abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55363266
Vorige: Het grote kleine babietjes topic deel 127

Babietjes:
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
17 januari 2007: Dana, dochter van Nikky
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
14 februari 2007: Jayden Milan, zoon van Fendy en Awakie
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
25 februari 2007: Elise Laetitia, dochter van Sidney en Watje5
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
15 juni 2007: Ruud, zoon van Karin
17 juni 2007: Ilse, dochter van Marit1978
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
27 juli 2007: Ethan Gabriel, zoon van jellyrose
08 augustus 2007: Alannah, dochter van Freudie
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en Flash
21 augustus 2007: Sophie Juliet, dochter van Gwennert
24 augustus 2007: Liande, dochter van Iksje
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules
10 september 2007: Lena, dochter van Lishe en Xtracer
10 oktober 2007: Mirte, dochter van Nijna
24 oktober 2007: Lucas, zoon van sanger en Hellace
26 oktober 2007: Senna, zoon van gebruikersnaam
10 november 2007: Emma, dochter van Piglet
13 november 2007: Roos, dochter van gr8w8
16 november 2007: Eva, dochter van Amaranta
22 november 2007: Yana, dochter van S_oepstengel
29 november 2007: Jasmin, dochter van Lewis.de.boxer
12 december 2007: Caspar, zoon van Droeke en Droekestijger
13 december 2007: Floortje, dochter van DeLiedje
15 december 2007: Zoe Isa, dochter van klein_spookje en S-A-I-N-T
17 december 2007: Nathan Tristan, zoon van Faja Lobi
27 december 2007: Hannah Chiara Maria, dochter van nanalune
*** 31 december 2007: Sasha Alexander, zoon van Brighteyes en Stinkie ***

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Kom ik meteen een topic dichtgooien

(wil een van de modjes me even verder helpen?)

Mijn laatste berichtje was:
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 15:39 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje drinkt heel goed en veel, maar heeft tussendoor blijkbaar vaak even troost nodig om tot rust te komen en in slaap te vallen... Vannacht had ze per ongeluk mijn pink te pakken en vond dat heerlijk...

Kraamverzorgster liet het woord speentje vallen... Wat zijn de voors en tegens?

[ Bericht 11% gewijzigd door Lois op 31-12-2007 17:57:33 ]
pi_55363512
Wij zijn ook al snel met de speen begonnen, omdat Chris er rustiger van werd. Chris zat al aan de flesvoeding, dus niet meer kans op tepel-speenverwarring. Weet zo snel niet of je BV geeft?
Wij hebben in het begin ook veel gepinkt, en dat was heel gezellig, maar de speen scheelt een hoop gedoe.
De speen zul je later wel moeten afwennen, maar een duim ook. En die laatste is lastiger bij je kind vandaan te houden
pi_55363545
Met oudste zijn we al op dag 2 begonnen met de speen. Die dronk heel goed aan de borst en vertoonde nooit tekenen van speen/tepelverwarring
Jongste had geen zuigbehoefte dus dat probleem is noiot aan de orde geweest bij hem
Saartje
pi_55363551
DeLiedje ik zou hier eens kijken: http://www.mamaenzo.nl/mo(...)kel/duimen-en-spenen
pi_55363704
Ik geef BV en Floortje drinkt echt heel goed...
  dinsdag 18 december 2007 @ 16:09:10 #6
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55363718
Deliedje, na twee doorwaakte nachten toen Anna geboren was, hebben we ook een speen gegeven. En sindsdien slaapt ze prima. In het begin kreeg ze'm als ze echt zuigbehoefte had. Nu alleen nog maar om in slaap te vallen, of als ze echt ontroostbaar is.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55363765
Fijn om jullie reacties te lezen, ik was een beetje bang voor 'moet je echt niet doen hoor'...
pi_55363842
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef DeLiedje het volgende:
Fijn om jullie reacties te lezen, ik was een beetje bang voor 'moet je echt niet doen hoor'...
Moet je echt niet doen hoor. Dan moet je dat straks weer afleren enzo
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55363892
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:08 schreef DeLiedje het volgende:
Ik geef BV en Floortje drinkt echt heel goed...
Dan zou ik het wel aandurven
Saartje
pi_55363943
Ach DeLiedje, jij moet doen wat jij denkt dat goed is! Ongeacht wat de omgeving je zegt.
Als jij merkt dat zij een speentje nodig heeft moet je dat gewoon geven.
Wat betreft tepel en speenverwarring daar weet ik niks van. Misschien even aan je kraamverzorgster vragen, of in het borstvoedingtopic misschien.
pi_55364461
*Vraagt zich af in wat voor een topic hij nu weer is beland*
pi_55364611
Anna heeft bewust de eerste weken geen speen gekregen, omdat de tepel/speen verwarring te voorkomen. Ondanks dat ze een heel sterkte zuigbehoefte had. Ik weet niet of ik het zou durven, en ook niet wat de kans is dat die verwarring optreedt. Misschien in het bv topic vragen?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_55364820
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef DeLiedje het volgende:
Ik merkte het bij oudste speenvarken aan hoe hij dronk, dat hij een speentje in had gehad. Dat was toen hij een dag of 5 was. Toen maar tot een week of 3 gepinkt, en daarna nog eens de speen geprobeerd. Toen ging het wel goed.
Naast tepelspeenverwarring zou het kunnen dat een baby zijn (in jouw geval haar) hongergevoel te veel stilt met het zuigen. Maar zolang ze goed groeit is er niks aan de hand lijkt me. Bij die van mij ben ik er nooit zo bang voor geweest, zeker bij de jongste merk je gauw genoeg of hij wil drinken of alleen wil zuigen (in het eerste geval spuugt hij zijn speentje met kracht weer terug)
Middelste hoefde nooit een speen en jongste wil geloof ik met het ding trouwen. Kinderen zijn raar.
pi_55369347
Wij hebben Mirte vrij snel een speen gegeven (toen gaf ik nog BV), in overleg met kraamverzorgster en verloskundige, omdat ze zo'n enorme zuigbehoefte had.
Omdat ze op zich prima dronk aan de borst kon het volgens hen niet zoveel kwaad.

Ze wil nu niet altijd de speen, maar propt dan haar hand, duim of een paar vingers in haar mond...
Nou lees ik overal dat speen minder erg is dan duim voor het gebit... Maar ja, je kan moeilijk die handjes ergens aan hun shirt plakken zodat ze niet kunnen duimen... toch?
Ik heb zelf heel veel geduimd, nooit een beugel gehad en mn tanden staan hardstikke recht... ik ben er niet zo bang voor. Ben op een gegeven moment vanzelf gestopt.
Fake it till you make it...
  dinsdag 18 december 2007 @ 19:58:27 #15
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55369554
Deliedje, als ze 'm wil zou ik het gewoon proberen. Scheelt een hoop slaap 's nachts. En ik vind je echt niet het type dat haar kindje altijd maar met speen in laat lopen, als ze gaat praten enzo. Ik las ooit dat Smirre voor het 1e jaar de speen afgeleerd had, om grote drama's te voorkomen geloof ik. (En je hebt een mooie doorzichtige dus haar mooie snoetje zie je toch wel. ) Als ze het fijn vind en het troost haar, gewoon doen, toch?
Ik word juist gek van iedereen die zegt: "Wil ze geen speeeentje? Wil ze geen speentje??"
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55369659
Hier ook speen vanaf het begin, al wou ze toen ook liever op de pink sabbelen....
HIng ik snachts half uit bed met pink in de kinderwagenbak.....

Appelsap, Meike is ook zo'n druktemaker. Laatst op het cb vroegen ze al of ze ook weleens rustig was...!!!!
nou nee dus
Zelfs als ze de fles drinkt zit ze ondertussen nog in de handen te klappen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  dinsdag 18 december 2007 @ 20:40:45 #17
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55370732
Hier ook bv en vanaf dag 2 een speen. De wijze woorden van mijn kraam waren als je bang bent voor speen-tepelverwarring dan haal die pink nu maar uit d'r mond, want anders gaat ze wel een tepel-pink verwarring krijgen. Als ze niet meer goed drinkt kunnen we altijd nog ingrijpen, maar dat is nooit nodig geweest. Maud weet heel goed wanneer ze d'r speen wil en dat is voor te slapen en verder niets.

hihi Karin. De opmerking van mijn huisarts van de week - toen Maud zo ziek was - is zeker wel lekker dat ze ziek is.....nu kun je eindelijk met d'r kroelen. Wat is ze rustig zeg. En eerlijk gezegd vond ik dat deel van het ziekzijn wel leuk, maar al het andere helemaal niet....kon de HA ook begrijpen... Oftwel hier ook zo'n kleine druktemaker. Succes en geniet er maar lekker van...die kleine draaikont.
pi_55372015
Eva pakt de speel zelden. Ze ligt liever aan de borst
Heb de indruk dat ze het beide goed vind. Als ze de speen krijgt vindt ze het prima, zonder speen vindt ze het ook goed.
pi_55372065
Ik kan er trouwens niks aan doen maar ik vind de pink echt vreselijk. Ik vind het zelf helemaal niet fijn om mijn pink in haar mond te stoppen.
  dinsdag 18 december 2007 @ 23:41:33 #20
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55376231
Ik zat vandaag in de woonkamer op de grond met Dean, we waren net thuis, en hij zat een stukje verderop met de salontafel tussen ons in. Meer uit gewoonte dan wat anders riep ik hem even; "Dean.. ", zie ik ineens zijn hoofdje boven de tafel verschijnen: "Ja? "

Het zal wel een toevalstreffer zijn, maar het was echt té grappig
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55380717
Vivi, misschien ook wel niet.. Dean wordt ook al een grote jongen

Ik weet wel zeker dat het een toevalstreffer was toen Chris maandag naar mijn borst wees, en boobie zei
pi_55380813
hihi Vivi, wat leuk!
ik zou denk ik daarna heel vaak proberen nog zo'n reaktie uit te lokken...

hier begint het brabbelen echt zo'n ontdekking te worden!
veel langere gilletjes nog, tot ze weer moet inademen! Ook juist korte kreetjes, hard en zacht.
Leuk hoor!
pi_55381236
Haha die Dean.

Hier heb ik ook regelmatig zoiets met Damian. Dan ziet hij mij, zijn papa of de kat en dan hoor je: heuuuyyy.
pi_55383188
Woei! 4 verse babies erbij! Welkom Caspar, Floortje, Zoe en Nathan!!! EN papa's en mama's natuurlijk nog van harte gefeliciteerd!!

Dean en Damian lief!!

Ethan had wel een speen, maar hij vindt z'n eigen hand/vingers veel lekkerder maar ja, net wat Nijna zegt: kan toch moeilijk de hele dag z'n handen op z'n rug binden ofzo..
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  woensdag 19 december 2007 @ 12:03:29 #25
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55383853
Vivi, ik denk dat Dean heel goed doorheeft dat je 'm roept! Zou leuk zijn als ie het blijft doen he!
Die Chris...boobie...

Anna was gisteren met mij mee naar de tandarts, ze had het prima naar d'r zin (nog wel). Dus de tandarts zegt: hallo Anna!! Zij lachen, d'r twee tanden bloot. Hij kijkt zo in haar mondje en zegt: nou, d'r bovenkaak staat ook op springen. En inderdaad nu ik goed kijk, zitten daar 4 bobbels in d'r tandvlees. Misschien is ze daarom zo huilerig.....
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55384999
even een geintje tussendoor....
De foto is afgrijselijk, maargoed...

met dank aan StormQueen
pi_55387374
OMG wat een lief kind is dat

En alweer 4 beebs erbij.. En er staan ook nog wat op springen in Z&G.. Wat gaat dat hard.. Chris staat al bijna op de helft van het lijstje. .
pi_55389495
Jeetje dat was even schrikken zeg die foto!

Leuk hoor als je kindje je echt gaat herkennen! Hier komen we momenteel nog niet echt verder dan een tandeloze lach. Maar of die lach dan echt voor ons is... ze lacht namelijk ook vaak naar de roze aap van haar mobiel

Gaat snel he Deepfreeze met alle nieuwe babies hier. Welkom op de wereld Caspar, Floortje, Zoe en Nathan! (Wij hebben Nathan nog een tijdje als jongensnaam op ons lijstje gehad)

Nou Memmel als de tandjes bij Anna vanaf nu per 4 gaan, heb je alle tandenellende snel gehad. Dat scheelt dan weer

Morgen is Linde alweer 5 maanden! Wat gaat dat snel zeg. Helaas is ze nog steeds niet helemaal beter en heeft ze nog steeds wat last van diaree. Gelukkig niet meer zoveel als vorige week, maar toch zeker nog wel zo'n 5 luiers met dunne drab per dag. Echt zo zielig om mijn kleine meisje met buikpijn te zien Gelukkig wordt ze verder wel weer iets vrolijker. Morgen ben ik lekker overdag weer bij haar en dan nog 1 dagje werken en dan lekker 2 weken vrij! Lekker 2 weken met zijn drietjes. Ik kan niet wachten

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 19-12-2007 16:26:15 ]
  woensdag 19 december 2007 @ 16:07:55 #29
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55390178
Ja, ik vind het ook zo raar. Dat zal toch niet met 4 tegelijk gaan?? Vraagje: dat Dentinox...ik heb het idee dat ze een beetje huilt vanwege haar tanden. Kan ik dat gewoon zonder gevaar gebruiken? Ik bedoel....als het nou niet van de tanden is, is het dan: baat het niet dan schaadt het niet?

Ik hoop dat Linde snel weer beter is!

En alle nieuwe beebs: welkom!!!
pi_55390271
Als ze met 4 tegelijk komen, en ze is "alleen" iets huilerig, dan is Anna een stoere meid!!!
pi_55390707
Ah goede vraag Memmel dat vroeg ik me laatst ook af. Ik wilde het voor de zekerheid al in huis halen, maar was bang dat het niet goed was als ik het te vroeg zou gaan smeren.
  woensdag 19 december 2007 @ 17:55:19 #32
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55393363
AAAARGHHH...Kennen jullie dat, die buien dat je kind alleen maar moppert, dreint en jengelt, en zich ter aarde stort als ware hij het zwaarst mishandelde wezen op de aardkloot? Nou, die bui heeft mijn engeltje al 3 dagen

Iemand nog zoiets over?
pi_55393631
Helaas, alles op hier. In de verre omtrek ook niet meer te verkrijgen.
pi_55393744
Oeh Vief, hij heeft jouw temprament en gevoel voor dramatiek geloof ik he?
Sterkte!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 19 december 2007 @ 18:28:34 #35
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55394079
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:13 schreef Moonah het volgende:
Oeh Vief, hij heeft jouw temprament en gevoel voor dramatiek geloof ik he?
Sterkte!
Maar jij maakt mijn dag weer goed, want je maakt een schrijffout, juffie
pi_55394268
Ehm, temperament.
Nah, ben ik even blij dat ik je er een plezier mee doe!
  woensdag 19 december 2007 @ 18:37:32 #37
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55394292
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:37 schreef Moonah het volgende:
Ehm, temperament.
Nah, ben ik even blij dat ik je er een plezier mee doe!
  woensdag 19 december 2007 @ 18:41:28 #38
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55394391
Spuit elf over de speen: wij hebben de eerste 6 weken eenkersenspeen gebruikt van difrax, en niet zo'n dental speen om de tepel-speen verwarring te voorkomen.
Idd, weer vier nwe babies!!

Leuk!! semi-pratende babies!!

Vivi, veel sterkte! Zullen we roepen dat het een fase is?
Anna, 4 tanden tegelijk!! Dat schiet dan wel op, ja!

Eli is een beetje verstopt, heel zielig, Dus vandaag langs op het kdv, want de vorige keer had ee nvan de leidsters hem gemasseerd, waarna hij tot zjn schouders in de poep kon badderen, en welja, net op 5 uur kwam er wat uit. PR en ik helemaal blij dat hij gepoept heeft en zingen voor hem en zo "er heeft er eentje gepoept, hoera hoera, dat kun je wel ruiken, dat ben jij..." gelukkig is hij nog wat te jong om zich voor ons te schamen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55394603
Bedankt voor jullie reacties, het gaat goed met speentje... Ze heeft hem af en toe om in te slapen...

Over dat groeien hoef ik me geen zorgen te maken vandaag en gisteren allebei 110 gram gegroeid, ze is nu 7 dagen en zit al weer 40 gram boven haar geboorte gewicht...

Ik heb ook alweer een nieuwe vraag , ze heeft een ontstoken oogje... Het is wat rood en dikker eromheen en er komt steeds groen spul uit.. De vorige dagen was het niet zo erg, maar nu wel...
Dat je het voorzichtig schoon mag maken met gekookt water en daarna beetje bv erin weet ik, maar hoevaak mag dat? Ik kan nu haar oogje echt wel elk half uur schoonmaken omdat het dichtzit, maar mag dat ook zovaak? Of is het tevaak vies mag het niet dik en rood zijn en moet ik dokter bellen?
pi_55394813
Heeft je kraamhulp geen tips deliedje?
pi_55394861
Mijn HA zei dat je het zelfs niet eens met gekookt water hoeft te doen, maar dat het kraanwater in NL schoon genoeg is. En 4x per dag werd me verteld. Een weekje viezigheid was niet erg (al was Thies wel een paar maanden ouder dan Floortje nu is). Als het echt dik en rood is zou ik gewoon even langsgaan hoor DeLiedje.
pi_55395059
DeLiedje, als dik en rood is, en echt elk half uur dicht zit. Dan zou ik toch morgen even langs de dokter gaan.
Beter voor de zekerheid ff langs met zo'n kleintje.
Een weekje viezigheid is niet erg inderdaad, maar ieder half uur dichtzitten is wel erg veel.
pi_55395164
Nou t is niet echt heel dik en heel rood, maar je ziet dat er iets dwars zit zeg maar... Mijn kraam had dus als tip om van die bv en het schoonmaken, maar ze was er maar een halve dag en het is pas sinds een paar uur zo erg... Ik hou het nu goed schoon, kan ik dan tot morgen afwachten wat de kraam s'ochtends zegt en evt. dan naar dokter bellen?
pi_55395219
ja hoor, zeker geen spoedeisend iets.. maar meer iets waar je niet mee het weekend in wil zonder dat er iemand naar gekeken heeft. Als de kraam morgen ernaar kan kijken kun je met haar overleggen of naar de dokter nodig is.
pi_55399944
Memmel, over de Dentinox. Heb net het doosje er even bij gepakt. Staat dat het max 4 maal daags gebruikt mag worden. Er zit trouwens Lidocaine in, wat ook wordt gebruikt bij narcoses ed...??? Het is best wel heftig spul volgens mij, want ik heb zelf even wat in mijn mond gedaan en het verdooft echt. Meike is er dol op btw...
Meike heeft ook erg last van de tanden op het moment, er staan er 2 op doorbreken....De eerste 2!
Gister nacht was ze zo verdrietig, heeft ze uiteindelijk de nacht bij ons in bed doorgebracht... dan konden we haar snel troosten als ze begon te huilen. Anders gaat ze meteen helemaal los. Nu konden we haar nog snel rustig krijgen. Ik moest vandaag even naar de drogist, nieuwe zetpilletjes halen. Er is dus ook een homeopatisch zetpilletje te krijgen speciaal voor doorkomende tanden. Zonder bijwerkingen!
Het spul heet Viburcol, en ze mogen er 1 keer per dag een zetpil van hebben. Ik heb Meike er eentje gegeven voor de komende nacht, zullen eens zien of het werkt.
pi_55400926
Ik heb zo gelachen vanmiddag. Mijn moeder was hier op aan het passen op Mirte, had ze haar onder de mobiel gelegd, ik leg haar meestal aan de andere kant van de box. Zag je dat koppie helemaal een van die beestjes volgen. Hahaha. Ze begint ook wat geluid te maken als ze lacht soms.
Ik ga een fles maken en lief achter zn pc weghalen, want het is zijn beurt.
  donderdag 20 december 2007 @ 00:31:03 #47
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55406130
Mijn moeder zei ook dat Dentinox vroeger werd afgeraden omdat er suiker inzit. Nou vindt ze het moeilijk te begrijpen dat er in 32 jaar ook wel eens iets verandert....maareh, is dat zo?

Ik kiek het gewoon even aan, ben zelf ook nooit zo van de pillerige, smeerderige enzo, en Anna is een redelijke bikkel, dus mocht het nou echt te erg worden kan ik het altijd nog kopen. Maar die zetpil klinkt ook als een idee. Alhoewel ik dan -als ik dan toch wat neem- toch liever een werkzame stof heb dan een homeopatisch middel dat eerst weer een paar dagen aan moet slaan.

XXXKarinXXX: uit nieuwsgierigheid: hoe leg je Meike dan bij je? En slaap je dan een beetje? Ik zou alleen maar bang zijn dat mannetje op Anna zou gaan liggen ofzo.

[ Bericht 0% gewijzigd door Memmel op 20-12-2007 00:33:41 (domme spelvaut) ]
pi_55408238
Onze Anna kreeg vier boventanden tegelijk, dus berg je maar Memmel.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_55408961
Hier kregen we ook alle boventanden tegelijk en wat was ik blij met Dentinox... Ik deed het voordat ze ging slapen en ze bleef erop slapen gelukkig.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55409163
Met de ondertanden had Damian heel veel last, en toen was ik zo blij met Dentinox, ondanks dat er suiker in zit. Ik probeerde het wel zo min mogelijk te gebruiken en anders gewoon wat vaker de tanden poetsen. Vind het eerlijk gezegd zieliger om je kindje zo te zien lijden dan, als ze er écht veel last van hebben.

Memmel, als Damian bij ons in bed slaapt (gebeurt eigenlijk nooit, enkel een keer als hij ziek is) dan gaat mijn vriend op de bank liggen. Hij is veel te druk en onvoorzichtig in zijn slaap.
  donderdag 20 december 2007 @ 21:33:31 #51
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55426713
Eli heeft net zijn eerste flesje gehad...
Ga nl bv afbouwen ivm terugkerende bo en semi-continu ziek sinds ik weer werk.
Ik zat ernaast babyboo te kijken. Heel raar om hem te horen slikkenmaar hem niet vast te hebben...
Ik vind het helemaal niet leuk, maar hij dronk het met smaak op en lijkt verder tevreden, en ik moet aan mijn eigen lijf denken...

Dentinox krijg je gewoon bij de apotheek?
pi_55427306
Moeilijk is dat he Davinia? Ik heb zelf echt met een brok in mijn keel het laatste flesje met gekolfde melk aan Linde gegeven en haar daarna nog even heerlijk stevig tegen me aangehouden. dat maakte het dan wel weer een beetje goed

Hier nog steeds de hele dag poep, poep en.... had ik al poep gezegd? Gelukkig wel al wat minder maar nog zo'n 5 a 6 poepluiers op een dag. Het lijkt nu ook een beetje groenig te worden, maar ik weet niet of het nou nog echt diarree is. Wel heel dun en wat slijmerig. Kan natuurlijk ook van de ORS zijn. Misschien morgen maar weer de dokter bellen. Al zie ik daar wel tegenop want die wil dan elke keer dat we langskomen en ik ben nu de afgelopen 2 weken al 3x geweest en mijn vriend ook 1 x en steeds krijg ik weer te horen dat ze niet uitgedroogd is en dat ze het nog goed doet. Ben ik natuurlijk heel blij mee maar ik wil nu gewoon eens dat die vieze poep minder gaat worden. Of is zo'n 5 a 6 poepluiers op een dag gewoon?
pi_55431166
Het was hier vandaag ook 1 groot poepfeest. Ik had me nog niet omgedraaid of er lag er alweer 1 met een rood hoofd te drukken. De ander trots kijken van : "Goeie!, zo houden we moeders lekker bezig".

Het is niet iedere dag, hoor, goddank. Je blijft bezig. poep poep poep...haahha ze zei poep...ohhh echt de hoogste tijd om te gaan slapen.

Maar wat wel telt, Stiemie...als je je zorgen maakt gewoon de ha bellen. Ook al ga je 7 x in de week.
pi_55431510
Stiemie, teveel slijm kan op iets in de darmen wijzen een ontsteking dacht ik.
Maar ik vind het niet gek hoor dat je zoveel de huisarts belt. Zeker als ze maar aan de gang blijft met de diarree, dan mag het wel wat beter zijn maar over is het niet, dus de kans op uitdroging bestaat dan nog steeds. Je kan beter een keer extra langsgaan en zeker weten dat er niks aan de hand is en ik denk dat jouw huisarts dat ook goed begrijpt, want zeker met die kleintjes moet je daar gewoon goed opletten hoor.
Hier sta ik van 3 of 4 poepluiers op een dag niet te kijken, maar het is niet elke dag zoveel. Meestal zijn het 1 of 2 flinke en dan voor de rest nog een restje. Maar 5 of 6 lijkt me erg veel zeker als ze zo dun blijven.
pi_55434603
Stiemie, als ze zolang diarree heeft, lijkt het me logisch dat je gewoon nog een keer belt toch? En misschien kijkt de HA nog ietsjes verder als jullie vaker langskomen. Je gaat misschien zelf iets geruster de feestdagen in toch?
Hier normaal 1 poepluier per dag. Maar dat schijnt niet zo raar te zijn bij FV...
pi_55435464
Stiemie als je er niet helemaal gerust op bent zou ik gewoon nog een keer bellen hoor, zo met het weekend en de feestdagen voor de deur...

KP ik zie het helemaal voor me .

Hier wisselt het heel erg hoeveel er gepoept wordt. Eerst was het 1 flinke poepluier per dag, toen werd het om de dag en nu is het meerdere keren per dag een beetje... Geen pijl op te trekken dus hier.
pi_55437164
Ja we hebben besloten het nog even aan te kijken tot maandag aangezien het wel iets minder aan het worden is en Linde er zelf geen last meer van schijnt te hebben. Hopelijk is het dan maandag echt minder en anders gaan we gewoon weer even gezellig naar de dokter.

Linde heeft sinds gisteren ontdekt dat ze nu ook haar handen kan gebruiken als ze op haar buik in de box ligt. Dus dingen pakken en ook lekker door de box schuiven. Vandaag laatste werkdag en dan lekker 2 weekjes met zijn drietjes vrij. Heb er echt zin in!
pi_55437753
Lekker stiemie! Hier ook anderhalve week met zijn drietjes.

Ik dacht net een wit stipje in Chris zijn onderkaak te zien. ik voel aan die kant ook een puntje, en aan de andere kant niet. Dus misschien verklaart dat ook het miepende uurtje vannacht. En misschien ook het slechtere flesjes drinken vandaag. Eens kijken wat de komende dagen brengt.. En misschien binnenkort ook maar eens op pad voor detinox..
pi_55439832
Ok, meneer wordt groot..
Hij lag naast me ok zijn speelkleed, terwijl ik achter mijn pc zat. Hij lag op zijn rug wat te spelen. En ik was net het vorige berichtje aan het tikken...
Toen ik omkeek lag Chris op zijn buik!!!
Natuurlijk staat het niet op beeld, maar dat film ik later nog wel eens als "eerste keer"
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:21:20 #60
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55442043
Chris! Grote vent!

Heb vanmorgen ook Dentinox gehaald.

Ook hier een primeur. Ik was even snel kerstinkopen doen vanmorgen, Anna was nog bij mijn ouders....belt mijn moeder: ze heeft getijgerd met haar armen!!!! Helemaal wild enthousiast. Daar stond ik dan bij de Bijenkorf...een primeurtje gemist. En het staat niet eens op film....
pi_55442127
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli heeft net zijn eerste flesje gehad...
Ga nl bv afbouwen ivm terugkerende bo en semi-continu ziek sinds ik weer werk.
Ik zat ernaast babyboo te kijken. Heel raar om hem te horen slikkenmaar hem niet vast te hebben...
Ik vind het helemaal niet leuk, maar hij dronk het met smaak op en lijkt verder tevreden, en ik moet aan mijn eigen lijf denken...

Dentinox krijg je gewoon bij de apotheek?
Ik kreeg van de wijkverpleegkundige te horen dat als je gaat beginnen met flesje, dat je het beter door een ander kan laten doen. (Als je ook nog BV geeft).
De reden hiervoor is dat jouw geur = borst.
En als jij dan ipv borst een fles gaat geven, de baby helemaal van de wap kan raken, en je borst helemaal niet meer pakt....
pi_55442161
Hier gisteren trouwens ook een poepdag. Poep poep poep. Tijdens het verschonen nog eens poep. en direct daarna, nog eens poep.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:32:01 #63
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55442346
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:24 schreef amaranta het volgende:

[..]

Ik kreeg van de wijkverpleegkundige te horen dat als je gaat beginnen met flesje, dat je het beter door een ander kan laten doen. (Als je ook nog BV geeft).
De reden hiervoor is dat jouw geur = borst.
En als jij dan ipv borst een fles gaat geven, de baby helemaal van de wap kan raken, en je borst helemaal niet meer pakt....
PR gaf ook de fles, ik zat volgens mij wel ver genoeg om niet geroken te worden. Al pakt hij ook een flesje van mij. Eli is niet zo kieskeurig kennelijk. Eet alles wat eetbaar is en in de buurt komt

Chris, wat goed! Rollen! Was hij er zelf nog van onder de indruk?
pi_55442495
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:32 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

PR gaf ook de fles, ik zat volgens mij wel ver genoeg om niet geroken te worden. Al pakt hij ook een flesje van mij. Eli is niet zo kieskeurig kennelijk. Eet alles wat eetbaar is en in de buurt komt

Een klein vreetschuurtje dus. Eva is nog maar 5wk maar ik denk dat het ook een vreetschuurtje is. Wat dat betreft aard ze naar dr vaders kant. Haar neefje stopt ook alles wat eetbaar is in zn mond.
Ze waren laatst bij mj, en ik was voor hem en zn oudere broer ene mandarijn aan het pellen. Ik had zn broer zn mandarijn nog niet gepeld of de kleine vreetschuur had zijn hele mandarijn al weggegeten
pi_55442592
hihi amaranta, wie weet kom je nog voor verassingen te staan...

Hier ook een klein vreetschuurtje... klokt thuis zo 170-200cc per flesje weg bij papa... Drinkt bij mij een keertje of 7 op een dag... Zit dus echt dik over de liter BV per dag.
Maar op de opvang krijgen ze er met moeite 60-100cc in, gewoon een eigenwijs vreetschuurtje
Want van de week klokte hij daar ineens wel 170 weg
pi_55442753
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Hij lag erbij, alsof het de doodnormaal was dat je je omrolt... Maar hij glimlachte wel heel lekker toen ik lekker enthousiast blij tegen hem was
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:22:38 #67
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55443960
Lucas is gisteren weer in het ziekenhuis opgenomen. Hij heeft de RS-bacterie en dus last van het RS-virus. Gevolg; verkoudheid, niet eten en drinken en dus lusteloos sloom en afvallen. Hij blijft er waarschijnlijk een week tot anderhalve week.

En het ging net zo goed thuis
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55444075
Ach Lucas toch snel weer opknappen vent!
pi_55444080
Echt heel erg rot Sanger, maar net als wat je al zei.. in het ziekenhuis is hij waarschijnlijk op dit moment beter af. Krijgt hij nu een kuur en sondevoeding of wat doen ze precies?
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:33:26 #70
65960 sanger
pi_55444214
Ze kunnen eigenlijk niets doen...... Er is geen medicijn tegen. Het gaat alleen over met veel rust.

Hij ligt aan zuurstofsnorretje en een voedingssonde. Op die manier hoeft hij zichzelf zo min mogelijk in te spannen om te eten en te ademen. Die energie kan hij dan gebruiken om te herstellen. De zuurstof is overigens niet noodzakelijk, maar alleen een hulpmidel om het te versnellen. Ze willen proberen hem voor kerst weer tuis te krijgen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:48:23 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55444566
He jakkes Sanger... het zit jullie ook niet mee zeg...
Aggos, ik hoop wel voor jullie en voor hem (omdat het dan beter gaat met hem) dat hij met kerst weer thuis is.
Sterkte!
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:55:13 #72
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55444709
Sanger veel sterkte met Lucas. Hopelijk is hij voor de kerst weer terug thuis.

Stiemie, jij omschrijft het virus van Maud. Het heeft hier uiteindelijk 16 dagen geduurd voordat we weer een 'normale' poepbroek hadden. Drinken was in die periode verschrikkelijk moeilijk erin te krijgen en ook ik heb bij de HA vaak gezeten. En ze was ook nog elke keer levendig genoeg. Maar dat maakt jouw zorgen niet minder. Dus gewoon goed opletten en zorgen dat ze blijft drinken. Elke druppel is er een. Succes en hopelijk is jouw kleine sneller opgeknapt.
pi_55444886
Goed zo Chris! Lekker blijven draaien hoor is veel leuker dan een beetje saai blijven liggen. Linde draait nu wel van buik naar rug maar van rug naar buik blijft ze een beetje 'hangen' net vor het punt waarop ze doorrolt naar haar buik. Nog even geduld dus

En Anna niet meer allerlei stunts gaan uithalen he als mama er niet bij is! Voortaan gewoon even wachten tot ze weer thuis is en ze er zelf ook meteen van mee kan genieten

Agossie Lucas weer in het ziekenhuis. Het zit jullie niet echt mee he Sanger met jullie kleine ventje. Hier dachten ze ook dat Linde het RS-virus had, maar als ik zo jouw omschrijving hoor heb ik toch zo mijn twijfels. Hopelijk issie in ieder geval snel weer opgeknapt en kan hij zijn 1e kerst lekker thuis bij papa en mama vieren.

Pff nou chacama het virus duurt hier nu ook al zo'n 13 dagen dus er mag van mij nu wel eens verbetering in komen. Net alweer een poepluier. Gelukkig blijft Linde wel goed drinken dus dat scheelt weer een heleboel zorgen. Zowel de ORS als de voedingen gaan er zonder moeite in. Gaat het inmiddels wel weer helemaal goed met Maud?
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:05:08 #74
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55444888
Sanger, wat vervelend, zeg! Hopelijk is Lucas idd weer thuis voor de Kerst!
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:19:38 #75
65960 sanger
pi_55445237
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:05 schreef Stiemie het volgende:
Hier dachten ze ook dat Linde het RS-virus had, maar als ik zo jouw omschrijving hoor heb ik toch zo mijn twijfels. Hopelijk issie in ieder geval snel weer opgeknapt en kan hij zijn 1e kerst lekker thuis bij papa en mama vieren.
Waarom laten jullie geen test doen voor de zekerheid? Er bestaan sneltesten voor.
pi_55445394
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:19 schreef sanger het volgende:

[..]

Waarom laten jullie geen test doen voor de zekerheid? Er bestaan sneltesten voor.
Oh dat wist ik helemaal niet dat dat bestond. Ik denk dat de dokter ons dat ook niet aangeboden heeft omdat Linde ouder is en hopelijk sterk genoeg is om het zelf te overwinnen. Ze was gisteren precies 5 maanden oud. Zelf overwinnen schijnt wel weer erg goed voor haar weerstand te zijn (vooral nu ze wekelijks 2 dagen naar de kinderopvang gaat). Op zich merken we niet echt dat ze ziek is, alleen aan de diarree-luiers met veel poep.
pi_55445770
Ik wist niet dat er geen medicijn voor is, balen zeg.
Nou hopelijk komt hij er snel weer bovenop en is hij voor de kerst weer lekker thuis.
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:58:45 #78
65960 sanger
pi_55447142
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:26 schreef Stiemie het volgende:

[..]

Oh dat wist ik helemaal niet dat dat bestond. Ik denk dat de dokter ons dat ook niet aangeboden heeft omdat Linde ouder is en hopelijk sterk genoeg is om het zelf te overwinnen. Ze was gisteren precies 5 maanden oud. Zelf overwinnen schijnt wel weer erg goed voor haar weerstand te zijn (vooral nu ze wekelijks 2 dagen naar de kinderopvang gaat). Op zich merken we niet echt dat ze ziek is, alleen aan de diarree-luiers met veel poep.
Ik weet niet waar die grens ligt, maar het klopt wel dat de oudere babies meestal niet worden opgenomen. Dat zeiden ze in het ziekenhuis ook al.
pi_55447867
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 17:05 schreef Stiemie het volgende:
Goed zo Chris! Lekker blijven draaien hoor is veel leuker dan een beetje saai blijven liggen. Linde draait nu wel van buik naar rug maar van rug naar buik blijft ze een beetje 'hangen' net vor het punt waarop ze doorrolt naar haar buik. Nog even geduld dus
Vorige week bleef Chris ook nog hangen voor zijn schoudertje. Dus misschien heb je niet zoveel geduld nodig
En van buik naar rug rollen doet hij bijna niet meer. Op zijn buik is het veel te leuk.
pi_55448396
*Stiemie pakt meteen fototoestel met filmfunctie en wijkt niet meer van Linde's zijde om niks te missen *
  Jubileum moderator vrijdag 21 december 2007 @ 19:55:44 #81
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55448419
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:58 schreef sanger het volgende:

[..]

Ik weet niet waar die grens ligt, maar het klopt wel dat de oudere babies meestal niet worden opgenomen. Dat zeiden ze in het ziekenhuis ook al.
Heel veel sterkte Sanger, ligt hij weer in het RKZ? Op zo'n leuk eigen kamertje?
Mijn oudste Eva heeft het 4 keer gehad waarvan in totaal 3 keer opgenomen. Het ligt aan de mate waarin het kind het heeft inderdaad of een kindje opgenomen moet worden. Meestal is het zo dat hoe ouder het kindje, hoe minder erg het is. Zelf wordt je er nl. ook hoogstens stevig verkouden van, van hetzelfde virus.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55450420
Sterkte sanger.
Ik ben nog helemaal nieuw hierin, maar wat houdt dat virus precies in?
  Jubileum moderator vrijdag 21 december 2007 @ 21:44:51 #83
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55450601
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55450724
dankje lois
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:15:48 #85
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55451328
Sanger, heel veel beterschap met de kleine. Ik hoop voor jullie dat ie snel opknapt en dat jullie de kerst lekker samen kunnen zijn!
pi_55451356
Ach Lucas word maar gauw weer beter dan kan je lekker weer met papa en mama mee naar huis.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55458507
Sanger, wat naar. Heel veel beterschap voor Lucas en veel sterkte voor jou en Helen. Bah. Dat hij met kerst maar weer mooi thuis mag zijn.
  zaterdag 22 december 2007 @ 09:20:21 #88
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55458634
Zei iemand "Poep"? Dean's witte slaapzakje had vanochtend een geelbruine bekleding

Heerlijk wakker worden zo
pi_55458719
Hmm, hier al 2 nachten achterelkaar een nachtelijk feestje.. gisteren rond 3 uur, vannacht 2 uur. En dan is Chris gewoon klaarwakker en huilerig. Na een poosje(half uurtje) wordt hij wel rustig, en slaapt hij na wat gemurmel wel weer door.. Zou dat ook door opkomende tandjes kunnen komen? Dan haal ik zo wat detinox voor vannacht. Of het is gewoon een fase...
Straks maar eens kijken of het witte stipje groter is geworden..
pi_55458974
Hier is mevrouw vanaf 6 uur al aan het slapen.
Ofnee ik lieg. Vanaf 7 uur. Ze heeft om 6 uur gegeten, en daarna luier verschoond. Daarna heeft ze nog even liggen brullen en nu ben ik aan het wachten tot ze wakker wordt.
Kan dr wel wakker maken, maar dat werkt bij dit beebje niet. Ze is dan (met 5 wk) bloedchagrijnig en houdt dr lipjes stijf op elkaar.
Hoezo spaans temperament

Haha Viev
pi_55459005
haha edit: luchtalarm
pi_55459369
hee vivi, vanmorgen pakte ik Meike uit bed, en niet gepoept, nee er lag een laag overgeefsel... nog leuker
Maar ze is verder goed te pas!

Toch steeds wel wat last van die tandjes, gister koortsig en hangerig, en eten is niet zo'n succes
Die homeopatische zetpil hielp wel, ze heeft de hele nacht geslapen zonder 1 kik.
Dentinox wil ze ineens niet meer hebben, terwijl ze er voorheen dol op was! Ze wil uberhaupt niet dat ik haar mondje aanraak. Gister beet ze hard in een spuugdoekje, en daarna HUILEN! Zal wel zeer doen op de plek waar de tandjes doorkomen.

Memmel, dus Anna doet ook al nieuwe dingen bij oma!
Meikes eerste lachje was voor opa, en omrollen deed ze voor het eerst toen oma haar verschoonde.....
(mijn moeder polste mij eerst even of ik het vervelend zou vinden, anders had ze het niet verteld en liet ze mij in de waan....)

Sanger beterschap met Lucas, tis toch wat met dat kleine mannetje van jullie!
  zaterdag 22 december 2007 @ 12:19:51 #93
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55460683
Resumerend: een hoop poep, tandjes, kots en slaapdrama voor onze broedseltjes, en dus voor hun liefhebbende moedertjes
pi_55461810
Bij voorbaat maar vast afklopt, maar niks van dat alles hier...
Alhoewel ze nu ligt te huilen. En kreeg net mailtje dat sprongetje nummer 3 op komst is hier... dus ik juich nog maar even niet te vroeg.
  zaterdag 22 december 2007 @ 14:02:30 #95
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55462632
quote:
Op zaterdag 22 december 2007 12:19 schreef Vivi het volgende:
Resumerend: een hoop poep, tandjes, kots en slaapdrama voor onze broedseltjes, en dus voor hun liefhebbende moedertjes
Kunnen we daar snot aan toevoegen? Oh...en kwijl.
pi_55466026
Hallo dames (en heren?) ik mag nu eindelijk ook in dit topic weer mee posten. Ik ben vandaag weer thuis gekomen met Nathan na een opname van 4 dagen in het ziekenhuis waar ze na allerlei onderzoeken niks konden vinden wat ook maar op een infectie wees of wat het gegil van Nathan de eerste 2 dagen kon verklaren. Ik heb nu een heerlijk tevreden kereltje in de box liggen.
pi_55467661
Fijn dat het nu zo goed gaat Faja!

Poep? Meldt. Ik geloof dat onze jongste spruit ook tandjes krijgt. Tenminste, rode wangen, spuitluiers, zeer oortje, bijten en kwijlen. En ik wil alleen maar gillen...Hoho kleintje! Blijf nog eens even baby!!
pi_55469559
Welkom thuis Faja!!!

Lishe, wat gaat ze hard, tandjes...
pi_55471003
Faja, fijn dat jij en Nathan weer thuis zijn.

Jeetje Lishe wat is Lena dan vroeg met tandjes!!

De 2 tandjes hier worden goed gebruikt. In ALLES!! wordt heeeeel hard gebeten. (helaas incl mama's tepels en de vingers van iedereen die maar in de buurt komt )

En sinds een week ofzo heeft Pepijn wat nieuws "PFFFRTTTT" doen met zijn tong en dus heel veel speeksel uitsproeien dan. Echt de grootste lol heeft hij dan (en binnen 5 minuten een nat shirt )
pi_55472241
Sanger, beterschap voor Lucas! Faja, fijn dat Nathan weer thuis is!

Hier hebben we een ziek Jetje 39,1 koorts en oorontsteking ..... niet boffen, maar ze heeft een kuurtje gehad dus hopelijk is het snel over

Nog even over dat poepen, het liefste doet ze het onopgemerkt en naast haar luier

Met fruithapjes ben ik gestopt, want ze kokhalste al bij het zien van haar lepel ze krijgt nu worteltjes en dat vind ze wel aardig ...... maar als ze niet wil dan blijft haar mond dicht hoe dan ook!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_55476276
Faja, wat fijn dat Nathan weer thuis is.. Hopelijk volgt lucas ook snel!

Arme Jet ziek, hopelijk is ze snel weer beter..

Hier net weer een drama. Net als gisteren rond 21 uur wakker voor de 22 uur fles.. Dus dat is brullen. Het is of een fase, of zijn tandjes, of een nieuw ritme.. Chris heeft uiteindelijk om 21.45 zijn flesje gehad, met wat rondlopen blijf hij wel rustig. Dus mochten paps en mams estafette-troosten.. Vanochtend was hij ook al vroeger dan normaal, dus vandaar dat we zijn flesje liever niet veel vroeger dan 22 uur geven
Nu eens kijken of we vannacht weer een feestje hebben...
  zaterdag 22 december 2007 @ 23:45:54 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55477860
We zijn net terug van visite bij vrienden. Anna is weer helemaal bekust door haar vriendinnetje van 19 maanden. Ik heb haar daar op bed gelegd om half acht, om 23 uur eruit gehaald: ze sliep in de auto verder (slaapzak nog aan, een beetje in de maxi-cosi gefrutseld) en ik leg haar net op bed en ze slaapt nog. Heerlijk hoor op die manier.

Faja: welkom en gefeliciteerd met Nathan (mooie naam!)

Jetje: snel beter worden he!

P_iglet: Anna heeft ook een pfffrrrt-fase gehad. 3 shirtjes per dag gingen er doorheen...
pi_55484314
Memmel, wij kunnen dat ook zo makkelijk met Jet Slaapzak half open en hoppa die maxi cosi in dekentje erover en naar huis! Is echt super inderdaad!

P_iglet Jet heeft dat ook gedaan, grappig is dat he?! Ik heb er wel een filmpje van maar weet niet hoe ik die moet plaatsen

Deepfreeze, succes met deze "fase"!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55484371
De fase heeft vannacht overgeslagen... vanochtend was het 7.18 op de wekker, en had ik nog geen Chris gehoord. Hij is zelfs niet wakker geweest voor een speen. En de hele week was het ergens tussen half7 en 7 feest.. Dus en 's nachts er niet uit, en langer slapen.
En even een voor papa die eruit ging.
pi_55484396
Jiehaaa! Is ook wel eens lekker! Met Jet hebben we dat nooit zo gehad Die gaat om half 8 naar bed en word niet meer wakker. Om half 11 maken we haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 8 uur de volgende ochtend
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55484452
Chris is om 7 uur 's avonds echt doodop. We proberen het wel eens te rekken. Maar dat is nooit echt een succes. Maar ik ben eigenlijk allang blij dat zijn voedingen meer ritme krijgen, en niet meer zo'n drama zijn. Dan sta ik wel om half 7 op. En ga ik 's avonds wat eerder naar bed..
pi_55484545
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:56 schreef Beaker het volgende:
Jiehaaa! Is ook wel eens lekker! Met Jet hebben we dat nooit zo gehad Die gaat om half 8 naar bed en word niet meer wakker. Om half 11 maken we haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 8 uur de volgende ochtend
Waar koop ik dat
Dat spook hier eet het liefst dag en nacht om de 3 a 4 uur...
Ok, mag niet klagen, vanacht om 12 uur gegeten, om 3 uur ofzo papa uit bed geschopt om te troosten, maar voor dat die trap af was en bij Pepijn was die alweer in slaap. En uiteindelijk was het 8.45!! (en had mama ploftieten

Beaker en Memmel, als ik het goed begrijp duurt die prfffftttt fase dus niet zo heel lang Hoop het, want ik kan de was nu al niet bijbenen.

Deepfreeze fijn dat Chris het zo goed deed vannacht!!
pi_55484584
Wahahhahaha d'r ligt er hier nu eentje heeeeeel gefrustreerd in de box. Hij wil kruipen maar dat lukt niet.
Dan doet ie heeeel veel moeite en dan lukt het op handen en knieen staan met hoofd en buik van de grond. Maar ja naar voren is dan toch echt nog een stapje te moeilijk hihi. Heel schattig
  zondag 23 december 2007 @ 10:44:57 #109
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55484898
Lena kan een nieuwe kunst. Wij zitten voortaan gewapend met slab op de bank. Madam Pfffrrt ook, en lanceert dan regelmatig een gezellige klodder op je gezicht.

P_iglet, grappig is dat om te zien he? Dat ze zo hard aan het werk zijn en steeds vinniger worden.
Memmel, fijn dat het 'logeren' zo goed ging!
pi_55485037
is zooooooo leuk!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 december 2007 @ 11:19:08 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55485319
Fijn he, als de kindjes doorslapen.
Ik werd vanmorgen wakker en was ook blij verrast om te zien dat het al 6.55 was en niet 4.00 ofzo.
Ze is om 23.00 gaan slapen.
Heerlijk Love her!

Ik hoop dat ze ons binnenkort blij maakt met dr eerste lachje.
pi_55486319
Volgens mij heeft onze uk gelijk een souvenir meegenomen van haar eerste bezoekje aan het KDV... Ze hoest behoorlijk en ik vond een groot stuk snot in haar bedje vanmorgen . Gelukkig kan ze nog wel lachen . Morgen mag ze nog een keertje oefenen tussen de andere kindjes.
  zondag 23 december 2007 @ 18:24:38 #113
65960 sanger
pi_55495633
Faja-Lobi gefeliciteerd!

Lucas is vandaag onverwacht meegekomen naar huis Hij drinkt zijn flesjes weer leeg en dus was er geen reden om hem in het ziekenhuis te houden. De zuurstof was gister al afgekoppeld. Hij is nog wel ziek, en moet nog uitzieken. Maar dat gaat thuis net zo makkelijk als in het ziekenhuis.
pi_55496179
Wat fijn dat Lucas weer thuis is!
Hopelijk is hij snel weer helemaal opgeknapt!

Damian kan wel degelijk gaan staan! Hij trok zich net zomaar op aan een pak luiers. Eerst op zijn knietjes ernaast en toen ging hij zomaar staan!
Ik was natuurlijk weer net te laat met de camera. Heb wel een foto kunnen maken maar toen was hij al weer op weg om op zijn knietjes te gaan zitten.

En hij kan sinds vandaag nog wat nieuws, en dat vind ik stiekem nog leuker dan gaan staan.
Als ik aan Damian een kusje vraag dan doet hij zijn armen wijd, buigt naar me toe met zijn mond open en dan zo tegen mijn wang aan! En dan krijg ik een dikke lebber. Zo lief!
  zondag 23 december 2007 @ 18:54:59 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55496527
Damian, wat goed!
Lucas, fijn dat je weer naar huis mag!!
Deepfreeze, ik hoop voor je dat Chris snel weer beter wordt!
Lishe, hoe oud is Lena? Ze is jonger dan Eli, dus dan wel vroeg voor tandjes, toch?

Volgens mij hebben wij hier de pffrrt fase overgeslagen of heb ik die gemist

Eli is ook ziekjes. Toen ik jullie hier zag posten over poep, dacht ik nog, " doe mij een van jullie poepluiers, want eli is zwaar geconstipeerd" inmiddels dus niet meer gister 5 poepluiers, vandaag ook weer redelijk wat geproduceerd. en niet meer zo heel droog, dus dt gat de goede kant op. raar kind, verstopt op bv, en als hij kv krijgt, poept hij weer

Maar hij loopt wel heeeeeel erg te snotteren en te hoesten en te niezen. En hij heeft al 2 paracetamols (60mg) binnen, want hij heeft soms koorts (temp varieert van 36,5 tot 38,5 oC). vannacht was het rochel de rochel de kuch kuch kuch nies rochel rochel en uiteraard veel brullen. het snot kwam zo ongeveer ook nog uit zijn oren. vannacht gevoed, flesje gegeven en uiteindelijk sliep hij om 4 uur... snurkend en wel. ik ben vandaag dus tot 13:45 blijven liggen

ik vind het wel heel zielig voor hem. maar hij plast genoeg, al drinkt hij niet altijd even lang (heb vanmiddag van ellende na en voeding dubbelzijdig gekolfd. daarvoor is een mens aan het afbouwen, om helemaal stijf te staan ) en tussendoor gooien we een klein flesje erin, en dat gaat goed naar binnen.
pi_55497345
Wat fijn dat Lucas naar huis gekomen is!! Jullie sterke kereltje vecht zich zelf wel door het virusje heen!!
En Eli ook nog ziek.
Het blijft een komen en gaan van griepjes en verkouden.. Tussen de sprongetjes, tandjes en nieuwe kunstjes door..

Ik weet nog steeds niet wat Chris echt heeft. Hij spuugt ook een beetje, en heeft een klein hoestje, en dus een klein huiltje... Allemaal kleine dingetjes. Dus wat het nou is.. We hebben in ieder geval detinox, dat ga ik zo voor het slapengaan op het witte stipje smeren.
Hij is in ieder geval nog helder, geen koorts, en hij rolt nog steeds van rug naar buik
Dus ik maak me geen zorgen. Morgen lekker voor de kerstdagen naar mijn ouders..

Dus als ik niet meer online kom: Allemaal een gezellig en gezonde kerstdagen toegewenst
  Jubileum moderator zondag 23 december 2007 @ 19:27:47 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55497451
Sanger wat fijn dat Lucas alweer thuis is en wat onzettend snel
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55498414
Lucas weer lekker thuis

Damian, staan en zoenen, knap zeg!!!

Eli, beterschap.

Deepfreeze fijne dagen en hopelijk voelt Chris zich gauw weer helemaal beter!

Mn kleine kucheltje kucht wat meer dan vanmorgen, maar geen koorts. Wanneer "moet" je eigenlijk de huisarts bellen? Behalve hoesten en snot is ze verder wel goed te pas. Wat huileriger dan anders, maar dat vind ik niet zo onlogisch als je niet helemaal lekker bent (en ook nog rond je sprongetjes tijd zit... ).
  zondag 23 december 2007 @ 20:19:05 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55498716
Volgens mij is het onder de 6 mnd altijd bellen bij koorts
Ben vandaag stout geweest en heb niet gebeld Ach, het is zondag, ik bel morgen wel ff.
Anders dan de semi-continue snot stroom en wat wisselvallige temp. gaat het eigenlijk prima. Tussen de snot door is hij wel vrolijk, en dat is het belangrijkst. Ligt nu oko weer lekker op zijn rug, komt wel goed

Dat vinden ze ook het belangrijkst. Als je even belt om te bellen, doen ze verder niets. Was de vorige keer, was Eli nog net geen 3 mnd, toen belde ik ook om te zeggen dat hij koorts had. "maak jij je verder geen zorgen?" "nee" "nou. dan zal het wel meevallen, ik zeg het tegen de ha, en mss belt hij nog terug" Niets meer van gehoord
  zondag 23 december 2007 @ 21:00:39 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55499822
Wlekom thuis Lucas!
pi_55500029
Super dat Lucas weer thuis is, beterschap nog!!

Meike heeft er een tandje door!! Gister was ie er dan eindelijk.
De hele dag heeft ze bijna niet gegeten en gedronken, maar dus wel een tandje gekweekt. En de andere zal er wel snel achter aan komen want er zit me toch een bult.....

Net nog even de film gekeken van een Meike die net uit mijn buik is gelanceerd (geen intieme beelden hoor)
Tjonge wat vergeet je snel hoe klein ze eigenlijk was.

Damian gaat staan! Leuk hoor, De wereld is veel leuker van een treetje hoger.
pi_55500912
Davinia, als de temperatuur stijgt dan bel ik wel eventjes inderdaad. Beter een keer teveel dan een keer te weinig was het toch...
Vooralsnog maak ik me niet echt zorgen, al vind ik dat hoestje gewoon naar (maar dat zal ook wel zijn omdat het gewoon mijn kind is wat hoest...)

Meike tandje woei!
  zondag 23 december 2007 @ 21:57:33 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55501343
Meike! Een tandje...yeahhh...misschien koopt je moeder wel zo'n supercoole Oral-B tandenborstel en een tube aquafresh met konijntjes!!

Lucas ook weer fijn thuis.

Deepfreeze: fijne dagen!
pi_55509030
Mirte is op het KDV, onze boodschappen zijn gedaan (t halve dorp liep om 9 uur boodschappen te doen ). Nog anderhalf uur dan gaan we haar weer lekker halen.
Ze meldde zich vanmorgen wel ineens weer om half 5 in plaats van half 7...
  maandag 24 december 2007 @ 12:25:25 #125
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55511324
Mirte wilde gewoon zorgen dat ze op tijd op de creche was. Badderen, aankleden, ze had gewoon 2 uur extra nodig!
pi_55513817
Haha Memmel grapjas. Dat badderen doen we 's avonds altijd . Ze zal het wel vergeten zijn .
Ik vermoed dat ze zo "vroeg" weer was vanmorgen omdat ze toch niet helemaal fit is. Ze had op het KDV een uurtje geslapen. De leidster had haar amper in het bedje gelegd of ze was al vertrokken . En nu ligt ze ook weer te slapen
pi_55520283
Vanavond toch beetje koortsig, 38.2.
Even overleg gehad met de huisarts (natuurlijk pas nadat de dienst in was gegaan dus een vreemde), maar zolang ze goed drinkt enzo hoefde ik me geen zorgen te maken. Als ze na de kerst nog koortsig is wel ff contact opnemen met onze eigen huisarts.
Ik had gedacht dat ik een assistent ofzo aan de lijn zou krijgen (ala huisartsenpost op tv), maar zijn pas per 1 januari aangesloten op de huisartsenpost. Ik kreeg nu direct de dienstdoende huisarts aan de telefoon.
Dat Mirte niet zo lekker is blijkt wel uit het feit dat ze niet eens moppert als ik haar in bed leg, ze doet haar ogen dicht en slaapt weer verder waar ze gebleven was.
  dinsdag 25 december 2007 @ 13:55:08 #128
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55532756
Vrolijke kerst allemaal! Even gluren tussen de voorbereidingen van het kerstdiner door...
P_iglet: hoe vond Pepijn de mango???
pi_55537253
hihi geen idee hoe je bij Mango komt voor Pepijn

Maar we zijn vanaf afgelopen weekend wel fanatiek aan het raplyeen met Pepijn.
Grootste lol!!! Broccoli, stokbrood, komkommer, paprika, banaan, rijstwafel gaat allemaal zo dat mondje in.
Geen idee hoeveel hij daadwerkelijk binnen krijgt, maar plezier heeft hij er in ieder geval in.
(en ja ik weet dat ivm allergieen 3 dagen op rij hetzelfde aangeraden wordt, maar die aanpak past gewoon echt niet bij ons, heeft hij ergens last van dan zien we daarna wel weer verder).

We hebben zo'n geweldig ventje Hij lacht veel, is hardstikke makkelijk, slaapt 's nachts steeds beter. Gaat echt zo super hier!! Gisteravond had hij wel 10 minuten gierend de slappe lach samen met zijn oma. Want gezellig bij alle volwassenen zitten was natuurlijk veel leuker als slapen.

Vanavond moest ik werken, en zijn Pepijn en meegeweest naar mijn werk. Daar hebben we met alle kinderen gegourmet. Pepijn heeft gewoon bijna een uur in zijn tripp trapp aan tafel gezeten en de grootste lol gehad met de andere kinderen en wat korstjes stokbrood.

Echt zo fijn en heerlijk kind is het . Trekt zich niets aan van een wat hardhandige knuffel van een ouder neefje of een kind van mijn werk. En laat zich nu al niet op zijn kop zitten door zijn nichtje van een half jaar ouder. Hij duwt gewoon terug
pi_55537259
Nijna hopelijk knapt Mirte snel op!
pi_55537338
Mirte leek zich vandaag toch wel beter te voelen. Vanmorgen geen koorts meer, net nog een keer getemperatuurd toen was het wel weer wat hoger, maar nog wel "normaal" zeg maar.
Vanmorgen had ze best wel praatjes, net was ze na de fles toch echt wel weer gauw toe aan bed. Hoesten doet ze nog flink, maar het zit niet vast gelukkig.

P_iglet, klinkt goed dat gerapley met Pepijn .
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:24:01 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55538159
Ik dacht dat je ergens had gezegd dat Pepijn's eerste hapje mango zou zijn, omdat jij dat zo lekker vond en dat ie dat met de Kerst zou krijgen. Kan zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb!

Anna heeft vanavond aardappel, spruiten en een beetje konijn meegegeten....gek kind.
pi_55538744
hihi heerlijk toch Memmel!!

Vind het zo leuk als die kleintjes lekker mee kunnen smullen.
Vond dat gisteravond best jammer. Pepijn zijn nichtje van bijna een jaar kreeg een potje opgewarmt. Terwijl Pepijn lekker mee zat te smikkelen (ok hij mocht nog niet meer als paprika, komkommer en stokbrood ). Nichtje kreeg ook niet meer als een stukje stokbrood van tafel. Terwijl er genoeg stond wat zij ook best zou mogen/kunnen eten en ze continue naar tafel aan het kijken/wijzen was.
Mezelf voorgenomen om dat in ieder geval anders te gaan doen.

Ow wacht weet denk ik al waar die mango vandaan komt. Pepijn heeft dat een tijdje terug zo ongeveer uit mijn vingers gejat. Zo hup mijn vork met mango zijn mond in. Ik vind het idd erg lekker en zal toen wel gezegd hebben dat het ook een van de eerste dingen zal zijn die Pepijn krijgt.
Nou als ik binnenkort fatsoenlijke mango's tegen kom zal ik ze vast wel kopen.
pi_55539476
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:40 schreef chacama het volgende:
Hier ook bv en vanaf dag 2 een speen. De wijze woorden van mijn kraam waren als je bang bent voor speen-tepelverwarring dan haal die pink nu maar uit d'r mond, want anders gaat ze wel een tepel-pink verwarring krijgen. Als ze niet meer goed drinkt kunnen we altijd nog ingrijpen, maar dat is nooit nodig geweest. Maud weet heel goed wanneer ze d'r speen wil en dat is voor te slapen en verder niets.

hihi Karin. De opmerking van mijn huisarts van de week - toen Maud zo ziek was - is zeker wel lekker dat ze ziek is.....nu kun je eindelijk met d'r kroelen. Wat is ze rustig zeg. En eerlijk gezegd vond ik dat deel van het ziekzijn wel leuk, maar al het andere helemaal niet....kon de HA ook begrijpen... Oftwel hier ook zo'n kleine druktemaker. Succes en geniet er maar lekker van...die kleine draaikont.
Ha! Maudje en Nune lijken nog steeds op elkaar! Hier ook zo'n cycloon op een vierkante meter
En zieke kindjes zijn zielig...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 25 december 2007 @ 22:42:15 #135
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55539624
Heb Anna vanmorgen ook een stukje mango gegeven. Maar dat floepte steeds uit haar vingers. Ze werd er helemaal gefrustreerd van. Toen heb ik mango en meloen gemixt. Daar heeft ze toch van gegeten!!!
  woensdag 26 december 2007 @ 10:35:39 #136
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55546636
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ha! Maudje en Nune lijken nog steeds op elkaar! Hier ook zo'n cycloon op een vierkante meter
En zieke kindjes zijn zielig...
Ohhhhh, wat heerlijk om te lezen dat Nune ook zo goed gaat. Fijn om weer wat van je te lezen mwana. Kom je ook naar het dreumestopic??
pi_55549234
DaviniaHR, afbouwen van bv niet fijn

Hier gaat het weer stukken beter met Jet erg fijn dat ze medicijnen heeft gekregen, maar vervelende bijkomstigheid dat ze zichzelf ieder uur (!!) helemaal onder poepte Ik heb de gisteren de HAP maar weer gebeld om te vragen of het geen kwaad kon, maar het was beter om te stoppen
Morgen even voor controle terug naar onze eigen huisarts.

Ik wil ook een meesmullend kind Doet ze dus echt niet! Van de week zat ik peer te eten, Jetje een stukje ..... --> . Halve banaan gegeven zat ze lekker van de te happen --> . Rijstewafeltje gegeven .... zucht ..... Ik heb het idee dat ze eten helemaal niet zo leuk vind!
Ze drinkt wel thee!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55555514
Memmel je kan een stukje schil aan de mango laten zitten. Dan heb je zeg maar een reepje met vanaf halverwege aan 1 kant een stukje schil. Als je dan de schilkant in Anna's handje geeft dan glibbert die niet zo weg en kan ze de kant zonder schil eten. Met peer en meloen kun je hetzelfde doen, dat glibbert ook zo. Of Anna helpen met voor haar vasthouden.

Beaker, komt vast goed met Jet, ze is krap 6,5 maand! Het heet niet voor niets tot het 1e jaar bijvoeding
Hebben ze een half jaar de tijd om te leren vastpakken, en meesmullen. Gewoon flink oefenen!
En spugen en kokhalzen hoort erbij. Vieze gezichten trekken ook. Vaak niet eens odmat ze het vies vinden, maar meer omdat ze de smaak niet kennen en het nieuw is.
Pepijn kan ook vol enthausiasme iets in zijn mond steken, dan heel vies kijken. Het dan nog verder stoppen zodat hij moet kokhalzen. En het dan lachend nog een keertje zijn mond in stoppen. Eten is ook iets wat ze echt moeten leren. En gelukkig levert dat meestal hele leuke gezichten op
Hihi wat leuk dat ze thee drinkt!! Pepijn vind het geweldig om een slokje uit mijn glas thee of diksap te krijgen. Ik blij dat ik zelf voornamelijk super waterige diksap drink
pi_55567233
Allemaal een goede kerst gehad?
Wij wel hoor, Meike vond 1e kd niet zo gezellig, last van die akelige tandjes....
2e kd was het al beter, lekker achter neefje van net 1 jaar aanvangen, koekjes stelen enz haha

Wie weet hoeveel zuivel en totaal aan vocht een kindje van 10 maand moet krijgen?
Meike wil standaard de laatste fles niet meer, vraag me af of ik die nog standaard moet aanbieden of dat we het wel achterwege kunnen laten.
Ze krijgt 'sochtends 200 cc pap en tussen de middag drinkt ze vaak rond de 100cc melk.
Verder krijgt ze fruit, groente, brood, yoghurt en probeer ik sap aan te bieden, met wisselend succes.

Beaker, vind Jet stukjes maar niks, of ook als je het pureert???
Memmel, die Anna van jou eet gewoon spruitjes!!! Alleseter of niet?
pi_55567295
Beaker misschien vindt ze het wel lekker als het gepurreerd is? Ik probeerde bij Damian ook alles in stukken te geven, maar dan wilde hij helemaal niks.

Karin, ik dacht tot het jaar 500 melk en daarna 300.
Maar ik weet ook niet hoelang ik dat nog ga redden. Damian is echt klaar om op 3 voedingen over te gaan maar dan krijg ik er echt geen 500 melk meer in. (hij vindt dat niet lekker meer uit een beker.)
pi_55567371
Meike krijgt nu nog maar 3 voedingen, en vindt dat blijkbaar al te veel.....
pi_55567471
Karin als Mieke niet meer wil kan je misschien ook ander zuivel aanbieden. Tussendoor een plakje kaas. Zowiezo 1 broodje smeerkaas. En gewoon iets vaker of iets meer yoghurt. Zo heb ik dat met Mikael ook gedaan omdat hij met 9 maand helemaal geen fles meer wilde maar wel genoeg zuivel binnen moest krijgen.
Liefde
pi_55567541
Net even de huisarts gebeld, toch even overleggen over mn moppie. Gisteravond was ze aan het spugen . Zo sneu en ik ging me er helemaal naar van voelen.
We hebben de wieg toen toch maar bij ons op de kamer gezet, vond ik toch een prettiger idee en toen ze uiteindelijk sliep heeft ze het tot vanmorgen 7 uur volgehouden.
Assistente vond het toch wel ok als we even langs zouden komen vanmiddag, omdat ze toch nog wel jong is.
Gisteravond maakte ik me wel zorgen, nu valt het eigenlijk wel weer mee. Ze drinkt ook goed, dus dat scheelt.
Natuurlijk valt de afspraak precies onder voedertijd... Maar ik neem wel een flesje mee, want ze lopen vaak uit. Dan krijgt ze die wel onder het wachten.
pi_55567716
Nijna, beterschap met Mirte, wat zielig dat ze zo moest spugen!!!
Hopelijk knapt ze snel weer op.... griep gaat wel rond, maar dat dat nou net zo'n ukkie moet treffen....

MeNicole, bedankt voor de tip, wie weet krijg ik er een schaaltje yoghurt extra in dan....zal het eens proberen!
  donderdag 27 december 2007 @ 11:57:34 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55569059
Dean krijgt meestal nog maar 1 fles (pap).. Meer krijg ik er niet in.
Verder yoghurt en kaas...en om te drinken sap.
pi_55570962
Hai allemaal, fijne eerste kerstdagen gehad met jullie kleintjes?
En hebben die van jullie ook zo genoten van al de lichtjes, glimmende ballen, slingers en zingende rendieren?

Wij hebben weer eens gelazer gehad op het CB: Devin zou niet genoeg aankomen, de voedingswaarde van mijn melk zou te laag zijn, Devin moest aan de kv, elke dag groente, fruit en rijstebloem en blablabla.... Het feit dat hij laatst zo ziek was en een week lang niet zo veel gedronken heeft, en ook nog dat de weegschaal op het CB niet goed werkte (dat zelfs werd bevestigd door de arts!) werd voor het gemak maar even vergeten en iedereen, behalve wij, maakte zich grote zorgen over zijn groei.
Uiteindelijk 3 weken achter elkaar langs geweest voor extra wegen/meten en afgelopen maandag was hij 7580 gram en 72 cm. "Goed gegroeid, gaat lekker met hem he? Wel wat tenger, maar hij lijkt het prima te doen!" aldus de wvk. Dit was dus 6 dagen nadat een niet goed werkende weegschaal daar 7140 aangaf en de arts, notabene de ARTS op basis van die dubieuze meting vond dat we per direct aan de kv moesten! Ik ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb en wil vanaf deze plek dan ook even een dikke doen naar het CB. De ene week loos paniek lopen zaaien, de week erop complimenteren? Ze hebben het nu echt verbruid, het is onmogelijk voor me geworden om ze daar nog serieus te nemen na dit zoveelste incident.

Devin heeft inmiddels al geproefd (gegeten kan ik het in de meeste gevallen nog niet noemen) : banaan, peer, appel, wortel, aardappel, rijstewafel, broodkorst, komkommer, courgette, sperzieboon. De ene keer gulzig, de andere keer moet hij er niks van hebben, maar elke keer heeft hij er plezier mee en kan hij direct erna in bad en moet het huis gedweild worden

Nijna, wat zei de dokter?
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 december 2007 @ 14:20:16 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55572191
Kersjes, wil je anders "verhuizen" naar het cb van Middenhoven? Ik ben er erg tevreden over. Die mw legt van alles uit "hier hoef je je geen zorgen om te maken, daar hoef je je geen zorgen over te maken" heel bijzonder. hypochonder by proxy zo ongeveer

Wel fijn dat het beter gaat met Devin!

Eli gaat ook beter. Nog steeds veel snot en wat gekuch, maar hij kijkt vrolijker om zich heen en doet weer stemoefeningen, dus zal hij minder last hebben van zijn keel. flesje gaat ook goed. we geven 150cc per keer. moedermelkflesjes was 180cc per keer, maar hij krijgt het gwoon niet weg anders. Ach, boeien!

Vraagje: waar hebben jullie je kennis vandaan rondom bijvoeden? en de minimale hoeveelheden tot het eerste jaar en zo?
pi_55572336
Davinia, even wat linkjes voor je omtrend bijvoeding.

introductieschema
http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

algemene info
http://www.borstvoeding.c(...)qs-bijvoedingsforum/

bijvoedingsforum
http://www.network54.com/Forum/382080/

wel allemaal redelijk gericht op borstvoeding en stukjes eten, maar daarom niet minder geschikt voor kindjes die flesvoeding en/of gepureerd eten krijgen.

Verder hier een hoop kennis vanwege mijn studie (geneeskunde) en werk (woonbegeleider gehandicapten)
pi_55572466
Zo, iedereen heeft de feestdagen weer overleefd?

Wij zijn ook weer terug van mijn ouders. En Chris heeft zich van zijn beste kant laten zien.. Lekker rollen in de box. Hij heeft ook beter door dat hoe hij zijn handjes goed moet houden bij het draaien. Soms leg je hem in bed/box en voordat je loslaat zet hij zijn rol al in. En brullen als je hem terugdraait..

En Chris zijn eerste driftbuitje ook gehad. Hij zat bij F op schoot, en wilde het bord van tafel hebben. Maar kon er net niet bij. Hij begon zwaar te ademen, liep rood aan, en zijn handjes trilden helemaal, om maar bij dat bord te komen.. Het zag er heel schattig uit bij zo'n klein humpie.

Nog steeds geen tandje trouwens, maar wel een rode bips, stinkende luiers, en ik voel een riggeltje in zijn onderkaak.. Dus eens kijken of er nog iets komt.. Hoe lang duurt dat doorkomen eigenlijk?
pi_55577122
Bedankt voor jullie tips, maar Jet eet gewoon niet haar mond blijft dicht bij het zien een lepeltje, ze schud haar hoofd heen en weer en op en neer om maar geen hapje te hoeven nemen!
Ik kan toch moeilijk die lepel erin proppen ...... ze krijgt Olvarit potjes dus dat is redelijk vloeibaar
Iemand hier ervaring mee??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55577422
Beaker, geen tips helaas, Devin zuigt meestal ook zijn lipjes naar binnen zodra de lepel eraan komt. Of hij grijpt ernaar met beide handjes waardoor alles onder de derrie zit
Gewoon elke dag weer proberen, op een gegeven moment zullen ze echt wel wennen aan het idee en gaan ze heus wel eten.
Vanmiddag weigerde Devin ook weer de lepel, maar hij heeft heerlijk zitten smakken en zuigen op asperge. In de ene hand een halve groene, in de ander een halve witte en sabbelen maar! Zag er zo lief uit, helemaal toen hij niet kon kiezen en allebei de stengels tegelijk in zijn mond propte

Deeprfreeze, dat dreigende doorkomen kan best lang duren. Bij Devin zitten er ook al een poos een paar tandjes aan te komen, zowel onder als boven duidelijk harde plekjes voelbaar.

Davinia, fijn dat je zo tevreden bent met je CB! Blij je daar ook als jullie verhuisd zijn?
pi_55578425
Hmmmm....oke Ze pakt het ook niet graag aan hoor vind ze heel, heel, heel eng Het zal wel een faaaaaase zijn
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55579246
Huisarts was tevreden, Mirte klinkt wel heel snotterig, maar de longetjes klinken schoon (maar daar had lief ook al naar geluisterd) en ze klinkt ook niet benauwd ofzo.
Weer bellen als haar temp boven de 38 uit komt. Maar vanavond was het 36,9 .
Hopelijk nu weer aan de beterende hand... Het zal vast nog wel vaker voorkomen, maar hopelijk heeft ze dan later net zo'n goede weerstand als mama .
pi_55580424
quote:
Op donderdag 27 december 2007 17:43 schreef Beaker het volgende:
Bedankt voor jullie tips, maar Jet eet gewoon niet haar mond blijft dicht bij het zien een lepeltje, ze schud haar hoofd heen en weer en op en neer om maar geen hapje te hoeven nemen!
Ik kan toch moeilijk die lepel erin proppen ...... ze krijgt Olvarit potjes dus dat is redelijk vloeibaar
Iemand hier ervaring mee??
Hier ook een ventje die nu pas iets begint te eten dat de moeite is. En dan nog regelmatig maaltijden dat hij niks wil.
Ik maak er mij niet druk in, 't gaat steeds beter en het komt wel.
pi_55581531
Zo te zien en lezen heeft iedereen de feestdagen overleefd! Hier ook alles goed gegaan al had ik na twee dagen uithuizig te zijn geweest wel weer heeeeel veel zin in een lekker dagje thuis met zijn drietjes te zijn.

Gelukkig gaat het met de zieke kindjes wel weer wat beter dat scheelt. Erg is dat he om je kleintje zo ziekjes en zielig te zien...

Kersjes wat een gezeur zeg van het cb. Hier ook wel eens tegenstrijdige berichten gehad. Oh krijgt ze af en toe een paar dagen maar 4 flessen? Nou dat is wel wat weinig hoor, zeker 5 moet ze er hebben. Even later na het wegen: Nou ze zit een beetje boven het gemiddelde dus probeer anders iets met de voedingen te minderen Heb maar niks gezegd en me er niks van aangetrokken. Mijn meisje groeit en eet gewoon prima.

Linde heeft zich keurig gedragen de afgelopen feestdagen. Lekker geslapen bij de opa's en oma's en niet veel gehuild. Helaas heeft ze wel nog steeds diarree en dus hebben we afgelopen maandag nog snel weer na overleg met de dokter te hebben gehad wat poep naar het lab gebracht om te laten onderzoeken. Het duurt nu al 2,5 weken dus het zou wel heeeel fijn zijn als er eens een einde aan al die poepluiers kwam.
Vandaag zijn we bovendien begonnen met rijstebloem. Hopelijk stopt dat een beetje. Eerst oefenen met een lepeltje, maar na een hap of 10 overgestapt op een fles met pap omdat mevrouw begon te brullen want mama was niet snel genoeg met de lepel. Dus helaas geen tips voor je Beaker. Misschien moet Jet gewoon een beetje wennen. Wil ze wel bv op een gekookt worteltje sabbelen?

Weet iemand trouwens hoe vaak ze die rijstebloem mag hebben? Mag ik dat bij elke voeding doen of maar 1x per dag? Heb net een gegoogle-ed maar kon zo gauw niks vinden...

[ Bericht 2% gewijzigd door Stiemie op 27-12-2007 21:07:15 ]
pi_55586168
Stiemie, wij geven nu 3 eetlepels rijstebloem bij de eerste en laatste fles. De anderen 3 met Johannesbroodpitmeel.. En dan nog pap van een lepeltje na ons avondeten (35 ml).
Wat een echte max is weet ik niet. Maar het is niet vreemd om het in 2 flessen te gebruiken.

edit: je zou misschien kunnen bellen met nutricia? Ik heb al 2 keer goed advies van ze gehad. Misschien weten zij hier ook een antwoord op.

[ Bericht 21% gewijzigd door Deepfreeze op 27-12-2007 22:38:23 ]
  donderdag 27 december 2007 @ 22:54:30 #157
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55587086
P_iglet, dank je wel voor de links!!

Kersjes, ja ik blijf gewoon bij middenhoven. ben er tevreden over, dus waarom veranderen?

Stiemie, heel erg veel sterkte met de diarree! Eli begint nu een beetje flesvoedingspoepluiers te produceren en dat ruikt echt naarder dan bv-peopluiers

Eli is weer een stuk beter! Vandaag bijna hele dag geslapen en nu weer vrolijk (wel nu niet meer, want hij wil eten, maar de hele avond wel) Net ook filmpje gemaakt van kraaiend en kirrend kind
Hij is nog wel schor, ik hoop dat het snel voorbij gaat en we weer het luchtalarm kunnen aanzetten als hij huilt. Nu klinkt hetnog nergens naar...
pi_55592298
Pff Kersjes het is wel elke keer raak bij het CB waar jij komt he. Ik zou er dan ook geen vertrouwen meer in hebben.

Linde nog steeds niet helemaal beter. Hoop dat ze snel van al die diarree af is.

Eli weer beter! Fijn hoor.

Wij hebben hier eindelijk een bekertje gevonden waar Damian wel uit wil en kan drinken dus een deze dagen kunnen we eindelijk over op 3 voedingen. Hopelijk gaat het eten dan wat beter!
Damian gaat zo hard de laatste week. Hij kruipt nu kleine stukjes. Hij kan in zijn handjes klappen. Kusjes geven, Hij trekt zich op aan dingen en gaat dan staan. Stapt dan ook langs de dingen en stapt ook naar andere dingen over. Hij klimt overal op en overheen. De woordjes Ja en Nee erbij! Hij lijkt in 1 week echt zoveel gegroeid te zijn, hoe het toch allemaal zo snel kan gaan!
Hij is nu logeren tot oudjaarsavond bij opa en oma. Wat is het ineens stil in huis dan.
pi_55595905
Davinia, wat goed dat Eli weer een stuk beter is!
succes met de luiers .

Damian, wat ga je hard .
pi_55597059
Leuk he appelsap, zo'n kleine die zich supersnel ontwikkelt!
Hier ook zo eentje, die als een razende roeland door het huis kruipt!
Het liefst stapt ze aan de handjes rond. En kletsen, lief is dat. Is ze lekker aan het spelen
komt er een heel verhaal bij.......smelt.....

Wat wel een beetje vervelend is is dat Meike een beetje een mama's kindje aan het worden is, wil soms niks van dr papa weten. Gister ging ik weg, Meike helemaal door het lint.....
Heeft D haar op de arm en ik loop voorbij, dan strekt ze de armpjes naar de me uit en wil naar me toe.
Niet leuk voor mijn vriend.....
Dus ik heb gezegd dat hij haar maar wat meer aandacht moet geven, wat vaker naar bed brengen enz. En ik geloof dat ik ook maar vaker even weg moet gaan, zodat ze alleen met hem is.

Nijna wat fijn dat Mirte weer aan de beterende hand is

En Beaker, het zal vanzelf wel komen dat Jet wel wil eten van een lepeltje. Geef haar af en toe het lepeltje eens in de hand, dan kan ze er een beetje mee spelen. Wel oppassen dat ze hem niet achter in de keel steekt.

Stiemie, er is bij mij op het kdv een kindje wat in elke fles rijstebloem krijgt. dus dat zal wel mogen neem ik aan.
pi_55603616
Mirte heeft een nieuw "trucje". Ze kan heeeeel zielig kijken, met dat onderlipje zo naar buiten gekruld en dan komt er een heel zielig piepje. En mama maar ...
Net even de stad in geweest, bij de H&M 2 broekjes met 50% korting gehaald en nog een shirtje en 2 bloesjes achtige dingetjes. En nu maar hopen dat ze niet heel lang wacht met nog een paar centimeter groeien zodat ze ook echt maatje 62 aan kan . Er beginnen nu wat shirtjes en broekjes maat 56 aan de kleine kant te worden, maar 62 lijkt soms nog reusachtig groot.
pi_55605245
dag dames..daar ben ik ook weer eens
drukke zieke dagen hier! Ilse heeft veel diarre, drinkt stuk minder en is zielig.
Vanmiddag even bij huisarts geweest, zijn inschatting was gelukkig dat we nog veilig kunnen proberen met ORS en verdunde voeding.

Stiemie, bij jullie ook al diarree lees ik? Vervelend zeg!
Mirte, leuk trucje!
Beaker, hier gaat het eten ook niet altijd goed hoor!
Ik kan me er nu gelukkig minder druk om maken...hoewel het niet te vaak achter elkaar slecht moet gaan.
Davinia, ik hoop ook dat eli jullie de oren snel van jullie hoofd kan gillen!

ik lig nu zelf met buikkrampen op de bank,
en kan alleen maar proberen niet gestressd te raken als ik me bedenkt dat ik misschien wel moet overgeven.
En wat zie ik op tv? DrPhill..over hyperemesis :-(
pi_55608236
Niet ziek worden he marit... beterschap daar ook voor Ilse.
pi_55612263
Deepfreezed we geven nu in 2 a 3 voedingen per dag rijstebloem. Linde lijkt het erg lekker te vinden, dus het gaat erin als koek. We hebben vandaag de dokter weer gesproken en volgens haar mogen we de rijstebloem zovaak gebruiken als we willen zolang we maar opletten dat Linde geen verstopping krijgt, maar daar zijn we nu niet echt bang voor.

Davinia fijn dat het met Eli weer iets beter gaat.

Appelsap wat gaat je kleine mannetje ineens hard zeg! Kruipen, klappen, staan en ook nog wat woordjes zeggen. Geniet er maar lekker van!

En Meike is eenkennig aan het worden. Ach papa moet maar denken dat dochters later vaak juist weer naar hun vader toegroeien. Dan vindt hij het nu vast niet zo erg om even wat op de 2e plaats te staan

Nijna wat lijken de kleertjes in de volgende maat altijd belachelijk groot he? Ik kan me ook nooit voorstellen dat mijn ukkie daar ooit in gaat passen. En Mirte je nieuwe truuk klinkt erg lief!

Oef Marit dat klinkt heel bekend van die diarree. Vooral goed opletten hoor als Ilse niet zo goed wil drinken. We hebben hier ook voor de zekerheid een tijdje ORS gebruikt. Linde vond de versie met limoensmaak erg lekker en ze dronk de flesjes ermee zo leeg.

Vanmorgen belden we voor de uitslag van het lab-onderzoek. We konden meteen om 14 uur langskomen en daar vertelde de dokter ons dat uit het onderzoek gebleken is dat Linde het Adenovirus heeft. Dit is een soort virus waarbij ze maar liefst 2 maanden lang diarree kan hebben. Helaas bestaan er geen medicijnen voor dus het is een kwestie van uitzitten, zorgen dat ze niet uitdroogt en hopen dat het bij haar korter duurt Wel even balen dus, maar we zijn blij dat er niet iets echt ernstigs aan de hand is. Het lijkt trouwens alsof de rijstebloem wel een beetje stopt dus daar gaan we zeker mee door.
pi_55612570
Hihi Mirte dat is leuk. En dat blijven ze doen Nijna, Damian doet het ook nog steeds maar ik trap er lekker niet in!

Meike eenkennig, lijkt me niet echt leuk voor de papa nee, maar het hoort erbij zeggen ze he. Ik heb het idee dat Damian die fase overgeslagen heeft of misschien dat het nog moet komen?

Marit beterschap daar!

Oei Stiemie dat klinkt niet zo fijn. Heftig hoor 2 maanden lang diarree kunnen hebben, moet er toch niet aan denken. Hopelijk duurt het bij Linde toch wat korter. Wel fijn dat jullie nu duidelijkheid hebben, dan maak je je toch wat minder zorgen.
pi_55613615
Linde, Ilse en Marit, beterschap!!

hihi Mirte met een pruillip
Dat maten gevoel is hier ook, vandaag een tuinbroek maatje 80 gekocht... maar dat lijkt wel kleutermaat vergeleken met nu. Maar is toch maar 1 maat tussen met wat hij nu draagt (68).

Karin suc6 met de eenkennigheid van Meike!
pi_55619037
P_iglet, daartussenin zit nog maat 74!
Devin draagt al broeken en rompers in die maat, en af en toe ook truitjes.
Ik heb het liever net iets te ruim dan net iets te krap.

Stiemie, dan weet je zeker ook al waar de luiers in de aanbieding zijn?
Laten we hopen dat het bij Linde sneller over zal gaan!

Marit, beterschap voor jullie!
En ik snap wat je bedoelt over dat overgeven. Ik was laatst door een combinatie van verkoudheid/ruzie/zieke baby/oververmoeidheid/migraine zo misselijk en was doodsbang om over mijn nek te gaan. Heb ik iets te vaak gedaan tijdens de zwangerschap (9 maanden lang ) en hoop voor de rest van mijn leven nooit meer over de pot te hoeven hangen. Ooow, maar Devin laten opgroeien zoinder broertje of zusje wil ik ook niet Hmmm, eerst maar eens ontzwangerd raken
Karin, die eenkennigheid ken ik maar al te goed. Ik kan wel janken nu ik dit zo typ, maar Devin trekt zo ontzrettend naar zijn papa toe dat het echt begint op te vallen. Vond ik het eerst nog vertederend dat hij altijd zo enthousiast is zodra hij hem ziet, de laatste tijd steekt het steeds meer. Hij verliest gewoon alle interesse in mij (en mijn borsten ) wanneer M. in de buurt is. Kom ik 3x per week thuis na een dag werken, dan kijkt hij soms dwars door me heen, negeert me gewoon, zelfs als ik hem vasthou en overstelp met kusjes. Maar als zijn vader thuiskomt dan is hij een en al gejuich, gejoel en stuitert hij alle kanten op van blijdschap. En als we allebei met Devin in de weer zijn, dan kijkt hij stralend naar M., "roept" hem als hij even uit beeld is terwijl hij zichzelf in de raarste kronkels buigt om hem te kunnen vinden. Mij ziet hij daarentegen meestal niet staan.
En nee, ik verbeeld het me niet. M. heeft het zelf ook door, spoort Devin ook aan om naar mij te kijken en te lachen. Op dagen dat ik alleen met hem ben (M. moet vandaag werken) gaat het goed en hebben we het hartstikke leuk samen. Maar ik weet nu al dat wanneer M. vanavond thuiskomt Devin totaal geen aandacht meer voor me zal hebben.
M. probeert me op te beuren en zegt weleens: "Jij bent zijn mama, hij weet dat je onvoorwaardelijk van hem zal blijven houden dus hoeft hij zich ook niet tegenover je te bewijzen."
Maar ja, misschien is dit ook maar een fase.....
pi_55619293
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 09:46 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, daartussenin zit nog maat 74!
Devin draagt al broeken en rompers in die maat, en af en toe ook truitjes.
Ik heb het liever net iets te ruim dan net iets te krap.
hihi ja dat typte ik ook, dat er nog maar 1 maat tussen zit tot 80... (dus 74), maar het staat er een beetje krom nu ik teruglees.
Pepijn draagt echt net 68, 62 is nu ineens allemaal net te krap/kort. Maar goed wij hebben geen droger dus dat scheelt wel in maat denk ik.

Vervelend die eenkennigheid kersjes. Hopelijk trekt het snel bij!
pi_55620206
Alle zieke kindjes beterschap!

Sorry dat ik nog maar zo weinig gereageerd heb hier, maar het is voor ons nogal een moeilijke tijd geweest. Sinds een weekje weten wij dat Yana aan één oor volledig doof is en met haar andere oortje nog maar 50% kan horen. De oorzaak is nog onbekend en in het nieuwe jaar gaan ze verschillende onderzoekjes doen en hopenlijk wordt dan iets meer duidelijk. Waar we wel ernstig rekening mee moeten houden volgens de artsen is dat ze waarschijnlijk volledig doof wordt. De gehoortest die ze kreeg toen ze net geboren werd was overigens gewoon goed, dat is het vreemde van het verhaal. Maar wij hadden de laatste weken echt het gevoel dat ze niet goed hoorde want ze reageerde bijna op geen enkel geluid, vandaar dat wij dus contact hebben opgenomen met de huisarts en zo bij het ziekenhuis uitkwamen. Ons meisje is dus bijna volledig doof We zijn erg geschrokken van dit nieuws, de grond zakte echt even onder onze voeten weg.

Vanaf nu zal ik wel proberen om dit topic een beetje bij te houden want ik vind het eigenlijk ook wel leuk om over Yana te vertellen want ze is zo'n lief grietje.
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:30:04 #170
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55620257
Jeetje soepstengel....
pi_55620285
soepstengel, wat een verschrikkelijk vervelend nieuws.
Super veel sterkte met alles wat volgt.
Hopelijk krijgen jullie snel goede begeleiding zodat Yana zich zo goed mogelijk kan ontwikkelen.
Fijn dat Yana zo'n lief grietje is, kom maar lekker trots over haar vertellen!
pi_55620315
Voor soepstengel en man en kleine lieve Yana!
Liefde
pi_55620316
Oef Soepstengel. Natuurlijk staat je hoofd dan niet naar Fok... Kan me voorstellen dat je dan eerst van de schrik moet bijkomen. Het is tenslotte niet niks. voor Yana
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:34:13 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_55620335
Soepstengel, wat een schok! Veel sterkte!
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:40:29 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55620437
Jeetje S_oepstengel, wat een naar nieuws...
Ik krijg er tranen van in mijn ogen... vooral omdat het in eerste instantie wel goed was...
pi_55620504
Bedankt voor jullie lieve reacties
Wat me wel het meeste verdriet doet is dat ze misschien nooit kan leren praten Maar tegenwoordig zijn er natuurlijk wel veel dingen mogelijk, ook met implantaten maar dat is wel per kind afhankelijk en per afwijking natuurlijk.. en zo'n operatie zitten we ook niet op te wachten.. maar de artsen hebben het daar ook al over gehad.. pff.. Ze moeten eerst maar eens gaan uitzoeken of het een syndroom is of een andere afwijking want als het een syndroom is dan zou er nog wel meer aan de hand kunnen zijn..

Maar nu wil ik weer leuke dingen horen
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:48:41 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55620556
S_oepstengel, ik ben als babytje ook doof geweest ik kon ook niet huilen , beetje zelfde verhaal als bij yana, naar nijgemegen geweest zkh.. bleek dat mijn gehoordingetjes nog niet helemaal meegroeiden, vandaar met gehoortest wel iets en had al wel gehuild.
Is bij mij helemaal goed gekomen.

voor nu even sterkte
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zaterdag 29 december 2007 @ 11:51:24 #178
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_55620599
Soepstengel.. wat ongelovelijk zeg!
Heel veel sterkte voor alles dat gaat komen.. Geniet van jullie meisje!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_55620704
Jemig Soepstengel dat moet schrikken geweest zijn! Sterkte voor de komende tijd!
pi_55620738
Droeke en Droekestijger, jullie van Harte met je zoontje Caspar
Deliedje en man van Harte met Floortje
Klein Spookje en SAINT, jullie van Harte met Zoe
En Faja en man en Morgaine, jullie van Harte met Nathan

Wat een geweld trouwens zeg na 5 dagen gewoon 4 babies geboren

En Nanalune jij ook gefeliciteerd met Hannah

Oh en ik zou zo graag meelezen, maar jullie kletsen teveel en ik kan het gewoon echt niet volgen. Ik heb het druk hier met mijn 3 kindertjes.

Met Jasmin gaat het heel goed. Ze is een droombaby. Echt die slaapt heel veel en drinkt en is s'avonds wel wakker maar ze huilt gewoon bijna niet. En s'nachts slaapt ze 7 uur door. Dus we mogen echt niet klagen. De kinderen zijn helemaal gewend en Joshua is heel beschermend naar Jasmin. Chantel vind het te gek een echte baby en die moet je af en toe even terug roepen. Ze helpt me wel elke keer trouw mee met luier verschonen en zo voelt ze zich ook heel erg belangrijk. Jasmin drinkt prima en is al een pond aangekomen inmiddels. Ze drinkt zo eens in de 3 a 4 uur. s'avonds meer om de nacht door te komen.

Doordat ik mijn slaap krijg ben ik een stuk relaxter en gaat het ook best om aandacht te verdelen met Joshua en Chantel.

Jasmins glimmende gezichtje begint steeds meer te lijken op een lieve glimlach Echt om bij weg te smelten En ze is al een dikke week bezig met wat keelgeluidjes. Echt zo leuk om allemaal weer mee te maken
pi_55620760
soepstengel
mama van 3 kids!
pi_55620938
Soepstengel Hopelijk komt het allemaal goed!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55620940
S_oepstengel, wat een klap joh. Sterkte
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:19:32 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55621106
Ach S_oepstengel, ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag was bij dat nieuws. Ik ga duimen dat het geen syndroom is. Sterkte met het verwerken van dit nieuws!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55621626
Jemig Soepstengel, kan me voorstellen dat dan de grond onder je voeten weg zakt, wat erg voor jullie en Yana. Hopelijk is het net als bij Evenstar en komt het later allemaal goed..... Sterkte zeg!
  zaterdag 29 december 2007 @ 12:58:17 #186
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55621920
Lewis je klinkt goed lekker geneit ervan!
Engaging Infinite Improbability Drive..
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 29 december 2007 @ 13:04:48 #187
95752 crew  Chell
Kluns
pi_55622076
S_oepstengel, wat een heftig nieuws! Veel sterkte met alle onderzoeken en het verwerken van dit nieuws!
pi_55622207
Jeetje s-oepstengel, wat een naar nieuws. Meisje, veel sterkte!

Lewis, wat klink je goed en leuk en lief!
Variety is the spice of life
pi_55622237
Ach lieve soepstengel toch, wat een vervelend nieuws.
pi_55622280
Zijn er hier dames die een draagzak gebruiken? En, is dat wat? En, tot hoeveel kg kunnen de babies erin?
  zaterdag 29 december 2007 @ 13:20:26 #191
108648 cattie
lieve moeder
pi_55622450
Amaranta, over draagdoeken is een heel topic. Ik zal hem even opzoeken.
Draagdoeken 4

Zelf vind ik een draagdoek fijner dan een draagzak als babybjorn. Het gaat beter met de vormen van de baby mee. En Ive zit nu nog wel in een draagdoek en hij is nu 13 kg.
pi_55622572
Oh ja, ik wou nog even op Kersjes reageren, wat vervelend voor jou dat Devin jou niet ziet staan als papa in de buurt is. Ik heb hier aan papa opgedragen om wat meer aandacht aan Meike te geven, haar vaker naar bed te brengen, haar ook eens af te drogen als ze gebadderd heeft enz. Het is hier heel vanzelfsprekend dat ik dat allemaal doe. Maar goed, neem aan dat jij zelf wel veel met Devin bezig bent. Het zal vanzelf wel anders worden hoor.
pi_55622645
Soepstengel, wat een naar nieuws, maar wel goed dat jullie het zo vroeg hebben gemerkt! Hopelijk komen ze er snel achter wat de oorzaak is, Dat zal vast een hoop onrust wegnemen..

En Linde 2 maanden diarree, dat is ook niet niks. Hopelijk gaat het wat sneller voorbij!
pi_55623787
Dankjullie voor de lieve berichtjes dames!
Lewis wat 'klink' je gelukkig!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:16:00 #195
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_55624861
Oei Soepstengel, dat is geen leuk nieuws!
Ik wens jullie veel sterkte!

Bij mij is er aan het begin van deze zwangerschap CMV vastgesteld. Dat is een virus dat voor de moeder geen kwaad kan, maar wel afwijkingen bij de baby kan veroorzaken.
Eén van de meest voorkomende afwijkingen is gehoorverlies/doofheid.
Misschien heb jij dat ook gehad tijdens je zwangerschap??
Ik begrijp dat ze dat in Nederland niet testen omdat het in veel gevallen ook gewoon goed afloopt.
Hier testen ze het (vaak) wel en dat zit je vaak (zoals wij) met dubbele gevoelens tijdens de zwangerschap. Vandaar de voor- en tegenstanders van het testen op CMV tijdens de zwangerschap.
Bij mij zijn ze er redelijk zeker van dat de infectie van voor de zwangerschap was, dus dat scenario is natuurlijk al iets positiever.
Toch zal er na de geboorte meteen nagegaan worden of de baby ook CMV heeft. Het blijven ook hier dus spannende tijden.
pi_55625073
Jeetje Soepstengel dat is geen leuk nieuws. Ik heb er kippevel van. Hoop dat het allemaal goedkomt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55625282
Soepstengel
  zaterdag 29 december 2007 @ 15:54:13 #198
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55625617
Jeetje Soepstengel, wat een heftig nieuws
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55625697
Wederom dankjulliewel dames
En Libel bedankt voor je verhaal! Klinkt ook niet fijn zeg, dat virus en wat raar dat ze er hier niet op controleren Nouja ik hoop maar dat het gewoon iets is waar ze overheen kan groeien of dat het een afwijking is die operatief te verwijderen is en dat het geen syndroom is of zoiets..

Ze heeft me daarnet trouwens haar allermooiste glimlach geschonken terwijl ze me helemaal onderpieste op de commode dus dat zit wel goed
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55625773
Soepstengel, wat een slecht nieuws zeg. Weet je al wanneer er nieuwe onderzoeken komen?
*OUD heilige*
pi_55625807
Jeetje Soepstengel wat een schok van je kleine meid. Bijna volledig doof Er kan natuurlijk zoveel, maar dit verwacht/hoop je niet. Je wilt toch graag dat je kindje gezond en wel is. Ik ben benieuwd wat er uit die test komt. Sterkte.
pi_55625885
Dit was zeker niet wat we gehoopt of gedacht hadden..

In januari krijgen we een telefoontje over wanneer de onderzoeken plaats gaan vinden.. Nou geloof ik er weinig van dat ze ons zullen bellen, dus ik bel hun wel in het nieuwe jaar.. Hopenlijk kan het een beetje snel want dan zitten we tenminste niet meer in spanning en het duurt dan toch nog een tijd voor ze de uitslagen hebben
Het is ook zo'n fijn begin van het nieuwe jaar..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:10:51 #203
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55625981
Soepstengel, sterkte ermee. We duimen met je mee!
Hoe een mens kan veranderen, he...ondergepiest worden en het gewoon helemaal niet erg vinden!
pi_55626361
S_oepstengel, wat een naar nieuws!
Maar wel heel goed van je dat je het niet vertrouwde en aan de bel getrokken hebt.
Lijkt me dat als er iets aan gedaan kan worden, je er maar het beste zo vroeg mogelijk bij kan zijn.
Sterkte!
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:35:18 #205
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55626423
S_opestengel, wat heftig, zeg! Op zich wel "positief" dat jullie zo opmerkzaam zijn geweest en naar de ha zijn gegaan. Nu kan de diagnose heel jong gesteld worden en kunnen jullie je zo goed mogelijk aanpassen en heeft Yana de beste kansen op een zo normaal mogelijke ontwikkeling (en kunnen jullie gebarentaal leren). In ieder geval een dikke kus voor jou en je man (zoals moonah zei in z&g toen je net bevallen was "s_oepballetje")

Stiemie, wat naar dat de diarree 2 mnd kan duren, zeg! Maar ben je niet al 6 wk bezig?

Lewis, ik moest vanochtend nog aan je denken, ik vroeg me af hoe het ging, en welja een hele blije post. Helemaal mooi

Nijna, denk je dat je mirte kan vragen of ze eli leuke trucjes wil leren? Hij kan nu heel goed grijpen, en ook onze kleren. Al dan niet met tussengeklemd velletje ... Niet zo'n prettig trucje, dus.

Kersjes, lijkt me erg vervelend dat devin zou eenkennig is. Hopelijk gaat het snel weer voorbij en vindt hij jou weer net zo lief als vroeger! Heb je trouwens al iets besloten omtrent je cb? Je kan nl ook de nodige controles ed bij de ha laten doen (of iig de prikken) dus dan hoef je niet meer naar het cb (weet niet helemaal ofhet zo klopt, maar dat word ik wel gecorrigeerd )
  zaterdag 29 december 2007 @ 16:52:06 #206
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55626753
Oeh, Soepstengel, dat is schrikken zeg.
Veel sterkte.
pi_55626966
Dankjulliewel We zijn er zelf ook erg 'blij' mee dat we er zo vroeg bij zijn want hoe eerder we weten wat ons meisje heeft hoe beter! Dan kunnen we er veel beter op inspelen en heeft zij er het minste 'last' van

En soepballetje dat heb ik even gemist
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:08:26 #208
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55627103
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:01 schreef S_oepstengel het volgende:
En soepballetje dat heb ik even gemist
Ik ook hoor .
It wasn't me!
pi_55627652
soepstengel weet je al wat voor onderzoeken ze gaan doen?
wel goed dat je er vroeg bij was.
bij mijn man kwamen ze er pas achter toen hij 4a5 jaar was, dat hij aan 1 kant doof is en wat er precies aan de hand was.
mama van 3 kids!
pi_55627729
Soepstengel wat een nieuws zeg
Heel veel sterkte!

Hier heeft Jet vandaag 2 hapjes worteltjes op en wel ..... met de achterkant van de lepel Nou ja goed ze heeft er in ieder geval weer wat van geproefd op haar manier

Ze wilde eigenlijk helemaal niet eten en ik heb haar toen de lepel gegeven in de hoop dat ze die "normaal" in haar mond zou stoppen, maar ze draaide hem om en de achterkant ging erin Toen heb ik het zo maar geprobeerd en dat vond ze wel wat .......
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55627924
Stiemie, er lijkt inderdaad een enorm verschil te zitten tussen de maat die ze nu draagt en dat wat hiernaa komt... Maar ze zal ze vast binnenkort echt wel gaan passen .
Prettig om te weten wat er met Linde aan de hand is. Hopelijk duurt de diarree bij haar geen 2 maanden.

Appelsap, ze deed het vanmorgen weer. Maar alleen als ze met haar hoofd aan de kant van de boxspiraal lag en niet als ze met haar hoofd aan de kant van de mobiel lag... . Misschien vind ze de boxspiraal niet mooi... .

P_iglet, ik heb vandaag geprobeerd de pruillip vast te leggen, zal straks eens even kijken of het gelukt is... . Dat broekje showde je in het couture topic toch? Gaaf ding!

Soepstengel, jeetje... lijkt me behoorlijk schrikken zeg.
Zo'n mooie glimlach, onder het piesen... alsof ze weten wat ze aan het doen zijn... maar wel lief .

Davinia, ik heb het aan Mirte gevraagd. Ze wil het wel voordoen als Eli haar dan wil laten zien hoe je iets vast moet grijpen .
pi_55628318
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:32 schreef Popples het volgende:
soepstengel weet je al wat voor onderzoeken ze gaan doen?
wel goed dat je er vroeg bij was.
bij mijn man kwamen ze er pas achter toen hij 4a5 jaar was, dat hij aan 1 kant doof is en wat er precies aan de hand was.
Wat rot dat ze er bij je man zo laat achter kwamen!
Ik weet niet precies wat ze allemaal gaan doen met die medische termen enzo maar ze gaan iniedergeval verschillende hoortesten afnemen, scans maken van het hoofdje, gezichtsmetingen (om te kijken of er nog verdere afwijkingen aan het gezicht zijn om bijv. het syndroom van Usher uit te sluiten ) en een oogmeting (ook ivm. syndromen uitsluiten). Een heel gebeuren dus..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55628678
Soepstengel sterkte ermee!
pi_55630442
tsjee soepstengel, dat is wel grondig.. Maar liever een onderzoek teveel, dan een onderzoek te weinig. Veel sterkte met alles wat er nog gaat gebeuren..
  Jubileum moderator zaterdag 29 december 2007 @ 19:57:26 #215
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55631148
Soepstengel wat een schrik! Ik wens jullie heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk wordt er snel duidelijk wat er aan de hand is en wat er aan kan worden gedaan.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55631298
Bedankt
Ik heb wel steeds de neiging om in dr oortjes te gaan schreeuwen in de hoop op een reactie erg eigenlijk..
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55631762
jeejtje soepstengel dan staat er nog heel wat op het programma voor de kleine meid.
pff het is toch maar niks voor de kleine meid.

heel veel sterkte de komende tijd.
mama van 3 kids!
pi_55632006
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:42 schreef Nijna het volgende:

P_iglet, ik heb vandaag geprobeerd de pruillip vast te leggen, zal straks eens even kijken of het gelukt is... . Dat broekje showde je in het couture topic toch? Gaaf ding!
Foto!! zien!!
Ja tuinbroek staat in het couture topic
Een tuinbroek van origineel 82 euro vond ik best couture
pi_55632521
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 20:27 schreef p_iglet het volgende:

[..]

Foto!! zien!!
Ja tuinbroek staat in het couture topic
Een tuinbroek van origineel 82 euro vond ik best couture
Zal morgen worden (mits de foto gelukt is), ik zit achter de laptop en de laatste keer dat ik de foto's van de camera hierop wilde zetten waren ze daarna weg. Dus dat ga ik niet weer proberen. Morgen tap ik ze wel naar mn eigen pc, maar dan moet die weer aan enzo. Als 'ie gelukt is kom ik em wel even delen .
Zo'n tuinbroek is idd couture, hij is cool!
pi_55632927
Toch nu gelukt

pi_55633081
hihi agossie!!! Hoe
Mirte als je zo kijkt dan smelt toch iedereen voor je
pi_55633329
Hahaha Nijna dat is een heel bekend voorkomende prutlip Zo een hebben we er hier ook regelmatig.

Davinia we zijn hier al zo'n 3,5 week bezig met de vele poepluiers. Al moet ik zeggen dat het al veeeeel langer lijkt . Gelukkig lijkt de rijstebloem alles een beetje te stoppen alles een beetje te stoppen: vandaag tot nu toe maar drie poepluiers
  zaterdag 29 december 2007 @ 23:25:26 #223
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55638077
quote:
Op zaterdag 29 december 2007 17:08 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik ook hoor .
It wasn't me!
Oh, ik dacht dat jij dat was. Wie was het dan? ik vond het zo mooi gevonden!

Mirte Dat is idd wel echt te schattig!
  zondag 30 december 2007 @ 00:27:29 #224
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55640332
Soepstengel, ik lees net je verhaal pas. En wat voor 1.
Heel erg goed dat jullie zo snel aan de bel getrokken hebben, maar wat ontzettend moeilijk. Hopelijk vallen de onderzoeken mee. Heel veel succes en sterkte de komende tijd. En ook voor wat daarna komt.
  zondag 30 december 2007 @ 15:08:20 #225
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55653849
Haha, pruilende Mirte!
Die boxspiraal hebben wij trouwens ook, en vooral die groene ster is bijzonder.
De allereerste keer dat Devin bewust naar een speeltje greep, het echt vastpakte, is namelijk dat sterretje geweest...

Nou moe, hebben we eindelijk iets ontdekt dat Devin lekker vindt en met veel gesmak oppeuzelt, reageert hij erop met uitslag! Overgevoelig voor tomaat denken we, zijn wangetjes en armen zijn bedekt met rode vlekken en bultjes. Of komt het toch niet daardoor? Op de rest van zijn lichaam is namelijk geen spoortje te bekennen. Voorlopig gaan we in ieder geval geen tomaat meer geven.
pi_55654074
wat een lief pruiltje.. Dan kan geen ouder weerstaan...
Bij ons is de poes van die spiraal favoriet.. Vooral om op te sabbelen.. Rapplyen met poezenvlees
Edit:

Tomaat is (dacht ik) iets wat relatief vaak allergische reacties veroorzaakt. Dus het zou kunnen dat het een allergische reactie is. Wel jammer dat dat net iets is wat Devin lekker vind..

Hier hebben we een laat dagje vandaag.. Normaal beginnen we om 7 uur de dag, maar vandaag lekker pas om 8 uur. En alle andere flesjes ook een uur later. Lekker relaxt een zondags ritme..

[ Bericht 7% gewijzigd door Deepfreeze op 30-12-2007 15:18:44 (foto) ]
  zondag 30 december 2007 @ 16:19:36 #227
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55655943
DF wat een lieve foto! Gaat het goed met het eten en zo? Geen hongerige baby meer?

Eli poept inmiddels flesvoedingspoep en vanochtend een dubbele lading. Ging echt bijna over mijn nek
Nog twee dagen en dan is het finito met de bv. Heb gister en eergister nog een borstontseking eroverheen gehad (das dus 3 in 5 wk, waarvan de tweede niet heeft doorgezet) en daardoor is de productie gekelderd.

Volgens mij zit eli middenin zijn 19-weken sprong (hij is nu 18w4d, moest ff terug tellen). hangen en jammeren zijn tot een hoger doel verheven... en 2x s nachts spoken... is iemand geabonneerd op de oei-ik-groeimail dinges die mij dat zou willen doorsturen? ik heb me net geabonneerd, maar vrees dat ik deze mail niet meer krijg
pi_55656558
Hihi Deepfreeze leuke foto! Mirte lag vanmorgen zowaar (weliswaar per ongeluk, maar toch) in het wilde weg tegen die poes en de ster te meppen. Geen pruil meer gezien, dus misschien is de boxspiraal inmiddels toch goed gekeurd...

Davinia, wat beroerd dat je nu nog net even een borstontsteking erbij moet krijgen... aargh.
De oei-ik-groei-mail is volgens mij alleen een mailtje om je te waarschuwen dat vanaf dat moment het sprongetje mogelijk is. Volgens mij staat er verder niet zoveel in wat ik me herinner, daarvoor moet je dan weer het boek hebben (het zal toch eens voor niks zijn he...)
pi_55656774
Leuk dat je het vraagt: Het gaat goed met het eten tegenwoordig. We hebben ook eindelijk een ritme erin (7.00-10.30-14.00-17.30-22.00, alle 200cc). Meer dan 3,5 uur tussen de flesjes gaat niet, maar dit werkt blijkbaar goed voor hem. En hij slaapt dan van 19.00 tot 7.00 (op dat half uurtje flesje na). En overdag 1,5 uur tussen alle flesjes. We gaan hier dus vrolijk verder...

Wat naar zeg die BO, heb je weer medicijnen? Wel jammer dat de productie dan zo hard achteruitgaat. Je wilde iets langzamer afbouwen toch? Maar aan de andere kant: dan heb je in ieder geval geen/minder gedoe met die BO's
pi_55656809
Mirte, wat ben jij lief !
Devin, lekker he..alles de mond in !

S_oepstengel, wat een groot nieuws lees ik over Yana zeg, jeetje
wat een schrik

Hier begint ilse gelukkig weer wat meer te drinken,
vooral vaker ipv grotere hoeveelheid, maar dat is ook prima!
Brabbelen begint ook weer gelukkig.
Ik ben zelf nogsteeds niet lekker, wat helaas betekent dat ik echt niet veel van haar kan hebben
Gelukkig is haar lieve papa thuis en compenseert hij me een beetje
  zondag 30 december 2007 @ 17:02:54 #231
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55656942
quote:
Op zondag 30 december 2007 16:54 schreef Deepfreeze het volgende:

Wat naar zeg die BO, heb je weer medicijnen? Wel jammer dat de productie dan zo hard achteruitgaat. Je wilde iets langzamer afbouwen toch? Maar aan de andere kant: dan heb je in ieder geval geen/minder gedoe met die BO's
Yup, heb net weer mijn tweede pil antibiotica van vandaag ingenomen. Voordeel aan deze frequentie is dat ik er handigheei in begin te krijgen. je moet die troep nl oplossen in water Ik wilde eerst langzaam afbouwen om BO te voorkomen (ironie voor beginners, jaja) en ergens gaat dit wel heel hard, maar idd, nu ben je er ook echt wel klaar mee. zowel fysiek als psychisch.
en nu hoef ik niet steeds bang te zijn dat de borsten zo vol zitten en dat ik mss bo kan krijgen, geeft ook wel rust. zolang ik ab heb, kan er gee nnwe ontsteking ontstaan en ik hou dus ook op zodra de ab-kuur voorbij is. geen risico's meer. ben er klaar mee.

ik ga wel bij de volgende zwangerschap (eli blijft hopelijk niet alleen, maar duurt nog wel een paar jaar, hoor!) een afspraak maken met een lactatikundige om een plan te bedenken om dit te voorkomen.
  zondag 30 december 2007 @ 17:12:10 #232
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55657186
Davinia, ik heb het boek "Oei ik groei", kan je best van me lenen als je wil!
En inderdaad nooit gedacht dat ik het zou zeggen, maar soms mis ik de BV-poep
Nou Devin er van alles bij is gaan eten ruikt het veel sterker, is het veel brokkeliger en stugger en is er niks schattigs meer aan...Hoewel ik dan wel weer blij kan worden als ik tussen al dat geweld stukjes eten tegenkom die meneertje toch mooi heeft doorgeslikt!

Deepfreeze, wat een liefje!
Dan kan ik niet achterblijven, hier dan de foto van de bewuste avond dat Devin voor het eerst naar dat speeltje greep. Hij werd er zo moe van dat hij er halverwege bij in slaap is gevallen

Nog meer eigenaren van de unieke HEMA - spiraal?
Laat zien, met baby's erbij of course!
pi_55660014
jammer nou toch dat Devin onder de uitslag zit

En die pruillip foto ..... aaaaaahhhhhhh ....... En dan die slaapfoto van kersjes

Wij hebben niet de spiraal van de HEMA, maar wij hebben meneer Muis Erg in trek in huize Beaker!

Marit beterschap!!

Iedereen alvast een heel goed 2008 toegewenst!!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55661144
Beaker, fotoooooo (met beeb erbij natuurlijk) .

Kers, zo moe van de inspanning wat lief!

Ook vanuit hier de beste wensen voor 2008!
  zondag 30 december 2007 @ 20:03:02 #235
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55661432
Zie ik hier een mogelijkheid om mijn beeb te spammen?
Gna gna gna!
* DaviniaHR zoekt naar een mooie foto van Eli in de box om te spammen

Met uiteraard de beste wensen voor 2008 en hopelijk ontmoeten we snel op een meet!
pi_55664030
oh s_oepstengel wat een rotbericht. griezelig ook dat je nog niet precies weet wat de oorzaken (en dus consequenties) zijn. sterkte met wachten en de onderzoeken en ik hoop op een zo gunstig mogelijke uitslag!

de HEMA-spiraal is vernieuwd zie ik, wij hadden nog een heel andere versie. maar deze ziet er ook erg leuk (en grijpbaar) uit. lieve kindjes zie ik ook voorbij komen.
  zondag 30 december 2007 @ 22:27:13 #237
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55665383
Soepstengel, ik zat straks in de auto en ineens bedacht ik me dat Yana laatst toch zo slecht bij je dronk? Zou dat mss met haar oortjes te maken kunnen hebben? Want als kinderen oorpijn hebben doet slikken vaak pijn en drinken ze soms slecht. Wellicht een superdomme overpeinzing (in de auto.... ), want mss heeft ze helemaal geen oorpijn, maar ik bedacht het me zo maar....
pi_55666976
Ah wat een schatje is Devin daar zeg. Zo moe van het grijpen naar de ster dat ie in slaap is gevallen Jullie hebben dezelfde mobile als wij. Wat een geweldig ding is dat he?

Ha zie ik hier een optie om weer eens trots met mijn dochter te pronken?

Wij hebben helaas geen Hema-boxspiraal maar wel een stapeltoren van Fisher-price die erg in de smaak valt:

[ Bericht 0% gewijzigd door Stiemie op 30-12-2007 23:52:55 ]
  zondag 30 december 2007 @ 23:18:37 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55667082
Oeh, Linde

Eli vindt het heerlijk om zo te zitten, maar ik ben bang dat het slecht is voor zijn rug. Stellen we ons aan, en kunnen we hem vaker zo zetten?
pi_55668294
Geen idee. Soms mag ze eens een kwartiertje zo zitten in de box. Nou ja het is meer liggen/ hangen dan zitten hoor Ze vindt het in ieder geval prachtig en zo erg kan eens in de paar dagen zo'n 10 - 15 minuten toch niet zijn?
  zondag 30 december 2007 @ 23:55:57 #241
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55668422
Ik leg heel vaak het voedingskussen een beetje rond en laat Lena dan een beetje hangen/steunen. Bij Luuke deed ik het ook en die heeft nergens last van.
Ik zie trouwens bekende box-inrichtingen...´;) mobile van tiny love ofzo (met de beethoven-bach) en Lena is ook de trotse bezitster van een hema spiraal.
pi_55668735
Leuk he dat grijpen!

Davinia ik denk dat Eli al wel oud genoeg is om wat vaker rechtop te zitten maar helemaal uit zichzelf weet ik niet. Op schoot kan het zeker wel zo af en toe (dan ondersteun je hem natuurlijk ook gewoon), zolang het maar niet te veel is.

Ik heb een vraag!
Damian logeert bij mijn ouders maar zijn schema is veranderd, Hij is over op 3 voedingen. Nou krijgt hij om 6 uur zijn laatste voeding en rond 7 uur nog een toetje, daarna naar bed. Hij slaapt de laatste dagen dan uit zichzelf tot 10 uur in de ochtend en dan moeten ze hem wakker maken. (dat is dus 16 uur lang vanaf zijn laatste voeding)
Is het wel goed om hem zolang te laten slapen? En om hem zolang zonder eten te laten zitten?
Ivm suikerspiegel enzo, of geldt dat alleen voor de echte kleine babietjes?
  maandag 31 december 2007 @ 00:07:26 #243
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55668809
Als íe ´flauw´wakker wordt, zou ik ´m rond een uur of 7 ´s ochtends nog wat geven Appelsap. Ik weet niet wat de regels zijn ofzo, maar gewoon, voor je gevoel.
pi_55669013
quote:
Op maandag 31 december 2007 00:05 schreef appelsap het volgende:

Ik heb een vraag!
Damian logeert bij mijn ouders maar zijn schema is veranderd, Hij is over op 3 voedingen. Nou krijgt hij om 6 uur zijn laatste voeding en rond 7 uur nog een toetje, daarna naar bed. Hij slaapt de laatste dagen dan uit zichzelf tot 10 uur in de ochtend en dan moeten ze hem wakker maken. (dat is dus 16 uur lang vanaf zijn laatste voeding)
Is het wel goed om hem zolang te laten slapen? En om hem zolang zonder eten te laten zitten?
Ivm suikerspiegel enzo, of geldt dat alleen voor de echte kleine babietjes?
Appelsap, officieel wordt in ziekenhuizen enzo bij babietjes de regel aangehouden. Het gewicht in ponden (dus 500gr) is het aantal uur wat ze qua bloedsuikerspiegel zonder eten mogen. Dus dan zou het mogen als Damian boven de 8kg is.
Ik zou het een paar dagen aankijken. Als hij duffig wakker word dan nog ergens wat te eten geven. Anders lekker zo laten als hij het er goed op doet.
  maandag 31 december 2007 @ 00:13:20 #245
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55669024
Dat van die suikerspiegel geldt echt voor kleine babietjes. Als hij zelf niet wakker wordt (ik neem aan dat elk kind dat 's ochtends wakker wordt wel wat te eten krijgt ), zou ik hem er op deze leeftijd niet wakker voor maken.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_55669251
Met 4 voedingen werd hij rond 8 uur/half 9 uit zichzelf wakker. Het lijkt me zo raar dat hij nu ineens zoveel uur meer slaapt.

Het is nu zo (3 voedingen)

10.00 wakker maken.
13.00-16.00 slapen en dan moet hij ook echt wakker gemaakt worden.
19.00 slapen

Voorheen was het (4 voedingen)

8.00 wakker worden
10.15 tot 11.00 slapen
13.30 tot 15.00 slapen
19.00 slapen

Hij slaapt nu ineens veel en veel meer! (een uur of 3) Dat vind ik wel raar. Maar dat kan misschien ook door de omslag zijn of hij probeert misschien over te gaan op 1 slaapje per dag.
Ik heb ze gevraagd om hem morgen op de gewone tijd wakker te maken om te kijken hoe dat gaat.
Het is vooral dat ik het zelf een beetje eng vind dat hij zolang slaapt, maar eigenlijk hoef ik me dus geen zorgen te maken.
  maandag 31 december 2007 @ 00:27:43 #247
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55669516
Is ie levendig als hij wakker is?
pi_55669823
Ja, dat wel Leah. Hij is ook meteen wakker als je de deur van de slaapkamer open doet.
  maandag 31 december 2007 @ 00:44:03 #249
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55669993
Dan zit het qua bloedsuikerspiegel wel goed hoor, volgens mij .
pi_55670092
Ik maak me gewoon teveel zorgen dus.
Heb nog even overlegd en gezegd dat ze hem morgen maar gewoon lekker moeten laten slapen. Hij zal het wel nodig hebben en zolang het geen kwaad kan.
Bedankt!
  maandag 31 december 2007 @ 00:49:38 #251
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55670135
Ik zou zeggen, geniet er vooral van .
pi_55670158
heb je ze op dit tijdstip nog gebeld?
  maandag 31 december 2007 @ 00:57:14 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55670377
Dean is ook voor het eerst uit logeren bij oma..
  maandag 31 december 2007 @ 01:07:34 #254
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55670668
Die van mij waren ook uit logeren . In vijf en half jaar nog niet 1 keer gelukt
pi_55670855
wat erg! en hoe veel pogingen waren dat?
  maandag 31 december 2007 @ 01:20:46 #256
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55671026
Veel

Nou ja, niet helemaal waar. Freek zou gaan logeren toen ie zo ongeveer twee was, maar toen werd mijn moeder ziek. En toen waren we alweer een half jaar verder, en toen kwam het tweede kind (ook weer geen goed moment).

Lang verhaal kort te maken, de jongste wil inmiddels wel heel graag, en Freek lukt het dus gewoon niet. Hij wil echt heel graag, maar Freek is Freek, met al zijn bijzondere dingetjes en sleept de jongste daarin mee.

Volgende week maar nieuwe ronde, nieuwe kansen, voor het kleintje, en dan lekker zonder Freek
pi_55673510
Leah hopelijk kan je jongste volgende week wel lekker logeren.

Wij hebben om 10.20 een afspraak bij de huisarts.
Pepijn spuugt sinds gisterennacht al zijn voeding er met grote golven weer uit. Soms meteen na het eten, soms slaapt ie eerst en spuugt daarna. Vannochtend spuugde hij 3 uur na zijn nachtvoeding nog hele golven terug. Niet helemaal goed lijkt me.
Gelukkig is hij tussendoor behalve tijdens het spugen, meestal wel vrolijk.
  maandag 31 december 2007 @ 08:53:04 #258
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55673529
Succes p-iglet. Ik hoop dat Pepijn snel van zijn spugen af is. Verschrikkelijk als je kleintje zich zo rot voelt.
  maandag 31 december 2007 @ 09:25:28 #259
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55673749
Zo, mama's met wilde plannen?
Al die uit logeren gaande kindjes, spannend hoor!
Devin gaat vanavond ook voor het eerst logeren bij zijn oom en tante, maar dat telt niet want M. en ik blijven er ook slapen.
En het leukste van alles: vanavond gaat kleintje met zijn 1 1/2 week + 2 jaar oudere neef in bad!
Dat lijkt me zo geweldig, 3 van die badderende schatjes bij elkaar. Mijn fototoestel ligt al klaar!
Ik hoop maar dat komende nacht beter zal verlopen dan afgelopen nacht. Hij is maar liefst 5 keer krijsend wakker geworden en viel haast niet meer te troosten
Het duurt nog wel even voordat we weer een bed zien, vuurwerk, champagne, oliebollen en om 12 uur vannacht is manlief ook nog jarig
En natuurlijk afscheid nemen van 2007.
Dat bijzondere jaar waarin mijn leven voorgoed veranderd is, ik mama geworden ben van Devin
  maandag 31 december 2007 @ 09:29:16 #260
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55673783
Oehhh, spugende Pepijn....
Kan hij niet iets verkeerds gegeten hebben?
Met al die nieuwe etenswaren erbij kan er misschien iets tussen zitten waar hij niet goed op reageert.
Beterschap!
pi_55673868
Oei P_iglet, naar zeg! Hopen dat het snel afneemt
Kersjes, jij dus ook al een gebroken nacht achter de rug?
Man man, hier was het helemaal loos vannacht. Van 00:45 tot 04:00 bezig geweest...
Vin opperde rond 03:30 dat ze misschien honger had!?
Tja, na 5dagen nauwelijks drinken en diarree was dat misschien niet zo'n gek idee!
Flesje van 150cc gemaakt en dat was zó op !
Daarna sliep ze tot 7:30...wij ook zó vast dat we de wekker niet hoorden.

Vanavond voor ons ook weer laat, dus ik verheug me eignelijk al op het bijslapen morgen!
  maandag 31 december 2007 @ 09:50:32 #262
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55674067
Leuk he, Marit, van die nachten?
Gelukkig sliep ze door na d'r flesje, stom hoe je het overduidelijke soms over het hoofd kan zien.
Enne, dat bijslapen kan ik wel vergeten morgen.
Naast M. is zijn oma morgen ook nog jarig, dus dat wordt, zoals elk jaar, duf als een konijn op de bank hangen en, hoewel soms best leuk, toch verplicht gezellig doen. Gelukkig viert M. het morgen niet, en hebben we voor het eerst een baby , dus kunnen we al vrij snel naar huis omdat het allemaal al zo druk is voor de kleine...
pi_55675064
Hee die spiraal hebben wij ook!! hihi
Kheb hem niet op foto, maar we hebben hem een hele tijd om de maxi cosi heen gehad. Meike was helemaal dol op die poppetjes die eraan hangen.
Nu hangt ie aan de box.....die ongebruikt in de hoek staat. Denk dat we hem er gauw uitmikken
pi_55675170
Slapen 's nachts gaat wel goed hier, maar overdag is het pet. Steeds even in slaap vallen en huilend wakker worden omdat haar duim uit haar mond is gegleden. Nu heb ik haar dan beneden, maar in de box gaat ze huilen, alleen op schoot is goed en nu slaapt ze op mn arm.
Tja, sprongetje of ...?

Misschien de voeding maar weer eens ophogen? Dan gaat het CB denk ik zeuren de 10e. Mirte zal nu wel over de 4,5 kilo zijn. Ze krijgt 5x150 ml (135ml met 4,5 schepje). Ze vonden de vorige keren ook al dat we veel gaven (5x135 en de keer erna 3x135 en 2x165 en daar hebben we dus 5x150 van gemaakt). Als ze nou overdreven veel groeide qua gewicht kon ik me daar nog wel wat bij voorstellen, maar dat doet ze niet...
pi_55675660
Nijna...drinkt ze flesjes goed leeg ?
Ik zou gewoon eens ophogen hoor!
ze zal toch wel stoppen met drinken als ze vol zit?
Gewoon wat meer aanmaken en eens zien wat ze drinkt!
pi_55676217
Grrrr volgende keer vraag in een consult aan bij een andere huisarts...

Voelde me net echt NIET serieus genomen.
Pepijn spuugt dus echt flink de afgelopen 36 uur. Geen mondjes of beetjes terug geven, maar hele golven en soms direct na een voeding alles er weer uit. Vanochtend 3 uur na een voeding nog echt hele golven terug.
Gelukkig krijgt ie wel nog iets binnen en is hij nog niet suf ofzo, maar plast wel nauwelijks
Maar meneer ging bij de huisarts dus sjansen met haar. Waarop ik naar mijn hoofd krijg van,
ja babietjes die net met bijvoeding begonnen zijn geven altijd een mondje meer voeding terug. En je moet echt afbouwen hoor met die borstvoeding wat dat is na 6 maanden echt niet voldoende meer.

"Nou de WHO adviseert tot 2 jaar borstvoeding te geven, en hij geeft geen mondjes voeding terug maar hele golven!!!"

Ow nou dan heeft hij vast een buikgriepje. Als hij suf en apatisch word moet je maar terugkomen.
En tot die tijd ieder uur 50cc geven ipv grote voedingen.

"nou ik geef borstvoeding, die dingen hebben geen maatstreepjes!!! en hij wil niet ieder uur drinken"

Nou als hij suf is kom ik mooi niet bij haar terug. Zodra hij suf en apatisch wordt sta ik wel bij de huisartsenpost of EHBO op bezoek.
pi_55676409
p_iglet, gelukkig maar dat ze pepijn niet suf en apatisch vond
Blijkbaar krijgt hij toch genoeg binnen om oké te blijven.
Zodra hij wakker is proberen aan te leggen en vooral het bv-advies negeren.
  maandag 31 december 2007 @ 11:50:56 #268
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_55677043
P_iglet, wat ontzettend frustrerend dat je niet serieus genomen werd, en over dat afbouwen van de BV is natuurlijk helemaal belachelijk.
Hopen dat Pepijn gauw weer opknapt en dat je niet naar de EHBO of Hap hoeft met hem.
pi_55677376
Bix, nee heb niet gebeld hoor. Ze was nog online.
Vanavond zie ik Damian weer na ruim 4 dagen! Moet me inhouden om niet alvast met de trein te gaan.
En hij heeft weer een tandje bij!

Nijna als Mirte lekker groeit zou ik gewoon geven wat jij denkt dat ze nodig heeft. Als ze qua gewicht goed zit dan hebben ze niks te zeuren toch (en doen ze dat wel dan niks van aantrekken). Als met ophogen het probleem verholpen is dan heeft ze het blijkbaar nodig en werkt dat niet, dan kan je altijd nog terug naar kleinere flesjes.

P_iglet, ze hadden je wel wat meer gerust mogen stellen en wat een rare adviezen zeg..
Hier wordt gezegd, als ze niks binnen krijgen is dat voor een dag niet erg, zelfs als ze niet plassen. (niet dat dat je erg gerust stelt, want het blijft eng)
Goed opletten en zodra je het niet vertrouwt gewoon weer bellen.
pi_55677990
ik kreeg hier trouwens ook de zenuwen toen ilse nog na zo'n 7uur nog niet echt geplast leek te hebben...ook bij mij had de huisarts toen zoiets van: ze ziet er gehydrateerd genoeg uit nog !
Nu mijn zorgen weg zijn, is dat advies gewoon prima geweest
maar terplekke voelde het net als bij jou als 'niet-begrepen-zijn'
pi_55678413
Nou als er gezegd zou zijn "waarschijnlijk is het een buikgriepje, hij ziet er nu nog niet uitgedroogd uit, probeer zo vaak mogelijk te voeden en kom terug als hij suffer word" dan heb geen enkel probleem met dat advies...

maar eerst zeggen dat mondjes teruggeven normaal is, als ik het duidelijk heb over hele voedingen en golven vind ik raar, net zoals dat borstvoedingsadvies.
Dan luister je gewoon niet, en is je kennis omtrend borstvoeding echt onder de maat.
pi_55678498
daar heb je helemaal gelijk in ja
storend is dat he?
pi_55678639
ja vooral voor een vrouwelijke redelijk jonge huisarts die verteld zelf ook jonge kinderen te hebben.
Maar goed, het is een praktijk van 4 dus we vragen de volgende keer gewoon om een andere

Ik snap ondertussen meteen waarom zo weinig kindjes langer dan 6 maanden borstvoeding geven. Wat wil je met zulke adviezen bij huisartsen.

Pepijn gaat ondertussen weer ietsje beter, vanochtend 70cc voeding gedronken uit een flesje verdikt met wat pap. en net ook weer wat slokken uit de borst gedronken.
Meeste daarvan zit er nog gewoon in gelukkig.

Appelsap, veel plezier met Damian vanavond!! Die zul je vast onwijs gemist hebbn!!
pi_55679409
Marit, ja ze drinkt de flesjes prima leeg. Ze gaan eigenlijk altijd schoon op. En ik vermoed dat als ik haar 165 aanbied, dat ook helemaal op zal gaan. Ik heb eigenlijk alleen nog maar meegemaakt dat ze wat liet staan als het haar niet snel genoeg ging (te kleine speen) of als ze in slaap valt tijdens de fles... Dus ik weet niet zo goed of ze stopt als ze vol zit... of misschien heeft ze nog nooit echt vol gezeten. Er komt ook geen voeding terug ofzo, want dat gebeurd toch wel als ze teveel hebben gehad? Gister kwam er wat terug, maar dat kwam misschien ook omdat ze vrij snel na de voeding op haar buik op mij lag... (of ze vond mn vest niet mooi ).
Maar ik kan het natuurlijk eens proberen of ze meer wil...

p_iglet, wel fijn dat Pepijn niet suf is enzo. Maar het is vervelend dat je je niet serieus genomen voelt. En dan dat gepiep over borstvoeding, daarvoor kwam je daar toch niet?
Hou Pepijn goed in de gaten, hopelijk knapt hij gauw weer op!

Appelsap, ze groeit prima, ze volgt de curve (zit wel aan de onderkant, dus ik ben ook niet zo bang dat ze "te dik" wordt zeg maar).
Heerlijk om vanavond Damian weer te zien, met extra tandje!
pi_55679730
P_iglet gelukkig heeft hij nu wat binnengekregen, hopelijk blijft dat ook zo!

Nijna, als ze echt teveel binnenkrijgen dan komt er wel wat terug. Ik zou het gewoon proberen hoor, zeker aangezien ze aan de onderkant van de curve zit. Het ene kindje heeft gewoon wat meer nodig dan het andere. En jij hebt het idee dat ze meer nodig heeft, nou dan gewoon meer geven. Je merkt snel genoeg of dat goed gaat. Het CB kan wel zeggen dat je haar minder moet geven, maar als ze het daar toch niet zo goed meer op doet!

Ik heb Damian heel erg gemist! Het is ineens zo stil in huis, dan duren 4 dagen wel erg lang. Ik heb zin in vanavond.
  maandag 31 december 2007 @ 13:39:18 #276
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55680497
P_iglet, moet Pepijn ook hoesten? Kan zijn dat ze daar misselijk van worden namelijk en dus alles eruit gooien, dat zei mijn huisarts. Idd veel aanbieden en ik moest er toen Anna dus 6 maanden was, voor zorgen dat ze 600 cc binnenkreeg per dag (Anna was toen 7,5 kilo). Anders zou ze risico lopen op uitdrogen en dat wilden ze voorkomen. En dat bv-advies: je vraagt je soms af waar mensen mee bezig zijn.

Appelsap: kan me voorstellen dat je Damian weer wilt zien!!

Nijna, volgens mij is de richtlijn 150 cc per kg lichaamsgewicht per dag - daar zou je dus wel aanzitten. Kun je niet weer wat wisselen met de flessen qua grootte? Of je geeft gewoon 1 of 2 flessen 165. Daar zal ze ook niets van krijgen hoor....

Vanavond bij mijn schoonvader Oud en Nieuw vieren, Anna lekker in het campingbedje daar naar bed. Zegt mijn man - bloedserieus: 'hoe doen we dat dan om 12 uur? Kleden we haar dan aan om naar het vuurwerk te kijken? Ze moet wel wakker zijn hoor, om haar Nieuwjaar te wensen!'
pi_55685167
Ik heb net een fles van 165 gegeven... nu slaapt ze dus... maaaar ik heb ook een kijkboekje in haar bed gezet. Want mn moeder kwam met het idee dat het misschien wel "te saai" is in bed, dat ze als ze wakker is niks heeft om naar te kijken en daarom gaat huilen.
Maar dat is niet heel handig van me om 2 dingen tegelijk te veranderen... haha. Want nou weet ik dus niet wat er nou helpt.
Of misschien is ze wel gewoon moe omdat ze hiervoor steeds 5 minuten sliep en dan weer moest huilen... wie zal het zeggen.
Straks gewoon weer een fles van 150. Ik wil het ook niet te snel ophogen... We gaan wel wat uitproberen. Als het nodig is kunnen we altijd 1 of 2 flessen ophogen...

Arme Anna, wil papa je wakker gaan maken...
pi_55686330
Nijna..waarom zou je haar nu niet weer 165cc aanbieden ?
  maandag 31 december 2007 @ 17:26:58 #279
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55687307
He P_Iglet, wat vervelend dat die dokter zo inadequaat reageert! (Ach, leermoment voor jou hoe jij het later dus NIET aanpakt als je arts bent ) Hopelijk gaat het snel weer voorbij

Nijna, volgens mij was de richtlijn 150 - 180 ml per kg lichaamsgewicht per dag. Dus dat kan best wel wat bij!

Marit, wat een nacht heb jij gehad! Hier was het ook wel half 3... 19-weken sprong sucks!

Memmel gelukkig heeft Anna nog een tweede ouder die haar wel lekker laat slapen. Ik vraag me wel ernstig af hoe het gaat vanavond...

Er was trouwens een baby met een hele sterke voorkeurshouding die in zo'n fysiotherapeutisch ding moest liggen en zo wegens afgeplatte schedel. Hoe is het daarmee?
pi_55690494
Marit, ik weet het niet eigenlijk... Ik weet het even helemaal niet zo goed. Ik had weer te vroeg gejuigd met mn vorige post, want het ging eigenlijk weer net als vanmorgen 5 tot 10 minuten slapen en dan huilen en weer even slapen. Ik word er zelf een beetje van.
Ik vind het zo lastig als ze zo huilt en ik niet weet hoe ik haar troosten kan.
pi_55690873
Pff dat klinken als behoorlijk zware nachten met alle sprongen, niet drinkende, juist wel drinkende en spugende kindjes..

Nijna geen idee wat je nu kunt doen. Misschien toch nog wat te eten aanbieden en dan kijken of ze rustig wordt?

Ik wilde iedereen nog even alvast een heel gelukkig, gezond en liefdevol 2008 wensen!

We zien wel of Linde wakker wordt van het vuurwerk. Zo ja dan mag ze eruit en vuurwerk kijken en zo nee dan slaapt ze lekker door.
pi_55698660
goedemorgen dames op de eerste dag van 2008 !!

Ik wens jullie allemaal een zo gezond mogelik jaar met heel veel plezier van de kleintjes!

Ik zit uitgeteld op de bank, maar godzijdank weer een goed drinkende en brabbelende ilse !
Ik lag om 01:00uur in bed, ilse wakker om 0300 - 0500 - 0600 - 0645
en toen toch maar naar beneden met haar.
Het doet me dan weer goed dat lief in ieder geval nog kan slapen.
Straks naar verjaardag van schoonmoeder, en daar laten we ilse achter!
Ik loop zo'n beetje op mijn tandvlees na dat allebei ziek zijn en slecht slapen, héél fijn dat we nu een nachtje bij kunnen tanken.

Nijna, hoe is het met de flessen gegaan?
Stiemie, heeft ze doorgeslapen ?
  dinsdag 1 januari 2008 @ 10:20:14 #283
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55698922
Hallo iedereen, een heel gelukkig 2008!

Met Anna alles goed gegaan vanacht. Die heeft lekker geslapen, is op weg naar huis lekker door ons geknuffeld voor het nieuwe jaar en heeft vanochtend tot half negen geslapen.

Marit, voor straks: slaap heel erg lekker. Ik bemerk dat je toch anders slaapt als er geen kleintje in huis is, ook al slaapt ze dan door!
pi_55699021
Allemaal goedemorgen . Beste wensen voor 2008, dat het maar een mooi jaar mag worden!

Marit, fijn dat Ilse weer goed drinkt, maar wat een nacht heb je gehad . Slaap lekker vannacht .

Mirte heeft om 22.30u de laatste fles gehad, door het vuurwerk heen geslapen. Het was ook vrij rustig, maar er was ook zo'n dichte mist hier dat het enige wat je kon zien van die potten voor op de grond waren. De overburen hebben hun vuurpijlen bewaard, want er was werkelijk niks van te zien. De overkant van de straat was niet eens te zien...
Wij lagen er rond half 1 in, vervolgens heb ik geloof ik nog ruim een half uur in een deuk gelegen. We waren in een melige bui. Maar voor ik in slaap viel was het zeker half 2.

Om 8.15u werd ik wakker... alles nog stil. Die kleine muppet lag nog te slapen, ik heb haar wakker moeten maken.
Gisteren trouwens verder gewoon flessen van 150 cc gegeven. Misschien is het toch wel genoeg nog... Wellicht heeft zo zo lang geslapen doordat ze gister overdag zoveel aan het piepen was...
Ze ligt er nu een klein uurtje in weer en het is stil.
Zouden we dan toch het sprongetje gehad hebben...? Laat ik vooral niet te vroeg juichen... .

Nu alleen nog even kijken hoe we weer een beetje inlopen met de tijd, zodat we niet vannacht tegen half 1 nog een fles moeten geven... want dan hoop ik eigenlijk al op 1 oor te liggen...
pi_55699295
Iedereen een gelukkig en gezond 2008!
Dikke kus extra voor de zieke babietjes en de babietjes die om een andere reden niet lekker in hun vel zitten (tandjes enzo).

Wij hebben hier een zwaar nachtje achter de rug. Elise die al niet wilde slapen schrok om 12 uur wakker van de knallen. Even op de arm gehad en weer naar bed, maar is nog 3 keer wakker geworden vannacht. Ik voel me gebroken, maar gelukkig heeft onze logé niets gemerkt van haar nachtelijke escapades...

Ik zal binnenkort eens een update doen over Elise. Het gaat allemaal zo snel. 2007 vond ik zo mooi en ik heb er zo van genoten, ik kan me bijna niet voorstellen dat 2008 minimaal net zo leuk wordt maar ik hoop het wel.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:43:06 #286
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55700023
Fijn 2008!
Hoe hebben jullie kindjes het gisteren gedaan?
Wij waren bij vrienden en Eva was volgens mij helemaal van slag. Lang liggen huilen 2 of 3 (ik weet het niet meer) keer moeten voeden.
Gelukkig rond 23.00 in slaap gevallen en niks gemerkt van het vuurwerk.
En normaal slaapt ze goed door maar nu was het 4 uur. Als dat maar niet haar nieuwe voornemen is

Ik vroeg me trouwens af, hoe weten/voelen babys eigenlijk dat ze ergens anders zijn? Want ik denk namelijk dat Eva daardoor zo van slag was.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 12:47:22 #287
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55700080
Andere geluiden, andere geuren, ws ander bedje dus ziet er anders uit.. En ze voelen dat de stemming van papa en mama anders is...
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 14:23:10 #288
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55701535
Nijna, hoeveel voedingen doe jij van 150cc? En hoe zwaar is Mirte?
Wij geven nu nog eerste voeding bv, dan 150cc water plus poeder en johannesbroodboompitmeeldinges, urg, nutriton, en laatste voeding 180 plus diverse poeders. totaal 6 voedingen, geloof ik. eli zal zu 7 kilo zijn, iets minder.
Of kunnen we alle voedingen 30 cc water ophogen? en dat we dan teruggaan op 5 voedingen? Ik vind het zwaar ingeikkeld. raak ook steevast na 3 schepjes poeder de tel kwijt Zullen we het maar op de hormoontjes gooien?

Eli heeft trouwens gister heerlijk bij zijn tante in de badkamer op de vloer in zijn reiswieg getukt. tot 2 uur. toen zijn we nar huis gegaan, nog een flesje gegeven en geslapen tot 8 uur. was wel prima eigenlijk. eli werd wel vaak wakker, maar met een speen was het wel te sussen. (al hoorden we hem niet goed door alle commotie van het feestje schuldgevoelens...)
pi_55703868
Alle mama's die bezig zijn met het verhogen/bijstellen van flesvoeding. suc6!!

Pepijn heeft net voor het eerst sinds 2 dagen weer echt goed gedronken. En ligt nu heerlijk te slapen.
Hopelijk slaapt hij nu even lekker lang.
Vannacht was hij van 22.00-0.30 klaarwakker. Lekker bij mama op schoot gezeten. vond het toch wel erg fijn dat hij om 12 uur lekker op schoot zat. Zeker aangezien papa aan het werk was.

Alleen vrees dat Pepijn mij aangestoken heeft. Zit nu flink misselijk achter de computer. Jakkie.

Even vraagje voor de mama's van wat oudere babietjes. Pepijn is uit zijn kinderwagenbak gegroeid. Nu gebruiken we de kinderwagen niet vaak, maar soms is het toch wel handig. Wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelwagen? Want ik vind Pepijn daar nu, zeker met dit winterse weer toch nog wel erg klein voor.
We gebruiken nu alleen maar de draagdoek. Zodat hij nog zo lang mogelijk niet in de wandelwagen hoeft.
pi_55703949
Merlijn heeft maar tot eind april (4 maanden) in de kinderwagenbak gelegen, toen begon hij zich om te draaien en moest ik hem vaker in de draagdoek dragen onderweg omdat meneer het bliefde lekker rond te kunnen kijken. Hij lag zoveel mogelijk in ligstand en lekker ingepakt in de voetenzak, maar het was dan natuurlijk wel een ander tijdstip in het jaar.
pi_55704856
Davinia, Mirte krijgt 5 keer 150cc (+10-15 cc extra water). Vorige controle op het CB was ze 4120 gram. Donderdag mag ze weer, dan zijn we een maand verder dus ik zet in op 4600 gram (gokje). Ze krijgt Friso comfort (zit johannesbroodpitmeel in).

Ik vermoed trouwens dat ik weer te vroeg aan het juichen was, want na de voeding van 12 uur is het weer steeds huilen in bed. Hooguit 15 minuten slapen en weer huilen. Ik begin er even een beetje genoeg van te krijgen. Vooral als lief dan gaat zeggen dat ik haar beter kan laten liggen en vervolgens zelf met haar op de arm beneden komt . Grrr.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:40:13 #292
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55706225
Ik heb Anna met 5 maanden in de wagen gedaan, ook omdat ze zo ging draaien. ik heb zo'n bunker van lodger ofzo en dan ligt ze heerlijk warm ingepakt hoor! Die heeft het zeker niet koud. Mijn Urban Jungle kan helemaal plat, zodat ze er ook lekker in slaapt als we gaan wandelen en ze dus ook met haar ruggetje recht ligt.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 18:44:26 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55706306
Allemaal een heel mooi 2008!

Hier heerlijk Oud & Nieuw gehad. Gisteren kwamen mijn schoonouders en zwager hier oudjaar vieren. Linde kreeg om 10 uur haar laatste fles en ze is om half 12 weer naar bed gegaan. En vanmorgen werd ze pas om 10 uur weer wakker Dat was erg fijn voor ons want wij gingen er pas na 2 uur vanmorgen in.

Vandaag lekker gaan wandelen bij Bloemendaal.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:11:09 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55706864
Kijk hem nou staan daar, onderaan die lijst!
Hoi Davinia!

Nog even niet veel te melden behalve dan dat Sasha het heel goed doet. Het is echt een hele zoete lieverd tot nu toe en zelfs het gebroken sleutelbeentje lijkt hem niet heel erg op te spelen.
Hij is als hij wakker is al heerlijk alert en de lachstuipjes die nu al soms langs komen doen veel goeds beloven voor een prachtig lachend bekkie!

Wat heerlijk is dit zeg!
Oh, ik ga vast nog eens verzuchten 'Waarom!?!?!?!' tijdens slapeloze nachten *afklopt* maar vooralsnog is het helemaal precies zoals ik me altijd had voorgesteld!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:17:55 #295
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55707050
Oeh, heerlijk bericht, BE. Ik ga snel kijken of er al foto's zijn! Geniet lekker verder, jij!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55707175
Mama BE, welkom hier .
pi_55707439
Be wat klink je heerlijk verliefd.

P_iglet ik heb een maxi taxi en daar zat deze dame in tot ze een jaar was.
niet dat ze het leuk vond maar goed beter dan een wandelwagen.
nu gaat ze in de wandelwagen en dat is een groot feestje.
ze zit in de auto nog wel in de maxi cosi.
mama van 3 kids!
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:44:12 #298
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55707700
BE nogmaals dikke proficiat, wat klink je idd gelukkig.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 19:54:12 #299
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55707938
BE van harte gefeliciteerd! Wat een mooie afsluiting van het jaar. Ik weet nog zo dat je je in Z&G kwam melden. En nu is het zo ver! Welkom in dit topic en geniet ervan!

Oh en ik heb net je bevallingsavontuur ook gelezen. Petje af hoor. Neem genoeg tijd om te herstellen, ook al voel je je super! Zorg ervoor dat alles weer goed kan helen, zo'n pomp is niet niks. Ik heb het ook gehad!

[ Bericht 40% gewijzigd door Memmel op 01-01-2008 20:03:19 ]
pi_55708053
quote:
Op dinsdag 1 januari 2008 16:38 schreef p_iglet het volgende:
Even vraagje voor de mama's van wat oudere babietjes. Pepijn is uit zijn kinderwagenbak gegroeid. Nu gebruiken we de kinderwagen niet vaak, maar soms is het toch wel handig. Wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelwagen? Want ik vind Pepijn daar nu, zeker met dit winterse weer toch nog wel erg klein voor.
Elise heeft 7 maanden in de kinderwagenbak gelegen (met ondertussen een paar keer wennen in de wandelwageninzet). We hebben een Urban Jungle.
Elise kon eigenlijk allang zitten, maar vond het niet zo leuk in de wandelwageninzet. Daarbij trok ze haar beentjes altijd op als ze lag, dus ook al zou ze klem liggen als ze languit lag, het paste nog makkelijk.
Ondertussen vindt ze het gelukkig ook prachtig om in de wandelwageninzet te zitten. Met een goede voetenzak zou het winterse weer geen probleem mogen zijn.
  dinsdag 1 januari 2008 @ 20:10:15 #301
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_55708296
Welkom BE het klinkt inderdaad alsof jullie daar heerlijk genieten van jullie ventje!

O ja: probeer nu de kraamverzorgster er nog is nog echt af en toe te gaan liggen. Straks komt het er gewoon niet meer van en dan heb je er echt spijt van. Helaas ik spreek uit ervaring
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')