abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57227999
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 13:14 schreef DS4 het volgende:

[..]

De GT-R heeft speciale Bridgestones. Leg er Michelin Pilot Sports onder en de GT-R zal langzamer zijn...

Nee, de GT-R heeft echt een nadeel met de banden hoor...

De youtube generatie...
De skyline staat op sportieve/performance all-weather banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat .....

zoek de verschillen


de ik probeer me er weer in 20 bochten uit te lullen generatie
Uit de gouden korenaren schiep God de Twentenaren,
en uit het kaf en de resten de mensen uit het Westen
  vrijdag 7 maart 2008 @ 20:02:30 #152
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57228700
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:

[..]

Hij wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
pi_57233296
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:03 schreef tevebe het volgende:

Het doet echt pijn he
Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57233423
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef 1299 het volgende:

Hahah probeer je in zoveel mogelijk bochten te wringen dat komt zelfverzekerd over
Je moet niet zo zeiken. De GT-R heeft geen nadeel met de banden die gewoon net zoals de Sport Cup 2 compound en profiel hebben die op circuitgebruik is geënt. Iets anders beweren houdt in dat je de banden van de GT-R nog niet hebt bekeken. Persoonlijk vind ik DAT de grootste prestatie aan de hele auto. Het zijn nl. echt superbanden. Wat Bridgestone ook wel is toevertrouwd. Het is jammer dat de EU al jarenlang niet meer de beste banden van Bridgestone krijgt... nog afgezien van dit soort speciale banden (die het dan ook alleen zo perfect werken op het specifieke model). Maar goed, dat is een compleet andere discussie.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57233478
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 19:37 schreef ThaFreak het volgende:
all-weather[/b] banden terwijl de GT3 op straatlegale circuitbanden staat
De Pilot Sport Cup 2 is ook all-weather en presteert bij droog minder dan de gewone Sport Cup.

Misschien dat je dat had geweten als je ook eens achter de Playstation vandaan kwam en echt met deze banden reed...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57235023
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
  zaterdag 8 maart 2008 @ 00:50:38 #157
198767 Subzero_X
Fok spammer
pi_57235680
Wat zeurt iedereen over porsche/nissan duits/japans hier zeg
Naar mijn mening zijn de Japanners nog altijd de onbetwiste koningen van techniek, maar de vormgeving van Duitse auto's is meestal wat verfijnder.(Ik ken bijvoorbeeld niet veel mensen die een 911 geen mooie auto vinden, en mooi istie ook, absoluut ). En japanse auto's zijn dan weer net betrouwbaarder (Hoewel dat tegenwoordig praktisch gezien niks meer uitmaakt, duitse premium merken zijn even goed betrouwbaar)
Nike SB ftw!
  zaterdag 8 maart 2008 @ 01:00:51 #158
165655 GT3
Porsche 997
pi_57235873
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:

[..]

Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.

Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder.
There Is No Substitute!
pi_57236235
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 01:00 schreef GT3 het volgende:

[..]

Als je dan ziet hoe die GT3 over de baan gaat (veel te veel driften in sommige bochten) vind ik het ronduit lachwekkend hoeweinig voorsprong de GT-R weet te pakken met AWD en meer vermogen en meer koppel bij lage toeren. Verder is de GT-R gewoon schoftig zwaar als het verglijkt met Duitse, Italiaanse en Amerikaanse concurenten.

Enige voordeel wat die wagen heeft is z'n prijskaartje, verder is het allemaal niet zo bijzonder.
Meer vermogen, meer gewicht, AWD, meer koppel bij lage toeren en een veel lagere prijs en dan (laten we het eens worden) toch net zo snel als een 911 turbo of GT3. Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.
pi_57237885
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 23:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Wat zou pijn moeten doen dan? De GT-R presteert op niveau 911 Turbo. Porsche heeft nog drie snellere modellen daarboven zitten...
Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.
Blijf maar volhouden dat Porsche beter is.
pi_57238400
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 00:18 schreef Repeat het volgende:

Je ziet em anders in dat youtube filmpje hierboven de GT3 pakken....
Ik ben niet zo van de youtube. Er is een ringtijd neergezet door Sport Auto en die was op niveau Turbo. Dat er een youtube filmpje is van een GT-R die sneller is zal allemaal wel. De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien. Dat heeft alles te maken met het feit dat het een zo gevarieerd circuit is, zo lang ook, dat een auto echt op alle fronten wordt getest.

Ik neem toch aan dat de heren in dit forum wel eens F1 kijken. Dan weet je toch ook dat een F1 auto op b.v. Monaco competitief kan zijn en b.v. op Monza niet mee kan en v.v. De Ring is wat dat betreft iets van 6 circuits aan elkaar geplakt.

Afijn, zoals ik al meermaals heb gezegd... afwachten tot de auto in de EU echt op de markt is en er goed kan worden getest. Dan zien we vanzelf wat er wel en niet waar is.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57238412
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 01:23 schreef Repeat het volgende:
Voor dat geld. Lijkt me iets waar je niet omheen kunt.
Als je voor zo min mogelijk geld zo snel mogelijk over het circuit wil moet je bij Ariel aankloppen. Die maken auto's die zelfs sneller dan de GT2 zullen zijn over de Ring (en ook de CGT). Het is alleen wat frisjes in de auto.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57238450
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:

Zo'n zware auto die al snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche en kan het niet hebben als iemand het een klote bak vindt.
Blijf maar volhouden dat Porsche beter is.
Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is.

Het gaat momenteel over de vraag of de GT-R nu echt sneller is. Ik waag dat te betwijfelen en geef gemotiveerd aan waarom. Daarbij stel ik uitdrukkelijk dat we moeten afwachten.

Daar staan anderen tegenover die op basis van youtube ( ) concluderen dat de GT-R sneller is en daarmee basta.

Misschien moet je eens leren lezen.

p.s.

De 911 turbo is natuurlijk ook gewoon een zwaargewicht (zeker met alle opties die er op de meeste testauto's opzitten zal het verschil minimaal zijn, vermogen is gelijk... niet zo gek dat de prestaties dan ook redelijk overeen (lijken te) komen).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 10:34:51 #164
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57239049
Jij trekt de geloofwaardigheid van de tests op YouTube in twijfel, maar wat nou als er een filmpje van Sport Auto op YouTube staat?
Dan is het dus ook BS?

Denk je nou dat EVO magazine een stel amateurs zijn die met een antieke Video-8 camera een filmpje aan het maken zijn van de GT-R en de 997 GT3?
Het is gewoon een serieuze en uitgebreide test die in hun magazine staat en OOK op YouTube te zien is!

Wel een beetje vreemd dat een zogenaamd duits 'onafhankelijke' instelling de GT-R test en dat de GT-R 'maar' op 997 Turbo niveau zit, terwijl de GT-R bij tests van andere magazines de vloer aanveegt met de Porsches.

Dus alle andere autobladen en programma's zijn maar wat aan aan het klooien en aan het jokkenbrokken en een stel (chauvinistische?) duitsers van een 'onafhankelijk' autoblad hebben gelijk?
Dit heeft een rare nasmaak.

Wel mooi dat de GT-R de Porsches niet alleen verslaat op sommige circuits, maar ook op de slalom!
Alleen is de Viper is de GT-R de baas.
pi_57240340
Jamaar die Viper is niet "mooi". Ofja, het is best een gave bak om te zien, maar de GT-R vind ik veel toffer!!
Tenminste dat is mijn mening.

Als ik moest kiezen koos ik de GT-R.
pi_57240376
quote:
De Ringtijd wordt niet voor niets door de autowereld als benchmark gezien.
Jamaar dan zouden eik alle auto's onder exact dezelfde omstandigheden gereden moeten worden.
Een beetje temperatuur of luchtvochtigheid kan een hoop uitmaken. Zeker op zo een lang circuit.
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
pi_57240440
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 10:34 schreef Supra_Turbo het volgende:
Jij trekt de geloofwaardigheid van de tests op YouTube in twijfel,
Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57240490
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef NED het volgende:

Een beetje temperatuur of luchtvochtigheid kan een hoop uitmaken. Zeker op zo een lang circuit.
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
Dat laatste gebeurt, het eerste kan niet, maar Sport Auto zet de omstandigheden erbij en bij flink afwijkende omstandigheden komen ze een andere keer terug.

Op de seconde nauwkeurig is het niet, dat ben ik met je eens. Maar het is zonder meer een zeer goede graadmeter en de Supertest heeft gewoon een naam hoog te houden.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:40:29 #169
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57243496
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:01 schreef NED het volgende:
Plus dat de ene coureur de andere niet is, dus ze zouden ook door dezelfde coureur getest moeten worden.
Dan zou je een coureur ergens uit Zimbabwe moeten vinden, want een duise coureur zou dan ook niet eerlijk zijn.

Of The Stig natuurlijk, want die komt van Pluto, als je JC mag geloven
  zaterdag 8 maart 2008 @ 14:43:36 #170
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57243541
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 12:06 schreef DS4 het volgende:
Nee. Ik behandel het EXACT hetzelfde als de eerste tijd van Sport Auto. Ik stel dat we moeten afwachten op een goede test met een auto die uit de showroom is getrokken.
[als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]Ja maar... ja maar... uhhm... de GT-R is niet goed ingereden...[/als-de-gtr-langzamer-is-dan-de-porsche]
pi_57246081
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 09:20 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat Porsche "beter" is. Sterker nog, ik heb altijd gezegd dat de term "beste" bij auto's onzin is.

Het gaat momenteel over de vraag of de GT-R nu echt sneller is. Ik waag dat te betwijfelen en geef gemotiveerd aan waarom. Daarbij stel ik uitdrukkelijk dat we moeten afwachten.

Daar staan anderen tegenover die op basis van youtube ( ) concluderen dat de GT-R sneller is en daarmee basta.

Misschien moet je eens leren lezen.

p.s.

De 911 turbo is natuurlijk ook gewoon een zwaargewicht (zeker met alle opties die er op de meeste testauto's opzitten zal het verschil minimaal zijn, vermogen is gelijk... niet zo gek dat de prestaties dan ook redelijk overeen (lijken te) komen).
Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is. Tot nu toe heb ik alleen bronnen gezien en gelezen waarbij de Skyline wint.
Zodra er een bron is zal je wel beginnen te roepen dat de Porsche de betere is van de 2. Tot die tijd is de Skyline de betere van de 2.
Maar goed ik zal wel opnieuw moeten leren lezen.

Edit: die beelden van Youtube zijn ook van autobladen, maar die zullen het wel niet goed weten.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 17:46:21 #172
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57246670
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
pi_57248498
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
Daar begint het inderdaad op te lijken.
pi_57249487
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:17 schreef tevebe het volgende:

Kom dan met bronnen waar de Porsche sneller is.
Als je leert lezen scheelt dat mij typwerk. Maar goed: Sport Auto voor de tigste keer.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57249643
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 17:46 schreef Supra_Turbo het volgende:
Die tellen niet, want daar wint de Porsche niet.
Alleen als een duitser, van een duits blad, in een duitse auto (Porsche dus) over een duits circuit knalt (Ring), dan telt het.
Blabla. Ik heb gemotiveerd aangegeven waarom ik waarde hecht aan de lijst van Sport Auto. Ofwel je bestrijdt die argumenten, ofwel je accepteert het, maar ga niet zo lopen blaten.

En daarnaast is er een andere reden waarom ik niet zo veel waarde hecht aan alle tests op dit moment. Er IS op dit moment geen EU model GT-R. Die komt pas over 12 maanden (maart 2009). Rond die tijd is de 997 reeks al weer een ronde verder. Op dit moment zijn de banden van de GT-R in de EU zelfs illegaal (hebben nog geen E-keur). Misschien is de EU versie wel exact hetzelfde, maar dan nog: gaarne een auto die uit de showroom is getrokken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zaterdag 8 maart 2008 @ 23:32:41 #176
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57253669
Wanneer komt er een VOLLEDIG nieuwe 911?
Bij BMI zag ik dat ze nog steeds bepaalde onderdelen gebruiken van oudere Porsche's (964,993, etc)
pi_57253879
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:32 schreef Supra_Turbo het volgende:
Wanneer komt er een VOLLEDIG nieuwe 911?
Bij BMI zag ik dat ze nog steeds bepaalde onderdelen gebruiken van oudere Porsche's (964,993, etc)
B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant?

De meeste klanten van Porsche stellen prijs op het feit dat de 911 nog steeds de 911 is. Voor mensen die dat niets vinden zijn er andere auto's op de markt.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  zondag 9 maart 2008 @ 00:30:27 #178
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57254830
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 23:42 schreef DS4 het volgende:
B.v. het blok bij de GT3 en turbo... Dat is sterker dan het gewone watergekoelde blok van de 996/997. En nu? Vind jij het verontrustend dat een blok uit de jaren 80 zo goed blijkt dat ze het 20 jaar later nog gebruiken? Is dat relevant?

De meeste klanten van Porsche stellen prijs op het feit dat de 911 nog steeds de 911 is. Voor mensen die dat niets vinden zijn er andere auto's op de markt.
Rustig maar!
Je hoeft je niet op je pik getrapt te voelen!!
Het was een serieuze vraag die ik had na het zien van de BMI aflevering over de 997.

Je bent om 1 of andere rede te gefrustreerd om normaal antwoord te kunnen geven blijkbaar
Het zal voor iedereen in dit topic ook niet zo moeilijk zijn om de aanleiding van je frustraties te raden waarschijnlijk...
Trek het je niet aan.
Porsche zal over een poosje waarschijnlijk wel met een antwoord komen op de GT-R, zodat ze 'm wel kunnen verslaan... als ze het niet te druk hebben met dat gedrocht van een Panamera
pi_57255179
DS4, rasopportunist

In elk topic probeert hij continu ieder discussie te winnen, dat het op den duur zelfs vervelend wordt ...
pi_57258053
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:30 schreef Supra_Turbo het volgende:

Het was een serieuze vraag
Je kreeg ook een serieus antwoord.

Het is een feit dat veel 911 rijders al die "nieuwerwetse" technieken zoals waterkoeling (...) maar niets vinden. Reden waarom de V8 die in de jaren 90 in de elfer zou komen uiteindelijk niet is gekomen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57258062
quote:
Op zondag 9 maart 2008 00:56 schreef Stellendam het volgende:

In elk topic probeert hij continu ieder discussie te winnen, dat het op den duur zelfs vervelend wordt ...
Winnen? Ik stel dat we af moeten wachten... Ik ben niet degene die een conclusie wenst te trekken. Nog afgezien van het feit dat autootjes iha een subjectief verhaal vormen.

Verder raad ik je aan om op te zoeken wat het woord "opportunist" betekent.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57271493
Kijk ook eens op www.gtrnissan.com, is echt een puike site! En die virtuele testrit
  woensdag 19 maart 2008 @ 23:02:55 #183
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57490313
Wtf maakt snelheid nu allemaal uit, het gaat om de lol wat zo'n auto je geeft. En daar is lotus nogsteeds het beste in. Zo'n 911 turbo en nissan gtr zijn GT's en geen scheurijzers.
pi_57490716
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:02 schreef Supra_Turbo het volgende:
[ afbeelding ]

Test
LoL owned again! Maar het telt niet want het is niet door een dikke duitser gereden!!!
pi_57490958
Deze keiharde waarheid zal DS4 niet zo leuk vinden
  donderdag 20 maart 2008 @ 07:15:31 #187
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57493157
Die zal vast wel weer met een paar smoesjes aan komen zetten
pi_57493903
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 23:58 schreef ThinAir het volgende:
Deze keiharde waarheid zal DS4 niet zo leuk vinden
Ik lig er wakker van. Echt waar!
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57496439
Erken je nu dan dat de GT-R op rondes sneller is dan 911 Turbo
pi_57498369
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 11:21 schreef ThinAir het volgende:
Erken je nu dan dat de GT-R op rondes sneller is dan 911 Turbo
Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan.

Ik snap sowieso niet dat er niemand zich achter de oren krabt ten aanzien van het verschil van 6 seconden. Dat is enorm!

Even afgezien van de vraag welke van de twee op die baan de snelste tijd neer zou zetten... het is natuurlijk wel bijzonder dat de auto met de minste pk per kg niet alleen het snelste is, maar zo veel sneller. Nou zit je natuurlijk wel even met 4wd vs 2wd als je het over de Vette hebt, maar dat even terzijde.

Als je nu weet dat de test is gedaan in Californië, een staat die niet bekend staat om de lage temperaturen, en de GT-R standaard op r-compound staat... En als je dan weet dat bij hoge temperaturen straatbanden veel minder gaan presteren en gripproblemen krijgen, zeker als je de spanning laat staan op het standaard niveau... En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had en de Z06 ook gripproblemen kende (waarbij ik je kan vertellen dat de 911 turbo helemaal niet zoveel problemen heeft met onderstuur en ik niet beter weet dan dat de Z06 echt verdomd goed rijdt)...

Mijn idee: het verschil zit iig voor een groot deel in de banden bij die test.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57498637
Ah, hier ligt het dus ook aan de banden volgens jou. Oke.

(Hoe typisch weer )
pi_57498644
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef DS4 het volgende:

[..]

Mijn standpunt heb ik al lang uitgelegd. Dat sommigen dat niet wensen te begrijpen... jammer dan.

Ik snap sowieso niet dat er niemand zich achter de oren krabt ten aanzien van het verschil van 6 seconden. Dat is enorm!

Even afgezien van de vraag welke van de twee op die baan de snelste tijd neer zou zetten... het is natuurlijk wel bijzonder dat de auto met de minste pk per kg niet alleen het snelste is, maar zo veel sneller. Nou zit je natuurlijk wel even met 4wd vs 2wd als je het over de Vette hebt, maar dat even terzijde.

Als je nu weet dat de test is gedaan in Californië, een staat die niet bekend staat om de lage temperaturen, en de GT-R standaard op r-compound staat... En als je dan weet dat bij hoge temperaturen straatbanden veel minder gaan presteren en gripproblemen krijgen, zeker als je de spanning laat staan op het standaard niveau... En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had en de Z06 ook gripproblemen kende (waarbij ik je kan vertellen dat de 911 turbo helemaal niet zoveel problemen heeft met onderstuur en ik niet beter weet dan dat de Z06 echt verdomd goed rijdt)...

Mijn idee: het verschil zit iig voor een groot deel in de banden bij die test.
pi_57498985
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 13:00 schreef ThinAir het volgende:
Ah, hier ligt het dus ook aan de banden volgens jou. Oke.
Het grappige is dat er alleen middels ridiculisering op kan worden gereageerd, maar inhoudelijke argumenten ver te zoeken zijn...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57499637
Dat de GT-R in meerdere tests de 911 Turbo weet te verslaan, is al het beste argument op zich. Dan zijn verdere woorden overbodig .
pi_57609173
Het zou mooi zijn als er weer eens een Nissan GT-R mee zou doen aan Le Mans...desnoods via een privateer.
En dan natuurlijk de winst pakken in de GT-klasse.

Helaas zijn er inmiddels ook al een paar in puin gereden trouwens.

"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  dinsdag 25 maart 2008 @ 23:37:30 #196
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57612294
quote:
Op donderdag 20 maart 2008 12:49 schreef DS4 het volgende:

En je leest vervolgens dat de 911 turbo veel onderstuur had
Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt.

En sorry, in Best motoring rijden japanners, geen duitsers.
Drugs are good mkay?
pi_57613632
Altijd dat gezeik welke sneller is.

Bij dit soort vergelijken is de bestuurder de zwakste schakel in 95% van de gevallen.
pi_57613648
Om overigens niet te spreken van het feit dat waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen zou kiezen op design ipv de rondetijd op de ring bij aanschaf.
pi_57615395
quote:
Op dinsdag 25 maart 2008 23:37 schreef Party_P het volgende:

Ga maar eens best motoring kijken, daaruit blijkt dat de 911 Turbo op het circuit (ook onder niet al te hoge temperaturen) echt niet zo mega stabiel op de weg ligt.
Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  donderdag 3 april 2008 @ 00:23:45 #200
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_57795484
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 08:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik heb er mee gereden op snelheid, dus ik weet precies hoe de 911 turbo rijdt. En je bent het snelst door er strak mee te rijden, hetgeen ook zonder meer kan: het is nl. voor een sportauto juist een lievertje (te lief misschien wel). Dat de GT-R nog minder van de bestuurder vraagt dan de 911 heb ik inmiddels begrepen. Ik vind dat alleen geen kwaliteit voor een sportauto. Als ik snel en makkelijk wil, dan ga ik wel een Mercedes AMG halen.
Snel rijden doe je idd door strak te rijden, driften is leuk, maar kost tijd.
Nja geen kwaliteit voor een sportauto. Het is knap dat Nissan een zo goed handelbare auto heeft gemaakt. Als je kijkt naar de BMI filmpjes heeft de 911 turbo een wat slappere achterkant dan de GTR, absoluut niet gek omdat het meeste gewicht achterin ligt. Ook erg knap dat Porsche met dit toch eigenlijk best domme concept toch een goed handelbare auto heeft gemaakt.

En ja als je makkelijk wilt is een AMG een goede keuze, net zoals een M3/M5.
quote:
Op woensdag 26 maart 2008 01:01 schreef Stefan740 het volgende:
Om overigens niet te spreken van het feit dat waarschijnlijk meer dan de helft van de mensen zou kiezen op design ipv de rondetijd op de ring bij aanschaf.
True, en ik val voor deze auto omdat ik 'm er gewoon enorm tof uit vind zien.
Drugs are good mkay?
  woensdag 9 april 2008 @ 16:10:49 #201
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
  woensdag 9 april 2008 @ 16:13:30 #202
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57937706
quote:
Ik weet niet wie deze onzin op durft te schrijven... Iedereen met een beetje verstand van zaken weet dat rollenbanktests allesbehalve nauwkeurig zijn. Het enige waar ze goed voor zijn is een voor-na meting om te kijken of aanpassingen een gewenst effect hebben.

En dan "standaard 15% vermogensverlies...". Er is helegaar geen standaard. Gemiddeld zit je bij 2wd rond de 12% en bij 4wd hoger (en dat is erg variabel gelet op de verschillende systemen en mag overigens niet vergelijken worden met het 2wd cijfer).

In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.

O well...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 9 april 2008 @ 17:49:07 #204
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_57938509
Waar ze die 15% vandaan halen is mij ook een raadsel.
Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.

Een beetje onder het mom van "kijk eens wat de GT-R kan, met meer gewicht, minder koppel en hetzelfde vermogen als een 997 Turbo"
pi_57938723
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:49 schreef Supra_Turbo het volgende:

Dat de GT-R meer levert dan de door Nissan opgegeven waarde zou goed kunnen.
Dat kan zeker. Sowieso moet je rekening houden met het feit dat niet iedere motor exact hetzelfde aantal pk heeft. Zeker in de VS moet je zorgen dat je iig het vermogen levert welke je claimt (vraag maar eens na bij Mazda...).

Dat neemt niet weg dat de conclusie op drijfzand is gebaseerd (althans: veel te stellig is). We weten niet hoeveel transmissieverlies er is, dus weten we niet hoeveel het vermogen aan de krukas bedraagt. Het is niet simpeler dan dat. Ook al doet het vermogen aan de wielen icm het feit dat het een 4wd auto is vermoeden dat DIT EXEMPLAAR wel eens wat meer dan 480 pk eruit kan schoppen aan de krukas.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 9 april 2008 @ 18:48:44 #206
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_57939721
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:04 schreef DS4 het volgende:

[..]

In CAR staat trouwens een wat beter stukje over de GT-R (lees: niet overladen met petjesforumpraat). Het zal je deugd doen dat de GT-R daar ook sneller is dan de 911 Turbo (een seconde), maar ze zetten er wel eerlijk bij dat ze zelf ook twijfelen of ze wel het maximale uit de 911 hebben gehaald.

O well...
fuck it.
momentopname = momentopname.
pi_57940298
quote:
Op woensdag 9 april 2008 18:48 schreef Tjabbo het volgende:

fuck it.
momentopname = momentopname.
Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  woensdag 9 april 2008 @ 19:16:06 #208
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_57940369
Vandaag toevallig gelezen in Top Gear Magazine bij de tandarts dat je bij de Nissan altijd het gevoel hebt nog harder door de bocht te kunnen gaan, terwijl de Audi R8 groots mogelijke moeite had om bij te benen.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 9 april 2008 @ 19:23:26 #209
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_57940545
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:12 schreef DS4 het volgende:

[..]

Als het niet meer is dan een momentopname, dan is iedere conclusie voorbarig...
zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
pi_57944046
quote:
Op woensdag 9 april 2008 19:23 schreef Tjabbo het volgende:

zolang je blijft beweren dat elk exemplaar anders is wel ja
Kennelijk weet jij niet wat "momentopname" betekent en voorts heb ik niet gesteld dat elk exemplaar anders is, maar dat het vermogen altijd een beetje zal fluctueren (en dat is gewoon een feit).
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57944414
Die GT-R wint alleen maar met gemak in die autotests omdat het een Playstation op wielen is.
Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel.

De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is.

Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden in dit geval wel door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen…
pi_57945713
Ik vind m gaaf .
Beter als mn micraatje
pi_57946133
quote:
Op woensdag 9 april 2008 21:58 schreef Jimmeh het volgende:
Die GT-R wint alleen maar met gemak in die autotests omdat het een Playstation op wielen is.
Gewoon lekker lomp vol gas, de computers regelen alles wel.

De Porsche Turbo en andere versies zijn gewoon veel meer rijders auto’s, waar wel enige stuurvaardigheid voor nodig is.

Op de Nurburgring kan de GT-R het nog steeds niet waar maken, omdat de Porsche tijden in dit geval wel door ervaren (race)coureurs neer gezet zijn. Van autojournalisten geloof ik niet dat ze het uiterste uit de auto’s halen…
Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?
pi_57946337
Hahaha idd ja Ik las het ook en d8 wtf light die gast nu. Hij spreekt alleen maar in het voordeel van de Nissan

Ik voel het aan mijn water dat dit ding de 911 alle hoeken van de kamer laat zien bij de volgende 100 testen
pi_57951224
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:07 schreef Repeat het volgende:

Dus eigenlijk is wat je zegt dat de Nissan nog een stuk sneller is als je em laat rijden door ervaren coureurs?
Nee, dat zegt hij niet. Hij zegt dat een autojournalist wel in staat is om 99% uit een GT-R te krijgen en bij een Porsche niet, waardoor de voorsprong van de GT-R, als er een echte coureur achter het stuur zit, zal verdwijnen.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57951241
quote:
Op woensdag 9 april 2008 23:14 schreef 1299 het volgende:

Ik voel het aan mijn water dat dit ding de 911 alle hoeken van de kamer laat zien bij de volgende 100 testen
Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57952178
quote:
Op zaterdag 8 maart 2008 05:27 schreef tevebe het volgende:
Zo'n zware auto die alle snelle Porsches voorbij rijdt.. En dan altijd maar op StefanP afgeven als die de Supra de hemel in prijst. Jij doet precies hetzelfde met Porsche.
Zo waar...

Quoted for truth!
pi_57952475
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:48 schreef DS4 het volgende:

[..]

Begin 2009 (als de GT-R naar Europa komt) staat er een nieuwe reeks van de 911...
in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
pi_57952679
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:

in de VS kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
In de VS rijden VS modellen van de 911 rond. Die zijn niet zelden (ik weet dat bij de 997 reeks overigens niet zeker) hoger gezet en slapper geveerd. Een zeer populaire manier in de VS om je Porsche beter op het circuit te maken is het monteren van de standaard EU-model (eigenlijk: RoW, rest of world) veren+dempers. Daarnaast zijn de VS modellen vaak ruimer uitgerust, dus zwaarder.

Bij oudere modellen had de VS variant zelfs ook nog minder vermogen (maar dat is inmiddels verleden tijd).

Dus is het maar de vraag of het een goede vergelijking is als je wil weten hoe in de EU deze auto's zich tot elkaar gaan verhouden.

Ik wacht dus af totdat het EU model er is. Kennelijk is dat tegenwoordig hetzelfde als zeggen dat een Porsche de beste auto is en rondjes rijdt om iedere andere auto, ieder jaar meer waard wordt, nooit stuk gaat, iedereen er een wil hebben, enz. enz.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57952726
quote:
Op donderdag 10 april 2008 10:47 schreef Repeat het volgende:

in japan ofzo kan je nu prima modellen van de dealer vergelijken...
Ik beheers Japans te slecht om de tests in Japan te begrijpen... En ook Japanse Porsches hebben wijzigingen (alleen weet ik daar niet wat de verschillen exact zijn). Japans model is marktspecifiek.

p.s. Dat in Japan het stuur aan de andere kant zit is logisch, maar dat is in het VK niet anders en VK is gewoon een RoW model.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_57952983
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:46 schreef DirtyHarry het volgende:
DS4 wringt zich in zoveel bochten dat er straks een circuit naar hem wordt vernoemd
pi_57955493
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:10 schreef Supra_Turbo het volgende:
GT-R V-Spec @ Ring
Deze vond ik ook wel aardig.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_57955561
quote:
Op donderdag 10 april 2008 12:57 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Deze vond ik ook wel aardig.
pi_57957093
Kijken we naar de rondetijden op Ring, waar de GT-R V-spec bij EERSTE TESTRIT sneller is dan Carrera GT:

Een Carrera GT, ter waarde van ¤ 646.485 EURO op circuitbanden, een 612 pk's sterke V10 en 3000 lbs gewicht bestuurd door professional Walter Röhrl

>>wordt keihard gepwnd door<<

een GT-R V-spec van nog geen 100.000 euro, 550 pk's (70 pk's extra aldus Nissan) en 3750 lbs gewicht.


Edit: ben benieuwd in welke bocht DS4 weer eens gaat kronkelen:

"Ja maar er was op dat moment duivenpoep op Carrera GT gespetterd, hetgeen gevolgen had voor z'n aerodynamische stroomlijn. En bovendien had de Ring-coreur Walter Röhrl vorige maand een zware echtscheiding achter de rug, hetgeen van invloed was op z'n gesteldheid. Ik wacht eerst de vele tests met de nieuwe Porsche af die in 2018 zal plaatsvinden. Daartussen zit vast wel een test tussen waarin de Porsche lukt om deze GT-R te verslaan. Wees niet voorbarig, we wachten eerst af totdat de nieuwe Porsche in 2018 arriveert. Dan kunnen we pas goed en eerlijk vergelijken mensen!"

DS4, die niet tegen z'n verlies kan en dat ook niet wilt erkennen

[ Bericht 1% gewijzigd door HunterPrior op 10-04-2008 14:28:48 ]
pi_57957959
quote:
Op donderdag 10 april 2008 14:11 schreef HunterPrior het volgende:
Kijken we naar de rondetijden op Ring, waar de GT-R V-spec bij EERSTE TESTRIT sneller is dan Carrera GT:
Er is geen productieversie van de GT-R V-spec en dus kan deze niet een snellere tijd bij de productieversies neergezet hebben.

Het is echt zo sim-pel.

(dit nog afgezien van de bron die zo ongedefinieerd is dat zelfs Area 51 overtuigender is bewezen)
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')