| TheVotary | vrijdag 21 december 2007 @ 03:41 |
![]() ![]() Ik kon geen topic vinden die gewijd was aan deze auto. En eigenlijk verdiend hij er wel een. In Japan is de GT-R vanaf 6 december in de verkoop. Bij de presentatie tijdens de 2007 Los Angeles International Auto Show werd bekend gemaakt dat deze car in de USA rond de 70k dollars zal gaan kosten. Wat voor deze specs een hele schappelijke prijs lijkt. Het lijkt er ook op dat deze car op een racetrack bijvoorbeeld de Porsche 911 turbo eruit zou kunnen rijden om maar eens een vergelijking te maken met een duurdere car. Zie voor meer info: http://www.autoblog.nl/ar(...)-seconden#post-12589 Het design zal niet iedereen aanspreken, heb ik het vermoeden. Maar zelf vind ik het echt een meesterlijke auto qua looks. De achterkant is echt Als ik het geld had, dan wist ik het wel. | |
| TheVotary | vrijdag 21 december 2007 @ 03:48 |
![]() ![]() In het rood vind ik hem ook echt geweldig eruitkomen. | |
| Bart_NL | vrijdag 21 december 2007 @ 08:06 |
| Sorry, ik vind het echt niets... Maar goed, de 350Z vond ik ook geen heel spannende auto. | |
| #ANONIEM | vrijdag 21 december 2007 @ 08:07 |
| lelijke kermis-auto | |
| DrDarwin | vrijdag 21 december 2007 @ 08:17 |
| Zolang er geen VAG verwant logo op zo'n auto zit wordt het meteen afgedaan als niks. Plak er een Porsche plaatje op en de jubelstemming barst meteen los over het gedurfde design. Zo werkt dat nou eenmaal tegenwoordig, alsof alleen Duitsers auto's kunnen bouwen. | |
| MrTorture | vrijdag 21 december 2007 @ 08:27 |
| Hij's geweldig Hier staat ook regelmatig een 350z voor promotiedoeleinden. Erg leuk om er even in te zitten. Zit overigens veel lekkerder dan veel andere sportieve autootjes. | |
| Broodjesnikkel | vrijdag 21 december 2007 @ 08:30 |
| Ik vind m ook echt geweldig!!! Ben altijd gek geweest op de Skyline, maar deze vind ik ook echt schitterend!! | |
| KaheemSaid | vrijdag 21 december 2007 @ 08:52 |
quote:Het ziet er gewoon niet uit, dat is het hele punt. Of duitsers auto's kunnen bouwen of niet heeft daar niks mee te maken. | |
| someyahoo | vrijdag 21 december 2007 @ 08:55 |
| Van de Skylines vind ik eigenlijk alleen de R32 mooi, daarna is het bergafwaarts gegaan wb styling met dit als voorlopig dieptepunt. my 2c | |
| Herr.Flick | vrijdag 21 december 2007 @ 09:09 |
quote:Dus als het snel is moet het ook maar mooi zijn | |
| UnderTheWingsOfLove | vrijdag 21 december 2007 @ 09:11 |
| Wel mooi hoor, de 350Z is trouwens lelijk | |
| Mobster273 | vrijdag 21 december 2007 @ 09:12 |
| Lever maar in.... | |
| DrDarwin | vrijdag 21 december 2007 @ 12:37 |
quote:Nee, 'het is alleen maar mooi als het Duits is'...dat is de trend tegenwoordig. Bij Porsche durven ze niet eens van dat uitgerekte käfer ontwerp uit 1938 af te wijken. Die dingen staan potverdorie op elke straathoek. | |
| Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 12:53 |
| ik vind de OP veel te gay klinken met al dat quasi-stoere "car" erin | |
| Oksel | vrijdag 21 december 2007 @ 13:09 |
| Japan.. | |
| NED | vrijdag 21 december 2007 @ 13:36 |
| Je kan lullen wat je wilt, maar als je geld hebt om een auto te kopen die onder de 4 seconden naar de 100 sprint en je koopt deze ipv een willekeurige andere auto die dat ook kan, dan heb je bij mij al een streepje voor. Ik zou deze veel liever hebben dan een Ferrari, Porsche of Lamborghini. Veel exclusiever dan die overige 13 in een dozijn sportwagens | |
| KaheemSaid | vrijdag 21 december 2007 @ 13:38 |
| Die Duitse meuk is toch ook gewoon lelijk. Mooie auto's komen uit Italië of Engeland! | |
| DrDarwin | vrijdag 21 december 2007 @ 13:39 |
quote:En als je weet dat Jan Des Bouvrie ook al in zo'n Duitse doos rijd is de keuze zo gemaakt. | |
| NED | vrijdag 21 december 2007 @ 13:51 |
quote:En dan nog rijd ik liever in een CCX als ik dan toch geld genoeg heb | |
| KaheemSaid | vrijdag 21 december 2007 @ 13:52 |
quote:Dat is ook meteen een heleboel geld. | |
| NED | vrijdag 21 december 2007 @ 14:00 |
| Ja okay, maar ook als ik moest kiezen tussen een Veyron en een CCX dan wilde ik die CCX hebben. Dát zijn tenminste nog exclusieve auto's; de Veyrons word je bekans ook mee doodgegooit tegenwoordig Maargoed, genoeg offtopic: de keuze tussen een Porsche en een Skyline is er simpelweg niet eens. Dat is gewoon een bekeken zaak --> de Skyline dus | |
| Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 14:05 |
quote:En op welke planeet vindt dit schouwspel plaats als ik vragen mag? | |
| KaheemSaid | vrijdag 21 december 2007 @ 14:05 |
quote:Liever doodgegooid met een Veyron dan met een plaat damwandplaat in de IJtunnel, zo is het dan ook wel weer! | |
| Fugie | vrijdag 21 december 2007 @ 14:08 |
quote:ja, want Porsche staat bekend om zijn goede design en niet om de techniek De GT-R is leuk en aardig snel maar ik vind het altijd zo triest dat ze worden vergeleken met een porsche ofzo. En dan vervolgens zeggen van ja, hijs 2x zo goedkoop en net zo snel of zoniet sneller. Ja lekker belangrijk het zijn totaal andere wagens met een totaal andere doelgroep. Ik kan ook een civic ombouwen en sneller maken dan een porsche, dus dan is het ook meteen beter enzo Het feit dat porsches e.d. worden gebruikt om autos als deze gt-r mee te vergelijken zegt al genoeg. | |
| NED | vrijdag 21 december 2007 @ 14:12 |
| Fugie, waar moeten we een Skyline dan wel mee vergelijken volgens jou? imo issie ook niet te vergelijken met een Impreza of een Lancer Evo. Volgens mij issie gewoon de enige in zn klasse | |
| Stefan740 | vrijdag 21 december 2007 @ 14:35 |
| Honda NSX leek er nog wat op. Mijn ding is het niet, laat die kleine japanners hem maar kopen en tunen tot 1000pk | |
| Tjabbo | vrijdag 21 december 2007 @ 14:43 |
quote:beter zoeken Nieuwe Nissan GT-R centraal sky topic Nissan Skyline GT-R Deel III en er is nog veeel meer. | |
| Fugie | vrijdag 21 december 2007 @ 14:49 |
quote:Ik denk dat je de gt-r beter tegen de m5's en clk amg's van deze wereld kan vergelijken. De gt-r kwa prijs in dat segment vallen. Een porsche 911 turbo is leuk als benchmark maar niet als vergelijking. | |
| Stefan740 | vrijdag 21 december 2007 @ 14:56 |
| Nou doe dan maar een Corvette past beter lijkt me | |
| TheVotary | vrijdag 21 december 2007 @ 16:01 |
quote:Zal best, maar jij hebt ze in je MyAT staan. Met zoekfunctie hier op dit moment kun je die topics niet vinden. En aangezien mijn helderziendheid niet de mate van Jomanda bereikt Wel leuk om te zien dat het hier ook een auto is waar je qua design echt voor valt of juist het tegenovergestelde van vind en het in de categorie 'kermisauto's' vind vallen. Er lijkt haast geen tussenweg. | |
| MaartenGrendel | vrijdag 21 december 2007 @ 18:26 |
quote:Je onderschat deze auto wanneer je alleen naar de prijs kijkt en 'm met die auto's vergelijkt. De R34 GT-R, en zeker in V-Spec of andere extra snelle uitvoeringen zoals de Nismo N1 en Nur hoorde altijd thuis in de supersportwagenklasse qua prestaties. Sterker nog, in het Japanse GT kampioenschap reed deze auto naast Porsche GT3's en McLaren F1's...en won daar meestal van. Deze nieuwe GT-R is op papier nog een stuk sneller dan de R34 dus het lijkt me logischer om deze auto juist wel met bijvoorbeeld de Porsche 911 turbo en Ferrari 430 Scuderia te vergelijken. | |
| MaartenGrendel | vrijdag 21 december 2007 @ 18:29 |
| Oja, doe mij er maar eentje in Bayside Blue trouwens. | |
| Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 18:35 |
| Allemaal leuk Maarten, maar waarom kost dat ding dan zo'n belachelijke fooi? 70k dollar wtf, dat is 50k euro | |
| Richie_Rich | vrijdag 21 december 2007 @ 20:00 |
quote:Zal in NL wel iets van ¤120k worden | |
| Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 20:04 |
| Nou ja, ik weet niet wat een Scuderia 430 of een Carrera GT3 hier doet? | |
| DrDarwin | vrijdag 21 december 2007 @ 21:39 |
quote:Japanners kunnen auto's bouwen. Duitsers maken melkkoetjes voor belachelijke prijzen, maar innovatief kunnen ze niet bij de Japanners in de schaduw staan. | |
| Fugie | vrijdag 21 december 2007 @ 21:58 |
quote:mwa vergleken met vw ofzo wel ja, maar porsche is toch wel even van een iets ander niveau dan die 'naaimachines' uit azie. | |
| MaartenGrendel | vrijdag 21 december 2007 @ 22:15 |
quote:Auto's zijn in Amerika sowieso veel goedkoper dan in Nederland. De 911 turbo kost daar iets van $120k terwijl je daar in NL bijna 2 euroton voor neertelt. Daarnaast is $70k inderdaad wel goedkoop voor een supersportwagen, maar Nissan kiest hier blijkbaar voor een zeer concurrerende prijs om een breed marktsegment te kunnen bereiken, iets wat ze zich als volumemerk kunnen veroorloven omdat ze hun winsten op de reguliere modellen verdienen, iets wat de pure sportwagenmerken niet kunnen. En bij Ferrari en Porsche betaal je natuurlijk ook gewoon voor de brand name. Ik denk dat de GT-R in Nederland rond de 100.000 euro zal zitten, wat nog steeds een heel aantrekkelijke prijs is voor de snelst accelererende productieauto van het moment. | |
| Herr.Flick | vrijdag 21 december 2007 @ 23:06 |
quote: | |
| BazzieK | zaterdag 22 december 2007 @ 00:54 |
quote:Een jap koop je met je verstand, een ferrari koop je met je hart en een porsche koop je als je op de club niet met een jap aan kan komen zetten en als je met je pens niet meer in een ferrari past | |
| Party_P | zaterdag 22 december 2007 @ 00:54 |
quote:Dus de RB26DETT is een naaimachine? | |
| TheVotary | zaterdag 22 december 2007 @ 04:08 |
| Vandaag een berichtje dat het nog wel even duurt voordat hij hier in NL te zien is. De schatting is dat hij zo'n 120k euro gaat kosten. Gekkenhuis eigenlijk in vergelijking met die USA prijs. Dat is 2x zoveel met de huidige koers. Ik ben benieuwd of de schattingen kloppen. http://www.autoblog.nl/ar(...)-verboden#post-12621 | |
| Party_P | zaterdag 22 december 2007 @ 12:35 |
| 120k euro. Niet slecht. Wat heb je voor die prijs nog meer: - BMW 650i, 367pk - Corvette Z-06, 512pk - Maserati Coupé GT, 390pk - Morgan Aero 8, 286pk - Porsche 911 Carrera 4 Coupé, 325pk Alleen de corvette komt er goed in de buurt. De nieuwe GT-R heeft een verrekte goede prijs, als die voor 120k tekoop zal zijn. | |
| -Muse- | zaterdag 22 december 2007 @ 15:02 |
quote:Duitsers pwnen japanners dus echt wel ff met innovatieve technieken | |
| Blik | zaterdag 22 december 2007 @ 16:38 |
quote:Net of PK het enige is wat boeit. 10 keer eerder een BMW 6-serie of Porsche 911 dan een Nissan GT-R | |
| Party_P | zaterdag 22 december 2007 @ 17:05 |
quote:Ja ok, ik heb alleen pk's erbij gezet om een richting te geven van de prestaties van de auto. De Nissan GT-R rijdt een 911 van dezelfde prijs helemaal zoek op het circuit. Alleen tegen de Z06 zal die het lastig krijgen. Verder kun je eigenlijk een BMW 6-serie niet vergelijken met een GT-R, alleen om de prijs, verder richt de auto zich op een andere markt. | |
| eer-ik | zaterdag 22 december 2007 @ 17:07 |
quote:Voor sommigen blijkbaar wel. Ik moet er ook niet aan denken om in zo'n GT-R te rijden. Ze rijden vast goed, blok zal ook wel leuk in elkaar zitten, maar ik heb niks, echt helemaal niks, met deze wagen. | |
| eer-ik | zaterdag 22 december 2007 @ 17:08 |
quote:Dat zou me ook geen hol interesseren | |
| Repeat | zaterdag 22 december 2007 @ 17:26 |
| Alsof je een auto koopt voor zn circuitprestaties Je wilt toch ook mooi leer op het dashboard hebben etc. Dan zit je bij Porsche iig wel goed, alhoewel de foto's van het interieur van de Nissan er ook wel goed uitzien. Maar ergens moet dat prijsverschil in zitten.. | |
| Steve-O | zaterdag 22 december 2007 @ 19:19 |
| Vind de bumper van de Concept mooier desondanks zal het een fijna auto zijn | |
| #ANONIEM | zaterdag 22 december 2007 @ 23:45 |
| Eerlijk is eerlijk, van techniek hebben de Japanners wel degelijk kaas van gegeten, maar qua design blijft het vrijwel altijd steken op tupperware niveau. Helaas gaat dit laatste ook weer op voor deze GT-R. | |
| DrDarwin | zondag 23 december 2007 @ 08:52 |
quote:En jij bent weer bij af. Dat design van porsche is geen design maar voortmodderen op een al lang geleden verouderd concept omdat ze bang zijn afscheid te nemen van hun grote melkkoe. Ik blijf erbij dat als je het niet geweten had, en er had een porsche plakplaatje op die Nissan neus gezeten dat de superlatieven je hier om de oren gevlogen waren en dat er dan vast iemand zou zijn geweest die de 911 de enige echte mooie porsche vind. Die krijgt dan weer bijval en hoppa, over een tijdje nog meer van die 'exclusieve' sportcoupé's op elke hoek van de straat. Het enige opzienbarende dat porsche de laatste paar jaar heeft voortgebracht is de cayenne, en dat is een P.C.hoofdstraat gedrocht . | |
| Tjabbo | zondag 23 december 2007 @ 10:12 |
quote:ik vond ze met de zoekfunctie. | |
| Herr.Flick | zondag 23 december 2007 @ 12:33 |
quote:Zeker hebben ze wel verstand van techniek (en ook gebruikt!), maar zoals eerder reeds vermeld maakt een paar indrukwekkende cijfertjes nog geen "mooie sportwagen", maar dat zullen verschillende fokkertjes hier wel nooit begrijpen... | |
| MrTorture | zondag 23 december 2007 @ 13:41 |
quote:begrepen verschillende fokkertjes maar eens dat smaak iets persoonlijks is... | |
| Sloper | zondag 23 december 2007 @ 13:45 |
| http://www.youtube.com/watch?v=FIZLhbUgaxY gruwelijk! | |
| Dr_Flash | zondag 23 december 2007 @ 14:07 |
quote:Mja, aardig. Maar wat een zouteloos zaaddodend kutcommentaar zeg | |
| Sloper | zondag 23 december 2007 @ 14:59 |
quote:Het gaat toch ook om de auto... | |
| Party_P | zondag 23 december 2007 @ 15:11 |
quote:Als ik de keuze had tussen een 911 en een GT-R (of 1 van de voorgangers, de skylines), dan ga ik absoluut voor de GT-R (of skylines). Waarom? De 911 ziet er nog steeds uit als een uitgerekte VW Kever. En 911 en design? Houd een 911 uit de jaren 70 ernaast en het is bijna dezelfde auto Trouwens wel jammer dat Nissan niet meer de RB26DETT gebruikt. Dat blok kon gemakkelijk hetzelfde vermogen aan als het blok wat ze nu gebruiken, alleen is de RB26 een stuk lichter qua gewicht. | |
| Herr.Flick | zondag 23 december 2007 @ 15:37 |
quote:Leg aub geen woorden in mijn mond, dat zijn mijn woorden niet, en ook nooit geweest! Duitsers kunnen en maken mooie auto's, en de jappen doen niets anders, maar idd, zoals hier eerder beschreven is smaak een persoonlijk iets, en niet iets wat met cijfertjes te maken heeft... persoonlijk vind ik het "porsche design" monsterlijk, veel mooier dan een andere sportauto, en dat ie "nooit is veranderd" vind ik juist het geniale van dit merk, maar ook dat is persoonlijk, en heeft verder niets met de herkomst te maken van de auto(bouwer). | |
| Wimo. | zondag 23 december 2007 @ 17:56 |
Nice..![]() | |
| Party_P | maandag 24 december 2007 @ 11:59 |
quote:Ik snap wat je bedoeld Het is inderdaad redelijk geniaal dat porsche nog steeds auto's bouwt die gebasseerd zijn op de 60/70 modellen, maar dan in een modern jasje, weinig fabrikanten die ze dat nadoen. En inderdaad, smaak verschilt | |
| Svensson | maandag 24 december 2007 @ 20:31 |
| Twee onboard video's van de GT-R op natte Duitse wegen: http://www.youtube.com/watch?v=uRiUGlis4Ng http://www.youtube.com/watch?v=-3nM2uSyoeY | |
| TheVotary | maandag 24 december 2007 @ 21:54 |
| Die gek rijdt bijna de vangrail in aan het einde van het eerste filmpje. Hahaha en dat vrouwtje blijft ook gewoon relatief kalm gezien het feit dat ze iemand naast zich heeft die bij een 'beetje' versnelling de hele tijd 'oooooohhhoooohhhh' geluiden loopt te maken. | |
| DS4 | dinsdag 25 december 2007 @ 10:01 |
quote:Dat zal dan de reden zijn dat de ontwikkelafdeling van Porsche voor zo goed als alle autoproducenten ontwikkelt, waaronder alle Jappen... | |
| DS4 | dinsdag 25 december 2007 @ 10:06 |
quote:Hallo Stevie! Ik wist niet dat je NL kon... SPOILERIk ben overigens benieuwd hoe succesvol een bedrijf als Nissan Design zou kunnen zijn... Dit even ter overdenking. | |
| DS4 | dinsdag 25 december 2007 @ 10:12 |
quote:Iemand de aflevering van Top Gear gezien met de Aston DB5 en de E-type? Waarin Jeremy lyrisch was over deze oude auto's zo lang er moderne techniek in was gemikt. Sixties styling with today's technology... Aldus Jeremy de beste combo, want vanaf de jaren 60 ging het bergafwaarts. De 911 heeft dat af-fabriek. | |
| Wimo. | woensdag 26 december 2007 @ 03:15 |
| Laatste aflevering gaven ze juist af op jag vanwege het oubollig design .. dat nieuw ding (xf ofzo) werd juist geprezen vanwege het nieuw design .. | |
| Michel4AGE | woensdag 26 december 2007 @ 03:55 |
| holy shit wat een figuur in die filmpjes haha | |
| RealZeus | woensdag 26 december 2007 @ 16:20 |
quote:Dan hebben die Japanners het goed gedaan, want de gemiddelde Japanse auto is betrouwbaarder dan een Duitse auto. Ik koop liever een Nissan dan een Porsche, al is het alleen maar om de betrouwbaarheid. Buiten dat: Nissan heeft wel meer leuk speelgoed gemaakt. De Sunny GTI-R was ook leuk, met 4 wd en 225 pk. (kom ik aan in mijn Sunny met 90 pk | |
| Dr_Flash | woensdag 26 december 2007 @ 17:16 |
quote:Dat vind ik dan weer erg lelijk, maar goed. Deze auto is er ook niet om mooi te zijn, of betrouwbaar, of innovatief, of hip. Deze is er om snel te zijn, en verder niks. En wel: Dat lukt | |
| DS4 | donderdag 27 december 2007 @ 10:23 |
quote:Nix-an is vwb betrouwbaarheid niets bijzonders. Mazda is de beste Jap, dan toyota en nix-an komt daar ver achteraan. Porsche is een van de meest betrouwbare merken. De reden dat jij een nix-an koopt zal dus niet zoveel met betrouwbaarheid te maken hebben... | |
| Wimo. | donderdag 27 december 2007 @ 12:01 |
quote: quote:eerste hit met google.. http://www.reliabilityind(...)apc=3128339010848601 Let op plek 7 en 10 .. | |
| Party_P | donderdag 27 december 2007 @ 12:58 |
quote:Nou Porsche niet betrouwbaar? Een aantal jaar geleden (rond 2000 was dat ongeveer) dat de porsches van eind jaren 80 zeer betrouwbaar waren. | |
| DS4 | donderdag 27 december 2007 @ 16:19 |
quote:Ik baseer mij op veel onderzoeken en niet die enkele waar alleen Jappen op voorkomen (en zeker niet als het van het blad is wat begint met "What", aangezien het een feit van algemene bekendheid is dat dit een blad is waar je met geld een goede positie kan kopen). | |
| Deimos000 | donderdag 27 december 2007 @ 17:33 |
| de neus heeft wel wat weg van de nieuwe Mitsubishi Lancer.. | |
| MrTorture | donderdag 27 december 2007 @ 17:33 |
quote:Baseren is niet wederkerend quote:Leuke semantische drogreden Die lijst wordt niet gemaakt door het blad Whatcar, maar door een verzekeraar. Whatcar is een van de bladen die de lijst mag publiceren. [ Bericht 28% gewijzigd door MrTorture op 27-12-2007 17:39:21 ] | |
| DS4 | donderdag 27 december 2007 @ 17:46 |
quote:Leuk. Ik vind het een lijst met resultaten die erg uit de gemiddelde lijn liggen. | |
| RealZeus | donderdag 27 december 2007 @ 18:09 |
quote:Nou, ik heb er weinig problemen mee. Hij diet het wanneer ik dat wil. Maar ik moet wel toe geven dat mijn eerste auto een Nissan was en dan blijf je toch hangen. En de Citroën en de Peugeot bevielen toch minder. Feit is wel dat je bij Japanners een stuk meer auto voor je geld krijgt. | |
| Wimo. | donderdag 27 december 2007 @ 18:19 |
quote: quote:Je hebt gelijk. Wat een prutsers daar! Ik snap niet waar ze al die info vandaag halen na het vergelijken van slechts 55000 auto's. Ik ben om | |
| DS4 | donderdag 27 december 2007 @ 18:26 |
quote:Ik heb weinig tot geen problemen met mijn auto, ondanks dat deze inmiddels ruim 16 jaar oud is en 270.000 km heeft gelopen... De BMW van mijn vrouw heeft inmiddels al weer vanaf nieuw 110.000 km gereden zonder 1 foutje. Er zijn geen slechte auto's meer, er zijn nog wel mensen die hun auto slopen. Alleen af en toe gaat er wat mis. Maar als je veel problemen hebt met je auto, dan ligt het meestal aan jezelf. Zeker als het mechanisch is. quote:Ben ik het niet zo mee eens. Op papier misschien. Maar het gevoel in een Jap is er een van droefenis. Althans, verreweg de meeste Jappen ontnemen mij al het plezier in autorijden. | |
| DS4 | donderdag 27 december 2007 @ 18:28 |
quote:Fijn dat je dat wil inzien. quote:55.000 quote:Dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd: niets bijzonders. Dat is nog wel even wat anders. | |
| Tommy_Kuklinski | donderdag 27 december 2007 @ 22:42 |
quote:Toch heeft mijn collega zonder raar te doen (is een zeer rustige en serieuse bestuurder) enorm veel problemen gehad met z'n nieuwe C4. | |
| Wimo. | donderdag 27 december 2007 @ 23:59 |
quote:Is dat geen nissan? Heb uit betrouwbare bronnen (ds4) gehoord dat ze niet echt betrouwbaar zijn | |
| Tommy_Kuklinski | vrijdag 28 december 2007 @ 00:52 |
| DS4 heeft in deze gelijk. Een Nissan is ook niet bijzonder betrouwbaar (engelse jap Toyota heeft z'n imago te danken aan de jaren 90, waar ze wel echt betrouwbaar waren, tegenwoordig begint dat achterhaald te raken met de modellen die wij hier hebben. Nu heeft Mazda het goed voorelkaar (terwijl die weer slechter waren in de jaren 90) en Nissan heeft eigenlijk altijd op dat imago mee gelift. | |
| RealZeus | vrijdag 28 december 2007 @ 02:07 |
quote:Nou, geen slechte auto's? Ik heb voor mijn werk in een Renault gereden en na 100000kilometer kon je er donder op zeggen dat er van alles stuk ging. En ik reed hem netjes warm en zo. En ik vind een Jap lekker strak sturen, in tegenstelling tot die twee Franse dweilbakken die ik gehad heb. Maar goed, smaken verschillen evenals persoonlijke voorkeuren. | |
| MrTorture | vrijdag 28 december 2007 @ 09:59 |
| Over Fransen zijn we het wel eens dus M'n pa is van Toyota naar Renault overgestapt. Een stap van geen onverwachte kosten naar enkele honderden euro's per jaar. Lampen aan laten bij een stilstaande auto en na 5 minuten al start-ie niet meer. Vervolgens startkabels volgens het onderhoudsboekje aangesloten en daarmee de hele electronica opgeblazen. Kosten over de 1000 euro en Renault wijst iedere verantwoordelijkheid af, want wat betekent nou zo'n boekje... | |
| DS4 | vrijdag 28 december 2007 @ 10:19 |
quote:Ja, Renault hangt dan ook wel stijf onderaan... Uitzonderingen zijn er altijd, maar in de regel zijn moderne auto's gewoon betrouwbaar. En gebruik speelt een grote rol. Ook al kun je niet je vinger erop leggen. Zo heb ik zelf vroeger toen ik er nog tijd voor had pc's gebouwd. Ik bouwde dan meestal in een bepaalde periode meerdere pc's en de afnemers waren bekenden. De pc's waren door de bank genomen redelijk identiek en ook altijd met gebruikmaking van a-merken. En toch... waren het altijd dezelfde die problemen hadden met de pc. Sowieso met de software, maar ook met de hardware. En dan meerdere pc's achter elkaar, dus ofwel de afnemers had NOOIT een probleem, ofwel de afnemer had met iedere pc meerdere problemen. Ik geloof niet dat ze met de toetsenborden aan het smijten waren (die gingen ook niet stuk), maar op de een of andere manier was de combi niet goed. Sommigen noemen het aantrekken van ongeluk, ik denk dat het toch een bepaalde vorm van gebruik is. En verklaren kan ik het niet. Van afstand was het gebruik nl. normaal. En zo zie ik het ook met auto's. Mijn vrouw die kan in Citroëns rijden met ruim 300.000 km achter de rug, of met Alfa's en er gaat zo goed als niets mis. En dat is statistisch gezien een "wonder" (vooral bij die Citroën). Maar ik weet ook wel waarom het zo is. Ze heeft gevoel voor techniek. Rijdt b.v. niet in de 6 met 80 km/u omdat ze voelt dat de motor dan net iets boven de krachten moet werken. Een ander doet dat vrolijk wel en heet dan een rustige rijder... maar goed voor de techniek is anders. Zo zul je ook zien dat Verstappen er in zal slagen om de Porsche RS Spyder in recordtijd naar de klote te helpen op Le Mans. Maar nu geraak ik off-topic. | |
| Dr_Flash | vrijdag 28 december 2007 @ 11:21 |
| Maar wat is de topsnelheid van deze blijkbaar enorm betrouwbare launch control kliko nou? | |
| DS4 | vrijdag 28 december 2007 @ 11:44 |
quote:Officiële cijfers die ik onder ogen kreeg: 0-100 4,7 sec. (conservatief gelet op pk/gewicht, maar de meting uit de OP is zonder meer bizar snel gelet op pk/gewicht verhouding, verwacht dus een waarheid in het midden) en top 309 km/u. | |
| Dr_Flash | vrijdag 28 december 2007 @ 11:45 |
| Oh okee, ook hard genoeg iig | |
| StefanP | zaterdag 29 december 2007 @ 04:20 |
| Lelijke grafbak. Maar ik verheug me er nu al op dat die 'Japanse tupperware' alle peperdure Italianen en Duitsers alle hoeken van de ring laat zien (no pun intended). Ach, gelukkig kunnen de eigenaren van die exoten het hoofd ferm omhoog houden, want ze hebben een lederen interieur en een echt Zwitsers klokje in hun dashboard. | |
| eer-ik | zaterdag 29 december 2007 @ 10:07 |
quote:Je kunt het echt niet laten he.. | |
| DS4 | zaterdag 29 december 2007 @ 10:37 |
quote: En zo is het maar net. | |
| Supra_Turbo | zaterdag 29 december 2007 @ 19:04 |
| TVP | |
| Wimo. | zondag 30 december 2007 @ 00:05 |
quote:U heeft ook een exoot ? | |
| SilentRimmer | zondag 30 december 2007 @ 00:15 |
quote:Nee, hij heeft een porsche..... | |
| Wimo. | zondag 30 december 2007 @ 00:24 |
quote:Ah, een GTx? | |
| johnwoo | zondag 30 december 2007 @ 00:30 |
quote:Nog meer Japanse rijst op de Ring, ook Toyota/Lexus gaat de Porkers voorbij: Lexus LF-A unofficially smashes lap record to become King of the 'Ring ![]() The king is dead, long live the king! Lexus' long-awaited LF-A has unofficially smashed the lap record at Germany’s Nürburgring, with a time of seven minutes, 24 seconds. That beats Porsche’s new GT2 by a second and makes the Lexus the King of the 'Ring. Company insiders have revealed that a 4.8-litre V10 – co-developed with Yamaha – powered the record-breaking test mule. It revs to 9,000rpm and pumps out 552bhp. Combined with a highly aerodynamic body, it should enable the LF-A to hit 210mph. (bron) | |
| Supra_Turbo | zondag 30 december 2007 @ 11:49 |
| Sinds de Jappen van die 280hp gentlemen's agreement af zijn gaat het de goede kant op. De Europese merken kunnen hun borsten nat gaan maken! | |
| Tommy_Kuklinski | zondag 30 december 2007 @ 13:25 |
| Dat zou echt fantastisch grappig zijn Als ze met die nep-toyota, na een eerste echte poging "king of the ring" worden | |
| DS4 | zondag 30 december 2007 @ 14:01 |
quote:Vooralsnog zijn het allemaal cijfers die door de fabriek als marketingtool worden gebruikt en staat de GT2 bovenaan. Het is net zoiets als vanuit een trainingskamp claimen dat de heer zusenmezo het wereldrecord 100m sprint heeft verbeterd. Zelfs al is het waar: het telt niet. | |
| Supra_Turbo | zondag 30 december 2007 @ 16:45 |
| We zullen zien | |
| DS4 | zondag 30 december 2007 @ 16:57 |
quote:Precies. Eerst zien, dan geloven. | |
| Tommy_Kuklinski | zondag 30 december 2007 @ 19:27 |
quote:en zelfs als het officieel is zal het niet geaccepteerd worden.. "ze hebben met slicks gereden" "de track was 5 graden warmer" enz. enz. enz. | |
| DS4 | zondag 30 december 2007 @ 20:50 |
quote:Dit is gewoon onzin. Als het officieel is, is er niet met slicks gereden. Donkervoort claimt ook het record te hebben verbroken. Je moet die auto waarmee ze dat deden eens zien. Dat is een compleet verbouwde versie. Waarmee het geen donder te maken heeft met een record voor productiemodellen. Met de Porsche 962 kun je in iets meer dan 6 minuten de Ring rondrijden. Dat is dus ruim een minuut sneller. Er is zowaar een straatversie van die auto, dus in theorie... Gewoon afwachten dus. Op dit moment heeft Porsche de eerste plaats in handen. En toyota heeft gewoon nog alles te bewijzen. | |
| Tommy_Kuklinski | zondag 30 december 2007 @ 21:02 |
quote:Let maar op. | |
| DS4 | zondag 30 december 2007 @ 21:15 |
quote:Het is in ieder geval ongefundeerd. Het is zoiets als het volgende mopje: Man loopt op straat en ziet een andere man met een hondje lopen. Het hondje jankt dat het een lieve lust is. De man vraag aan de eigenaar van het hondje wat er met de hond aan de hand is. - o, zo doet hij altijd als Ajax punten heeft laten liggen. Waarop de man vraag: "wat doet hij als Ajax wint?" - Geen idee, ik heb hem pas 3 maanden. | |
| Tommy_Kuklinski | zondag 30 december 2007 @ 21:52 |
quote:Het is gewoon een feit dat als een Jap iets beter doet dan een Europeaan het vaak niet zonder slag of stoot geaccepteerd wordt. maar ik ben benieuwd naar het draadje hier op fok als het zover is! | |
| DS4 | zondag 30 december 2007 @ 21:56 |
quote:Alsof er geen tegenspraak is ten aanzien van de prestaties van Porsche... Als je verwacht dat op fok iedereen het met elkaar eens gaat zijn ben je zeker van teleurstellingen. quote:Ik ben benieuwd of het draadje ooit komt... | |
| Tommy_Kuklinski | maandag 31 december 2007 @ 03:29 |
quote:In mijn beleving een stuk minder. Voor mij geen teleurstellingen, ik ben aan geen enkel merk gehecht, dus heb ook nimmer met teleurstellingen te maken op dit vlak. quote:Ik ook! | |
| DS4 | maandag 31 december 2007 @ 10:08 |
quote:Ik had het over de teleurstelling aangaande de verwachting dat iedereen het met elkaar eens gaat zijn... | |
| Tommy_Kuklinski | maandag 31 december 2007 @ 14:24 |
quote:Waarom zou er anders een forum bestaan? Dus ook dat stelt mij niet teleur Het ging mij om het feit (en dat weet je best | |
| DS4 | maandag 31 december 2007 @ 15:23 |
quote:Ik denk dat die constatering meer perceptie is dan iets anders. Zelfs al is het zo: wat kan jou het schelen? | |
| Tommy_Kuklinski | maandag 31 december 2007 @ 16:08 |
quote:Het kan mij niet veel schelen, ik vraag me alleen af wat voor opmerkingen er komen mocht een Jap het snelste zijn. | |
| VOLVOMEISTER | dinsdag 22 januari 2008 @ 02:26 |
| Wanneer komt die Nissan naar Europa/NL? | |
| DS4 | dinsdag 22 januari 2008 @ 10:27 |
quote:Planning eind 2008, maar zou ook 2009 kunnen worden. | |
| Supra_Turbo | maandag 18 februari 2008 @ 12:06 |
| http://nl.youtube.com/watch?v=yDoJdQXmwu8 Indrukwekkende prstaties, alleen blijkt de Viper onverslaanbaar op de slalom | |
| ThaFreak | maandag 18 februari 2008 @ 15:30 |
| collega van me heeft er al 1 in parijs gespot, zwart en gewoon op frans kenteken..... | |
| hello_moto1992 | maandag 18 februari 2008 @ 17:54 |
| 1....2...3... | |
| TheVotary | donderdag 21 februari 2008 @ 02:45 |
| http://www.youtube.com/watch?v=F2IHcp10BRI De Porsche 911 turbo ingemaakt in het eerste rondje al. Ben erg benieuwd hoeveel zo'n eigenaar nou moet neerleggen voor een auto die off. nog niet verkrijgbaar is (in Europa). | |
| ThaFreak | donderdag 21 februari 2008 @ 10:56 |
pic gevonden: op gtroc![]() volgens hun gaat het om de eerste eurospec door de uitsparing van de nummerplaat en het mistachterlicht.... Eigenaar zou Carlos Ghosn zijn, CEO van nissan.. | |
| Repeat | donderdag 21 februari 2008 @ 11:49 |
quote:DS4, kom er maar in Jammer dat ze ook niet even een getimed rondje met die nieuwe M3 hebben gedaan, was wel benieuwd geweest | |
| DS4 | donderdag 21 februari 2008 @ 12:21 |
quote:Moet ik herhalen dat de GT-R bij Sport Auto de legendarische verhalen tot op heden niet waar heeft kunnen maken? Wacht nu maar eens af tot de auto officieel in EU leverbaar is. Dan komt er vanzelf info boven tafel. Het enige wat we zeker weten is hoe de auto eruit ziet. En dat stemt mij vrij droevig... | |
| Supra_Turbo | donderdag 21 februari 2008 @ 14:05 |
| In alle filmpjes/tests maakt de GT-R de 997 Turbo in, maar alleen bij Sport Auto niet? Heel verdacht! | |
| eer-ik | donderdag 21 februari 2008 @ 14:08 |
Zijquote:n dat ook echt onafhankelijke filmpjes? | |
| Supra_Turbo | donderdag 21 februari 2008 @ 14:14 |
| Lijkt me niet dat iedereen zit te jokken wel? | |
| eer-ik | donderdag 21 februari 2008 @ 14:17 |
quote:Dat zeg ik ook niet. Maar het lijkt mij wel zaak om niet bevooroordeeld te zijn. Kan me zo voorstellen dat dat wel 'bepaalde invloed' kan hebben op enkele resultaten. Verder interesseert het me werkelijk geen hol wat een auto op een circuit doet stiekem En zeker niet bij deze 2 auto's, daar ik ze beiden niet mooi vind. | |
| DS4 | donderdag 21 februari 2008 @ 16:27 |
quote:Om te beginnen heb ik in het filmpje gezien dat er met de 911 turbo flink dwars gegaan werd. Dat is leuk en aardig, maar absoluut niet de manier om zo snel mogelijk te rijden met deze auto. Ik weet niet wie die knakker is, maar Sport Auto staat wat dat betreft gewoon als een benchmark vanwege de zorgvuldigheid. De dag dat youtube een betrouwbare bron wordt ligt denk ik nog heel ver in de toekomst. | |
| ThaFreak | donderdag 21 februari 2008 @ 19:00 |
quote:als het om duitse auto's gaat ja | |
| eer-ik | donderdag 21 februari 2008 @ 19:02 |
quote:Maar het valt niet te ontkennen dat die kerel met die gele porsche niet optimaal rijdt | |
| ThaFreak | donderdag 21 februari 2008 @ 19:30 |
quote:kan natuurlijk ook aan de eigenschappen van de porsche liggen he | |
| eer-ik | donderdag 21 februari 2008 @ 19:30 |
quote:Ja Alles kan. | |
| DS4 | donderdag 21 februari 2008 @ 22:06 |
quote:Gelul. | |
| ThaFreak | zondag 24 februari 2008 @ 18:34 |
| trekt sneller op, sneller op circuit ondanks dat de concurrent op cup banden staat.... Goh welke auto bedoel ik toch http://www.youtube.com/watch?v=hjwJl4t-DF8 http://www.youtube.com/watch?v=XzEivL1Kruo | |
| Fezzizzel | maandag 25 februari 2008 @ 09:22 |
| Trekt sneller op, heeft geen begrensde topsnelheid en kost E 55.000 minder: http://www.youtube.com/watch?v=MJheuVMVvyo http://www.youtube.com/watch?v=sskpZotxkzE&feature=related Boeit dat nou mensen? Topic gaat over de nissan skyline. Ik zeg vette kar, even aan papa vragen of ' ie er eentje besteld. | |
| Supra_Turbo | maandag 25 februari 2008 @ 10:29 |
quote:Foei... dat is geen (pro?) Duits 'onafhankelijke' instelling... dus dat telt niet... ofzo | |
| 1299 | dinsdag 4 maart 2008 @ 12:32 |
| http://www.evo.co.uk/vide(...)r_v_porsche_gt3.html Nissan GT-R v Porsche GT3 How does Nissan's stunning GT-R fare against the Porsche GT3 at Bedford's Autodrome? We find out... | |
| Supra_Turbo | dinsdag 4 maart 2008 @ 14:38 |
| Duidelijk | |
| PeeJay1980 | dinsdag 4 maart 2008 @ 14:53 |
quote:Jaaaaaaaaaa, maar dit is niet de ring en niet op exact hetzelfde moment gereden, dus de condities waren anders....en...en....enz...enz... Alleen als Horst rijdt (die heeeeeeeeeeeeeel veel ervaring in Porsches heeft) is het geldig...en...en... | |
| Repeat | dinsdag 4 maart 2008 @ 15:00 |
quote:Poeh, dat scheelt toch weer behoorlijk op 1 rondje. Hij pakt dus de Turbo en nu ook de GT3, idd een verdomd goeie auto en zeker voor dit geld. | |
| DS4 | vrijdag 7 maart 2008 @ 13:14 |
quote:De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn... Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor... De youtube generatie... | |
| tevebe | vrijdag 7 maart 2008 @ 15:03 |
quote:Het doet echt pijn he | |
| 1299 | vrijdag 7 maart 2008 @ 15:58 |
quote:Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd over | |
| GT3 | vrijdag 7 maart 2008 @ 16:16 |
quote:70 pk meer, beter gewichts/vermogen verhouding, een goed AWD-systeem en nog geen seconde op dat rondje kunnen pakken op een GT3. I rest my case. | |
| PeeJay1980 | vrijdag 7 maart 2008 @ 16:39 |
quote:De gewichts/vermogen verhouding ligt in het voordeel van de GT3. Een GT-R is 350kg zwaarder. | |
| Repeat | vrijdag 7 maart 2008 @ 17:32 |
quote:en de prijs.... De gt-r is gewoon sneller. | |
| 1299 | vrijdag 7 maart 2008 @ 17:32 |
| GT-R 1720kg / 479PK / 3.59KG per PK (http://www.fastestlaps.com/car4717b80e35715.html) GT3 1395kg / 415PK / 3.36KG per PK (http://www.autoweek.nl/carbasedata.php?cache=no&vpos=&id=42155&cache=no) Lijkt me duidelijk! | |
| Supra_Turbo | vrijdag 7 maart 2008 @ 18:33 |
quote:Och jee... die hebben we nog niet gehad hoor... | |
| DirtyHarry | vrijdag 7 maart 2008 @ 18:46 |
quote:Hij wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd | |
| ThaFreak | vrijdag 7 maart 2008 @ 19:37 |
quote:De skyline staat op sportieve/performance all-weather banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat ..... zoek de verschillen de ik probeer me er weer in 20 bochten uit te lullen generatie | |
| Supra_Turbo | vrijdag 7 maart 2008 @ 20:02 |
quote: | |
| DS4 | vrijdag 7 maart 2008 @ 23:12 |
quote:Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten... | |
| DS4 | vrijdag 7 maart 2008 @ 23:17 |
quote:Je moet niet zo zeiken. De GT-R heeft geen nadeel met de banden die gewoon net zoals de Sport Cup 2 compound en profiel hebben die op circuitgebruik is geënt. Iets anders beweren houdt in dat je de banden van de GT-R nog niet hebt bekeken. Persoonlijk vind ik DAT de grootste prestatie aan de hele auto. Het zijn nl. echt superbanden. Wat Bridgestone ook wel is toevertrouwd. Het is jammer dat de EU al jarenlang niet meer de beste banden van Bridgestone krijgt... nog afgezien van dit soort speciale banden (die het dan ook alleen zo perfect werken op het specifieke model). Maar goed, dat is een compleet andere discussie. | |
| DS4 | vrijdag 7 maart 2008 @ 23:19 |
quote:De Pilot Sport Cup 2 is ook all-weather en presteert bij droog minder dan de gewone Sport Cup. Misschien dat je dat had geweten als je ook eens achter de Playstation vandaan kwam en echt met deze banden reed... | |
| Repeat | zaterdag 8 maart 2008 @ 00:18 |
quote:Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken.... | |
| Subzero_X | zaterdag 8 maart 2008 @ 00:50 |
| Wat zeurt iedereen over porsche/nissan duits/japans hier zeg Naar mijn mening zijn de Japanners nog altijd de onbetwiste koningen van techniek, maar de vormgeving van Duitse auto's is meestal wat verfijnder.(Ik ken bijvoorbeeld niet veel mensen die een 911 geen mooie auto vinden, en mooi istie ook, absoluut ). En japanse auto's zijn dan weer net betrouwbaarder (Hoewel dat tegenwoordig praktisch gezien niks meer uitmaakt, duitse premium merken zijn even goed betrouwbaar) | |
| GT3 | zaterdag 8 maart 2008 @ 01:00 |
quote:Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten. Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder. | |
| Repeat | zaterdag 8 maart 2008 @ 01:23 |
quote:Meer vermogen, meer gewicht, AWD, meer koppel bij lage toeren en een veel lagere prijs en dan (laten we het eens worden) toch net zo snel als een 911 turbo of GT3. Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt. | |
| tevebe | zaterdag 8 maart 2008 @ 05:27 |
quote:Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt. Blijf maar volhouden dat Porsche beter is. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 09:13 |
quote:Ik ben niet zo van de youtube. Er is een ringtijd neergezet door Sport Auto en die was op niveau Turbo. Dat er een youtube filmpje is van een GT-R die sneller is zal allemaal wel. De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien. Dat heeft alles te maken met het feit dat het een zo gevarieerd circuit is, zo lang ook, dat een auto echt op alle fronten wordt getest. Ik neem toch aan dat de heren in dit forum wel eens F1 kijken. Dan weet je toch ook dat een F1 auto op b.v. Monaco competitief kan zijn en b.v. op Monza niet mee kan en v.v. De Ring is wat dat betreft iets van 6 circuits aan elkaar geplakt. Afijn, zoals ik al meermaals heb gezegd... afwachten tot de auto in de EU echt op de markt is en er goed kan worden getest. Dan zien we vanzelf wat er wel en niet waar is. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 09:16 |
quote:Als je voor zo min mogelijk geld zo snel mogelijk over het circuit wil moet je bij Ariel aankloppen. Die maken auto's die zelfs sneller dan de GT2 zullen zijn over de Ring (en ook de CGT). Het is alleen wat frisjes in de auto. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 09:20 |
quote:Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is. Het gaat momenteel over de vraag of de GT-R nu echt sneller is. Ik waag dat te betwijfelen en geef gemotiveerd aan waarom. Daarbij stel ik uitdrukkelijk dat we moeten afwachten. Daar staan anderen tegenover die op basis van youtube ( Misschien moet je eens leren lezen. p.s. De 911 turbo is natuurlijk ook gewoon een zwaargewicht (zeker met alle opties die er op de meeste testauto's opzitten zal het verschil minimaal zijn, vermogen is gelijk... niet zo gek dat de prestaties dan ook redelijk overeen (lijken te) komen). | |
| Supra_Turbo | zaterdag 8 maart 2008 @ 10:34 |
| Jij trekt de geloofwaardigheid van de tests op YouTube in twijfel, maar wat nou als er een filmpje van Sport Auto op YouTube staat? Dan is het dus ook BS? Denk je nou dat EVO magazine een stel amateurs zijn die met een antieke Video-8 camera een filmpje aan het maken zijn van de GT-R en de 997 GT3? Het is gewoon een serieuze en uitgebreide test die in hun magazine staat en OOK op YouTube te zien is! Wel een beetje vreemd dat een zogenaamd duits 'onafhankelijke' instelling de GT-R test en dat de GT-R 'maar' op 997 Turbo niveau zit, terwijl de GT-R bij tests van andere magazines de vloer aanveegt met de Porsches. Dus alle andere autobladen en programma's zijn maar wat aan aan het klooien en aan het jokkenbrokken en een stel (chauvinistische?) duitsers van een 'onafhankelijk' autoblad hebben gelijk? Dit heeft een rare nasmaak. Wel mooi dat de GT-R de Porsches niet alleen verslaat op sommige circuits, maar ook op de slalom! Alleen is de Viper is de GT-R de baas. | |
| NED | zaterdag 8 maart 2008 @ 11:59 |
| Jamaar die Viper is niet "mooi". Ofja, het is best een gave bak om te zien, maar de GT-R vind ik veel toffer!! Tenminste dat is mijn mening. Als ik moest kiezen koos ik de GT-R. | |
| NED | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:01 |
quote:Jamaar dan zouden eik alle auto's onder exact dezelfde omstandigheden gereden moeten worden. Een beetje temperatuur of luchtvochtigheid kan een hoop uitmaken. Zeker op zo een lang circuit. Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:06 |
quote:Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 12:08 |
quote:Dat laatste gebeurt, het eerste kan niet, maar Sport Auto zet de omstandigheden erbij en bij flink afwijkende omstandigheden komen ze een andere keer terug. Op de seconde nauwkeurig is het niet, dat ben ik met je eens. Maar het is zonder meer een zeer goede graadmeter en de Supertest heeft gewoon een naam hoog te houden. | |
| Supra_Turbo | zaterdag 8 maart 2008 @ 14:40 |
quote:Dan zou je een coureur ergens uit Zimbabwe moeten vinden, want een duise coureur zou dan ook niet eerlijk zijn. Of The Stig natuurlijk, want die komt van Pluto, als je JC mag geloven | |
| Supra_Turbo | zaterdag 8 maart 2008 @ 14:43 |
quote:[als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]Ja maar... ja maar... uhhm... de GT-R is niet goed ingereden...[/als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche] | |
| tevebe | zaterdag 8 maart 2008 @ 17:17 |
quote:Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is. Tot nu toe heb ik alleen bronnen gezien en gelezen waarbij de Skyline wint. Zodra er een bron is zal je wel beginnen te roepen dat de Porsche de betere is van de 2. Tot die tijd is de Skyline de betere van de 2. Maar goed ik zal wel opnieuw moeten leren lezen. Edit: die beelden van Youtube zijn ook van autobladen, maar die zullen het wel niet goed weten. | |
| Supra_Turbo | zaterdag 8 maart 2008 @ 17:46 |
| Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet. Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het. | |
| tevebe | zaterdag 8 maart 2008 @ 19:15 |
quote:Daar begint het inderdaad op te lijken. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 20:01 |
quote:Als je leert lezen scheelt dat mij typwerk. Maar goed: Sport Auto voor de tigste keer. | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 20:07 |
quote:Blabla. Ik heb gemotiveerd aangegeven waarom ik waarde hecht aan de lijst van Sport Auto. Ofwel je bestrijdt die argumenten, ofwel je accepteert het, maar ga niet zo lopen blaten. En daarnaast is er een andere reden waarom ik niet zo veel waarde hecht aan alle tests op dit moment. Er IS op dit moment geen EU model GT-R. Die komt pas over 12 maanden (maart 2009). Rond die tijd is de 997 reeks al weer een ronde verder. Op dit moment zijn de banden van de GT-R in de EU zelfs illegaal (hebben nog geen E-keur). Misschien is de EU versie wel exact hetzelfde, maar dan nog: gaarne een auto die uit de showroom is getrokken. | |
| Supra_Turbo | zaterdag 8 maart 2008 @ 23:32 |
| Wanneer komt er een VOLLEDIG nieuwe 911? Bij BMI zag ik dat ze nog steeds bepaalde onderdelen gebruiken van oudere Porsche's (964,993, etc) | |
| DS4 | zaterdag 8 maart 2008 @ 23:42 |
quote:B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant? De meeste klanten van Porsche stellen prijs op het feit dat de 911 nog steeds de 911 is. Voor mensen die dat niets vinden zijn er andere auto's op de markt. | |
| Supra_Turbo | zondag 9 maart 2008 @ 00:30 |
quote:Rustig maar! Je hoeft je niet op je pik getrapt te voelen!! Het was een serieuze vraag die ik had na het zien van de BMI aflevering over de 997. Je bent om 1 of andere rede te gefrustreerd om normaal antwoord te kunnen geven blijkbaar Het zal voor iedereen in dit topic ook niet zo moeilijk zijn om de aanleiding van je frustraties te raden waarschijnlijk... Trek het je niet aan. Porsche zal over een poosje waarschijnlijk wel met een antwoord komen op de GT-R, zodat ze 'm wel kunnen verslaan... als ze het niet te druk hebben met dat gedrocht van een Panamera | |
| Stellendam | zondag 9 maart 2008 @ 00:56 |
| DS4, rasopportunist In elk topic probeert hij continu ieder discussie te winnen, dat het op den duur zelfs vervelend wordt | |
| DS4 | zondag 9 maart 2008 @ 09:18 |
quote:Je kreeg ook een serieus antwoord. Het is een feit dat veel 911 rijders al die "nieuwerwetse" technieken zoals waterkoeling (...) maar niets vinden. Reden waarom de V8 die in de jaren 90 in de elfer zou komen uiteindelijk niet is gekomen. | |
| DS4 | zondag 9 maart 2008 @ 09:20 |
quote:Winnen? Ik stel dat we af moeten wachten... Ik ben niet degene die een conclusie wenst te trekken. Nog afgezien van het feit dat autootjes iha een subjectief verhaal vormen. Verder raad ik je aan om op te zoeken wat het woord "opportunist" betekent. | |
| DirtyHarry | zondag 9 maart 2008 @ 21:48 |
| Kijk ook eens op www.gtrnissan.com, is echt een puike site! En die virtuele testrit | |
| Supra_Turbo | woensdag 19 maart 2008 @ 23:02 |
![]() Test | |
| GiSaE | woensdag 19 maart 2008 @ 23:34 |
| Wtf maakt snelheid nu allemaal uit, het gaat om de lol wat zo'n auto je geeft. En daar is lotus nogsteeds het beste in. Zo'n 911 turbo en nissan gtr zijn GT's en geen scheurijzers. | |
| 1299 | woensdag 19 maart 2008 @ 23:48 |
quote:LoL owned again! Maar het telt niet want het is niet door een dikke duitser gereden!!! | |
| ThinAir | woensdag 19 maart 2008 @ 23:58 |
| Deze keiharde waarheid zal DS4 niet zo leuk vinden | |
| Supra_Turbo | donderdag 20 maart 2008 @ 07:15 |
| Die zal vast wel weer met een paar smoesjes aan komen zetten | |
| DS4 | donderdag 20 maart 2008 @ 09:02 |
quote:Ik lig er wakker van. Echt waar! | |
| ThinAir | donderdag 20 maart 2008 @ 11:21 |
| Erken je nu dan dat de GT-R op rondes sneller is dan 911 Turbo | |
| DS4 | donderdag 20 maart 2008 @ 12:49 |
quote:Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan. Ik snap sowieso niet dat er niemand zich achter de oren krabt ten aanzien van het verschil van 6 seconden. Dat is enorm! Even afgezien van de vraag welke van de twee op die baan de snelste tijd neer zou zetten... het is natuurlijk wel bijzonder dat de auto met de minste pk per kg niet alleen het snelste is, maar zo veel sneller. Nou zit je natuurlijk wel even met 4wd vs 2wd als je het over de Vette hebt, maar dat even terzijde. Als je nu weet dat de test is gedaan in Californië, een staat die niet bekend staat om de lage temperaturen, en de GT-R standaard op r-compound staat... En als je dan weet dat bij hoge temperaturen straatbanden veel minder gaan presteren en gripproblemen krijgen, zeker als je de spanning laat staan op het standaard niveau... En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had en de Z06 ook gripproblemen kende (waarbij ik je kan vertellen dat de 911 turbo helemaal niet zoveel problemen heeft met onderstuur en ik niet beter weet dan dat de Z06 echt verdomd goed rijdt)... Mijn idee: het verschil zit iig voor een groot deel in de banden bij die test. | |
| ThinAir | donderdag 20 maart 2008 @ 13:00 |
| Ah, hier ligt het dus ook aan de banden volgens jou. Oke. (Hoe typisch weer | |
| 1299 | donderdag 20 maart 2008 @ 13:00 |
quote: ![]() | |
| DS4 | donderdag 20 maart 2008 @ 13:14 |
quote:Het grappige is dat er alleen middels ridiculisering op kan worden gereageerd, maar inhoudelijke argumenten ver te zoeken zijn... | |
| ThinAir | donderdag 20 maart 2008 @ 13:45 |
| Dat de GT-R in meerdere tests de 911 Turbo weet te verslaan, is al het beste argument op zich. Dan zijn verdere woorden overbodig | |
| MaartenGrendel | dinsdag 25 maart 2008 @ 21:33 |
| Het zou mooi zijn als er weer eens een Nissan GT-R mee zou doen aan Le Mans...desnoods via een privateer. En dan natuurlijk de winst pakken in de GT-klasse. Helaas zijn er inmiddels ook al een paar in puin gereden trouwens. ![]() | |
| Party_P | dinsdag 25 maart 2008 @ 23:37 |
quote:Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt. En sorry, in Best motoring rijden japanners, geen duitsers. | |
| Stefan740 | woensdag 26 maart 2008 @ 00:59 |
| Altijd dat gezeik welke sneller is. Bij dit soort vergelijken is de bestuurder de zwakste schakel in 95% van de gevallen. | |
| Stefan740 | woensdag 26 maart 2008 @ 01:01 |
| Om overigens niet te spreken van het feit dat waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen zou kiezen op design ipv de rondetijd op de ring bij aanschaf. | |
| DS4 | woensdag 26 maart 2008 @ 08:35 |
quote:Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen. | |
| Party_P | donderdag 3 april 2008 @ 00:23 |
quote:Snel rijden doe je idd door strak te rijden, driften is leuk, maar kost tijd. Nja geen kwaliteit voor een sportauto. Het is knap dat Nissan een zo goed handelbare auto heeft gemaakt. Als je kijkt naar de BMI filmpjes heeft de 911 turbo een wat slappere achterkant dan de GTR, absoluut niet gek omdat het meeste gewicht achterin ligt. Ook erg knap dat Porsche met dit toch eigenlijk best domme concept toch een goed handelbare auto heeft gemaakt. En ja als je makkelijk wilt is een AMG een goede keuze, net zoals een M3/M5. quote:True, en ik val voor deze auto omdat ik 'm er gewoon enorm tof uit vind zien. | |
| Supra_Turbo | woensdag 9 april 2008 @ 16:10 |
| GT-R V-Spec @ Ring | |
| Supra_Turbo | woensdag 9 april 2008 @ 16:13 |
| GT-R blijkt heftiger dan Nissan beweert | |
| DS4 | woensdag 9 april 2008 @ 17:04 |
quote:Ik weet niet wie deze onzin op durft te schrijven... Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat rollenbanktests allesbehalve nauwkeurig zijn. Het enige waar ze goed voor zijn is een voor-na meting om te kijken of aanpassingen een gewenst effect hebben. En dan "standaard 15% vermogensverlies...". Er is helegaar geen standaard. Gemiddeld zit je bij 2wd rond de 12% en bij 4wd hoger (en dat is erg variabel gelet op de verschillende systemen en mag overigens niet vergelijken worden met het 2wd cijfer). In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald. O well... | |
| Supra_Turbo | woensdag 9 april 2008 @ 17:49 |
| Waar ze die 15% vandaan halen is mij ook een raadsel. Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen. Een beetje onder het mom van "kijk eens wat de GT-R kan, met meer gewicht, minder koppel en hetzelfde vermogen als een 997 Turbo" | |
| DS4 | woensdag 9 april 2008 @ 18:01 |
quote:Dat kan zeker. Sowieso moet je rekening houden met het feit dat niet iedere motor exact hetzelfde aantal pk heeft. Zeker in de VS moet je zorgen dat je iig het vermogen levert welke je claimt (vraag maar eens na bij Mazda...). Dat neemt niet weg dat de conclusie op drijfzand is gebaseerd (althans: veel te stellig is). We weten niet hoeveel transmissieverlies er is, dus weten we niet hoeveel het vermogen aan de krukas bedraagt. Het is niet simpeler dan dat. Ook al doet het vermogen aan de wielen icm het feit dat het een 4wd auto is vermoeden dat DIT EXEMPLAAR wel eens wat meer dan 480 pk eruit kan schoppen aan de krukas. | |
| Tjabbo | woensdag 9 april 2008 @ 18:48 |
quote:fuck it. momentopname = momentopname. | |
| DS4 | woensdag 9 april 2008 @ 19:12 |
quote:Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig... | |
| fathank | woensdag 9 april 2008 @ 19:16 |
| Vandaag toevallig gelezen in Top Gear Magazine bij de tandarts dat je bij de Nissan altijd het gevoel hebt nog harder door de bocht te kunnen gaan, terwijl de Audi R8 groots mogelijke moeite had om bij te benen. | |
| Tjabbo | woensdag 9 april 2008 @ 19:23 |
quote:zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja | |
| DS4 | woensdag 9 april 2008 @ 21:45 |
quote:Kennelijk weet jij niet wat "momentopname" betekent en voorts heb ik niet gesteld dat elk exemplaar anders is, maar dat het vermogen altijd een beetje zal fluctueren (en dat is gewoon een feit). | |
| Jimmie | woensdag 9 april 2008 @ 21:58 |
| Die GT-R wint alleen maar met gemak in die autotests omdat het een Playstation op wielen is. Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel. De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is. Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden in dit geval wel door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen… | |
| hunkpunker19 | woensdag 9 april 2008 @ 22:48 |
| Ik vind m gaaf . Beter als mn micraatje | |
| Repeat | woensdag 9 april 2008 @ 23:07 |
quote:Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs? | |
| 1299 | woensdag 9 april 2008 @ 23:14 |
| Hahaha idd ja Ik voel het aan mijn water dat dit ding de 911 alle hoeken van de kamer laat zien bij de volgende 100 testen | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 09:46 |
quote:Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat een autojournalist wel in staat is om 99% uit een GT-R te krijgen en bij een Porsche niet, waardoor de voorsprong van de GT-R, als er een echte coureur achter het stuur zit, zal verdwijnen. | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 09:48 |
quote:Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911... | |
| HunterPrior | donderdag 10 april 2008 @ 10:34 |
quote:Zo waar... Quoted for truth! | |
| Repeat | donderdag 10 april 2008 @ 10:47 |
quote:in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken... | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 10:56 |
quote:In de VS rijden VS modellen van de 911 rond. Die zijn niet zelden (ik weet dat bij de 997 reeks overigens niet zeker) hoger gezet en slapper geveerd. Een zeer populaire manier in de VS om je Porsche beter op het circuit te maken is het monteren van de standaard EU-model (eigenlijk: RoW, rest of world) veren+dempers. Daarnaast zijn de VS modellen vaak ruimer uitgerust, dus zwaarder. Bij oudere modellen had de VS variant zelfs ook nog minder vermogen (maar dat is inmiddels verleden tijd). Dus is het maar de vraag of het een goede vergelijking is als je wil weten hoe in de EU deze auto's zich tot elkaar gaan verhouden. Ik wacht dus af totdat het EU model er is. Kennelijk is dat tegenwoordig hetzelfde als zeggen dat een Porsche de beste auto is en rondjes rijdt om iedere andere auto, ieder jaar meer waard wordt, nooit stuk gaat, iedereen er een wil hebben, enz. enz. | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 10:59 |
quote:Ik beheers Japans te slecht om de tests in Japan te begrijpen... En ook Japanse Porsches hebben wijzigingen (alleen weet ik daar niet wat de verschillen exact zijn). Japans model is marktspecifiek. p.s. Dat in Japan het stuur aan de andere kant zit is logisch, maar dat is in het VK niet anders en VK is gewoon een RoW model. | |
| HunterPrior | donderdag 10 april 2008 @ 11:09 |
quote: | |
| PeeJay1980 | donderdag 10 april 2008 @ 12:57 |
quote:Deze vond ik ook wel aardig. | |
| 1299 | donderdag 10 april 2008 @ 13:00 |
quote: | |
| HunterPrior | donderdag 10 april 2008 @ 14:11 |
| Kijken we naar de rondetijden op Ring, waar de GT-R V-spec bij EERSTE TESTRIT sneller is dan Carrera GT: Een Carrera GT, ter waarde van ¤ 646.485 EURO op circuitbanden, een 612 pk's sterke V10 en 3000 lbs gewicht bestuurd door professional Walter Röhrl >>wordt keihard gepwnd door<< een GT-R V-spec van nog geen 100.000 euro, 550 pk's (70 pk's extra aldus Nissan) en 3750 lbs gewicht. Edit: ben benieuwd in welke bocht DS4 weer eens gaat kronkelen: "Ja maar er was op dat moment duivenpoep op Carrera GT gespetterd, hetgeen gevolgen had voor z'n aerodynamische stroomlijn. En bovendien had de Ring-coreur Walter Röhrl vorige maand een zware echtscheiding achter de rug, hetgeen van invloed was op z'n gesteldheid. Ik wacht eerst de vele tests met de nieuwe Porsche af die in 2018 zal plaatsvinden. Daartussen zit vast wel een test tussen waarin de Porsche lukt om deze GT-R te verslaan. Wees niet voorbarig, we wachten eerst af totdat de nieuwe Porsche in 2018 arriveert. Dan kunnen we pas goed en eerlijk vergelijken mensen!" DS4, die niet tegen z'n verlies kan en dat ook niet wilt erkennen [ Bericht 1% gewijzigd door HunterPrior op 10-04-2008 14:28:48 ] | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 14:54 |
quote:Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben. Het is echt zo sim-pel. (dit nog afgezien van de bron die zo ongedefinieerd is dat zelfs Area 51 overtuigender is bewezen) | |
| HunterPrior | donderdag 10 april 2008 @ 14:56 |
quote:Het is alleen een indicatie van waar deze conceptversie al in staat is.. je weet wel, een prototype waar nog een en ander aan te verbeteren valt. Ik heb dan ook nergens gezegd dat het een productieversie was, sluwe rat dat je bent.. | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 14:59 |
quote:O, een prototype. Dan mag de 962 ook meedoen. Die is een ruime minuut sneller dan die 7.25 die werd genoemd. Dag hoor. (dan hebben we het over een auto van 20 jaar oud) | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 15:02 |
quote:Net als die prototypes van Donkervoort (die overigens WEL officieel getimed zijn). Alleen haalt de productieversie daar ook niet die tijden. Appels met appels, peren met peren... | |
| PeeJay1980 | donderdag 10 april 2008 @ 15:40 |
quote:Behalve dan dat de GT-R V-Spec ook daadwerkelijk als productiemodel gepland is. | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 16:33 |
quote:Er rijden al lang en breed 962's rond op de openbare weg (niet veel, maar toch). Ik had de opmerking mijlenver zien aankomen... (natuurlijk is het geen vergelijk, maar een prototype is natuurlijk ook geen vergelijk met een productiemodel, nog afgezien van het feit dat de tijd van niveau "roddel" is) | |
| PeeJay1980 | donderdag 10 april 2008 @ 16:37 |
quote:Een circuitwagen op kenteken weten te regelen, maakt het nog geen productiemodel natuurlijk | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 16:54 |
quote:Het is ook geen vergelijk, maar als we het toch over prototypes moeten hebben, dan haal ik natuurlijk de prototype van stal. Weet je, eigenlijk vind ik het wel prima hoor deze berichten. Dan wordt Porsche nl. gedwongen om mee te gaan. De laatste jaren heerste aldaar meer iets van "we zijn snel genoeg en de klandizie kan al deze snelheid misschien wel niet aan, hetgeen imagoschade kan geven en dat is slecht voor de aandeelhouders". Nu moet men wel, want ze zullen het risico niet willen lopen dat de nieuwe GT2 straks ineens NIET het snelst blijkt. En verder wachten we af. 2009, dat is sneller dan je denkt. | |
| tevebe | donderdag 10 april 2008 @ 17:42 |
| Eindeloze discussie, maar vrij leuk om te lezen. Nu is de 997 al enige tijd op de markt en zegt Porsche dat ze niet alles eruit hebben gehaald. Dalijk komt de nieuwe 997 en dan zegt Nissan dat ze niet alles uit de Skyline hebben gehaald. | |
| Supra_Turbo | donderdag 10 april 2008 @ 18:05 |
| Ja precies. Als er een ervaren racecoureur met de 911 gaat scheuren, dan valt er nog veel meer winst te behalen. Maar als diezelfde coureur in de GT-R gaat trappen, dan valt er bijna niks vanaf te rijden. Misschien maar eens een polletje opstarten over hoe we DS4 z'n circuit gaan noemen. Al die lame excuses en smoesjes zijn gewoon te triest | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 18:51 |
quote:Dat staat dus gewoon NERGENS te lezen. Feit is wel dat de nieuwe elfer sneller zal zijn. En die komt toch echt gelijktijdig met de GT-R in Europa op de markt. Sterker nog: de elfer komt eerder. | |
| DS4 | donderdag 10 april 2008 @ 18:54 |
quote:Als je straks je traantjes (die je kennelijk laat omdat iemand niet onder de indruk is van wat testjes) op droogt, dan zul je zien dat ik die opmerking niet heb geplaatst. | |
| StefanP | vrijdag 11 april 2008 @ 08:57 |
| Porsche Veel te duur. Over weinig waar voor je geld krijgen gesproken... alleen de allerduurste topmodellen weten een beetje snel te rijden (en zelfs dan krijgen ze een pak slaag van de vette en andere spotkoedkope 'rommel'); de rest is niet meer dan een vrouwenautootje (Boxster) of een midlife crisis patsbak (alle andere modellen). Die GT-R vind ik trouwens ook niet mooi hoor, maar ik vind het wel prachtig dat wederom een spotgoedkope 'prutsbak', die de helft kost van een beetje Porsche, even laat zien dat Japan en de VS > exoten. | |
| Repeat | vrijdag 11 april 2008 @ 09:56 |
| Dat punt van de prijs kun je gewoon niet omheen natuurlijk. Dat blijft, want een snelle porsche is veel duurder dan zon nissan en dan nauwelijs tot niet sneller... Of zelfs langzamer... | |
| DS4 | vrijdag 11 april 2008 @ 10:02 |
| McDonalds vult ook, maar toch betaal ik graag meer voor een sterrentent. Ook al krijg ik daar per euro minder calorieën. | |
| Repeat | vrijdag 11 april 2008 @ 10:42 |
| Dat kan, maar hier gaat het puur om de snelheid en dan lijkt het me een valide punt. | |
| DS4 | vrijdag 11 april 2008 @ 11:09 |
quote:Als het puur om de snelheid gaat doet de prijs er weer niet toe. | |
| Jimmie | vrijdag 11 april 2008 @ 11:12 |
| Als het puur om de snelheid gaat waarom koop je dan niet voor 30000 een Caterham 7 kloon of voor wat meer een Radical en andere semi-race bakken... | |
| fathank | vrijdag 11 april 2008 @ 11:37 |
quote:Volgens mij is die er nu nog niet, dus of het een feit is betwijfel ik. | |
| PoeK | vrijdag 11 april 2008 @ 11:53 |
quote:Whehe, dat vind ik een mooie opmerking | |
| -Muse- | vrijdag 11 april 2008 @ 13:47 |
quote:Gelukkig biedt een Porsche naast snelheid ook nog luxe, comfort en status. Dat kan je van een Supra of skyline niet echt zeggen Oke, het zijn geweldig snelle wagens, en als dat is wat je zoekt dan is het een ideale auto voor jou. Maar om nou te zeggen dat exoten maar troep zijn omdat ze (standaard) minder snel zijn, is gewone een pure uiting van domheid. | |
| PoeK | vrijdag 11 april 2008 @ 13:48 |
quote:Dat zijn dingen die niet van belang zijn. Toch alleen maar snelheidverneukend | |
| -Muse- | vrijdag 11 april 2008 @ 13:50 |
quote:Daar ging iets mis met posten, dat was niet mijn hele post | |
| PoeK | vrijdag 11 april 2008 @ 13:53 |
quote:haha, ik zie 't quote:Vind ik ook. Het gaat mij persoonlijk ook niet zozeer om de snelheid maar om de luxe en het voortkomen. Ík vind die GT-R een afzichtelijk stuk wagen. Maar dat is mijn mening. | |
| Jimmie | vrijdag 11 april 2008 @ 14:45 |
| Neem een standaard quartz horloge, stukken nauwkeuriger dan een duur mechanisch horloge, toch is er een markt voor mooie dure mechanische horloges, als je er achter bent waarom snap je ook dat mensen veel liever een Porsche of Italiaanse exoot hebben dan een Nissan... | |
| don-diablo | vrijdag 11 april 2008 @ 15:23 |
quote:Dat dus. Japanners excelleren gewoon in techniek, maar ik vind de GT-R gewoon lelijk en dat is een kwestie van smaak. Als ik 120k zou mogen uitgeven zou ik wel wat anders kopen door geld bij te leggen. De GT3 vind ik eig de enige mooie 911. Vraag me niet waarom maar het is allemaal een kwestie van smaak en wat je wil in een auto. Als ik een snelle bak zou mogen kopen zou ik voor een RS4 gaan. Snel zat en je kunt er prima wat vrienden in kwijt en een beste bult bagage. | |
| DS4 | vrijdag 11 april 2008 @ 15:34 |
quote:De nieuwe versie is altijd sneller. Waarom zou dat ineens nu niet zo zijn (zeker aangezien het gewicht hetzelfde blijft en het vermogen toe zal nemen)? | |
| fathank | vrijdag 11 april 2008 @ 15:40 |
quote:Ik dacht dat je bedoelde sneller dan de GT-R, maar je doelde dus op de "oude" 911. Duidelijk. Point taken. | |
| Repeat | vrijdag 11 april 2008 @ 15:43 |
quote:Ik heb nog geen rondetijden op de nordschleife gezien door sport auto. | |
| DS4 | vrijdag 11 april 2008 @ 17:04 |
quote:Vooruit, je hebt gelijk: het is geen feit, maar een redelijke verwachting. | |
| StefanP | vrijdag 11 april 2008 @ 23:50 |
quote:Jij spreekt uit ervaring? Natuurlijk heb je al vijf exoten en drie Supras en Skylines gehad. Mijn Supras en Corvette zijn allemaal heerlijk comfortabel met fantastische stoelen, radio en airconditioning. Overal waar je rijdt kijken mensen om. Dat logootje op je Porsche mag je houden hoor. Luxe, comfort en status zijn onzinargumenten die erbij gehaald worden omdat er toch iets opgenoemd moet worden om dat belachelijke prijsverschil goed te praten. | |
| DS4 | zaterdag 12 april 2008 @ 21:55 |
quote:Huh? Je had die toyota's toch verkocht? | |
| Supra_Turbo | donderdag 1 mei 2008 @ 14:43 |
| http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=8813 | |
| DS4 | donderdag 1 mei 2008 @ 14:46 |
quote:En dan te bedenken dat Horst von Saurma meer dan 20 seconden extra nodig heeft, terwijl hij het circuit op zijn duimpje kent... Het zal toch geen marketing zijn. | |
| Repeat | donderdag 1 mei 2008 @ 15:18 |
quote:Heeft ie er ondertussen dan wel al in gereden | |
| DS4 | donderdag 1 mei 2008 @ 15:28 |
quote:Jazeker, met een tijd van iets meer dan 7 minuut 50 seconden. Geen officiële supertest overigens, dus misschien gaat er nog wel een paar seconden van die tijd af... maar niet ruim 20 natuurlijk. Vandaar dat ik deze gecommuniceerde tijd ook linea recta naar het rijk der fabelen verwijs. 7 min. 50 is al een prachtige tijd overigens. | |
| Supra_Turbo | donderdag 1 mei 2008 @ 15:55 |
quote:Stel je voor dat die mofrikaan met een plastic Nissan een snellere tijd neer zet dan hun o zo geliefde nep Kever | |
| DS4 | donderdag 1 mei 2008 @ 16:34 |
quote:Natuurlijk. Een Duitser is partijdig. Een medewerker van Nissan niet. | |
| fathank | donderdag 1 mei 2008 @ 19:51 |
| 't is gewoon een steengoede auto | |
| PeeJay1980 | donderdag 1 mei 2008 @ 19:52 |
quote:Nouja, in tegenstelling tot een Porsche, zit bij de Nissan het contact wel rechts van het stuur. Wellicht dat Horst hem niet kon vinden en daarmee al flink wat tijd verloor [ Bericht 0% gewijzigd door PeeJay1980 op 01-05-2008 19:58:12 ] | |
| fathank | donderdag 1 mei 2008 @ 19:57 |
quote:Of hij kon de pen niet vinden om te tekenen | |
| PeeJay1980 | donderdag 1 mei 2008 @ 19:58 |
quote:Doh...al aangepast | |
| fathank | donderdag 1 mei 2008 @ 20:31 |
quote:Toch laat ik em staan | |
| Supra_Turbo | donderdag 1 mei 2008 @ 21:16 |
quote:Die weet tenminste hoe die moet rijden blijkbaar | |
| Repeat | donderdag 1 mei 2008 @ 21:21 |
quote:Eerlijk is eerlijk. 20 seconden is wel heel veel om als gare Japanner zomaar te pakken ten opzichte van iemand die bijna op die baan leeft... | |
| Jimmie | vrijdag 2 mei 2008 @ 13:54 |
| Wacht even hoor. Het record gezet door de Pagani Zonda F Clubsport van 7:27.82 wordt door de GT-R op een seconde na geevenaard? Pagani Zonda F CS: 650 pk 780 nm 1230 kg Nissan GT-R: 480 pk 588 nm 1740 kg 0,53 pk per kg tegen 0,28 pk per kg... Volgens Nissan doet de GT-R 0.99 lateral g. De Pagani Zonda F CS doet bijna 1.5 lateral g. De GT-R rijdt de straatlegale raceauto op z'n dooie gemak op de ring wel even achterna met slechts een seconde verschil aan het einde van een rondje Tsja als dat geen propaganda is, dan gebeuren er toch magische dingen met sommige natuurwetten. En ja het 4x4 systeem is blijkbaar enorm goed, maar dat kan nooit deze cijfers goed maken... | |
| DrDarwin | zondag 4 mei 2008 @ 08:12 |
quote:Ik wil die 'betrouwbaarheidscijfers' wel eens zien. | |
| DrDarwin | zondag 4 mei 2008 @ 08:21 |
quote:Natuurlijk zijn Duitsers partijdig in deze. Zelfs de tüv cijfers over betrouwbaarheid worden tegenwoordig zo in categoriën onderverdeeld dat er altijd wel een Duits merk ergens in de top staat. de tüv kon het blijkbaar niet meer aanzien dat hun eigen glorie nergens te bekennen is als het om betrouwbaarheid gaat. Sla je er de echte cijfers op na dan komt er in de top 25 niet eens een duitse auto voor. En dat dan voor merken die er een eigen servicedienst in eigen land op nahouden wier cijfers nooit in die tüv ratings worden meegenomen. In de reliability index krijgt de Porsche boxster bijvoorbeeld een 244.53, en met dat soort cijfers is het gewoon een gammele bak. | |
| Supra_Turbo | zondag 4 mei 2008 @ 09:42 |
| Je betaald dus voornamelijk voor die badge met die pony op de kap? Gelukkig is dat emotieloze logo van Nissan geen ruk waard en krijg je gewoon waar voor je geld. | |
| DS4 | zondag 4 mei 2008 @ 11:17 |
quote:Ik heb wel een linkje voor je... | |
| DS4 | zondag 4 mei 2008 @ 11:31 |
quote:Natuurlijk. En de medewerkers van Nissan niet. Maar lees gewoon eens die reactie over of de stelling van Nissan überhaupt geloofwaardig is... Niet dat ik denk dat het bij jou de ogen zal openen... quote: De "echte" cijfers... Ik ken genoeg van deze lijstjes en ze spreken elkander voor een deel tegen. Ik acht ze ook onzinnig. Maar tests waar Duitse auto's goed uit komen als "partijdig" neerzetten en anderen als "echt"... Mijn god, dat iemand zoiets doms neer durft te zetten op een forum. quote:Ja, neem gewoon de index waar Japan het beste uit komt en dat is vervolgens de maat... Het is ook de index waar de Toyota Corolla erg slecht uit kwam en b.v. de Citroën Xsara heel goed. En ook twee van de meest brakke auto's die de industrie de laatste jaren uitbraakte (de Rover 45 en 25) scoorde respectievelijk heel hoog en veel beter dan de Corolla. Of wat dacht je van een 106 en een corsa? Ik denk niet dat er een lijst is die zo op de lachspieren werkt als de reliability index. Maar goed, voor jou is het de maat. | |
| -Muse- | zondag 4 mei 2008 @ 16:51 |
quote:Als je niet bekend met met de klasse van Porsche of een andere soortgelijk merk, dan zal je ook nooit snappen waar je voor betaald. Succes met je GTR | |
| Supra_Turbo | zondag 4 mei 2008 @ 19:29 |
| Ik kan geen van beide betalen, dus je kunt beter zeggen "succes met sparen voor een GT-R" | |
| -Muse- | maandag 5 mei 2008 @ 00:58 |
| Ook goed | |
| StefanP | dinsdag 6 mei 2008 @ 05:01 |
quote:En jij bent dat natuurlijk wel? Mensen die beweren dat zo'n aftandse Duitse of Italiaanse rammelbak inderdaad een ton meer waard is dan andere sportauto's Je betaalt zeker ook twintig euro voor een CC onderbroek die niks beter is al die van de Hema? Want joh, die CC is echt beter man, echt hoor, jeweettog! | |
| eer-ik | dinsdag 6 mei 2008 @ 07:50 |
quote:Het gaat toch ook om de emotie die je erbij hebt. Bij mij iig wel, en dan is een product mij inderdaad soms wel wat meer waard ja. Van een dergelijke auto kan ik dat niet zeggen want daar heb ik momenteel het geld niet voor, maar ik denk dat het voor auto's net zo is als voor andere producten. Mensen kopen nou eenmaal niet altijd 'het beste'. Ik zou ook liever iets anders kopen dan die GTR, als ik er al geld voor had, puur omdat ik het een afzichtelijke machine vind. Kan me niet schelen hoe goed ie dan wel niet is. | |
| DS4 | dinsdag 6 mei 2008 @ 09:48 |
quote:Ach, als niemand anders die hema-onderbroek ziet kun je er mee wegkomen... zo lang je het niet meldt op een forum althans... | |
| -Muse- | dinsdag 6 mei 2008 @ 12:57 |
quote:Je vergeet de bakken met geld die ik uitgeef aan Armani shirts met een logo van 30cmx30cm | |
| Supra_Turbo | dinsdag 6 mei 2008 @ 13:16 |
| Ze zijn door dezelfde onderbetaalde kinderhandjes in dezelfde sweatshop in elkaar gezet heur | |
| StefanP | woensdag 7 mei 2008 @ 01:42 |
quote:Emotie en smaak zijn voor iedereen anders en ik vind het best dat iemand koopt wat hij zelf wil. Wanneer mensen echter zweverig blijven zeuren dat zo'n Duitser of Italiaan beter is, zonder ooit met echte argumenten te komen, kan ik alleen maar hard lachen. Zeg dan gewoon dat je hem mooier vindt, klaar. | |
| DS4 | woensdag 7 mei 2008 @ 09:05 |
quote:Echte argumenten zoals: het is de beste auto, sneller dan alles wat te koop is, draait zonder problemen 1.000.000 km's, ook al is deze getuned op 1.000 pk, gaat nooit stuk, stijgt alleen maar in waarde, enz. enz. | |
| -Muse- | woensdag 7 mei 2008 @ 09:21 |
quote:Houd het dan bij smaak, maar heb dan op zijn minst respect voor iemand anders zijn smaak. | |
| ASroma | woensdag 7 mei 2008 @ 12:58 |
| liever een carbon bak dan een tupperware bak ofzo iets | |
| Supra_Turbo | woensdag 7 mei 2008 @ 17:56 |
| Liever de snellere van de twee lijkt me een redelijk goed argument. | |
| eer-ik | woensdag 7 mei 2008 @ 17:57 |
quote:Als dat is wat je zoekt in een auto, dan is dat een goed argument ja. | |
| Supra_Turbo | zondag 11 mei 2008 @ 10:13 |
Even een AuotBlog reactie quoten, wat mss wel interessant isquote: | |
| CHiNo4ReaL | zondag 11 mei 2008 @ 20:35 |
| Nissan GTR 8 Juni @ Time Attack Zandvoort is er eentje aanwezig! | |
| 1299 | maandag 2 juni 2008 @ 19:52 |
| http://www.autojunk.nl/clips/view/141087 Testrijder Tochio Suzuki rijdt een recordtijd in een ongewijzigd productiemodel (Japanse versie) op standaard banden.. -- Kom maar met de smoesjes! | |
| fathank | maandag 2 juni 2008 @ 19:58 |
| Hij gaat best rap | |
| Repeat | maandag 2 juni 2008 @ 21:54 |
| Tja beelden spreken voor zich denk ik | |
| Supra_Turbo | dinsdag 3 juni 2008 @ 16:20 |
| Fake, hoax, nep | |
| 1299 | dinsdag 3 juni 2008 @ 16:47 |
| Het is stil aan de DS4 kant | |
| DS4 | dinsdag 3 juni 2008 @ 18:38 |
quote:Reageer ik, krijg ik commentaar dat ik reageer, reageer ik niet, krijg ik commentaar dat ik niet reageer. Mijn standpunt is al lang en breed duidelijk. Ik heb er met dit filmpje niets aan toe te voegen. | |
| don-diablo | dinsdag 3 juni 2008 @ 18:46 |
quote:Hij blijft lelijk? | |
| CHiNo4ReaL | dinsdag 3 juni 2008 @ 21:42 |
| Dat is jou mening? | |
| fathank | dinsdag 3 juni 2008 @ 21:56 |
quote:Wordt ruimschoots gecompenseerd | |
| eer-ik | dinsdag 3 juni 2008 @ 21:59 |
quote:Door? |