Wat is precies het verschil?quote:Op donderdag 27 maart 2008 22:58 schreef DANILXL het volgende:
werkt het?
of heeft het vooral een psychologisch effect?

. Beetje jammer maar niks aan te doen.
. Beetje jammer maar niks aan te doen. .
.

uhm, ik heb die van mij begin januari opgestuurd en kreeg hem pas na 18 maart terug... dus tel uit je "winst". Kut Philips, dreigen met de Consumentenbond helpt.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 08:58 schreef PeRi het volgende:
Die van mij heb ik op 17 april teruggestuurd. Mijn geluid deed het helemaal niet meer, geen radio, geen wekgeluiden. Gebeld, je krijgt een retourformulier, opgestuurd en brief; binnen 2 weken.
Ik van de week dus gebeld, hey ik ben 'm al 3 weken kwijt! Zeggen ze bij de technische dienst daar, dat het 'gemiddeld 16 werkdagen duurt'. Onderhand 4 weken dus. Heb meteen gezegd dat ze dat wel in de brief mogen zetten dan, want dit wekt zo wel frustratie op. Beetje jammer maar niks aan te doen.
Ik mis 'm alleen zo.

Precies ja. Alleen vind ik het erg vervelend want ik hoef om 6.00 niet opquote:Op zaterdag 10 mei 2008 09:24 schreef SeLang het volgende:
Nu heb je dat ding toch helemaal niet meer nodig? Ik wordt tegenwoordig al rond 6:00u wakker van de zon

Mijn Nokia kan niet eens wekken met een mp3 en herhaald dan een kort melodietje 2 of 3x achter elkaar. Echt reuze irritant.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:22 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Precies ja. Alleen vind ik het erg vervelend want ik hoef om 6.00 niet op
Moet maar eens wat van die kieren gaan dichtmaken. Vooral onder m'n deur door komt onwijs veel licht.
Ik wordt trouwens altijd wakker gemaakt door de wekker op m'n Nokia. Die heeft ook zo'n heerlijk langzaam opkomend riedeltje.

Wat voor Nokia heb je? De mijne (3220) heeft ook geen MP3 ondersteuning en het wekgeluid is een soort elektronisch belletje (tidididi.. <tril> tidididi-didi-didi <tril>) die heel zacht begint en langzaam harder wordt. Samen met de trilfunctie wordt ik daar rustig mee gewekt anders.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:23 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
Mijn Nokia kan niet eens wekken met een mp3 en herhaald dan een kort melodietje 2 of 3x achter elkaar. Echt reuze irritant.
Ga er binnenkort echt 1 kopen. Zijn gelukkig (en terecht) ook al wat minder duur.

N73, dat standaard alarm is helemaal niks. Ik heb er handy alarm op, die ook meerdere alarmen kan, maar dus geen mp3 als alarmtoon.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 18:49 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Wat voor Nokia heb je? De mijne (3220) heeft ook geen MP3 ondersteuning en het wekgeluid is een soort elektronisch belletje (tidididi.. <tril> tidididi-didi-didi <tril>) die heel zacht begint en langzaam harder wordt. Samen met de trilfunctie wordt ik daar rustig mee gewekt anders.

Sowieso snoozt de N73 slechts een half uurtje met geluidsfragmenten die altijd te zacht klinken. De oude Nokia's hadden tenminste betere wekkers.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 19:59 schreef northernlight81 het volgende:
[..]
N73, dat standaard alarm is helemaal niks. Ik heb er handy alarm op, die ook meerdere alarmen kan, maar dus geen mp3 als alarmtoon.
Er zullen best andere programmaatjes zijn, maar ik heb toch liever radio als alarm.

Ik heb mijn nieuwe gister ontvangen, ben 'm dus een maand kwijt geweest.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:13 schreef HuubTuub het volgende:
[..]
uhm, ik heb die van mij begin januari opgestuurd en kreeg hem pas na 18 maart terug... dus tel uit je "winst". Kut Philips, dreigen met de Consumentenbond helpt.

Nee, volgens mij is dit de enige manier.. En je hebt volkomen gelijk: het is weliswaar een kleine moeite maar toch irritant.quote:Op maandag 9 juni 2008 13:21 schreef octopussy het volgende:
Mja, ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel vervelend vind om het alarm uit te schakelen (in het weekend wil ik niet gewekt worden). Tig keer drukken op het alarmknopje om door te geluidjes heen te gaan en dan natuurlijk net 1 keer te vaak klikken waardoor je weer door de reeks heen mag. En bij het inschakelen weer hetzelfde.
Of is er een gemakkelijkere manier?

bronquote:
Moeite met opstaan? Met de natuurlijke manier, door licht te worden gewekt, gaat het zeker beter. De Wake-up Light van Philips simuleert een zonsopgang, waardoor je rustig en geleidelijk wakker wordt. Een prettiger begin van je dag.
De Wake-up Light maakt het lichaam langzaam wakker, precies zoals de natuur het heeft gewild, namelijk met licht. Een half uur voor de ingestelde wektijd begint de Philips Wake-up Light licht te stralen dat geleidelijk intensiever wordt en de zonsopgang in je slaapkamer simuleert. De Wake-up Light is tevens voorzien van drie natuurgeluiden om rustig wakker te worden.
De nieuwe Wake-up Light (HF3475 en HF3476) is voorzien van een mooi design, met zwarte of zilveren accenten, en is bovendien kleiner en praktischer in het gebruik. Je kunt de Philips Wake-up Light voor ¤ 149 krijgen bij de betere elektronicazaak.

3 maand later en ik heb er ook 1 gekocht.... binnen een week heb ik nu hetzelfde probleem, dat ding gaat soms gewoon om 3 uur AM aan met harde muziek... kom je als zombie op je werk.quote:Op zaterdag 10 mei 2008 01:45 schreef mwuhaha het volgende:
Iemand wel eens gehad dat de Radio spontaan aan gaat op een willekeurig tijdstip ondanks dat het alarm is uitgeschakeld?
Behoorlijk irritant gezien ik het volume altijd op max heb staan.

Oh die vind ik wel mooier dan de oude idd. Zeker dat die kleiner zijn, is een goeie.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:46 schreef schatje het volgende:
Philips heeft de Wake-up Light een nieuw jasje gegeven.
[..]
bron

Over smaakt valt te twisten gelukkig.quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 19:46 schreef schatje het volgende:
Philips heeft de Wake-up Light een nieuw jasje gegeven.
[..]
bron

Ze hebben net een nieuwe gelanceerd zoals je ziet 3 post boven die van jou. Die kinderziektes krijgen ze natuurlijk niet zomaar uit de 1e versie maar verhelpen ze voor de nieuwste.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 00:25 schreef Maeghan het volgende:
Ik wil ook wel een Wake Up Light, maar ik zie wel veel problemen met dat ding hier... Zoemen, flikkeren, da's toch wel slecht voor zo'n product wat allang niet meer nieuw is en een hoop geld kost. Maar goed, een betere optie weet ik niet, dus ik ga 'm toch maar eens kopen denk ik. Ik zie dat de meeste mensen er verder qua wakker worden wel tevreden over zijn en als het voor mij ozu werken, zou het me verder niet uitmaken hoeveel knopjes ik in moest drukken om de lamp uit te doen.
Ik heb de Energy Light al besteld trouwens, maar had niet genoeg rentepunten meer voor een Wake Up Light. Ik ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Het is nog niet eens winter en ik ben nu al labiel en chagerijnig.

1/2
 1/2

Wat zou je buiten de manier van alarm en tijd instellen dan anders doen?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 11:30 schreef Cheiron het volgende:
Ik heb een schijthekel aan vogels gekregen door dat ding
Maar serieus, ik wordt er echt niet makkelijker wakker van. Daarnaast vind ik de V1 in gebruik echt niet goed doorgedacht. Wellicht ruil ik de V1 ooit nog in voor de V2.

Heb je dat ook aan philips gemaild?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 19:37 schreef Cheiron het volgende:
Als ik met licht uit de radio aan zet, en ik zet het licht aan gaat de radio uit.
Als ik het alarm uit wil zetten moet ik alle alarmen langs, fijn als iemand al ligt te slapen.
Dat tijd instellen per kwartier? Waarom?
Waarom de aan-uit knop op zo een onhandige plek helemaal achter op het apparaat? Als ik de lamp wil uitzetten moet ik helemaal over de lamp heenbuigen. Vaak tik ik dan fout op de snooze.
Geluid van de radio is echt heel slecht
enzo.. dat zou ik allemaal willen veranderen

Lol, ik neem toch aan dat de ontwerpers van Philips dit zelf ook kunnen bedenken. Eerlijk gezegd vind ik de eerste versie van de Wake-up Light nogal onaf..quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:15 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Heb je dat ook aan philips gemaild?
Ik zie best veel mensen voorbij komen met 'verbeterpunten' voor de lamp en dan denk ik, hoeveel mensen hebben dat ook laten weten aan Philips?

Tja, aan een kant zou ik zeggen je hebt gelijk, maar ik denk wel vaker dat mensen iets toch wel zelf kunnen bedenken. Ik kan me voorstellen dat ze aanvankelijk misschien niet te veel gelduit wilden geven aan het product odmat ze niet wisten of het aan zou slaan of zo.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:00 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Lol, ik neem toch aan dat de ontwerpers van Philips dit zelf ook kunnen bedenken. Eerlijk gezegd vind ik de eerste versie van de Wake-up Light nogal onaf..

Ik sluit me er helemaal bij aan. Ik ben er ook nog ontzettend tevreden mee. Ik zet hem altijd op standje 18 om wakker te worden, daarnaast heb ik er een radio functie opzitten die me met standje 15 uit bed knalt.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:07 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is nog altijd tevreden over zijn wakeup light.
Snap overigens niet dat mensen wakker worden op niveau 3, ik heb 'm echt voluit staan en ik straal mijn kamer uit. Daarvan wordt ik zoals Philips zegt heerlijk wakker. En die vogeltjes. Sja er is meestal wat meer nodig om me wakker te maken
Toch wordt ik wel wakker van de ruis van het geluidje, van het piepje daarna meestal helemaal.
De lamp doet zijn kunstje toch prima en ik heb totaal geen last van defecten of whatever. Hij doet 't gewoon perfect en die giga snooze knop vind ik helemaal geniaal. Zeker omdat dan 't licht gewoon aanblijft. Geen probleem. Hij staat overigens boven mijn hoofd en aan de andere kant van mijn bed staat een wit reflecterende kast, dus hoe ik ook lig, het licht schijnt altijd in mijn gezicht.
Merk overigens dat ik ook best wel chaggy ben als ik ergens wakker werd zonder mijn ochtendlamp. Vreemd.

Ik slaap ook alitjd met de gordijnen een stukje open en zodra de eerste fletse lichtstraal tussen de grauwe regenwolken vandaan komt ben ik wakker. Ik slaap ook niet lekker met licht aan, snoozen met die lamp aan zou ik niet kunnen. En als ik al eens in slaap val met het licht aan, als ik zit te lezen of zo, word ik altijd na een uur heel koortsachtig, gedesorienteerd en zweterig wakker.quote:Op donderdag 11 september 2008 12:07 schreef zwahiel het volgende:
* zwahiel is nog altijd tevreden over zijn wakeup light.
Snap overigens niet dat mensen wakker worden op niveau 3, ik heb 'm echt voluit staan en ik straal mijn kamer uit. Daarvan wordt ik zoals Philips zegt heerlijk wakker. En die vogeltjes. Sja er is meestal wat meer nodig om me wakker te maken
Toch wordt ik wel wakker van de ruis van het geluidje, van het piepje daarna meestal helemaal.
De lamp doet zijn kunstje toch prima en ik heb totaal geen last van defecten of whatever. Hij doet 't gewoon perfect en die giga snooze knop vind ik helemaal geniaal. Zeker omdat dan 't licht gewoon aanblijft. Geen probleem. Hij staat overigens boven mijn hoofd en aan de andere kant van mijn bed staat een wit reflecterende kast, dus hoe ik ook lig, het licht schijnt altijd in mijn gezicht.
Merk overigens dat ik ook best wel chaggy ben als ik ergens wakker werd zonder mijn ochtendlamp. Vreemd.

De constructie is niet super deglelijk maar volstaat prima. Ik heb de wake-up light nu een jaar. Ik ben er super tevreden overquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:44 schreef Haijo het volgende:
Even nieuwsgierig maar eeeh...
hoe is het nu met de bouwkwaliteit van ding? Ik hoor vrij wisselende verhalen.

je weet toch hoe laat je de wekker hebt gezet. Dan kan je toch ook wel raden hoe laat het is als de lamp vol brandtquote:Op dinsdag 16 september 2008 14:46 schreef northernlight81 het volgende:
Dat ding is degelijk zat. Wat ik irritant vind is dat ik 's avonds het display dim, zodat hij niet zoveel licht geeft. Maar als ik dan 's ochtend wil kijken hoe laat het is, zie ik dat niet doordat die lamp zoveel licht geeft. Als ik het display dan feller wil zetten, kan dat alleen met de snooze-knop.

(dit jaar een nieuwe die niet bromt)
 (dit jaar een nieuwe die niet bromt)

Ik blijf toch altijd nog even liggen en wil dan op een gegeven moment graag zien hoe laat het is, voordat ik te laat kom. En vaak ben ik 's avonds stoned en 's ochtends gaar en dan weet ik echt niet hoe laat dat ding precies staat.quote:Op dinsdag 16 september 2008 15:45 schreef octopussy het volgende:
[..]
je weet toch hoe laat je de wekker hebt gezet. Dan kan je toch ook wel raden hoe laat het is als de lamp vol brandt

Ik heb de tweede lichting zeg maar, en mijne bromt echt niet. Via Wehkamp is ie 99 euro, via Postbank met rentepunten heb je voor 80 euro of zo al een wake-up light.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:46 schreef shroomer het volgende:
Ik zou er graag 1 willen hebben. Maar 150 euro voor een lamp met een tijdschakelaar..
En die oude versie is ook geen optie want die heeft een bromtoon. Waarschijnlijk hebben ze dat nog expres gedaan ook(dit jaar een nieuwe die niet bromt)

Ik heb mijn nachtlampje op een tijdschakelaar gezet.quote:Op dinsdag 16 september 2008 18:46 schreef shroomer het volgende:
Ik zou er graag 1 willen hebben. Maar 150 euro voor een lamp met een tijdschakelaar..
En die oude versie is ook geen optie want die heeft een bromtoon. Waarschijnlijk hebben ze dat nog expres gedaan ook(dit jaar een nieuwe die niet bromt)

De oude versie bromt soms. Ik heb er zelf geen last vajn, maar van 1tje van marktplaats heb je grote kans dat die weg wordt gedaan doordat die wel erg bromt. Dan heb je dus versie met en zonder radio.quote:Op woensdag 17 september 2008 11:05 schreef divided het volgende:
Als ik de zomer vroeg op moet laat ik bewust me gordijnen open omdat ik dan beter wakker wordt, na alle verhalen zit ik ook zeker te overwegen om zo'n ding te kopen.
op MP staan er ook een aantal
heb je nog goede en slechte versies ?
radio etc wordt ik helemaal niet gelukkig van.
gewoon lampje en wekker.

En als je de lamp minder sterk zet? Misschien dat je je dan niet wegdraait van het licht en dat je er toch langzaam aan went en makkelijk kan op staan.. Want de tijd is weer een beetje aangebroken dat het langer donker is 's ochtends en dat gordijn een stukje open geen effect meer heeft..quote:Op donderdag 18 september 2008 11:26 schreef Arinna het volgende:
Ik heb hem ook, op zich wel tevreden over... maar dat kan ook komen doordat ik meer op eenzelfde tijdstip opsta dan eerst. Ik merk wel dat ik me wegdraai van de lamp en er dan alsnog niet echt wakkerder van word... van de radio weer wel natuurlijk. Maar dan is het lichteffect/fitter wakkerworden n beetje weg... mijn oplossing is dat ik de gordijnen die aan de andere kant van de kamer hangen een beetje opendoe, zodat ik niet aan licht kan ontkomen.
Ik heb overigens de 400lux, en die staat op 20 (volle bak dus)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |