laat ik het zo zeggen. het is geen super sigaret maar je kan wel rustig aan tafel blijven zitten of een verre treinreis maken zonder behoefte aan sigaretten.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:10 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ben er nog over aan het denken. Wil eerst even meliften op de ervaringen van anderen, die behoorlijk divers zijn.
Maarten heeft hier eigenlijk een prima punt... het ding is elektrisch, je ademt nicotine in maar waterdamp uit. maar is dat ook zo? iets om over na te denken.quote:Op maandag 31 december 2007 23:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Afhankelijk van het merk of type, kun je met een electronische sigaret veel makkelijker grote hoeveelheden nicotine inhaleren, wat het potentieel gevaarlijk maakt voor de gebruiker.
Verder is de "rook" (meer een gas eigenlijk) die je weer uitademt niet perse minder gevaarlijk - of verslavend - voor omstaanders, zeker niet als de concentratie nicotine groter is.
Het fijne weet ik er ook niet van. Maar voordat een product waarmee je bepaalde gassen inademt zomaar moet worden toegelaten, vind ik dat het testen van zo'n apparaat door een instantie geen slecht idee is. En ik denk dat het daarom gaat trouwens, niet om het "rokertje pesten" wat natuurlijk het eerste is waar de rokers aan denken.
Longen zijn NOOIT 100% effectief. Ook bij normaal ademen nemen de longen niet alle zuurstof op, een groot deel adem je gewoon weer uit. Zo ook met nicotine in deze "sigaretten", de omgeving blijft wel vrij van andere schadelijke stoffen zoals teer, en de 100+ chemicalien die in een sigaret verbrand worden, maar er vindt nog steeds verspreiding van nicotine plaats, wat natuurlijk nog steeds niet geheel wenselijk is.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:46 schreef DeRCT14 het volgende:
Maarten heeft hier eigenlijk een prima punt... het ding is elektrisch, je ademt nicotine in maar waterdamp uit. maar is dat ook zo? iets om over na te denken.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Grappig idee, roken verbieden en blowen gedogen
Om die reden is het trouwens ook verboden om auto's te starten binnen afgesloten ruimten. Als je dat wel doet, en een uurtje wacht heb je een stel doden aan koolmonoxidevergiftiging.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:28 schreef Loedertje het volgende:
Ondertussen rijden er ook veel auto's rond en produceren fabrieken ook *dampen/gassen* die indirect gevaarlijk zijn voor de mensen.
Nee, daarom heeft intussen HEEL Europa en Noord Amerika (muv van enkele oud-Warchaupact landen en enkele redneck-staten in de VS) een rookverbod in de horeca.....quote:Roken is idd niet gezond maar dat eeuwige gezeur over schadelijke stoffen die de omgeving zou binnenkrijgen gaat toch nergens meer over?
En met uitzondering van de spaanplaat (asbest weet ik, maar hoe zit dat met spaanplaat?) heb je het allemaal over voorbeelden die alleen voor het eigen lichaam gelden. Ik heb er totaal geen problemen mee als iemand cocaïne snuift, vodka zuipt, een vette doch aangebrande hamburger met een enorme kwak mayo wegvreet, en als dessert nog even een spuit heroïne erbij..... daar heb IK namelijk geen last van, en mijn gezondheid wordt niet aangetast. Zodra deze persoon een sigaret op steekt, of deze nou electronisch is of niet, krijg ik DIRECT de stoffen die daarbij vrijkomen in mijn longen.quote:Het gebruik van spaanplaat in huis kan ongezond zijn, drinken van alcolhol kan ongezond zijn, eten van aardappelen met een groen plekje kan kankerverwekkend zijn, je iets te doorgebakken biefstuk...ga zo maar door.
Maar sigarettenrook is wel 1 van de meest gevaarlijke stoffen. Alles wat gevaarlijk is moet in principe tot op zekere hoogte worden aangepakt, maar ga als roker nou niet zitten zeuren dat als roken wordt aangepakt dat er nog zoveel andere dingen zijn die slecht zijn.....quote:Volgens mij weet inmiddels iedereen wat wel en niet ongezond is en maakt men zelf een keuze.
Binnen blijven met gesloten deuren en ramen = ongezond, naar buiten gaan is ook niet zonder risico..
Tja, het blowen is in Nederland natuurlijk een unieke situatie. Overigens moet het verkooppunt afgeschermd zijn van de plekken waar gerookt mag worden volgens mij, dus het personeel wordt wel voor een groot deel gewoon beschermd.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:01 schreef nokwanda het volgende:
idd. Maar dat geldt voor alles wat direkt of indirekt een gevaar oplevert voor de gezondheid. Daarom schreef ik al eerder dat je dan zelfs onveilige seks kunt gaan verbieden omdat je ook daarmee jezelf en een ander in gevaar kunt brengen die ongevraagd geconfrinteerd kan worden met een SOA. Toch valt het onder de eigen verantwoordelijkheid.
Beetje maffe vergelijking ja, ik weet.
Sinds wanneer wordt roken verboden?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:11 schreef Aoristus het volgende:
Eerst gaat hij het roken ontmoedigen door het roken te verbieden
Je begrijpt de strekking van het verhaal primaquote:Op woensdag 2 januari 2008 22:16 schreef maartena het volgende:
[..]
Sinds wanneer wordt roken verboden?
Dat het op bepaalde plaatsen niet meer wordt toegestaan binnenkort betekend nog niet dat roken verboden wordt natuurlijk.
Oeh!! Ik vind iets triest dus moet ze het maar gaan verbiedenquote:Op donderdag 3 januari 2008 01:08 schreef bloodymary het volgende:
Ik hoop dat ze verboden worden. Het is toch te triest voor woorden: of je rookt, of je rookt niet, maar je gaat toch niet aan een plastic pijpje met een lampje er op zitten lurken.\
ja, meteen verbieden. je stopt met roken of niet, alchhol vrij bier of stoppen met drinken. en dat ze die sigaret als geneesmiddel zien in al onzin, de staat wil er alleen maar aan verdienen.quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:20 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Oeh!! Ik vind iets triest dus moet ze het maar gaan verbieden!!1
Jeez...
Wat een onzin zeg, moeten ze toch lekker zelf weten. Wie ben jij om te zeggen dat ze niet uit een electronische "sigaret" mogen "roken"?quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:26 schreef Killer_Mom het volgende:
[..]
ja, meteen verbieden. je stopt met roken of niet, alchhol vrij bier of stoppen met drinken.
niet met jou. [ je spelfouten} neuk ik iemand?quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:33 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Wat een onzin zeg, moeten ze toch lekker zelf weten. Wie ben jij om te zeggen dat ze niet uit een electronische "sigaret" mogen "roken"?
Trouwens, dat gevinger van jou mout ook maar 's ophouden. Je neukt, of je neukt niet...
true true..quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:08 schreef bloodymary het volgende:
- zou je er ook wiet in kunnen doen?
Die reklame er van maakt dat ding al belachelijk. En toch blijkt het een best prijzig apparaat te zijnquote:Op donderdag 3 januari 2008 01:48 schreef rubbereend het volgende:
dat lampje maakt het ding totaal belachelijk
Is dan stoppen niet nog een betere optie? Scheelt ook een hoop geldquote:Op donderdag 3 januari 2008 02:09 schreef Italo het volgende:
Ik vind het wel wat, nicotine blijft een slechte stof edoch geen teer en andere troep, geen stinkende kleren en gele tanden en vingers, keus snel gemaakt toch?
ach ja. de nicotinebehoefte optimaal!quote:Op donderdag 3 januari 2008 01:48 schreef rubbereend het volgende:
dat lampje maakt het ding totaal belachelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |