In Iowa heet het toch een causus, oftewel een partijvergadering waarin gestemd gaat worden?quote:Op woensdag 2 januari 2008 19:05 schreef Evil_Jur het volgende:
En eigenlijk is het niet eens een echte verkiezing, maar een peiling.
het is in ieder geval anders dan de primaries van de meeste staten, ik heb er een beetje over gelezen, maar ik snap het nog niet helemaal.quote:Op woensdag 2 januari 2008 20:25 schreef pberends het volgende:
[..]
In Iowa heet het toch een causus, oftewel een partijvergadering waarin gestemd gaat worden?
Het BNW gehalte druipt weer van deze post af... Voter registration wordt trouwens door de (lokale) overheden geregeld hoor, niet particulier.quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:39 schreef Babyloniaa het volgende:
Het spijtige van de verkeizingen in de VS is dat het er op lijkt dat ze al op voorhand verkocht zijn.
De meest geschikte kandidaat die de beste verdidiger van de coorporate elite zal zijn krijgt de plaats.
Dan ten tweede is het maar de vraag of die wel iets te zeggen heeft. Er staan nl meer dan 3 close adviseurs bij elke president. Die hebben het voor het zeggen.
Het is een poppekast volgens mij. En de mensen maar hopen dat de democratie zal herstellen met hun stem.
Zelfs het inschrijven van de kiezers is in prive handen.
Enjoy 6 min met president Eisenhower.
http://video.google.nl/url?docid=7462248898182965788
Die link doet het niet, maar is dat die speech over het militair-industrieel complex?quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:45 schreef Babyloniaa het volgende:
Mr evil Jur
Wat vind je van de 4 min film van president Eisenhower?
Waar haal je die onzin vandaan?quote:Op woensdag 2 januari 2008 21:39 schreef Babyloniaa het volgende:
Zelfs het inschrijven van de kiezers is in prive handen.
Naast swift-boating de nieuwe politieke term tegenwoordig.quote:Op woensdag 2 januari 2008 22:34 schreef ub40_bboy het volgende:
flip-flopping.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 06:22 schreef Gabry het volgende:
De uiteindelijke president wordt in ieder geval geen vrouw, geen neger en geen Ron Paul. Laat die dromen maar varen.
tvp
De Democraten hebben toch altijd het meeste last van een 3e (onafhankelijke kandidaat?). Zoals Ralph Nader, of die olieboer met die flaporen uit Texas een paar jaar geleden ?quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Democraat wordt Hillary of Obama, dus in ieder geval zal een van de kandidaten zwart of vrouw zijn. Echter of ze het tot het Witte Huis redden, dat ligt aan wie er tegenover gaan staan. Een 3e kandidaat kan ook nog roet in het eten gooien door net te veel stemmen weg te trekken bij iemand.
michael bloomberg misschien.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:34 schreef Evil_Jur het volgende:
Wie de pineut wordt ligt vooral aan de kandidaten die naar voren worden geschoven. Dit jaar is er echter nog niet een grote 3e, maar dat kan nog komen.
quote:Bartlet weer op campagne
Was het vier jaar geleden het voorrecht voor Howard Dean, dit jaar mag de gouverneur van New Mexico op campagne met een van de populairdere oud-presidenten van de Verenigde Staten: Josiah Bartlet. Inderdaad, acteur Martin Sheen, die zeven seizoenen lang president was in The West Wing (die serie zou weer terug moeten op de Nederlandse televisie komend jaar), heeft zich weer bij een campagne aangesloten. Sheen, die als geen ander schalks tegen een menigte kan zeggen: “I’m not a real president. I play one on tv”, roept de verzamelde kiezers op om op Richardson te stemmen, want hij is “ready for prime time.”
Hopelijk weet Richardson dat het niet per se loont om samen met Sheen op campagne te gaan. Howard Dean heeft het voor zover ik het me kan herinneren niet tot president geschopt. Maar Sheens optreden zal ongetwijfeld zorgen voor een hogere opkomst bij campagnestops waar hij optreedt.
Ook leuk, nou we het toch over The West Wing hebben: Joe Biden neemt op campagne Toby Ziegler mee, de communications director van president Bartlet, gespeeld door Richard Schiff. En die zegt over The West Wing en Biden: “The West Wing inspired its audience to seek the kind of presidential leadership that is based on experience, judgment, wisdom, and conscience. Iowa, and America, need Joe Biden because he is ready to lead from Day One and in the high-stakes world we live in, there are no re-takes.”
Waar blijven Sam Seaborn, CJ Gregg en Josh Lyman? Wie neemt hún mee op campagne?
Aangezien vrijwel alle Republikeinse presidentskandidaten incompetente flipfloppers zijn, waar waarschijnlijk veel Amerikanen weet van hebben, en gezien meer dan tien jaar Republikeinse heerschappij, zal het niet al te moeilijk worden voor de Democraat.quote:Op donderdag 3 januari 2008 10:19 schreef Evil_Jur het volgende:
Democraat wordt Hillary of Obama, dus in ieder geval zal een van de kandidaten zwart of vrouw zijn. Echter of ze het tot het Witte Huis redden, dat ligt aan wie er tegenover gaan staan. Een 3e kandidaat kan ook nog roet in het eten gooien door net te veel stemmen weg te trekken bij iemand.
John McCain... Ik bedoel, die Huckabee kan geen president worden.quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Aangezien vrijwel alle Republikeinse presidentskandidaten incompetente flipfloppers zijn, waar waarschijnlijk veel Amerikanen weet van hebben, en gezien meer dan tien jaar Republikeinse heerschappij, zal het niet al te moeilijk worden voor de Democraat.
Huckabee roeleertquote:Op donderdag 3 januari 2008 12:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
John McCain... Ik bedoel, die Huckabee kan geen president worden.
Tuurlijk, Klopkoekje. Alleen, ik, met mijn beperkte lekenkennis, zie hem geen president worden.quote:
Huckabee combineert een christelijke belerende boodschap met linkse politiek, dat waardeer ik zeer. Niet alleen dingen willen verbieden maar ook mensen warmte geven (beloofde Bush destijds ook).quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:51 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tuurlijk, Klopkoekje. Alleen, ik, met mijn beperkte lekenkennis, zie hem geen president worden.
Ja, oké,quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:55 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Huckabee combineert een christelijke belerende boodschap met linkse politiek, dat waardeer ik zeer. Niet alleen dingen willen verbieden maar ook mensen warmte geven (beloofde Bush destijds ook).
En welke christelijke gek zie je dan president worden? Romney?
Nee maar ben je het met me eens dat een hoop christelijke geblaat bevorderlijk is voor de kansen van een presidentskandidaat? Dus nogmaals de vraag: wie wordt het volgens jou dan wel?quote:
Dat is geen getrollquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:04 schreef Monidique het volgende:
Ik ga niet op je getroll in.
Ja, Texas is echt de hemel op aardequote:Op donderdag 3 januari 2008 13:13 schreef Evil_Jur het volgende:
Links én Christelijk, ai... Wij zullen nooit vrienden worden
Ik snap hem nietquote:Op donderdag 3 januari 2008 13:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja, Texas is echt de hemel op aarde
Het is de staat met de meeste vrijheden, zowel economisch als cultureel (alhoewel?). Weinig overheidsbemoeienis.quote:
Mwoa, het is wel erg Christelijk en ook nog eens ontzettend warm...quote:Op donderdag 3 januari 2008 14:13 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Het is de staat met de meeste vrijheden, zowel economisch als cultureel (alhoewel?). Weinig overheidsbemoeienis.
Aan dat tweede valt natuurlijk weinig te doenquote:Op donderdag 3 januari 2008 14:15 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Mwoa, het is wel erg Christelijk en ook nog eens ontzettend warm...
Romney flip-flopt alleen toch?quote:Op donderdag 3 januari 2008 12:23 schreef Monidique het volgende:
[..]
Aangezien vrijwel alle Republikeinse presidentskandidaten incompetente flipfloppers zijn, waar waarschijnlijk veel Amerikanen weet van hebben, en gezien meer dan tien jaar Republikeinse heerschappij, zal het niet al te moeilijk worden voor de Democraat.
Duurt de Iowa-'voorverkiezing' 2 dagen langquote:In de laatste uren voor de stemmingen, vrijdagnacht Nederlandse tijd, neemt het belang van opzwepende retoriek af.
quote:Op donderdag 3 januari 2008 18:11 schreef Evil_Jur het volgende:
Op CNN staat wel een leuke uitleg over de Dem caucus in Iowa, die mensen moeten dus letterlijk in het hoekje van hun favoriete kandidaat gaan staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |