abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55254474
quote:
Op donderdag 13 december 2007 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Dezelfde die de speech op het Merelveld hield.
Ja, een vergelijk met Milosevic is volledig terecht natuurlijk...

Wat moeten we toch een medelijden hebben met al die onderdrukte limburgers. Ooit komt de waarheid van het verborgen leed boven tafel. En de massagraven... neem ik dan maar aan.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55254738
De terechtheid van de vergelijking zit hem in het door jou steeds vertonen van een eng-hollands nationalisme. Een nationalisme dat binnen de Nederlandse staat geen plek laat voor andere volkeren. Dat is dezelfde manier van denken die de nationalistische Servische groeperingen hadden (uitgezonderd de echt radicale nationalisten dan). Eenzelfde nationalisme vindt je terug in veel landen. Ik kwam het zelfs tegen in een boek over nationalisme van Hobsbawm.
pi_55254974
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:19 schreef ultra_ivo het volgende:
De terechtheid van de vergelijking zit hem in het door jou steeds vertonen van een eng-hollands nationalisme. Een nationalisme dat binnen de Nederlandse staat geen plek laat voor andere volkeren. Dat is dezelfde manier van denken die de nationalistische Servische groeperingen hadden (uitgezonderd de echt radicale nationalisten dan). Eenzelfde nationalisme vindt je terug in veel landen. Ik kwam het zelfs tegen in een boek over nationalisme van Hobsbawm.
Je bent niet goed bij je hoofd. Dat zal ik toelichten.

Ten eerste zijn de afscheidingsbewegingen juist nationalistisch.

Ten tweede is er alle ruimte in Nederland voor allerlei volken. Er wordt niemand een strobreed in de weg gelegd. Er is wel een limburger die moslims wil tegenwerken, maar dat even terzijde, dat zegt niets over welke limburger dan ook, maar het is wel een grappige constatering.

Ten derde is het niet alleen onkies om een vergelijk te trekken met een oorlogsmisdadiger, het is werkelijk bespottelijk dat je het durft.
pi_55256285
In Nederland is er altijd al onbegrijpend gedacht over nationale gevoelens van kleinere volkeren. Dat was dik een eeuw geleden al zo en dat is nog altijd zo. Ik hou jou een spiegel voor maar jij schrikt van je eigen spiegelbeeld.
pi_55256573
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Nederland is er altijd al onbegrijpend gedacht over nationale gevoelens van kleinere volkeren. Dat was dik een eeuw geleden al zo en dat is nog altijd zo. Ik hou jou een spiegel voor maar jij schrikt van je eigen spiegelbeeld.
Jij zou eens van je eigen spiegelbeeld moeten schrikken. Je hebt niets te klagen. Er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Maar als een kleuter ga je janken dat je zelfstandig wil zijn. En wat zeg je dan tegen kleuters: nee.
pi_55257033
quote:
Ach welnee. Een eeuw terug werd er door de protestanten in Holland een beetje lacherig gedaan over de katholieken in het zuiden, maar het kwam in niemands hoofd op om te denken dat ze geen onderdeel van Nederland waren. Ze moesten hooguit een beetje opgevoed worden.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
pi_55257633
quote:
Op donderdag 13 december 2007 22:28 schreef DS4 het volgende:

[..]

Jij zou eens van je eigen spiegelbeeld moeten schrikken. Je hebt niets te klagen. Er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Maar als een kleuter ga je janken dat je zelfstandig wil zijn. En wat zeg je dan tegen kleuters: nee.
Ik ga maar niet in op lage moddersmijterij.
pi_55257671
Lubricella, de afwijkende positie van het Nederlandse politieke denken viel een eeuw geleden zo op dat het zelfs in internationale literatuur werd besproken.
pi_55259865
Laat ik de vraag anders stellen, waar zal een autonome Limburgse regering wel voor zorgen, wat Den Haag nooit zal doen? (Las het een en ander over infrastructuur en een gunstiger inversteringsklimaat? Denk dat dat dingen zijn die we overal in heel Nederland aanmoedigen, niet alleen in Limburg).

Ik heb zelf een beetje het idee dat Limburg er wellicht trotser op wordt, maar voor de rest niet veel beter..

Ik vind zelf die Limburgse trots hartstikke mooi, maar seperatisme lijkt me een beetje een nutteloos uiterste
ik ben sowieso da bomb
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:07:17 #110
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55259896
quote:
Welke nationale gevoel? Dat Limburgse gevoel valt ook vies tegen anders merk ik in dit en vorige topic. Tegen Weert wordt weer heel anders aangekeken door Zuid-Limburgers.
Ik kan me nog de Limburgse ophef herinneren toen er een voorstel kwam om een FC Limburg (fusie tussen Roda JC, Fortuna Sittard en MVV) te vormen. Nee, schande, waanzin!!! Hoe kon men ooit bedenken dat die drie clubs ooit samen zouden fuseren tot een FC Limburg, water en vuur en nog iets, dat was het! Nu kan ik dat ergens wel begrijpen uit het standpunt van supporters (je wilt graag je cluppie behouden), maar achteraf gezien had zo'n fusie helemaal niet zo erg uitgepakt en mocht er echt een algeheel (Zuid-)Limburgs gevoel geweest zijn, dan was een FC Limburg momenteel een serieus goed idee en een prima subtopper geweest, net zoals Sc Heerenveen de grote Friese trots is. Fortuna Sittard bungelt nu kansloos onderin in de GGD en MVV heeft ook zeer matige tijden gekend, alhoewel ze nu wel weer op de weg terug lijken te zijn.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:09:42 #111
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55259935
Toch zonde, dat Limburg niet onafhankelijk is. Geert Wilders had 11,53% stemmen (omgerekend 17 'Hollandse' zetels) weten te bemachtigen in het Limburgse parlement . Als je het ff vergelijkt met de TK-verkiezingen van 2006 .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:10:49 #112
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55259952
En waar je ook bent in Limburg, de grens is nooit ver weg. Een hemeltje voor Wilders.
Zyggie.
  vrijdag 14 december 2007 @ 03:49:49 #113
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55260831
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:07 schreef Falco het volgende:

maar achteraf gezien had zo'n fusie helemaal niet zo erg uitgepakt en mocht er echt een algeheel (Zuid-)Limburgs gevoel geweest zijn, dan was een FC Limburg momenteel een serieus goed idee en een prima subtopper geweest,
Eensch is! Naar mijn gevoel is het stukgelopen op de halsstarrigheid van MVV dat het stadion van FC Limburg in Maastricht moest staan, terwijl meer centraal in Heerlen (waar het nou ongeveer ook staat) of Nuth de keuze was van de anderen.

Dit terwijl Roda al jaren de subtopper is die zelfs Europees klinkend wist te scoren, met winst in San Siro, of 10-0 tegen die club uit Israel. Heel jammer dat het er nog niet van is gekomen, met DSM als miljoenen sponsor (ook al is de opleving van MVV nu mooi).
  vrijdag 14 december 2007 @ 04:21:38 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55260897
quote:
Je kan zo raar praten als je maar wilt. Wat is nu het probleem dan?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55263920
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 03:49 schreef Perico het volgende:
Dit terwijl Roda al jaren de subtopper is die zelfs Europees klinkend wist te scoren, met winst in San Siro, of 10-0 tegen die club uit Israel. Heel jammer dat het er nog niet van is gekomen, met DSM als miljoenen sponsor (ook al is de opleving van MVV nu mooi).
Dit is toch vreemd. Nu pleit je ineens voor het samengaan met daarbij mede als motief dat je het in Europa leuk gaat doen.

Terwijl een zelfstandig limburg natuurlijk een eigen competitie moet hebben, waar naast Fortuna, Roda, VVV en MVV ook clubs als FC Nuth of weet ik wat mee moeten doen. En je begrijpt neem ik aan wel dat het niveau van de clubs in de eredivisie hard zal dalen, want een beetje voetballer wil niet in zo'n competitie meedraaien (en er zal ook minder geld zijn).

Zoals ik al eerder schreef: heb je wel eens nagedacht over de consequenties?
pi_55265479
is het al bekend of we de l.o.b moeten gaan oprichten???
pi_55265558
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Welke nationale gevoel? Dat Limburgse gevoel valt ook vies tegen anders merk ik in dit en vorige topic. Tegen Weert wordt weer heel anders aangekeken door Zuid-Limburgers.
Ik kan me nog de Limburgse ophef herinneren toen er een voorstel kwam om een FC Limburg (fusie tussen Roda JC, Fortuna Sittard en MVV) te vormen. Nee, schande, waanzin!!! Hoe kon men ooit bedenken dat die drie clubs ooit samen zouden fuseren tot een FC Limburg, water en vuur en nog iets, dat was het! Nu kan ik dat ergens wel begrijpen uit het standpunt van supporters (je wilt graag je cluppie behouden), maar achteraf gezien had zo'n fusie helemaal niet zo erg uitgepakt en mocht er echt een algeheel (Zuid-)Limburgs gevoel geweest zijn, dan was een FC Limburg momenteel een serieus goed idee en een prima subtopper geweest, net zoals Sc Heerenveen de grote Friese trots is. Fortuna Sittard bungelt nu kansloos onderin in de GGD en MVV heeft ook zeer matige tijden gekend, alhoewel ze nu wel weer op de weg terug lijken te zijn.
noord en zuid Limburg hebben het zelfde probleem als de Vlaanderen en de walen.
pi_55265715
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:35 schreef irchulp het volgende:

Dan is afsplitsen al helemaal een slecht idee. Nu heb je nog een verzonnen gemeenschappelijke "vijand", te weten: 's-Gravenhage.
pi_55265794
Zijn de troepen inmiddels al gemobiliseerd?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55265873
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:42 schreef Monolith het volgende:
Zijn de troepen inmiddels al gemobiliseerd?
laten we de l.o.b alvast gaan oprichten , zijn we tenminste niet te laat
pi_55266380
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:45 schreef irchulp het volgende:

Heb jij het niet te druk met janken klagen bij de moderators dat je tegengas krijgt in je draadje?
pi_55266662
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:05 schreef DS4 het volgende:

[..]

Heb jij het niet te druk met janken klagen bij de moderators dat je tegengas krijgt in je draadje?
volgens mij heb ik alleen de twee op`s gemaakt en ben jij voor de rest bezig met de rest en niet met mij en dat moeten we vooral zo laten

sterker nog ik heb in dit topic nog maar 4 reactie`s staan waarvan een op en de rest is van vandaag

dus niet zo janken jij
pi_55266782
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:17 schreef irchulp het volgende:

volgens mij heb ik alleen de twee op`s gemaakt en ben jij voor de rest bezig met de rest en niet met mij en dat moeten we vooral zo laten

sterker nog ik heb in dit topic nog maar 4 reactie`s staan waarvan een op en de rest is van vandaag

dus niet zo janken jij
Ik wil je wel even herinneren aan de Pb die je mij hebt gezonden, aangezien je last hebt van amnesie:

hallo,

Gezien u gedrag in dit topic, heb ik besloten om mijn verandwoordelijkheid te nemen.

Ik heb u aangeven bij een moderator betreft het dom en irritant reageren en daarnaast het uitlokken van reactie`s die niet zijn toegestaan volgens de policy.

ik hoop dat ik u voldoende geinformeerdt heb.

met vriendelijke groet

Wie was ook al weer aan het janken?
pi_55266875
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:21 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ik wil je wel even herinneren aan de Pb die je mij hebt gezonden, aangezien je last hebt van amnesie:

hallo,

Gezien u gedrag in dit topic, heb ik besloten om mijn verandwoordelijkheid te nemen.

Ik heb u aangeven bij een moderator betreft het dom en irritant reageren en daarnaast het uitlokken van reactie`s die niet zijn toegestaan volgens de policy.

ik hoop dat ik u voldoende geinformeerdt heb.

met vriendelijke groet

Wie was ook al weer aan het janken?
ik weet precies wat ik geschreven heb, dankjewel.

Daarnaast vind ik dat je hier ruzie aan het trappen bent en dat je probeert om de discussie om te zetten in ruzie en dat je hier alleen bent om limburg de grond in te trappen.

ik zie je daarom ook graag vertrekken uit dit topic, ga maar je eigen limburg-bash topic maken!!!!!!!!
pi_55266948
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:45 schreef irchulp het volgende:

[..]

Dat was sarcastisch bedoeld. Ik heb het niet zo op dat regionalistische geneuzel. Al die regiootjes die zichzelf zo geweldig anders vinden dan 'de rest van Nederland'.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_55267004
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was sarcastisch bedoeld. Ik heb het niet zo op dat regionalistische geneuzel. Al die regiootjes die zichzelf zo geweldig anders vinden dan 'de rest van Nederland'.
maar je bent dan wel de grote held als voorzitter van de l.o.b en je gaat de geschiedenis boeken in.

Ds4 ik wil je vragen om jouw meningsverschil met mij via pm uit te vechten maar niet via dit topic
pi_55267062
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:25 schreef irchulp het volgende:

ik weet precies wat ik geschreven heb, dankjewel.
O, dus je was aan het liegen toen je volgens mij heb ik alleen de twee op`s gemaakt schreef?
quote:
Daarnaast vind ik dat je hier ruzie aan het trappen bent en dat je probeert om de discussie om te zetten in ruzie
Ik ben een discussie aan het voeren. Met inhoudelijke argumenten. Wat jou niet bevalt is dat ik het niet met je eens bent en dan ga je als een klein kind klagen bij de moderators (zonder succes, want je deed het gisteren al). Daar wilde ik je graag even aan herinneren. Wie kaatst...

Als je slim was geweest dan had je mijn opmerking gewoon genegeerd, dan had iedereen er overheen gelezen. Nu gaf je mij een mooi excuus om jouw zielige Pb te plaatsen. Dank overigens daarvoor.
quote:
en dat je hier alleen bent om limburg de grond in te trappen.
Waar doe ik dat? Ik vind alleen dat limburg zich niet moet willen afsplitsen. Ik heb al lang geschreven dat ik er geen moeite mee zou hebben. Ik heb alleen iets negatiefs gezegd over feitelijke contacten met limburgers die iha niet positief zijn. En jij maakt het er niet beter op, dat zul je begrijpen.
quote:
ik zie je daarom ook graag vertrekken uit dit topic, ga maar je eigen limburg-bash topic maken!!!!!!!!
Als je geen tegengas wil moet je een privé forum openen en alleen mensen uitnodigen die het met je eens zijn. Voor mensen met een snel gekrenkt ego is dat ideaal. Voor mensen die een discussie wensen is er natuurlijk geen donder aan.
pi_55267110
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef irchulp het volgende:

maar je bent dan wel de grote held als voorzitter van de l.o.b en je gaat de geschiedenis boeken in.
De vraag is alleen hoe je de geschiedenisboeken in gaat. Don Quichot-style?
quote:
Ds4 ik wil je vragen om jouw meningsverschil met mij via pm uit te vechten maar niet via dit topic
Je had eerder geen problemen om mij per pb te bereiken, dus waarom vraag je mij in het draadje om per pb verder te spreken?
pi_55267183
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:35 schreef DS4 het volgende:

[..]

De vraag is alleen hoe je de geschiedenisboeken in gaat. Don Quichot-style?
[..]

Je had eerder geen problemen om mij per pb te bereiken, dus waarom vraag je mij in het draadje om per pb verder te spreken?
omdat jij zo nodig via dit topic moet ruzie`en en omdat jij hier een pm heb geplaats(wat verboden is.

Ik vraag je nogmaals om dit topic te verlaten en naar pub te gaan waar je thuis hoort.

ik hoop dat dit het laatste is wat er hierover gezegt is in dit topic.
pi_55267245
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:37 schreef irchulp het volgende:

omdat jij zo nodig via dit topic moet ruzie`en en omdat jij hier een pm heb geplaats(wat verboden is.
Ligt het nou aan mij of ga je verder in dit draadje, waar je zelf aangaf liever per pm te willen communiceren?
pi_55267263
quote:

Ik vraag je nogmaals om dit topic te verlaten
NEE. Duidelijk?
pi_55267284
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:40 schreef DS4 het volgende:

[..]

Ligt het nou aan mij of ga je verder in dit draadje, waar je zelf aangaf liever per pm te willen communiceren?
inderaad liever pm maar jij blijft antwoord geven op mij in dit topic.
pi_55267356
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:41 schreef irchulp het volgende:

inderaad liever pm maar jij blijft antwoord geven op mij in dit topic.
En zodra jij een pm stuurt zal ik per pm antwoorden. Dat had je kunnen weten, want op een eerdere pm kreeg je gewoon antwoord.

Jij wil over naar pm, doe dat dan.
pi_55267430
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:43 schreef DS4 het volgende:

[..]

En zodra jij een pm stuurt zal ik per pm antwoorden. Dat had je kunnen weten, want op een eerdere pm kreeg je gewoon antwoord.

Jij wil over naar pm, doe dat dan.

Ik heb in de pol fb gevraagd of een mod zich kan buigen over dit topic.

Ik wil je vragen om tot die tijd je rustig te houden(ga wandelen, fietsen of je rechterhand gebruiken) en in alle rust de uitspraak van de mod afwachten.

dit is laatste wat ik er nu nog over zeg.
pi_55267499
Hebben we hier niet vrijheid van meningsuiting?

Afgezien van dat het allemaal niet haalbaar is, is dit een discussie die totaal nergens meer over gaat.

Offtopic: Leuk om een soap op Fok! te volgen tussen jullie...
pi_55267540
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:49 schreef Bommenlegger het volgende:
Hebben we hier niet vrijheid van meningsuiting?

Afgezien van dat het allemaal niet haalbaar is, is dit een discussie die totaal nergens meer over gaat.

Offtopic: Leuk om een soap op Fok! te volgen tussen jullie...
over 10 jaar kunnen de kaarten mischien heel anders geschud zijn.
pi_55267563
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:47 schreef irchulp het volgende:

Daar ga je weer... Net als vroeger op het schoolplein: rennen naar de meester... En jij wil onafhankelijk zijn? Leer eens je eigen broek op te houden.
quote:
Ik wil je vragen om tot die tijd je rustig te houden(ga wandelen, fietsen of je rechterhand gebruiken) en in alle rust de uitspraak van de mod afwachten.
Je denkt toch niet dat ik niet ga reageren omdat jij dat wil?
quote:
Dat lijkt mij heel verstandig.
pi_55267574
quote:

[..]

Nee hoor. Uit de faq:
quote:
Users zijn ZELF verantwoordelijk voor de berichten die ze versturen en naar wie zij deze berichten versturen.
jij hebt nergens gezegd dat hetgeen je pm'de niet geplaatst mag worden op het forum.
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:51 schreef irchulp het volgende:

[..]

Dan gaan we er dan wel verder over praten eh.
pi_55267630
quote:

[..]

Mee eens.
Maar het gaat nergens meer over nu.
Zoals ik al zei...ik vermaak me verder met deze soap
pi_55268039
quote:

Dan wonen we allemaal gezellig in limburg omdat de zeespiegel 6 meter gestegen is...
pi_55268055
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:55 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Mee eens.
Maar het gaat nergens meer over nu.
Zoals ik al zei...ik vermaak me verder met deze soap
ik denk dat topic mits een aantal strenge regels van de mods zeker nog verder kan gaan
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:14:08 #142
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_55268111
quote:

[..]

Heb je wel een fok!raadsman in de arm genomen?
[KNE]-Mod
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:16:37 #143
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55268166
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:35 schreef irchulp het volgende:

[..]

Dus je wil een klein-België creëren met twee verschillende regeringen, een Noord-Limburgse en een Zuid-Limburgse ? Waarom worden vooroordelen over domme Limburgers toch altijd bevestigd
pi_55268217
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:16 schreef Falco het volgende:

[..]

Dus je wil een klein-België creëren met twee verschillende regeringen, een Noord-Limburgse en een Zuid-Limburgse ? Waarom worden vooroordelen over domme Limburgers toch altijd bevestigd
nee gewoon een groot limburg

zo erg haten wij elkaar nou ook weer niet
  Boks-Chick vrijdag 14 december 2007 @ 13:42:24 #146
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55268802
* BrandX pakt de popcorn en een bakkie leut erbij

dit topic
lolwut
  Boks-Chick vrijdag 14 december 2007 @ 13:43:28 #147
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55268828
quote:

[..]

hoe weet je dat hij rechtshandig is? misschien is hij wel linkshandig!
lolwut
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:44:12 #148
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_55268848
DS4 en irchulp Ik heb me gebogen over de zaak en ben tot de conclusie gekomen dat er bepaalde zaken in dit topic nader moeten worden bekeken. Ik stel dus ook voor om een zitting te houden in de Fok! raadzaal www.rechtspraak.fok.nl dan kunnen we even de puntjes op de i zetten en bepalen hoe lang jullie bans gaan duren. Ook zullen jullie natuurlijk worden veroordeeld om Danny's huis schoon te maken en z'n tuin te schoffelen een aantal uren alvorens jullie weer berichten mogen posten.

Gelieve mij een PM te sturen.

In afwachting van uw reactie,
S.Buschetta
de surfende rechter.
  Boks-Chick vrijdag 14 december 2007 @ 13:52:24 #149
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55269054
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:44 schreef Buschetta het volgende:
DS4 en irchulp Ik heb me gebogen over de zaak en ben tot de conclusie gekomen dat er bepaalde zaken in dit topic nader moeten worden bekeken. Ik stel dus ook voor om een zitting te houden in de Fok! raadzaal www.rechtspraak.fok.nl dan kunnen we even de puntjes op de i zetten en bepalen hoe lang jullie bans gaan duren. Ook zullen jullie natuurlijk worden veroordeeld om Danny's huis schoon te maken en z'n tuin te schoffelen een aantal uren alvorens jullie weer berichten mogen posten.

S.Buschetta
de surfende rechter.
Je vergeet het huis van Yvonne en haar tuin!
lolwut
  vrijdag 14 december 2007 @ 13:54:21 #150
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_55269109
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 13:44 schreef Buschetta het volgende:

S.Buschetta
de surfende rechter.
pi_55269506
Hahahaha, jij denkt dat een mod almachtig is ofzo?

Een forum is de ultieme vorm van publieke openbaarheid. Er is directe feedback mogelijk, en door een topic te openen geef je aan dat jij deze feedback wenst te ontvangen.
Discussies horen hier nu eenmaal thuis.

And besides: het is inderdaad best leuk om dit te volgen
Coolest trailer ever
Cafeïne is the shoehorn to my colon!
Rock, paper, scissors
Mijn Reviews
  vrijdag 14 december 2007 @ 18:20:06 #152
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55274593
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 10:39 schreef DS4 het volgende:
Dit is toch vreemd. Nu pleit je ineens voor het samengaan met daarbij mede als motief dat je het in Europa leuk gaat doen.
Nee, ik haalde een mooi zege van Roda JC op AC Milan aan in de kwartfinale van de Europa Cup, om aan te geven dat Roda in het verleden vaker Europees ook goed heeft meegedaan en dat ze bij een FC Limburg dan niet alleen maar concessies te hoeven doen.

Da's namelijk een graadmeter, van dat je iets hebt neergezet als club. Enige andere meerwaarde, doelend op Europa, heeft dit in dit aspect nu even niet.
quote:
En je begrijpt neem ik aan wel dat het niveau van de clubs in de eredivisie hard zal dalen, want een beetje voetballer wil niet in zo'n competitie meedraaien (en er zal ook minder geld zijn).

Zoals ik al eerder schreef: heb je wel eens nagedacht over de consequenties?
Jawel, maar mijn voorkeur heeft sowieso een Groot Limburg. En als dat kan, doordat Nederland en Vlaanderen samen opgaan in Dietsland, vind ik dat ook al goed.

Natuurlijk gaat een onafhankelijkheid nooit zonder offers. Maar je ziet nu al aan de voetbalteams van Schotland, Wales, Noord-Ierland e.d. dat voetbalbonden binnen de UEFA niet synchroon hoeven te lopen met natiestaten.

Het is niet ondenkbaar dat de Schotse toppers zullen meedoen in de Premier League, binnen afzienbare tijd.

Bij iedere thuiswedstrijd van Roda zijn de bezoekende supporters uiterst creatief en vermakelijk in hun provocaties, het "RODA BUNDESLIGA" en "Hup Holland Hup" zijn dan nog de meest onschuldige teksten
  vrijdag 14 december 2007 @ 18:25:27 #153
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55274681
Alsof iemand iets geeft om jouw hersenspinsels, het enige wat ze doen is jouw koppetje langzaam corrupteren.
Zyggie.
pi_55274830
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 18:20 schreef Perico het volgende:

Jawel, maar mijn voorkeur heeft sowieso een Groot Limburg. En als dat kan, doordat Nederland en Vlaanderen samen opgaan in Dietsland, vind ik dat ook al goed.
De kans dat limburg zal samengaan met (een deel van) Vlaanderen is non-existent. Vlamingen zitten niet op (een stukje) Nederland te wachten. En gelijk hebben ze.
quote:
Maar je ziet nu al aan de voetbalteams van Schotland, Wales, Noord-Ierland e.d. dat voetbalbonden binnen de UEFA niet synchroon hoeven te lopen met natiestaten.

Het is niet ondenkbaar dat de Schotse toppers zullen meedoen in de Premier League, binnen afzienbare tijd.
Dit riekt naar wel de lusten, niet de lasten.
  FOK!fotograaf vrijdag 14 december 2007 @ 19:11:57 #155
73911 ultra_ivo
pi_55275591
Ik laat me maar even niet provoceren door DS4
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 11:32 schreef irchulp het volgende:
is het al bekend of we de l.o.b moeten gaan oprichten???
Prima. Gé Reinders heeft er in de jaren '80 al een passend partijlied voor geschreven.
pi_55276092
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:11 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik laat me maar even niet provoceren door DS4
Vrij vertaald: "inhoudelijk heb ik toch niets te melden".
  FOK!fotograaf vrijdag 14 december 2007 @ 20:31:06 #157
73911 ultra_ivo
pi_55277612
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:30 schreef DS4 het volgende:

[..]

Vrij vertaald: "inhoudelijk heb ik toch niets te melden".
Nee, de juiste vertaling is 'ik laat me geen ban aansmeren'.
  vrijdag 14 december 2007 @ 21:07:01 #158
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_55278389
De Belgische Limburgers zijn best tevreden binnen Vlaanderen, en staan niet te wachten op een Groot Limburg.
En ik kan het weten, want ik ken er eentje die wél verstaanbaar is
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_55279971
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:09 schreef ultra_ivo het volgende:
Volgens jou moet ik dus de oppermacht van Holland accepteren en mag ik daar niks over zeggen. Dat soort suggesties heb ik eerder gehoord. Van iemand die later onvrijwillig in Den Haag terechtgekomen is.
Eh, volgens mij zitten er nu disproportioneel veel ministers met Limburgse roots(Verhagen, Eurlings, Van der Hoeven) in het kabinet. Nederland heeft inderdaad geen districtenstelsel. Maar er staan toch genoeg kandidaten uit Limburg op de verschillende verkiezingslijsten? Kijk maar naar hoe ver ons aller Geertje het heeft geschopt.
pi_55281165
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 20:31 schreef ultra_ivo het volgende:

Nee, de juiste vertaling is 'ik laat me geen ban aansmeren'.
Wie heeft er ooit een ban gekregen voor inhoudelijk argumenten?
pi_55300437
tvp
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55300924
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Is het zo moeilijk om iemand te accepteren die een beetje "anders" is?

Eén volk, één staat, één taal, zo moet het!
  zondag 16 december 2007 @ 04:18:20 #163
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55307766
Zo is het maar net, Zuiderbuur!

Als Vlaanderen en Nederland één worden, is er eindelijk weer evenwicht tussen Noord en Zuid, tussen protestanten en katholieken, worden Oost en West Limburg weer herenigd en zouden we een mooie toekomst samen tegemoet zien, met 23 miljoen inwoners.

En is de dwaling van 1830 eindelijk rechtgezet. En ontsnappen we aan ooit weer een verbodskabinet zoals het huidge.
pi_55308127
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.
pi_55308598
quote:
De grap is juist dat de pro-afsplitsingspersonen een enorme focus leggen op non-acceptatie, terwijl er gewoon geen sprake van is en zichzelf wel enorm afzetten tegen de rest van NL. Waarbij zelfs de redelijk zinloze flauwekul katholiek-protestant er met de haren bij wordt gesleept (alsof dat in de 21e eeuw in NL een punt is...).

Limburg wordt prima geaccepteerd. Hoogstens worden er wat grapjes ten koste van limburg gemaakt, net als dat er Belgenmoppen zijn en in België moppen ten kosten van NL (waardoor we wel weten hoe het koperdraad is uitgevonden ). Maar dat heeft natuurlijk geen donder met niet accepteren te maken.
pi_55308641
quote:
Op zondag 16 december 2007 04:18 schreef Perico het volgende:
En ontsnappen we aan ooit weer een verbodskabinet zoals het huidge.
Heb jij wel een repressie van een Belgische agent meegemaakt? Heb jij wel eens vernomen van b.v. de eisen om je auto een beetje te wijzigen?

Verbieden kunnen ze uitstekend in België
pi_55309264
quote:

Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.
pi_55309422
quote:
Op zondag 16 december 2007 11:21 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.
Klopt.
En het gelul over een groot Nederland is ook kolder. Geen Vlaming die zich wil aansluiten bij Nederland, behalve wat nutcases.
I´m back.
pi_55311099
quote:
Op zondag 16 december 2007 08:49 schreef Oma het volgende:

[..]

Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.
Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.
  zondag 16 december 2007 @ 13:22:16 #170
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55311518

Dit is de enige oplossing.
pi_55312109
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:01 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.
Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.
I´m back.
pi_55313140
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]

Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.
  zondag 16 december 2007 @ 17:13:20 #173
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55315834
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:51 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?

Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ixnay op 16-12-2007 17:21:46 ]
pi_55316058
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.
Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.
  zondag 16 december 2007 @ 17:35:49 #175
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55316388
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?

Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.
En als je dan weer eens first contact hebt met een 'Hollander' een brede glimlach opzetten, want zo zijn internetters. Je brabbelt maar wat. Plebs heb je overal, plebs gelijkstellen aan Hollanders is jouw domheid.
Zyggie.
  zondag 16 december 2007 @ 17:39:56 #176
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55316501
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:22 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.
Het zijn gewoon karakterituren die fungeren als ankerpunt voor de eigen identiteit. Door Hollanders als luidruchtig enzovoorts neer te zetten creeër je indirect een eigenbeeld, 'wij zijn veel discreter en weet ik veel wat'. Het is pas verkeerd als je die karakterituur serieus probeert te beargumenteren, aangezien je automatisch de nuances voorbijgaat.
Zyggie.
pi_55318775
quote:

[..]

Het zijn Limburgers die zo nodig bij een ander land dan Nederland willen wonen, dus lijkt me meer dan terecht dat julie dan naar Belgie of Duitsland verhuizen.

Sowieso, stop echt eens met dat rare idee dat jullie concurreren met Holland. Er is echt geen Hollander die zich druk maakt om Limburg, het zal jullie sieren als jullie ook eens stoppen met doen alsof de rest van Nederland voorgetrokken wordt t.o.v. Limburg.
pi_55318829
quote:

Tja Limburgers laten zich in Nederland vaak kennen als een wat achtergesteld xenofobisch in zichzelf gekeerd volkje. Dat lokt dergelijke reacties gewoon uit.

Wat wil je als de bekendste Limburgers Geert Wilders en Andre Rieu zijn? Dat heeft gewoon een dergelijk effect.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55319726
quote:

Vooralsnog is de situatie bij jullie een volk, anderhalve staat (ergens wel autonomie maar toch weer niet), drie talen en geen regering. Doe daar eerst eens wat aan voor je over ons Limburg gaat miepen. En ja, ik kom van boven het riool.
pi_55320246
quote:

Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal.
Ja, in dit draadje worden limburgers gebashed...
pi_55320292
quote:
Op zondag 16 december 2007 19:31 schreef du_ke het volgende:

Wat wil je als de bekendste Limburgers Geert Wilders en Andre Rieu zijn?
Je vergeet miss-aambeeld... Chantal Janzen.
pi_55325926
quote:
Op zondag 16 december 2007 20:08 schreef V.en.A het volgende:

[..]

Vooralsnog is de situatie bij jullie een volk, anderhalve staat (ergens wel autonomie maar toch weer niet), drie talen en geen regering. Doe daar eerst eens wat aan voor je over ons Limburg gaat miepen. En ja, ik kom van boven het riool.
Hij doelt dan ook niet op België, maar wel op de utopie van een Dietsland.
pi_55326515
Stem ROP! Stem Regionale Oppositie Partij!
Regionale Ontwikkeling ook op Platteland
Toekomstbeeld: Randstad Onder water Plons!
Waarom bouwen en investeren daar waar de klimaatverandering het wonen onmogelijk gaat maken?
Stem ROP!

[/einde zendtijd politieke partijen]
bye
pi_55326550
quote:
Op maandag 17 december 2007 00:05 schreef Heero87 het volgende:
Als jij al mijn standpunten moet gaan uitleggen...
pi_55326561
quote:
Op maandag 17 december 2007 00:05 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Friesland, Groningen, Drenthe, Gelderland, Brabant en Limburg bij Nordrheinland westfalen aansluiten in het kader van europeese regio's en verregaande samenwerking. Weg den Haag als regering...
bye
pi_55327015
quote:
Op maandag 17 december 2007 00:34 schreef Petre het volgende:

[..]

Friesland, Groningen, Drenthe, Gelderland, Brabant en Limburg bij Nordrheinland westfalen aansluiten in het kader van europeese regio's en verregaande samenwerking. Weg den Haag als regering...
eerst 1,5 topic vollullen dat Limburgers toch heus wel heul erg anders zijn dan Holland (en uberhaupt alles boven de rivieren) en dan wil je wel met Friezen en Groningers in een land. Jaja. Alsof die andere provincies dat uberhaupt willen, die hebben geen last van een minderwaardigheidscomplex of ongegronde haat richting al het andere behalve limburg en brabant.
pi_55327845
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]

Oh, wat mooi!
Al mogen Groningen, Friesland, Flevoland en Zeeland nog wel droog blijven.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55327930
quote:
Op maandag 17 december 2007 00:57 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

eerst 1,5 topic vollullen dat Limburgers toch heus wel heul erg anders zijn dan Holland (en uberhaupt alles boven de rivieren) en dan wil je wel met Friezen en Groningers in een land. Jaja. Alsof die andere provincies dat uberhaupt willen, die hebben geen last van een minderwaardigheidscomplex of ongegronde haat richting al het andere behalve limburg en brabant.
Geen minderwaardigheidcomplex of ongegronde haat. Hollanders voelen zich superieur en kijken neer op andere provincies, dat is wel waar. Maar dat is bluf en het omgekeerde is onzin.
"Uit de gouden korenaren, schiep god Groningers, Friezen en Drentenaren.
Uit het kaf en de andere resten, schiep hij de hollanders in het westen."
Ijzersterk en als Brabander onderschrijf ik dit vers.
  maandag 17 december 2007 @ 02:45:27 #189
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55328307
quote:
Op zondag 16 december 2007 10:23 schreef DS4 het volgende:
Waarbij zelfs de redelijk zinloze flauwekul katholiek-protestant er met de haren bij wordt gesleept (alsof dat in de 21e eeuw in NL een punt is...).
In de politiek bijvoorbeeld, die onbenullige bijzaak in het leven, is het wel een groot punt. De Nederlandse Hervormde Kerk van de Oranjes is de staatsgodsdienst, Trix walgt van katholieken, zou ook niets liever zien dan dat Maxima zich bekeert...

En zo is er in het CDA nog steeds sprake van, dat nu de protestant Balkenende de MP is, moet de fractievoorzitter per decreet een katholiek zijn. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.

Ik heb zelfs niets met de inhoud van het geloof van doen, maar het is duidelijk dat het er significant anders aan toegaat in een gebied dat overwegend katholiek is. Het is een way of life, een manier van doen en laten, die misschien op zich wel het best vertaalt waarom er een kloof is tussen België/Brabant/Limburg en de rest van protestants Nederland.

Sowieso is er niks mis met Chantal Janzen of André Rieu. Ik vind laatstgenoemde qua karakter een hork, maar iemand die de hele wereld verovert op een manier die zijn weerga niet kent, daar kun je wel respect voor opbrengen. TIs altijd makkelijk, om maar helemaal niets te doen.
pi_55329354
quote:
Op maandag 17 december 2007 01:59 schreef Kees22 het volgende:

Hollanders voelen zich superieur en kijken neer op andere provincies, dat is wel waar. Maar dat is bluf en het omgekeerde is onzin.
Om daarna direct in tegenspraak daarmee het volgende te posten:
quote:
Al twee draadjes lang zie je vooral het misplaatste superioriteitsgevoel van niet-Hollanders bovendrijven en wordt er vooral geschopt tegen Holland. Niet dat de Hollanders er zich iets van aantrekken... Daar zouden sommigen een voorbeeld aan kunnen nemen, in plaats van zeuren over het onrecht wat ze in Den Haag limburg aandoen, feiten als de hogere werkloosheidscijfers in limburg aanmerken als gebash en vertalen als "limburgers zijn lui", of nog erger: gelijk TS met dikke tranen over de wangen naar de moderator rennen als er tegengas gegeven wordt.

Zo nutteloos om je druk te maken over iemands afkomst...
pi_55329447
quote:
Op maandag 17 december 2007 02:45 schreef Perico het volgende:

In de politiek bijvoorbeeld, die onbenullige bijzaak in het leven, is het wel een groot punt. De Nederlandse Hervormde Kerk van de Oranjes is de staatsgodsdienst,
Er is geen staatsgodsdienst, er is gewoon scheiding van kerk en staat.
quote:
Trix walgt van katholieken, zou ook niets liever zien dan dat Maxima zich bekeert...
Trix is een relikwie en heeft een a-politieke functie (niet dat ze zich daar aan houdt, maar dat terzijde).
quote:
En zo is er in het CDA nog steeds sprake van, dat nu de protestant Balkenende de MP is, moet de fractievoorzitter per decreet een katholiek zijn. En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan.
Je kan wel doorgaan, maar overtuigen doe je niet.
quote:
Ik heb zelfs niets met de inhoud van het geloof van doen, maar het is duidelijk dat het er significant anders aan toegaat in een gebied dat overwegend katholiek is.
Significant? Nee hoor.
quote:
Het is een way of life, een manier van doen en laten, die misschien op zich wel het best vertaalt waarom er een kloof is tussen België/Brabant/Limburg en de rest van protestants Nederland.
Je ziet weer spoken. Nederland is vooral ontkerkt.
quote:
Sowieso is er niks mis met Chantal Janzen of André Rieu.
Dat mag iedereen toch voor zich uitmaken?
quote:
TIs altijd makkelijk, om maar helemaal niets te doen.
Dus als je niet bekend bent doe je helemaal niets? Die is uniek...
  maandag 17 december 2007 @ 18:04:28 #192
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55341375
quote:
Op maandag 17 december 2007 09:07 schreef DS4 het volgende:

Trix is een relikwie en heeft een a-politieke functie (niet dat ze zich daar aan houdt, maar dat terzijde).
Trix praat iedere week opnieuw weer 's maandags 2 uur met de minister president en is de best ingevoerde vrouw in Nederland.

Noem dat maar a-politiek, ze pakt al 25 jaar lang iedere MP en menig minister of ontboden politicus in.
quote:
Je ziet weer spoken. Nederland is vooral ontkerkt.
Daarom had ik het over de katholieke way of life, die zijn stempel drukt door het karakter van oudsher op de mentaliteit en het openabre leven.

Ton Verlind, de voorzitter van de KRO sprak daar boeiend over, vorige week bij Pauw en Witteman. Het gaat niet meer om de kerk, of de inhoud van het geloof, maar zelfs dan laat het katholicisme zijn sporen na.
quote:
Dus als je niet bekend bent doe je helemaal niets? Die is uniek...
*zucht* ... Ja, als Andé Rieu gewoon hobby violist was gebleven, dat was ook een mogelijkheid geweest, dan had ie helemaal niets neergezet, of zijn nek uitgestoken.
pi_55342682
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:04 schreef Perico het volgende:

Trix praat iedere week opnieuw weer 's maandags 2 uur met de minister president
Ze heeft zelfs jarenlang met een minister geneukt. En nu?
quote:
Noem dat maar a-politiek
Lees eens wat er tussen de haakjes stond...
quote:
Daarom had ik het over de katholieke way of life
Ik (katholiek, maar dat had je kunnen weten) ben getrouwd met een heiden, pardon, nederlands hervormde dame en we hebben geen afwijkende "way of life" die valt te linken aan het geloof.

Kennelijk ben je op zoek naar je eigen identiteit en hoop je deze te vinden in algemeenheden. Zoek eens in jezelf zou ik zeggen.
quote:
*zucht* ... Ja, als Andé Rieu gewoon hobby violist was gebleven, dat was ook een mogelijkheid geweest, dan had ie helemaal niets neergezet, of zijn nek uitgestoken.
Je hebt helemaal niet door dat het niet over Rieu ging, maar over de mensen die commentaar op hem leveren, is het niet?
pi_55348165
quote:
Op maandag 17 december 2007 01:59 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Geen minderwaardigheidcomplex of ongegronde haat. Hollanders voelen zich superieur en kijken neer op andere provincies, dat is wel waar. Maar dat is bluf en het omgekeerde is onzin.
Ik snap niet waar je die onzin vandaan haalt. Westerling hier, uit een puur Amsterdamse familie zelfs, en er wordt dus écht niet neergekeken op de rest van Nederland. Dat gebeurt pas zodra onzin als in dit topic staat aan bod komt. Het zijn vooral Limburgers die neerkijken op Holland (hoewel ze nog meer neerkijken op andere steden in de eigen provincie is mijn ervaring met Brabanders), omdat het zogenaamd ook zou gebeuren door Holland. Maar nogmaals: Hollanders hebben niks tegen de rest van Nederland. Het is een eenzijdig concurrentieidee uit de andere provincies. Hooguit wordt er een beetje gegrapt over "de provincie". Maar dat is hetzelfde als hoe heel Nederland over Belgen doet, namelijk als goedaardige humor.

Maar die haat die vooral limburgers hier tonen tegenover het westen is dus niet aanwezig in Holland. Dat is duidelijk een zuidelijk probleem. Beetje jammer ook dat limburgers het zo nodig vinden om hun eigen vijand te bedenken. Maarja, als jullie daar gelukkig van worden, ga je gang. Er is echter geen westerling te vinden die zich bezighoudt met wat Limburgers van ze denken. Omgekeerd schijnbaar wel.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lubricalia op 17-12-2007 22:40:07 ]
  FOK!fotograaf maandag 17 december 2007 @ 22:43:54 #195
73911 ultra_ivo
pi_55348458
Sorry Lubricalia. Ik heb jaren in Amsterdam gewoond. En ik heb wel degelijk het neerkijken op Limburgers en het niet vertrouwen van Limburgers meegemaakt. En het bestuderen van de Limburgse geschiedenis vanuit een niet-overwinnaars invalshoek werd al helemaal niet geapprecieerd aan de UvA.
pi_55348612
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:43 schreef ultra_ivo het volgende:
En ik heb wel degelijk het neerkijken op Limburgers en het niet vertrouwen van Limburgers meegemaakt.
In hoeverre is dat perceptie?
  FOK!fotograaf maandag 17 december 2007 @ 22:50:06 #197
73911 ultra_ivo
pi_55348653
Dat was geen perceptie, dat was een koude douche in het eerste jaar dat ik in Amsterdam woonde. Een totale tegenstelling tot Gent waar ik later nog een jaar woonde.
  maandag 17 december 2007 @ 22:53:43 #198
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_55348758
Limburgers zijn fijne mensen. Qua Nederlands bier veruit superieur, belangrijke beslissingen worden in de kroeg genomen, steekpenningen zijn af te halen bij het postkantoor. Ze missen alleen een leger tegen die bende etters in de polder.
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
pi_55348845
quote:
Op maandag 17 december 2007 22:50 schreef ultra_ivo het volgende:
Dat was geen perceptie
Voor de goede orde: ik zeg niet dat het perceptie geweest moet zijn, maar teken wel aan dat het lastig voor jou is om te bepalen of het perceptie is.

Ik schreef in dit draadje ergens dat de werkloosheid in limburg hoger is dan gemiddeld (als bloot feit), wat werd vertaald als "limburgers zijn lui". Ja, als zo gedacht wordt, dan houdt het snel op.

Ik heb jarenlang gewoond en ook gewerkt in de Randstad (en werk nog steeds in de Randstad) en echt... er wordt niet neergekeken op niet-Hollanders. Op de enkeling na dan die last heeft van een broos ego en zichzelf omhoog moet tillen door anderen naar beneden te schoppen. En ja, er zijn grappen over limburgers/Brabanders... maar, ik vertel ook wel eens een Belgenmop en kan ook prima lachen om een mop ten koste van "Ollanders".
  maandag 17 december 2007 @ 23:01:50 #200
176380 Hanenwurger
http://www.hanenwurger.org
pi_55348980
Ik vind die grap over die bloembollen in de tweede wereldoorlog altijd wel leuk... in die tijd zat ze in het zuiden al weer lekker aan het zuurvlees. Wat een mop!
Wir tanzen Ado Hinkel, Benzino Napoloni, Wir tanzen Schiekelgrueber, Und tanzen mit Maitreya, Mit Totalitarismus, Und mit Demokratie, Wir tanzen mit Fascismus, Und roter Anarchie
Eins, zwei, drei, vier Kammerad, komm tanz mit mir!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')