abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55726811
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.
jij niet dat staat gewoon in het artikel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55726842
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:28 schreef Gia het volgende:

Andere mensen krijgen niets terug van de belasting en jij wel. (ik ook, overigens) In die zin betalen andere mensen mee aan jouw hypotheekrente, want alle belasting gaat op één grote hoop en daar wordt dan de HRA van betaalt. Daar zit dus een deeltje belasting in van iedere belastingplichtige.
Komt het niet in jou op dat de tarieven anders worden indien er geen HRA is en ik dus feitelijk nauwelijks anders betaal? Immers, fiscale wetgeving wordt in Nederland zo doorgerekend per inkomensgroep, dat het verdwijnen van de HRA gewoon zal betekenen dat een fiscaal pakket rondom het afschaffen zal komen waardoor de normale eigen woning bezitter met een tophypotheek er een paar tientjes per maand op achteruit zal gaan. Een klein deel dus van het veronderstelde voordeel (wat ook fiks lager is, want mensen vergeten vaak alle extra belastingen die de woningbezitter voor de kiezen krijgt).

HRA is dus slechts een berekeningswijze.
quote:
Als jij een lening afsluit, dan dien je daar rente over te betalen en het is maar heel normaal dat je die gewoon zelf helemaal betaalt.
Dat doe ik dan ook. Net als iedere woningbezitter.
quote:
Daarbij moeten mensen niet zo achterlijk zijn om een huis te kopen, wat ze zonder overheidsvoorzieningen niet kunnen betalen. Je moet er niet vanuit gaan dat bepaalde voorzieningen er altijd zullen zijn. Wetten zijn er om veranderd te kunnen worden.
Wederom: het is gewoon een berekeningswijze. Zo lust ik er nog een. Als morgen de overheid beslist om de belasting op arbeid met 25% over de gehele linie te verhogen gaan de meesten failliet. Volgens jou omdat "wetten altijd veranderd kunnen worden". Ik noem dat onfatsoen.
quote:
Oftewel, iemand die een te duur huis koopt, woont gewoon boven zijn stand en daar heb ik geen medelijden mee.
Jij hebt kennelijk kunnen kopen in de goede tijd. Vrienden van mij met een normaal inkomen zijn blij met een kuthuisje op een postzegel. Dat is wat ze kunnen betalen. Daar is niets "boven stand" bij.

Je moet ook eens voor de aardigheid kijken wat huren kost zonder huurtoeslag (waar natuurlijk ook voor geldt dat het "boven stand" is).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55726860
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat hier om een hypotetisch bedrag, ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.
Het gaat erom dat de kosten die je in je studie stopt, gewoon terug kan verdienen.
En waarom zouden buitenlandse werknemers dan wel goedkoop kunnen studeren MET GELIJKE KWALIFICATIES. Zucht mensen als jou snappen kennelijk helemaal niets van logica.
omdat buitenlandse afgestudeerden geen belachelijke wet achter zich aan krijgen waarbij ze 2,5 ton moeten terugbetalen misschien?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:39:15 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_55726881
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.
Tichelaar zegt per jaar dus dat namen we even aan
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:39:21 #55
3542 Gia
User under construction
pi_55726885
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef Jerruh het volgende:
en realiseer je je dat 65000 euro schuld hebben enorm is? dat heb je niet zomaar binnen een paar jaar weggewerkt. daarbij: hoe willen die studenten met zon schuld dan ook nog eens na de studie een woonruimte zoeken, aangezien hypotheekverleners stijgeren als ze iemand op bezoek krijgen met een lening van heb ik me jou daar?
Welke studies kosten 65000 euro? En welke banen volgen daar op? Wat zijn de bijbehorende salarissen?

Als mensen rond kunnen komen van 30000 euro per jaar, dan kan zo'n afgestudeerde student alles wat hij meer verdient dan dat, in elk geval terug betalen.

Wat zou, bijvoorbeeld, een arts verdienen? 2 ton? Hij kan van 30 000 euro leven. Dan kan hij alleen het eerste jaar al zijn studie terugbetalen.

En een hypotheek? Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren? Je studieschuld terugbetalen en dan pas kopen?

Kom op, je doet net alsof afgestudeerden (na een studie van 65000 euro) een salaris hebben van slechts 1500 euro. Nee, dán wordt het moeilijk, dat klopt.
pi_55726888
Is dit niet gewoon een truc. Iets roepen waar niemand (met gezond verstand) het mee eens is, om vervolgens het wat af te zwakken zodat men daar opgelucht mee instemd.

De manier om een bepaalde zaak gerealiseerd te krijgen binnen de politiek.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:41:28 #57
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_55726924
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke studies kosten 65000 euro? En welke banen volgen daar op? Wat zijn de bijbehorende salarissen?

Als mensen rond kunnen komen van 30000 euro per jaar, dan kan zo'n afgestudeerde student alles wat hij meer verdient dan dat, in elk geval terug betalen.

Wat zou, bijvoorbeeld, een arts verdienen? 2 ton? Hij kan van 30 000 euro leven. Dan kan hij alleen het eerste jaar al zijn studie terugbetalen.

En een hypotheek? Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren? Je studieschuld terugbetalen en dan pas kopen?

Kom op, je doet net alsof afgestudeerden (na een studie van 65000 euro) een salaris hebben van slechts 1500 euro. Nee, dán wordt het moeilijk, dat klopt.
bijna alle studenten die afstuderen belanden niet meteen met 30000 per jaar op zak in de banenmarkt... velen beginnen bij 1900 a 2000 per maand... en daar moet van geleefd worden, net als iedereen...
put
your
clothes
on!
pi_55726984
quote:

Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren?
1. Weinig aanbod

2. Duur
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:45:40 #59
3542 Gia
User under construction
pi_55727015
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:37 schreef DS4 het volgende:
Jij hebt kennelijk kunnen kopen in de goede tijd. Vrienden van mij met een normaal inkomen zijn blij met een kuthuisje op een postzegel. Dat is wat ze kunnen betalen. Daar is niets "boven stand" bij.

Je moet ook eens voor de aardigheid kijken wat huren kost zonder huurtoeslag (waar natuurlijk ook voor geldt dat het "boven stand" is).
Wij hebben inderdaad nog kunnen kopen in de tijd van de gulden. Gelukkig wel. Maar wij zijn tevreden met een tussenwoning op een postzegel. Wij hebben gekocht op alleen het salaris van mijn man.

Waar ik dus op tegen ben zijn mensen die een zo duur mogelijk huis willen en daarbij rekening houden met elke stuiver die ze op dit moment van de overheid ontvangen. Zelfs met de kinderbijslag. Voor 2 kinderen toch al gauw zo'n 200 euro per maand. Als je dat meerekent in je hypotheekhoogte, dan scheelt dat toch weer.

Ik ken echt mensen die vrijstaand wonen, echt in een kast van een huis en bwvs nog geen suiker op hun brood kunnen doen. Omdat elk dubbeltje wat binnenkomt voor het huis is.
pi_55727016
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:41 schreef Jerruh het volgende:

[..]

bijna alle studenten die afstuderen belanden niet meteen met 30000 per jaar op zak in de banenmarkt... velen beginnen bij 1900 a 2000 per maand... en daar moet van geleefd worden, net als iedereen...
en worden bovendien per direct de studentenflat uitgekieperd, dus moeten ook op zoek naar woonruimte.
pi_55727029
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:38 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

omdat buitenlandse afgestudeerden geen belachelijke wet achter zich aan krijgen waarbij ze 2,5 ton moeten terugbetalen misschien?
Mooi toch, als we allerlei gekwalificeerden gratis krijgen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55727061
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi toch, als we allerlei gekwalificeerden gratis krijgen.
ja, alleen wordt de vraag naar personeel groter dan het aanbod, waardoor veel bedrijven over de kop gaan, meer kosten voor de overheid, etc etc. Voor iemand die anderen gebrek aan logica verwijt, denk je niet bepaald verder dan je neus lang is he?
pi_55727063
quote:

[..]

waarom leest niemand hier

een TU studie komt dan op ¤325.000 aan schuld als men hem in 5 jaar haalt (wat krap is).
Verder verdient een afgestudeerde geen 30k per kaar

Jij hebt echt totaal geen benul van de cijfers die je moet aannemen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_55727071
Prima idee.

Hier in de VS is het heel normaal dat studenten zelf voor hun studiekosten opdraaien. Op mijn eigen universiteit betalen de studenten zo'n $10.000 per jaar. Ik heb een collega die na 8 jaar studie een studieschuld van $170.000 had.

Zelf voor je studiekosten opdraaien is een uitstekende motivatie.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55727088
quote:

[..]

Ik ken heel wat redelijk kort afgestudeerden, en die kopen wel allemaal een huis van rond de 250k na 3 jaartjes werken, kortom zo slecht hebben ze het niet.

En 65k per jaar vind ik zwaar overdreven, ik denk dat een studie echt niet duurder als 25k per jaar hoeft te kosten.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:50:20 #66
3542 Gia
User under construction
pi_55727100
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:41 schreef Jerruh het volgende:

[..]

Heb je het dan over 2000 bruto?

Kom op, dat geloof je toch zeker zelf niet. Of het is maar voor een heel korte duur, tijdelijk baantje bij de AH of zo. Tenzij je een nutteloze studie volgt of één waar nauwelijks werk in te vinden is. Maar normaal gesproken heb je, in een baan waar je voor gestudeerd hebt, echt wel meer dan 2000 euro bruto.

En uiteraard kun je ook nog even bij je ouders blijven wonen totdat je financiën op orde zijn.

Waarom moet de regering voor de jeugd van tegenwoordig mogelijk maken dat ze op hun 24ste een huis kunnen kopen, zonder studieschuld enz.....
pi_55727117
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:49 schreef Lyrebird het volgende:
Prima idee.

Hier in de VS is het heel normaal dat studenten zelf voor hun studiekosten opdraaien. Op mijn eigen universiteit betalen de studenten zo'n $10.000 per jaar. Ik heb een collega die na 8 jaar studie een studieschuld van $170.000 had.

oh het idee is zo slecht nog niet alleen de genoemde bedrage zijn te belachelijk voor woorden net als de redenering die gebruikt wordt
pi_55727132
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:45 schreef Gia het volgende:

Ik ken echt mensen die vrijstaand wonen, echt in een kast van een huis en bwvs nog geen suiker op hun brood kunnen doen. Omdat elk dubbeltje wat binnenkomt voor het huis is.
Dat is inderdaad niet slim. Maar ik ken teveel gevallen van mensen die een huis kochten waar ze net in passen met het gezin omdat meer er gewoon echt niet in zat. Huizenprijzen zijn inmiddels zo hoog dat zelfs met de enorm lage rente voor veel mensen dat tussenwoninkje al niet meer betaalbaar is.

Starters zijn niet te benijden.
pi_55727139
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Kom op, dat geloof je toch zeker zelf niet. Of het is maar voor een heel korte duur, tijdelijk baantje bij de AH of zo. Tenzij je een nutteloze studie volgt of één waar nauwelijks werk in te vinden is. Maar normaal gesproken heb je, in een baan waar je voor gestudeerd hebt, echt wel meer dan 2000 euro bruto.

En uiteraard kun je ook nog even bij je ouders blijven wonen totdat je financiën op orde zijn.

Waarom moet de regering voor de jeugd van tegenwoordig mogelijk maken dat ze op hun 24ste een huis kunnen kopen, zonder studieschuld enz.....

Jij hebt echt totaal geen getal begrip he
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:52:48 #70
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_55727141
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:48 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

waarom leest niemand hier

een TU studie komt dan op ¤325.000 aan schuld als men hem in 5 jaar haalt (wat krap is).
Verder verdient een afgestudeerde geen 30k per kaar

Jij hebt echt totaal geen benul van de cijfers die je moet aannemen
ik las het en moest wel ff lachen...
put
your
clothes
on!
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:53:46 #71
3542 Gia
User under construction
pi_55727153
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:49 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik ken heel wat redelijk kort afgestudeerden, en die kopen wel allemaal een huis van rond de 250k na 3 jaartjes werken, kortom zo slecht hebben ze het niet.

En 65k per jaar vind ik zwaar overdreven, ik denk dat een studie echt niet duurder als 25k per jaar hoeft te kosten.
Precies. Als je na een universitaire studie niet meer dan 30 K kunt verdienen (bruto) dan heb je echt iets niet goed gedaan.

Daarbij ben ik vóór een renteloze lening met de mogelijkheid deze af te lossen in 25 jaar. Welke afgestudeerde is dáár niet toe in staat?
pi_55727161
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:52 schreef DS4 het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet slim. Maar ik ken teveel gevallen van mensen die een huis kochten waar ze net in passen met het gezin omdat meer er gewoon echt niet in zat. Huizenprijzen zijn inmiddels zo hoog dat zelfs met de enorm lage rente voor veel mensen dat tussenwoninkje al niet meer betaalbaar is.

Starters zijn niet te benijden.
Met gezin? Toemaar aan, klagen over te weinig geld, maar wel aan de kinderen.
En voor 120k heb je echt wel leuke vrijstaande woningen.
pi_55727169
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:50 schreef Gia het volgende:

[..]

Klopt, ik mocht 2050 bruto per maand cashen na m'n studie vetpot joh!
quote:

Veel pas-afgestudeerden wonen dan ook in een huurhuis enzo.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:58:38 #74
3542 Gia
User under construction
pi_55727226
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:54 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Klopt, ik mocht 2050 bruto per maand cashen na m'n studie vetpot joh!
[..]

Veel pas-afgestudeerden wonen dan ook in een huurhuis enzo.
En hoeveel na 3 jaar?

Je hoeft je studieschuld niet binnen een jaar in te lossen! Daar mag je 25 jaar over doen.

Er zijn mensen die op hun 45ste slechts 1500 netto hebben, met een gewone kantoorbaan.
Tja, had je maar moeten studeren!

Daarom vind ik ook dat mensen die wel kiezen voor een studie, de kosten moeten terugbetalen, omdat ze later een veel hoger salaris hebben dan mensen die niet kiezen voor een studie. Dat is een keuze die je zelf maakt, dus die kosten mag je zelf dragen.

En wat is er mis met beginnen in een huurhuis?
  woensdag 2 januari 2008 @ 18:01:08 #75
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55727269
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:49 schreef Lyrebird het volgende:
Prima idee.

Ja, dat is de standaard rechtse theorie. Maar in Ierland, Zweden, Finland en Denemarken betaal je bijna niets en die doen het qua innovatie ook niet slecht.

Beetje versimpelde theorie dus.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')