Sinds wanneer betalen andere mensen daaraan mee?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:11 schreef Gia het volgende:
Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?
Alleen als lastenverhoging zodat de mensen die net een woning gekocht hebben wegens onbetrouwbare overheid het persoonlijk faillissement aan mogen vragen, terwijl de probleemveroorzakers (de babyboomers) wederom de dans grotendeels zullen ontspringen?quote:Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden
Ik ben ook voorstander van het afschaffen van de HRA, maar op dit moment vind ik het een slecht idee. De woningmarkt is zo verziekt dat een afschaffing teveel negatieve effecten zal kennen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.
De prijzen voor koopwoningen zijn ook te hoog voor veel starters.quote:Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
Onzin. Ze hebben meestal nauwelijks keuze en je kan geen rekening houden met alle grillen van de overheid.quote:Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.
Andere mensen krijgen niets terug van de belasting en jij wel. (ik ook, overigens) In die zin betalen andere mensen mee aan jouw hypotheekrente, want alle belasting gaat op één grote hoop en daar wordt dan de HRA van betaalt. Daar zit dus een deeltje belasting in van iedere belastingplichtige.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef DS4 het volgende:
Sinds wanneer betalen andere mensen daaraan mee?
De huren liggen mede zo hoog door de huursubsidie.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.
Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
als je 2,5 ton moet investeren in je studie, en niet veel mensen KUNNEN dit, zul je dat terug willen zien van je werkgever, wat je salariseis naar gigantische proporties zal lanceren, waardoor buitenlandse, goedkopere werknemers met dezelfde kwalificaties aantrekkelijker worden voor werkgevers.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er ook om wat een studie waard is, als jij 250.000 euro investeert in een zware opleiding, en niet heel veel mensen doen dit, dan heb je uiteraard een keiharde onderhandelingspositie bij je toekomstige werkgever. Het zal bovendien het aantal onzin studies inperken.
over je huursubsidie: die is er omdat anders huren onbetaalbaar wordt... dat geldt dus ook voor stufi en opleidingbedragen, want anders wordt het dus onbetaalbaar. als dat allemaal afgeschaft moet worden, dan mogen van mijn part de huursubsidies ook weg... moeten ze dat ook maar gaan lenen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.
Maar goed, we dwalen af.
Studenten mogen wmb zelf hun studie betalen. Ik heb zelf twee kids van 13 en 15, die moeten nog en ik heb er geen probleem mee dat ze terugbetalen wat ze lenen.
Men zou het kunnen afbouwen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:26 schreef DS4 het volgende:
Ik ben ook voorstander van het afschaffen van de HRA, maar op dit moment vind ik het een slecht idee. De woningmarkt is zo verziekt dat een afschaffing teveel negatieve effecten zal kennen.
Je moet ook niet verwachten dat je op je 23ste meteen een huis kunt kopen.quote:De prijzen voor koopwoningen zijn ook te hoog voor veel starters.
Mwa, je moet gewoon rekening houden met je eigen inkomen en liefst op één salaris kopen. Dan kom je in elk geval niet in de problemen. Hebben wij ook gedaan en wij wonen nu prima, met 2 inkomens.quote:Onzin. Ze hebben meestal nauwelijks keuze en je kan geen rekening houden met alle grillen van de overheid.
Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
overigens die bedragen die hij noemt zijn natuurlijk van de zotte
¤65000 per jaar![]()
Voor dat geld kun je 2 jaar aan Harvard university studeren(a $40.000 per jaar).
wat een grapjas
quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:30 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als je 2,5 ton moet investeren in je studie, en niet veel mensen KUNNEN dit, zul je dat terug willen zien van je werkgever, wat je salariseis naar gigantische proporties zal lanceren, waardoor buitenlandse, goedkopere werknemers met dezelfde kwalificaties aantrekkelijker worden voor werkgevers.
Waardoor al dat hoog opgeleidde grut diep in de schulden verdwijnt, werkloos thuis zit en dus op allerlei manier de overheid geld KOST, in plaats van OPLEVERT.
jij niet dat staat gewoon in het artikelquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.
Komt het niet in jou op dat de tarieven anders worden indien er geen HRA is en ik dus feitelijk nauwelijks anders betaal? Immers, fiscale wetgeving wordt in Nederland zo doorgerekend per inkomensgroep, dat het verdwijnen van de HRA gewoon zal betekenen dat een fiscaal pakket rondom het afschaffen zal komen waardoor de normale eigen woning bezitter met een tophypotheek er een paar tientjes per maand op achteruit zal gaan. Een klein deel dus van het veronderstelde voordeel (wat ook fiks lager is, want mensen vergeten vaak alle extra belastingen die de woningbezitter voor de kiezen krijgt).quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:28 schreef Gia het volgende:
Andere mensen krijgen niets terug van de belasting en jij wel. (ik ook, overigens) In die zin betalen andere mensen mee aan jouw hypotheekrente, want alle belasting gaat op één grote hoop en daar wordt dan de HRA van betaalt. Daar zit dus een deeltje belasting in van iedere belastingplichtige.
Dat doe ik dan ook. Net als iedere woningbezitter.quote:Als jij een lening afsluit, dan dien je daar rente over te betalen en het is maar heel normaal dat je die gewoon zelf helemaal betaalt.
Wederom: het is gewoon een berekeningswijze. Zo lust ik er nog een. Als morgen de overheid beslist om de belasting op arbeid met 25% over de gehele linie te verhogen gaan de meesten failliet. Volgens jou omdat "wetten altijd veranderd kunnen worden". Ik noem dat onfatsoen.quote:Daarbij moeten mensen niet zo achterlijk zijn om een huis te kopen, wat ze zonder overheidsvoorzieningen niet kunnen betalen. Je moet er niet vanuit gaan dat bepaalde voorzieningen er altijd zullen zijn. Wetten zijn er om veranderd te kunnen worden.
Jij hebt kennelijk kunnen kopen in de goede tijd. Vrienden van mij met een normaal inkomen zijn blij met een kuthuisje op een postzegel. Dat is wat ze kunnen betalen. Daar is niets "boven stand" bij.quote:Oftewel, iemand die een te duur huis koopt, woont gewoon boven zijn stand en daar heb ik geen medelijden mee.
omdat buitenlandse afgestudeerden geen belachelijke wet achter zich aan krijgen waarbij ze 2,5 ton moeten terugbetalen misschien?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:35 schreef raptorix het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
![]()
Het gaat hier om een hypotetisch bedrag, ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.
Het gaat erom dat de kosten die je in je studie stopt, gewoon terug kan verdienen.
En waarom zouden buitenlandse werknemers dan wel goedkoop kunnen studeren MET GELIJKE KWALIFICATIES. Zucht mensen als jou snappen kennelijk helemaal niets van logica.
Tichelaar zegt per jaar dus dat namen we even aanquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.
Welke studies kosten 65000 euro? En welke banen volgen daar op? Wat zijn de bijbehorende salarissen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef Jerruh het volgende:
en realiseer je je dat 65000 euro schuld hebben enorm is? dat heb je niet zomaar binnen een paar jaar weggewerkt. daarbij: hoe willen die studenten met zon schuld dan ook nog eens na de studie een woonruimte zoeken, aangezien hypotheekverleners stijgeren als ze iemand op bezoek krijgen met een lening van heb ik me jou daar?
bijna alle studenten die afstuderen belanden niet meteen met 30000 per jaar op zak in de banenmarkt... velen beginnen bij 1900 a 2000 per maand... en daar moet van geleefd worden, net als iedereen...quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Welke studies kosten 65000 euro? En welke banen volgen daar op? Wat zijn de bijbehorende salarissen?
Als mensen rond kunnen komen van 30000 euro per jaar, dan kan zo'n afgestudeerde student alles wat hij meer verdient dan dat, in elk geval terug betalen.
Wat zou, bijvoorbeeld, een arts verdienen? 2 ton? Hij kan van 30 000 euro leven. Dan kan hij alleen het eerste jaar al zijn studie terugbetalen.
En een hypotheek? Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren? Je studieschuld terugbetalen en dan pas kopen?
Kom op, je doet net alsof afgestudeerden (na een studie van 65000 euro) een salaris hebben van slechts 1500 euro. Nee, dán wordt het moeilijk, dat klopt.
1. Weinig aanbodquote:Op woensdag 2 januari 2008 17:39 schreef Gia het volgende:
Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren?
Wij hebben inderdaad nog kunnen kopen in de tijd van de gulden. Gelukkig wel. Maar wij zijn tevreden met een tussenwoning op een postzegel. Wij hebben gekocht op alleen het salaris van mijn man.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:37 schreef DS4 het volgende:
Jij hebt kennelijk kunnen kopen in de goede tijd. Vrienden van mij met een normaal inkomen zijn blij met een kuthuisje op een postzegel. Dat is wat ze kunnen betalen. Daar is niets "boven stand" bij.
Je moet ook eens voor de aardigheid kijken wat huren kost zonder huurtoeslag (waar natuurlijk ook voor geldt dat het "boven stand" is).
en worden bovendien per direct de studentenflat uitgekieperd, dus moeten ook op zoek naar woonruimte.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:41 schreef Jerruh het volgende:
[..]
bijna alle studenten die afstuderen belanden niet meteen met 30000 per jaar op zak in de banenmarkt... velen beginnen bij 1900 a 2000 per maand... en daar moet van geleefd worden, net als iedereen...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |