abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55686370
geef hier je mening over de belachelijkste domste en slechste politicus van 2007

zeg ook wat je er slecht aan vind
pi_55686391
TS begint?
One Godt to Rule Them All
pi_55686395
Die mongool van Volksgezondheid.
Behoeft geen uitleg.
-
pi_55686427
Plasterk.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55686443
Mugabe.
Op zaterdag 15 augustus 2009 23:05 schreef eer-ik het volgende:
Ik vind je sig nogal denigrerend.
pi_55686463
Bush!!!!!!!!! NATUURLIJK HIJ's NAZI
pi_55686507
Rob Oudkerk! Geertje!
  maandag 31 december 2007 @ 16:55:08 #8
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_55686527
Bhutto. Wel een érg korte comeback zo. Als je president wil worden, kun je je beter niet laten opblazen.
pi_55686535
Bush de arrogante eikel
en Balkenende in een asem erbij!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 31 december 2007 @ 16:55:26 #10
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_55686543
Oja, en Geert WIlders natuurlijk.
pi_55686553
Sorry voor mijn onwetenheid

Maar wie is rob Oudkerk?
pi_55686622
Vogelaar!

-xxx-
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
  maandag 31 december 2007 @ 17:10:48 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55686918
Alle Belgische?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55686949
Joelle Miquet
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
http://www.flickr.com/photos/unioz/
pi_55687020
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:55 schreef kos5000 het volgende:
Sorry voor mijn onwetenheid

Maar wie is rob Oudkerk?
Een toekomstige klant van je. Je bent toch Oost-Europees?
pi_55687171
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:14 schreef Koewam het volgende:

[..]

Een toekomstige klant van je. Je bent toch Oost-Europees?
nee ik ben ned. maar mijn ma is half RU

ik voel me nou ook weer niet bepaald oost europees
pi_55687210
misschien kent je moeder em nog van vroeger?
pi_55687290
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:22 schreef kos5000 het volgende:

[..]

nee ik ben ned. maar mijn ma is half RU

ik voel me nou ook weer niet bepaald oost europees
Dan is Oudkerk een toekomstige klant van je moeder..
  maandag 31 december 2007 @ 17:27:17 #19
201361 pepu
Op de konijnen af= lekker?
pi_55687452
Chavez natuurlijk, wat een mongool is dat
  Moderator / Redactie Sport maandag 31 december 2007 @ 17:34:24 #21
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55687488
Sharon. ligt al non stop in coma. Doet verder niks.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55687490
Adolf Hitler
pi_55687542
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:34 schreef borisz het volgende:
Owja, die leeft ook nog
pi_55687609
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:51 schreef Dr.Daggla het volgende:
Die mongool van Volksgezondheid.
Behoeft geen uitleg.
pi_55687683
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:34 schreef borisz het volgende:
Een waar politicus dus;)
pi_55687717
Mugabe, Ahmedinejad, Kim Jung Il, Castro, Loekasjenko en Turkmanbashi.
pi_55687876
Poetin, geen uitleg nodig..
pi_55688294
Balkenende
pi_55691548
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:32 schreef MrBadGuy het volgende:
Chavez natuurlijk, wat een mongool is dat
Idd. afgewezen van zijn eeuwige leiding met 51 % tegen
pi_55691591
quote:
Op maandag 31 december 2007 17:42 schreef FlyingFox het volgende:
Mugabe, Ahmedinejad, Kim Jung Il, Castro, Loekasjenko en Turkmanbashi.
Je kent Loekasjenko niet
pi_55691705
chavez en co
pi_55691897
Iets met blond haar. Of is dat geen politicus?
pi_55691980
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:37 schreef andre347 het volgende:
Iets met blond haar. Of is dat geen politicus?
ALS JE HET EEN POLITICUS KAN NOEMEN
pi_55692070
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:41 schreef kos5000 het volgende:

[..]

ALS JE HET EEN POLITICUS KAN NOEMEN
Ja, dat bedoelde ik ja
pi_55703214
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:58 schreef poepeneesje het volgende:
Vogelaar!

-xxx-
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
pi_55706708
Cramer - zolang de vervuiler betaald..

nof said
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_55706963
Wat vinden jullie van Al Gore en van Poetin ? De 1e en de 2e plek bij het tijdschrift Times.

Al Gore is nu geen politicus maar toch...

Zelf vind ik ze allebei goed ...
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:14:48 #39
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_55706965
Dick Cheney

Alberto Gonzalez

Segolene Royal
pi_55706981
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:14 schreef Hexagon het volgende:
Dick Cheney

Alberto Gonzalez

Segolene Royal
wie is
quote:
Dick Cheney
?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:19:07 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_55707083
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 19:15 schreef kos5000 het volgende:

[..]

wie is
[..]

?
Ken jij de Amerikaanse vicepresident Dick Cheney niet?

Dat is wel zo'n beetje de onbetrouwbaarste flapdrol die je kan hebben. Zelfs Bush is beter.
pi_55707148
ja ik ken hem , maar niet erg goed

ik ben nooit op bezoek geweest
Maar die naam was ik even vergeten
pi_55707370
Mugabe
Geert Wilders
Berlusconi
Cheney
Poetin
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:33:33 #44
201361 pepu
pi_55707869
Halsema + de rest van groen links, Chavez, Vogelaar. laat die lui ff van deze planeet oprotten.
pi_55707930
Chavez, Mugabe en Al Gore
pi_55708661
Chavez, Al Gore, Mugabe, Mbeki (HIV veroorzaakt geen aids) Ella Vogelaar, iedereen van Groen Links.
pi_55709872
De zlegst politicus is natuurlijk die bak-ellende hahaha
dat weet iedereeeeen
  dinsdag 1 januari 2008 @ 21:36:05 #49
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_55710347
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:24 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Je kent Loekasjenko niet
Laat me raden. Jij kent hem wel en eigenlijk is hij een heel lief menneke, dat door het boze westen wordt gedemoniseerd?
  † In Memoriam † dinsdag 1 januari 2008 @ 21:40:22 #50
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55710447
Cheney, heads up without a single doubt.
Carpe Libertatem
  dinsdag 1 januari 2008 @ 22:38:58 #51
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_55711861
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:53 schreef OA het volgende:
Mugabe.
pi_55713619
Het lijkt erop dat mugabe zijn macht nog niet verliest dusja eigenlijk doet ie het gewoon heel goed.
pi_55713934
Dit is nu al het mooiste topic van het jaar!

Wilders is zeker niet de slechste politicus. Het is een achterlijke flapdrol, maar dat was niet waar het de TS om te doen was.
De slechtste was toch wel Dijksma. Die kan echt niks.
pi_55715753
Vladimir Puttin.

Het is echt verontrustend wat er in de USSR speelt. Ik schrijf expres USSR, want de oude Sovjettijden zijn weer aan het terugkomen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55716339
Met afstand op 1: Job Cohen
Sportieve inbreng
  woensdag 2 januari 2008 @ 07:37:21 #56
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_55716418
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 00:00 schreef sneakypete het volgende:
Het lijkt erop dat mugabe zijn macht nog niet verliest dusja eigenlijk doet ie het gewoon heel goed.
Dat lijkt mij nou niet echt helemaal de goede maatstaf. Kim Yong Il is ook nog aan de macht, en Chavez, en Bush, en ....
pi_55717980
quote:
Op maandag 31 december 2007 20:24 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Je kent Loekasjenko niet
Klopt.

Wel ken ik de Wit-Russische feiten. Mensenrechten worden geschonden, geen vrijheid van meningsuiting, ditatoriaal regime, waardeloze grondwet, vervalsde verkiezingen, geweld door politie tegen burgers, ect, ect...
pi_55720056
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 20:25 schreef more het volgende:
Chavez, Al Gore, Mugabe, Mbeki (HIV veroorzaakt geen aids) Ella Vogelaar, iedereen van Groen Links.
En natuurlijk Marianne Thieme. (domme fluit)
pi_55729283
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 03:45 schreef Lyrebird het volgende:
Vladimir Puttin.

Het is echt verontrustend wat er in de USSR speelt. Ik schrijf expres USSR, want de oude Sovjettijden zijn weer aan het terugkomen.
Ik vind dat jij dit wel kritish bekijkt
de USSR is tog wel heel anders dan RU van nu
Maar ik vind dat Poetin benadeeld wordt, in het land is iedereen blij met hem en de mensen stemmen echt op hem. En de kranten schreven dat hij een Nat. leider wilde worden e.t.c en een 3e termijn wilde. Is dat gebeurd : nee ? Nu wordt gezegd dat Poetin zijn macht als toekomstig min.president gaat misbruiken- en straks weer een ander vooroordeel
pi_55729394
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 10:52 schreef FlyingFox het volgende:

[..]

Klopt.

Wel ken ik de Wit-Russische feiten. Mensenrechten worden geschonden, geen vrijheid van meningsuiting, ditatoriaal regime, waardeloze grondwet, vervalsde verkiezingen, geweld door politie tegen burgers, ect, ect...
Dat bedoelde ik niet....
Hij is wel een vuile leugenaar e.t.c en een mensenrechten schender, maar in Belarus zijn de jaren 90 beter verlopen dan in het hele oostblok (qua achteruitgang van levensomstandigheden )
pi_55730385
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 19:57 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Ik vind dat jij dit wel kritish bekijkt
de USSR is tog wel heel anders dan RU van nu
Maar ik vind dat Poetin benadeeld wordt, in het land is iedereen blij met hem en de mensen stemmen echt op hem. En de kranten schreven dat hij een Nat. leider wilde worden e.t.c en een 3e termijn wilde. Is dat gebeurd : nee ? Nu wordt gezegd dat Poetin zijn macht als toekomstig min.president gaat misbruiken- en straks weer een ander vooroordeel
Poetin is eigenlijk geen politicus maar een dictator.
pi_55730649
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:46 schreef more het volgende:

[..]

Poetin is eigenlijk geen politicus maar een dictator.
Een dictator houdt zijn macht ... hij niet
Hij heeft veel goede dingen gedaan voor RU... en als je denkt aan iets dergelijks als de oligarchen of Kasparov hier
quote:
Je hebt vast gehoord over de corruptie in Rusland... het is heel moeilijk om iemand met macht van zijn troon te slaan. In de jaren 90 hadden de oligarchen voor een lachprijsje de staatsbedrijven opgekocht en de bevolking ging er alleen maar op achteruit. Hoe moest Poetin afrekenen met witwassende maffiosie oligarchen (gehate), als hij het dem. zou doen zouden ze hem misschien al van zijn macht hebben beroofd door het gebruik van corruptie macht en geld... het moest snel gebeuren. De bedrijven kwamen bij de staat en nu profiteert de bevolking er ook van en Berezovski die het land uit is gevlucht is wel de grootste schurk.
Daar wil ik niet eens over praten.

En Kasparov kent beter Engels dan Rus. en werkt voor een Amerikaanse dienst ( die kan je scht als opositie gebruiken of als een president ) De Russen staan volledig achter Poetin maar het feit dat hij zoveel steun krijgt en zoveel mag doen zegt niet dat hij een dictator is, hij heeft echt niet alles in de greep.
pi_55731195
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 20:56 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Een dictator houdt zijn macht ... hij niet
Lees jij wel eens een krant?
pi_55731210
Stel dat Rita Verdonk aan politiek zou doen, dan was ze de slechtste.
pi_55731338
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:18 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Lees jij wel eens een krant?
w8
het volk geeft hem vrijwillig de macht en ik ben er geweest : hij houdt daar echt niet alles in de greep en hij heeft zoveel goede dingen gedaan... Hij treedt af en houdt gelukkig een oogje in het zeil... ze zeggen wel dat hij de enige is die alle Kremlin bazen bij elkaar kan houden ... en in het land is er ook gewoon geen goede oppositie : communisten, extremalisten (de meesten nemen hen niet eens serieus)
Waarschijnlijk heeft Poetin een aantal stemmen van de com. gejat ... maar zelfs de oppositie moet bekennen dat hij toch had gewonnen (JABLOKO) Jabloko betekent letterlijk appel
pi_55731604
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:23 schreef kos5000 het volgende:

[..]

w8
het volk geeft hem vrijwillig de macht en ik ben er geweest : hij houdt daar echt niet alles in de greep en hij heeft zoveel goede dingen gedaan... Hij treedt af en houdt gelukkig een oogje in het zeil... ze zeggen wel dat hij de enige is die alle Kremlin bazen bij elkaar kan houden ... en in het land is er ook gewoon geen goede oppositie : communisten, extremalisten (de meesten nemen hen niet eens serieus)
Waarschijnlijk heeft Poetin een aantal stemmen van de com. gejat ... maar zelfs de oppositie moet bekennen dat hij toch had gewonnen (JABLOKO) Jabloko betekent letterlijk appel
Poetin blijft daar zitten tot z'n dood. En ja mag een keer raden waarom er geen oppositie is en wie daar voor verantwoordelijk is. En je mag mij uitleggen hoe Politkovskaya aan d'r eind is gekomen. En de mensen in haar boeken. Hoeveel persvrijdheid er nog is in Rusland.
Dat hij ook dingen goed zou hebben gedaan is overigens een kulargument. Hij heeft de oliewind in de rug, dan is de vooruitgang al voor de helft in de pocket. Ook Hitler heeft veel goeds gedaan voor Duitsland. Maakt dat hem nu ineens tot een held?

Alleen Stalin was een groter zwijn in het Kremlin, de laatste 100 jaar.
pi_55732014
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:34 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Poetin blijft daar zitten tot z'n dood. En ja mag een keer raden waarom er geen oppositie is en wie daar voor verantwoordelijk is. En je mag mij uitleggen hoe Politkovskaya aan d'r eind is gekomen. En de mensen in haar boeken. Hoeveel persvrijdheid er nog is in Rusland.
Dat hij ook dingen goed zou hebben gedaan is overigens een kulargument. Hij heeft de oliewind in de rug, dan is de vooruitgang al voor de helft in de pocket. Ook Hitler heeft veel goeds gedaan voor Duitsland. Maakt dat hem nu ineens tot een held?

Alleen Stalin was een groter zwijn in het Kremlin, de laatste 100 jaar.
Dit bedoel vergelijkingen van Poetin met Stalin of Hitler
Er is op dit moment gewoon geen oppositie
Jeltsin wordt ook altijd leuk omschreven in de kranten als de vriend va het westen, maar voerde daar een veel smeriger verkiezingscappange en heeft heel Rusland kapot gemaakt.Wie zegt dat die vrouw door Poetin is vermoord. En persvrijheid is er nu echt wel genoeg... nogmaals ik heb het met mijn eigen ogen gezien.... al deugde de verkiezingscampagne niet helemaal, wordt elk klein detail in de ned. kranten groot opgeblazen... het lijkt wel een soort propaganda
pi_55733401
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:51 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Jeltsin wordt ook altijd leuk omschreven in de kranten als de vriend va het westen, maar voerde daar een veel smeriger verkiezingscappange en heeft heel Rusland kapot gemaakt.Wie zegt dat die vrouw door Poetin is vermoord. En persvrijheid is er nu echt wel genoeg... nogmaals ik heb het met mijn eigen ogen gezien.... al deugde de verkiezingscampagne niet helemaal, wordt elk klein detail in de ned. kranten groot opgeblazen... het lijkt wel een soort propaganda
Onder Putin is de goelag weer terug gekomen. Rusland heeft weer politieke gevangenen. Er is daar echt heel erg veel mis.

