Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Is het zo moeilijk om iemand te accepteren die een beetje "anders" is?
De grap is juist dat de pro-afsplitsingspersonen een enorme focus leggen op non-acceptatie, terwijl er gewoon geen sprake van is en zichzelf wel enorm afzetten tegen de rest van NL. Waarbij zelfs de redelijk zinloze flauwekul katholiek-protestant er met de haren bij wordt gesleept (alsof dat in de 21e eeuw in NL een punt is...).quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Heb jij wel een repressie van een Belgische agent meegemaakt? Heb jij wel eens vernomen van b.v. de eisen om je auto een beetje te wijzigen?quote:Op zondag 16 december 2007 04:18 schreef Perico het volgende:
En ontsnappen we aan ooit weer een verbodskabinet zoals het huidge.
Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Eén volk, één staat, één taal, zo moet het!
Klopt.quote:Op zondag 16 december 2007 11:21 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.
Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.quote:Op zondag 16 december 2007 08:49 schreef Oma het volgende:
[..]
Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.
Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.quote:Op zondag 16 december 2007 13:01 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.
Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.quote:Op zondag 16 december 2007 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]
Dit is de enige oplossing.
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?quote:Op zondag 16 december 2007 14:51 schreef Lubricalia het volgende:
[..]
Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.
Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.quote:Op zondag 16 december 2007 13:55 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.
En als je dan weer eens first contact hebt met een 'Hollander' een brede glimlach opzetten, want zo zijn internetters. Je brabbelt maar wat. Plebs heb je overal, plebs gelijkstellen aan Hollanders is jouw domheid.quote:Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?
Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.
Het zijn gewoon karakterituren die fungeren als ankerpunt voor de eigen identiteit. Door Hollanders als luidruchtig enzovoorts neer te zetten creeër je indirect een eigenbeeld, 'wij zijn veel discreter en weet ik veel wat'. Het is pas verkeerd als je die karakterituur serieus probeert te beargumenteren, aangezien je automatisch de nuances voorbijgaat.quote:Op zondag 16 december 2007 17:22 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.
Het zijn Limburgers die zo nodig bij een ander land dan Nederland willen wonen, dus lijkt me meer dan terecht dat julie dan naar Belgie of Duitsland verhuizen.quote:Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Ixnay het volgende:
[..]
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?
Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.
Tja Limburgers laten zich in Nederland vaak kennen als een wat achtergesteld xenofobisch in zichzelf gekeerd volkje. Dat lokt dergelijke reacties gewoon uit.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Vooralsnog is de situatie bij jullie een volk, anderhalve staat (ergens wel autonomie maar toch weer niet), drie talen en geen regering. Doe daar eerst eens wat aan voor je over ons Limburg gaat miepen. En ja, ik kom van boven het riool.quote:Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ja, in dit draadje worden limburgers gebashed...quote:Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Ixnay het volgende:
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |