abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55476276
Faja, wat fijn dat Nathan weer thuis is.. Hopelijk volgt lucas ook snel!

Arme Jet ziek, hopelijk is ze snel weer beter..

Hier net weer een drama. Net als gisteren rond 21 uur wakker voor de 22 uur fles.. Dus dat is brullen. Het is of een fase, of zijn tandjes, of een nieuw ritme.. Chris heeft uiteindelijk om 21.45 zijn flesje gehad, met wat rondlopen blijf hij wel rustig. Dus mochten paps en mams estafette-troosten.. Vanochtend was hij ook al vroeger dan normaal, dus vandaar dat we zijn flesje liever niet veel vroeger dan 22 uur geven
Nu eens kijken of we vannacht weer een feestje hebben...
  zaterdag 22 december 2007 @ 23:45:54 #102
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55477860
We zijn net terug van visite bij vrienden. Anna is weer helemaal bekust door haar vriendinnetje van 19 maanden. Ik heb haar daar op bed gelegd om half acht, om 23 uur eruit gehaald: ze sliep in de auto verder (slaapzak nog aan, een beetje in de maxi-cosi gefrutseld) en ik leg haar net op bed en ze slaapt nog. Heerlijk hoor op die manier.

Faja: welkom en gefeliciteerd met Nathan (mooie naam!)

Jetje: snel beter worden he!

P_iglet: Anna heeft ook een pfffrrrt-fase gehad. 3 shirtjes per dag gingen er doorheen...
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55484314
Memmel, wij kunnen dat ook zo makkelijk met Jet Slaapzak half open en hoppa die maxi cosi in dekentje erover en naar huis! Is echt super inderdaad!

P_iglet Jet heeft dat ook gedaan, grappig is dat he?! Ik heb er wel een filmpje van maar weet niet hoe ik die moet plaatsen

Deepfreeze, succes met deze "fase"!!
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_55484371
De fase heeft vannacht overgeslagen... vanochtend was het 7.18 op de wekker, en had ik nog geen Chris gehoord. Hij is zelfs niet wakker geweest voor een speen. En de hele week was het ergens tussen half7 en 7 feest.. Dus en 's nachts er niet uit, en langer slapen.
En even een voor papa die eruit ging.
pi_55484396
Jiehaaa! Is ook wel eens lekker! Met Jet hebben we dat nooit zo gehad Die gaat om half 8 naar bed en word niet meer wakker. Om half 11 maken we haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 8 uur de volgende ochtend
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55484452
Chris is om 7 uur 's avonds echt doodop. We proberen het wel eens te rekken. Maar dat is nooit echt een succes. Maar ik ben eigenlijk allang blij dat zijn voedingen meer ritme krijgen, en niet meer zo'n drama zijn. Dan sta ik wel om half 7 op. En ga ik 's avonds wat eerder naar bed..
pi_55484545
quote:
Op zondag 23 december 2007 09:56 schreef Beaker het volgende:
Jiehaaa! Is ook wel eens lekker! Met Jet hebben we dat nooit zo gehad Die gaat om half 8 naar bed en word niet meer wakker. Om half 11 maken we haar wakker voor de laatste fles en dan slaapt ze tot 8 uur de volgende ochtend
Waar koop ik dat
Dat spook hier eet het liefst dag en nacht om de 3 a 4 uur...
Ok, mag niet klagen, vanacht om 12 uur gegeten, om 3 uur ofzo papa uit bed geschopt om te troosten, maar voor dat die trap af was en bij Pepijn was die alweer in slaap. En uiteindelijk was het 8.45!! (en had mama ploftieten

Beaker en Memmel, als ik het goed begrijp duurt die prfffftttt fase dus niet zo heel lang Hoop het, want ik kan de was nu al niet bijbenen.

Deepfreeze fijn dat Chris het zo goed deed vannacht!!
pi_55484584
Wahahhahaha d'r ligt er hier nu eentje heeeeeel gefrustreerd in de box. Hij wil kruipen maar dat lukt niet.
Dan doet ie heeeel veel moeite en dan lukt het op handen en knieen staan met hoofd en buik van de grond. Maar ja naar voren is dan toch echt nog een stapje te moeilijk hihi. Heel schattig
  zondag 23 december 2007 @ 10:44:57 #109
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55484898
Lena kan een nieuwe kunst. Wij zitten voortaan gewapend met slab op de bank. Madam Pfffrrt ook, en lanceert dan regelmatig een gezellige klodder op je gezicht.

P_iglet, grappig is dat om te zien he? Dat ze zo hard aan het werk zijn en steeds vinniger worden.
Memmel, fijn dat het 'logeren' zo goed ging!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55485037
is zooooooo leuk!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
  zondag 23 december 2007 @ 11:19:08 #111
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55485319
Fijn he, als de kindjes doorslapen.
Ik werd vanmorgen wakker en was ook blij verrast om te zien dat het al 6.55 was en niet 4.00 ofzo.
Ze is om 23.00 gaan slapen.
Heerlijk Love her!

Ik hoop dat ze ons binnenkort blij maakt met dr eerste lachje.
pi_55486319
Volgens mij heeft onze uk gelijk een souvenir meegenomen van haar eerste bezoekje aan het KDV... Ze hoest behoorlijk en ik vond een groot stuk snot in haar bedje vanmorgen . Gelukkig kan ze nog wel lachen . Morgen mag ze nog een keertje oefenen tussen de andere kindjes.
Fake it till you make it...
  zondag 23 december 2007 @ 18:24:38 #113
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_55495633
Faja-Lobi gefeliciteerd!

Lucas is vandaag onverwacht meegekomen naar huis Hij drinkt zijn flesjes weer leeg en dus was er geen reden om hem in het ziekenhuis te houden. De zuurstof was gister al afgekoppeld. Hij is nog wel ziek, en moet nog uitzieken. Maar dat gaat thuis net zo makkelijk als in het ziekenhuis.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_55496179
Wat fijn dat Lucas weer thuis is!
Hopelijk is hij snel weer helemaal opgeknapt!

Damian kan wel degelijk gaan staan! Hij trok zich net zomaar op aan een pak luiers. Eerst op zijn knietjes ernaast en toen ging hij zomaar staan!
Ik was natuurlijk weer net te laat met de camera. Heb wel een foto kunnen maken maar toen was hij al weer op weg om op zijn knietjes te gaan zitten.

En hij kan sinds vandaag nog wat nieuws, en dat vind ik stiekem nog leuker dan gaan staan.
Als ik aan Damian een kusje vraag dan doet hij zijn armen wijd, buigt naar me toe met zijn mond open en dan zo tegen mijn wang aan! En dan krijg ik een dikke lebber. Zo lief!
  zondag 23 december 2007 @ 18:54:59 #115
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55496527
Damian, wat goed!
Lucas, fijn dat je weer naar huis mag!!
Deepfreeze, ik hoop voor je dat Chris snel weer beter wordt!
Lishe, hoe oud is Lena? Ze is jonger dan Eli, dus dan wel vroeg voor tandjes, toch?

Volgens mij hebben wij hier de pffrrt fase overgeslagen of heb ik die gemist

Eli is ook ziekjes. Toen ik jullie hier zag posten over poep, dacht ik nog, " doe mij een van jullie poepluiers, want eli is zwaar geconstipeerd" inmiddels dus niet meer gister 5 poepluiers, vandaag ook weer redelijk wat geproduceerd. en niet meer zo heel droog, dus dt gat de goede kant op. raar kind, verstopt op bv, en als hij kv krijgt, poept hij weer

Maar hij loopt wel heeeeeel erg te snotteren en te hoesten en te niezen. En hij heeft al 2 paracetamols (60mg) binnen, want hij heeft soms koorts (temp varieert van 36,5 tot 38,5 oC). vannacht was het rochel de rochel de kuch kuch kuch nies rochel rochel en uiteraard veel brullen. het snot kwam zo ongeveer ook nog uit zijn oren. vannacht gevoed, flesje gegeven en uiteindelijk sliep hij om 4 uur... snurkend en wel. ik ben vandaag dus tot 13:45 blijven liggen

ik vind het wel heel zielig voor hem. maar hij plast genoeg, al drinkt hij niet altijd even lang (heb vanmiddag van ellende na en voeding dubbelzijdig gekolfd. daarvoor is een mens aan het afbouwen, om helemaal stijf te staan ) en tussendoor gooien we een klein flesje erin, en dat gaat goed naar binnen.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55497345
Wat fijn dat Lucas naar huis gekomen is!! Jullie sterke kereltje vecht zich zelf wel door het virusje heen!!
En Eli ook nog ziek.
Het blijft een komen en gaan van griepjes en verkouden.. Tussen de sprongetjes, tandjes en nieuwe kunstjes door..

Ik weet nog steeds niet wat Chris echt heeft. Hij spuugt ook een beetje, en heeft een klein hoestje, en dus een klein huiltje... Allemaal kleine dingetjes. Dus wat het nou is.. We hebben in ieder geval detinox, dat ga ik zo voor het slapengaan op het witte stipje smeren.
Hij is in ieder geval nog helder, geen koorts, en hij rolt nog steeds van rug naar buik
Dus ik maak me geen zorgen. Morgen lekker voor de kerstdagen naar mijn ouders..

Dus als ik niet meer online kom: Allemaal een gezellig en gezonde kerstdagen toegewenst
  Jubileum moderator zondag 23 december 2007 @ 19:27:47 #117
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55497451
Sanger wat fijn dat Lucas alweer thuis is en wat onzettend snel
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55498414
Lucas weer lekker thuis

Damian, staan en zoenen, knap zeg!!!

Eli, beterschap.

Deepfreeze fijne dagen en hopelijk voelt Chris zich gauw weer helemaal beter!

Mn kleine kucheltje kucht wat meer dan vanmorgen, maar geen koorts. Wanneer "moet" je eigenlijk de huisarts bellen? Behalve hoesten en snot is ze verder wel goed te pas. Wat huileriger dan anders, maar dat vind ik niet zo onlogisch als je niet helemaal lekker bent (en ook nog rond je sprongetjes tijd zit... ).
  zondag 23 december 2007 @ 20:19:05 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55498716
Volgens mij is het onder de 6 mnd altijd bellen bij koorts
Ben vandaag stout geweest en heb niet gebeld Ach, het is zondag, ik bel morgen wel ff.
Anders dan de semi-continue snot stroom en wat wisselvallige temp. gaat het eigenlijk prima. Tussen de snot door is hij wel vrolijk, en dat is het belangrijkst. Ligt nu oko weer lekker op zijn rug, komt wel goed

Dat vinden ze ook het belangrijkst. Als je even belt om te bellen, doen ze verder niets. Was de vorige keer, was Eli nog net geen 3 mnd, toen belde ik ook om te zeggen dat hij koorts had. "maak jij je verder geen zorgen?" "nee" "nou. dan zal het wel meevallen, ik zeg het tegen de ha, en mss belt hij nog terug" Niets meer van gehoord
  zondag 23 december 2007 @ 21:00:39 #120
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55499822
Wlekom thuis Lucas!
pi_55500029
Super dat Lucas weer thuis is, beterschap nog!!

Meike heeft er een tandje door!! Gister was ie er dan eindelijk.
De hele dag heeft ze bijna niet gegeten en gedronken, maar dus wel een tandje gekweekt. En de andere zal er wel snel achter aan komen want er zit me toch een bult.....

Net nog even de film gekeken van een Meike die net uit mijn buik is gelanceerd (geen intieme beelden hoor)
Tjonge wat vergeet je snel hoe klein ze eigenlijk was.

Damian gaat staan! Leuk hoor, De wereld is veel leuker van een treetje hoger.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_55500912
Davinia, als de temperatuur stijgt dan bel ik wel eventjes inderdaad. Beter een keer teveel dan een keer te weinig was het toch...
Vooralsnog maak ik me niet echt zorgen, al vind ik dat hoestje gewoon naar (maar dat zal ook wel zijn omdat het gewoon mijn kind is wat hoest...)

Meike tandje woei!
  zondag 23 december 2007 @ 21:57:33 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55501343
Meike! Een tandje...yeahhh...misschien koopt je moeder wel zo'n supercoole Oral-B tandenborstel en een tube aquafresh met konijntjes!!

Lucas ook weer fijn thuis.

Deepfreeze: fijne dagen!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_55509030
Mirte is op het KDV, onze boodschappen zijn gedaan (t halve dorp liep om 9 uur boodschappen te doen ). Nog anderhalf uur dan gaan we haar weer lekker halen.
Ze meldde zich vanmorgen wel ineens weer om half 5 in plaats van half 7...
  maandag 24 december 2007 @ 12:25:25 #125
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55511324
Mirte wilde gewoon zorgen dat ze op tijd op de creche was. Badderen, aankleden, ze had gewoon 2 uur extra nodig!
pi_55513817
Haha Memmel grapjas. Dat badderen doen we 's avonds altijd . Ze zal het wel vergeten zijn .
Ik vermoed dat ze zo "vroeg" weer was vanmorgen omdat ze toch niet helemaal fit is. Ze had op het KDV een uurtje geslapen. De leidster had haar amper in het bedje gelegd of ze was al vertrokken . En nu ligt ze ook weer te slapen
pi_55520283
Vanavond toch beetje koortsig, 38.2.
Even overleg gehad met de huisarts (natuurlijk pas nadat de dienst in was gegaan dus een vreemde), maar zolang ze goed drinkt enzo hoefde ik me geen zorgen te maken. Als ze na de kerst nog koortsig is wel ff contact opnemen met onze eigen huisarts.
Ik had gedacht dat ik een assistent ofzo aan de lijn zou krijgen (ala huisartsenpost op tv), maar zijn pas per 1 januari aangesloten op de huisartsenpost. Ik kreeg nu direct de dienstdoende huisarts aan de telefoon.
Dat Mirte niet zo lekker is blijkt wel uit het feit dat ze niet eens moppert als ik haar in bed leg, ze doet haar ogen dicht en slaapt weer verder waar ze gebleven was.
  dinsdag 25 december 2007 @ 13:55:08 #128
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55532756
Vrolijke kerst allemaal! Even gluren tussen de voorbereidingen van het kerstdiner door...
P_iglet: hoe vond Pepijn de mango???
pi_55537253
hihi geen idee hoe je bij Mango komt voor Pepijn

Maar we zijn vanaf afgelopen weekend wel fanatiek aan het raplyeen met Pepijn.
Grootste lol!!! Broccoli, stokbrood, komkommer, paprika, banaan, rijstwafel gaat allemaal zo dat mondje in.
Geen idee hoeveel hij daadwerkelijk binnen krijgt, maar plezier heeft hij er in ieder geval in.
(en ja ik weet dat ivm allergieen 3 dagen op rij hetzelfde aangeraden wordt, maar die aanpak past gewoon echt niet bij ons, heeft hij ergens last van dan zien we daarna wel weer verder).

We hebben zo'n geweldig ventje Hij lacht veel, is hardstikke makkelijk, slaapt 's nachts steeds beter. Gaat echt zo super hier!! Gisteravond had hij wel 10 minuten gierend de slappe lach samen met zijn oma. Want gezellig bij alle volwassenen zitten was natuurlijk veel leuker als slapen.

Vanavond moest ik werken, en zijn Pepijn en meegeweest naar mijn werk. Daar hebben we met alle kinderen gegourmet. Pepijn heeft gewoon bijna een uur in zijn tripp trapp aan tafel gezeten en de grootste lol gehad met de andere kinderen en wat korstjes stokbrood.

Echt zo fijn en heerlijk kind is het . Trekt zich niets aan van een wat hardhandige knuffel van een ouder neefje of een kind van mijn werk. En laat zich nu al niet op zijn kop zitten door zijn nichtje van een half jaar ouder. Hij duwt gewoon terug
pi_55537259
Nijna hopelijk knapt Mirte snel op!
pi_55537338
Mirte leek zich vandaag toch wel beter te voelen. Vanmorgen geen koorts meer, net nog een keer getemperatuurd toen was het wel weer wat hoger, maar nog wel "normaal" zeg maar.
Vanmorgen had ze best wel praatjes, net was ze na de fles toch echt wel weer gauw toe aan bed. Hoesten doet ze nog flink, maar het zit niet vast gelukkig.

P_iglet, klinkt goed dat gerapley met Pepijn .
  dinsdag 25 december 2007 @ 21:24:01 #132
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55538159
Ik dacht dat je ergens had gezegd dat Pepijn's eerste hapje mango zou zijn, omdat jij dat zo lekker vond en dat ie dat met de Kerst zou krijgen. Kan zijn dat ik het bij het verkeerde eind heb!

Anna heeft vanavond aardappel, spruiten en een beetje konijn meegegeten....gek kind.
pi_55538744
hihi heerlijk toch Memmel!!

Vind het zo leuk als die kleintjes lekker mee kunnen smullen.
Vond dat gisteravond best jammer. Pepijn zijn nichtje van bijna een jaar kreeg een potje opgewarmt. Terwijl Pepijn lekker mee zat te smikkelen (ok hij mocht nog niet meer als paprika, komkommer en stokbrood ). Nichtje kreeg ook niet meer als een stukje stokbrood van tafel. Terwijl er genoeg stond wat zij ook best zou mogen/kunnen eten en ze continue naar tafel aan het kijken/wijzen was.
Mezelf voorgenomen om dat in ieder geval anders te gaan doen.

Ow wacht weet denk ik al waar die mango vandaan komt. Pepijn heeft dat een tijdje terug zo ongeveer uit mijn vingers gejat. Zo hup mijn vork met mango zijn mond in. Ik vind het idd erg lekker en zal toen wel gezegd hebben dat het ook een van de eerste dingen zal zijn die Pepijn krijgt.
Nou als ik binnenkort fatsoenlijke mango's tegen kom zal ik ze vast wel kopen.
pi_55539476
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 20:40 schreef chacama het volgende:
Hier ook bv en vanaf dag 2 een speen. De wijze woorden van mijn kraam waren als je bang bent voor speen-tepelverwarring dan haal die pink nu maar uit d'r mond, want anders gaat ze wel een tepel-pink verwarring krijgen. Als ze niet meer goed drinkt kunnen we altijd nog ingrijpen, maar dat is nooit nodig geweest. Maud weet heel goed wanneer ze d'r speen wil en dat is voor te slapen en verder niets.

hihi Karin. De opmerking van mijn huisarts van de week - toen Maud zo ziek was - is zeker wel lekker dat ze ziek is.....nu kun je eindelijk met d'r kroelen. Wat is ze rustig zeg. En eerlijk gezegd vond ik dat deel van het ziekzijn wel leuk, maar al het andere helemaal niet....kon de HA ook begrijpen... Oftwel hier ook zo'n kleine druktemaker. Succes en geniet er maar lekker van...die kleine draaikont.
Ha! Maudje en Nune lijken nog steeds op elkaar! Hier ook zo'n cycloon op een vierkante meter
En zieke kindjes zijn zielig...
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 25 december 2007 @ 22:42:15 #135
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_55539624
Heb Anna vanmorgen ook een stukje mango gegeven. Maar dat floepte steeds uit haar vingers. Ze werd er helemaal gefrustreerd van. Toen heb ik mango en meloen gemixt. Daar heeft ze toch van gegeten!!!
  woensdag 26 december 2007 @ 10:35:39 #136
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55546636
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 22:32 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ha! Maudje en Nune lijken nog steeds op elkaar! Hier ook zo'n cycloon op een vierkante meter
En zieke kindjes zijn zielig...
Ohhhhh, wat heerlijk om te lezen dat Nune ook zo goed gaat. Fijn om weer wat van je te lezen mwana. Kom je ook naar het dreumestopic??
pi_55549234
DaviniaHR, afbouwen van bv niet fijn

Hier gaat het weer stukken beter met Jet erg fijn dat ze medicijnen heeft gekregen, maar vervelende bijkomstigheid dat ze zichzelf ieder uur (!!) helemaal onder poepte Ik heb de gisteren de HAP maar weer gebeld om te vragen of het geen kwaad kon, maar het was beter om te stoppen
Morgen even voor controle terug naar onze eigen huisarts.

Ik wil ook een meesmullend kind Doet ze dus echt niet! Van de week zat ik peer te eten, Jetje een stukje ..... --> . Halve banaan gegeven zat ze lekker van de te happen --> . Rijstewafeltje gegeven .... zucht ..... Ik heb het idee dat ze eten helemaal niet zo leuk vind!
Ze drinkt wel thee!
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
pi_55555514
Memmel je kan een stukje schil aan de mango laten zitten. Dan heb je zeg maar een reepje met vanaf halverwege aan 1 kant een stukje schil. Als je dan de schilkant in Anna's handje geeft dan glibbert die niet zo weg en kan ze de kant zonder schil eten. Met peer en meloen kun je hetzelfde doen, dat glibbert ook zo. Of Anna helpen met voor haar vasthouden.

Beaker, komt vast goed met Jet, ze is krap 6,5 maand! Het heet niet voor niets tot het 1e jaar bijvoeding
Hebben ze een half jaar de tijd om te leren vastpakken, en meesmullen. Gewoon flink oefenen!
En spugen en kokhalzen hoort erbij. Vieze gezichten trekken ook. Vaak niet eens odmat ze het vies vinden, maar meer omdat ze de smaak niet kennen en het nieuw is.
Pepijn kan ook vol enthausiasme iets in zijn mond steken, dan heel vies kijken. Het dan nog verder stoppen zodat hij moet kokhalzen. En het dan lachend nog een keertje zijn mond in stoppen. Eten is ook iets wat ze echt moeten leren. En gelukkig levert dat meestal hele leuke gezichten op
Hihi wat leuk dat ze thee drinkt!! Pepijn vind het geweldig om een slokje uit mijn glas thee of diksap te krijgen. Ik blij dat ik zelf voornamelijk super waterige diksap drink
pi_55567233
Allemaal een goede kerst gehad?
Wij wel hoor, Meike vond 1e kd niet zo gezellig, last van die akelige tandjes....
2e kd was het al beter, lekker achter neefje van net 1 jaar aanvangen, koekjes stelen enz haha

Wie weet hoeveel zuivel en totaal aan vocht een kindje van 10 maand moet krijgen?
Meike wil standaard de laatste fles niet meer, vraag me af of ik die nog standaard moet aanbieden of dat we het wel achterwege kunnen laten.
Ze krijgt 'sochtends 200 cc pap en tussen de middag drinkt ze vaak rond de 100cc melk.
Verder krijgt ze fruit, groente, brood, yoghurt en probeer ik sap aan te bieden, met wisselend succes.

Beaker, vind Jet stukjes maar niks, of ook als je het pureert???
Memmel, die Anna van jou eet gewoon spruitjes!!! Alleseter of niet?
pi_55567295
Beaker misschien vindt ze het wel lekker als het gepurreerd is? Ik probeerde bij Damian ook alles in stukken te geven, maar dan wilde hij helemaal niks.

Karin, ik dacht tot het jaar 500 melk en daarna 300.
Maar ik weet ook niet hoelang ik dat nog ga redden. Damian is echt klaar om op 3 voedingen over te gaan maar dan krijg ik er echt geen 500 melk meer in. (hij vindt dat niet lekker meer uit een beker.)
pi_55567371
Meike krijgt nu nog maar 3 voedingen, en vindt dat blijkbaar al te veel.....
pi_55567471
Karin als Mieke niet meer wil kan je misschien ook ander zuivel aanbieden. Tussendoor een plakje kaas. Zowiezo 1 broodje smeerkaas. En gewoon iets vaker of iets meer yoghurt. Zo heb ik dat met Mikael ook gedaan omdat hij met 9 maand helemaal geen fles meer wilde maar wel genoeg zuivel binnen moest krijgen.
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55567541
Net even de huisarts gebeld, toch even overleggen over mn moppie. Gisteravond was ze aan het spugen . Zo sneu en ik ging me er helemaal naar van voelen.
We hebben de wieg toen toch maar bij ons op de kamer gezet, vond ik toch een prettiger idee en toen ze uiteindelijk sliep heeft ze het tot vanmorgen 7 uur volgehouden.
Assistente vond het toch wel ok als we even langs zouden komen vanmiddag, omdat ze toch nog wel jong is.
Gisteravond maakte ik me wel zorgen, nu valt het eigenlijk wel weer mee. Ze drinkt ook goed, dus dat scheelt.
Natuurlijk valt de afspraak precies onder voedertijd... Maar ik neem wel een flesje mee, want ze lopen vaak uit. Dan krijgt ze die wel onder het wachten.
pi_55567716
Nijna, beterschap met Mirte, wat zielig dat ze zo moest spugen!!!
Hopelijk knapt ze snel weer op.... griep gaat wel rond, maar dat dat nou net zo'n ukkie moet treffen....

MeNicole, bedankt voor de tip, wie weet krijg ik er een schaaltje yoghurt extra in dan....zal het eens proberen!
  donderdag 27 december 2007 @ 11:57:34 #145
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55569059
Dean krijgt meestal nog maar 1 fles (pap).. Meer krijg ik er niet in.
Verder yoghurt en kaas...en om te drinken sap.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_55570962
Hai allemaal, fijne eerste kerstdagen gehad met jullie kleintjes?
En hebben die van jullie ook zo genoten van al de lichtjes, glimmende ballen, slingers en zingende rendieren?

Wij hebben weer eens gelazer gehad op het CB: Devin zou niet genoeg aankomen, de voedingswaarde van mijn melk zou te laag zijn, Devin moest aan de kv, elke dag groente, fruit en rijstebloem en blablabla.... Het feit dat hij laatst zo ziek was en een week lang niet zo veel gedronken heeft, en ook nog dat de weegschaal op het CB niet goed werkte (dat zelfs werd bevestigd door de arts!) werd voor het gemak maar even vergeten en iedereen, behalve wij, maakte zich grote zorgen over zijn groei.
Uiteindelijk 3 weken achter elkaar langs geweest voor extra wegen/meten en afgelopen maandag was hij 7580 gram en 72 cm. "Goed gegroeid, gaat lekker met hem he? Wel wat tenger, maar hij lijkt het prima te doen!" aldus de wvk. Dit was dus 6 dagen nadat een niet goed werkende weegschaal daar 7140 aangaf en de arts, notabene de ARTS op basis van die dubieuze meting vond dat we per direct aan de kv moesten! Ik ben zo blij dat ik dat niet gedaan heb en wil vanaf deze plek dan ook even een dikke doen naar het CB. De ene week loos paniek lopen zaaien, de week erop complimenteren? Ze hebben het nu echt verbruid, het is onmogelijk voor me geworden om ze daar nog serieus te nemen na dit zoveelste incident.

Devin heeft inmiddels al geproefd (gegeten kan ik het in de meeste gevallen nog niet noemen) : banaan, peer, appel, wortel, aardappel, rijstewafel, broodkorst, komkommer, courgette, sperzieboon. De ene keer gulzig, de andere keer moet hij er niks van hebben, maar elke keer heeft hij er plezier mee en kan hij direct erna in bad en moet het huis gedweild worden

Nijna, wat zei de dokter?
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 27 december 2007 @ 14:20:16 #147
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55572191
Kersjes, wil je anders "verhuizen" naar het cb van Middenhoven? Ik ben er erg tevreden over. Die mw legt van alles uit "hier hoef je je geen zorgen om te maken, daar hoef je je geen zorgen over te maken" heel bijzonder. hypochonder by proxy zo ongeveer

Wel fijn dat het beter gaat met Devin!

Eli gaat ook beter. Nog steeds veel snot en wat gekuch, maar hij kijkt vrolijker om zich heen en doet weer stemoefeningen, dus zal hij minder last hebben van zijn keel. flesje gaat ook goed. we geven 150cc per keer. moedermelkflesjes was 180cc per keer, maar hij krijgt het gwoon niet weg anders. Ach, boeien!

Vraagje: waar hebben jullie je kennis vandaan rondom bijvoeden? en de minimale hoeveelheden tot het eerste jaar en zo?
pi_55572336
Davinia, even wat linkjes voor je omtrend bijvoeding.

introductieschema
http://www.borstvoeding.c(...)troductieschema.html

algemene info
http://www.borstvoeding.c(...)qs-bijvoedingsforum/

bijvoedingsforum
http://www.network54.com/Forum/382080/

wel allemaal redelijk gericht op borstvoeding en stukjes eten, maar daarom niet minder geschikt voor kindjes die flesvoeding en/of gepureerd eten krijgen.

Verder hier een hoop kennis vanwege mijn studie (geneeskunde) en werk (woonbegeleider gehandicapten)
pi_55572466
Zo, iedereen heeft de feestdagen weer overleefd?

Wij zijn ook weer terug van mijn ouders. En Chris heeft zich van zijn beste kant laten zien.. Lekker rollen in de box. Hij heeft ook beter door dat hoe hij zijn handjes goed moet houden bij het draaien. Soms leg je hem in bed/box en voordat je loslaat zet hij zijn rol al in. En brullen als je hem terugdraait..

En Chris zijn eerste driftbuitje ook gehad. Hij zat bij F op schoot, en wilde het bord van tafel hebben. Maar kon er net niet bij. Hij begon zwaar te ademen, liep rood aan, en zijn handjes trilden helemaal, om maar bij dat bord te komen.. Het zag er heel schattig uit bij zo'n klein humpie.

Nog steeds geen tandje trouwens, maar wel een rode bips, stinkende luiers, en ik voel een riggeltje in zijn onderkaak.. Dus eens kijken of er nog iets komt.. Hoe lang duurt dat doorkomen eigenlijk?
pi_55577122
Bedankt voor jullie tips, maar Jet eet gewoon niet haar mond blijft dicht bij het zien een lepeltje, ze schud haar hoofd heen en weer en op en neer om maar geen hapje te hoeven nemen!
Ik kan toch moeilijk die lepel erin proppen ...... ze krijgt Olvarit potjes dus dat is redelijk vloeibaar
Iemand hier ervaring mee??
mijn grote vinger vast
zo in jouw handje past
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')