abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55300437
tvp
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_55300924
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Is het zo moeilijk om iemand te accepteren die een beetje "anders" is?

Eén volk, één staat, één taal, zo moet het!
  zondag 16 december 2007 @ 04:18:20 #163
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_55307766
Zo is het maar net, Zuiderbuur!

Als Vlaanderen en Nederland één worden, is er eindelijk weer evenwicht tussen Noord en Zuid, tussen protestanten en katholieken, worden Oost en West Limburg weer herenigd en zouden we een mooie toekomst samen tegemoet zien, met 23 miljoen inwoners.

En is de dwaling van 1830 eindelijk rechtgezet. En ontsnappen we aan ooit weer een verbodskabinet zoals het huidge.
pi_55308127
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 21:59 schreef zuiderbuur het volgende:
Ik vind het schrijnend om te zien hoe sommige Nederlanders kunnen inhakken op die Limburgers, van wie zij uiteindelijk geen last hebben en onder wie uiteindelijk slechts een heel kleine groep separatisten te vinden is.
Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.
pi_55308598
quote:
De grap is juist dat de pro-afsplitsingspersonen een enorme focus leggen op non-acceptatie, terwijl er gewoon geen sprake van is en zichzelf wel enorm afzetten tegen de rest van NL. Waarbij zelfs de redelijk zinloze flauwekul katholiek-protestant er met de haren bij wordt gesleept (alsof dat in de 21e eeuw in NL een punt is...).

Limburg wordt prima geaccepteerd. Hoogstens worden er wat grapjes ten koste van limburg gemaakt, net als dat er Belgenmoppen zijn en in België moppen ten kosten van NL (waardoor we wel weten hoe het koperdraad is uitgevonden ). Maar dat heeft natuurlijk geen donder met niet accepteren te maken.
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
pi_55308641
quote:
Op zondag 16 december 2007 04:18 schreef Perico het volgende:
En ontsnappen we aan ooit weer een verbodskabinet zoals het huidge.
Heb jij wel een repressie van een Belgische agent meegemaakt? Heb jij wel eens vernomen van b.v. de eisen om je auto een beetje te wijzigen?

Verbieden kunnen ze uitstekend in België
pi_55309264
quote:

Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
pi_55309422
quote:
Op zondag 16 december 2007 11:21 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

Ach welnee. Normaal gesproken denkt niemand na over Limburgers. Ze zijn gewoon een onderdeel van het land. Pas als er rare separatistische onzin wordt gesproken, en dan helemaal ook nog eens gecombineerd met een misplaatst minderwaardigheidscomplex t.o.v. Holland, wordt er slecht gesproken over Limburg. De rest van de tijd wordt er net zo over Limburgers gesproken als over Friezen of Zeeuwsen, namelijk als Nederlanders, en neit als mensen uit een provincie.
Klopt.
En het gelul over een groot Nederland is ook kolder. Geen Vlaming die zich wil aansluiten bij Nederland, behalve wat nutcases.
I´m back.
pi_55311099
quote:
Op zondag 16 december 2007 08:49 schreef Oma het volgende:

[..]

Wijze woorden voor iemand uit een land met een panische angst voor de calvinistische Ollander.
Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.
  zondag 16 december 2007 @ 13:22:16 #170
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55311518

Dit is de enige oplossing.
pi_55312109
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:01 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit een "land" gezien dat bang is. Ik vrees dat u een beetje veralgemeent.
Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.
I´m back.
pi_55313140
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:22 schreef Ixnay het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is de enige oplossing.
Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.
  zondag 16 december 2007 @ 17:13:20 #173
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_55315834
quote:
Op zondag 16 december 2007 14:51 schreef Lubricalia het volgende:

[..]

Ja, dan komen de Hollanders Limburg bevolken. Zullen ze leuk vinden, dan kunnen ze onafhankelijkheid helemaal vergeten aangezien hun eigen gebied dan gekoloniseerd gaat worden door luidruchtige westerlingen.
Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?

Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ixnay op 16-12-2007 17:21:46 ]
pi_55316058
quote:
Op zondag 16 december 2007 13:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Oma bedoelt wrs gewoon de bevolking van dat land en wrs niet zozer panisch angst, danwel een zekere weerzin. En idd Vlamingen en Nederlanders zijn ook niet onder ene noemer te brengen.
Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.
  zondag 16 december 2007 @ 17:35:49 #175
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55316388
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:13 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal. Dat wil je toch niet het hele jaar door hebben in iedere stad?

Maar die sturen we dan uiteraard door naar Duitsland. Hollanders hebben vroeger lang genoeg geprofiteerd van ons, nu zijn we nog geen dubbeltje meer waard voor hun. Dus dan mogen zeook verzuipen.
En als je dan weer eens first contact hebt met een 'Hollander' een brede glimlach opzetten, want zo zijn internetters. Je brabbelt maar wat. Plebs heb je overal, plebs gelijkstellen aan Hollanders is jouw domheid.
Zyggie.
  zondag 16 december 2007 @ 17:39:56 #176
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55316501
quote:
Op zondag 16 december 2007 17:22 schreef zuiderbuur het volgende:

[..]

Bang zijn Vlamingen in elk geval helemaal niet van Nederlanders. Wij zijn ook geen zesmiljoenkoppig dier he, van tijd tot tijd verschillen wij al eens van mening.
Het zijn gewoon karakterituren die fungeren als ankerpunt voor de eigen identiteit. Door Hollanders als luidruchtig enzovoorts neer te zetten creeër je indirect een eigenbeeld, 'wij zijn veel discreter en weet ik veel wat'. Het is pas verkeerd als je die karakterituur serieus probeert te beargumenteren, aangezien je automatisch de nuances voorbijgaat.
Zyggie.
pi_55318775
quote:

[..]

Het zijn Limburgers die zo nodig bij een ander land dan Nederland willen wonen, dus lijkt me meer dan terecht dat julie dan naar Belgie of Duitsland verhuizen.

Sowieso, stop echt eens met dat rare idee dat jullie concurreren met Holland. Er is echt geen Hollander die zich druk maakt om Limburg, het zal jullie sieren als jullie ook eens stoppen met doen alsof de rest van Nederland voorgetrokken wordt t.o.v. Limburg.
pi_55318829
quote:

Tja Limburgers laten zich in Nederland vaak kennen als een wat achtergesteld xenofobisch in zichzelf gekeerd volkje. Dat lokt dergelijke reacties gewoon uit.

Wat wil je als de bekendste Limburgers Geert Wilders en Andre Rieu zijn? Dat heeft gewoon een dergelijk effect.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_55319726
quote:

Vooralsnog is de situatie bij jullie een volk, anderhalve staat (ergens wel autonomie maar toch weer niet), drie talen en geen regering. Doe daar eerst eens wat aan voor je over ons Limburg gaat miepen. En ja, ik kom van boven het riool.
pi_55320246
quote:

Net als wanneer je in de zomer in Valkenburg bent, dan stinkt het ook naar Hollanders met hun gekakel overal.
Ja, in dit draadje worden limburgers gebashed...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')