Maar ik denk wel een kern van waarheid zeker in de centrums van de grote stedenquote:Op zaterdag 29 december 2007 15:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Stemmingmakerij..
Normen en waarden?quote:Op zaterdag 29 december 2007 14:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[knip]
De onderzoekers noemen drie belangrijke oorzaken voor de vernielzucht. Om te beginnen zit het volgens hen besloten in de aard van dit feest, dat Nederlanders traditioneel vieren met vuur, lawaai en veel alcohol. Recenter is het element van vergelding ingeslopen. Mensen gebruiken de jaarwisseling om oude rekeningen te vereffenen.
Tot slot wijzen zij op het fenomeen om ongewenst gedrag door de vingers te zien. Onder het motto ‘eens per jaar moet toch kunnen’, knijpen volgens hen politie en lokale politici een oogje dicht. Dit probleem speelt opvallend genoeg vaak in streng christelijke dorpen.
Eigenlijk een meldplicht om 10 uur 's ochtends en dan vasthouden tot even na de jaarwisseling.quote:Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef Strani het volgende:
Inderdaad heel erg. Oud en Nieuw is in Nederland verworden tot een feest der idioten en daarwerkelijk vieren dat we met z'n allen weer een jaar hebben overleefd is er niet bij.
Niet alleen de nacht zelf, ook de maanden ervoor zijn levensgevaarlijk voor brievenbussen, afvalbakken en alles wat los en vast zit.
Hier moet de politie nou eens keihard tegen optreden. Voor mijn part een ieder die voor oud en nieuw wordt betrapt op vuurwerk gewoon een meldingsplicht geven voor 12 uur, nieuwjaarsnacht. Iedereen die in de nacht zelf op illegaal vuurwerk of vernielzuchtig gedrag wordt betrapt kunnen dan een meldingsplicht krijgen voor het jaar daarop.
Het viel mij de laatste jaren ook al op eigenlijk dat het in de grotere steden vaak "relatief rustig" verloopt, en dat wordt dan ook altijd op het nieuws vermeldt..... en dat de knokpartijtjes en sloperijen vaak plaatsvinden in de kleinere dorpen. In Moerkappelle, een klein plaatsje in het groene hart, was een aantal jaren geleden flinke rellen geloof ik, en er staat me ook iets bij van grote problemen in Steenwijk.quote:Tot slot wijzen zij op het fenomeen om ongewenst gedrag door de vingers te zien. Onder het motto ‘eens per jaar moet toch kunnen’, knijpen volgens hen politie en lokale politici een oogje dicht. Dit probleem speelt opvallend genoeg vaak in streng christelijke dorpen.
quote:Een groep van enkele tientallen jongeren heeft tijdens de jaarwisseling het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart belaagd.
Ze vernielden drie politieauto's, waaronder een surveillancevoertuig en twee burgerauto's. Ook werden ruiten van het bureau ingegooid. Dat maakte een politiewoordvoerder dinsdag bekend.
Het incident gebeurde rond 0.45 uur. De Mobiele Eenheid ging vervolgens de wijk in om verdere ongeregeldheden in de kiem te smoren, maar hoefde niet in te grijpen. De politie heeft vooralsnog niemand aangehouden.
En toen dacht je "Hier ga ik op Fok! over posten, dat zal ze leren." ?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Hier in de straat stonden de debieltjes van Noord-Afrikaanse afkomst lawinepijlen af te schieten op tegemoetkomende auto's, vocaal begeleid door leuzen als "Allah oe ackbar".
Nee, heb de politie gebeld. Beetje illegaal vuurwerk is niks mis mee, maar die pijlen op de grond leggen en de straat in schieten vond ik net even te ver gaan, levensgevaarlijk.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:01 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
En toen dacht je "Hier ga ik op Fok! over posten, dat zal ze leren." ?
Ja <3.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 14:03 schreef Dutch_Courage het volgende:
[..]
Nee, heb de politie gebeld. Beetje illegaal vuurwerk is niks mis mee, maar die pijlen op de grond leggen en de straat in schieten vond ik net even te ver gaan, levensgevaarlijk.
Daarna ben ik lekker bier gaan drinken.
Tevreden?
Gut, zeker teveel Al Jazeera gekeken.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Hier in de straat stonden de debieltjes van Noord-Afrikaanse afkomst lawinepijlen af te schieten op tegemoetkomende auto's, vocaal begeleid door leuzen als "Allah oe ackbar".
Nee.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Opgekropte frustraties ter nagedachtenis aan hun 'veel te vroeg overleden vriendje'.
ja dat is het handige excuus wat "buitenstaanders" aandragen, ja, en die de relschoppers onmiddelijk oppikken en mee gaan schermen, wanneer aangesproken op dergelijk gedrag "ja, man, dit is een .... hey hoe noemde je dat nou? .... oh ja, oh ja, dit is een steetmend, weetje, onze broeder weet je, enzo.."quote:Op dinsdag 1 januari 2008 15:41 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Opgekropte frustraties ter nagedachtenis aan hun 'veel te vroeg overleden vriendje'.
Dat snap ik nou ook niet! Als er al ergens politie is, dan is het wel op het politiebureau. Moeten ze in andere landen is proberen...quote:Op dinsdag 1 januari 2008 17:09 schreef milagro het volgende:
[..]
ja dat is het handige excuus wat "buitenstaanders" aandragen, ja, en die de relschoppers onmiddelijk oppikken en mee gaan schermen, wanneer aangesproken op dergelijk gedrag "ja, man, dit is een .... hey hoe noemde je dat nou? .... oh ja, oh ja, dit is een steetmend, weetje, onze broeder weet je, enzo.."
maar goed, dat gedrag dat weten we nu wel, ik snap alleen die politie niet, viel er nu echt niemand op heterdaad te betrappen dan? drie pliesie auto's 'gesloopt' en geen arrestaties verricht?
oh well.. gelukkig nieuw jaar iedereen
Maar zeg er vooral niets over, want dan discrimineer jequote:Marokkaans straattuig sloopt politie-auto's
AMSTERDAM - Een groep Marokkaans straattuig heeft politieauto's in Amsterdam vernield en een politiebureau belaagd. De relschoppers die voor een enorme schade zorgden gaan vrijuit.
In Slotervaart zijn veel net geplaatste parkeerautomaten gesloopt.
Een groep van enkele tientallen jongeren belaagde tijdens de jaarwisseling het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart. Ze vernielden drie politieauto's, waaronder een surveillancevoertuig en twee burgerauto's. Ook werden ruiten van het bureau ingegooid.
De Mobiele Eenheid werd opgetrommeld maar niet ingezet. De politie heeft vooralsnog niemand aangehouden.
In hetzelfde politiebureau werd in oktober de 22-jarige Marokkaan Bilal B. doodgeschoten door een politieagente, nadat hij haar en een collega zonder aanleiding had aangevallen met een mes.
Daarna volgden enkele weken van rellen in het stadsdeel en werden diverse auto’s in brand gestoken.
Lijkt me een correcte samenvatting.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
Hoe het ook in de Telegraaf staat, die titel
Lekker ook als je auto naar z'n grootje is. Niet iedereen kan het zich veroorloven zo'n ding all-risk te verzekeren (ook mede door regels bij verzekeringsmaatschappijen) ondanks dat hun auto wel hun alles is. Loop je 's ochtends naar je auto waar alle ramen er uit liggen of nog erger je alleen een uitgebrand wrak aantreft.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:42 schreef popolon het volgende:
Dus toch een zooitje geworden.
En de daders gaan vrijuit, wat is dat toch voor gekkigheid? Ze staan er bij en kijken er dus naar.
quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
En geen aanhoudingen...HOE KAN DAT NOU IN GODSNAAM?????
![]()
[..]
Maar zeg er vooral niets over, want dan discrimineer je
En ook vooral niemand er voor oppakken, maar gewoon lekker zelf allemaal de schade betalen
Hoe ironisch als je daar vandaag moet zijn en door diezelfde politie een bon krijgt omdat je geen parkeerbonnetje achter je raam hebt liggenquote:In Slotervaart zijn veel net geplaatste parkeerautomaten gesloopt.
Dat verbaast me dus toch echt het meest. En de ME is wel aanwezig maar niet ingezet.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:51 schreef Perrin het volgende:
Ongestraft politiebureau's slopen.. alleen in Nederland!
En waarom gaan ze vrijuit?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
En geen aanhoudingen...HOE KAN DAT NOU IN GODSNAAM?????
![]()
[..]
Maar zeg er vooral niets over, want dan discrimineer je
En ook vooral niemand er voor oppakken, maar gewoon lekker zelf allemaal de schade betalen
hahaha je verzint het ter plekke volgens mijquote:Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Was het maar zo.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
hahaha je verzint het ter plekke volgens mij
Bang voor meer rellen?quote:
Hier waren ze ook de boel aan het slopen en met glas aan het gooien enz, gewoon weer lekker vervelend doen op straat zoals altijd, en nee niet verzonnenquote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:07 schreef ASroma het volgende:
[..]
hahaha je verzint het ter plekke volgens mij
Maar waarom kunnen wij dit soort dingen dan wel bedenken maar de politie niet?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:48 schreef zoalshetis het volgende:
bij dit soort relletjes zijn '4- dagen onuitwisbare verfkogels' zeer handig. halen ze het het jaar erop wel uit hun hoofd om weer 4 dagen voor lul te lopen.
De politie wil volgens mij wel ingrijpen alleen ze mogen het niet van Cohen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waarom kunnen wij dit soort dingen dan wel bedenken maar de politie niet?
Die laat gewoon de ME opdraven om ze vervolgens alleen gelukkig nieuwjaar te wensen
ja kut is dat. al je herinneringen in rook opgegaan. en dat zijn heus niet alleen maar marokkanen. ik denk zelfs dat het percentage marokkaan en kaassie tijdens gekloot bij de jaarswisseling op 20-80 ligt.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:06 schreef popolon het volgende:
In mijn oude stadje, Elburg, is een middelbare school helemaal afgefikt. Brandstichting is zeer waarschijnlijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
liever schieten met verfkogels die het gezicht, of de bivakmuts raken. kan je ze later keurig oppakken.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:46 schreef Greys het volgende:
Dat is zeker zo. De kaaskoppen kunnen er ook wat van.
Ik snap gewoon in het algeméén niet (dus niet alleen in het voorbeeld van de Marokkanen die een politiebureau belagen) dat - als de kans er is, zoals met de opgetrommelde ME - er niet gewoon harder opgetreden wordt dan. De kaassies, zoals jij ze noemt, mogen van mij net zo hard in d'r kladden gegrepen worden als ze andermans spullen vernielen.
Eens met jou. Dit gaat ook absoluut niet om een discussie over waren het buitenlanders of niet. Het gaat erom dat het gebeurt. Het is toch van de zotte dat dit allemaal ongestraft kan plaatsvinden?quote:Op dinsdag 1 januari 2008 20:46 schreef Greys het volgende:
Dat is zeker zo. De kaaskoppen kunnen er ook wat van.
Ik snap gewoon in het algeméén niet (dus niet alleen in het voorbeeld van de Marokkanen die een politiebureau belagen) dat - als de kans er is, zoals met de opgetrommelde ME - er niet gewoon harder opgetreden wordt dan. De kaassies, zoals jij ze noemt, mogen van mij net zo hard in d'r kladden gegrepen worden als ze andermans spullen vernielen.
Jan-Jaap had in de oudejaarsconference een goede opmerking daarover. Als 25% van de pabo-studenten niet goed kan rekenen, dan moeten we volgens de staatssecretaris er tevreden mee zijn dat 75% van de studenten het wél goed kan. In Nederland kijkt men altijd naar "het goede".quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:51 schreef Perrin het volgende:
Ongestraft politiebureau's slopen.. alleen in Nederland!
Ik ben in Amsterdam geweest, waar ik woon. Het was werkelijkwaar hartstikke druk in de stad. Op de Dam echt beredruk en dat feest vond ik echt zwaar tegenvallen. Rond de Dam stond wat politie en er stonden 4 mobiele posten bij elkaar maar echt heel weinig politie gezien.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 02:15 schreef maartena het volgende:
Inderdaad weer opvallend dat de ME in kleine plaatsen in Friesland en in Dodewaard moet ingrijpen. In de grote steden weer rustig, met uitzondering in Leiden waar dan wel weer wat onrust was.....
Maar wat is er toch gaande in de kleinere plaatsen, en waarom kunnen ze daar niet zoals in Amsterdam of Rotterdam het nieuw jaar vieren in "gemoedelijke sfeer"?
Uit de Leeuwarder Courant:quote:Op dinsdag 1 januari 2008 19:56 schreef Greys het volgende:
[..]
Maar waarom kunnen wij dit soort dingen dan wel bedenken maar de politie niet?
Die laat gewoon de ME opdraven om ze vervolgens alleen gelukkig nieuwjaar te wensen
quote:In Surhuisterveen werden ruiten vernield van winkels aan De Kolk. Toen agenten kwamen kijken werden ze bekogeld met bierflesjes en met zwaar vuurwerk. Om de zaak niet verder te laten escaleren zijn de agenten vertrokken, waarna het weer rustig werd.
quote:In Surhuisterveen werden ruiten vernield van winkels aan De Kolk. Toen agenten kwamen kijken werden ze bekogeld met bierflesjes en met zwaar vuurwerk. Om de zaak niet verder te laten escaleren zijn de agenten vertrokken, waarna het weer rustig werd.
Ja, je kan er wel om lachen, maar eigenlijk is het om te huilen. Dat zijn de mensen die je een veilig gevoel zouden moeten geven...quote:
Dat zou een hele hoop geld besparen.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 22:51 schreef Ofyles2 het volgende:
Misschien is het een idee om notoire relschoppers op te sluiten tijdens Oud & Nieuw.
Ach, dat deden Ajax fans verleden jaar ook in Amsterdam.....quote:
Dus?quote:Op woensdag 2 januari 2008 07:13 schreef maartena het volgende:
[..]
Ach, dat deden Ajax fans verleden jaar ook in Amsterdam.....
Man, wat zeur je nu over 'keihard aanpakken'. De politie rijdt weg, en dat soort gastjes slopen hun eigen buurt. Da's al een straf op zich.quote:Op woensdag 2 januari 2008 03:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, je kan er wel om lachen, maar eigenlijk is het om te huilen. Dat zijn de mensen die je een veilig gevoel zouden moeten geven...
quote:Ahmed Marcouch, stadsdeelvoorzitter van Slotervaart, meent dat de ME 'veel te laat' in Slotervaart is gearriveerd toen circa vijftig jongeren nieuwjaarsnacht rond één uur de ruiten ingooiden van het politiebureau. "Kennelijk waren er andere prioriteiten. Maar ik had, zeker na wat er hier eerder gebeurd is, ook anders verwacht."
Kansenjongeren
Marcouch beklaagt zich tegenover het Parool over de kansenjongeren omdat ze het opnieuw hadden gemunt op het wijkteam: "Teleurstellend dat men een team aanvalt dat het zo te verduren heeft gehad. Je zou ingetogenheid en respect verwachten, na alles wat de agenten hier hebben meegemaakt. Achter elk uniform zit ook gewoon een mens."
Krachtdadiger
De stadsdeelvoorzitter "baalt verschrikkelijk dat er niemand is aangehouden". Maar gaat ervan uit dat de politie alsnog aanhoudingen zal verrichten: "Er ligt genoeg informatie om veel krachtdadiger en effectiever tegen dit tuig op te treden. De politie draait op volle toeren, is mij verteld. En ik kan de daders verzekeren dat we ze niet alleen strafrechtelijk zullen achtervolgen, maar ook de financiële schade op ze gaan verhalen.
Voor straf wordt dan binnenkort de wijk opgeknapt door toedoen van debiele Vogelaar zodat men weer gewoon opnieuw kan beginnen met het afbreken.quote:Op woensdag 2 januari 2008 09:36 schreef gronk het volgende:
[..]
Man, wat zeur je nu over 'keihard aanpakken'. De politie rijdt weg, en dat soort gastjes slopen hun eigen buurt. Da's al een straf op zich.
quote:
Wat Utrecht betreft, ging het vooral om Kanaleneiland en Overvecht.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 18:42 schreef IHVK het volgende:
De problemen in de rest van Nederland, dat is zeker de schuld van Marokkaans straattuig.
![]()
Ik moet nog de eertse "Hollands straattuig" titel zien in de telegraaf.
Maar wel keihard aanpakken die nieuwjaarsrelpubers. Jezus wat waren ze weer irritant.![]()
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:13 schreef Kingstown het volgende:
Het is duidelijk dat het overgrote deel van dit soort vandalisme gepleegd wordt door jongeren tussen de (grofweg) 14 en 25 jaar....iedereen in die leeftijdscategorie zou een uitgaansverbod moeten krijgen tijdens oud en nieuw, zodat ons dat miljoenen aan schade en ellende bespaard.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 11:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Met stip het meest onrealistische idee dat ik ooit gehoord heb. Hulde.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |