abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55725754
Eigenlijk is het helemaal niet gek dat studenten investeren in hun eigen toekomst. Maak het dan wel aantrekkelijk om later een hoger inkomen te krijgen. Met andere woorden: zorg dan dat succesvol studeren ook financieel heel gunstig wordt ondanks de hoge studieschuld waarmee je begint.

Alleen de koppeling met de vergrijzing is idioot. Het geld moet gehaald worden bij de babyboomers. Die hebben het nl. gewoon liggen en niet omdat ze zo hard gewerkt hebben (er is geen generatie die zo kort en rustig heeft gewerkt), maar omdat ze zowel van de generatie vóór hun hebben geprofiteerd (omdat die het de nazaten gunde) als van de generatie daarna (omdat de babyboomers niets door wensen te schuiven).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55725756
Als afgestudeerde WO'ers en HBO'ers dan levenslange vrijstelling van belastingen, heffingen en accijnzen krijgen, is dat nog best te regelen denk ik.
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
  woensdag 2 januari 2008 @ 16:37:18 #23
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55725784
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Wat vind je er zelf eigenlijk van

Je moet toch wel een ontzettende klootzak zijn als je gaat roepen dat de studenten moeten gaan opdraaien voor de AOW omdat je zelf de leeftijd niet wilt verhogen.

Bovendien zou ik als zijn plan werkelijkheid zou zijn met meer dan 1,5e ton schuld zitten. Zie je het gebeuren dat er dan nog mensen gaan studeren?
Wat ik er van vind:

- Argumentatie Tichelaar stinkt als een reet die een jaar niet gewassen is.
- Sociaal leenstelsel is wel een goed idee. De studiefinanciering is erg misbruikgevoelig nu.
- Onderwijs moet goed toegankelijk blijven.
- Overheid moet wat doen aan de woningnood.
- Hypotheekrenteaftrek afschaffen, dat geld in onderwijs stoppen en we zitten weer op het EU-gemiddelde.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55725822
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:37 schreef Klopkoek het volgende:

- Hypotheekrenteaftrek afschaffen, dat geld in onderwijs stoppen en we zitten weer op het EU-gemiddelde.
Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55725860
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:35 schreef SocialDisorder het volgende:
Als afgestudeerde WO'ers en HBO'ers dan levenslange vrijstelling van belastingen, heffingen en accijnzen krijgen, is dat nog best te regelen denk ik.
Hoezo? Jou studie is jouw investering in de toekomst, daarnaast zal als je studie slim kiest gewoon flink financieel profijt van trekken. Daarnaast betaal ik ook belasting terwijl ik niet gestudeert heb. Zie hier ook het ideale pleidooi om gewoon te betalen wat je gebruikt.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_55725873
Zeer goed initiatief. Het is echt te belachelijk voor woorden dat iemand die na zijn studie enkele tonnen in het jaar gaat verdienen niet de investering van het rijk in zijn studie terug zou betalen.
Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Iederen krijgt (en houd) de mogelijkheid om elke studie die maar in zijn vermogen ligt te volgen. Het is alleen maar een extra motivatie voor mensen om hun studie af te maken en niet hun hele studie tijd in de kroeg te hangen om op het laatste jaar af te haken en daarmee het in hem/haar geinvesteerde geld in de sloot te pleuren.

Tichelaar heeft vaak zeer vage voorstellen, maar dit is er een waar goed over nagedacht is

Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op dit forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt)

/edit
typo

[ Bericht 1% gewijzigd door Sakura op 02-01-2008 16:48:10 ]
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_55725879
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom moeten de huizenbezitters (en met name diegenen die nu al vrijwel niets overhouden) bloeden?
Die jongen heeft nog niet gehoord van overdrachtsbelasting en onroerendgoed belasting.
pi_55725963
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:42 schreef Sakura het volgende:
Zeer goed initiatief. Het is echt te belachelijk voor woorden dat iemand die na zijn studie enkele tonnen in het jaar gaat verdienen niet de investering van het rijk in zijn studie terug zou betalen.
Elke afgestudeerde gaat enkele tonnen per jaar verdienen?
quote:
Ik kan echt geen enkele reden verzinnen waarom dit een slechte regeling zou zijn.
Iederen krijgt (en houd) de mogelijkheid om elke studie die maar in zijn vermogen ligt te volgen. Het is alleen maar een extra motivatie voor mensen om hun studie af te maken en niet hun hele studie tijd in de kroeg te hangen om op het laatste jaar af te haken en daarmee het in hem/haar geinvesteerde geld in de sloot te pleuren.

Tichelaar heeft vaak zeer vage voorstellen, maar dit is er een waar goed over nagedacht is
Dit is juist een zeer vaag voorstel omdat hij het koppelt aan de vergrijzing en de daardoor oplopende overheidsuitgaven.

Met lenen voor een opleiding is niks mis maar laat dit over aan marktpartijen en niet de overheid.
pi_55726019
Iedereen zeurt maar over vergrijzing, tjah dat krijg je als je een piramidespel opzet, ben ik nou de enige die doorheeft dat je dit niet oplost door de werkenden de ouderen te laten betalen?
pi_55726036
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:46 schreef Chewie het volgende:

[..]

Elke afgestudeerde gaat enkele tonnen per jaar verdienen?
Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie. Maar je gaat voorbij aan de kern van de zaak, het terugbetalen.
quote:
Dit is juist een zeer vaag voorstel omdat hij het koppelt aan de vergrijzing en de daardoor oplopende overheidsuitgaven.

Met lenen voor een opleiding is niks mis maar laat dit over aan marktpartijen en niet de overheid.
Haalt niet uit waar die het aan koppelt, het geld komt en gaat allemaal in dezelfde staatskas, het is maar net welk stickertje je erop plakt.
Wie is jouw favoriete sprookjesfiguur, Sinterklaas, Hans en Grietje, Roodkapje, of Jezus?
pi_55726069
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:50 schreef Sakura het volgende:

[..]

Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie.

Meen je dit serieus

Zo ja onderbouw dit dan eens.
pi_55726079
quote:

Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op dit forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt

/edit
typo
Je staat er voor het gemak even niet bij stil dat afgestudeerden de investering van het rijk terugbetalen door hun economische bijdrage, alsmede de belasting die zij maandelijks braaf afdragen aan de staat, nog even los gezien van het feit dat de staat behoorlijk profiteert van het woon-werk-verkeer die afgestudeerden genereren.
Met Tichelaar z'n idee krijgen we straks 0 afgestudeerden, omdat studeren gewoonweg niet meer aantrekkelijk wordt, en kunnen we onze kenniseconomie op de boot richting India, VS, China, Japan en Duitsland zetten, waar men wél afgestudeerden op waarde weet te schatten.

en hoe kom je in godsnaam bij het idee dat je direct tonnen verdient als je afgestudeerd bent?
Are you brave enough to fear?
SpankmasterC: SocialDisorder is de Julius Caesar onder de gamers
Sigmund666: U bent synoniem voor: AWESOME!
pi_55726083
quote:

Tevens voorkomt het dat investeringen door het rijk in mensen zonder vruchten op te leveren naar het buitenland verdwijnen. Ik zie hier vaak genoeg gasten (geboren en getogen blanke nederlanders voor de rasisten op die forum) die kotsen op nederland en nu al aangeven direct na hun studie naar het buitenland te gaan. Met dit soort regelingen voorkomen we iig dat er nog meer geld naar het buitenland stroomt (wat dus indirect door dat soort gasten gedaan word, geinvesteerd geld naar het buitenland laten stromen waar nederland niets voor terug krijgt)
Ik ben het niet met je eens en ook niet met de heer Tichelaar. Ik begrijp dat het geld nodig is en ik gun het de mensen waar het naar toe gaat ook, maar onderwijs is één van de dingen waarvan ik vind dat je als overheid niet op moet korten, op welke manier dan ook.

Ook ik vind dat er teveel geld opgaat in studenten die gebruik maken van het onderwijs en daarna vertrekken. Maar ik denk niet dat de oplossing is de geldkraan dicht te draaien richting de studenten. Mocht je dit doen dan is het op korte termijn voordelig en houd je geld over voor andere zaken, maar ik denk dat straks -als deze studenten de leeftijd van 65+ hebben bereikt- er helemaal een probleem ontstaat qua geld...

-xxx-
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_55726103
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef Chewie het volgende:

[..]

Meen je dit serieus

Zo ja onderbouw dit dan eens.
Was te laat met mijn bericht editen, moest nog een deel bij, je was te snel
pi_55726104
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:50 schreef Sakura het volgende:

[..]

Hoe hoger de studie schuld, hoe hoger het salaris na de studie.
Ow dan ga ik nog snel wat meer geld lenen
pi_55726207
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:52 schreef SocialDisorder het volgende:

[..]

Je staat er voor het gemak even niet bij stil dat afgestudeerden de investering van het rijk terugbetalen door hun economische bijdrage, alsmede de belasting die zij maandelijks braaf afdragen aan de staat, nog even los gezien van het feit dat de staat behoorlijk profiteert van het woon-werk-verkeer die afgestudeerden genereren.
Met Tichelaar z'n idee krijgen we straks 0 afgestudeerden, omdat studeren gewoonweg niet meer aantrekkelijk wordt, en kunnen we onze kenniseconomie op de boot richting India, VS, China, Japan en Duitsland zetten, waar men wél afgestudeerden op waarde weet te schatten.

en hoe kom je in godsnaam bij het idee dat je direct tonnen verdient als je afgestudeerd bent?
Dit dus, plus mijn stukje .

N.b.: Ik ben liberaal.

-xxx-
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_55726346
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:54 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ow dan ga ik nog snel wat meer geld lenen
Het gaat er ook om wat een studie waard is, als jij 250.000 euro investeert in een zware opleiding, en niet heel veel mensen doen dit, dan heb je uiteraard een keiharde onderhandelingspositie bij je toekomstige werkgever. Het zal bovendien het aantal onzin studies inperken.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:11:55 #38
3542 Gia
User under construction
pi_55726375
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 16:39 schreef DS4 het volgende:

[..]

Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?

Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden, samen met de AKW.
Ben het verder niet gauw eens met een pvda-standpunt, maar hier kan ik me wel in vinden.
Als studenten niet zoveel feesten, hoeven ze ook niet zoveel te lenen. Vind overigens wel dat die lening dan renteloos moet zijn.

Oja, OV-kaart mag ook afgeschaft worden.
pi_55726424
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom moeten andere mensen meebetalen aan jouw hypotheekrente?

Nee, de HRA mag wmb meteen afgeschaft worden, samen met de AKW.
Ben het verder niet gauw eens met een pvda-standpunt, maar hier kan ik me wel in vinden.
Als studenten niet zoveel feesten, hoeven ze ook niet zoveel te lenen. Vind overigens wel dat die lening dan renteloos moet zijn.

Oja, OV-kaart mag ook afgeschaft worden.
Mooi dan schaffen we ook alle huursubsidies af, verkopen we alle huizen die nu eigendom zijn van de woningbouw, dit geld verdelen we eerlijk over iedereen die een woning heeft, vervolgens koopt iedereen maar het huis waar ie in woont, zonder overdrachtsbelasting, en zonder HRA. Zullen we eens zien wie het hardste gaan klagen.
  woensdag 2 januari 2008 @ 17:19:15 #40
3542 Gia
User under construction
pi_55726507
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 17:14 schreef raptorix het volgende:

[..]

Mooi dan schaffen we ook alle huursubsidies af, verkopen we alle huizen die nu eigendom zijn van de woningbouw, dit geld verdelen we eerlijk over iedereen die een woning heeft, vervolgens koopt iedereen maar het huis waar ie in woont, zonder overdrachtsbelasting, en zonder HRA. Zullen we eens zien wie het hardste gaan klagen.
Ik heb al een koopwoning en ik heb kinderen. Toch ben ik voor afschaffing van HRA en kinderbijslag. En mij zul je dan niet horen klagen.

Huursubsidies kun je niet afschaffen, de huren liggen namelijk te hoog voor mensen met te lage inkomens.

Een koopwoning dien je aan te schaffen op basis van wat je zelf kunt betalen. Mensen die een huis kopen, rekening houdend met de HRA, de Kinderbijslag, de dertiende maand en het vakantiegeld zijn gewoon erg dom bezig.

Maar goed, we dwalen af.

Studenten mogen wmb zelf hun studie betalen. Ik heb zelf twee kids van 13 en 15, die moeten nog en ik heb er geen probleem mee dat ze terugbetalen wat ze lenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')