Die jongen heeft nog niet gehoord van overdrachtsbelasting en onroerendgoed belasting.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?
Elke afgestudeerde gaat enkele tonnen per jaar verdienen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Zeer goed initiatief. Het is echt te belachelijk voor woorden dat iemand die na zijn studie enkele tonnen in het jaar gaat verdienen niet de investering van het rijk in zijn studie terug zou betalen.
Dit is juist een zeer vaag voorstel omdat hij het koppelt aan de vergrijzing en de daardoor oplopende overheidsuitgaven.quote:Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Iederen krijgt (en houd) de mogelijkheid om elke studie die maar in zijn vermogen ligt te volgen. Het is alleen maar een extra motivatie voor mensen om hun studie af te maken en niet hun hele studie tijd in de kroeg te hangen om op het laatste jaar af te haken en daarmee het in hem/haar geinvesteerde geld in de sloot te pleuren.
Tichelaar heeft vaak zeer vage voorstellen, maar dit is er een waar goed over nagedacht is![]()
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie. Maar je gaat voorbij aan de kern van de zaak, het terugbetalen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Elke afgestudeerde gaat enkele tonnen per jaar verdienen?![]()
Haalt niet uit waar die het aan koppelt, het geld komt en gaat allemaal in dezelfde staatskas, het is maar net welk stickertje je erop plakt.quote:Dit is juist een zeer vaag voorstel omdat hij het koppelt aan de vergrijzing en de daardoor oplopende overheidsuitgaven.
Met lenen voor een opleiding is niks mis maar laat dit over aan marktpartijen en niet de overheid.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:50 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie.
Je staat er voor het gemak even niet bij stil dat afgestudeerden de investering van het rijk terugbetalen door hun economische bijdrage, alsmede de belasting die zij maandelijks braaf afdragen aan de staat, nog even los gezien van het feit dat de staat behoorlijk profiteert van het woon-werk-verkeer die afgestudeerden genereren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Zeer goed initiatief. Het is echt te belachelijk voor woorden dat iemand die na zijn studie enkele tonnen in het jaar gaat verdienen niet de investering van het rijk in zijn studie terug zou betalen.
Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Iederen krijgt (en houd) de mogelijkheid om elke studie die maar in zijn vermogen ligt te volgen. Het is alleen maar een extra motivatie voor mensen om hun studie af te maken en niet hun hele studie tijd in de kroeg te hangen om op het laatste jaar af te haken en daarmee het in hem/haar geinvesteerde geld in de sloot te pleuren.
Tichelaar heeft vaak zeer vage voorstellen, maar dit is er een waar goed over nagedacht is![]()
Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op dit forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt
/edit
typo
Ik ben het niet met je eens en ook niet met de heer Tichelaar. Ik begrijp dat het geld nodig is en ik gun het de mensen waar het naar toe gaat ook, maar onderwijs is één van de dingen waarvan ik vind dat je als overheid niet op moet korten, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op die forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt)
Was te laat met mijn bericht editen, moest nog een deel bij, je was te snelquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Meen je dit serieus![]()
![]()
Zo ja onderbouw dit dan eens.
Ow dan ga ik nog snel wat meer geld lenenquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:50 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie.
Dit dus, plus mijn stukjequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Je staat er voor het gemak even niet bij stil dat afgestudeerden de investering van het rijk terugbetalen door hun economische bijdrage, alsmede de belasting die zij maandelijks braaf afdragen aan de staat, nog even los gezien van het feit dat de staat behoorlijk profiteert van het woon-werk-verkeer die afgestudeerden genereren.
Met Tichelaar z'n idee krijgen we straks 0 afgestudeerden, omdat studeren gewoonweg niet meer aantrekkelijk wordt, en kunnen we onze kenniseconomie op de boot richting India, VS, China, Japan en Duitsland zetten, waar men wél afgestudeerden op waarde weet te schatten.
en hoe kom je in godsnaam bij het idee dat je direct tonnen verdient als je afgestudeerd bent?
Het gaat er ook om wat een studie waard is, als jij 250.000 euro investeert in een zware opleiding, en niet heel veel mensen doen dit, dan heb je uiteraard een keiharde onderhandelingspositie bij je toekomstige werkgever. Het zal bovendien het aantal onzin studies inperken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow dan ga ik nog snel wat meer geld lenen
Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?
Mooi dan schaffen we ook alle huursubsidies af, verkopen we alle huizen die nu eigendom zijn van de woningbouw, dit geld verdelen we eerlijk over iedereen die een woning heeft, vervolgens koopt iedereen maar het huis waar ie in woont, zonder overdrachtsbelasting, en zonder HRA. Zullen we eens zien wie het hardste gaan klagen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?
Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden, samen met de AKW.
Ben het verder niet gauw eens met een pvda-standpunt, maar hier kan ik me wel in vinden.
Als studenten niet zoveel feesten, hoeven ze ook niet zoveel te lenen. Vind overigens wel dat die lening dan renteloos moet zijn.
Oja, OV-kaart mag ook afgeschaft worden.
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi dan schaffen we ook alle huursubsidies af, verkopen we alle huizen die nu eigendom zijn van de woningbouw, dit geld verdelen we eerlijk over iedereen die een woning heeft, vervolgens koopt iedereen maar het huis waar ie in woont, zonder overdrachtsbelasting, en zonder HRA. Zullen we eens zien wie het hardste gaan klagen.
Sinds wanneer betalen andere mensen daaraan mee?quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:11 schreef Gia het volgende:
Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?
Alleen als lastenverhoging zodat de mensen die net een woning gekocht hebben wegens onbetrouwbare overheid het persoonlijk faillissement aan mogen vragen, terwijl de probleemveroorzakers (de babyboomers) wederom de dans grotendeels zullen ontspringen?quote:Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden
Ik ben ook voorstander van het afschaffen van de HRA, maar op dit moment vind ik het een slecht idee. De woningmarkt is zo verziekt dat een afschaffing teveel negatieve effecten zal kennen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.
De prijzen voor koopwoningen zijn ook te hoog voor veel starters.quote:Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
Onzin. Ze hebben meestal nauwelijks keuze en je kan geen rekening houden met alle grillen van de overheid.quote:Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.
Andere mensen krijgen niets terug van de belasting en jij wel. (ik ook, overigens) In die zin betalen andere mensen mee aan jouw hypotheekrente, want alle belasting gaat op één grote hoop en daar wordt dan de HRA van betaalt. Daar zit dus een deeltje belasting in van iedere belastingplichtige.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:22 schreef DS4 het volgende:
Sinds wanneer betalen andere mensen daaraan mee?
De huren liggen mede zo hoog door de huursubsidie.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.
Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
als je 2,5 ton moet investeren in je studie, en niet veel mensen KUNNEN dit, zul je dat terug willen zien van je werkgever, wat je salariseis naar gigantische proporties zal lanceren, waardoor buitenlandse, goedkopere werknemers met dezelfde kwalificaties aantrekkelijker worden voor werkgevers.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:09 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het gaat er ook om wat een studie waard is, als jij 250.000 euro investeert in een zware opleiding, en niet heel veel mensen doen dit, dan heb je uiteraard een keiharde onderhandelingspositie bij je toekomstige werkgever. Het zal bovendien het aantal onzin studies inperken.
over je huursubsidie: die is er omdat anders huren onbetaalbaar wordt... dat geldt dus ook voor stufi en opleidingbedragen, want anders wordt het dus onbetaalbaar. als dat allemaal afgeschaft moet worden, dan mogen van mijn part de huursubsidies ook weg... moeten ze dat ook maar gaan lenen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.
Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.
Maar goed, we dwalen af.
Studenten mogen wmb zelf hun studie betalen. Ik heb zelf twee kids van 13 en 15, die moeten nog en ik heb er geen probleem mee dat ze terugbetalen wat ze lenen.
Men zou het kunnen afbouwen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:26 schreef DS4 het volgende:
Ik ben ook voorstander van het afschaffen van de HRA, maar op dit moment vind ik het een slecht idee. De woningmarkt is zo verziekt dat een afschaffing teveel negatieve effecten zal kennen.
Je moet ook niet verwachten dat je op je 23ste meteen een huis kunt kopen.quote:De prijzen voor koopwoningen zijn ook te hoog voor veel starters.
Mwa, je moet gewoon rekening houden met je eigen inkomen en liefst op één salaris kopen. Dan kom je in elk geval niet in de problemen. Hebben wij ook gedaan en wij wonen nu prima, met 2 inkomens.quote:Onzin. Ze hebben meestal nauwelijks keuze en je kan geen rekening houden met alle grillen van de overheid.
Waar zeg ik per jaar? Ik doelde met 65.000 op totale studiekosten.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
overigens die bedragen die hij noemt zijn natuurlijk van de zotte
¤65000 per jaar![]()
Voor dat geld kun je 2 jaar aan Harvard university studeren(a $40.000 per jaar).
wat een grapjas
quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:30 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
als je 2,5 ton moet investeren in je studie, en niet veel mensen KUNNEN dit, zul je dat terug willen zien van je werkgever, wat je salariseis naar gigantische proporties zal lanceren, waardoor buitenlandse, goedkopere werknemers met dezelfde kwalificaties aantrekkelijker worden voor werkgevers.
Waardoor al dat hoog opgeleidde grut diep in de schulden verdwijnt, werkloos thuis zit en dus op allerlei manier de overheid geld KOST, in plaats van OPLEVERT.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |