abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55624416
Oudjaar wordt sloopfestijn
Door OLOF VAN JOOLEN

http://www.ad.nl/binnenla(...)nscategory=topStoryB

DEN HAAG - De kans dat de auto of het fietsenschuurtje heelhuids oud en nieuw doorstaat, is de afgelopen jaren veel kleiner geworden.

Tijdens de laatste jaarwisseling vonden bijna veertig procent meer vernielingen plaats dan drie jaar eerder, blijkt uit cijfers van politie en verzekeraars.

Recent onderzoek van de Politieacademie, het opleidingsinstituut voor kaderfuncties bij de politie, toont dat er tijdens de laatste oudejaarsviering bijna 7000 meldingen van vandalisme waren.

Dit aantal is volgens wetenschappers Otto Adang en Edward van der Torre nog geflatteerd, omdat vijf van de 25 politiekorpsen niet aan het onderzoek meewerkten. ,,En er gebeurt tijdens de jaarwisseling zóveel, dat lang niet alles wordt gemeld,’’ schrijven ze in hun verslag.

Ook schadeverzekeraars signaleren een toename van oudejaarsvandalisme. Interpolis en Aegon zagen het aantal claims de afgelopen drie jaar toenemen met respectievelijk 75 en 300 procent. Het kostte Interpolis een half miljoen euro. Bij branchegenoot Nationale Nederlanden bedraagt de strop drie miljoen. Het Centrum voor Verzekeringsstatistiek schat dat de brandschade tijdens de laatste jaarwisseling acht miljoen euro bedroeg.

Vooral gemeenten zitten met grote schades. Zo kostte de laatste jaarwisseling Groningen 130.000 euro. Het veel kleinere Westland leed een even grote schade.

De onderzoekers noemen drie belangrijke oorzaken voor de vernielzucht. Om te beginnen zit het volgens hen besloten in de aard van dit feest, dat Nederlanders traditioneel vieren met vuur, lawaai en veel alcohol. Recenter is het element van vergelding ingeslopen. Mensen gebruiken de jaarwisseling om oude rekeningen te vereffenen.

Tot slot wijzen zij op het fenomeen om ongewenst gedrag door de vingers te zien. Onder het motto ‘eens per jaar moet toch kunnen’, knijpen volgens hen politie en lokale politici een oogje dicht. Dit probleem speelt opvallend genoeg vaak in streng christelijke dorpen.

Woordvoerder Jelle Egas van de Raad van Hoofdcommissarissen stelt dat die laatste conclusie een ‘eyeopener’ was. ,,De onderzoekers adviseren de korpsen zich goed te verdiepen in de lokale situatie en hun strategie daarop af te stemmen. Het is nu aan hen en het bestuur om dat te doen.’’

Zullen de verzekeringsmaatschappijen erg blij mee zijn
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:00:35 #2
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_55624560
Inderdaad heel erg. Oud en Nieuw is in Nederland verworden tot een feest der idioten en daarwerkelijk vieren dat we met z'n allen weer een jaar hebben overleefd is er niet bij.

Niet alleen de nacht zelf, ook de maanden ervoor zijn levensgevaarlijk voor brievenbussen, afvalbakken en alles wat los en vast zit.

Hier moet de politie nou eens keihard tegen optreden. Voor mijn part een ieder die voor oud en nieuw wordt betrapt op vuurwerk gewoon een meldingsplicht geven voor 12 uur, nieuwjaarsnacht. Iedereen die in de nacht zelf op illegaal vuurwerk of vernielzuchtig gedrag wordt betrapt kunnen dan een meldingsplicht krijgen voor het jaar daarop.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:15:35 #3
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_55624852
ik las zuipfestijn
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_55624951
Oh ja, even mijn auto op een wat veiligere plek neerzetten maandag, goed idee. .
For great justice!
pi_55625059
En wat horen we straks op 1 januari: "De jaarwisseling is rustig verlopen".
Op zaterdag 26 juli 2008 11:43 schreef Kali-Mist1 het volgende:
lucifer FTW!!!!
pi_55625097
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:15 schreef 9christensen het volgende:
ik las zuipfestijn
Dat ook
pi_55625223
Stemmingmakerij..
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:36:09 #8
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_55629159
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:34 schreef Bommenlegger het volgende:
Stemmingmakerij..
Maar ik denk wel een kern van waarheid zeker in de centrums van de grote steden
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_55629241
Ik moet kilometers rijden om een dikke envelop in een brievenbus te kunnen gooien die niet voorzien is van die smalle anti-vuurwerkgleufjes
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:50:37 #10
25878 MOD
Hee!! Bob is aan het kotsen!!
pi_55629415
Het moet nog komen, dus laten we eerst maar eens afwachten..
Met het zelfde gemak, woon je in de afvalbak!
  zaterdag 29 december 2007 @ 18:53:40 #11
185631 Guncta
En un momento dado
pi_55629470
Goed voor de economie..
De goeie ouwe tijd is schijt.
Een doos met foto's en de rest is kwijt.
Ik kijk niet om en heb ook geen spijt.
Want leven is streven naar een betere tijd.
  zaterdag 29 december 2007 @ 21:05:27 #12
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55633169
Ik vind dat wel mooi hoor. Past ook in mooie indiaanse tradities om eens in de zoveel tijd alle zut die je hebt op een grote hoop te gooien en in de hens te steken. En met een beetje geluk blazen een paar dombo's zich ook nog op voor ze kinderen hebben gekregen. Wat wil je nog meer?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55650184
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 14:54 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[knip]

De onderzoekers noemen drie belangrijke oorzaken voor de vernielzucht. Om te beginnen zit het volgens hen besloten in de aard van dit feest, dat Nederlanders traditioneel vieren met vuur, lawaai en veel alcohol. Recenter is het element van vergelding ingeslopen. Mensen gebruiken de jaarwisseling om oude rekeningen te vereffenen.

Tot slot wijzen zij op het fenomeen om ongewenst gedrag door de vingers te zien. Onder het motto ‘eens per jaar moet toch kunnen’, knijpen volgens hen politie en lokale politici een oogje dicht. Dit probleem speelt opvallend genoeg vaak in streng christelijke dorpen.
Normen en waarden?

Schijnheilig volk!

Kan het overigens uit ervaring beamen, woon in de buurt van Werkendam en daar is die mentaliteit ook algemeen geaccepteerd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_55650295
Ah, het gaat over de Geert Wilders-stemmers
pi_55659872
Is dit het Wilders bash topic?
  maandag 31 december 2007 @ 07:23:51 #16
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55673198
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 15:00 schreef Strani het volgende:
Inderdaad heel erg. Oud en Nieuw is in Nederland verworden tot een feest der idioten en daarwerkelijk vieren dat we met z'n allen weer een jaar hebben overleefd is er niet bij.

Niet alleen de nacht zelf, ook de maanden ervoor zijn levensgevaarlijk voor brievenbussen, afvalbakken en alles wat los en vast zit.

Hier moet de politie nou eens keihard tegen optreden. Voor mijn part een ieder die voor oud en nieuw wordt betrapt op vuurwerk gewoon een meldingsplicht geven voor 12 uur, nieuwjaarsnacht. Iedereen die in de nacht zelf op illegaal vuurwerk of vernielzuchtig gedrag wordt betrapt kunnen dan een meldingsplicht krijgen voor het jaar daarop.
Eigenlijk een meldplicht om 10 uur 's ochtends en dan vasthouden tot even na de jaarwisseling.
  maandag 31 december 2007 @ 22:08:08 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55693294
quote:
Het viel mij de laatste jaren ook al op eigenlijk dat het in de grotere steden vaak "relatief rustig" verloopt, en dat wordt dan ook altijd op het nieuws vermeldt..... en dat de knokpartijtjes en sloperijen vaak plaatsvinden in de kleinere dorpen. In Moerkappelle, een klein plaatsje in het groene hart, was een aantal jaren geleden flinke rellen geloof ik, en er staat me ook iets bij van grote problemen in Steenwijk.

Ik heb zelf altijd oud en nieuw gevierd in IJsselstein of Utrecht, en nooit echt grote problemen meegemaakt, of slooppartijen etc....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 1 januari 2008 @ 02:15:10 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55696798
Onrust rond nieuwjaarsviering
Uitgegeven: 31 december 2007 23:58

LEIDEN - Agenten zijn maandagavond rond 23.00 uur in Leiden bestookt met vuurwerk. De mobiele eenheid (ME) moest er aan te pas komen om de rust in de wijk te herstellen.
NU.nl

Ook in een andere wijk in Leiden moest de ME in actie komen. Omstanders belaagden de hulpdiensten, die een brand wilden blussen. In totaal zijn zes mensen opgepakt. Dat liet een woordvoerster van de politie weten.

Ook op andere plaatsen was het onrustig. Op verschillende plaatsen in Friesland en in Dodewaard moest de mobiele eenheid ingrijpen. In Amsterdam werden twee 18-jarige Duitse toeristen aangehouden die in de binnenstad vreugdeschoten hadden gelost met een pistool.

Grote steden

In de grote steden bleef het verder in de aanloop naar de jaarwisseling relatief rustig. In Amsterdam verzamelden zich zo'n 25 duizend mensen op een feest op de Dam, en ook in Rotterdam en Den Haag heerst volgens de politie een gemoedelijke sfeer.
(c) ANP/NU.nl

-----

Inderdaad weer opvallend dat de ME in kleine plaatsen in Friesland en in Dodewaard moet ingrijpen. In de grote steden weer rustig, met uitzondering in Leiden waar dan wel weer wat onrust was.....

Maar wat is er toch gaande in de kleinere plaatsen, en waarom kunnen ze daar niet zoals in Amsterdam of Rotterdam het nieuw jaar vieren in "gemoedelijke sfeer"?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_55698641
Inderdaad weer opvallend rustug in Utrecht: "Er werden tientallen auto's in brand gestoken en in de wijk Kanaleneiland werden buurtvaders bekogeld met vuurwerk."
  dinsdag 1 januari 2008 @ 08:04:05 #20
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_55698678
Het is ieder jaar onrustig in Leiden, niets nieuw onder de zon, maar zeker een vermelding op nu.nl waard.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  dinsdag 1 januari 2008 @ 08:13:14 #21
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55698689
Die matjes in Den Haag zijn ook rustig geworden, wat een stelletje druipgrotten zeg.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 dinsdag 1 januari 2008 @ 08:26:37 #22
7889 tong80
Spleenheup
pi_55698705
De politie en de brandweer hadden hun
handen vol tijdens Oud en Nieuw.De
Groningse politie zegt nog nooit zoveel
meldingen te hebben gekregen,waarbij er
opvallend veel woningbranden waren.

Ook elders in het land waren branden.
In Amsterdam brandde een grachtenpand
uit,in Haarlem een bedrijfsgebouw en
in Zwolle een café.In Utrecht gingen
tientallen auto's in vlammen op.

De ME kwam in actie in Rozenburg,bij
rellen in een winkelcentrum.Er waren 40
aanhoudingen.De ME trad ook op toen de
brandweer in Woudenberg werd gehinderd
in zijn werk.Er is nog geen overzicht
van het aantal vuurwerkslachtoffers.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_55698709
Sorry.

Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
pi_55698713
Het stinkdier is weer bezig geweest vannacht.
Wat een lucht.
Sportieve inbreng
pi_55699425
Hier in de straat ook een auto afgebrand, zal wel voor de verzekering enzo zijn .

-xxx-
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_55699563
Ja ik zag dat Amsterdamse pand idd branden, was de bovenste verdieping van een grachtenpand.
zakelijk
pi_55699646
UTRECHT - De politie in Utrecht had vannacht grote moeite om alle meldingen af te handelen.

Met name in de Utrechtse wijk Kanaleneiland was het erg onrustig. Daar werden vrijwilligers en buurtvaders bekogeld met vuurwerk.

Ook hield de politie verschillende mensen aan voor brandstichting en geweldpleging.
pi_55699659
Klinkt "rustig"
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55700016
Amsterdam

Ook in Amsterdam was het onrustig. Baldadig publiek belaagde tijdens nieuwjaarsviering twee keer een ambulance. In een geval sneuvelden de ramen van het voertuig, in het andere wisten de hulpverleners op tijd rechtsomkeer te maken. Dat maakte een woordvoerder van de politie bekend.

Voor vier personen in een auto verliep oud en nieuw eveneens zeer onvoorspoedig. Even voor middernacht belandde hun voertuig door nog onbekende oorzaak in het water van de Piet Heinkade in het centrum, waarna een voorbijganger erachteraan sprong.

Duikers haalden alle vijf personen uit het water. Allen moesten naar het ziekenhuis, drie waren er zeer ernstig aan toe.

De brandweer had de handen vol aan een brand in een woning aan de Herengracht. De bovenste drie verdiepingen brandden volledig uit, een persoon wordt vermist.

Het is onduidelijk of de brand werd veroorzaakt door vuurwerk. Verder had de brandweer het, net als in voorgaande jaren, druk met de vele kleine, door klappers en pijlen veroorzaakte brandjes.

Rotterdam

In Rotterdam heeft de politie tijdens de jaarwisseling ongeveer 95 personen aangehouden. Zij maakten zich schuldig aan incidenten als openlijke geweldpleging, belediging van agenten en het afsteken van vuurwerk.

Een woordvoerder van de politie sprak dinsdag rond 06.00 uur van een relatief rustige jaarwisseling.

Vlaardingen

In Vlaardingen sneuvelden de ruiten van enkele tientallen huizen na een flinke vuurwerkontploffing. Ook raakten in die plaats vier mensen gewond bij een steekpartij. Hoe zij er aan toe zijn, is bij de politie nog niet bekend.

Haaglanden

De politie en de brandweer in de regio Haaglanden spreken van een drukke jaarwisseling. In totaal zijn 188 mensen aangehouden en acht agenten lichtgewond geraakt. Dat heeft de politie dinsdag bekendgemaakt.

Het aantal aanhoudingen ligt zo hoog omdat de politie een bijna zerotolerancebeleid voert tijdens oud en nieuw. De meeste mensen werden opgepakt wegens vernieling, brandstichting, baldadigheid, het afsteken van verboden vuurwerk, mishandeling en openlijke geweldpleging.

Op sommige plaatsen werd met vuurwerk naar de politie en hulpdiensten gegooid.

De brandweer heeft in totaal ruim achthonderd branden geblust. Ook hier gedroegen omstanders zich vaak agressief door met zwaar vuurwerk en stenen te gooien. Tientallen auto's zijn in brand gestoken.

Leiden

Agenten zijn maandagavond rond 23.00 uur in Leiden bestookt met vuurwerk. De mobiele eenheid (ME) moest er aan te pas komen om de rust in de wijk te herstellen.

Ook in een andere wijk in Leiden moest de ME in actie komen. Omstanders belaagden de hulpdiensten, die een brand wilden blussen. In totaal zijn zes mensen opgepakt. Dat liet een woordvoerster van de politie weten.

Dodewaard

De Mobiele Eenheid is maandagavond ook in actie gekomen op het Dorpsplein in Dodewaard. Een groep van ongeveer 30 jongeren zorgde daar voor onrust. Eén persoon is aangehouden.

De groep veroorzaakte overlast met vuurwerk en gooide onder meer vuurwerk naar agenten. Na waarschuwingen veegde de ME het plein schoon, aldus een politiewoordvoerder.

De aangehouden persoon wordt verdacht van openlijke geweldpleging.

Nijmegen

De Mobiele Eenheid moest ook optreden in Nijmegen en Tiel.

In Nijmegen kwam de ME er kort aan te pas toen de brandweer een te hoog opgelaaid vreugevuur wilde blussen. In Tiel was er eveneens sprake van te uitbundig vuur, waardoor de ME moest optreden.

Rozenburg

In Rozenburg heeft de politie dinsdag een groep van ongeveer veertig personen opgepakt. De jongeren maakten zich tijdens de nieuwjaarsnacht schuldig aan diverse vernielingen bij een winkelcentrum.

De Mobiele Eenheid (ME) moest er aan te pas komen om alle relschoppers op te pakken. Dat liet een woordvoerder van de politie weten.

Het was weer leuk
pi_55701112
Hier in de straat stonden de debieltjes van Noord-Afrikaanse afkomst lawinepijlen af te schieten op tegemoetkomende auto's, vocaal begeleid door leuzen als "Allah oe ackbar".

2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_55701134
quote:
Een groep van enkele tientallen jongeren heeft tijdens de jaarwisseling het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart belaagd.
Ze vernielden drie politieauto's, waaronder een surveillancevoertuig en twee burgerauto's. Ook werden ruiten van het bureau ingegooid. Dat maakte een politiewoordvoerder dinsdag bekend.
Het incident gebeurde rond 0.45 uur. De Mobiele Eenheid ging vervolgens de wijk in om verdere ongeregeldheden in de kiem te smoren, maar hoefde niet in te grijpen. De politie heeft vooralsnog niemand aangehouden.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55701148
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Dutch_Courage het volgende:
Hier in de straat stonden de debieltjes van Noord-Afrikaanse afkomst lawinepijlen af te schieten op tegemoetkomende auto's, vocaal begeleid door leuzen als "Allah oe ackbar".

En toen dacht je "Hier ga ik op Fok! over posten, dat zal ze leren." ?
pi_55701187
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:01 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

En toen dacht je "Hier ga ik op Fok! over posten, dat zal ze leren." ?
Nee, heb de politie gebeld. Beetje illegaal vuurwerk is niks mis mee, maar die pijlen op de grond leggen en de straat in schieten vond ik net even te ver gaan, levensgevaarlijk.

Daarna ben ik lekker bier gaan drinken.

Tevreden?
2007: Kuala Lumpur, Perhentian Islands, Kreta, Luxemburg, Rome
2008: Gerlos, Bern, Valencia, Ibiza, Madrid, Boekarest, Dublin, Londen
2009: Hamburg, Riga, Praag, Ibiza, Krakau, Budapest, Bratislava
pi_55701239
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:03 schreef Dutch_Courage het volgende:

[..]

Nee, heb de politie gebeld. Beetje illegaal vuurwerk is niks mis mee, maar die pijlen op de grond leggen en de straat in schieten vond ik net even te ver gaan, levensgevaarlijk.

Daarna ben ik lekker bier gaan drinken.

Tevreden?
Ja <3.
Zulkse bezigheden met lawinepijlen zijn idd niet gewenst.
pi_55701880
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 13:58 schreef Dutch_Courage het volgende:

Gut, zeker teveel Al Jazeera gekeken.
pi_55702107
Niemand heeft nog "ja dat hoort er een beetje bij he" gepost.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:59:41 #38
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_55702128
Gut, zelfs in Rozenburg rellen. Of all places .
pi_55702303
Het was inderdaad gezellig
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 1 januari 2008 @ 15:41:56 #40
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_55702904
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 14:00 schreef milagro het volgende:

[..]

Opgekropte frustraties ter nagedachtenis aan hun 'veel te vroeg overleden vriendje'.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 16:06:53 #41
79128 HarryP
mijnCV.com
pi_55703332
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Opgekropte frustraties ter nagedachtenis aan hun 'veel te vroeg overleden vriendje'.
Nee.
Elk excuus wordt aangegrepen om te kunnen rellen.
Gebrek aan opvoeding.

Ik hoop dat iedereen die afgelopen oud en nieuw is opgepak en veroordeeld wordt de hoogst mogelijke straf krijgt.. Een goed voorbeeld voor het nieuwe jaar.
pi_55703506
Politiebureau Allebéplein belaagd

Een groep van enkele tientallen jongeren heeft tijdens de jaarwisseling het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart belaagd.
Ze vernielden drie politieauto's, waaronder een surveillancevoertuig en twee burgerauto's. Ook werden ruiten van het bureau ingegooid. Dat maakte een politiewoordvoerder dinsdag bekend.
Het incident gebeurde rond 0.45 uur. De Mobiele Eenheid ging vervolgens de wijk in om verdere ongeregeldheden in de kiem te smoren, maar hoefde niet in te grijpen. De politie heeft vooralsnog niemand aangehouden.
pi_55704464
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 15:41 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

ja dat is het handige excuus wat "buitenstaanders" aandragen, ja, en die de relschoppers onmiddelijk oppikken en mee gaan schermen, wanneer aangesproken op dergelijk gedrag "ja, man, dit is een .... hey hoe noemde je dat nou? .... oh ja, oh ja, dit is een steetmend, weetje, onze broeder weet je, enzo.."

maar goed, dat gedrag dat weten we nu wel, ik snap alleen die politie niet, viel er nu echt niemand op heterdaad te betrappen dan? drie pliesie auto's 'gesloopt' en geen arrestaties verricht?

oh well.. gelukkig nieuw jaar iedereen
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_55704900
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 17:09 schreef milagro het volgende:

[..]

ja dat is het handige excuus wat "buitenstaanders" aandragen, ja, en die de relschoppers onmiddelijk oppikken en mee gaan schermen, wanneer aangesproken op dergelijk gedrag "ja, man, dit is een .... hey hoe noemde je dat nou? .... oh ja, oh ja, dit is een steetmend, weetje, onze broeder weet je, enzo.."

maar goed, dat gedrag dat weten we nu wel, ik snap alleen die politie niet, viel er nu echt niemand op heterdaad te betrappen dan? drie pliesie auto's 'gesloopt' en geen arrestaties verricht?

oh well.. gelukkig nieuw jaar iedereen
Dat snap ik nou ook niet! Als er al ergens politie is, dan is het wel op het politiebureau. Moeten ze in andere landen is proberen...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_55705802
Hoezo RUSTIG?
AMSTERDAM - Honderden auto's zijn afgelopen oud en nieuw in vlammen opgegaan. In grote steden ging het vaak met tientallen tegelijk. Hoezo Rustig?

De eigenaren van de wagens in Den Haag staan er beteuterd bij te kijken. Dit was ooit hun trotse bezit. Nu mag je blij zijn als je uit het uitgebrande wrak nog wat persoonlijke bezittingen kan veiligstellen.

Op veel plaatsen in ons land zijn grote hoeveelheden wagens in brand gestoken. We horen van de verzekeraars morgen ongetwijfeld hoeveel schademeldingen zijn binnengekomen..

http://www.telegraaf.nl/b(...)RUSTIG___.html?p=3,1
  Eurovisie Songfestival Queen dinsdag 1 januari 2008 @ 18:37:13 #46
163650 Greys
pi_55706178
Hoe het ook in de Telegraaf staat, die titel
En geen aanhoudingen... HOE KAN DAT NOU IN GODSNAAM?????
quote:
Marokkaans straattuig sloopt politie-auto's

AMSTERDAM - Een groep Marokkaans straattuig heeft politieauto's in Amsterdam vernield en een politiebureau belaagd. De relschoppers die voor een enorme schade zorgden gaan vrijuit.
In Slotervaart zijn veel net geplaatste parkeerautomaten gesloopt.

Een groep van enkele tientallen jongeren belaagde tijdens de jaarwisseling het politiebureau op het August Allebéplein in Slotervaart. Ze vernielden drie politieauto's, waaronder een surveillancevoertuig en twee burgerauto's. Ook werden ruiten van het bureau ingegooid.

De Mobiele Eenheid werd opgetrommeld maar niet ingezet. De politie heeft vooralsnog niemand aangehouden.

In hetzelfde politiebureau werd in oktober de 22-jarige Marokkaan Bilal B. doodgeschoten door een politieagente, nadat hij haar en een collega zonder aanleiding had aangevallen met een mes.
Daarna volgden enkele weken van rellen in het stadsdeel en werden diverse auto’s in brand gestoken.
Maar zeg er vooral niets over, want dan discrimineer je
En ook vooral niemand er voor oppakken, maar gewoon lekker zelf allemaal de schade betalen
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:42:43 #47
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55706282
Dus toch een zooitje geworden.

En de daders gaan vrijuit, wat is dat toch voor gekkigheid? Ze staan er bij en kijken er dus naar.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55706284
De problemen in de rest van Nederland, dat is zeker de schuld van Marokkaans straattuig.

Ik moet nog de eertse "Hollands straattuig" titel zien in de telegraaf.

Maar wel keihard aanpakken die nieuwjaarsrelpubers. Jezus wat waren ze weer irritant.
pi_55706295
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:37 schreef Greys het volgende:
Hoe het ook in de Telegraaf staat, die titel
Lijkt me een correcte samenvatting.

Wat had je liever gehad.

"Jongeren uiten ongenoegen"
pi_55706444
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 18:42 schreef popolon het volgende:
Dus toch een zooitje geworden.

En de daders gaan vrijuit, wat is dat toch voor gekkigheid? Ze staan er bij en kijken er dus naar.
Lekker ook als je auto naar z'n grootje is. Niet iedereen kan het zich veroorloven zo'n ding all-risk te verzekeren (ook mede door regels bij verzekeringsmaatschappijen) ondanks dat hun auto wel hun alles is. Loop je 's ochtends naar je auto waar alle ramen er uit liggen of nog erger je alleen een uitgebrand wrak aantreft.

En niemand die je de schuld kan geven want niemand is opgepakt. Van een kale kip kan je al moeilijk plukken, maar als er uberhaupt geen kip is gaat het helemaal lastig worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')