quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:39 schreef DeLiedje het volgende:
Floortje drinkt heel goed en veel, maar heeft tussendoor blijkbaar vaak even troost nodig om tot rust te komen en in slaap te vallen... Vannacht had ze per ongeluk mijn pink te pakken en vond dat heerlijk...
Kraamverzorgster liet het woord speentje vallen... Wat zijn de voors en tegens?
quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef DeLiedje het volgende:
Fijn om jullie reacties te lezen, ik was een beetje bang voor 'moet je echt niet doen hoor'...
Dan zou ik het wel aandurvenquote:Op dinsdag 18 december 2007 16:08 schreef DeLiedje het volgende:
Ik geef BV en Floortje drinkt echt heel goed...
Ik merkte het bij oudste speenvarken aan hoe hij dronk, dat hij een speentje in had gehad. Dat was toen hij een dag of 5 was. Toen maar tot een week of 3 gepinkt, en daarna nog eens de speen geprobeerd. Toen ging het wel goed.quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:11 schreef DeLiedje het volgende:
Fijn om jullie reacties te lezen, ik was een beetje bang voor 'moet je echt niet doen hoor'...
Maar jij maakt mijn dag weer goed, want je maakt een schrijffout, juffiequote:Op woensdag 19 december 2007 18:13 schreef Moonah het volgende:
Oeh Vief, hij heeft jouw temprament en gevoel voor dramatiek geloof ik he?
Sterkte!
quote:Op woensdag 19 december 2007 18:37 schreef Moonah het volgende:
Ehm, temperament.
Nah, ben ik even blij dat ik je er een plezier mee doe!![]()
Ik kreeg van de wijkverpleegkundige te horen dat als je gaat beginnen met flesje, dat je het beter door een ander kan laten doen. (Als je ook nog BV geeft).quote:Op donderdag 20 december 2007 21:33 schreef DaviniaHR het volgende:
Eli heeft net zijn eerste flesje gehad...
Ga nl bv afbouwen ivm terugkerende bo en semi-continu ziek sinds ik weer werk.
Ik zat ernaast babyboo te kijken. Heel raar om hem te horen slikkenmaar hem niet vast te hebben...
Ik vind het helemaal niet leuk, maar hij dronk het met smaak op en lijkt verder tevreden, en ik moet aan mijn eigen lijf denken...
Dentinox krijg je gewoon bij de apotheek?
PR gaf ook de fles, ik zat volgens mij wel ver genoeg om niet geroken te worden. Al pakt hij ook een flesje van mij. Eli is niet zo kieskeurig kennelijk. Eet alles wat eetbaar is en in de buurt komtquote:Op vrijdag 21 december 2007 14:24 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik kreeg van de wijkverpleegkundige te horen dat als je gaat beginnen met flesje, dat je het beter door een ander kan laten doen. (Als je ook nog BV geeft).
De reden hiervoor is dat jouw geur = borst.
En als jij dan ipv borst een fles gaat geven, de baby helemaal van de wap kan raken, en je borst helemaal niet meer pakt....
Een klein vreetschuurtje dus. Eva is nog maar 5wk maar ik denk dat het ook een vreetschuurtje is. Wat dat betreft aard ze naar dr vaders kant. Haar neefje stopt ook alles wat eetbaar is in zn mond.quote:Op vrijdag 21 december 2007 14:32 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
PR gaf ook de fles, ik zat volgens mij wel ver genoeg om niet geroken te worden. Al pakt hij ook een flesje van mij. Eli is niet zo kieskeurig kennelijk. Eet alles wat eetbaar is en in de buurt komt
Chris, wat goed! Rollen!Was hij er zelf nog van onder de indruk?
Hij lag erbij, alsof het de doodnormaal was dat je je omrolt... Maar hij glimlachte wel heel lekker toen ik lekker enthousiast blij tegen hem wasquote:Op vrijdag 21 december 2007 14:32 schreef DaviniaHR het volgende:
Chris, wat goed! Rollen!Was hij er zelf nog van onder de indruk?
Waarom laten jullie geen test doen voor de zekerheid? Er bestaan sneltesten voor.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:05 schreef Stiemie het volgende:
Hier dachten ze ook dat Linde het RS-virus had, maar als ik zo jouw omschrijving hoor heb ik toch zo mijn twijfels. Hopelijk issie in ieder geval snel weer opgeknapt en kan hij zijn 1e kerst lekker thuis bij papa en mama vieren.
Oh dat wist ik helemaal niet dat dat bestond. Ik denk dat de dokter ons dat ook niet aangeboden heeft omdat Linde ouder is en hopelijk sterk genoeg is om het zelf te overwinnen. Ze was gisteren precies 5 maanden oud. Zelf overwinnen schijnt wel weer erg goed voor haar weerstand te zijn (vooral nu ze wekelijks 2 dagen naar de kinderopvang gaat). Op zich merken we niet echt dat ze ziek is, alleen aan de diarree-luiers met veel poep.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:19 schreef sanger het volgende:
[..]
Waarom laten jullie geen test doen voor de zekerheid? Er bestaan sneltesten voor.
Ik weet niet waar die grens ligt, maar het klopt wel dat de oudere babies meestal niet worden opgenomen. Dat zeiden ze in het ziekenhuis ook al.quote:Op vrijdag 21 december 2007 17:26 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oh dat wist ik helemaal niet dat dat bestond. Ik denk dat de dokter ons dat ook niet aangeboden heeft omdat Linde ouder is en hopelijk sterk genoeg is om het zelf te overwinnen. Ze was gisteren precies 5 maanden oud. Zelf overwinnen schijnt wel weer erg goed voor haar weerstand te zijn (vooral nu ze wekelijks 2 dagen naar de kinderopvang gaat). Op zich merken we niet echt dat ze ziek is, alleen aan de diarree-luiers met veel poep.
Vorige week bleef Chris ook nog hangen voor zijn schoudertje. Dus misschien heb je niet zoveel geduld nodigquote:Op vrijdag 21 december 2007 17:05 schreef Stiemie het volgende:
Goed zo Chris! Lekker blijven draaien hoor is veel leuker dan een beetje saai blijven liggen. Linde draait nu wel van buik naar rug maar van rug naar buik blijft ze een beetje 'hangen' net vor het punt waarop ze doorrolt naar haar buik. Nog even geduld dus![]()
Heel veel sterkte Sanger, ligt hij weer in het RKZ? Op zo'n leuk eigen kamertje?quote:Op vrijdag 21 december 2007 18:58 schreef sanger het volgende:
[..]
Ik weet niet waar die grens ligt, maar het klopt wel dat de oudere babies meestal niet worden opgenomen. Dat zeiden ze in het ziekenhuis ook al.
Kunnen we daar snot aan toevoegen? Oh...en kwijl.quote:Op zaterdag 22 december 2007 12:19 schreef Vivi het volgende:
Resumerend: een hoop poep, tandjes, kots en slaapdrama voor onze broedseltjes, en dus voor hun liefhebbende moedertjes
Waar koop ik datquote:Op zondag 23 december 2007 09:56 schreef Beaker het volgende:Jiehaaa!
Is ook wel eens lekker!
Met Jet hebben we dat nooit zo gehad
Die gaat om half 8 naar bed en word niet meer wakker. Om half 11 maken we haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 8 uur de volgende ochtend
Ha! Maudje en Nune lijken nog steeds op elkaar!quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:40 schreef chacama het volgende:
Hier ook bv en vanaf dag 2 een speen. De wijze woorden van mijn kraam waren als je bang bent voor speen-tepelverwarring dan haal die pink nu maar uit d'r mond, want anders gaat ze wel een tepel-pink verwarring krijgen. Als ze niet meer goed drinkt kunnen we altijd nog ingrijpen, maar dat is nooit nodig geweest. Maud weet heel goed wanneer ze d'r speen wil en dat is voor te slapen en verder niets.
hihi Karin. De opmerking van mijn huisarts van de week - toen Maud zo ziek was - is zeker wel lekker dat ze ziek is.....nu kun je eindelijk met d'r kroelen. Wat is ze rustig zeg. En eerlijk gezegd vond ik dat deel van het ziekzijn wel leuk, maar al het andere helemaal niet....kon de HA ook begrijpen... Oftwel hier ook zo'n kleine druktemaker. Succes en geniet er maar lekker van...die kleine draaikont.
Ohhhhh, wat heerlijk om te lezen dat Nune ook zo goed gaat. Fijn om weer wat van je te lezen mwana. Kom je ook naar het dreumestopic??quote:Op dinsdag 25 december 2007 22:32 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ha! Maudje en Nune lijken nog steeds op elkaar!Hier ook zo'n cycloon op een vierkante meter
![]()
En zieke kindjes zijn zielig...
Hier ook een ventje die nu pas iets begint te eten dat de moeite is. En dan nog regelmatig maaltijden dat hij niks wil.quote:Op donderdag 27 december 2007 17:43 schreef Beaker het volgende:
Bedankt voor jullie tips, maar Jet eet gewoon niethaar mond blijft dicht bij het zien een lepeltje, ze schud haar hoofd heen en weer en op en neer om maar geen hapje te hoeven nemen!
Ik kan toch moeilijk die lepel erin proppen ...... ze krijgt Olvarit potjes dus dat is redelijk vloeibaar![]()
Iemand hier ervaring mee??
hihi ja dat typte ik ook, dat er nog maar 1 maat tussen zit tot 80... (dus 74), maar het staat er een beetje krom nu ik teruglees.quote:Op zaterdag 29 december 2007 09:46 schreef Kersjes het volgende:
P_iglet, daartussenin zit nog maat 74!
Devin draagt al broeken en rompers in die maat, en af en toe ook truitjes.
Ik heb het liever net iets te ruim dan net iets te krap.
Ik ook hoorquote:Op zaterdag 29 december 2007 17:01 schreef S_oepstengel het volgende:
En soepballetjedat heb ik even gemist
Wat rot dat ze er bij je man zo laat achter kwamen!quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:32 schreef Popples het volgende:
soepstengel weet je al wat voor onderzoeken ze gaan doen?
wel goed dat je er vroeg bij was.
bij mijn man kwamen ze er pas achter toen hij 4a5 jaar was, dat hij aan 1 kant doof is en wat er precies aan de hand was.
Foto!! zien!!quote:Op zaterdag 29 december 2007 17:42 schreef Nijna het volgende:
P_iglet, ik heb vandaag geprobeerd de pruillip vast te leggen, zal straks eens even kijken of het gelukt is.... Dat broekje showde je in het couture topic toch? Gaaf ding!
Zal morgen worden (mits de foto gelukt is), ik zit achter de laptop en de laatste keer dat ik de foto's van de camera hierop wilde zetten waren ze daarna weg. Dus dat ga ik niet weer proberen. Morgen tap ik ze wel naar mn eigen pc, maar dan moet die weer aan enzo. Als 'ie gelukt is kom ik em wel even delenquote:Op zaterdag 29 december 2007 20:27 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Foto!! zien!!
Ja tuinbroek staat in het couture topic
Een tuinbroek van origineel 82 eurovond ik best couture
Oh, ik dacht dat jij dat was. Wie was het dan? ik vond het zo mooi gevonden!quote:
Yup, heb net weer mijn tweede pil antibiotica van vandaag ingenomen. Voordeel aan deze frequentie is dat ik er handigheei in begin te krijgen.quote:Op zondag 30 december 2007 16:54 schreef Deepfreeze het volgende:
Wat naar zeg die BO, heb je weer medicijnen? Wel jammer dat de productie dan zo hard achteruitgaat. Je wilde iets langzamer afbouwen toch? Maar aan de andere kant: dan heb je in ieder geval geen/minder gedoe met die BO's
Appelsap, officieel wordt in ziekenhuizen enzo bij babietjes de regel aangehouden. Het gewicht in ponden (dus 500gr) is het aantal uur wat ze qua bloedsuikerspiegel zonder eten mogen. Dus dan zou het mogen als Damian boven de 8kg is.quote:Op maandag 31 december 2007 00:05 schreef appelsap het volgende:
Ik heb een vraag!
Damian logeert bij mijn ouders maar zijn schema is veranderd, Hij is over op 3 voedingen. Nou krijgt hij om 6 uur zijn laatste voeding en rond 7 uur nog een toetje, daarna naar bed. Hij slaapt de laatste dagen dan uit zichzelf tot 10 uur in de ochtend en dan moeten ze hem wakker maken. (dat is dus 16 uur lang vanaf zijn laatste voeding)
Is het wel goed om hem zolang te laten slapen? En om hem zolang zonder eten te laten zitten?
Ivm suikerspiegel enzo, of geldt dat alleen voor de echte kleine babietjes?
Elise heeft 7 maanden in de kinderwagenbak gelegen (met ondertussen een paar keer wennen in de wandelwageninzet). We hebben een Urban Jungle.quote:Op dinsdag 1 januari 2008 16:38 schreef p_iglet het volgende:
Even vraagje voor de mama's van wat oudere babietjes. Pepijn is uit zijn kinderwagenbak gegroeid. Nu gebruiken we de kinderwagen niet vaak, maar soms is het toch wel handig. Wanneer zijn jullie overgegaan op de wandelwagen? Want ik vind Pepijn daar nu, zeker met dit winterse weer toch nog wel erg klein voor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |