Oei, gelukkig houd ik niet van fastfood. Als ik dat lees denk ik gelijk 'bah, dat zou m'n neus uitkomen na 2 dagen' haha. Als kind was ik jaloers op kinderen die na het sporten patat mochten halen. Ik heb toen zo gezeurd dat ik dat voortaan ook mocht en na een paar keer was ik het al zat en kwam ik vragen of ik niet gewoon een boterham mocht eten. =D
Nu heb ik gewoon geen frituurpan, dus af en toe doe ik eens wild en eet ik pizza of AH Quiche Lorraine met een grote bak sla of zo.
Aan de andere kant ben ik een ordinaire chocoholist, ik kan er niet vanaf blijven. Normaal hebben we dus geen snoep in huis en nu met de feestdagen wel, wat een ramp zeg. Al het snoep uit het kerstpakket heb ik weggegeven. Daar geef ik ook niet om, dus dan wil ik niet het risico nemen dat ik het een keer uit frustratie ga opeten omdat het er toevallig ligt. De amandelstaven liggen hier een beetje over de datum te gaan, want die eten we ook nauwelijks. Ok, 1 stuk was lekker en toen hadden we nog anderhalve staaf over. Alleen die chocolaaaaaaaaaaa. Mokkaboontjes, bonbons met koffievulling, bonbons met caramelvulling, melkchocolaatjes, zeebanket, After Eight dinner mints, chocoladerozijnen, chocoladehazelnoten (en ik mag eigenlijk niet eens hazelnoten!), gechocolateerde geconfijte sinaasappel, chocoladeslagroom, hmm. Ik droom er nog net niet over. Morgen komt de visite, dus hopelijk gaat dan alles op.
En dan al die andere dingen die we normaal nooit in huis hebben, zoals toastjes en brie, stukjes salami, nog meer kaasjes, plakjes ham, stukjes zalm, ik denk er echt al de hele dag non-stop aan. Ik heb me best netjes gedragen vandaag, want met uitzondering van 2 chocolaatjes, 2 chocoladeamandelen, 1 chocoladerozijn en 1 stukje chocoladesinaasappel heb ik vandaag niet gesnoept. Wel heb ik een maaltijdaardappelsoep op met salami en geitenkaas, maar een mens moet toch avondeten en het was qua voedingswaarde best redelijk verantwoord.
Oh en ik heb ontbeten met tosti's, maar dat is omdat ik minder snel weer honger krijg als ik iets warms eet. En of ik nu vier boterhammen eet met koude kaas of warme kaas, dat maakt ook niet uit qua kcal.
Dus ok, 4 bruine boterhammen, 1 keer jonge kaas, 1 keer bacon, 1 keer brie en een plak ananas (ja, ik geef toe dat het iets magerder had gekund, maar ik wil nog wel even genieten voor ik 1 januari mijn huis omtover in een dieetstrafkamp). 's Middags een eierkoek. 's Avonds maaltijdsoep en 2 zachte witte broodjes. 1 Glas vruchtensap, verder water, thee en koffie. Meer dan ik had willen eten eigenlijk (met het ook op morgen, een pre-balansdag), maar ik had echt te veel honger om de eierkoek en witte broodjes weg te laten. Ik heb dan ook als een razende lopen schoonmaken (aquaria schoonmaken, stofzuigen, afwassen en keuken opruimen, eten koken, weer afwassen, wassen, strijken, vouwen, badkamer schoonmaken), dus misschien daarom. Inmiddels val ik ook om van de honger en krijg ik bijna neigingen om aan de poten van het bureau te gaan knagen. Dus ik ga proberen om te slapen, want daar is het wel tijd voor eigenlijk, en mijn honger te vergeten. Hopelijk kan ik er doorheen slapen.
Worden jullie wel eens wakker van de honger? Of wakker mét flinke honger? Ik heb daar zo'n hekel aan he, ik probeerde vanochtend lekker uit te slapen en had geen zin om m'n warme bed uit te gaan, maar m'n maag bleef maar knorren en ik werd er wel twee of drie keer wakker van (10 uur, maar geen zin om aan te kleden en we hebben nogal inkijk in de keuken).
Nou, morgen lekker de keuken in en 's avonds de visite vetmesten. Als ik niet dun word, kan ik in ieder geval proberen andere mensen iets dikker te maken zodat het niet zo opvalt =P Ik ga niet echt koken, ik houd het maar gewoon bij losse hapjes: gevulde eieren, gevulde champignons, augurkjes, zilveruitjes, kaas/worstspiesjes (wat burgerlijk, saai en oerhollands he?), oliebollen en appelflappen natuurlijk (wel home-made maar dan bij iemand anders thuis), wat verschillende stukjes vlees, stukjes stokbrood met kruidenboter, kaasplankje, Vegter's rolletjes, en toastjes met brie en salade. Verder heb ik nog worstenbroodjes, saucijzenbroodjes en allerlei potjes met pepertjes, blikjes vis, blikjes ragout etc. in huis maar er komt minder visite dan ik had gehoopt (dus als iemand zich verveelt in regio Rotterdam en honger heeft...). Maar goed, ik ga ze gewoon lekker volproppen. Trechter erbij en gaan met die banaan.
Wat doen jullie vanavond?
[ Bericht 5% gewijzigd door Maeghan op 31-12-2007 03:05:37 ]
Sanity is (not) statistical