abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55744439
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Guantanamo Bay?
bedankt
pi_55744735
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:35 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Guantanamo Bay?
Dat zijn geen Amerikaanse staatsburgers maar terreur-verdachten uit diverse landen. Als je in Nederland betrapt wordt bij het voorbereiden van een aanslag of het maken van bommen belandt je ook in de gevangenis, maar dan ben je nog geen politieke gevangenen.
Rusland is een semi-dictatuur en China is nog steeds een echte dictatuur (geen verkiezingen) waarbij een iets andere mening je al een paar jaar strafkamp oplevert. Gewoon zielig dat er mensen zijn die China als een vrijer land dan VS zien.
pi_55745001
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 13:51 schreef more het volgende:

[..]

Dat zijn geen Amerikaanse staatsburgers maar terreur-verdachten uit diverse landen. Als je in Nederland betrapt wordt bij het voorbereiden van een aanslag of het maken van bommen belandt je ook in de gevangenis, maar dan ben je nog geen politieke gevangenen.
Rusland is een semi-dictatuur en China is nog steeds een echte dictatuur (geen verkiezingen) waarbij een iets andere mening je al een paar jaar strafkamp oplevert. Gewoon zielig dat er mensen zijn die China als een vrijer land dan VS zien.
dat doe ik niet... maar vergeet niet de VS is vrij voor alle landen als je er als een hondje achteraan loopt...Jeltsin was minstens zo erg als Poetin ( veel corrupter) daar werd niks van gezegd omdat hij als een hondje achter haar baasje ( achter de VS) aanhuppelde... Poetin doet het harder alle Ame. gezinden (Kasparov e.t.c_) weg en een eigen wil voor RU en wat hoor je .... Poetin is dit en dat.... er is geen dictatuur daar het is daar nu gewoon onmogelijk, de president heeft wel veel macht .... voor mensen die niet de staat tegenwerken ( dus geen oligarchen en zulk oppositie als Kasparov is er plaats.... de KPRF de LDPR e.t.c ... maar de mensen staan massaal achter Poetin het is zo... ik heb die tv en ik kan je zeggen dat wanneer er bijv pamfletten werden ingenomen dat op het nieuws kwam, dat de oppositie ook gewoon aan het woord was... dat kan je niet zeggen van verkiezingen van 1996... wat Poetin heeft gedaan is goed hij heeft alle gevaarlijke mensen die banden met de VS hadden verjaagd want zij zouden de staat alleen maar verder kapotmaken.... verder is RU vrij ... soms te vrij...

Zoals ik eens heb gelezen Rusland kan je niet begrijpen je moet het voelen en er een voorstelling van maken
pi_55745394
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 14:04 schreef kos5000 het volgende:

[..]

dat doe ik niet... maar vergeet niet de VS is vrij voor alle landen als je er als een hondje achteraan loopt...Jeltsin was minstens zo erg als Poetin ( veel corrupter) daar werd niks van gezegd omdat hij als een hondje achter haar baasje ( achter de VS) aanhuppelde... Poetin doet het harder alle Ame. gezinden (Kasparov e.t.c_) weg en een eigen wil voor RU en wat hoor je .... Poetin is dit en dat.... er is geen dictatuur daar het is daar nu gewoon onmogelijk, de president heeft wel veel macht .... voor mensen die niet de staat tegenwerken ( dus geen oligarchen en zulk oppositie als Kasparov is er plaats.... de KPRF de LDPR e.t.c ... maar de mensen staan massaal achter Poetin het is zo... ik heb die tv en ik kan je zeggen dat wanneer er bijv pamfletten werden ingenomen dat op het nieuws kwam, dat de oppositie ook gewoon aan het woord was... dat kan je niet zeggen van verkiezingen van 1996... wat Poetin heeft gedaan is goed hij heeft alle gevaarlijke mensen die banden met de VS hadden verjaagd want zij zouden de staat alleen maar verder kapotmaken.... verder is RU vrij ... soms te vrij...

Zoals ik eens heb gelezen Rusland kan je niet begrijpen je moet het voelen en er een voorstelling van maken
Clinton en Jeltsin waren goede vrienden dat klopt, maar als Jelstin slecht was, wil nog niet zeggen dat Poetin goed is.
pi_55747033
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 21:51 schreef kos5000 het volgende:
Dit bedoel vergelijkingen van Poetin met Stalin of Hitler
?? Ik stel dat alleen Stalin erger was in de afgelopen 100 van de personen (aan het hoofd) in het Kremlin. Zo gek lijkt me die vergelijking niet. Het is vergelijkbaar met iemand die Drees aanhaalt wanneer het over Balkenende gaat. En ik heb Poetin niet vergeleken met Hitler, ik heb jouw manier van redeneren doorgetrokken, om te laten zien hoe krom je redenatie was.
quote:
Er is op dit moment gewoon geen oppositie
En ga je nu eens goed afvragen waarom dat zo is. Hint: in het gehele Westen, hoe goed het hier ook gaat, is overal en altijd een luidruchtige oppositie aanwezig.
quote:
Wie zegt dat die vrouw door Poetin is vermoord. En persvrijheid is er nu echt wel genoeg... nogmaals ik heb het met mijn eigen ogen gezien.... al deugde de verkiezingscampagne niet helemaal, wordt elk klein detail in de ned. kranten groot opgeblazen... het lijkt wel een soort propaganda
Kom nou toch. Poetin heeft alles te maken met de dood van meerdere tegenstanders van hem. Wellicht dat hij niet zelf opdracht heeft gegeven, maar dan wel iemand uit het systeem dat Poetin heeft opgezet, waarin hij de enige leider kan zijn.
En persvrijheid genoeg? Ik weet niet wat jij hebt gedaan in Rusland, maar zeker is dat jij geen poging hebt gedaan een medium op te starten dat kritiek op het Kremlin wilde leveren. Dan zou je je wel twee maal achter je oren krabben over je ronduit naïeve opmerking over voldoende persvrijheid in Rusland.
En over de laatste verkiezingen: ik heb zelden zo'n schaamteloze verkiezingsfraude gezien. Iemand die stembiljetten voor Poetin in een apparaat staat te proppen.
pi_55748040
Ik vraag jullie nogmaals en luister naar mijn vraag a.u.b. Waarom was er nooit kritiek op Jeltsin terwijl hij vele malen erger was dann Poetin.... ik denk dat het om de simpele reden is dat hij als een hondje achter het westen aanging. Als je geen politieke gevangene wil zijn moet je maar niet protesteren tegen Poetin... lijkt me. Wat valt er te protesteren als alles 10x beter is geworden. En er is wel degelijk oppositie...
Maar waarom werd Jeltsin verheerlijkt ??...
pi_55749550
?
pi_55749610
Jeltsin wordt helemaal niet verheerlijkt. Maar de kritiek op hem was idd een stuk milder, omdat Jeltsin helemaal niet tien keer erger was. Hij was wel, zeker in z'n laatste jaren, altijd lam en volkomen incapabel en een aanfluiting voor Rusland. Zo heeft hij voor een habbekrats veel bedrijven verkocht. Maar dat is wel de basis geweest voor de groei van vandaag, daar heeft Poetin helemaal niets voor hoeven doen. Poetin zal vast veel meer tot de verbeelding spreken van de chauvinistische Rus, maar die is tegelijk blind voor de prijs die hij betaalt: het verkwanselen van basale vrijheden, stuk voor stuk afgenomen door Poetin. Met maar één doel: hem in het zadel houden.
pi_55750426
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 17:18 schreef en_door_slecht het volgende:
omdat Jeltsin helemaal niet tien keer erger was. Hij was wel, zeker in z'n laatste jaren, altijd lam en volkomen incapabel en een aanfluiting voor Rusland. Zo heeft hij voor een habbekrats veel bedrijven verkocht. Maar dat is wel de basis geweest voor de groei van vandaag, daar heeft Poetin helemaal niets voor hoeven doen. Poetin zal vast veel meer tot de verbeelding spreken van de chauvinistische Rus, maar die is tegelijk blind voor de prijs die hij betaalt: het verkwanselen van basale vrijheden, stuk voor stuk afgenomen door Poetin. Met maar één doel: hem in het zadel houden.
1 waarom zou het voor niets verkopen van bedrijven de basis zijn voor de groei van vandaag?...
juist doordat Poetin sommige bedrijven terug heeft genomen voor de staat, maakt de staat er winst mee...
2 er moest gewoon zo iemand als Poetin komen en hij pakt helemaal niet zo veel vrijheden af op tv wordt er gewoon campagne gevoerd( hoewel hier beweert wordt van niet)... stel je voor dat er iemand kwam die heel dem. was ... zou diegene dan op een dem. manier afrekenen met oligarchen? Eer dat degene zoiets begon zou hij van de macht beroofd worden.... met Kremlin moet je hard zijn als je iets wilt.... corruptie en witwassen van geld waren daaraan de orde van de dag.... wat Poetin doet is het desinficeren van corrupte oppositie, en alles in RU is corrupt. Als je ooit iemand tegenkomt die in RU is geweest, vraag dan hoe corrupt ze daar zijn.... als Poetin niet had ingegrepen zou de olieprijs al zat het mee niet zoveel voor het land kunnen doen...
3 met Poetin durfen de mensen weer op straat is er minder lokale maffia en drugsdealers krijgen de mensen weer vreugde in hun leven heeft bijna iedereen genoeg te eten is er veel nieuwbouw nieuwe voorzieningen (openbaar vervoer e.t.c) en niet alles wordt meer leeggeroofd zoals het wel was onder Jeltsin. Jeltsin was nog vele malen erger qua vrijheid... zie verkiezingscampagne 1996 en het is echt niet zo dat onder jeltsin wel persvrijheid was geweest. Alleen toen werden er nog geen mensen vermoord omdat...omdat Jeltsin dat geen moer kon schelen ( hijwas toch dronken ) en oligarchen alleen aan het geld dachten.
pi_55753580
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------_____________________________________________________________________________________|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||

dit alles was even off topic..... jullie kunnen doorgaan met het geven van je mening......
Wie vinden jullie de belachelijkste en domste politicus van 2007
en als we pagina 6 hebben bereikt worden de stemmen geteld....... en krijgen jullie te horen wie de slechste politicus is....
  donderdag 3 januari 2008 @ 20:23:09 #86
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_55753820
quote:
Op maandag 31 december 2007 16:51 schreef kos5000 het volgende:
geef hier je mening over de belachelijkste domste en slechste politicus van 2007

zeg ook wat je er slecht aan vind
Vogelaar .... knettergek. Dat mens gooit willens en wetens olie op het vuur.
pi_55754710
vertel je mening hier
dan kan er gestemd worden over de slechste politicus van 2007
pi_55758724
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 20:23 schreef Ippon het volgende:

[..]

Vogelaar .... knettergek. Dat mens gooit willens en wetens olie op het vuur.
wereldwijd?
  vrijdag 4 januari 2008 @ 02:43:59 #89
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55762796
quote:
Op woensdag 2 januari 2008 06:58 schreef Gijsbrecht2 het volgende:
Met afstand op 1: Job Cohen
Het gaat om de slechtste politicus wereldwijd! Verdiep je eens in iets anders dan de grachtengordel!
  vrijdag 4 januari 2008 @ 02:56:31 #90
111382 Ofyles2
pi_55762864
  • Robert Mugabe (en die opa krijgt dan nog een termijn om zijn land Zimbabwe naar de kloten te helpen)
  • De tweeling Kaszinsky (maakt niet uit of ik hun achternaam fout heb geschreven, maar onder deze olijke tweeling zijn binnen korte tijd veel maatschappelijke problemen ontstaan en stapelde de ene na de andere corruptiezaak zich op)
  • George W. Bush (en eigenlijk ook zijn billenmaatje Dick Cheney)
  • Loekasjenko
  • Ahmadinejad
  • Thabo Mbeki (Zuid-Afrika dreigt af te glijden naar het niveau-Zimbabwe, ik houd mijn hart nog vast)
  • Hugo Chavez (gelukkig dat de stemmers hem een baan voor het leven onthouden hebben)
  • Romano Prodi (het maakt niet uit of Berlusconi of Prodi premier is, beide premiers compenseren pluspunten met grote minpunten, dankzij zijn zeer laffe optreden staat Italië er economisch en maatschappelijk beroerder voor als nog nooit van te voren)
  • Yves Leterme (alle neuzen dezelfde kant laten wijzen is blijkbaar niet zijn sterkste punt)
  • Kostas Karamanlis (het geheime brein achter de bosbranden in Griekenland en dubieuze vastgoedpraktijken en dan toch herkozen worden, criminaliteit en overheid gingen nog nooit zo gebroederlijk hand in hand)
  • Vladimir Poetin (schending van mensenrechten en smeedt duivelse plannen om na zijn mogelijke pauze van vier jaar weer president te worden. Economisch gaat het Rusland wel voor de wind, maar slechts een zeer kleine elite profiteert mee)
  •   vrijdag 4 januari 2008 @ 06:45:18 #91
    50546 Ippon
    Correctief instituut
    pi_55763554
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 02:43 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Het gaat om de slechtste politicus wereldwijd! Verdiep je eens in iets anders dan de grachtengordel!
    Ja, ik blijf bij Vogelaar.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 07:01:26 #92
    117776 OFfSprngr
    Meest boze Punker van Fok!
    pi_55763585
    Putin, van Baalen, Castro (LURKER!), Cheney, Wolfowitz, Hirsi-Ali, Wilder, Klink, Donner, Berlusconi.

En natuurlijk, de hele waalse overheid.
    You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
    http://www.last.fm/user/OFfSprngr
    .
    .
    pi_55765712
    quote:
    Op donderdag 3 januari 2008 17:18 schreef en_door_slecht het volgende:
    Poetin zal vast veel meer tot de verbeelding spreken van de chauvinistische Rus, maar die is tegelijk blind voor de prijs die hij betaalt: het verkwanselen van basale vrijheden, stuk voor stuk afgenomen door Poetin. Met maar één doel: hem in het zadel houden.

Als je niet te eten hebt en geen dak boven je hoofd, dan zal het je aan je reet roesten of er wel of geen persvrijheid is, dan wil je dat je eigen basale leefomstandigheden verbeterd worden en als dat gebeurt, dan ben je erg happy met degene die dat voor elkaar krijgt.

Er is grote (economische) vooruitgang in Rusland en de rest waar wij in het westen zoveel waarde aan hechten, komt vanzelf ook wel een keer, maar dat is nu helemaal niet zo belangrijk.

De afgelopen 100 jaar hebben veel Russen in de meest schrikbarende omstandigheden moeten leven en eindelijk is er iets van een ommekeer zichtbaar waar iedereen van profiteert....dat het niet gaat volgens onze Westerse normen en Waarden zal de doorsnee Rus een biet zijn, zolang ze er maar op vooruit gaan en iets wat je nooit hebt gekend kun je sowieso niet verkwanselen.
      vrijdag 4 januari 2008 @ 13:26:21 #94
    111382 Ofyles2
    pi_55770146
    De hele PS in Wallonië. Zelfverrijking en nog meer laakbare feiten.
    pi_55770680
    quote:
    Vladimir Poetin (schending van mensenrechten en smeedt duivelse plannen om na zijn mogelijke pauze van vier jaar weer president te worden. Economisch gaat het Rusland wel voor de wind, maar slechts een zeer kleine elite profiteert mee)
    je
    hebt volgens mij echt geen idee van de situatie daar he, het is juist onder Poetin dat iedereen van de olie proffiteert... dat is juist wat hij zo goed doet. Hij verjaagt alle oligarchen( dat is elite die al het geld heeft)
    verder zijn onder Poetin de levsnsomstandigheden verbeterd de levensverwachting stijgt met 1jaar per jaar... e.t.c... juist nu proffiteert iedereen van de groei. Al is het niet perfect, is het enorm vooruit gegaan.
    Poetin heeft de kleine elite juist uit elkaar gehaald. En mensenrechten komen nog wel... maar zulke mensen als Kasparov die voor de VS werken en beter Engels kunnen, moeten toch geen president worden?--het is niet helemaal dem. maar je kan niet alles dem. doen daar. RU is nu terug op de bnp van 1990 en dat is veel beter... verder laat hij het land niet alleen maar draaien door olie te pompen maar heeft hij inzicht en laat hij allerlei bedrijfen in het land komen en sluit deals met grote maatschappijen zoals Boeing( weet niet hoe je het schrijft ) Hij heeft Rusland weer op de kaart gezet en haar eeuwenoude eer terug te geven... en dan verwachten sommige mensen dat de Russen Poetin kwijt willen omdat hij Kasparov opsloot of zulke mensen als Litvinjenko zou vermoorden ( dat is niet eens helemaal bewezen) amahoela... ik ken mensen die nu hypotheken kunnen nemen op grotere woningen er komt nieuw openbaaar vervoer. Per jaar worden er 2,5 mil auto's gekocht en dat aantal stijgt elk jaar.
    Niemand wil Poetin kwijt.... het is nu voor sommige beter dan voor andere.... maar het is voor absoluut iedereen verbeterd.
    pi_55776915
    kom op, uit je mening over de slechste politicus van 2007

de meningen worden aan het einde van de 5e pagina geteld
      vrijdag 4 januari 2008 @ 18:51:24 #97
    27257 qwerty_x
    Tudo jóia !!
    pi_55777554
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 18:24 schreef kos5000 het volgende:
    kom op, uit je mening over de slechste politicus van 2007

de meningen worden aan het einde van de 5e pagina geteld
    ik zou het wel een mop vinden als Putin als eerste eindigt
    hoe ga je dat dan oplossen ?

wat mij betreft: Chavez, Morales en Mugabe
    en uiteraard Putin, al was het maar om te stangen
    zonnig Brasil
    pi_55777641
    quote:
    Op vrijdag 4 januari 2008 18:51 schreef qwerty_x het volgende:

[..]

ik zou het wel een mop vinden als Putin als eerste eindigt
    hoe ga je dat dan oplossen ?

wat mij betreft: Chavez, Morales en Mugabe
    en uiteraard Putin, al was het maar om te stangen
    maakt mij het uit, dat Poetin gaat winnen....laten we maar zeggen dat onze media die propagandeert over 20 jaar niks te propaganderen heeft....
      vrijdag 4 januari 2008 @ 19:07:06 #99
    111382 Ofyles2
    pi_55777965
    Geert Wilders nomineer ik niet, want van de buitencategorie.

Wel genomineerd:
  • Hans van Baalen
  • Mark Rutte
  • Jacques Tichelaar
  • Donald Rumsfeld
  • pi_55780075
    nomineer hier de slechste politicus van 2007, de stemmen worden geteld en op de 5e pagina komt er een winnaar.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')