hahaha, wat wil je nou lezen?quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:23 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Maar wat doet
[..]
dan op je lijstje?
Ik heb een tante die heet Neeltje, als die huilt lopen de tranen over de rug, dus die noemen we Scheeltjequote:Op donderdag 10 januari 2008 20:39 schreef Sugar het volgende:
Maneki, ik zeg Neeltje.
Ik dacht zelf aan een vernoeming, maar da's eigenlijk ook nergens op gebaseerdquote:Op donderdag 10 januari 2008 23:52 schreef Igraine het volgende:
Ja, maar dan die combinatie....
Kaatje is iddquote:Op donderdag 10 januari 2008 21:56 schreef Lishe het volgende:
KD, Nika vind ik zo leuk. (En ik ken een hele leuke, dat helpt ook) En Lena natuurlijk, maar ik ben bevooroordeeld.
Jepali, Just was 1 van mijn voorkeuren, leuk dus. Alleen lief vond 'm niet leuk.
Maneki, Kaat! (kaatje....)
Tisbé. Althans, zo hebben wij het geleerd.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:00 schreef Vivi het volgende:
Hoe spreek je dat uit dan, "Thisbe", met een harde T?
Oh okquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tisbé. Althans, zo hebben wij het geleerd.
Geheel offtopic, ik weet het!!quote:
Klinkt als een nieuw model Apple of Toyotaquote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:03 schreef Vivi het volgende:
Je hebt ook nog zo'n prima ballerina, die "Igone" heet.
Ik vind Mikal zo "kaal" maar dat komt omdat ik Mikael gewend ben!quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:47 schreef RockabeIIa het volgende:
KD, wat vind je van Mikal? Dat is een noorse naam afgeleide van Mikael maar eeuwenoud.
Het is meer thisbeh toch? Πύραμος καὶ Θίσβη die laatste is meer de eh dan de eee? Tenminste, dat is wat er is blijven hangen bij mij van Grieks jaren geleden? Het is de eta, niet de epsilon, de epsilon spreek je juist uit als die lange equote:Op vrijdag 11 januari 2008 00:02 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Tisbé. Althans, zo hebben wij het geleerd.
er zijn wel meer s(e)ijtjes hoor.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:38 schreef Pruk het volgende:
Seijtje was toch een schaatster? Seijtje van der Lende ofzo. Nu trainster.
[ afbeelding ] Is wel Sijtje zie ik trouwens.
Ik heb het over de Ovidius-variant.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:44 schreef Pruk het volgende:
Als je het tenminste op de Griekse manier uit zou spreken dus he.
Ja, wij....quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik loop me steeds af te vragen wat we nou moeten doen met de "doopnaam"
We dopen de kleine straks niet, maar we willen wel een tweede naam geven. Nu hebben we wel een idee, maar dat is niet echt een naam zoals ik uit mijn omgeving als "doopnaam"ken
dus geen elizabeth of iets in die trant..
zijn er hier meer mensen die een "moderne" 2e naam hebben?...dus geen dubbele voornaam maar een soort van doopnaam dus.
mijn tweede en derde naam zijn Karin en Martinequote:Op woensdag 16 januari 2008 13:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
We dopen de kleine straks niet, maar we willen wel een tweede naam geven. Nu hebben we wel een idee, maar dat is niet echt een naam zoals ik uit mijn omgeving als "doopnaam"ken
zijn er hier meer mensen die een "moderne" 2e naam hebben?...dus geen dubbele voornaam maar een soort van doopnaam dus.
Sofieke?quote:Op donderdag 10 januari 2008 22:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
Saar is wel leuk, maar ietwat belachelijk icm de achternaam dus dat is sowieso geen optie
je kan altijd nog overgaan op Meisje...quote:Op woensdag 16 januari 2008 18:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dat klinkt als een SOA
Nah ik denk dat we er wel uit zijn hier. Jongensnaam is nu definitief, en meisjesnaam hebben we 2 opties. We kijken na de geboorte dan wel wat het beste bij het kindje past. Nadeeltje van de leukste meisjesnaam is dat het dan wel eindigd op een -a, maar dat is beter dan heelmaal geen naam denk ik zo
Typischquote:Op woensdag 16 januari 2008 21:21 schreef Vivi het volgende:
Vanmiddag in de Hema riep een (erg witte) moeder haar dochtertje.."BEYONCEEEEE! KOM HIER!"
Chris heet voluit Christiaan John, De eerste naam omdat we die mooi vonden, de tweede is een vernoeming naar mijn vriends vader. Hij zal ook niet gedoopt worden ofzo. Maar vonden het wel leuk om toch te vernoemen.quote:Op woensdag 16 januari 2008 13:40 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
en dat geloof ik ook direct...quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:23 schreef RockabeIIa het volgende:
Nu met zijn kapotte neus en halve spuuglok ziet ie er wel uit als een RoverEcht!
Ow daar vind ik nou niks aan....quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:37 schreef RockabeIIa het volgende:
Toch voor een tweede kindje zou ik nooit zo'n soort naam kiezen. Het past niet bij Brent. Owen als jongensnaam vinden we wel leuk.
Zo heet mijn vaderquote:Op donderdag 17 januari 2008 16:32 schreef Deepfreeze het volgende:
Hidde vind ik ook wel mooi. Maar sommige frieze namen moet je echt niet aan een kind geven als je ze niet fries opvoed. Dan kan niemand de naam fatsoenlijk uitspreken. (zoals oane, zeker als je het dan ook nog als anne schrijft)
Hinse klinkt in het fries ook heel anders dan op zijn nederlands. Op zijn fries klinkt het nogal zeurderig
Dat hebben we heel even overwogen, maar dat was toch een wat teveel gekozen naam, dus wij hebben hem subtiel gewijzigdquote:
ik had er 9 jaar geleden nog nooit iemand mee gehoord.... nu hoor je het veel meer ja...quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:53 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Dat hebben we heel even overwogen, maar dat was toch een wat teveel gekozen naam, dus wij hebben hem subtiel gewijzigd
5/6 jaar geleden hoorden we die naam al heel vaak voorbij komen, vandaar.quote:Op donderdag 17 januari 2008 18:57 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
ik had er 9 jaar geleden nog nooit iemand mee gehoord.... nu hoor je het veel meer ja...
quote:Kennis X en kennis Y van Razztwizzle zijn 11 Januari Oma en Opa geworden van een kleinzoon met de naam Phreylicio, zoon van Rachonda en Humphfry.
Gelet op de namen van de ouders kon je zoiets aparts wel verwachtenquote:
ik zou zeggen : Fréé Lietsioquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:33 schreef Principessa het volgende:
Frijlisio?
Frielisio?
Frijlikio?
Frielikio?
Ik denk de eerst.
het zal een vernoeming zijn , de helft van twee namen ieder (opa en oma) samengevoegd en dan voor de leuk er een zelfverzonnen letter tussenproppenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:56 schreef miss_sly het volgende:
Ongetwijfeld, maar ik vind het een beeeeetje raar
Dan zou ik er Humphfryie van gemaakt hebbem dat is nog enigzins consequent
dan zijn ze gewoon gekquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:04 schreef Razztwizzle het volgende:
Nee, de opa/oma zijn Gronings, met erg Groningse namen, de mamma is hun dochter en de vader is (als ik het goed heb) Amerikaans. Vandaar dat het mij ook een compleet raadsel was waar deze rare naam vandaan komt.
heel dubbel maar wel heel mooiquote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:58 schreef vamperotica het volgende:
Pfff... Ja... Moeilijk is dat.. Ik heb Tan al eerder een pm gestuurd over de naam die wij voor ons mannetje hadden...
Al die jaren van jongens op de wereld zetten.. Eem meisjesnaam hadden we dus al klaar liggen... Maar een jongensnaam...
In de afgelopen maanden zijn er eigenlijk maar 2 namen overeind blijven staan...Eentje die we al vanaf het begin hadden, maar die we errug "zwaar" vonden... De enige manier waarop ik die "leuk " vond was met nog een naam erachter... Dante-Milan zou het dan worden...
Maar dat was het toch ook niet echt... Zeker niet toen mijn ex zijn dochter kreeg....Mila....
De andere naam... Viel meteen goed, bekte lekker en paste gewoon....
Maar niet alleen bij ons...
Zoveel toeval, bestaat dat?
Schijnbaar wel....
Ja... onze zoon heet ook Ayden... Na veel getwijfel en gepas met andere namen....
Maar toen ik dat mannetje voor het eerst in mn armen had was het de enige naam die bij hem hoorde....
Zo heet mijn zusjequote:Op woensdag 16 januari 2008 21:35 schreef S_oepstengel het volgende:
Da's echt wel sneu .. Beyonce![]()
Ik hoorde laatst een Aranka, weet nog niet wat ik er van moet vinden
Daar hebben wij bij het kiezen van een naam echt wel op gelet (en nu dus ook geen spijt gelukkig). We hebben allebei een erg Hollands uiterlijk (blond, blauwe ogen) en bij sommige namen hadden we echt een mediterraan of zwart beeld. Die werden het dus allemaal niet, hoe leuk ik ze ook vind voor donkerogige kindjes.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:31 schreef milagro het volgende:
zijn er hier ook moeders (of vaders) die stiekem een andere naam hadden willen geven aan hun koter, omdat met de jaren het uitelijk/uitstraling/karakter niet helemaal compatible is met de gekozen naam?
Ik denk dat je dat ook pas 'weet' als je zo'n keuze moet maken.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie gedaan zou hebben.
Ik weet het wel. Ik zou mijn kind wel de naam gegeven hebben die ik in gedachten had, maar zou hem niet openbaar maken op dit forum. Wel gewoon blijven posten, maar hem 'baby' oid dergelijks noemen. Niemand die daar vreemd van opkijkt, het wordt vaker gedaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Vamp, een moeilijk besluit.
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie gedaan zou hebben.
Hier thuis is ook een discussie opgelaaid met een vriendin. Zij had hem de naam wel gegeven maar hem op het forum een totaal andere naam gegeven (zonder dat bekend te maken) en er verder helemaal over gezwegen, ook tegen mij. Ik denk dat ik dat ook had gedaan. (ben blij dat ik daar niet over na heb hoeven denken)quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:19 schreef MeNicole het volgende:
Maar denk je dat dat dan niet was gaan opvallen. Andere namen van je kinderen doe je niet moeiliijk over en dan van je jongste wil je niet vertellen! Toen Vamp poste dat ze de naam nog even voor zich zelf wilde houden wist ik al hoe die kleine heette. Anders doe je er niet geheimzinnig over. En ik vind dat zij net zo goed trots mag vertellen over haar zoontje hoe moeilijk dat voor Tan ook is en zal blijven voorlopig. Ieder kind heeft een naam en die mag ook met trots uitgesproken worden.
No offence, maar dat vind ik idd nergens op slaanquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:07 schreef beefcake het volgende:
Vlak na mijn Quinten werd er nog een Quinten geboren van een OUD-er, dat vond ik al niet echt leuk (al slaat dat misschien nergens op). Laat staan als ik in Tans situatie gezeten had![]()
Totdat iemand dat ontdekt en alles wat je ooit gepost hebt in twijfel wordt getrokken, want 'daar hoef je toch niet over te liegen' (krijg je dat weer).quote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Daar had ik idd ook nog aan zitten denken beef. Om het dan idd mss wel te doen, maar dan hier niet zeggen, of een andere naam als nickname voor hier of zo.
Eens. En toen ik tegen Troel vertelde dat Ruben ook op ons lijstje staat als vernoeming trouwens, niet als eerste naam, vond zij dat alleen maar een eerquote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:07 schreef texelonia het volgende:
No offence, maar dat vind ik idd nergens op slaanIk bedoel sommige namen zijn nou eenmaal populairder dan andere namen, en je zult nog wel vaker mensen met eenzelfde naam tegenkomen.
Tsja, en wie ben jij dan eigenlijk om weer een oordeel te hebben over de mensen die hier een mening (ik zie namelijk nog steeds geen veroordelingen) over hebben?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:01 schreef Knut het volgende:
en iedereen denkt daarna "Owja, vamp's kindje heet ook zo"
Daarbij is iedereen erg relatief. Ik vind het geweldig dapper dat ze toch hier aangeeft wat de naam is. En wie zijn jullie eigenlijk (Tan kan ik nog iets bij voorstellen) om haar te veroordelen voor het geven van een ontzettend mooie naam aan haar kindje.
Het maken van een andere keuze suggereert toch geen veroordeling? Hooguit een andere afweging.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:37 schreef Verida het volgende:
@BE je suggereert toch zelf dat jij een andere keuze zou hebben gemaakt, lijkt mee een veroordeling van de keuze van vamp, je kunt je daar niet in vinden
Dat gaf ik zelf ook al aan, en ik vind het over het algemeen ook niet zomaar een forum. Maar met dit soort belangrijke beslissingen als de naam die je kind de rest van zijn/haar leven moet dragen, zou ik die niet wijzigen door iets wat op een forum gebeurt. Maar dat is dus mijn persoonlijke mening.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:36 schreef Knut het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het niet 'zomaar een forum' is als je hier je hele zwangerschap samen post en ik geloof ook nog dat jij ook wel weet wat voor invloed een forum kan hebben op een leven.
zo zie ik het ook.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:07 schreef texelonia het volgende:
[..]
No offence, maar dat vind ik idd nergens op slaanIk bedoel sommige namen zijn nou eenmaal populairder dan andere namen, en je zult nog wel vaker mensen met eenzelfde naam tegenkomen.
Tien dagen voor Noah werd geboren, werd Suzanna's Noa geboren. Dat vond ik eerst ook helemaal niet leuk. Maar daar heb ik me snel overheen gezet. Plus dat dat een meisje was dus voelde het toch weer iets anders
Nou snap ik wel dat het in Tans situatie wat anders en misschien gevoeliger ligt. En hoe hecht we hier ook kunnen zijn, en oprecht meeleven met elkaar, en (gedeeltelijk) pijn van een ander voelen, steun hebben aan elkaars reacties. Persoonlijk vind ik Fok! toch echt iets anders dan irl. Als het in de familie of bij een goede vriend was gebeurd dan zou ik wel een andere naam hebben gezocht. Maar ondanks bovenstaande dingen die ik over Fok! zeg, met dit soort belangrijke beslissingen vind ik toch "het is maar internet".
*reacties terug leest...quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:37 schreef Verida het volgende:
@BE je suggereert toch zelf dat jij een andere keuze zou hebben gemaakt, lijkt mee een veroordeling van de keuze van vamp, je kunt je daar niet in vinden
Vamp hoeft zich imho niet te schamen voor het feit dat zei (samen met haar man) een ontzettend mooie naam voor een ontzettend mooi kindje hebben uitgezocht.
Deze naam veranderen, al was het maar hier op fok, zou geen pieteit zijn, maar een veroordelen van een eigen weldoordachte keuze.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:31 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Tsja, en wie ben jij dan eigenlijk om weer een oordeel te hebben over de mensen die hier een mening (ik zie namelijk nog steeds geen veroordelingen) over hebben?
Jij geeft jouw mening toch ook? En omdat die toevallig overeen komt met Vamp mag het wel, maar als er mensen zijn die zeggen dat ze het misschien anders gedaan zouden hebben moeten ze hun mond houden?
Zoals Tex zegt 'het is maar internet' kan er ook nog achteraan 'het blijft een forum, hier dingen neerzetten betekent dat mensen er ook iets over kunnen zeggen en dat hoeft niet altijd iets te zijn dat jij leuk vindt om te horen'.
Is het kringetje weer mooi rond toch?
Je hoort mij toch ook niet klagen?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:50 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Dit is toch een forum waarin je kunt discusieren? Hij zegt toch nergens dat jullie je mening niet mogen geven, alleen dat hij het er niet mee eens is.
En BE, dat dit een forum is en dat mensen dingen neerzetten die jij niet leuk vindt om te horen, is natuurlijk tweeledig.
Ja, ik denk idd dat ik dat wel zou doen, en dan niet eens om de moeder van 'de eerste' te sparen, maar voor onszelf. Dat we niet ons hele leven bij "Keesje" te hoeven denken aan die andere "Keesje" die ongeveer net zo oud had moeten zijn.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:15 schreef leonieke het volgende:
Zouden jullie écht de naam die jullie al zo lang hebben uitgekozen veranderen terwijl jullie al maanden tegen elkaar spreken over "als <insert name> dit doet" of "als x naar de onthaalmoeder gaat" of wat dan ook
Elke naam heeft toch een geschiedenis met overleden mensen.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:22 schreef Ireth het volgende:
[..]
Ja, ik denk idd dat ik dat wel zou doen, en dan niet eens om de moeder van 'de eerste' te sparen, maar voor onszelf. Dat we niet ons hele leven bij "Keesje" te hoeven denken aan die andere "Keesje" die ongeveer net zo oud had moeten zijn.
Ik denk dat de naam voor ons (lees: ons! Niks aanvallends naar Vamp!) te beladen zou zijn geweest naar onze eigen gevoelens toe.
(overigens vind ik het onwijs dapper dat Vamp er hier gewoon voor uit komt! Voor zover ikbegreep heeft ze ook Tan als een van de eersten op de hoogte gebracht. Ook voor Vamp moet dit allemaal niet makkelijk zijn/ Van mij dus een dikkevoor zowel Vamp als Tan!)
Maar Freek had ook niet bekend mogen worden maar os ten toch door een troste oom of tante perongeluk vrij gekomen?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:26 schreef beefcake het volgende:
En ik denk niet dat het raar gevonden wordt als je de naam van je ene kind wel en van het andere niet gebruikt. Zie Leah met haar Freek en 'peuter'Maar goed, dat is dus wat ik zou doen, ik zeg niet dat Vamp dat van mij had móeten doen. Dat zegt geloof ik niemand.
Dat weet ik niet eigenlijk. Maar goed, het neemt niets weg aan het feit dat er mensen zijn die de naam van hun kind niet prijsgeven op een forum.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:28 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Maar Freek had ook niet bekend mogen worden maar os ten toch door een troste oom of tante perongeluk vrij gekomen?
Ik weet ook niet zeker of ik dat zou doen, maar aan de andere kant is dat ook vrij normaal. In artikelen in tijdschriften wordt dat ook gedaan en ik ken iemand die dat in haar begintijd van internet ook deed op haar log (andere namen geven aan haarzelf en haar kinderen). Ik heb dat nooit echt raar gevonden.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:34 schreef beefcake het volgende:
[..]
Ik zou geen andere naam verzinnen overigens, dat zou voor mij nou ook weer niet goed voelen.
Helemaal met Tex eens.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 16:07 schreef texelonia het volgende:
Nou snap ik wel dat het in Tans situatie wat anders en misschien gevoeliger ligt. En hoe hecht we hier ook kunnen zijn, en oprecht meeleven met elkaar, en (gedeeltelijk) pijn van een ander voelen, steun hebben aan elkaars reacties. Persoonlijk vind ik Fok! toch echt iets anders dan irl. Als het in de familie of bij een goede vriend was gebeurd dan zou ik wel een andere naam hebben gezocht. Maar ondanks bovenstaande dingen die ik over Fok! zeg, met dit soort belangrijke beslissingen vind ik toch "het is maar internet".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |