Wat ik er van vind:quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:23 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat vind je er zelf eigenlijk van
Je moet toch wel een ontzettende klootzak zijn als je gaat roepen dat de studenten moeten gaan opdraaien voor de AOW omdat je zelf de leeftijd niet wilt verhogen.
Bovendien zou ik als zijn plan werkelijkheid zou zijn met meer dan 1,5e ton schuld zitten. Zie je het gebeuren dat er dan nog mensen gaan studeren?
Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:37 schreef Klopkoek het volgende:
- Hypotheekrenteaftrek afschaffen, dat geld in onderwijs stoppen en we zitten weer op het EU-gemiddelde.
Hoezo? Jou studie is jouw investering in de toekomst, daarnaast zal als je studie slim kiest gewoon flink financieel profijt van trekken. Daarnaast betaal ik ook belasting terwijl ik niet gestudeert heb. Zie hier ook het ideale pleidooi om gewoon te betalen wat je gebruikt.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Als afgestudeerde WO'ers en HBO'ers dan levenslange vrijstelling van belastingen, heffingen en accijnzen krijgen, is dat nog best te regelen denk ik.
Die jongen heeft nog niet gehoord van overdrachtsbelasting en onroerendgoed belasting.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?
Elke afgestudeerde gaat enkele tonnen per jaar verdienen?quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Zeer goed initiatief. Het is echt te belachelijk voor woorden dat iemand die na zijn studie enkele tonnen in het jaar gaat verdienen niet de investering van het rijk in zijn studie terug zou betalen.
Dit is juist een zeer vaag voorstel omdat hij het koppelt aan de vergrijzing en de daardoor oplopende overheidsuitgaven.quote:Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Iederen krijgt (en houd) de mogelijkheid om elke studie die maar in zijn vermogen ligt te volgen. Het is alleen maar een extra motivatie voor mensen om hun studie af te maken en niet hun hele studie tijd in de kroeg te hangen om op het laatste jaar af te haken en daarmee het in hem/haar geinvesteerde geld in de sloot te pleuren.
Tichelaar heeft vaak zeer vage voorstellen, maar dit is er een waar goed over nagedacht is![]()
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie. Maar je gaat voorbij aan de kern van de zaak, het terugbetalen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:46 schreef Chewie het volgende:
[..]
Elke afgestudeerde gaat enkele tonnen per jaar verdienen?![]()
Haalt niet uit waar die het aan koppelt, het geld komt en gaat allemaal in dezelfde staatskas, het is maar net welk stickertje je erop plakt.quote:Dit is juist een zeer vaag voorstel omdat hij het koppelt aan de vergrijzing en de daardoor oplopende overheidsuitgaven.
Met lenen voor een opleiding is niks mis maar laat dit over aan marktpartijen en niet de overheid.
quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:50 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie.
Je staat er voor het gemak even niet bij stil dat afgestudeerden de investering van het rijk terugbetalen door hun economische bijdrage, alsmede de belasting die zij maandelijks braaf afdragen aan de staat, nog even los gezien van het feit dat de staat behoorlijk profiteert van het woon-werk-verkeer die afgestudeerden genereren.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Zeer goed initiatief. Het is echt te belachelijk voor woorden dat iemand die na zijn studie enkele tonnen in het jaar gaat verdienen niet de investering van het rijk in zijn studie terug zou betalen.
Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Iederen krijgt (en houd) de mogelijkheid om elke studie die maar in zijn vermogen ligt te volgen. Het is alleen maar een extra motivatie voor mensen om hun studie af te maken en niet hun hele studie tijd in de kroeg te hangen om op het laatste jaar af te haken en daarmee het in hem/haar geinvesteerde geld in de sloot te pleuren.
Tichelaar heeft vaak zeer vage voorstellen, maar dit is er een waar goed over nagedacht is![]()
Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op dit forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt
/edit
typo
Ik ben het niet met je eens en ook niet met de heer Tichelaar. Ik begrijp dat het geld nodig is en ik gun het de mensen waar het naar toe gaat ook, maar onderwijs is één van de dingen waarvan ik vind dat je als overheid niet op moet korten, op welke manier dan ook.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op die forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt)
Was te laat met mijn bericht editen, moest nog een deel bij, je was te snelquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef Chewie het volgende:
[..]
Meen je dit serieus![]()
![]()
Zo ja onderbouw dit dan eens.
Ow dan ga ik nog snel wat meer geld lenenquote:Op woensdag 2 januari 2008 16:50 schreef Sakura het volgende:
[..]
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie.
Dit dus, plus mijn stukjequote:Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef SocialDisorder het volgende:
[..]
Je staat er voor het gemak even niet bij stil dat afgestudeerden de investering van het rijk terugbetalen door hun economische bijdrage, alsmede de belasting die zij maandelijks braaf afdragen aan de staat, nog even los gezien van het feit dat de staat behoorlijk profiteert van het woon-werk-verkeer die afgestudeerden genereren.
Met Tichelaar z'n idee krijgen we straks 0 afgestudeerden, omdat studeren gewoonweg niet meer aantrekkelijk wordt, en kunnen we onze kenniseconomie op de boot richting India, VS, China, Japan en Duitsland zetten, waar men wél afgestudeerden op waarde weet te schatten.
en hoe kom je in godsnaam bij het idee dat je direct tonnen verdient als je afgestudeerd bent?
Het gaat er ook om wat een studie waard is, als jij 250.000 euro investeert in een zware opleiding, en niet heel veel mensen doen dit, dan heb je uiteraard een keiharde onderhandelingspositie bij je toekomstige werkgever. Het zal bovendien het aantal onzin studies inperken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:54 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ow dan ga ik nog snel wat meer geld lenen
Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?quote:Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?
Mooi dan schaffen we ook alle huursubsidies af, verkopen we alle huizen die nu eigendom zijn van de woningbouw, dit geld verdelen we eerlijk over iedereen die een woning heeft, vervolgens koopt iedereen maar het huis waar ie in woont, zonder overdrachtsbelasting, en zonder HRA. Zullen we eens zien wie het hardste gaan klagen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?
Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden, samen met de AKW.
Ben het verder niet gauw eens met een pvda-standpunt, maar hier kan ik me wel in vinden.
Als studenten niet zoveel feesten, hoeven ze ook niet zoveel te lenen. Vind overigens wel dat die lening dan renteloos moet zijn.
Oja, OV-kaart mag ook afgeschaft worden.
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.quote:Op woensdag 2 januari 2008 17:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Mooi dan schaffen we ook alle huursubsidies af, verkopen we alle huizen die nu eigendom zijn van de woningbouw, dit geld verdelen we eerlijk over iedereen die een woning heeft, vervolgens koopt iedereen maar het huis waar ie in woont, zonder overdrachtsbelasting, en zonder HRA. Zullen we eens zien wie het hardste gaan klagen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |