonder problemen kunnen omruilen met dit mankement.quote:Op maandag 28 januari 2008 18:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Bij de één hoor je het wat sterker dan de ander. Ik heb er nu twee gehad die allebei het geluit maakten.

de duurdere heeft er volgens mij nog een geluidje bij.quote:Op maandag 28 januari 2008 21:30 schreef Simsfan88 het volgende:
Even een vraagje, wat is nou het precieze verschil tussen de 2 versies? Toch niet alleen de FM radio neem ik aan?
En weet iemand de prijs van de duurste bij Marskramer? Zag dat als je je nu inschrijft voor hun nieuwsbrief je de goedkoopste kan winnen, maar wat kost de duurste daar?

quote:Op dinsdag 29 januari 2008 08:36 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
de duurdere heeft er volgens mij nog een geluidje bij.
En in de duurdere zit een trafo en dat schijnt niet goed te zijn voor je hersenen zo naast je hoofd...

Nouja, vijvergeluiden dan.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 12:24 schreef Sanne het volgende:
Word je daar lekker mee wakker dan, kikkergeluiden?

Quanto costa? En waar? Die Philips is veel te duur voor wat het is...quote:Op vrijdag 8 februari 2008 20:23 schreef SeLang het volgende:
Ik heb dus deze, nu bijna 2 maanden
[ afbeelding ]
Het goede (voor mij) is dat ie aan de muur kan hangen want ik heb geen plaats naast me bed.
De ervaringen na 2 maanden zijn toch wel goed. Ik wordt lekker wakker, meestal voordat de wekker afloopt. Het effect van het licht verschilt natuurlijk wel sterk of ik er met mijn gezicht naartoe lig of niet.

£30 onlinequote:Op vrijdag 8 februari 2008 21:39 schreef neok het volgende:
[..]
Quanto costa? En waar? Die Philips is veel te duur voor wat het is...

Ik wacht ook al sinds 16-01-2008 op mijn vervangende wake-up light. De radio functie was kaduuk en niet te repareren, dus ik zou een nieuwe krijgen... volgens de vriendelijke mevrouw aan de telefoon zou dat woensdag worden. Dat is ook alweer dik 3 dagen geleden.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 10:46 schreef rosey het volgende:
En ik zit nog steeds te wachten op mn nieuwe wake up light van philips

Eigenlijk werkt het ook alleen maar in de winter (die lamp gebeuren).quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:55 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ben opzich best geinteresseerd, maar het lijkt me niet handig als je heel erg vast slaapt? Ik word iig niet echt wakker van licht, kan in de zomer tot 12:00 uitslapen terwijl het dan om een uur of half 7 al licht is.. Dus in de zomer heb je niks aan zo'n ding?

Tuurlijk werkt ook in de zomer, ik neem aan dat je gewoon gordijnen heb voor je ramen?quote:Op woensdag 13 februari 2008 18:55 schreef Coastertommm het volgende:
Ik ben opzich best geinteresseerd, maar het lijkt me niet handig als je heel erg vast slaapt? Ik word iig niet echt wakker van licht, kan in de zomer tot 12:00 uitslapen terwijl het dan om een uur of half 7 al licht is.. Dus in de zomer heb je niks aan zo'n ding?

Wat is precies het verschil?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:58 schreef DANILXL het volgende:
werkt het?
of heeft het vooral een psychologisch effect?

. Beetje jammer maar niks aan te doen.
. Beetje jammer maar niks aan te doen. .
.

uhm, ik heb die van mij begin januari opgestuurd en kreeg hem pas na 18 maart terug... dus tel uit je "winst". Kut Philips, dreigen met de Consumentenbond helpt.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 08:58 schreef PeRi het volgende:
Die van mij heb ik op 17 april teruggestuurd. Mijn geluid deed het helemaal niet meer, geen radio, geen wekgeluiden. Gebeld, je krijgt een retourformulier, opgestuurd en brief; binnen 2 weken.
Ik van de week dus gebeld, hey ik ben 'm al 3 weken kwijt! Zeggen ze bij de technische dienst daar, dat het 'gemiddeld 16 werkdagen duurt'. Onderhand 4 weken dus. Heb meteen gezegd dat ze dat wel in de brief mogen zetten dan, want dit wekt zo wel frustratie op. Beetje jammer maar niks aan te doen.
Ik mis 'm alleen zo.

Precies ja. Alleen vind ik het erg vervelend want ik hoef om 6.00 niet opquote:Op zaterdag 10 mei 2008 09:24 schreef SeLang het volgende:
Nu heb je dat ding toch helemaal niet meer nodig? Ik wordt tegenwoordig al rond 6:00u wakker van de zon

Mijn Nokia kan niet eens wekken met een mp3 en herhaald dan een kort melodietje 2 of 3x achter elkaar. Echt reuze irritant.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:22 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Precies ja. Alleen vind ik het erg vervelend want ik hoef om 6.00 niet op
Moet maar eens wat van die kieren gaan dichtmaken. Vooral onder m'n deur door komt onwijs veel licht.
Ik wordt trouwens altijd wakker gemaakt door de wekker op m'n Nokia. Die heeft ook zo'n heerlijk langzaam opkomend riedeltje.

Wat voor Nokia heb je? De mijne (3220) heeft ook geen MP3 ondersteuning en het wekgeluid is een soort elektronisch belletje (tidididi.. <tril> tidididi-didi-didi <tril>) die heel zacht begint en langzaam harder wordt. Samen met de trilfunctie wordt ik daar rustig mee gewekt anders.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Mijn Nokia kan niet eens wekken met een mp3 en herhaald dan een kort melodietje 2 of 3x achter elkaar. Echt reuze irritant.
Ga er binnenkort echt 1 kopen. Zijn gelukkig (en terecht) ook al wat minder duur.

N73, dat standaard alarm is helemaal niks. Ik heb er handy alarm op, die ook meerdere alarmen kan, maar dus geen mp3 als alarmtoon.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Wat voor Nokia heb je? De mijne (3220) heeft ook geen MP3 ondersteuning en het wekgeluid is een soort elektronisch belletje (tidididi.. <tril> tidididi-didi-didi <tril>) die heel zacht begint en langzaam harder wordt. Samen met de trilfunctie wordt ik daar rustig mee gewekt anders.

Sowieso snoozt de N73 slechts een half uurtje met geluidsfragmenten die altijd te zacht klinken. De oude Nokia's hadden tenminste betere wekkers.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:59 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
N73, dat standaard alarm is helemaal niks. Ik heb er handy alarm op, die ook meerdere alarmen kan, maar dus geen mp3 als alarmtoon.
Er zullen best andere programmaatjes zijn, maar ik heb toch liever radio als alarm.

Ik heb mijn nieuwe gister ontvangen, ben 'm dus een maand kwijt geweest.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:13 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
uhm, ik heb die van mij begin januari opgestuurd en kreeg hem pas na 18 maart terug... dus tel uit je "winst". Kut Philips, dreigen met de Consumentenbond helpt.

Nee, volgens mij is dit de enige manier.. En je hebt volkomen gelijk: het is weliswaar een kleine moeite maar toch irritant.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:21 schreef octopussy het volgende:
Mja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel vervelend vind om het alarm uit te schakelen (in het weekend wil ik niet gewekt worden). Tig keer drukken op het alarmknopje om door te geluidjes heen te gaan en dan natuurlijk net 1 keer te vaak klikken waardoor je weer door de reeks heen mag. En bij het inschakelen weer hetzelfde.
Of is er een gemakkelijkere manier?

bronquote:
Moeite met opstaan? Met de natuurlijke manier, door licht te worden gewekt, gaat het zeker beter. De Wake-up Light van Philips simuleert een zonsopgang, waardoor je rustig en geleidelijk wakker wordt. Een prettiger begin van je dag.
De Wake-up Light maakt het lichaam langzaam wakker, precies zoals de natuur het heeft gewild, namelijk met licht. Een half uur voor de ingestelde wektijd begint de Philips Wake-up Light licht te stralen dat geleidelijk intensiever wordt en de zonsopgang in je slaapkamer simuleert. De Wake-up Light is tevens voorzien van drie natuurgeluiden om rustig wakker te worden.
De nieuwe Wake-up Light (HF3475 en HF3476) is voorzien van een mooi design, met zwarte of zilveren accenten, en is bovendien kleiner en praktischer in het gebruik. Je kunt de Philips Wake-up Light voor ¤ 149 krijgen bij de betere elektronicazaak.

3 maand later en ik heb er ook 1 gekocht.... binnen een week heb ik nu hetzelfde probleem, dat ding gaat soms gewoon om 3 uur AM aan met harde muziek... kom je als zombie op je werk.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:45 schreef mwuhaha het volgende:
Iemand wel eens gehad dat de Radio spontaan aan gaat op een willekeurig tijdstip ondanks dat het alarm is uitgeschakeld?
Behoorlijk irritant gezien ik het volume altijd op max heb staan.

Oh die vind ik wel mooier dan de oude idd. Zeker dat die kleiner zijn, is een goeie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:46 schreef schatje het volgende:
Philips heeft de Wake-up Light een nieuw jasje gegeven.
[..]
bron

Over smaakt valt te twisten gelukkig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:46 schreef schatje het volgende:
Philips heeft de Wake-up Light een nieuw jasje gegeven.
[..]
bron

Ze hebben net een nieuwe gelanceerd zoals je ziet 3 post boven die van jou. Die kinderziektes krijgen ze natuurlijk niet zomaar uit de 1e versie maar verhelpen ze voor de nieuwste.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:25 schreef Maeghan het volgende:
Ik wil ook wel een Wake Up Light, maar ik zie wel veel problemen met dat ding hier... Zoemen, flikkeren, da's toch wel slecht voor zo'n product wat allang niet meer nieuw is en een hoop geld kost. Maar goed, een betere optie weet ik niet, dus ik ga 'm toch maar eens kopen denk ik. Ik zie dat de meeste mensen er verder qua wakker worden wel tevreden over zijn en als het voor mij ozu werken, zou het me verder niet uitmaken hoeveel knopjes ik in moest drukken om de lamp uit te doen.
Ik heb de Energy Light al besteld trouwens, maar had niet genoeg rentepunten meer voor een Wake Up Light. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Het is nog niet eens winter en ik ben nu al labiel en chagerijnig.

1/2
 1/2

Wat zou je buiten de manier van alarm en tijd instellen dan anders doen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:30 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb een schijthekel aan vogels gekregen door dat ding
Maar serieus, ik wordt er echt niet makkelijker wakker van. Daarnaast vind ik de V1 in gebruik echt niet goed doorgedacht. Wellicht ruil ik de V1 ooit nog in voor de V2.

Heb je dat ook aan philips gemaild?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:37 schreef Cheiron het volgende:
Als ik met licht uit de radio aan zet, en ik zet het licht aan gaat de radio uit.
Als ik het alarm uit wil zetten moet ik alle alarmen langs, fijn als iemand al ligt te slapen.
Dat tijd instellen per kwartier? Waarom?
Waarom de aan-uit knop op zo een onhandige plek helemaal achter op het apparaat? Als ik de lamp wil uitzetten moet ik helemaal over de lamp heenbuigen. Vaak tik ik dan fout op de snooze.
Geluid van de radio is echt heel slecht
enzo.. dat zou ik allemaal willen veranderen

Lol, ik neem toch aan dat de ontwerpers van Philips dit zelf ook kunnen bedenken. Eerlijk gezegd vind ik de eerste versie van de Wake-up Light nogal onaf..quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb je dat ook aan philips gemaild?
Ik zie best veel mensen voorbij komen met 'verbeterpunten' voor de lamp en dan denk ik, hoeveel mensen hebben dat ook laten weten aan Philips?

Tja, aan een kant zou ik zeggen je hebt gelijk, maar ik denk wel vaker dat mensen iets toch wel zelf kunnen bedenken. Ik kan me voorstellen dat ze aanvankelijk misschien niet te veel gelduit wilden geven aan het product odmat ze niet wisten of het aan zou slaan of zo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Lol, ik neem toch aan dat de ontwerpers van Philips dit zelf ook kunnen bedenken. Eerlijk gezegd vind ik de eerste versie van de Wake-up Light nogal onaf..

Ik sluit me er helemaal bij aan. Ik ben er ook nog ontzettend tevreden mee. Ik zet hem altijd op standje 18 om wakker te worden, daarnaast heb ik er een radio functie opzitten die me met standje 15 uit bed knalt.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:07 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is nog altijd tevreden over zijn wakeup light.
Snap overigens niet dat mensen wakker worden op niveau 3, ik heb 'm echt voluit staan en ik straal mijn kamer uit. Daarvan wordt ik zoals Philips zegt heerlijk wakker. En die vogeltjes. Sja er is meestal wat meer nodig om me wakker te maken
Toch wordt ik wel wakker van de ruis van het geluidje, van het piepje daarna meestal helemaal.
De lamp doet zijn kunstje toch prima en ik heb totaal geen last van defecten of whatever. Hij doet 't gewoon perfect en die giga snooze knop vind ik helemaal geniaal. Zeker omdat dan 't licht gewoon aanblijft. Geen probleem. Hij staat overigens boven mijn hoofd en aan de andere kant van mijn bed staat een wit reflecterende kast, dus hoe ik ook lig, het licht schijnt altijd in mijn gezicht.
Merk overigens dat ik ook best wel chaggy ben als ik ergens wakker werd zonder mijn ochtendlamp. Vreemd.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |