abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56140323
Vamp
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_56140401
Vamp wat dubbel en wat een ongeloofelijk toeval!
Saartje
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:16:01 #253
593 sjak
Juffie Bloem
pi_56140489
Tjee Vamp, wat zul jij een dubbel gevoel hebben gehad bij Fok! de afgelopen dagen. Nou, ik vind Ayden een prachtige naam. En ben blij dat hij ook gewoon gedragen gaat worden door een vast prachtig mannetje.
Lekker douchen!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:22:02 #254
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_56140633
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 14:31 schreef milagro het volgende:
zijn er hier ook moeders (of vaders) die stiekem een andere naam hadden willen geven aan hun koter, omdat met de jaren het uitelijk/uitstraling/karakter niet helemaal compatible is met de gekozen naam?
Daar hebben wij bij het kiezen van een naam echt wel op gelet (en nu dus ook geen spijt gelukkig). We hebben allebei een erg Hollands uiterlijk (blond, blauwe ogen) en bij sommige namen hadden we echt een mediterraan of zwart beeld. Die werden het dus allemaal niet, hoe leuk ik ze ook vind voor donkerogige kindjes.

Vamp, wat zal dat een verwarrende gevoelens gegeven hebben. Wel een hele mooie naam trouwens
pi_56140754
Jee Vamp, wat dubbel inderdaad, maar ik vind het een ontzettend leuke naam, hoe moeilijk het misschien ook is..
Mama van Floris, Leonore en ?
pi_56140817
vamp, ik vind 't ook een mooie naam. wat een toeval zeg. wat moet dat inderdaad ingewikkeld geweest zijn voor je de afgelopen week...

[ Bericht 2% gewijzigd door bixister op 18-01-2008 21:42:41 ]
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:53:59 #257
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56141544
Vamp, een moeilijk besluit.
Ik weet niet wat ik in zo'n situatie gedaan zou hebben.
pi_56141632
Lijkt me erg moeilijk Vamp
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:13:42 #259
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_56142104
Vamp, wat een toeval, zeg. Ik kan me voorstellen dat je er echt wel over getwijfeld hebt. Maar als jullie het van tevoren al zo bedacht hebben dan kan het ook echt niet meer anders he? Ik kan me dat echt voorstellen. Het is ook echt een heel mooie naam!
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:59:35 #260
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_56144813
Vamp, wat een toeval. Jullie liepen ook al zo gelijk op met allebei je 5e kind. Wat moeilijk ook voor jullie. Maar Ayden is een hele mooie naam voor twee hele mooie jongetjes die al een klein beetje met elkaar verbonden waren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 10:32:03 #261
11682 Moonah
Jolie femme
pi_56149013
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Ik denk dat je dat ook pas 'weet' als je zo'n keuze moet maken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:29:22 #262
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_56151896
Toch wel hè Vamp... ik was er al een beetje bang voor (gek genoeg ) Maar het is een prachtige naam!
Het lijkt me echt moeilijk maar wat past dat past.

Mijn jongens hebben echt passende namen. Het kan gewoon niet anders. Mijn zweverige denker heet Daan, mijn sportieve no-nonsence grof uit de kluiten gewassen zoon heet Bas en de kleine zéér eigenwijze donderstraal die nu al vurig kan pleiten voor zijn zaak heet Bram...

Ik grapte erover: mijn man, hoogblond blauwe ogen, ik donker haar met groene ogen zouden vast niet een exotisch ogend kind op de wereld zetten. Dus was de werktitel Giovanni...
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_56153939
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:53 schreef Brighteyes het volgende:
Vamp, een moeilijk besluit.
Ik weet het wel. Ik zou mijn kind wel de naam gegeven hebben die ik in gedachten had, maar zou hem niet openbaar maken op dit forum. Wel gewoon blijven posten, maar hem 'baby' oid dergelijks noemen. Niemand die daar vreemd van opkijkt, het wordt vaker gedaan.
Vlak na mijn Quinten werd er nog een Quinten geboren van een OUD-er, dat vond ik al niet echt leuk (al slaat dat misschien nergens op). Laat staan als ik in Tans situatie gezeten had
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:13:51 #264
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56154065
Daar had ik idd ook nog aan zitten denken beef. Om het dan idd mss wel te doen, maar dan hier niet zeggen, of een andere naam als nickname voor hier of zo.
pi_56154194
Maar denk je dat dat dan niet was gaan opvallen. Andere namen van je kinderen doe je niet moeiliijk over en dan van je jongste wil je niet vertellen! Toen Vamp poste dat ze de naam nog even voor zich zelf wilde houden wist ik al hoe die kleine heette. Anders doe je er niet geheimzinnig over. En ik vind dat zij net zo goed trots mag vertellen over haar zoontje hoe moeilijk dat voor Tan ook is en zal blijven voorlopig. Ieder kind heeft een naam en die mag ook met trots uitgesproken worden.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:29:36 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56154410
Er is toch ook niemand die zegt dat zij dat niet mag?
Ik zie hier alleen maar dingen voorbij komen van mensen die zeggen, of denken, dat ze het op een andere manier gedaan zouden hebben.

Ik moet je heel eerlijk bekennen dat ik naief genoeg ben om dat niet in een keer door te hebben toen ze dat zei.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:30:20 #267
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_56154424
Je kiest een naam met een bepaald gevoel. Die naam hoort bij jullie en je baby. Ayden is een prachtige naam, en dat Tan haar kindje ook die naam kreeg is gewoon zuur toeval.
Ik vind het dan ook onzin om de naam niet te melden. Dit is een naam die toevallig bij twee kindjes hier hoort, waarvan er een helaas is overleden. Ze heeft er Tan zelfs een PM over gestuurd.

Vamp wees gewoon lekker trots op je mannetje en die mooie naam.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:30:51 #268
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_56154432
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:19 schreef MeNicole het volgende:
Maar denk je dat dat dan niet was gaan opvallen. Andere namen van je kinderen doe je niet moeiliijk over en dan van je jongste wil je niet vertellen! Toen Vamp poste dat ze de naam nog even voor zich zelf wilde houden wist ik al hoe die kleine heette. Anders doe je er niet geheimzinnig over. En ik vind dat zij net zo goed trots mag vertellen over haar zoontje hoe moeilijk dat voor Tan ook is en zal blijven voorlopig. Ieder kind heeft een naam en die mag ook met trots uitgesproken worden.
Hier thuis is ook een discussie opgelaaid met een vriendin. Zij had hem de naam wel gegeven maar hem op het forum een totaal andere naam gegeven (zonder dat bekend te maken) en er verder helemaal over gezwegen, ook tegen mij. Ik denk dat ik dat ook had gedaan. (ben blij dat ik daar niet over na heb hoeven denken)

Maar goed, wil nu niet ineens de gekrenkte moeder uithangen. Zo'n ongelooflijk probleem is het voor mij nu ook weer niet. En ik wens Vamp alle goeds met haar Ayden. (en ik heb altijd nog de eer van de eerste Ayden hier op Fok )
pi_56154484
Ik ben het helemaal met Silmarwen eens, je kiest een naam die je mooi vindt en die je bij je kindje vindt horen. Het is inderdaad zuur toeval als dat toevallig de naam van een net overleden kindje is. Maar dat maakt jouw keuze niet anders.
Wees inderdaad gewoon trots op jullie mannetje en op zijn inderdaad mooie naam.
pi_56154661
Idd Tan. Jou Ayden was de eerste en ook degene aan wie iedereen denkt als de naam ergens staat. Ik heb dat tenminste wel.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:01:16 #271
2738 Knut
Loyal Dog
pi_56155116
en iedereen denkt daarna "Owja, vamp's kindje heet ook zo"

Daarbij is iedereen erg relatief. Ik vind het geweldig dapper dat ze toch hier aangeeft wat de naam is. En wie zijn jullie eigenlijk (Tan kan ik nog iets bij voorstellen) om haar te veroordelen voor het geven van een ontzettend mooie naam aan haar kindje.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
pi_56155144
Elke naam heeft een geschiedenis van overleden personen. In het geval van vernoemen naar ouders of grootouders wordt vernoemen heel bijzonder gevonden. Het kan natuurlijk nooit zo zijn dat er een veto op een naam komt te liggen omdat er een kindje met die naam overleden is. Het is puur toeval dat twee ouderparen om persoonlijke redenen tot een keuze van naam komen.
Het lijkt mij onzin om dan hier te 'eisen' dat de ouders van het niet overleden kindje dan maar een andere gebruiksnaam voor hun kind moeten nemen.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:03:56 #273
2738 Knut
Loyal Dog
pi_56155182
De naam die wij geven (als het een jongetje is) is een naam die we alletwee al jaren mooi vinden. De zoon van hele goede vrienden van mijn ouders heeft hun doodgeboren kindje zo genoemd. We hebben een korte tijd getwijfeld, maar toch gaan wij voor die naam. Een iets andere spelling maar dat is naderhand pas besloten.
[20:25] [Knut] Een vrouw met een kerst fetish...
[20:26] [Knut] Niet zo letterlijk dat ik haar met baard om moet HOHOHOEN
[20:26] [Knut] maar je snapt het idee wel.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 16:07:52 #274
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_56155275
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:07 schreef beefcake het volgende:
Vlak na mijn Quinten werd er nog een Quinten geboren van een OUD-er, dat vond ik al niet echt leuk (al slaat dat misschien nergens op). Laat staan als ik in Tans situatie gezeten had
No offence, maar dat vind ik idd nergens op slaan Ik bedoel sommige namen zijn nou eenmaal populairder dan andere namen, en je zult nog wel vaker mensen met eenzelfde naam tegenkomen.

Tien dagen voor Noah werd geboren, werd Suzanna's Noa geboren. Dat vond ik eerst ook helemaal niet leuk. Maar daar heb ik me snel overheen gezet. Plus dat dat een meisje was dus voelde het toch weer iets anders

Nou snap ik wel dat het in Tans situatie wat anders en misschien gevoeliger ligt. En hoe hecht we hier ook kunnen zijn, en oprecht meeleven met elkaar, en (gedeeltelijk) pijn van een ander voelen, steun hebben aan elkaars reacties. Persoonlijk vind ik Fok! toch echt iets anders dan irl. Als het in de familie of bij een goede vriend was gebeurd dan zou ik wel een andere naam hebben gezocht. Maar ondanks bovenstaande dingen die ik over Fok! zeg, met dit soort belangrijke beslissingen vind ik toch "het is maar internet".
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  † In Memoriam † zaterdag 19 januari 2008 @ 16:30:16 #275
43556 miss_dynastie
pi_56155858
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Daar had ik idd ook nog aan zitten denken beef. Om het dan idd mss wel te doen, maar dan hier niet zeggen, of een andere naam als nickname voor hier of zo.
Totdat iemand dat ontdekt en alles wat je ooit gepost hebt in twijfel wordt getrokken, want 'daar hoef je toch niet over te liegen' (krijg je dat weer).
Ik heb alle begrip voor de keuze van vamp en zou hem zelf ook gemaakt hebben. Wat niet wil zeggen dat ik niet snap dat het heel naar toeval is, maar ik zou mijn naamskeuze niet veranderen vanwege iemand die ik alleen ken via internet. Ik kan me voorstellen dat je een andere keuze maakt als het om iemand gaat in je naaste omgeving.
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 16:07 schreef texelonia het volgende:
No offence, maar dat vind ik idd nergens op slaan Ik bedoel sommige namen zijn nou eenmaal populairder dan andere namen, en je zult nog wel vaker mensen met eenzelfde naam tegenkomen.
Eens. En toen ik tegen Troel vertelde dat Ruben ook op ons lijstje staat als vernoeming trouwens, niet als eerste naam, vond zij dat alleen maar een eer .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')