abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55726554
overigens die bedragen die hij noemt zijn natuurlijk van de zotte
¤65000 per jaar
Voor dat geld kun je 2 jaar aan Harvard university studeren (a $40.000 per jaar).
wat een grapjas
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55726566
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:11 schreef Gia het volgende:

Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?
Sinds wanneer betalen andere mensen daaraan mee?
quote:
Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden
Alleen als lastenverhoging zodat de mensen die net een woning gekocht hebben wegens onbetrouwbare overheid het persoonlijk faillissement aan mogen vragen, terwijl de probleemveroorzakers (de babyboomers) wederom de dans grotendeels zullen ontspringen?

Of zonder lastenverhoging, waardoor het uiteindelijk nauwelijks scheelt en de huizenmarkt nog verder op slot gaat?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55726636
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:

Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.
Ik ben ook voorstander van het afschaffen van de HRA, maar op dit moment vind ik het een slecht idee. De woningmarkt is zo verziekt dat een afschaffing teveel negatieve effecten zal kennen.
quote:
Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
De prijzen voor koopwoningen zijn ook te hoog voor veel starters.
quote:
Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.
Onzin. Ze hebben meestal nauwelijks keuze en je kan geen rekening houden met alle grillen van de overheid.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:28:03 #44
3542 Gia
User under construction
pi_55726665
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef DS4 het volgende:

Sinds wanneer betalen andere mensen daaraan mee?
Andere mensen krijgen niets terug van de belasting en jij wel. (ik ook, overigens) In die zin betalen andere mensen mee aan jouw hypotheekrente, want alle belasting gaat op één grote hoop en daar wordt dan de HRA van betaalt. Daar zit dus een deeltje belasting in van iedere belastingplichtige.

Als jij een lening afsluit, dan dien je daar rente over te betalen en het is maar heel normaal dat je die gewoon zelf helemaal betaalt.

Daarbij moeten mensen niet zo achterlijk zijn om een huis te kopen, wat ze zonder overheidsvoorzieningen niet kunnen betalen. Je moet er niet vanuit gaan dat bepaalde voorzieningen er altijd zullen zijn. Wetten zijn er om veranderd te kunnen worden.

Oftewel, iemand die een te duur huis koopt, woont gewoon boven zijn stand en daar heb ik geen medelijden mee.
pi_55726695
quote:

[..]

Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.

Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
De huren liggen mede zo hoog door de huursubsidie.
pi_55726720
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:09 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat er ook om wat een studie waard is, als jij 250.000 euro investeert in een zware opleiding, en niet heel veel mensen doen dit, dan heb je uiteraard een keiharde onderhandelingspositie bij je toekomstige werkgever. Het zal bovendien het aantal onzin studies inperken.
als je 2,5 ton moet investeren in je studie, en niet veel mensen KUNNEN dit, zul je dat terug willen zien van je werkgever, wat je salariseis naar gigantische proporties zal lanceren, waardoor buitenlandse, goedkopere werknemers met dezelfde kwalificaties aantrekkelijker worden voor werkgevers.
Waardoor al dat hoog opgeleidde grut diep in de schulden verdwijnt, werkloos thuis zit en dus op allerlei manier de overheid geld KOST, in plaats van OPLEVERT.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:32:04 #47
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_55726741
quote:

[..]

Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.

Maar goed, we dwalen af.

Studenten mogen wmb zelf hun studie betalen. Ik heb zelf twee kids van 13 en 15, die moeten nog en ik heb er geen probleem mee dat ze terugbetalen wat ze lenen.
over je huursubsidie: die is er omdat anders huren onbetaalbaar wordt... dat geldt dus ook voor stufi en opleidingbedragen, want anders wordt het dus onbetaalbaar. als dat allemaal afgeschaft moet worden, dan mogen van mijn part de huursubsidies ook weg... moeten ze dat ook maar gaan lenen.

en voor jouw kinderen hoop ik serieus dat de stufi etc blijft bestaan, gewoon omdat 65000 euro voor een uni bijvoorbeeld ontiegelijk veel geld is. lang niet alle studenten feesten zoals jij denkt maar werken keihard om af te studeren. voorbeeld bij mijn opleiding is dat de stageperiode wegens geld- en docentgebrek is komen te vervallen, waardoor studenten een half jaar of langer extra moeten doen om toch stage te krijgen, want bedrijven eisen van werknemers dat ze werkervaring hebben etc. als studenten alles zelf moeten ophoesten of moeten gaan lenen is de studie niet meer van prominent belang maar het zo snel mogelijk uit die financiele situatie komen het grootste. daarbij zullen veel studenten nog meer naar werk zoeken om alles te kunnen betalen of de financiele situatie zoveel mogelijk te kunnen behappen, waardoor verdieping van studie in het geding komt.

daarbij: als alle landen rond nederland goede opleidingen biedt waarbij de student veel minder met het financiele plaatje wordt geconfronteerd, dan zullen heel veel studenten kiezen om de studie daar te gaan doen, niet omdat ze dan, zoals jij pretendeert te zeggen, veel meer verder kunnen gaan feesten maar simpelweg omdat ze dan kunnen studeren en zich vol op die studie kunnen richten zonder elke dag na te blijven denken over hoeveel schulden of kosten ze nu weer hebben.

daarbij komt ook nog eens dat studneten geen vangnet hebben in deze plannen: als ze flink ziek worden of een ongelukje krijgen, wordt de schuld nog groter, want dan moet je in veel gevallen niet een weekje overdoen maar een trimester... in de plannen van tichelaar is zo te horen geen een ruimte over om een vangnet te krijgen. hoe wil je dat oplossen? en realiseer je je dat 65000 euro schuld hebben enorm is? dat heb je niet zomaar binnen een paar jaar weggewerkt. daarbij: hoe willen die studenten met zon schuld dan ook nog eens na de studie een woonruimte zoeken, aangezien hypotheekverleners stijgeren als ze iemand op bezoek krijgen met een lening van heb ik me jou daar? en bij die 65000 zitten niet eens studiemateriaal, kamerhuur, voedsel etc en andere kosten inbegrepen...

ik wens het jouw kinderen iig niet toe...
put
your
clothes
on!
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:32:21 #48
3542 Gia
User under construction
pi_55726746
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:26 schreef DS4 het volgende:
Ik ben ook voorstander van het afschaffen van de HRA, maar op dit moment vind ik het een slecht idee. De woningmarkt is zo verziekt dat een afschaffing teveel negatieve effecten zal kennen.
Men zou het kunnen afbouwen.
quote:
De prijzen voor koopwoningen zijn ook te hoog voor veel starters.
Je moet ook niet verwachten dat je op je 23ste meteen een huis kunt kopen.
Sommigen hier op fok lopen zelfs te klagen dat ze op hun 21ste geen huis kunnen kopen!! Belachelijk. Ga eerst eens een paar jaar sparen en wacht tot je salaris toereikend is. Dat hebben wij vroeger ook gemoeten.
Verder moet je niet meteen een tweekapper willen kopen of vrijstaand. Rijtjeshuizen zijn voor stellen van een jaar of 27 nog best betaalbaar.
quote:
Onzin. Ze hebben meestal nauwelijks keuze en je kan geen rekening houden met alle grillen van de overheid.
Mwa, je moet gewoon rekening houden met je eigen inkomen en liefst op één salaris kopen. Dan kom je in elk geval niet in de problemen. Hebben wij ook gedaan en wij wonen nu prima, met 2 inkomens.
pi_55726752
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
overigens die bedragen die hij noemt zijn natuurlijk van de zotte
¤65000 per jaar
Voor dat geld kun je 2 jaar aan Harvard university studeren (a $40.000 per jaar).
wat een grapjas
Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55726803
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:30 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

als je 2,5 ton moet investeren in je studie, en niet veel mensen KUNNEN dit, zul je dat terug willen zien van je werkgever, wat je salariseis naar gigantische proporties zal lanceren, waardoor buitenlandse, goedkopere werknemers met dezelfde kwalificaties aantrekkelijker worden voor werkgevers.
Waardoor al dat hoog opgeleidde grut diep in de schulden verdwijnt, werkloos thuis zit en dus op allerlei manier de overheid geld KOST, in plaats van OPLEVERT.

Het gaat hier om een hypotetisch bedrag, ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.
Het gaat erom dat de kosten die je in je studie stopt, gewoon terug kan verdienen.
En waarom zouden buitenlandse werknemers dan wel goedkoop kunnen studeren MET GELIJKE KWALIFICATIES. Zucht mensen als jou snappen kennelijk helemaal niets van logica.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55726811
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

jij niet dat staat gewoon in het artikel
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_55726842
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:28 schreef Gia het volgende:

Andere mensen krijgen niets terug van de belasting en jij wel. (ik ook, overigens) In die zin betalen andere mensen mee aan jouw hypotheekrente, want alle belasting gaat op één grote hoop en daar wordt dan de HRA van betaalt. Daar zit dus een deeltje belasting in van iedere belastingplichtige.
Komt het niet in jou op dat de tarieven anders worden indien er geen HRA is en ik dus feitelijk nauwelijks anders betaal? Immers, fiscale wetgeving wordt in Nederland zo doorgerekend per inkomensgroep, dat het verdwijnen van de HRA gewoon zal betekenen dat een fiscaal pakket rondom het afschaffen zal komen waardoor de normale eigen woning bezitter met een tophypotheek er een paar tientjes per maand op achteruit zal gaan. Een klein deel dus van het veronderstelde voordeel (wat ook fiks lager is, want mensen vergeten vaak alle extra belastingen die de woningbezitter voor de kiezen krijgt).

HRA is dus slechts een berekeningswijze.
quote:
Als jij een lening afsluit, dan dien je daar rente over te betalen en het is maar heel normaal dat je die gewoon zelf helemaal betaalt.
Dat doe ik dan ook. Net als iedere woningbezitter.
quote:
Daarbij moeten mensen niet zo achterlijk zijn om een huis te kopen, wat ze zonder overheidsvoorzieningen niet kunnen betalen. Je moet er niet vanuit gaan dat bepaalde voorzieningen er altijd zullen zijn. Wetten zijn er om veranderd te kunnen worden.
Wederom: het is gewoon een berekeningswijze. Zo lust ik er nog een. Als morgen de overheid beslist om de belasting op arbeid met 25% over de gehele linie te verhogen gaan de meesten failliet. Volgens jou omdat "wetten altijd veranderd kunnen worden". Ik noem dat onfatsoen.
quote:
Oftewel, iemand die een te duur huis koopt, woont gewoon boven zijn stand en daar heb ik geen medelijden mee.
Jij hebt kennelijk kunnen kopen in de goede tijd. Vrienden van mij met een normaal inkomen zijn blij met een kuthuisje op een postzegel. Dat is wat ze kunnen betalen. Daar is niets "boven stand" bij.

Je moet ook eens voor de aardigheid kijken wat huren kost zonder huurtoeslag (waar natuurlijk ook voor geldt dat het "boven stand" is).
pi_55726860
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:35 schreef raptorix het volgende:

[..]

Het gaat hier om een hypotetisch bedrag, ik hoop dat je dat zelf ook wel snapt.
Het gaat erom dat de kosten die je in je studie stopt, gewoon terug kan verdienen.
En waarom zouden buitenlandse werknemers dan wel goedkoop kunnen studeren MET GELIJKE KWALIFICATIES. Zucht mensen als jou snappen kennelijk helemaal niets van logica.
omdat buitenlandse afgestudeerden geen belachelijke wet achter zich aan krijgen waarbij ze 2,5 ton moeten terugbetalen misschien?
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:39:15 #54
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_55726881
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef raptorix het volgende:

[..]

Tichelaar zegt per jaar dus dat namen we even aan
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:39:21 #55
3542 Gia
User under construction
pi_55726885
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:32 schreef Jerruh het volgende:
en realiseer je je dat 65000 euro schuld hebben enorm is? dat heb je niet zomaar binnen een paar jaar weggewerkt. daarbij: hoe willen die studenten met zon schuld dan ook nog eens na de studie een woonruimte zoeken, aangezien hypotheekverleners stijgeren als ze iemand op bezoek krijgen met een lening van heb ik me jou daar?
Welke studies kosten 65000 euro? En welke banen volgen daar op? Wat zijn de bijbehorende salarissen?

Als mensen rond kunnen komen van 30000 euro per jaar, dan kan zo'n afgestudeerde student alles wat hij meer verdient dan dat, in elk geval terug betalen.

Wat zou, bijvoorbeeld, een arts verdienen? 2 ton? Hij kan van 30 000 euro leven. Dan kan hij alleen het eerste jaar al zijn studie terugbetalen.

En een hypotheek? Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren? Je studieschuld terugbetalen en dan pas kopen?

Kom op, je doet net alsof afgestudeerden (na een studie van 65000 euro) een salaris hebben van slechts 1500 euro. Nee, dán wordt het moeilijk, dat klopt.
pi_55726888
Is dit niet gewoon een truc. Iets roepen waar niemand (met gezond verstand) het mee eens is, om vervolgens het wat af te zwakken zodat men daar opgelucht mee instemd.

De manier om een bepaalde zaak gerealiseerd te krijgen binnen de politiek.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:41:28 #57
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_55726924
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:39 schreef Gia het volgende:

[..]

Welke studies kosten 65000 euro? En welke banen volgen daar op? Wat zijn de bijbehorende salarissen?

Als mensen rond kunnen komen van 30000 euro per jaar, dan kan zo'n afgestudeerde student alles wat hij meer verdient dan dat, in elk geval terug betalen.

Wat zou, bijvoorbeeld, een arts verdienen? 2 ton? Hij kan van 30 000 euro leven. Dan kan hij alleen het eerste jaar al zijn studie terugbetalen.

En een hypotheek? Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren? Je studieschuld terugbetalen en dan pas kopen?

Kom op, je doet net alsof afgestudeerden (na een studie van 65000 euro) een salaris hebben van slechts 1500 euro. Nee, dán wordt het moeilijk, dat klopt.
bijna alle studenten die afstuderen belanden niet meteen met 30000 per jaar op zak in de banenmarkt... velen beginnen bij 1900 a 2000 per maand... en daar moet van geleefd worden, net als iedereen...
put
your
clothes
on!
pi_55726984
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:39 schreef Gia het volgende:

Waarom zou je niet eerst een paar jaar iets huren?
1. Weinig aanbod

2. Duur
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:45:40 #59
3542 Gia
User under construction
pi_55727015
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:37 schreef DS4 het volgende:
Jij hebt kennelijk kunnen kopen in de goede tijd. Vrienden van mij met een normaal inkomen zijn blij met een kuthuisje op een postzegel. Dat is wat ze kunnen betalen. Daar is niets "boven stand" bij.

Je moet ook eens voor de aardigheid kijken wat huren kost zonder huurtoeslag (waar natuurlijk ook voor geldt dat het "boven stand" is).
Wij hebben inderdaad nog kunnen kopen in de tijd van de gulden. Gelukkig wel. Maar wij zijn tevreden met een tussenwoning op een postzegel. Wij hebben gekocht op alleen het salaris van mijn man.

Waar ik dus op tegen ben zijn mensen die een zo duur mogelijk huis willen en daarbij rekening houden met elke stuiver die ze op dit moment van de overheid ontvangen. Zelfs met de kinderbijslag. Voor 2 kinderen toch al gauw zo'n 200 euro per maand. Als je dat meerekent in je hypotheekhoogte, dan scheelt dat toch weer.

Ik ken echt mensen die vrijstaand wonen, echt in een kast van een huis en bwvs nog geen suiker op hun brood kunnen doen. Omdat elk dubbeltje wat binnenkomt voor het huis is.
pi_55727016
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:41 schreef Jerruh het volgende:

[..]

bijna alle studenten die afstuderen belanden niet meteen met 30000 per jaar op zak in de banenmarkt... velen beginnen bij 1900 a 2000 per maand... en daar moet van geleefd worden, net als iedereen...
en worden bovendien per direct de studentenflat uitgekieperd, dus moeten ook op zoek naar woonruimte.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')