Lees het volgende stuk uit National Review eens en huiver:
quote:
RUSSIA
The Problem of My Country
A dissident looks homeward

VLADIMIR BUKOVSKY, WITH PAVEL STROILOV

When the news got out that I was going back to Russia to challenge Vladimir Putin’s handpicked successor in the 2008 presidential election, an English friend of mine called. (I have lived in England for many years.) “Before you go, make sure that you have your last will written,” she advised. “Come on,” I said. “You know I hate writing. It is bad enough to have to write my manifesto, which I am doing now.”

This was quite true, not only because I hate writing as such, but also because I had completely forgotten the Russian keyboard over the last 15 years. Yet I had to write that election manifesto, and do many other things I don’t enjoy. It’s not so much that I want to be president of Russia; as a matter of fact, I’m pretty sure I would hate the job. But there are situations in life when you have to do all you can, even if there is hardly any hope for success.

* * *

I had believed that Russia was a hopeless case ever since 1993. After the Soviet Union collapsed, I advocated a Nuremberg-style trial of the Communist regime, followed with a radical de-Communization of the country. But the new Russian elite, like many in the West, opposed that idea as a “witch hunt.” As a result, it never happened, so the witches have risen again to hunt us now.

Having failed to condemn the Soviet regime and its crimes against humanity, Russia lost its last hope for recovery. As I predicted in 1993, in my book Judgement in Moscow, the country was doomed to decay and eventual collapse. So it seemed pointless to me to go there anymore. The Russian government agreed with me on that: Ever since 1996, its Foreign Ministry repeatedly denied me a visa.

The outlook seemed very gloomy for a long time, but nobody could then foresee just how very bad the reality would turn out to be. Who, back then, would have expected a restoration of the KGB’s reign of terror? That Russia would again have dozens of political prisoners, some of them in psychiatric torture chambers? Indeed, that Russia would once again become a global threat?

Naturally, what appalled me most was the growing number of political prisoners. Mikhail Trepashkin, the lawyer who represents survivors of the 1999 apartment bombings — a series of terrorist acts blamed by the government on Chechen extremists — has been imprisoned for his investigation of the attacks. His inquiry led him dangerously close to uncovering the role of the FSB — Russia’s domestic-security service and successor to the KGB — in the bombings. So the FSB planted a gun on him (a standard trick in today’s Russia) and also charged him with disclosure of state secrets, alleging that he had carelessly left some top-secret documents of the old KGB lying around in his apartment.

Mikhail is asthmatic. I know how easy it is to kill an asthmatic in jail — and that is exactly what his prison guards are trying to do. They deny him medicine; they put him in a newly painted cell with no fresh air, so he is, slowly but literally, suffocating.

Boris Stomakhin, a journalist who edited a small online newsletter, has been imprisoned for his criticism of Putin’s regime. His writings were ruled to constitute an “instigation to extremism,” an ill-defined offense recently introduced into the Penal Code. Trying to get away from the FSB thugs who came to arrest him, Boris jumped out the window, and broke his spine and leg. Once he was arrested, he got no decent treatment; as a result, he ended up practically paralyzed. He was sentenced to five years’ imprisonment and was transported to a GULAG (or, as it is commonly called now, PutLAG) camp. He is denied any special treatment as a handicapped person there; he is even denied warm clothes.

Perhaps the most sinister feature of Putin’s neo-Soviet regime is the restoration of psychiatric repression. In the old days, it took us 20 years of persistent international campaigning to stop the Soviet abuses of psychiatry against political opponents. If there was one feature of the Communist regime that I hoped was finished forever, that was it. And yet, there have been alarming reports about people in Russia being once again put in lunatic asylums for their criticism of authorities. The latest case of that kind, as far as I know, is that of Andrei Novikov, who has been hospitalized because of his articles criticizing the regime.

The overall list of today’s political prisoners is quite long: Igor Sutyagin, Valentin Danilov, Zaurbek Talkhigov, Zara Murtazaliyeva . . . Once the machinery of persecution has gained momentum, one can be sure that there will be many others whose names and cases we might never even hear about. Of course, I have tried to campaign for those people in the West. Nor was I silent about the other atrocities of the current Russian regime, such as the ongoing war against Chechnya. Alas, all my efforts were in vain: The West was preoccupied with its “global war” on terrorism, and was anxious to keep Russia on board as an alternative source of oil and gas. What is one man suffocating in prison — or even several dozens of political prisoners — compared with all that? So the West stood, to all intents and purposes, united with the KGB. Some even went so far as to claim that at least one KGB lieutenant colonel had something like a soul (maybe a very small one, and obviously not immortal, but it still could be seen in his eyes). Not for the first time, the West was building its friendship with Russia on our bones.

In a word, the situation seemed increasingly desperate. However, as an old political prisoner myself, I couldn’t take no for an answer, thus letting my brothers die in jails. So what could I do to prevent that?

* * *

One thing that today’s Kremlin really fears is that next year’s presidential election, rigged as it certainly will be, may trigger a wave of mass protests, not unlike those that overthrew Moscow’s allies in Ukraine and Georgia. Of course, it would be a miracle if it really happened in Russia; but that miracle is Russia’s last hope.

My good friend, chess champion and human-rights activist Garry Kasparov, has been already doing all he can to help the Russian opposition prepare for such a scenario. He has had some success; but the society at large remains apathetic, while Garry’s own forces are deeply divided, ranging from extreme Communists to extreme anti-Communists. All of them could unite to demand fair elections, but they could agree on neither a common candidate nor a common platform. Even though Garry is doing a great job — much better than I had hoped — this is not enough.

That was the situation when, in late May of this year, a group of Russian intellectuals — mostly journalists and academics — declared they wanted to nominate me for the presidency. It would mean a lot of hard work, with little hope for good results. But it was my chance to help the opposition and the political prisoners — two categories that tend to merge in today’s Russia. I accepted, quoting the old toast, once a favorite of the dissidents in the Soviet Union: “To the success of our hopeless cause.”

Over the summer, several remarkable things happened.

First, I suddenly topped the polls — well above Putin, let alone his possible successors. Certainly, all the major pollsters never included me as a possible choice. Only a few online polls allowed my name as a choice; but wherever I was included as a candidate, the first place was mine. Of course, this represented only one segment of the Russian population: those who have access to the Internet (the majority do not) and use it to visit political websites. But it was something.

Second, the Central Electoral Commission solemnly announced urbi et orbi that they would never, ever, register me as a candidate. They cited several hastily concocted legalistic excuses for that. Around the same time, its chairman, even more solemnly, swore “by his beard” that the elections would be absolutely fair.

Third, groups of supporters mushroomed in various regions from Kaliningrad to Sakhalin. The Russian Internet was filled with stories presenting either utopian or apocalyptic visions of my future presidency. The biggest publisher in Russia said he wanted to reprint my autobiography, first published some 30 years ago, since the dissident experience was becoming increasingly relevant to today’s Russia.

So there is, among a substantial minority of Russians, interest in the movement I represent. Why is the majority apathetic? The problem with the Russian people is not that they love the KGB and its tyranny — they really don’t. But after being repeatedly betrayed by their democratic leaders, they have ceased to believe in the possibility of change. Their attitude is best summed up in a popular joke about a crow sitting on a tree with a piece of cheese in its beak. A fox approaches and asks it, “Will you vote for Putin?” The crow remains silent. “Well, can’t you answer a simple question? Yes or no?” “Yes!” the crow finally says. The cheese falls down; the fox grabs it and runs away. So the very sad crow sits on the treetop and muses: “Well, suppose I would say no — would that change anything?”

Recent history has given Russians good reasons to harbor such an attitude. So most of them, even when appalled at the regime, would not go to the streets to protest. They would not even vote; after all, the best choice they ever had was between a Communist and a KGB colonel.

My candidacy is, nonetheless, more likely to do well among the currently apathetic than among those who would vote for another opposition candidate (if, that is, there will be such a candidate in the actual election). This is because I am very different from any of the candidates they have been offered in the past 20 years. The whole political establishment of Russia — Left, Right, and Center — was the flesh and blood of the Soviet regime; even the sincerest anti-Communists, like Boris Yeltsin, were all former Communists. Practically all the politicians, then, were to some extent compromised. I am not — and this alone inspires people’s curiosity, if not support.

Furthermore, my own view of the situation is very similar to that of these millions of alienated people. I have little hope that Russia can be changed for the better in the foreseeable future, and the idea of getting involved in Russian politics makes me sick. Yet what is happening there is so outrageous that I simply must try to do something. If I say we have reached the point when every decent man must fight even if there is no hope for victory — then they know it must be true. Only Russians can quite understand that paradox: We start to act only when it is hopeless.

* * *

The integrity of Russian electoral commissioners is well-known; so if they said they would never register me, they probably cannot go back on their word. However, I can still try to influence the electoral debate. So — apart from my manifesto, which outlined the measures a democratic president would have to take to dismantle the KGB regime — I brought another document with me to Moscow. It was an appeal to all the presidential candidates to join my pledge to implement the following five points if any of us comes to power:

1. Release all political prisoners.

2. Stop political persecution and review the legislation used for it today.

3. Stop abuse of psychiatry for repressive purposes.

4. Stop law-enforcement agencies’ use of torture and cruel treatment.

5. Provide for a fair and independent judiciary as soon as possible.

If there is any platform capable of uniting the diverse opposition forces from Communists to anti-Communists, this is it. Moreover, once these five points are on the table, every candidate, even Kremlin-sponsored, will have to run either for them or against them, the latter being a rather awkward position.

Only one of the other democratic candidates offered immediate support for my five-point pledge: Grigory Yavlinsky, the leader of the Yabloko party, who used to be a major right-of-center politician. I had a long meeting with him; he talked about the need to participate in the December parliamentary elections — even though Putin’s electoral rules are rigged against opposition parties — and also said he was prepared to ally his party with any other opposition organization that may emerge. The other opposition leaders sent messages saying that they want to stay, or get, in touch with me in the future. Since I have no personal political ambitions, they could well see me as a good choice for a mediator. If I can unite them on the basis of my five points, that is exactly what I want.

* * *

Naturally, the two largest television channels, both of which are state-controlled, ignored my visit completely. Some smaller independent radio stations, some of the newspapers, and a cable channel, REN-TV, gave me some coverage. (REN-TV has an audience of up to 50 million.)

By the fourth day of my visit, hostile media reports started to appear. A pro-KGB paper, Komsomolskaya Pravda, published a brief article that described me as sitting melancholically in a bookstore, promoting my book, until someone offered me a cup of tea — and I, being a “defector” like the murdered Alexander Litvinenko and obviously scared of Polonium-210, dashed to the airport and was off to London. This was a ridiculous, transparent lie: I was scheduled to address a rally in central Moscow within two days, so everyone could see that I had not left.

The following day, amazingly enough, the very same journalist who wrote that piece about me, Yulia Youzik, made a post in her blog — saying what a nasty liar she was, libeling an honest man for a few rubles. She shared many of my views, she wrote, but she had to feed her children. The morning after that, her editor fired her.

So what was originally intended to be a nasty little smear turned into a big scandal that backfired on the authorities and their propaganda machine. Long after I left, all Moscow was still discussing it actively — and indeed there is a lot to discuss. Just as in Soviet times, most of the people who serve the present regime are actually its secret haters. Few of them have the courage to repent their hypocrisy as Youzik did; but many more live with similar private anxieties. The chairman of the Electoral Commission, the very man who swore by his beard to hold a fair election provided there were no inconvenient candidates, sent a messenger to me while I was in Moscow. He wanted to have a signed copy of my book. Sure enough I signed it for him, and under the usual inscription I wrote our old slogan from Soviet times: “Respect your own Constitution!”

* * *

The final event of my visit was a rally in Triumfalnaya Square, formerly Mayakovsky Square, the very place where our dissident movement was born almost 50 years ago. Moscow City Hall authorized the rally, but presented us with the condition that no more than 500 people participate. That was odd: How on earth was I supposed to ensure that? Count the heads, and then tell the 501st person to go away? In earlier interviews, I said I was not going to do that: It was for the mayor of Moscow to go and count us if he wished.

So he invented a way: The place was cordoned off by the police and bordered with fences, with only a small entrance, where the policemen stood and, indeed, counted the heads. And, because of their historic experience, Russian people tend to avoid being counted, or registered, or anything like that. So, about 300 people went inside the fence, while almost the same number stood outside and listened.

“It is for the first time that Russian citizens will have such a choice at the elections: a prisoner or a prison-guard,” I said. “In this country, with our GULAG traditions, there are surely many more former prisoners than prison-guards. And I do not believe that any of them will ever vote for a prison-guard. . . . The imprisoned Russia, the tortured Russia, must say its word.

“They tell us that we are too few and the enemy is too strong. I came to remind you that 50 years ago we were even fewer and the enemy was much stronger. And yet, we are still alive, and they are dead.”

Mr. Bukovsky, one of the most prominent Soviet-era dissidents, is the author of the classic memoir To Build a Castle: My Life as a Dissenter.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55733700
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:45 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onder Putin is de goelag weer terug gekomen. Rusland heeft weer politieke gevangenen. Er is daar echt heel erg veel mis.

Lees het volgende stuk uit National Review eens en huiver:
[..]
Zulke dingen bastaan... maar die bestaan ook in de VS. Dit is overdreven... ik heb het niet over andersdenkenden, maar ik wil gewoon laten zien dat er voor de meeste veel is verbeterd.... bijna iedereen van mijn kennissen heeft al een auto en zo kan je maar doorgaan.... voor de gemiddelde Rus was Jeltsin de duivel en is Poetin de messiah. Het klopt voor een deel wel...
Ik geloof alles hier graag maar wil nogmaals zeggen ... bijna alles is verbeterd.
pi_55734372
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:55 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Zulke dingen bastaan... maar die bestaan ook in de VS. Dit is overdreven... ik heb het niet over andersdenkenden, maar ik wil gewoon laten zien dat er voor de meeste veel is verbeterd.... bijna iedereen van mijn kennissen heeft al een auto en zo kan je maar doorgaan.... voor de gemiddelde Rus was Jeltsin de duivel en is Poetin de messiah. Het klopt voor een deel wel...
Ik geloof alles hier graag maar wil nogmaals zeggen ... bijna alles is verbeterd.
Natuurlijk is er ontzettend veel verbeterd. Ik heb ook Russische vrienden en die zijn het erover eens dat Rusland er de afgelopen tien jaar enorm op is vooruit gegaan, met name economische gezien. Dankzij de olie!

Maar ze weten ook wel dat de KGB nog steeds aan de macht is en dat er geen persvrijheid is. Dat gaat echt heel snel berg afwaarts.
pi_55734464
Qua mensenrechten is Rusland nog steeds een gigantische ramp.
Als het een klein kutlandje was zou "het Westen" er allang op de stoep staan. Het is enkel de gigantische macht van zo'n immens land dat ze beschermt tegen de buitenwereld.

Ik ben het dan ook met Lyrebird eens dat Putin een enorme zak stront is.
pi_55741444
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 22:55 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Zulke dingen bastaan... maar die bestaan ook in de VS.
Politieke gevangenen in de VS? Man je bent niet wijs! Geen enkele Amerikaan zit om politieke reden in de gevangenis. In Rusland echter wel.
pi_55744182
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 23:23 schreef sneakypete het volgende:
Qua mensenrechten is Rusland nog steeds een gigantische ramp.
Als het een klein kutlandje was zou "het Westen" er allang op de stoep staan. Het is enkel de gigantische macht van zo'n immens land dat ze beschermt tegen de buitenwereld.

Ik ben het dan ook met Lyrebird eens dat Putin een enorme zak stront is.
dit is je mening , ik ga hier verder niet op in... maar zeg a.u.b waarom Jeltsin door onze media werd en wordt verheerlijkt( hij heeft nog een veel smerigere campagne gevoerd... oligarchen omgekocht...geld gestolen van de staat... hij begon een oorlog in Tsjetsenie(ik weet niet hoe je het schrijft ) en toch wordt hij als een goede vrijheidsstrijder afgebeeld.... maar niet als een oude alcoholist die bang was om in te grijpen tegen de maffia en eigenlijk niet in staat was het land te regeren... tijdens zijn regeerperiode regeerden oligarchen als Berezovski( schurk) achter de schermen en zelfs als de olie dan mee zou zitten zou RU nooit rijk worden omdat de oligarchen alles verdeelden. Als je gelooft dat Jeltsin inderdaad zo dem. was lees dan eens iets over de verkiezingscampagne in 1996 op wikipedia...

Overigens weet ik dat er veel betere alternatieven zijn dan Poetin.... maar ik respecteer hem ( eigen mening , misschien verandert het wel)
pi_55744242
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:14 schreef more het volgende:

[..]

Politieke gevangenen in de VS? Man je bent niet wijs! Geen enkele Amerikaan zit om politieke reden in de gevangenis. In Rusland echter wel.
Militaire gevangenen dan en martelingen... dat bedoelde ik eigenlijk niet. Het is zo dat iedereen die anders denkt dan de VS gelijk ondem. is enz... enz... . Als je het mij vraagt moeten andere landen EU of China niet achter de VS aanlopen, maar een eigen weg gaan...
  donderdag 3 januari 2008 @ 13:35:28 #75
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_55744385
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 11:14 schreef more het volgende:

[..]

Politieke gevangenen in de VS? Man je bent niet wijs! Geen enkele Amerikaan zit om politieke reden in de gevangenis.
Guantanamo Bay?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_55744439
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Guantanamo Bay?
bedankt
pi_55744735
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Guantanamo Bay?
Dat zijn geen Amerikaanse staatsburgers maar terreur-verdachten uit diverse landen. Als je in Nederland betrapt wordt bij het voorbereiden van een aanslag of het maken van bommen belandt je ook in de gevangenis, maar dan ben je nog geen politieke gevangenen.
Rusland is een semi-dictatuur en China is nog steeds een echte dictatuur (geen verkiezingen) waarbij een iets andere mening je al een paar jaar strafkamp oplevert. Gewoon zielig dat er mensen zijn die China als een vrijer land dan VS zien.
pi_55745001
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:51 schreef more het volgende:

[..]

Dat zijn geen Amerikaanse staatsburgers maar terreur-verdachten uit diverse landen. Als je in Nederland betrapt wordt bij het voorbereiden van een aanslag of het maken van bommen belandt je ook in de gevangenis, maar dan ben je nog geen politieke gevangenen.
Rusland is een semi-dictatuur en China is nog steeds een echte dictatuur (geen verkiezingen) waarbij een iets andere mening je al een paar jaar strafkamp oplevert. Gewoon zielig dat er mensen zijn die China als een vrijer land dan VS zien.
dat doe ik niet... maar vergeet niet de VS is vrij voor alle landen als je er als een hondje achteraan loopt...Jeltsin was minstens zo erg als Poetin ( veel corrupter) daar werd niks van gezegd omdat hij als een hondje achter haar baasje ( achter de VS) aanhuppelde... Poetin doet het harder alle Ame. gezinden (Kasparov e.t.c_) weg en een eigen wil voor RU en wat hoor je .... Poetin is dit en dat.... er is geen dictatuur daar het is daar nu gewoon onmogelijk, de president heeft wel veel macht .... voor mensen die niet de staat tegenwerken ( dus geen oligarchen en zulk oppositie als Kasparov is er plaats.... de KPRF de LDPR e.t.c ... maar de mensen staan massaal achter Poetin het is zo... ik heb die tv en ik kan je zeggen dat wanneer er bijv pamfletten werden ingenomen dat op het nieuws kwam, dat de oppositie ook gewoon aan het woord was... dat kan je niet zeggen van verkiezingen van 1996... wat Poetin heeft gedaan is goed hij heeft alle gevaarlijke mensen die banden met de VS hadden verjaagd want zij zouden de staat alleen maar verder kapotmaken.... verder is RU vrij ... soms te vrij...

Zoals ik eens heb gelezen Rusland kan je niet begrijpen je moet het voelen en er een voorstelling van maken
pi_55745394
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:04 schreef kos5000 het volgende:

[..]

dat doe ik niet... maar vergeet niet de VS is vrij voor alle landen als je er als een hondje achteraan loopt...Jeltsin was minstens zo erg als Poetin ( veel corrupter) daar werd niks van gezegd omdat hij als een hondje achter haar baasje ( achter de VS) aanhuppelde... Poetin doet het harder alle Ame. gezinden (Kasparov e.t.c_) weg en een eigen wil voor RU en wat hoor je .... Poetin is dit en dat.... er is geen dictatuur daar het is daar nu gewoon onmogelijk, de president heeft wel veel macht .... voor mensen die niet de staat tegenwerken ( dus geen oligarchen en zulk oppositie als Kasparov is er plaats.... de KPRF de LDPR e.t.c ... maar de mensen staan massaal achter Poetin het is zo... ik heb die tv en ik kan je zeggen dat wanneer er bijv pamfletten werden ingenomen dat op het nieuws kwam, dat de oppositie ook gewoon aan het woord was... dat kan je niet zeggen van verkiezingen van 1996... wat Poetin heeft gedaan is goed hij heeft alle gevaarlijke mensen die banden met de VS hadden verjaagd want zij zouden de staat alleen maar verder kapotmaken.... verder is RU vrij ... soms te vrij...

Zoals ik eens heb gelezen Rusland kan je niet begrijpen je moet het voelen en er een voorstelling van maken
Clinton en Jeltsin waren goede vrienden dat klopt, maar als Jelstin slecht was, wil nog niet zeggen dat Poetin goed is.
pi_55747033
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:51 schreef kos5000 het volgende:
?? Ik stel dat alleen Stalin erger was in de afgelopen 100 van de personen (aan het hoofd) in het Kremlin. Zo gek lijkt me die vergelijking niet. Het is vergelijkbaar met iemand die Drees aanhaalt wanneer het over Balkenende gaat. En ik heb Poetin niet vergeleken met Hitler, ik heb jouw manier van redeneren doorgetrokken, om te laten zien hoe krom je redenatie was.
quote:
En ga je nu eens goed afvragen waarom dat zo is. Hint: in het gehele Westen, hoe goed het hier ook gaat, is overal en altijd een luidruchtige oppositie aanwezig.
quote:
Wie zegt dat die vrouw door Poetin is vermoord. En persvrijheid is er nu echt wel genoeg... nogmaals ik heb het met mijn eigen ogen gezien.... al deugde de verkiezingscampagne niet helemaal, wordt elk klein detail in de ned. kranten groot opgeblazen... het lijkt wel een soort propaganda
Kom nou toch. Poetin heeft alles te maken met de dood van meerdere tegenstanders van hem. Wellicht dat hij niet zelf opdracht heeft gegeven, maar dan wel iemand uit het systeem dat Poetin heeft opgezet, waarin hij de enige leider kan zijn.
En persvrijheid genoeg? Ik weet niet wat jij hebt gedaan in Rusland, maar zeker is dat jij geen poging hebt gedaan een medium op te starten dat kritiek op het Kremlin wilde leveren. Dan zou je je wel twee maal achter je oren krabben over je ronduit naïeve opmerking over voldoende persvrijheid in Rusland.
En over de laatste verkiezingen: ik heb zelden zo'n schaamteloze verkiezingsfraude gezien. Iemand die stembiljetten voor Poetin in een apparaat staat te proppen.
pi_55748040
Ik vraag jullie nogmaals en luister naar mijn vraag a.u.b. Waarom was er nooit kritiek op Jeltsin terwijl hij vele malen erger was dann Poetin.... ik denk dat het om de simpele reden is dat hij als een hondje achter het westen aanging. Als je geen politieke gevangene wil zijn moet je maar niet protesteren tegen Poetin... lijkt me. Wat valt er te protesteren als alles 10x beter is geworden. En er is wel degelijk oppositie...
Maar waarom werd Jeltsin verheerlijkt ??...
pi_55749550
?
pi_55749610
Jeltsin wordt helemaal niet verheerlijkt. Maar de kritiek op hem was idd een stuk milder, omdat Jeltsin helemaal niet tien keer erger was. Hij was wel, zeker in z'n laatste jaren, altijd lam en volkomen incapabel en een aanfluiting voor Rusland. Zo heeft hij voor een habbekrats veel bedrijven verkocht. Maar dat is wel de basis geweest voor de groei van vandaag, daar heeft Poetin helemaal niets voor hoeven doen. Poetin zal vast veel meer tot de verbeelding spreken van de chauvinistische Rus, maar die is tegelijk blind voor de prijs die hij betaalt: het verkwanselen van basale vrijheden, stuk voor stuk afgenomen door Poetin. Met maar één doel: hem in het zadel houden.
pi_55750426
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:18 schreef en_door_slecht het volgende:
omdat Jeltsin helemaal niet tien keer erger was. Hij was wel, zeker in z'n laatste jaren, altijd lam en volkomen incapabel en een aanfluiting voor Rusland. Zo heeft hij voor een habbekrats veel bedrijven verkocht. Maar dat is wel de basis geweest voor de groei van vandaag, daar heeft Poetin helemaal niets voor hoeven doen. Poetin zal vast veel meer tot de verbeelding spreken van de chauvinistische Rus, maar die is tegelijk blind voor de prijs die hij betaalt: het verkwanselen van basale vrijheden, stuk voor stuk afgenomen door Poetin. Met maar één doel: hem in het zadel houden.
1 waarom zou het voor niets verkopen van bedrijven de basis zijn voor de groei van vandaag?...
juist doordat Poetin sommige bedrijven terug heeft genomen voor de staat, maakt de staat er winst mee...
2 er moest gewoon zo iemand als Poetin komen en hij pakt helemaal niet zo veel vrijheden af op tv wordt er gewoon campagne gevoerd( hoewel hier beweert wordt van niet)... stel je voor dat er iemand kwam die heel dem. was ... zou diegene dan op een dem. manier afrekenen met oligarchen? Eer dat degene zoiets begon zou hij van de macht beroofd worden.... met Kremlin moet je hard zijn als je iets wilt.... corruptie en witwassen van geld waren daaraan de orde van de dag.... wat Poetin doet is het desinficeren van corrupte oppositie, en alles in RU is corrupt. Als je ooit iemand tegenkomt die in RU is geweest, vraag dan hoe corrupt ze daar zijn.... als Poetin niet had ingegrepen zou de olieprijs al zat het mee niet zoveel voor het land kunnen doen...
3 met Poetin durfen de mensen weer op straat is er minder lokale maffia en drugsdealers krijgen de mensen weer vreugde in hun leven heeft bijna iedereen genoeg te eten is er veel nieuwbouw nieuwe voorzieningen (openbaar vervoer e.t.c) en niet alles wordt meer leeggeroofd zoals het wel was onder Jeltsin. Jeltsin was nog vele malen erger qua vrijheid... zie verkiezingscampagne 1996 en het is echt niet zo dat onder jeltsin wel persvrijheid was geweest. Alleen toen werden er nog geen mensen vermoord omdat...omdat Jeltsin dat geen moer kon schelen ( hijwas toch dronken ) en oligarchen alleen aan het geld dachten.
pi_55753580
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------_____________________________________________________________________________________|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

dit alles was even off topic..... jullie kunnen doorgaan met het geven van je mening......
Wie vinden jullie de belachelijkste en domste politicus van 2007
en als we pagina 6 hebben bereikt worden de stemmen geteld....... en krijgen jullie te horen wie de slechste politicus is....
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:23:09 #86
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55753820
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:51 schreef kos5000 het volgende:
geef hier je mening over de belachelijkste domste en slechste politicus van 2007

zeg ook wat je er slecht aan vind
Vogelaar .... knettergek. Dat mens gooit willens en wetens olie op het vuur.
pi_55754710
vertel je mening hier
dan kan er gestemd worden over de slechste politicus van 2007
pi_55758724
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:23 schreef Ippon het volgende:

[..]

Vogelaar .... knettergek. Dat mens gooit willens en wetens olie op het vuur.
wereldwijd?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 02:43:59 #89
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55762796
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 06:58 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Met afstand op 1: Job Cohen
Het gaat om de slechtste politicus wereldwijd! Verdiep je eens in iets anders dan de grachtengordel!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 02:56:31 #90
111382 Ofyles2
pi_55762864
  • Robert Mugabe (en die opa krijgt dan nog een termijn om zijn land Zimbabwe naar de kloten te helpen)
  • De tweeling Kaszinsky (maakt niet uit of ik hun achternaam fout heb geschreven, maar onder deze olijke tweeling zijn binnen korte tijd veel maatschappelijke problemen ontstaan en stapelde de ene na de andere corruptiezaak zich op)
  • George W. Bush (en eigenlijk ook zijn billenmaatje Dick Cheney)
  • Loekasjenko
  • Ahmadinejad
  • Thabo Mbeki (Zuid-Afrika dreigt af te glijden naar het niveau-Zimbabwe, ik houd mijn hart nog vast)
  • Hugo Chavez (gelukkig dat de stemmers hem een baan voor het leven onthouden hebben)
  • Romano Prodi (het maakt niet uit of Berlusconi of Prodi premier is, beide premiers compenseren pluspunten met grote minpunten, dankzij zijn zeer laffe optreden staat Italië er economisch en maatschappelijk beroerder voor als nog nooit van te voren)
  • Yves Leterme (alle neuzen dezelfde kant laten wijzen is blijkbaar niet zijn sterkste punt)
  • Kostas Karamanlis (het geheime brein achter de bosbranden in Griekenland en dubieuze vastgoedpraktijken en dan toch herkozen worden, criminaliteit en overheid gingen nog nooit zo gebroederlijk hand in hand)
  • Vladimir Poetin (schending van mensenrechten en smeedt duivelse plannen om na zijn mogelijke pauze van vier jaar weer president te worden. Economisch gaat het Rusland wel voor de wind, maar slechts een zeer kleine elite profiteert mee)
  •   vrijdag 4 januari 2008 @ 06:45:18 #91
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_55763554
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 02:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het gaat om de slechtste politicus wereldwijd! Verdiep je eens in iets anders dan de grachtengordel!
    Ja, ik blijf bij Vogelaar.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 07:01:26 #92
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_55763585
    Putin, van Baalen, Castro (LURKER!), Cheney, Wolfowitz, Hirsi-Ali, Wilder, Klink, Donner, Berlusconi.

En natuurlijk, de hele waalse overheid.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    pi_55765712
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 17:18 schreef en_door_slecht het volgende:
    Poetin zal vast veel meer tot de verbeelding spreken van de chauvinistische Rus, maar die is tegelijk blind voor de prijs die hij betaalt: het verkwanselen van basale vrijheden, stuk voor stuk afgenomen door Poetin. Met maar één doel: hem in het zadel houden.

Als je niet te eten hebt en geen dak boven je hoofd, dan zal het je aan je reet roesten of er wel of geen persvrijheid is, dan wil je dat je eigen basale leefomstandigheden verbeterd worden en als dat gebeurt, dan ben je erg happy met degene die dat voor elkaar krijgt.

Er is grote (economische) vooruitgang in Rusland en de rest waar wij in het westen zoveel waarde aan hechten, komt vanzelf ook wel een keer, maar dat is nu helemaal niet zo belangrijk.

De afgelopen 100 jaar hebben veel Russen in de meest schrikbarende omstandigheden moeten leven en eindelijk is er iets van een ommekeer zichtbaar waar iedereen van profiteert....dat het niet gaat volgens onze Westerse normen en Waarden zal de doorsnee Rus een biet zijn, zolang ze er maar op vooruit gaan en iets wat je nooit hebt gekend kun je sowieso niet verkwanselen.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 13:26:21 #94
    111382 Ofyles2
    pi_55770146
    De hele PS in Wallonië. Zelfverrijking en nog meer laakbare feiten.
    pi_55770680
    quote:
    Vladimir Poetin (schending van mensenrechten en smeedt duivelse plannen om na zijn mogelijke pauze van vier jaar weer president te worden. Economisch gaat het Rusland wel voor de wind, maar slechts een zeer kleine elite profiteert mee)
    je
    hebt volgens mij echt geen idee van de situatie daar he, het is juist onder Poetin dat iedereen van de olie proffiteert... dat is juist wat hij zo goed doet. Hij verjaagt alle oligarchen( dat is elite die al het geld heeft)
    verder zijn onder Poetin de levsnsomstandigheden verbeterd de levensverwachting stijgt met 1jaar per jaar... e.t.c... juist nu proffiteert iedereen van de groei. Al is het niet perfect, is het enorm vooruit gegaan.
    Poetin heeft de kleine elite juist uit elkaar gehaald. En mensenrechten komen nog wel... maar zulke mensen als Kasparov die voor de VS werken en beter Engels kunnen, moeten toch geen president worden?--het is niet helemaal dem. maar je kan niet alles dem. doen daar. RU is nu terug op de bnp van 1990 en dat is veel beter... verder laat hij het land niet alleen maar draaien door olie te pompen maar heeft hij inzicht en laat hij allerlei bedrijfen in het land komen en sluit deals met grote maatschappijen zoals Boeing( weet niet hoe je het schrijft ) Hij heeft Rusland weer op de kaart gezet en haar eeuwenoude eer terug te geven... en dan verwachten sommige mensen dat de Russen Poetin kwijt willen omdat hij Kasparov opsloot of zulke mensen als Litvinjenko zou vermoorden ( dat is niet eens helemaal bewezen) amahoela... ik ken mensen die nu hypotheken kunnen nemen op grotere woningen er komt nieuw openbaaar vervoer. Per jaar worden er 2,5 mil auto's gekocht en dat aantal stijgt elk jaar.
    Niemand wil Poetin kwijt.... het is nu voor sommige beter dan voor andere.... maar het is voor absoluut iedereen verbeterd.
    pi_55776915
    kom op, uit je mening over de slechste politicus van 2007

de meningen worden aan het einde van de 5e pagina geteld
      vrijdag 4 januari 2008 @ 18:51:24 #97
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_55777554
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 18:24 schreef kos5000 het volgende:
    kom op, uit je mening over de slechste politicus van 2007

de meningen worden aan het einde van de 5e pagina geteld
    ik zou het wel een mop vinden als Putin als eerste eindigt
    hoe ga je dat dan oplossen ?

wat mij betreft: Chavez, Morales en Mugabe
    en uiteraard Putin, al was het maar om te stangen
    zonnig Brasil
    pi_55777641
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 18:51 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik zou het wel een mop vinden als Putin als eerste eindigt
    hoe ga je dat dan oplossen ?

wat mij betreft: Chavez, Morales en Mugabe
    en uiteraard Putin, al was het maar om te stangen
    maakt mij het uit, dat Poetin gaat winnen....laten we maar zeggen dat onze media die propagandeert over 20 jaar niks te propaganderen heeft....
      vrijdag 4 januari 2008 @ 19:07:06 #99
    111382 Ofyles2
    pi_55777965
    Geert Wilders nomineer ik niet, want van de buitencategorie.

Wel genomineerd:
  • Hans van Baalen
  • Mark Rutte
  • Jacques Tichelaar
  • Donald Rumsfeld
  • pi_55780075
    nomineer hier de slechste politicus van 2007, de stemmen worden geteld en op de 5e pagina komt er een winnaar.
    pi_55793086
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 20:28 schreef kos5000 het volgende:
    nomineer hier de slechste politicus van 2007, de stemmen worden geteld en op de 5e pagina komt er een winnaar.
    pi_55793357
    * anisubs heeft een schijthekel aan bush
    Amstelveen de beste
    pi_55793402
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 14:01 schreef anisubs het volgende:
    * anisubs heeft een schijthekel aan bush
      zaterdag 5 januari 2008 @ 21:06:33 #104
    201361 pepu
    pi_55806062
    Wat een lulletje rozewater, die Bush... Konden ze nix beters vinden daro? Ze kozen um toch wél...
      zondag 6 januari 2008 @ 02:44:32 #105
    111382 Ofyles2
    pi_55816202
    Zijn neef uit Florida sjoemelde met stembiljetten.
    pi_55817724
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
    Jeb Bush? Dat is zijn broer. En hij heeft persoonlijk nooit met stembiljetten gesjoemeld.
      woensdag 9 januari 2008 @ 00:22:49 #107
    198751 Traveler_West
    Heb je die zelf bedacht?
    pi_55888574
    Wouter Bos, omdat hij links is.
      woensdag 9 januari 2008 @ 00:27:06 #108
    198365 Morendo
    The Real Deal
    pi_55888661
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 19:07 schreef Ofyles2 het volgende:
    Geert Wilders nomineer ik niet, want van de buitencategorie.

Wel genomineerd:
  • Hans van Baalen
  • Mark Rutte
  • Jacques Tichelaar
  • Donald Rumsfeld
  • Van Baalen kan ik ook niet uitstaan. Terwijl ik niet links ben.
    Die Lebenslust bringt dich um.
      † In Memoriam † woensdag 9 januari 2008 @ 00:28:41 #109
    159335 Boze_Appel
    Vrij Fruit
    pi_55888690
    quote:
    Op zondag 6 januari 2008 02:44 schreef Ofyles2 het volgende:
    Dat verklaart niet zijn tweede termijn.
    Carpe Libertatem
    pi_56227689
    kom op meer reacties
      dinsdag 22 januari 2008 @ 17:05:18 #111
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_56228670
    Vogelaar is heel erg.
    pi_56260696
    hoezo
    quote:
    Op dinsdag 22 januari 2008 17:05 schreef Ippon het volgende:
    Vogelaar is heel erg.
    pi_56260723
    quote:
    Op zaterdag 5 januari 2008 13:46 schreef kos5000 het volgende:
    De stemmen worden op de 6e pagina geteld nomineer hier de slechst epoliticus... tot januari 2008
      woensdag 23 januari 2008 @ 23:48:18 #114
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_56265099
    quote:
    Op woensdag 2 januari 2008 03:45 schreef Lyrebird het volgende:
    Vladimir Puttin.

Het is overduidelijk dat je absoluut geen verstand hebt waar Putin nou daadwerkelijk mee bezig is, dat hij autoritair is heeft niks te maken met communistische denkbeelden. HIj is een kapitalist, maar staat alleen zijn eigen vriendjes toe: zo zijn er enkele oligarchen opgepakt, maar onder zijn vrienden zijn er heel wat die er nog vrij rondlopen. HIj heeft grote stukken land geprivatisseerd en niks maar dan ook niks opgebouwd aan staatbedrijven of iets dergelijks. Ondertussen zijn vele sociale voorzieningen nog steeds belabberd en is er een groot verschil tussen rijk en arm waar Putin absoluut niets aan gaat doen.

De enige werkelijke oppositiepartij is juist de KPRF, de rest stelt eigenlijk geen zak voor, zij zijn ook degene die massaal protest hebben aangetekent en dan mag je nog zo anticommunistisch zijn als de pest, je kunt het niet negeren dat de KPRF de enige werkelijke oppositiepartij is

Ik zou een lijstje hier neer kunnen zetten, maar leiders zitten daar meestal vanwege het volk dat hun gekozen heeft of niet sterk genoeg is om er iets tegen te doen
    pi_56265387
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Het is overduidelijk dat je absoluut geen verstand hebt waar Putin nou daadwerkelijk mee bezig is, dat hij autoritair is heeft niks te maken met communistische denkbeelden. HIj is een kapitalist, maar staat alleen zijn eigen vriendjes toe: zo zijn er enkele oligarchen opgepakt, maar onder zijn vrienden zijn er heel wat die er nog vrij rondlopen. HIj heeft grote stukken land geprivatisseerd en niks maar dan ook niks opgebouwd aan staatbedrijven of iets dergelijks. Ondertussen zijn vele sociale voorzieningen nog steeds belabberd en is er een groot verschil tussen rijk en arm waar Putin absoluut niets aan gaat doen.

De enige werkelijke oppositiepartij is juist de KPRF, de rest stelt eigenlijk geen zak voor, zij zijn ook degene die massaal protest hebben aangetekent en dan mag je nog zo anticommunistisch zijn als de pest, je kunt het niet negeren dat de KPRF de enige werkelijke oppositiepartij is

Ik zou een lijstje hier neer kunnen zetten, maar leiders zitten daar meestal vanwege het volk dat hun gekozen heeft of niet sterk genoeg is om er iets tegen te doen
    Eens poetin is geen communist, maar laten we zeggen dat deze shit een nasleep is van jarenlange onderdrukking. Eerst een paar eeuwen de Tsaar, toen het communisme. Eén pot nat. Allemaal zelfverrijkende machtsgeilerds.
    pi_56282584
    quote:
    Op woensdag 23 januari 2008 23:48 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Ten eerste is onder de Poetin het deel van de bevolking dat onder de armoede grens leeft 3x minder geworden, de lonen zijn hoger, levensverwachting stijgt, de Russen voelen zich goed... en er wordt weer wat geproduceerd, en wie zegt dat Poetin een communist is
    pi_56282645
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 00:00 schreef sneakypete het volgende:

[..]

Eens poetin is geen communist, maar laten we zeggen dat deze shit een nasleep is van jarenlange onderdrukking. Eerst een paar eeuwen de Tsaar, toen het communisme. Eén pot nat. Allemaal zelfverrijkende machtsgeilerds.
    De koningen hier waren geen zelfverrijkende mschtsleiders ?
    Maar Poetin heeft zo veel voor dat land gedaan, er wordt ons hier propaganda gemaakt hoe verouderd dictateriaal en gevaarlijk Rusland is . Het is juist een mooie dem. in opkomst
    pi_56283824
    Poetin, Chavez en Cheney.
    pi_56283896
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 20:49 schreef YellowBlacks het volgende:
    Poetin, Chavez en Cheney.
    hoezo Poetin
      donderdag 24 januari 2008 @ 21:50:09 #120
    133012 rood_verzet
    The needs of the many
    pi_56285704
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 20:02 schreef kos5000 het volgende:

[..]

Ten eerste is onder de Poetin het deel van de bevolking dat onder de armoede grens leeft 3x minder geworden, de lonen zijn hoger, levensverwachting stijgt, de Russen voelen zich goed... en er wordt weer wat geproduceerd, en wie zegt dat Poetin een communist is
    Het enige waarom de economie beter gaat zijn de hoge olieprijzen. Doet Putin het zo goed? Nadat Jeltsin alles naar de grond had gebracht kon het ook moelijk slechter gaan. Wanneer je op het diepste punt bent kun je alleen maar stijgen. De criminaliteit, de gebrek aan goede gezondheidszorg, de oorlog tegen het terrorisme, mijnen die instorten omdat er jarenlang geen onderhoud gedaan is. Mooi vooruitzicht.
    pi_56305319
    quote:
    Op donderdag 24 januari 2008 21:50 schreef rood_verzet het volgende:

[..]

Het enige waarom de economie beter gaat zijn de hoge olieprijzen. Doet Putin het zo goed? Nadat Jeltsin alles naar de grond had gebracht kon het ook moelijk slechter gaan. Wanneer je op het diepste punt bent kun je alleen maar stijgen. De criminaliteit, de gebrek aan goede gezondheidszorg, de oorlog tegen het terrorisme, mijnen die instorten omdat er jarenlang geen onderhoud gedaan is. Mooi vooruitzicht.
    Gezondheidszorg dat elk jaar super vooruit gaat (hoor je niet op het nieuws (dat zindt de Amerikanen niet) )
    Als iemand zoals Jeltsin aan de macht kwam die de oligarchen aan de macht liet zouden ze Rusland moeten opdelen en zou nog niemand profijt uit de hoge olieprijzen hebben. Volgens mij zitten er niet meer gevangenen dan in de VS.
    Weet je wat ik niet snap dat zo veel mensen het erg vinden voor die oligarch... moest poetin hem ''dem'' van de troon stoten om het geld voor de burgers te halen, dat gaat iet met maffia en criminaliteit in RU.

De fabrieken draaien weer. De voorspelling is dat de RU in 2020 de 5e ec. is. Als je door RU loopt zie je gewoon dat het veel beter is geworden.
    Alle mijnen e.t.c dat is waar Poetin elke dag mee bezig is nieuwe projecten bezoeken.
    Dit game draait niet om democratie of mensenrechten welvaart of wat dan ook, het draait op leugens om de enige regerende baas in de wereld te blijven ( regering van de VS)....
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')