De skyline staat op sportieve/performance all-weather banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat .....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:
[..]
De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...
Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...![]()
De youtube generatie...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
[..]
Hij wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...quote:
Je moet niet zo zeiken. De GT-R heeft geen nadeel met de banden die gewoon net zoals de Sport Cup 2 compound en profiel hebben die op circuitgebruik is geënt. Iets anders beweren houdt in dat je de banden van de GT-R nog niet hebt bekeken. Persoonlijk vind ik DAT de grootste prestatie aan de hele auto. Het zijn nl. echt superbanden. Wat Bridgestone ook wel is toevertrouwd. Het is jammer dat de EU al jarenlang niet meer de beste banden van Bridgestone krijgt... nog afgezien van dit soort speciale banden (die het dan ook alleen zo perfect werken op het specifieke model). Maar goed, dat is een compleet andere discussie.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef 1299 het volgende:
Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd over
De Pilot Sport Cup 2 is ook all-weather en presteert bij droog minder dan de gewone Sport Cup.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 19:37 schreef ThaFreak het volgende:
all-weather[/b] banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:
[..]
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Meer vermogen, meer gewicht, AWD, meer koppel bij lage toeren en een veel lagere prijs en dan (laten we het eens worden) toch net zo snel als een 911 turbo of GT3. Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:00 schreef GT3 het volgende:
[..]
Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.
Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder.
Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Ik ben niet zo van de youtube. Er is een ringtijd neergezet door Sport Auto en die was op niveau Turbo. Dat er een youtube filmpje is van een GT-R die sneller is zal allemaal wel. De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien. Dat heeft alles te maken met het feit dat het een zo gevarieerd circuit is, zo lang ook, dat een auto echt op alle fronten wordt getest.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Als je voor zo min mogelijk geld zo snel mogelijk over het circuit wil moet je bij Ariel aankloppen. Die maken auto's die zelfs sneller dan de GT2 zullen zijn over de Ring (en ook de CGT). Het is alleen wat frisjes in de auto.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 01:23 schreef Repeat het volgende:
Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.
Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:
Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.
Blijf maar volhouden dat Porsche beter is.
Jamaar dan zouden eik alle auto's onder exact dezelfde omstandigheden gereden moeten worden.quote:De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien.
Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 10:34 schreef Supra_Turbo het volgende:
Jij trekt de geloofwaardigheid van de tests op YouTube in twijfel,
Dat laatste gebeurt, het eerste kan niet, maar Sport Auto zet de omstandigheden erbij en bij flink afwijkende omstandigheden komen ze een andere keer terug.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef NED het volgende:
Een beetje temperatuur of luchtvochtigheid kan een hoop uitmaken. Zeker op zo een lang circuit.
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
Dan zou je een coureur ergens uit Zimbabwe moeten vinden, want een duise coureur zou dan ook niet eerlijk zijn.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef NED het volgende:
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
[als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]Ja maar... ja maar... uhhm... de GT-R is niet goed ingereden...[/als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]quote:Op zaterdag 8 maart 2008 12:06 schreef DS4 het volgende:
Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken.
Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is. Tot nu toe heb ik alleen bronnen gezien en gelezen waarbij de Skyline wint.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 09:20 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is.
Het gaat momenteel over de vraag of de GT-R nu echt sneller is. Ik waag dat te betwijfelen en geef gemotiveerd aan waarom. Daarbij stel ik uitdrukkelijk dat we moeten afwachten.
Daar staan anderen tegenover die op basis van youtube () concluderen dat de GT-R sneller is en daarmee basta.
Misschien moet je eens leren lezen.
p.s.
De 911 turbo is natuurlijk ook gewoon een zwaargewicht (zeker met alle opties die er op de meeste testauto's opzitten zal het verschil minimaal zijn, vermogen is gelijk... niet zo gek dat de prestaties dan ook redelijk overeen (lijken te) komen).
Daar begint het inderdaad op te lijken.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
Als je leert lezen scheelt dat mij typwerk. Maar goed: Sport Auto voor de tigste keer.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:17 schreef tevebe het volgende:
Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is.
Blabla. Ik heb gemotiveerd aangegeven waarom ik waarde hecht aan de lijst van Sport Auto. Ofwel je bestrijdt die argumenten, ofwel je accepteert het, maar ga niet zo lopen blaten.quote:Op zaterdag 8 maart 2008 17:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant?quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Wanneer komt er een VOLLEDIG nieuwe 911?
Bij BMI zag ik dat ze nog steeds bepaalde onderdelen gebruiken van oudere Porsche's (964,993, etc)
Rustig maar!quote:Op zaterdag 8 maart 2008 23:42 schreef DS4 het volgende:
B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant?
De meeste klanten van Porsche stellen prijs op het feit dat de 911 nog steeds de 911 is. Voor mensen die dat niets vinden zijn er andere auto's op de markt.
Je kreeg ook een serieus antwoord.quote:
Winnen? Ik stel dat we af moeten wachten... Ik ben niet degene die een conclusie wenst te trekken. Nog afgezien van het feit dat autootjes iha een subjectief verhaal vormen.quote:Op zondag 9 maart 2008 00:56 schreef Stellendam het volgende:
In elk topic probeert hij continu ieder discussie te winnen, dat het op den duur zelfs vervelend wordt...
Ik lig er wakker van. Echt waar!quote:Op woensdag 19 maart 2008 23:58 schreef ThinAir het volgende:
Deze keiharde waarheid zal DS4 niet zo leuk vinden
Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan.quote:Op donderdag 20 maart 2008 11:21 schreef ThinAir het volgende:
Erken je nu dan dat de GT-R op rondes sneller is dan 911 Turbo
quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan.
Ik snap sowieso niet dat er niemand zich achter de oren krabt ten aanzien van het verschil van 6 seconden. Dat is enorm!
Even afgezien van de vraag welke van de twee op die baan de snelste tijd neer zou zetten... het is natuurlijk wel bijzonder dat de auto met de minste pk per kg niet alleen het snelste is, maar zo veel sneller. Nou zit je natuurlijk wel even met 4wd vs 2wd als je het over de Vette hebt, maar dat even terzijde.
Als je nu weet dat de test is gedaan in Californië, een staat die niet bekend staat om de lage temperaturen, en de GT-R standaard op r-compound staat... En als je dan weet dat bij hoge temperaturen straatbanden veel minder gaan presteren en gripproblemen krijgen, zeker als je de spanning laat staan op het standaard niveau... En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had en de Z06 ook gripproblemen kende (waarbij ik je kan vertellen dat de 911 turbo helemaal niet zoveel problemen heeft met onderstuur en ik niet beter weet dan dat de Z06 echt verdomd goed rijdt)...
Mijn idee: het verschil zit iig voor een groot deel in de banden bij die test.
Het grappige is dat er alleen middels ridiculisering op kan worden gereageerd, maar inhoudelijke argumenten ver te zoeken zijn...quote:Op donderdag 20 maart 2008 13:00 schreef ThinAir het volgende:
Ah, hier ligt het dus ook aan de banden volgens jou. Oke.
Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt.quote:Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef DS4 het volgende:
En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had
Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen.quote:Op dinsdag 25 maart 2008 23:37 schreef Party_P het volgende:
Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt.
Snel rijden doe je idd door strak te rijden, driften is leuk, maar kost tijd.quote:Op woensdag 26 maart 2008 08:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen.
True, en ik val voor deze auto omdat ik 'm er gewoon enorm tof uit vind zien.quote:Op woensdag 26 maart 2008 01:01 schreef Stefan740 het volgende:
Om overigens niet te spreken van het feit dat waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen zou kiezen op design ipv de rondetijd op de ring bij aanschaf.
Ik weet niet wie deze onzin op durft te schrijven... Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat rollenbanktests allesbehalve nauwkeurig zijn. Het enige waar ze goed voor zijn is een voor-na meting om te kijken of aanpassingen een gewenst effect hebben.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:13 schreef Supra_Turbo het volgende:
GT-R blijkt heftiger dan Nissan beweert
Dat kan zeker. Sowieso moet je rekening houden met het feit dat niet iedere motor exact hetzelfde aantal pk heeft. Zeker in de VS moet je zorgen dat je iig het vermogen levert welke je claimt (vraag maar eens na bij Mazda...).quote:Op woensdag 9 april 2008 17:49 schreef Supra_Turbo het volgende:
Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.
fuck it.quote:Op woensdag 9 april 2008 17:04 schreef DS4 het volgende:
[..]
In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.
O well...
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...quote:
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel jaquote:Op woensdag 9 april 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
Kennelijk weet jij niet wat "momentopname" betekent en voorts heb ik niet gesteld dat elk exemplaar anders is, maar dat het vermogen altijd een beetje zal fluctueren (en dat is gewoon een feit).quote:Op woensdag 9 april 2008 19:23 schreef Tjabbo het volgende:
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?quote:Op woensdag 9 april 2008 21:58 schreef Jimmeh het volgende:
Die GT-R wint alleen maar met gemak in die autotests omdat het een Playstation op wielen is.
Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel.
De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is.
Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden in dit geval wel door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen…
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat een autojournalist wel in staat is om 99% uit een GT-R te krijgen en bij een Porsche niet, waardoor de voorsprong van de GT-R, als er een echte coureur achter het stuur zit, zal verdwijnen.quote:Op woensdag 9 april 2008 23:07 schreef Repeat het volgende:
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...quote:Op woensdag 9 april 2008 23:14 schreef 1299 het volgende:
Ik voel het aan mijn water dat dit ding de 911 alle hoeken van de kamer laat zien bij de volgende 100 testen
Zo waar...quote:Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:
Zo'n zware auto die alle snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche.
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...quote:Op donderdag 10 april 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:
[..]
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...
In de VS rijden VS modellen van de 911 rond. Die zijn niet zelden (ik weet dat bij de 997 reeks overigens niet zeker) hoger gezet en slapper geveerd. Een zeer populaire manier in de VS om je Porsche beter op het circuit te maken is het monteren van de standaard EU-model (eigenlijk: RoW, rest of world) veren+dempers. Daarnaast zijn de VS modellen vaak ruimer uitgerust, dus zwaarder.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:
in de VS kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
Ik beheers Japans te slecht om de tests in Japan te begrijpen... En ook Japanse Porsches hebben wijzigingen (alleen weet ik daar niet wat de verschillen exact zijn). Japans model is marktspecifiek.quote:Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
DS4 wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
Deze vond ik ook wel aardig.quote:
Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben.quote:Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef HunterPrior het volgende:
Kijken we naar de rondetijden op Ring, waar de GT-R V-spec bij EERSTE TESTRIT sneller is dan Carrera GT:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |