Ja, een vergelijk met Milosevic is volledig terecht natuurlijk...quote:Op donderdag 13 december 2007 20:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Dezelfde die de speech op het Merelveld hield.
Je bent niet goed bij je hoofd. Dat zal ik toelichten.quote:Op donderdag 13 december 2007 21:19 schreef ultra_ivo het volgende:
De terechtheid van de vergelijking zit hem in het door jou steeds vertonen van een eng-hollands nationalisme. Een nationalisme dat binnen de Nederlandse staat geen plek laat voor andere volkeren. Dat is dezelfde manier van denken die de nationalistische Servische groeperingen hadden (uitgezonderd de echt radicale nationalisten dan). Eenzelfde nationalisme vindt je terug in veel landen. Ik kwam het zelfs tegen in een boek over nationalisme van Hobsbawm.
Jij zou eens van je eigen spiegelbeeld moeten schrikken. Je hebt niets te klagen. Er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Maar als een kleuter ga je janken dat je zelfstandig wil zijn. En wat zeg je dan tegen kleuters: nee.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Nederland is er altijd al onbegrijpend gedacht over nationale gevoelens van kleinere volkeren. Dat was dik een eeuw geleden al zo en dat is nog altijd zo. Ik hou jou een spiegel voor maar jij schrikt van je eigen spiegelbeeld.
Ach welnee. Een eeuw terug werd er door de protestanten in Holland een beetje lacherig gedaan over de katholieken in het zuiden, maar het kwam in niemands hoofd op om te denken dat ze geen onderdeel van Nederland waren. Ze moesten hooguit een beetje opgevoed worden.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
In Nederland is er altijd al onbegrijpend gedacht over nationale gevoelens van kleinere volkeren. Dat was dik een eeuw geleden al zo en dat is nog altijd zo. Ik hou jou een spiegel voor maar jij schrikt van je eigen spiegelbeeld.
Ik ga maar niet in op lage moddersmijterij.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:28 schreef DS4 het volgende:
[..]
Jij zou eens van je eigen spiegelbeeld moeten schrikken. Je hebt niets te klagen. Er wordt je geen strobreed in de weg gelegd. Maar als een kleuter ga je janken dat je zelfstandig wil zijn. En wat zeg je dan tegen kleuters: nee.
Welke nationale gevoel? Dat Limburgse gevoel valt ook vies tegen anders merk ik in dit en vorige topic. Tegen Weert wordt weer heel anders aangekeken door Zuid-Limburgers.quote:Op donderdag 13 december 2007 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Eensch is! Naar mijn gevoel is het stukgelopen op de halsstarrigheid van MVV dat het stadion van FC Limburg in Maastricht moest staan, terwijl meer centraal in Heerlen (waar het nou ongeveer ook staat) of Nuth de keuze was van de anderen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 01:07 schreef Falco het volgende:
maar achteraf gezien had zo'n fusie helemaal niet zo erg uitgepakt en mocht er echt een algeheel (Zuid-)Limburgs gevoel geweest zijn, dan was een FC Limburg momenteel een serieus goed idee en een prima subtopper geweest,
Je kan zo raar praten als je maar wilt. Wat is nu het probleem dan?quote:Op donderdag 13 december 2007 22:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Dit is toch vreemd. Nu pleit je ineens voor het samengaan met daarbij mede als motief dat je het in Europa leuk gaat doen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 03:49 schreef Perico het volgende:
Dit terwijl Roda al jaren de subtopper is die zelfs Europees klinkend wist te scoren, met winst in San Siro, of 10-0 tegen die club uit Israel. Heel jammer dat het er nog niet van is gekomen, met DSM als miljoenen sponsor (ook al is de opleving van MVV nu mooi).
noord en zuid Limburg hebben het zelfde probleem als de Vlaanderen en de walen.quote:Op vrijdag 14 december 2007 01:07 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke nationale gevoel? Dat Limburgse gevoel valt ook vies tegen anders merk ik in dit en vorige topic. Tegen Weert wordt weer heel anders aangekeken door Zuid-Limburgers.
Ik kan me nog de Limburgse ophef herinneren toen er een voorstel kwam om een FC Limburg (fusie tussen Roda JC, Fortuna Sittard en MVV) te vormen. Nee, schande, waanzin!!! Hoe kon men ooit bedenken dat die drie clubs ooit samen zouden fuseren tot een FC Limburg, water en vuur en nog iets, dat was het! Nu kan ik dat ergens wel begrijpen uit het standpunt van supporters (je wilt graag je cluppie behouden), maar achteraf gezien had zo'n fusie helemaal niet zo erg uitgepakt en mocht er echt een algeheel (Zuid-)Limburgs gevoel geweest zijn, dan was een FC Limburg momenteel een serieus goed idee en een prima subtopper geweest, net zoals Sc Heerenveen de grote Friese trots is. Fortuna Sittard bungelt nu kansloos onderin in de GGD en MVV heeft ook zeer matige tijden gekend, alhoewel ze nu wel weer op de weg terug lijken te zijn.
Dan is afsplitsen al helemaal een slecht idee. Nu heb je nog een verzonnen gemeenschappelijke "vijand", te weten: 's-Gravenhage.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:35 schreef irchulp het volgende:
noord en zuid Limburg hebben het zelfde probleem als de Vlaanderen en de walen.
laten we de l.o.b alvast gaan oprichten , zijn we tenminste niet te laatquote:Op vrijdag 14 december 2007 11:42 schreef Monolith het volgende:
Zijn de troepen inmiddels al gemobiliseerd?
Heb jij het niet te druk met janken klagen bij de moderators dat je tegengas krijgt in je draadje?quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:45 schreef irchulp het volgende:
laten we de l.o.b alvast gaan oprichten , zijn we tenminste niet te laat
volgens mij heb ik alleen de twee op`s gemaakt en ben jij voor de rest bezig met de rest en niet met mij en dat moeten we vooral zo latenquote:Op vrijdag 14 december 2007 12:05 schreef DS4 het volgende:
[..]
Heb jij het niet te druk met janken klagen bij de moderators dat je tegengas krijgt in je draadje?
Ik wil je wel even herinneren aan de Pb die je mij hebt gezonden, aangezien je last hebt van amnesie:quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:17 schreef irchulp het volgende:
volgens mij heb ik alleen de twee op`s gemaakt en ben jij voor de rest bezig met de rest en niet met mij en dat moeten we vooral zo laten
sterker nog ik heb in dit topic nog maar 4 reactie`s staan waarvan een op en de rest is van vandaag
dus niet zo janken jij
ik weet precies wat ik geschreven heb, dankjewel.quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik wil je wel even herinneren aan de Pb die je mij hebt gezonden, aangezien je last hebt van amnesie:
hallo,
Gezien u gedrag in dit topic, heb ik besloten om mijn verandwoordelijkheid te nemen.
Ik heb u aangeven bij een moderator betreft het dom en irritant reageren en daarnaast het uitlokken van reactie`s die niet zijn toegestaan volgens de policy.
ik hoop dat ik u voldoende geinformeerdt heb.
met vriendelijke groet
Wie was ook al weer aan het janken?
Dat was sarcastisch bedoeld. Ik heb het niet zo op dat regionalistische geneuzel. Al die regiootjes die zichzelf zo geweldig anders vinden dan 'de rest van Nederland'.quote:Op vrijdag 14 december 2007 11:45 schreef irchulp het volgende:
[..]
laten we de l.o.b alvast gaan oprichten , zijn we tenminste niet te laat
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |