Wat een loze kreet.quote:Op maandag 17 december 2007 17:11 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Mijn mening is dat dit soort draconische maatregelen daadwerkelijk nodig zijn als je écht iets wil doen aan de milieuproblematiek. Het zou ook een enorme stimulans geven aan het ontwikkelen van duurzame technieken, want mobiliteit: daar betaalt de Nederlander wel voor!
Alleen zie ik het niet snel gebeuren dat zoiets doorgevoerd wordt en ook het onderscheid tussen rijk en minder rijk lijkt me niet nuttig.
Waar ik het overigens roerend mee eens ben: mobiliteit is geen recht.
dat mag dan dus niet meer !quote:Op maandag 17 december 2007 17:06 schreef spijkerbroek het volgende:
Als ik rijk zou zijn en dit belachelijke idee zou erdoor komen, zou ik direct en onmiddellijk emigreren.
Wat een kansloos kutplan zeg
Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.quote:Op maandag 17 december 2007 16:37 schreef heiden6 het volgende:
Duyvendak spoort toch niet, en dat was al algemeen bekend, dus vanwaar nog de ophef in dit topic?
De ernst van welke situatie?quote:Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door.
quote:
Propaganda.quote:Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef SCH het volgende:
[..]Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
Ze gingen twee weken op vakantie, hebben tussendoor iets besproken, maar zijn uiteindelijk zonder iets concreets weer teruggekomen. t.b.v. het milieu.quote:Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef SCH het volgende:
[..]Je weet toch wel waar het in Bali over ging?
Als het werkelijk zo ernstig is, waarom dan niet de grootste groep beperken in haar mobiliteit in plaats van een hele kleine groep rijken?quote:Op maandag 17 december 2007 19:40 schreef SCH het volgende:
Mensen die tegen dit soort plannen zijn, sporen volgens mij niet en hebben de ernst van de situatie niet door. Het is een prima plan, het is alleen een beetje laat en hopelijk nog niet te laat.
Ja johquote:Op maandag 17 december 2007 19:58 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ze gingen twee weken op vakantie, hebben tussendoor iets besproken, maar zijn uiteindelijk zonder iets concreets weer teruggekomen. t.b.v. het milieu.
Omdat dit het meest oplevert.quote:Op maandag 17 december 2007 19:59 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Als het werkelijk zo ernstig is, waarom dan niet de grootste groep beperken in haar mobiliteit in plaats van een hele kleine groep rijken?
Je zal wel zo'n arme uitkering trekkende sloeber zijn die wel graag BMW wil fahren, maar er geen kan betalen...quote:Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef SCH het volgende:
[..]Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
Ik heb een prima baan en dito auto.quote:Op maandag 17 december 2007 20:01 schreef Kritski het volgende:
[..]
Je zal wel zo'n arme uitkering trekkende sloeber zijn die wel graag BMW wil [i]fahren[/i[, maar er geen kan betalen...Zo'n typje die vroeger bij z'n moeder ging janken omdat andere kinderen mooier speelgoed hadden.
![]()
Als Duijvendak nu de kern van het probleem aanpakt (overbevolking) en kinderloze mensen subsidie gaat geven, dan is 'ie nog enigzins serieus te nemen. Nu is het gewoon een simpele, ondoordachte loze krijs van een jaloers huilkind.
Ja.quote:
Onzin. Bij een grote groep valt veel en veel meer te halen dan bij zo'n clubje rijken.quote:Op maandag 17 december 2007 20:01 schreef SCH het volgende:
Omdat dit het meest oplevert.
Geniet er nog maar even van, binnenkort moet je van Herr Wijnand met de benenwagen naar je werk.quote:
Dat clubje rijken moet verantwoordelijkheid nemen en het goede voorbeeld geven. Het is zo makkelijk om je als rijke minderheid te goed te voelen en alle problemen af te schuiven op het plebs.quote:Op maandag 17 december 2007 20:02 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Onzin. Bij een grote groep valt veel en veel meer te halen dan bij zo'n clubje rijken.
Net zoals het ontzettend makkelijk is om telkens maar weer offers te vragen van groepen die het kunnen betalen, die (bijna) geen tegengas geven en waar je zelf niet toe behoort.quote:Op maandag 17 december 2007 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat clubje rijken moet verantwoordelijkheid nemen en het goede voorbeeld geven. Het is zo makkelijk om je als rijke minderheid te goed te voelen en alle problemen af te schuiven op het plebs.
Ze geven al het goede voorbeeld, met name aan de mensen die thuiszitten en uitkering vangen.. hebben ze iets om naar toe te werken. Die laatste groep zou zich schuldig moeten voelen, parasieten.quote:Op maandag 17 december 2007 20:10 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat clubje rijken moet verantwoordelijkheid nemen en het goede voorbeeld geven. Het is zo makkelijk om je als rijke minderheid te goed te voelen en alle problemen af te schuiven op het plebs.
Je bent er nochtans zelf één van. De situatie is niet ernstig. Mensen honderden miljarden euro's afpersen om het over honderd jaar, héél misschien, een tiende graad minder warm te laten zijn en ondertussen hele continenten tot de geelhonger veroordelen. Dat is ernstig.quote:Op maandag 17 december 2007 19:50 schreef SCH het volgende:Je weet toch wel waar het in Bali over ging? Of zijn er nog steeds mensen die in de ontkennende fase zitten als het over het klimaat gaat? Dat lijkt me toch sterk.
Offers?quote:Op maandag 17 december 2007 20:14 schreef FJD het volgende:
[..]
Net zoals het ontzettend makkelijk is om telkens maar weer offers te vragen van groepen die het kunnen betalen, die (bijna) geen tegengas geven en waar je zelf niet toe behoort.
Daar ga je met je "offers"quote:We gaan fors CO2 reduceren en daardoor halveert de economie. Meneer de top-manager, u gaat nu geen 10 miljoen maar 5 miljoen verdienen. Meneer de agent, u gaat nu geen 1800 euro verdienen maar 900 euro. prijzen blijven natuurlijk gelijk. Succes.
Mensen die thuis zitten verbruiken over het algemeen niet zo veel energie.quote:Op maandag 17 december 2007 20:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Ze geven al het goede voorbeeld, met name aan de mensen die thuiszitten en uitkering vangen.. hebben ze iets om naar toe te werken. Die laatste groep zou zich schuldig moeten voelen, parasieten.
Die laten hun tv op standby staan he, daar krijg je rampen en orkanen door.quote:Op maandag 17 december 2007 20:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Mensen die thuis zitten verbruiken over het algemeen niet zo veel energie.
Je bent serieus? En dan wil je de mensen die de economie draaiende houden (want ik neem aan dat het om die CEO's etc. gaat) verbieden te bewegen?quote:Op maandag 17 december 2007 19:39 schreef SCH het volgende:
Goed plan!
Ow ja stom van mij, als je de top 1% van de werknemers die dat verdient, beperkt in hun mobiliteit dan is het klimaatprobleem geholpenquote:Op maandag 17 december 2007 20:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Daar ga je met je "offers"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |